کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳۴ دیدگاه نظر مهدی علامه
یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟ پیش نیاز یادگیری PHP چیست؟
یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟ پیش نیاز یادگیری PHP چیست؟

معمولا برای علاقه مندان به زبان برنامه نویسی PHP این سوال پیش می‌آید که برای آموزش این زبان چه پیش نیازهایی را باید داشته باشند و مدت زمان آموزش PHP برای آن‌ها چقدر خواهد بود. برای یادگیری PHP مقدماتی و شروع برنامه نویسی با آن قبل از آموزش کدنویسی، ابتدا باید پیش نیازهای زبان PHP را خوب فرا بگیرید. در این مقاله قصد داریم به معرفی مسیر یادگیری و چند پیش نیاز PHP بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

دانلود این فیلم آموزشی با کیفیت بالا و حجم ۳۴ مگ

پیش نیازهای یادگیری زبان php

پیش نیازهای یادگیری PHP به دو دسته پیش نیازهای فنی و غیرفنی تقسیم می‌شوند.  از جمله مهم‌ترین پیش نیاز‌های غیرفنی برای ورود به دنیای برنامه نویسی می‌توان به داشتن انگیزه و هدف گذاری مناسب، آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با الگوریتم و ریاضیات، تایپ کردن، آشنایی با کامپیوتر و اینترنت اشاره کرد.

یادگیری php چقدر طول میکشه؟

بیشتر بخوانید: PHP چیست و چه کاربردی دارد؟ آشنایی با زبان برنامه نویسی PHP

ممکن بعضی از پیش نیازهای غیرفنی یا عمومی مانند داشتن انگیزه و زمان کافی را به صورت پیش فرض داشته باشید. البته این موارد مانند پیش نیازهای فنی نیاز به تقویت و پرورش دارند. زیرا در بعضی مواقع اهمیت آن‌ها نسبت به پیش نیازهای فنی به مراتب بیشتر است.

منظور از پیش نیازهای فنی برای یادگیری PHP داشتن آشنایی خوبی با کامپیوتر و زبان HTML و CSS است.HTML  و  CSS به شما کمک می‌ کنند تا بتوانید نتایج نهایی کد‌های خود را به صورت زیبا و کاربردی به کاربر نمایش دهید. البته یادگیری زبان PHP به صورت مستقل و اصطلاحا Pure (خالص) بدون یادگیری HTML و CSS امکان پذیر است. اما از آنجایی که قصد شما یادگیری PHP به منظور آموزش طراحی سایت و وب اپلیکیشن است این موارد جزو پیش نیازهای فنی یادگیری PHP به حساب می‌آیند.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت کلی پیش نیازهای اساسی ( فنی و غیرفنی ) برای یادگیری PHP را جمع بندی کنیم؛ به صورت زیر مطرح می‌شوند:

  • داشتن وقت و انگیزه کافی
  • آشنایی با زبان انگلیسی، الگوریتم و ریاضیات
  • آشنایی مقدماتی برای کار با کامپیوتر و اینترنت
  • آشنایی با ساختار و شبکه ی وب سایت ها
  • آشنایی با طراحی وب مقدماتی شامل HTML و CSS

نگران نباشید شما در حقیقت بسیاری از پیش نیازها را از قبل دارید و یا کم کم در طول یادگیری PHP می‌توانید به صورت موازی به دست آورید. مانند آشنایی با زبان انگلیسی، مفاهیم کامپیوتر و غیره. بنابراین برای اینکه بخواهید PHP را به صورت اصولی آموزش ببینید و در مسیر یادگیری با ضعف و سردرگمی مواجه نشوید، کافی است به صورت کاربردی با زبان HTML و CSS آشنا شوید تا بتوانید آن‌ها را به کار گیرید.

آموزش php از پایه

اولین و مهم‌ترین پیش نیاز یاد گیری php

بعد آشنایی مقدماتی با کامپیوتر و طریقه ی کار با اون آشنایی با ساختار و شبکه ی وب سایت‌ها اولین پیش نیاز و مهمترین پیش نیاز است. شما به عنوان یک طراح سایت یا یک وب دولوپر نیاز به آشنایی کافی با زیر ساخت سایت‌ها دارید تا بتوانید کارها و پروژه‌های خود را به درستی پیاده سازی کنید و در صورت بروز مشکل توانایی حل این مشکلات را دارا باشید.  

دومین پیش نیاز یادگیری PHP: یادگیری زبان HTML

HTML چیست؟ بدون شک HTML یا Hyper Text Markup Language اولین زبانی است که در دنیای وب نامش به گوش شما خواهد رسید. HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است که به عنوان هسته و بدنه اصلی صفحات وب به حساب می‌آید. در حقیقت هر چیزی که در مرورگر اینترنتی خودتان می‌بینید نتیجه پردازش زبان HTML است.

در دنیای برنامه نویسی وب خروجی و نتیجه تمام زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور از جمله PHP ،Python و... به کدهای HTML تبدیل می‌شوند تا بتوانند در مرورگر کاربر نمایش داده شوند. پس برای آموزش PHP از ابتدا باید HTML را به خوبی بشناسید. خبر خوب برای کسانی که تا الان با این زبان آشنا نشده اند این است که یادگیری زبان HTML آسان می‌باشد.

منظور از Hypertext چیست؟

شاید برای شما سوال شود، که منظور از کلمه Hypertext چیست و چرا در عبارت PHP از این کلمه استفاده شده است؟

حرف دوم و سوم PHP از سر واژه کلمه‌های Hypertext Preprocessor گرفته شده می‌باشند. این عبارت به معنی پیش پردازننده فرامتن است. منظور از این دو حرف به زبان ساده این است که زبان PHP اطلاعات را قبل از اینکه به HTML تبدیل کند و به کاربر نمایش دهد، پردازش می‌کند و سپس کدها را در قالب HTML در مرورگر کاربر نمایش می‌دهد.

منظور از Hypertext یا ابر متن، متن‌های بزرگ و طولانی است که به صورت HTML نوشته می‌شوند. البته برخلاف اینکه کدهای نوشته شده فقط به صورت متنی و ساده می‌باشند، بعد از پردازش توسط مرورگر کاربر الزاما به صورت متنی نخواهند بود. یک سند HTML می‌تواند دارای تصویر، ویدئو، جدول ، لینک و... باشد. اگر هنوز نتوانسته اید به خوبی این موضوع را درک کنید و با خودتان می‌گویید منظور از ابر متن چیست؟ بهتر است خودتان به یک ابر متن نگاه کنید!

برای مثال صفحه اصلی دوره‌های آموزش برنامه نویسی سون لرن را در نظر بگیرید. آن چه می‌بینید یک صفحه شکیل با اجزای مختلف از جمله تصویر، متن، کادر بندی و... است. اما اگر قصد دارید پشت صحنه این صفحه وب را ببینید، کافی است با مرورگر خود(مثلا مرورگر کروم) روی صفحه کلیک راست کنید و روی گزینه Inspect کلیک کنید. آنچه که می‌بینید یک Hypertext است.

بیشتر بخوانید: HTML چیست و چه کاربردی دارد؟ توضیح مفاهیم همراه با مثال

منظور از زبان نشانه گذاری یا Markup چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده است که زبان نشان گذاری چیست؟ یا تفاوت زبان‌های برنامه نویسی و زبان‌های نشان گذاری چیست؟ و چرا همه برنامه نویسان بر این موضوع تاکید می‌کنند که HTML یک زبان برنامه نویسی به حساب نمیاد. HTML با هدف تعریف استانداری برای استفاده در طراحی وب به وجود آمد تا به وسیله آن بتوان صفحات وب سایت را طراحی کنیم و به کاربران نمایش دهیم.

به همین دلیل در HTML از یک سری علائم نشان گذاری به اسم تگ یا Tag استفاده شد. تگ‌ها با هدف شناساندن منظوری خاص به مرورگر کاربر استفاده می‌شوند. HTML را می‌توان زبان مشترک بین شما و مرورگر‌های وب دانست. با توجه به قرارداد و قوائدی که برای HTML تعریف شده است، عبارت مربوط به هر تگ به منظوری خاص به کار می‌رود. این عبارت‌ها بین علامت‌های <> قرار می‌گیرند تا توسط مرورگر شناسایی و پردازش شوند. برای مثال برای اینکه به مرورگر نشان دهیم که این متن یک پاراگراف است از تگ <p> به صورت زیر استفاده می‌کنیم:

<p> hello world </p>

همانطور که مشاهده کردید، استفاده از HTML به همین راحتی است. کافی است تگ‌های مختلف را یاد بگیرید، وب برای طراحی وب سایت‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

سومین پیش نیاز یادگیری PHP: یادگیری زبان CSS

CSS چیست؟ بعد از آشنایی با HTML و تگ‌های آن، نوبت به یادگیری CSS می‌رسد. CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets است که به منظور فرم دهی صفحات وب و اجزای مختلف صفحات وب سایت مانند متن، تصویر، کادرها و ... ساخته شده است. CSS مانند معجزه ای در دنیای طراحی وب بوده است. زیرا با استفاده از آن طراحان سایت قادر شدند سایت‌های بی روح و پریشان خود را به صورت جذاب و زیباتر طراحی کنند.

همانطور که از تصویر بالا برداشت می‌شود، CSS حکم پوست و گوشت و در نهایت کت و شلوار صفحات وب را دارد. CSS طراحان سایت را قادر می‌سازد که بدون محدودیت خلاقیت‌های خود را در طراحی صفحات سایت پیاده سازی کنند.

 اوایل برای ساخت یک صفحه وب سایت همه چیز در کدهای HTML خلاصه می‌شد. برای ساخت یک صفحه وب و اعمال ویژگی‌های ظاهری مختلف مانند تغییر رنگ، اندازه و... روی اجزای تشکیل دهنده صفحه، کافی بود با خاصیت‌های داخلی HTML دست و پنجه نرم کنیم.

آن زمان که هنوز CSS ساخته نشده بود اگر قصد داشتیم که رنگ فونت متنی را در صفحه‌های مختلف سایت تغییر دهیم، باید این تغییرات را در تک تک صفحه‌های مورد نظر و روی تک به تک اجزای آن اعمال می‌کردیم. این کار طراحی سایت را با صرف زمان و سختی‌های زیادی همراه می‌کرد. از نقاط ضعف این روش می‌توان به انعطاف پذیری پایین و تکرار کدنویسی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: CSS چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

آشنایی با نحوه عملکرد CSS

کلمه "Cascading" یا آبشاری که اولین کلمه از CSS است به این نکته اشاره می‌کند که کدهای نوشته شده با CSS به صورت پیش فرض از بالا به پایین (به ترتیب) پردازش و اجرا می‌شوند. CSS این قابلیت را در اختیار ما قرار می‌دهد که با ایجاد یک فایل خارجی (Style Sheet) بتوانیم ویژگی‌های اجزای مختلف در صفحات وب سایت را تعیین کنیم.

php pure چیست

آشنایی با برنامه‌های لازم هنگام کد نویسی php

یکی از مواردی که می‌تواند در حین یادگیری برنامه نویسی php  باعث کمک به شما و پیشرفت شما شود آشنایی با ادیتور هاست، ادیتور یا همان IDE یک محیط برنامه نویسی است که مجموعه ای از نرم افزارهای که معمولا شامل ویرایشگر کد برنامه  (Code Editor)، کامپایلر (Compiler)، دیباگر   (Debugger)  و در نهایت رابط گرافیکی یا GUI هستند را در یکجا جمع کرده است و در اختیار برنامه نویس قرار داده است تا بتواند براحتی و بدون دغدغه کدهای برنامه خود را تولید کند. از جمله معروف‌ترین ادیتور‌ها می‌توان به :

اشاره کرد. کار با این ابزار باعث افزایش سرعت در کد نویسی و کاهش خطا‌ها می‌شود. ادیتور‌ها با ارائه ی افزونه‌ها و پلاگین‌های کاربردی باعث سهولت در کارهای متفاوت شما می‌شوند. ide چیست؟  

یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟

برای آموزش PHP از پایه و ورود به دنیای برنامه نویسی، در ابتدا باید با زیر ساخت‌های وب  و شبکه ی آن آشنا شوید  سپس بعد از آن  باید HTML و CSS را به عنوان پیش نیازهای فنی یاد بگیرید. پس از اینکه با این موارد آشنا شدید، می‌توانید صفحات سایت خود را طراحی کنید.   نکته ی که می‌تواند باعث کمک به پیشرفت شما شود آشنایی کامل با مباحث طراحی فرانت سایت است. مانند BOOTSTRAP و جاوااسکریپت و فریم ورک‌های ان نظیر JQUERY میتواند در روند یادگیری PHP موثر واقع شود. و در کنار ان باعث افزایش پیشنهاد‌های شغلی و کاری به شما شود.   بعد از آن نوبت به تمرین برنامه نویسی PHP می‌رسد تا پس از یادگیری مفاهیم این زبان، راه خود را در مسیر رسیدن به قله‌های برنامه نویسی پیش بگیرید. در مقاله بعدی کوتاه‌‌ترین مسیر و بهترین منابع یادگیری PHP را به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین حتما مقاله بهترین منابع آموزش PHP را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین دوره آموزش PHP را پیدا کنید و همه چیز در مورد PHP را آموزش ببینید. نظر شما درباره یادگیری PHP چیست؟ خوشحال می‌ شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید بیشتر در زمینه برنامه نویسی PHP مطالعه کنید مقالات زیر را دنبال کنید

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ ی PHP علاقه داری، با شرکت در دوره‌ ی آموزش PHP در کمتر از یک سال به یک متخصص PHP تبدیل می‌شوید که آماده‌ ی استخدام، دریافت پروژه، کسب درآمد و یادگیری مباحثی مثل لاراول هستید.

۳۴ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۴۴

سلام من XAMPP رو نصب کردم بعدش PHP و mysql رو هم استارت کردم و رنگ هر دوتامون هم سبز شده و آماده هست نت پت پلاس پلاس رو هم دانلود کردم یه کد php‌ رو درست میتونم بعدش می‌خوام ذخیره کنم ذخیره میشه ولی توی مرورگر کروم اصلا اجرا نمیشه مشکل از چیه؟ اگه میشه کمکم کنین ممنون میشم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲

درود خطای خاصی میده؟ مرورگر رو بعد از هر تغییر رفرش میکنید؟

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷

سلام وقت شما بخیر من php رو تا حدودی یاد گرفتم ولی الان چون تازه یاد گرفتم و کد نزدم و پروژه انجام ندادم استرس دارم و نمیدونم باید چیکار کنم( در واقع یه سر در گمی منو گرفته ) ممنون میشم منو راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳

درود سعی کنید یک پروژه از پیش زده شده از گیتهاب بگیرید و خودتون رو باهاش بسنجید. علاوه بر اون پیشنهاد میکنم که یک موقعیت کاری کارآموزی یک ماهه پیدا کنید و در پروژه‌های واقعی هم تجربه کسب کنید تا ترستون بریزه. بعد از اون هم میتونید به صورت فریلنسری مشغول بشید و هم به صورت استخدامی.

۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۴

با سلام خدمت شما برای یادگیری پی اچ پی به منظور ساخت ربات تلگرام نیاز به یادگیری html و css هست یا خیر؟ ممنون از شما

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۵

درود خیر دونستن php کافی هست.

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۲۱

سلام ! به مقاله &amp;quot;بهترین منابع آموزش php&amp;quot; نیاز داشتم اما لینک آن غیرفعال است.

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۵۵

ممنون از اطلاع رسانی تون، اصلاح شد. <a href="https://7learn.com/blog/best-references-for-learning-php" rel="noopener nofollow" target="_blank">بهترین منابع آموزش php</a>

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۴۷

سلام و درود ممنون بابت تلاشاتون? برای بک اند بعد از html و css و قبل از php چه چیزایی نیازه مثلا js و node js قبل از php لازمه؟ راهم چطوری باشه ک بعدش به کسب درآمد برسم؟! ممنون بازم?

نازنین کریمی مقدم ۰۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۴۶

درود در کل یادگیری js برای وب خوبه اما ربطی به php نداره و بدون اون هم میتونید کارها رو پیش ببرید. برای سوال دومتون، مقاله <a href="https://7learn.com/blog/make-money-from-php" rel="noopener" target="_blank">روش‌های کسب درآمد از PHP</a> رو مطالعه فرمایید.

سید علی شریفی ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۲۸

بسیار عالی واموزنده باتشکر فراوان

نازنین کریمی مقدم ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲

درود خوشحالیم مقاله براتون مفیدد بوده :)

زهـــره ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۰۵

سلام وقت بخیر ممنون بابت مقاله ی خوبتون من React js کار کردم خواستم بدونم کدهای PHP از REACT سخت‌تر هستن؟ واینکه در کل یادگیری PHP چقدر زمان میبره برای من که زمینه ی برنامه نویسی دارم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴

درود براساس تجربه شخصی بهتون این اطمینان رو میدم که php خیلی ساده‌تر از ری اکت هست و سریعتر یاد میگیرید. سینتکس زبانش بسیار راحت هست اما با این حال بازم بستگی به خودتون داره که چقدر طول میکشه. میتونید مقاله <a href="https://7learn.com/programming/php/roadmap-to-learn-php-for-web-developement" rel="noopener" target="_blank">نقشه راه php</a> رو مطالعه کنید تا ببینید دقیقا چه چیزهایی نیاز هست. اون مقاله جامع‌تری هست.

مهسا ۰۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۱۲

آیا برای یادگیری زبان php ، زبان جاوا برای مهم است ؟ ( آیا زبان جاوا پیش نیاز php است ؟ )

نازنین کریمی مقدم ۰۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸

درود. خیر نیاز به یادگیری جاوا نیست و جاوا اصلا به یادگیری php ربطی نداره.

علیرضا دانشی محبی ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۲

سلام استاد گرامی ! دست شما درد نکنه واقعا آموزشهای خوبی دارید . چند مورد رو میخواستم پیشنهاد کنم که نیاز هست تا در فرصت مناسب آموزش داده بشه ! دوره MVC و دوره تحلیل پروژه از صفر تا صد ! مثلا برای تحلیل یه فروشگاه . و همچنین یک پروژه رو تموم کردیم آیا باید با سورس کد تحویل دهیم یا یک اینستالر درست کنیم و تحویل دهیم ! چطوری به پروژه‌های وب اینستالر درست کنیم .

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۴۸

سلام. در تیم حتما پیشنهادات شما رو بررسی خواهیم کرد. ممنون که با ما همراه هستید.

reza vahidfar ۰۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶

سلام و احترام یه مشکل دارم البته در موضوع مرتبط نظرات رو بسته بودید بعد از نوشتن مطلب در ادیتور و ارسال ذخیره میشه ولی نتیجه نهایی کدهای ادیتور همراه با متن مطلب چاپ میشه ایتالیا و فرانسه، راستگرایی افراطی رو به رشد هست و ممکنه در این زمینه تاثیرگذار باشه.قبلن من اینطور فکر نمی&zwnj;کردم اما اخیرن در جامعه&zwnj;ی اروپا، مخصوصن کشورهایی مثل آلمان، لهستان، مجارستان، ایتالیا و فرانسه، راستگرایی افراطی رو به رشد هست و ممکنه در این زمینه تاثیرگذار باشه.قبلن من اینطور فکر نمی&zwnj;کردم اما اخیرن در جامعه&zwnj;ی اروپا، مخصوصن کشورهایی مثل آلمان، لهستان، مجارستان، ایتالیا و فرانسه، راستگرایی افراطی رو به رشد هست و ممکنه در این زمینه تاثیرگذار باشه.قبلن من اینطور فکر نمی&zwnj;کردم اما اخیرن در جامعه&zwnj;ی با تشکر از پاسخ شما

banihashem3 ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

خیلی ممنونم بخاطر مطالب مفید و آموزنده شما

جمیله یزدان پناه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۱۴

از معلومات مفید و معتبر شما خرسندم ممنون از خدمات با ارزش و سودمند شما .

مهدی علامه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵

سلام دوست عزیز بسیار خوشحالم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته تشکر?

نازمحمد گری ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۴۰

با سلام خدمت شما آقای آوند و سایر اساتید محترم سایت / ممنون از بابت آموزش‌های مفید و جامع که در سایت سون لرن ارائه می‌دهید / من دوره‌های html/ css/javascript/ و در حال حاضر دوره بوت استرپ 4 آقای صالحی که بسیار مفید بودند برای من، گذرانیده ام ( پنجاه درصد آموزش را گذرانیده ام) / مشکلی که من دارم این هست که هنوز نتوانستم یه قالب سایت استاندارد طراحی بکنم / لطفا در این مورد راهنمایی بفرمایید. دوباره تشکر می‌کنم از آموزشهای مفید و جامع سون لرن ایمیل بنده geray@ymail.com

محمد ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۴۱

سلام من میخواهم که قالب وردپرس طراحی کنم و html و css رو بلدم و حالا باید زبان php رو یاد بگیرم ؟ و چند تا مقاله که خوندم گفتند که یا سمت فرانت اند برو یا بک اند موندم چیکار کنم و میخوام تو وردپرس متخصص بشم

مهدی علامه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۰۴:۵۴

سلام محمد عزیز بله، برای تبدیل قالب‌های طراحی شده به قالب‌های وردپرس تا یک حدودی باید زبان PHP را یاد بگیرید. اگر شما زبان PHP را در حد نیاز و به صورت کاربردی یاد بگیری به این منظور نیست که وارد قلمروی برگشت ناپذیر بک اند شدی? چون همونجور که آشنایی با مباحث فرانت اند برای یک بک اند کار ضروری است، آشنایی به مباحث بک اند برای کسانی که قصد دارن برای وردپرس برنامه نویسی کنند نیاز خواهد شد.

محمدرضا ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲

آقای آوند اول js یاد بگیریم یا php؟

لقمان آوند ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹

سلام اگی قصدتون فرانت انده جاوااسکریپت اگر بک اند می‌خواید کار کنید php

بهنام ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸

سلام ببخشید من یه سوال داشتم. من یه سیستم چت درست کردم برا پروژه دانشگاه با php خام اینطوریه که هر 1 ثانیه یه ریکوئست میفرسته و اطلاعات دریافت میکنه. سوالم اینه که ایا این روی سرور فشار نمیاره ؟؟ مثل حملات DDoS

سینا ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴

استاد با این همه فریم ورک هنوز لازم میشه که php خام کد بزنیم ؟

لقمان آوند ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳

سلام بله خوب بعضی جاها که کارای کوچیک و سبک دارید و یا تو قالب‌های cms هایی مثل وردپرس نیاز میشه.

محمد علی عباسی نژاد مود ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۳۰

عالی بود! یعنی برای کسی که هچی از برنامه نویسی و طراحی سایت هم ندونه کاملاً قابل فهم و ملموس بود. عکسهای مورد استفاده هم خیلی به جا و خلاقانه هستن به خصوص اون اسکلته و آدم کنارش!

مهدی علامه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۳۵

سلام محمدعلی عزیز خیلی خوشحالم که از این مقاله استفاده کردی و مورد توجه شما قرار گرفته.? تشکر

دام روز ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۵۷

سلام وقت بخیر اولا ممنون از مقاله خوبتون خیلی خوب توضیح دادید دوما وقتی داخل سایت سون لرن روی لوگوی بالای سایت کلیک می‌کنم برم صفحه اصلی آدرس اشتباهه و خطا میده اصلاحش کنید.

مهدی علامه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۰۵

سلام دوست عزیز، خیلی خوشحالم که این مقاله برای شما مفید بوده و این بهترین انگیزه برای ما هست! مرسی بابت گزارش اون مورد، حتما بررسیش خواهیم کرد

  • پیش نیازهای یادگیری زبان php
  • اولین و مهم‌ترین پیش نیاز یاد گیری php
  • دومین پیش نیاز یادگیری PHP: یادگیری زبان HTML
  • سومین پیش نیاز یادگیری PHP: یادگیری زبان CSS
  • آشنایی با برنامه‌های لازم هنگام کد نویسی php
  • یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟
اشتراک گذاری مقاله در :