:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۴ دیدگاه نظر مهدی علامه
چرا زبان PHP را انتخاب کنیم؟
چرا زبان PHP را انتخاب کنیم؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که مزایای PHP چیست و چرا زبان PHP را به عنوان زبان برنامه نویسی خود در حوزه طراحی وب انتخاب کنیم؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی این سوال مهم بپردازیم. برای پاسخ دادن به این سوال باید با مزیت‌های زبان PHP نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم زبان برنامه نویسی PHP چه برتری هایی نسبت به دیگر زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور دارد.

شناخت و بررسی مزایای PHP

همانطور که می‌دانید زبان‌های برنامه نویسی زیادی مانند asp ،python و... در حوزه طراحی وب فعال هستند. اما زبان برنامه نویسی PHP همواره در میدان رقابت با این زبان‌های برنامه نویسی پیروز از میدان خارج می‌شود. از جمله مهمترین مزایای PHP می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • برای طراحی وب ایجاد شده است.
  • متن باز و رایگان است.
  • انجمن بزرگ و فعالی دارد.
  • دامنه کاربرد وسیعی در حوزه وب دارد.
  • از پارادایم‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند.
  • مولتی پلتفرم است.
  • مستندات و منابع یادگیری فراوانی دارد.
  • نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی فرصت‌های شغلی بیشتری دارد.
  • تعمیر و نگهداری آن آسان است.
در ادامه این مقاله هر یک مزیت‌های زبان PHP را بررسی خواهیم کرد.

زبان PHP برای طراحی وب ایجاد شده است

اگر به خاطر داشته باشید در بخش قبلی اشاره کرده بودیم که Rasmus Lerdorf دانمارکی در سال ۱۹۹۴ زبان PHP را با هدف مدیریت وب سایت شخصی خود طراحی کرد. زبان PHP تا به امروز در راستای این هدف گسترش و توسعه یافته است. بنابراین توابع و دستورهای تعریف شده در PHP به صورت اختصاصی برای طراحی وب ایجاد شده اند و در بکارگیری و استفاده از آن شما نیازی نخواهید داشت که با انبوهی از اصطلاحات برنامه نویسی غیر مرتبط و غیر ضروری آشنا شوید.

زبانphp

زبان PHP متن باز و رایگان است

PHP یک زبان برنامه نویسی کاملا رایگان است که این ویژگی آن نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی مانند asp مزیتی نسبی به حساب می‌آید. چرا که شما می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه از زبان PHP استفاده کنید و در صورتی که از آن رضایت داشته باشید، می‌توانید آن زبان را برای استفاده همیشگی خود انتخاب کنید.

متن باز یا Open source به چه معناست؟

ویژگی دیگری که به آن اشاره کردیم " متن باز یا اپن سورس " بودن PHP است. متن باز بودن به این معنی است که سورس کد اصلی برنامه در دسترس عموم قرار دارد و برای استفاده از آن سورس کد نیازی به دریافت مجوز و یا صرف هزینه وجود ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که سورس کد اصلی زبان PHP به راحتی در اختیار کاربران و توسعه دهنده‌های مختلف در سرتاسر جهان قرار گیرد و توسط آن‌ها بررسی شود و در نهایت ارتقا پیدا کند.

شاید برای شما این موضوع سوال شود که چرا باید برای ما این ویژگی اهمیت داشته باشد؟ ممکن است برای شما متن باز بودن یک زبان بی معنی و بی اهمیت باشد و با خودتان به این شکل فکر کنید که "من فقط می‌خوام کد بزنم و کارم پیش بره و اهمیتی نمیدم که کد چطوری می‌خواد اجرا بشه و در پشت پرده این کدها چی می‌گذره". اما این نوع دیدگاه برای یک برنامه نویس کاملا اشتباه و به شدت خطرناک است.

متن باز بودن یک زبان از دید برنامه نویس‌های حرفه ای و با تجربه مزیتی بزرگ محسوب می‌شود. زیرا در آینده امکان دارد بر اساس نیازهای کاربری مختلف و یا با گسترش پروژه به توسعه زبان برنامه نویسی نیاز پیدا کنند. بهترین مثال برای نشان دادن اهمیت این ویژگی، توسعه زبان PHP توسط فیسبوک است. فیسبوک در ابتدا مبتنی بر زبان PHP طراحی شد اما با توسعه و گسترش آن، تیم برنامه نویسی فیسبوک نیاز پیدا کرد که PHP را توسعه دهد و به این دلیل زبان برنامه نویسی HACK را ایجاد کردند. (این ویژگی قابلیت مقیاس پذیری بالای زبان برنامه نویسی PHP را نشان می‌دهد)

PHP دارای انجمن توسعه دهنده بزرگ و فعالی است

امروزه دو عامل اصلی پشتیبانی و بروزرسانی نقشی پر رنگ در موفقیت و یا عدم موفقیت یک زبان برنامه نویسی دارند. در دنیای کامپیوتر و اینترنت، هر تکنولوژی باید بتواند ویژگی‌ها و قابلیت هایی را برای کاربرهای خود فراهم آورد تا بتواند نظر و اعتماد آنان را به خود جلب کند. انجمن بزرگی که زبان برنامه نویسی PHP را پشتیبانی می‌کند و توسعه می‌دهد بر این اساس همیشه در تلاش است که کدنویسی با این زبان برنامه نویسی را برای کاربرهای خود ساده‌تر و لذت بخش‌تر کند. پشتیبانی عالی و بروزرسانی‌های زبان PHP یکی از عوامل اصلی محبوبیت این زبان به شمار می‌آید.

PHP دامنه کاربرد وسیعی در حوزه وب دارد

در دنیای وب ، زبان برنامه‌ نویسی PHP نقشی کلیدی و اساسی را بازی می‌کند. بر اساس آمار رسمی سایت W3Techs تا سال 2018 حدود 83.1% از سایت‌های جهان بر پایه PHP راه اندازی شده اند. از طرفی دیگر سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس ، جوملا ، دروپال و... با استفاده از زبان PHP ساخته شده اند که در بین آن‌ها وردپرس به تنهایی 32% از سهم سایت‌های جهان را شامل می‌شود. همچنین جالب است که بدانید بر اساس آمار سایت رسمی PHP اعلام شده است که از زبان PHP در بیش از 240 میلیون وب سایت تاکنون استفاده شده است.

زبان PHP در توسعه و ایجاد سایت‌های بزرگی مانند فیسبوک ، ویکی پدیا ، یاهو و... نقش داشته است و صاحب برترین فریمورک‌های توسـعه وب از جمله لاراول ، سیمفونی ، کد ایگنایتر و... است. این عامل نشان دهنده این است که دامنه کاربرد PHP در حوزه وب بسیار زیاد و فراگیر است. بنابراین با آموزش زبان PHP می‌توانید ابزارهای مبتنی بر PHP را سریعتر یاد بگیرید و آن‌ها را با توجه به نیازهای کاربری خود توسعه دهید.

PHP مولتی پاردایم است (Multi Paradigm)

یکی دیگر از نقاط قوت زبان PHP مولتی پارادایم بودن است. اما قبل از آن که در مورد مزیت‌های این ویژگی از زبان PHP صحبت کنیم باید بدانید که پارادایم یعنی چه؟

پارادایم به روش‌های متفاوت در فرآیند برنامه‌نویسی به منظور پیدا کردن بهترین شیوه برای انجام عملیات و کار خاصی می‌گویند. هر زبان برنامه نویسی می‌تواند از یک یا چند پارادایم یا روش برنامه نویسی پشتیبانی کند.

تفاوت شی گرایی با رویه ای در زبان برنامه نویسی php

برای مثال برنامه‌های نوشته شده با زبان PHP می‌توانند کاملا به صورت رویه ای (Procedural) باشند و یا کاملا منطبق بر روش شی گرایی (Object Oriented) پیاده سازی شوند. نکته قابل توجه در اینجا این است که این دو روش در تضاد کامل با یکدیگر می‌باشند. البته این امکان وجود دارد که بخشی از یک برنامه به صورت رویه ای نوشته شود و بخش دیگر آن به صورت شی گرا باشد. نحوه  نوشتن و انتخاب پارادایم یا روش برنامه نویسی کاملا بر عهده شما است.

در برنامه نویسی رویه ای عملیات‌های نوشته شده یک به یک از بالا به پایین و به ترتیب اجرا می‌شوند تا در نهایت برنامه به صورت کامل اجرا شود. همانطور که در بخش قبل از راهنمای جامع PHP اشاره شده بود، از نسخه 5 به بعد PHP ویژگی شی گرایی به این زبان اضافه شد. شی گرایی در برنامه نویسی می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما حل کند و باعث ساده‌تر شدن فرآیند کدنویسی شود.

از آنجایی که مفاهیم شی گرایی به شدت به دنیای واقعی نزدیک است، درک آن برای برنامه نویس آسان خواهد بود. در شی گرایی برخلاف روش رویه ای به جای دست و پنجه نرم کردن با تعداد زیادی متغیر و توابع، مستقیما با اشیا (Objects) کار می‌کنید.

با کدنویسی به روش شی گرا علاوه بر اینکه مدیریت و نگهداری کدهای شما راحت‌تر می‌شود، میزان و زمان کدنویسی هم به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت. مزیت دیگری که کدنویسی شی گرا در اختیار شما قرار می‌دهد این است که شما به راحتی می‌توانید از کدهای خود که یک بار نوشته اید در پروژه‌های دیگر استفاده کنید و این قابلیت می‌تواند به شدت میزان کدنویسی شما را کاهش دهد. پس با شی گرایی می‌توانید برنامه‌های بزرگ و سازمانی را بهتر پیاده سازی کنید و درگیر مشکلات و پیچیدگی‌های برنامه نویسی رویه ای نشوید!

بنابراین با زبان برنامه نویسی PHP شما دیگر محدود به یک روش خاص کدنویسی نمی‌باشید و می‌توانید بر اساس نیازهای خود از روش‌های رویه ای یا شی گرایی به منظور طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن استفاده کنید.

مولتی پلتفرم بودن پی اچ اپی، از بهترین مزایای php

از مزیت‌های دیگر PHP نوبت می‌رسد به مولتی پلتفرم یا Cross Platform بودن این زبان که این ویژگی باعث می‌شود بتوانید PHP را بدون هیچگونه مشکلی روی یک ویندوز سرور، مکینتاش سرور یا لینوکس سرور اجرا کنید. اگر به خاطر داشته باشید در بخش قبلی اشاره شد که نتیجه کدهای PHP به صورت HTML به مرورگر کاربر ارسال می‌شود.

بنابراین اینکه کاربر از چه نوع سیستمی استفاده می‌کند اهمیتی ندارد و نیازی به نصب هیچگونه افزونه یا نرم افزار اضافه دیگری برای اجرای آن‌ها نخواهد داشت و داشتن یک مرورگر وب برای آن‌ها کفایت می‌کند. بنابراین استفاده از PHP هیچ محدودیتی برای شما و کاربرها اعمال نخواهد کرد.

از طرفی دیگر PHP با بیشتر وب سرورهای مطرح دنیا از جمله Apache HTTP Server ، Nginx و... کاملا سازگار است. همچنین PHP از اکثر دیتابیس‌های معروف پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌شود به سیستم مدیریت دیتابیس Mysql ، MongoDB ، SQLite و... اشاره کرد.

پی‌اچ‌پی

آموزش آسان php از بهترین ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی

یادگیری PHP برای کسانی که برای اولین بار می‌خواهند کدنویسی را تجربه کنند نسبت به سایر زبان‌های سمت سرور آسان‌تر محسوب می‌شود. محبوبیت و کاربردهای فراوان PHP در حوزه طراحی وب باعث شده است که این زبان برنامه نویسی مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد که این دلیل باعث شده است مستندات و آموزش‌های زیادی در قالب آموزش‌های مجازی ، کلاس‌های حضوری ، کتاب و... به زبان‌های مختلف، از جمله زبان شیرین فارسی ساخته شود. این آموزش‌ها می‌توانند مسیر شما را تا تبدیل شدن به یک متخصص PHP و فتح قله‌های آن هموار کنند.

از منابع عالی برای شروع آموزش زبان PHP ، مستندات سایت رسمی PHP است. البته برای استفاده از مستندات سایت رسمی PHP باید تا حد خوبی با زبان انگلیسی آشنا باشید. همچنین اگر علاقه مند به آموزش PHP به زبان فارسی می‌باشید می‌توانید از آموزش‌های مجازی سایت سون لرن استفاده کنید .

فرصت‌های شغلی PHP بسیار زیاد می‌باشند

مطمئنا یکی از عوامل مهم در انتخاب یک زبان برنامه نویسی فرصت‌های شغلی و میزان گستردگی بازار کار آن زبان برای برنامه نویس است. بنابراین باید به این نکته اشاره شود که علاوه بر اینکه بیش از 32% سایت‌های جهان بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس که مبتنی بر PHP است ساخته شده اند، بیش از 70% وب سایت‌های موجود در ایران از جمله لیدرهای بازار وب (اسنپ، اسنپ فود، نت برگ، دیجیکالا، الوپیک و ... ) زبان برنامه نویسی PHP را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کرده اند.

این دلیل باعث شده است که بازار برنامه نویسی به شدت نیازمند نیروی متخصص PHP باشد. بنابراین در صورتی که PHP را انتخاب کنید در حال حاضر یک فرصت بسیار ویژه برای شما وجود داره تا جذب بازار کار در این حوزه شوید.

تعمیر و نگهداری PHP آسان است

شاید تعجب کرده باشید! حتما با خودتان می‌گویید " مگر زبان برنامه نویسی هم نیاز به تعمیر و نگهداری داره؟ ". در جواب این سوالتان باید بگوییم، بله. یکی از دلایل اصلی مهاجرت وب سایت بزرگی همچون دیجی کالا از زبان ASP به PHP هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری مربوط به زبان ASP بود که بر روی دست آن‌ها انداخته بود.

زیرا شرکت‌ها و توسعه دهنده‌ها در حوزه وب علاقه دارد که نرم افزار یا اپلیکیشنی توسعه دهند که با کمترین باگ یا خطا مواجه شود و در صورتی هم که با آن‌ها مواجه شود، بتوانند با کمترین هزینه آن‌ها رو برطرف کنند. از آن جایی که زبان PHP برنامه نویس‌های بیشتری در حوزه وب دارد و رفع خطا و دیباگ آن راحت‌تر است، قطعا شرکت‌ها و توسعه دهنده هایی که از زبان PHP استفاده می‌کنند هزینه کمتری را صرف تعمیر و نگهداری اپلیکیشن‌های خود خواهند کرد.

به صورت کلی پیدا کردن نیروی کار متخصص برای زبان‌های برنامه نویسی که برنامه نویس‌های کمتری در بازار کار دارند دشوار‌تر است و هزینه بیشتری دارد. برای مثال در نظر بگیرید اگر بخواهید یک تیم مترجم قوی در شهر خود برای ترجمه یک زبان خارجی ایجاد کنید انتخاب کدام زبان بیشترین نیروی کار متخصص را با هزینه ای کمتر برای شما خواهد داشت؟ زبان انگلیسی یا زبان چینی؟ قطعا زبان انگلیسی بیشترین نیروی کار متخصص را دارد و اگر بخواهید زبانی مثل زبان چینی را انتخاب کنید، پیدا کردن مترجم متخصص و حرفه ای قطعا سخت خواهد بود و از طرفی به دلیل کمبود نیرو در این زمینه هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

بالاخره چرا زبان PHP را انتخاب کنیم؟

PHP سهم عظیمی از بازار وب را در اختیار دارد. از طرفی دیگر زبانی متن باز و رایگان است که از پارادایم ها، وب سرورهای مختلف و دیتابیس‌های برتر جهان پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، زبان PHP بازار کار خوبی دارد و متخصصان این زبان هیچ گاه بیکار نمی‌مانند. پادکست آینده زبان PHP، این موضوع را به خوبی بررسی کرده است. بنابراین PHP یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورود به دنیای برنامه نویسی وب است. نظر شما چیست؟ آیا مزایایی که PHP در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد، می‌تواند آن را از سایر زبان‌های برنامه نویس متمایز کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید بیشتر در زمینه برنامه نویسی PHP مطالعه کنید مقالات زیر را دنبال کنید

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی PHP علاقه داری، با شرکت در دوره‌ی آموزش PHP در کمتر از یک سال به یک متخصص PHP تبدیل می‌شوی که آماده‌ی استخدام، دریافت پروژه، کسب درآمد و یادگیری مباحثی مثل لاراول هستی.
۱۴ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۰۹

سلام و خسته نباشید من تازه میخوام طراحی وب رو شروع کنم و میخوام شاخه اصلی طراحی وب رو یاد بگیرم ولی نمیدونم چه برنامه ای رو نصب کنم و شروع به یاد گرفتن کنم از نظر شما کدوم قابلیت‌های زیادی و کاربردی زیادی داره پی اچ پی . جاوا . جاوا اسکریپت.ورد .وردپرس .سی شارپ ؟ کدوم بهتر هستش و میتونم توی اون بهتر پیشرفت کنم لطفا پاسخگو باشید با تشکر .☄️

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰

درود وب به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم میشه. بهتره اول تصمیم بگیرید روی کدوم یک از این دو بخش میخواید متمرکز بشید و بهم بگید تا بعد براساس اون با هم مسیر رو مشخص کنیم. البته میشه روی هر دو بخش باشید اما اگر سابقه برنامه نویسی از قبل ندارید کارتون سخت هست و امکان استخدام تون کمتر هست.

asif ۰۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲

بسیار عالی بود من میخوام زبان php را یاد داشته باشم ویاد بگیرم من بتید از کجا شرو کنم من از کجا شرو کنم یعنی از صفر. وزبان انگلیسی ام اون قدم خوب نیست میخوام به زبان فارسی آموزش بیبینم یکی منو کمکم کند خیلی علاقه دارم ممنون از لطف شما

نازنین کریمی مقدم ۰۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۱:۲۷

درود توصیه میکنم این صفحه رو مطالعه کنید: <a href="https://7learn.com/blog/php-roadmap" rel="noopener" target="_blank">دانلود کتاب کوتاه مسیر یادگیری PHP برای توسعه وب</a>

nd ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹

کپی مطالب با ذکر منبع

آندیا ۰۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۰۸

چرا زبان PHP تا این حد محبوب شده و توی سایت‌های بزرگ مثل فیسبوک از PHP استفاده شده؟

نازنین گودرزی ۰۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۲۱

زبان پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی قدرتمند هست که در بسیاری از وب سایت‌های محبوب و توسعه سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا هم استفاده شده.

mahdi ۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

زبان‌های سمت سرور JS و حتی سمت کاربر JS آینده بسیار خوبی داره مثله Node و Angular و vue

شعیب ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۳۰

سلام امید وارم خوب باشید چرا کد آپلود فایل برای ویدیو کار نمی‌کنه ممنون می‌شم اگر جواب بدید

حمیدرضا اکبرنژاد ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷

سلام خیلی ممنون و تشکر از مقاله خوبتون جناب آقای علامه عزیز چندتا نکته هست که لازم میدونم بهش اشاره کنم بعنوان یکی اط طرفدارای 7learn اولا من از هر مقاله ای تعریف و تمجید نمیکنم، ولی زبان ساده و رسای شما در تعریف اصلاحاتی مثل open source و پارادایم و ... منو متحیر کرد واقعا. دستتون در د نکنه واقعا یه مقاله علمی حتما نباید اصلاحات فنی و انگلیسی پیچیده ای داشته باشه که بهش گفت مقاله!!! من به شخصه واقعا از نویسنده محترم تشکر میکنم بابت رعایت این موضوع. فوق العاده اید و منتظر بقیه مقالاتتون هم خواهم بود در مورد پی اچ پی و هر چی در مورد برنامه نویسی باشه و اگه قلمتون همینجوری باشه، حتی ممکنه ازتون خواهش کنم در مورد مطلب خاصی لطف بفرمایید و مقاله بنویسید و. خیلی از سایتا و فیلما و ... مثلا اومدن و ویژگی open source بودن رو گفتن. ولی به شخصه تا حالا یه نفر رو ندیدم که اینجوری مثال زده باشه خوب و رسا در مورد متن باز بودن یه مورد دیگه هم هست که لازم میدونم بگم. وااااااااااااقعا تشکر از دکتر آوند عزیز بخاطر رعایت نکته ای که یکی دو ماه پیش بهشون گفته بودم داخل کامنتا. مشکل این بود که تکرار کلمات کلیدی داخل مقالاتتون خیلی زیاد بود و گاها تا 20 30 باز تکرار میشد در یک مقاله که واقعا آزار دهنده بود واسه من و حتما واسه بقیه. درسته این کار باعث افزایش رتبه سایت توی موتورهای جستجو میشه و خوبه، ولی به نظرم حق مخاطب نباید نادیده گرفته بشه(البته بعنوان یه طرفدار 7learn قبول دارم سایت هم باید راهکارهای خودشو داشته باشه در مورد این که رتبش پایین نیاد ولی خب در حدی که ظاهر کارتون زیر سوال نره) که خوشبختانه دکتر آوند عزیز گفتن این مورد رو در نظر میگیرند ولی خب من خیلی مطمئن نبودم در این رابطه تا این که الان دارم به چشم خودم میبینم!!(این کارشون نشون میده ایشون چه فردی با بینش بزرگی هستند که نظر منِ مبتدی رو هم ملاک قرار میدن?❤️) به شخصه نظرم اینه که شما با تولید مقالاتی مثل این مقاله(که کاملا رسا و گویا توضیح داده به زبون خودمونی و تکرار کلمات کلیدی در اون زیاد نیست و آزار دهنده نیست) میتونید طرفدارای خیلی بیشتری داشته باشید. خب این که از تعریفام :) اما خواهش دیگه ای که دارم اینه که داخل مقالات اشتباه تایپی هم پیدا میشه گاهی. اگه در پایان نویسنده محترم یکی دو بار با دقت بخونه مقاله رو که مطمئنم میخونه، نتیجه بهتری خواهید داشت.(من دوتا پیدا کردم : گشتردگی - توسعه دهنده هایب) و اما یه انتقاد به بیشتر مقالات: وقتی مثلا میگین همون طور که توی مقاله قبلی بررسی کردیم، یا همون جور که دوست گلمون در مورد فلان مبحث در مقاله ای داخل سایت نوشتن و ... مشکل اینجاست که شما لینکی به اون مقالات نمیدید و این یه کم برای من مخاطب جالب نیست. هر چند به راحتی با یه سرچ ممکنه اون مطلب پیدا بشه. ولی اگه سعی کنید لینک مطلب و آموزش مذکور رو قرار بدید خیلی بهتره. مثلا در این مقاله شما فرموده بودید: "اگر به خاطر داشته باشید در بخش قبلی اشاره کرده بودیم" ولی لینک ندادین بهش. اگه این یه قلم رو هم رعایت کنید به جرئت میگم یکی از بهترین مقالات سایت رو دارین. همچنین اطلاعاتی رو در مورد نویسنده مقاله در ابتدا یا انتهای مقاله قرار بدین داخل سایت عالیه. ممنون و ببخشید زیاد شد. چون شما وقت میگذارین واسه ما، اینم وظیفه ما هست متقابلا با شما همکاری کنیم و انگیزه باشیم واستون☺️

مهدی علامه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹

سلام حمیدرضا عزیز خیلی خوشحالم که نسبت به بنده و سایت خودت چنین لطفی را داری و قطعا هیچ انگیزه ای برای ما بالتر از رضایت شما نبوده و نخواهد بود.❤ در مورد نکته ای که بهش اشاره کردی باید بگم که نظر تک تک کاربران سایت برای ما بسیار با اهمیت است و تمام سعیمون اینه که به همه اونها عمل کنیم. تشکر بابت بازخورد در مورد اشتباهات تایپی، بابت این موضوع عذر خواهی می‌کنم (رفع شدند?) در آینده ای نزدیک برای مجموعه مقالات سون لرن قرار است تحت عنوان‌های جداگانه صفحه لندینگ و فهرست جداگانه ایجاد شود و مقاله ای که مطالعه کردید، جزیی از راهنمای جامع PHP است. به همین دلیل از لینک داخلی برای پست‌های قبل و بعد استفاده نکردیم ولی در آینده این مورد با فهرست بندی حل می‌شود در مورد اسم نویسنده و ... هم انشالله در ظاهر جدید سایت تمام این موارد را در نظر می‌گیریم بسیار ممنونم باب بازخورد‌های عالی و لطفی که نسبت به ما دارید?

Alireza Uosefi ۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

اصلاح می‌کنم قصد بروز رسانی پی اچ پی رو ندارید؟

مهدی علامه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷

سلام دوست عزیز دوره‌های مجازی سون لرن که منتشر شدند آپدیت نمیشند اما در آینده دوره‌های جدیدی رو تحت دوره‌های آکادمی برای سال آینده روی پلتفرم جدیدمون منتشر کنیم و این دوره‌های مجازی کم کم در بخش آکادمی سایت وارد میشند

Alireza Uosefi ۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰

با سلام دوره‌های خوبی دارید ولی آپدیت نیستن و از زمان انتشارشون خیلی گذشته ! قصد بروز رسانی ندارید محصول php بر روز رسانی کنید ؟

  • شناخت و بررسی مزایای PHP
  • زبان PHP برای طراحی وب ایجاد شده است
  • زبان PHP متن باز و رایگان است
  • PHP دارای انجمن توسعه دهنده بزرگ و فعالی است
  • PHP دامنه کاربرد وسیعی در حوزه وب دارد
  • PHP مولتی پاردایم است (Multi Paradigm)
  • مولتی پلتفرم بودن پی اچ اپی، از بهترین مزایای php
  • آموزش آسان php از بهترین ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی
  • فرصت‌های شغلی PHP بسیار زیاد می‌باشند
  • تعمیر و نگهداری PHP آسان است
  • بالاخره چرا زبان PHP را انتخاب کنیم؟
اشتراک گذاری مقاله در :