تا ۵ اسفند در کمپین اسفندگان، با تخفیف ویژه ثبت نام کنید.
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
متخصص فلاتر

متخصص فلاتر

یک فریم‌ورک برای توسعه در چند پلتفرم
طول دوره ۵۵ ساعت آموزش
پشتیبانی ۱۲ ماهه در جامعه برنامه‌نویسی سون‌لرن
سعید شاهینی
مدرس: سعید شاهینی برنامه نویس ارشد اندروید در دیوا ...
متخصص فلاتر متخصص فلاتر به جامعه متخصصین سون‌لرن بپیوندید...

آشنایی با دوره متخصص فلاتر

فریم ورک فلاتر چیست؟

فلاتر (Flutter) یک فریم ورک متن باز برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل است. این کتابخانه توسط شرکت گوگل در سال 2017 معرفی شد و در مقایسه با React یا سایر فریم ورک‌های ساخت اپلیکیشن مبتنی بر موبایل عمر زیادی ندارد. فلاتر با زبان برنامه نویسی دارت نوشته شده است، یک زبان چندمنظوره و شی گراء که هنوز آنطور که باید و شاید بر سر زبان‌ها نیفتاده و محبوبیت زیادی ندارد. با یادگیری زبان دارت و فریم ورک فلاتر می‌توانید برای اندروید و iOS اپلیکیشن بسازید. جالب است بدانید علی بابا، یکی از بزرگترین شرکت‌های چینی در دنیا به فلاتر اعتماد کرده و اپلیکیشن خود را با این فریم ورک ساخته است. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که فریم ورک Flutter چیست و چه کاربردهایی دارد. برای اطلاع بیشتر به مقاله فلاتر چیست مراجعه کنید.

آموزش فلاتر

فلاتر یک فریم‌ورک مشهور برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، وب و دسکتاپ است که در سال ۲۰۱۷ اولین نسخه‌ آن توسط گوگل منتشر شد. در دوره متخصص فلاتر ابتدا با مباحث پایه‌ای و پیش‌نیازهای برنامه نویسی فلاتر آشنا خواهید شد. مباحثی مانند مفاهیم شی‌گرایی و زبان دارت. سپس وارد فاز یادگیری فریمورک فلاتر با ۸ پروژه خواهید شد. ترتیب پروژه‌ها و سرفصل به ترتیب کاربردی بودن و درجه سختی مرتب شده است اما شما برای ورود به بازار کافی‌ست تا پروژه ۵ (اپلیکیشن فروشگاهی نایک) که یک پروژه بزرگ، کاربردی و مشابه پروژه‌های واقعی است مسلط باشید و باقی پروژه‌ها اختیاری و جهت افزایش سطح مهارت و دانش شما طراحی شده اند.

دانشجویان پس از مشاهده جلسات درس امکان پرسش و پاسخ، رفع اشکال، انجام تمرین، انجام آزمون‌های مقطعی و رتبه‌بندی خواهند داشت.
 

اگر هنوز با برنامه نویسی آشنایی نداری پیشنهاد می‌کنیم قبل از شرکت در دوره آموزش فلاتر ، حتما به صفحه آموزش برنامه نویسی مقدماتی که توسط لقمان آوند؛ بنیان‌گذار مجموعه سون‌لرن طراحی شده است مراجعه کنی.

برای یادگیری و کسب درآمد فلاتر بهتر است یا جاوا ؟

بسیاری هنوز بر این باورند که برای یادگیری برنامه نویسی اندروید ، زبان برنامه نویسی جاوا بهتر است اما از زمان ارائه فریم ورک فلاتر با زبان برنامه نویسی دارت بسیاری از شرکت‌ها تمایل به ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی با فریم ورک فلاتر داشتند چراکه :

  • زبان برنامه نویسی دارت ساده‌تر است و برنامه نویس به سرعت می‌تواند بر روی این زبان مسلط شود.
  • یک بار کد زنی در فلاتر دو خروجی اندروید و IOS را همزمان به شما می‌دهد ، اینکار باعث می‌شود هزینه‌های شرکت به مراتب پایین بیاید و سرعت بالا آمدن اپلیکیشن زیاد‌تر شود.
  • کدهای دارت بدون نیاز به مدل OEM به کدهای Native تبدیل می‌شوند.
  • توسعه سریع و آسان : یکی از قابلیت‌های فریم ورک فلاتر قابلیت Hot Reload است که به شما امکان این را می‌دهد تا بدون نیاز به اجرای مجدد emulator در لحظه تغییرات برنامه خود را مشاهده کنید.
  • عدم وابستگی به نسخه‌های سیستم عامل خاص: در فلاتر وابستگی به سیستم عامل خاصی نیست یعنی یک برنامه فلاتر روی تمامی ورژن‌های سیستم عامل‌ها بدرستی اجرا می‌شود.
  • متن باز بودن : فریم ورک فلاتر و زبان برنامه نویسی دارت متن باز (Open Source) بوده و همین امکان به نسبت ساده دست بسیاری از برنامه نویسان را برای تغییرات گسترده باز می‌گذارد.

بازار کار فلاتر چطور است؟

اگر سری به آگهی‌های استخدامی در جابینجا و سایر وب سایت هایی استخدامی بزنید متوجه خواهید شد که حجم تمایل بازار برای جذب متخصص فلاتر بسیار بالاتر از سایر زبان‌ها و فریم ورک‌های برنامه نویسی اندروید است . حداقل دستمزد یک برنامه نویس فلاتر بی تجربه 10 میلیون تومان و حداکثر آن بالای ماهانه 70 میلیون تومان هم دیده شده است که برای دریافت دستمزدهای بالاتر، لازم است هم به خوبی آموزش فلاتر دیده و هم تجربه کسب کرده باشید.

چرا باید آموزش فلاتر را دنبال کنم؟

ما در سون لرن از اساتید با تجربه ، متخصص و معتبر استفاده می‌کنیم ، افرادی که برای ضبط دوره‌های سون لرن شرکت می‌کنند همگی سابقه حضور در تیم‌های برنامه نویسی حرفه ای را داشته اند و تجربه و تخصص لازم به همراه قدرت انتقال مفاهیم را هم داشته اند. سعید شاهینی نیز یکی از همین افرادی است که سالها سابقه فعالیت در حوزه تولید اپلیکیشن‌های اندرویدی را در کارنامه دارد.

در کنار همه این موارد پشتیبانی یکساله سون لرن به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان سوال و یا مشکلی داشتید به درستی پاسخ‌تان را بدهند و مسیر درست را به شما نشان دهند.

نمایش بیشتر
سرفصل‌های دوره
وبینار آشنایی با فلاتر و نحوه ی عملکرد آن ۱ جلسه
  • جلسه اول ویدیوی وبینار آشنایی با فلاتر و امکانات آن ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه
آموزش زبان Dart ۲۳ جلسه
  • جلسه اول معرفی دوره متخصص فلاتر: مزیت ها، سرفصل ها، پروژه‌ها و تاریخ انتشار جلسات ۲ دقیقه
  • جلسه دوم معرفی فریمورک فلاتر ۱۱ دقیقه
  • جلسه سوم معرفی زبان دارت ۱۶ دقیقه
  • جلسه چهارم مفاهیم شی گرایی (Object Oriented Programming) ۱۰ دقیقه
  • جلسه پنجم ساده‌ترین نرم افزار با زبان دارت ۷ دقیقه
  • جلسه ششم متغیر‌ها (Variables) در زبان دارت ۷ دقیقه
  • جلسه هفتم عملگرها (Operators) در زبان دارت ۱۴ دقیقه
  • جلسه هشتم فانکشن‌ها (Function) ۸ دقیقه
  • جلسه نهم Statement‌های کنترل جریان اجرای اپلیکیشن (شرط IF، انواع حلقه‌های For و While، ساختار Switch) ۱۳ دقیقه
  • جلسه دهم پیاده سازی کلاس (Class) ۲۶ دقیقه
  • جلسه یازدهم عبارات شرطی (Conditional Expression) با عملگرهای ?? و Ternary ۶ دقیقه
  • جلسه دوازدهم پیاده سازی شی گرایی در زبان دارت: ارث بری (Inheritance) ۱۲ دقیقه
  • جلسه سیزدهم پیاده سازی شی گرایی در زبان دارت: چندریختی (Polymorphism) ۸ دقیقه
  • جلسه چهاردهم پیاده سازی شی گرایی در زبان دارت: انتزاع (Abstraction) ۱۱ دقیقه
  • جلسه پانزدهم پیاده سازی شی گرایی در زبان دارت: کپسوله سازی (Encapsulation) ۱۶ دقیقه
  • جلسه شانزدهم Mixin ۱۱ دقیقه
  • جلسه هفدهم کامنت (Comment) ۱۱ دقیقه
  • جلسه هجدهم فانکشن‌های بی نام (Anonymous Function) ۴ دقیقه
  • جلسه نوزدهم اکستنشن متود (Extension Method) ۷ دقیقه
  • جلسه بیستم Generic ۱۷ دقیقه
  • جلسه بیست و یکم تعریف ثابت‌ها در دارت و تفاوت آن با final ۱۹ دقیقه
  • جلسه بیست و دوم لیست و ست (List, Set) ۱۹ دقیقه
  • جلسه بیست و سوم معرفی مپ (Map) ۱۵ دقیقه
پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه: پروژه ۱ - صفحه پروفایل کاربر ۹ جلسه
  • جلسه اول آموزش نصب فلاتر، اندروید استودیو و VS Code ۳۲ دقیقه
  • جلسه دوم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): قسمت اول ۲۶ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): قسمت دوم ۲۹ دقیقه
  • جلسه چهارم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): قسمت سوم ۲۵ دقیقه
  • جلسه پنجم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): قسمت چهارم ۲۰ دقیقه
  • جلسه ششم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): قسمت پنجم ۳۳ دقیقه
  • جلسه هفتم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): قسمت ششم ۴۰ دقیقه
  • جلسه هشتم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): چند زبانه سازی اپلیکیشن - بخش اول ۳۲ دقیقه
  • جلسه نهم پیاده سازی رابط کاربری سطح پایه (پروژه صفحه پروفایل): چند زبانه سازی اپلیکیشن - بخش دوم ۳۴ دقیقه
پیاده سازی رابط کاربری سطح پیشرفته: پروژه ۲ - اپلیکیشن خبری Blog Club ۱۴ جلسه
  • جلسه اول قسمت اول: آماده سازی موارد نیاز پروژه (Assets) و نمایش لیست استوری ها ۴۹ دقیقه
  • جلسه دوم قسمت دوم: پیاده سازی بخش استوری ها ۲۶ دقیقه
  • جلسه سوم قسمت سوم: پیاده سازی لیست دسته بندی‌ها به شکل Carousel ۴۰ دقیقه
  • جلسه چهارم قسمت چهارم: پیاده سازی لیست پست ها ۳۷ دقیقه
  • جلسه پنجم قسمت پنجم: Bottom Navigation ۲۱ دقیقه
  • جلسه ششم قسمت ششم: معرفی لایبرری flutter_gen برای مدیریت بهتر Asset ها ۱۶ دقیقه
  • جلسه هفتم قسمت هفتم: پیاده سازی صفحه Splash ۲۰ دقیقه
  • جلسه هشتم قسمت هشتم: پیاده سازی صفحه OnBoarding ۴۴ دقیقه
  • جلسه نهم قسمت نهم: پیاده سازی صفحه ورود به حساب کاربری و ثبت نام ۴۶ دقیقه
  • جلسه دهم قسمت دهم: پیاده سازی صفحه جزئیات مقاله Article ۵۰ دقیقه
  • جلسه یازدهم قسمت یازدهم: پیاده سازی صفحه پروفایل ۴۷ دقیقه
  • جلسه دوازدهم قسمت دوازدهم: پیاده سازی Navigation سیستم مشابه اینستاگرام بخش اول ۳۱ دقیقه
  • جلسه سیزدهم قسمت سیزدهم: پیاده سازی Navigation سیستم مشابه اینستاگرام بخش دوم ۳۳ دقیقه
  • جلسه چهاردهم قسمت چهاردهم: پیاده سازی Navigation سیستم مشابه اینستاگرام بخش سوم ۲۳ دقیقه
اتصال اپلیکیشن به سرور با استفاده از پروتکل HTTP ۵ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با پیش نیازهای اتصال اپ به سرور ۱۶ دقیقه
  • جلسه دوم معرفی ابزار Postman ۷ دقیقه
  • جلسه سوم Async Programming در زبان دارت ۱۷ دقیقه
  • جلسه چهارم پروژه Seven Learn Students: بخش اول، دریافت لیست دانشجوها از سرور ۴۰ دقیقه
  • جلسه پنجم پروژه Seven Learn Students: بخش دوم، ثبت نام دانشجو سمت سرور ۲۷ دقیقه
ذخیره سازی اطلاعات روی دیتابیس: پروژه ۳ - اپلیکیشن لیست وظایف To Do List ۹ جلسه
  • جلسه اول معرفی پروژه ۳ دقیقه
  • جلسه دوم معرفی لایبرری Hive وقابلیت‌های آن ۶ دقیقه
  • جلسه سوم ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات با استفاده از Hive ۴۰ دقیقه
  • جلسه چهارم پیاده سازی رابط کاربری صفحه اصلی ۵۹ دقیقه
  • جلسه پنجم پیاده سازی رابط کاربری صفحه جزئیات ۳۱ دقیقه
  • جلسه ششم اضافه کردن قابلیت انتخاب اولویت برای Task ها ۱۱ دقیقه
  • جلسه هفتم اضافه کردن قابلیت ویرایش و به روزرسانی Task ها ۱۱ دقیقه
  • جلسه هشتم اضافه کردن قابلیت Delete کردن Task ها ۱۱ دقیقه
  • جلسه نهم اضافه کردن قابلیت Search بین Task ها ۲۳ دقیقه
معماری نرم افزار وState Managementدر فلاتر: Bloc+Provider+Dependency Injection ۸ جلسه
  • جلسه اول معرفی مباحث تدریس شده در این سرفصل ۵ دقیقه
  • جلسه دوم Stream در زبان دارت ۲۵ دقیقه
  • جلسه سوم تزریق وابستگی یا Dependency Injection ۱۰ دقیقه
  • جلسه چهارم پیاده سازی Dependency Injection و Repository با Provider: بخش اول ۲۸ دقیقه
  • جلسه پنجم پیاده سازی Dependency Injection و Repository با Provider: بخش دوم ۳۵ دقیقه
  • جلسه ششم معرفی معماری Bloc ۷ دقیقه
  • جلسه هفتم پیاده سازی معماری Bloc: بخش اول ۴۸ دقیقه
  • جلسه هشتم پیاده سازی معماری Bloc: بخش دوم، آشنایی با مفهوم Cubit ۲۴ دقیقه
پیاده سازی اپلیکیشن فروشگاهی نایک: پروژه ۴ ۴۸ جلسه
  • جلسه اول معرفی پروژه ۴ دقیقه
  • جلسه دوم پیاده سازی تم ۱۳ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی بخش Repository محصولات ۳۱ دقیقه
  • جلسه چهارم ساخت Repository مربوط به بنرهای تبلیغاتی (Banner) ۱۶ دقیقه
  • جلسه پنجم پیاده سازی صفحه اصلی: بخش اول، آماده سازی زیرساخت Bloc و Provider ۳۶ دقیقه
  • جلسه ششم پیاده سازی صفحه اصلی: بخش دوم، ساخت اسلایدر (Slider) بنر ۳۵ دقیقه
  • جلسه هفتم پیاده سازی صفحه اصلی: بخش سوم، ساخت لیست افقی محصولات با ListView ۲۴ دقیقه
  • جلسه هشتم پیاده سازی صفحه جزئیات محصول: بخش اول ۳۲ دقیقه
  • جلسه نهم پیاده سازی صفحه جزئیات محصول: بخش دوم، لیست نظرات کاربران ۳۸ دقیقه
  • جلسه دهم پیاده سازی Navigation سیستم و BottomNavigation ۱۹ دقیقه
  • جلسه یازدهم پیاده سازی رابط کاربری صفحه ورود و ثبت نام ۳۰ دقیقه
  • جلسه دوازدهم آشنایی با فرآیند‌های ورود و ثبت نام در اپلیکیشن نایک در Postman ۱۲ دقیقه
  • جلسه سیزدهم پیاده سازی Http Request مربوط به Login ۱۳ دقیقه
  • جلسه چهاردهم پیاده سازی Http Request مربوط به SignUp ۹ دقیقه
  • جلسه پانزدهم پیاده سازی Http Request مربوط به Refresh Token ۷ دقیقه
  • جلسه شانزدهم ذخیره و بازیابی اطلاعات کاربر پس از ورود ۱۶ دقیقه
  • جلسه هفدهم پیاده سازی معماری Bloc صفحه Auth ۴۲ دقیقه
  • جلسه هجدهم پیاده سازی سبد خرید، قسمت اول: افزودن محصول ۵۵ دقیقه
  • جلسه نوزدهم پیاده سازی سبد خرید، قسمت دوم: دریافت لیست آیتم ها ۲۱ دقیقه
  • جلسه بیستم پیاده سازی سبد خرید، قسمت سوم: پیاده سازی رابط کاربری(UI) ۳۴ دقیقه
  • جلسه بیست و یکم پیاده سازی سبد خرید، قسمت چهارم: چک کردن وضعیت لاگین کاربر - قسمت اول ۱۰ دقیقه
  • جلسه بیست و دوم پیاده سازی سبد خرید، قسمت پنجم: چک کردن وضعیت لاگین کاربر - قسمت دوم ۱۸ دقیقه
  • جلسه بیست و سوم پیاده سازی سبد خرید، قسمت ششم: ساخت Empty State ۲۱ دقیقه
  • جلسه بیست و چهارم پیاده سازی سبد خرید، قسمت هفتم: حذف محصول ۲۵ دقیقه
  • جلسه بیست و پنجم پیاده سازی سبد خرید، قسمت هشتم: Pull To Refresh ۱۹ دقیقه
  • جلسه بیست و ششم پیاده سازی سبد خرید، قسمت نهم: جزئیات خرید ۳۴ دقیقه
  • جلسه بیست و هفتم پیاده سازی سبد خرید، قسمت دهم: تغییر تعداد آیتم‌های سبد خرید ۲۴ دقیقه
  • جلسه بیست و هشتم پیاده سازی سبد خرید، قسمت یازدهم: ساخت Badge تعداد آیتم‌های سبد خرید ۶ دقیقه
  • جلسه بیست و نهم پیاده سازی سبد خرید، قسمت دوازدهم: نمایش Badge تعداد آیتم‌های سبد خرید ۱۳ دقیقه
  • جلسه سی‌ام پیاده سازی سبد خرید، قسمت سیزدهم: دکمه ی پرداخت ۶ دقیقه
  • جلسه سی و یکم پیاده سازی رابط کاربری صفحه Shipping ۱۳ دقیقه
  • جلسه سی و دوم پیاده سازی رابط کاربری صفحه رسید پرداخت ۱۰ دقیقه
  • جلسه سی و سوم پیاده سازی قابلیت ثبت سفارش ۳۱ دقیقه
  • جلسه سی و چهارم پیاده سازی دریافت اطلاعات رسید پرداخت ۲۱ دقیقه
  • جلسه سی و پنجم ثبت سفارش و پرداخت آنلاین ۱۲ دقیقه
  • جلسه سی و ششم لیست محصولات ۱۷ دقیقه
  • جلسه سی و هفتم مرتب سازی لیست محصولات ۱۹ دقیقه
  • جلسه سی و هشتم تغییر نحوه نمایش لیست محصولات ۲ دقیقه
  • جلسه سی و نهم پیاده سازی رابط کاربری صفحه پروفایل ۹ دقیقه
  • جلسه چهلم پیاده سازی منطق صفحه پروفایل ۱۴ دقیقه
  • جلسه چهل و یکم پیاده سازی لیست علاقه مندی ها: قسمت اول ۱۵ دقیقه
  • جلسه چهل و دوم پیاده سازی لیست علاقه مندی ها: قسمت دوم ۱۱ دقیقه
  • جلسه چهل و سوم پیاده سازی سوابق سفارش ۲۲ دقیقه
  • جلسه چهل و چهارم پیاده سازی قابلیت ثبت نظر : قسمت اول ۱۲ دقیقه
  • جلسه چهل و پنجم پیاده سازی قابلیت ثبت نظر: قسمت دوم ۳ دقیقه
  • جلسه چهل و ششم پیاده سازی قابلیت ثبت نظر: قسمت سوم ۲۵ دقیقه
  • جلسه چهل و هفتم پیاده سازی جستجو در محصولات: قسمت اول ۱۰ دقیقه
  • جلسه چهل و هشتم پیاده سازی جستجو در محصولات: قسمت دوم ۱۲ دقیقه
پیاده سازی قابلیت‌های فایربیس آنالیتیکس و پوش نوتیفیکیشن ۷ جلسه
  • جلسه اول معرفی سرویس‌های فایربیس (Firebase) ۱۰ دقیقه
  • جلسه دوم افزودن پکیج فایربیس به پروژه و فعال سازی آنالیتیکس ۱۵ دقیقه
  • جلسه سوم آنالیتکیس فایربیس در اندروید (Android) ۴ دقیقه
  • جلسه چهارم آنالیتیکس فایربیس در IOS ۲ دقیقه
  • جلسه پنجم معرفی سرویس Firebase Cloud Messaging: پوش نوتیفیکیشن ۱۱ دقیقه
  • جلسه ششم پیاده سازی Notification در حالت Background ۵ دقیقه
  • جلسه هفتم پیاده سازی Notification در حالت Foreground ۲۵ دقیقه
دوره سطح پیشرفته پیاده سازی انیمیشن (Animation)‌ها در فلاتر ۶ جلسه
  • جلسه اول پیاده سازی انیمیشن Opacity ۳ دقیقه
  • جلسه دوم پیاده سازی انیمیشن جا به جایی (Move) اشیا ۴ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی انیمیشن چرخاندن (Rotate) اشیا ۱ دقیقه
  • جلسه چهارم پیاده سازی انیمیشن بزرگ نمایی (Scale) اشیا ۲ دقیقه
  • جلسه پنجم Animation Controller ۹ دقیقه
  • جلسه ششم پیاده سازی انیمیشن‌های ترکیبی ۷ دقیقه
پخش و کنترل ویدیو در فلاتر: پروژه ۵ - اپلیکیشن پخش فیلم و سریال ۵ جلسه
  • جلسه اول معرفی سرفصل و امکانات پروژه ۲ دقیقه
  • جلسه دوم پخش ویدیو با استفاده از پلاگین video_player ۷ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی رابط کاربری ۱۹ دقیقه
  • جلسه چهارم مدیریت پخش ویدیو ۴ دقیقه
  • جلسه پنجم نمایش و پنهان کردن Control Panel ویدیو پلیر ۷ دقیقه
پخش و کنترل صدا در فلاتر: پروژه ۶ - اپلیکیشن پخش موزیک ۳ جلسه
  • جلسه اول معرفی پروژه ۱ دقیقه
  • جلسه دوم پیاده سازی رابط کاربری ۳۰ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی قابلیت پخش و مدیریت موزیک ۱۲ دقیقه
کار با سرویس‌های نقشه، لوکیشن (Location) و مسیریابی: پروژه شماره ۷ - نقشه و مسیریابی ۸ جلسه
  • جلسه اول معرفی سرفصل ۴ دقیقه
  • جلسه دوم معرفی پروژه ۲ دقیقه
  • جلسه سوم نصب پکیج‌های مورد نیاز پروژه ۴ دقیقه
  • جلسه چهارم نمایش نقشه Open Street Map ۶ دقیقه
  • جلسه پنجم دریافت موقعیت مکانی کاربر (Location) و نمایش آن روی نقشه ۱۳ دقیقه
  • جلسه ششم معرفی سرویس مسیریابی نشان ۴ دقیقه
  • جلسه هفتم گرفتن اطلاعات مسیریابی از نشان ۱۰ دقیقه
  • جلسه هشتم پیاده سازی مسیریابی و نمایش مسیر پیشنهادی روی نقشه ۱۹ دقیقه
آپدیت‌های دوره ۸ جلسه
  • جلسه اول وبینار پیاده سازی داشبورد ریسپانسیو در فلاتر ۳۶ دقیقه
  • جلسه دوم وبینار تزریق وابستگی ۵۷ دقیقه
  • جلسه سوم وبینار معرفی پکیج FL Chart برای پیاده سازی نمودار و چارت در فلاتر ۳۹ دقیقه
  • جلسه چهارم وبینار GetX Routing ۵۸ دقیقه
  • جلسه پنجم آموزش State Management با Getx ۴۷ دقیقه
  • جلسه ششم آموزش Getx Dependency Management ۲۳ دقیقه
  • جلسه هفتم وبینار انتقال تجربه مدرس درباره مسیر شغلی (1) ۵۲ دقیقه
  • جلسه هشتم وبینار انتقال تجربه مدرس درباره مسیر شغلی (2) ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه
انتشار اپلیکیشن در پلی استور گوگل ۲ جلسه
  • جلسه اول قسمت اول ۱۷ دقیقه
  • جلسه دوم قسمت دوم ۳۷ دقیقه
انتشار اپلیکیشن در اپ استور اپل ۱ جلسه
  • جلسه اول انتشار اپلیکیشن IOS ۳۶ دقیقه
نمایش بیشتر
با خیال راحت آموزش ببینید
ضمانت بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه خرید و ثبت نام شما در دوره‌های بلندمدت سون لرن بدون ریسک مالی خواهد بود
آموزش مهارت محور
آموزش مهارت محور از مدرسین متخصص و با تجربه در بهترین شرکت‌های ایران مهارت مورد نیاز بازار کار را یاد می‌گیرید
رفع اشکالات و پشتیبانی فنی
جامعه برنامه نویسی فعال پشتیبانی و پاسخ به سوالات خود را در جامعه برنامه نویسی فعال سون لرن دریافت می‌کنید
ارزیابی فنی و رتبه بندی
ارزیابی فنی و امتیازدهی برای فعالیت‌ها و آزمون‌های خود، امتیازات مختلفی برای ارزیابی مهارت دریافت می‌کنید (از آذر 1402)
معرفی برترین‌ها به بازار کار
معرفی برترین‌ها به بازار کار دانشجویان فعالی که مستمر و منظم محتوای دوره‌ها را دنبال می‌کنند، در اولویت معرفی به بازار کار هستند
۱ سال پشتیبانی پس از خرید
۱۲ ماه پشتیبانی پس از خرید تا ۱۲ ماه پس از ثبت نامتان، در جامعه برنامه نویسی سون لرن، پشتیبانی ویژه دریافت می‌کنید
دسترسی دائمی و بدون محدودیت
دسترسی راحت و همیشگی در صورتی که در یک سال اول دوره را تکمیل نمایید، دسترسی محتوای دوره برای شما همواره باز خواهد بود
نتایج دوره‌های متخصص

در ۱۷ سال اخیر بیش از ۳۵ هزار نفر در سون لرن به صورت تخصصی آموزش برنامه نویسی دیده اند و هزاران نفر از این عزیزان در شرکت‌های مختلف استخدام شده اند.

مهمترین عامل موفقیت دانشپذیرانی که موفق به استخدام و کسب درآمد پس از دوره‌های سون لرن بوده اند، نظم و استمرار در پیگیری محتوای دوره و انجام تمرین‌ها و چالش پذیری آن‌ها بوده است.

اسنپ دیجی کالا علی بابا تخفیفان کافه بازار ژاکت
+ ده‌ها شرکت مطرح دیگر
مدرس و منتورهای دوره
سعید شاهینی سعید شاهینی برنامه نویس ارشد اندروید در دیوار رزومه و نمونه تدریس
مدیر فنی نرم افزار موبایل در تلوبیون بنیان‌گذار اپلیکیشن فیت آرنا مدیر فنی در شرکت توسعه تکنولوژی هیراد برنامه‌نویس ارشد اندروید در دیجی‌کالا و دیجی‌استایل برنامه نویس اندروید در فولفکر (استارتاپ در حوزه روانشناسی - آواتک) برنامه نویس اندروید در همیاروردپرس بیش از ۶ سال سابقه تدریس در حوزه برنامه نویسی موبایل برگزار کننده دوره‌های متخصص و صفر تا صد اندروید با بیش از ۱۰ هزار دانشجو
منتورهای دوره دوستان زیر منتور متخصص فلاتر هستند و در طول دوره به سوالات شما پاسخ میدن و همراهتون هستند.
متین عفتی
متین عفتی
مهرداد فدایی
مهرداد فدایی
محمد حسین سخایی
محمد حسین سخایی
حامد روشنی
حامد روشنی
یلدا محصلی
یلدا محصلی
امیررضا بشیری
امیررضا بشیری
ویدیو‌های نمونه تدریس دوره

ثبت‌نام در متخصص فلاتر

سرمایه‌گذاری روی مهارت‌هایتان، یک تصمیم هوشمندانه است!
زمان را از دست ندهید یک فریم‌ورک برای توسعه در چند پلتفرم
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
7.9 ۵.۵۳ میلیون تومان
ثبت نام می‌کنم
کمپین اسفندگان شروع شد!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
  • ۵۵ ساعت آموزش
  • ۱۲ ماه پشتیبانی در جامعه برنامه‌نویسان
  • گارانتی بازگشت کامل وجه
  • با تدریس سعید شاهینی ، برنامه نویس ارشد اندروید در دیوار
  • آموزش منطبق بر نیاز بازار کار
30٪ تخفیف
در کنار شما هستیم مشاوره ثبت‌نام در دوره متخصص فلاتر

سوالات متداول متخصص فلاتر

آیا یادگیری برنامه نویسی فلاتر پیش‌نیاز خاصی دارد؟

پیش نیاز برنامه نویسی فلاتر آشنایی با مبانی کامپیوتر است. بقیه موارد مانند زبان دارت و مفاهیم شی گرایی در طی دوره تدریس می‌شود.

درآمد توسعه دهندگان دارت (فلاتر) چقدر است؟

درآمد توسعه دهندگان فلاتر می‌تواند از چند طریق باشد:

  • برنامه نویسی فریلنسری
  • استخدام در شرکت ها
  • ساخت اپلیکیشن

به طور کلی می‌توان گفت که درآمد برنامه نویس فلاتر به میزان تجربه و تسلط او بستگی دارد.

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی دارت (فلاتر) چیست؟

حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی فلاتر 8gb ram و ssd hard و core i5 cpu است. بهتر است 16gb ram داشته باشید. ولی اگر ندارید می‌توانید روی گوشی تست بگیرید و از شبیه ساز استفاده نکنید. ضمنا اگر سیستم عامل لینوکس استفاده کنید سرعت توسعه اپلیکیشن بالاتر می‌رود.

تفاوت دوره اندروید و فلاتر سون‌لرن چیست؟

با فلاتر شما می‌توانید برای پلتفرم‌های وب، اندروید، iOS و دسکتاپ اپلیکیشن بسازید. اما اندروید فقط مخصوص سیستم عامل اندروید است.

فلاتر فریم ورک جدیدتری است در نتیجه شرکت‌های کمتری از این فریم ورک برای توسعه اپلیکشن استفاده می‌کنند. اما چون تعداد متخصصین این حوزه کم است استخدام شدن و پروژه گرفتن راحت‌تر است.

از طرفی شرکت‌های زیادی از اندروید استفاده می‌کنند و متخصصین زیادی دارد. در نتیجه رقابت برای ورود به بازار کار سخت‌تر است. البته برنامه نویسی درآمد خوبی دارد.

برای کسانی که تازه می‌خواهند وارد حوزه برنامه نویسی موبایل شوند فلاتر را پیشنهاد می‌کنم چون هم راحت‌تر است هم چند پلتفرم را پشتیبانی می‌کند و آینده خوبی دارد.

آیا دوره فلاتر برای برنامه نویس اندروید هم مناسب است؟

بله، یادگیری فلاتر برای کسی که قبلا برنامه نویس اندروید بوده است یک مزیت محسوب می‌شود. چون برنامه نویس فلاتر توانایی ساخت اپلیکیشن برای چند پلتفرم را دارد از طرفی سرعت توسعه با فلاتر هم بالاتر است.

بهترین روش یادگیری برنامه نویسی فلاتر چیست؟

وقتی در مورد بهترین روش یادگیری یک زبان برنامه نویسی خاص صحبت می‌شود باید بدانید که شما باید موارد مختلفی را درنظر بگیرید. من دو مورد از مهمترین‌ها را اینجا مطرح می‌کنم.

همیشه قبل از شروع یادگیری برنامه نویسی این دو سوال مطرح می‌شود:

  • آیا بهتر است به صورت self study یاد بگیریم یا یک مشاور و یک منبع جامع داشته باشیم؟ واقعیت این است هر دو روش شما را به هدف‌تان می‌رساند اما زمان رسیدن متفاوت است. ممکن است یادگیری هر زبان برنامه نویسی به صورت self study بین ۲ تا ۳ سال زمان نیاز داشته باشد. ولی اگر یک منبع آموزشی جامع با مدرس باتجربه داشته باشید که حتی پاسخگوی سوالات شما باشد آن مسیر ۳ ساله می‌تواند به یکسال تبدیل شود. من توصیه می‌کنم که اگر زمان برای شما مهم است مسیر دوم را انتخاب کنید.
  • به چه صورت برای یادگیری برنامه نویسی اقدام کنیم که نتیجه بهتری بگیریم؟ واقعیت این است که برنامه نویس بهتر کسی است که قدرت حل مسئله بهتری دارد. و این توانایی با حل مسئله و چالش‌پذیری به دست می‌آید. پس بهتر است در طول یادگیری تمرین کنید، برای خودتان پروژه تعریف کنید و در قالب پروژه چالش‌هایی را برای خودتان طرح کنید و آن چالش‌ها را در کنار آموز‌ش‌هایی که می‌بینید حل کنید. مواردی که در فرآیند چالش‌ها یاد می‌گیرید محال است که فراموش کنید.

پس اگر با یک مدرس با تجربه و معتبر و تمرین و چالش‌پذیری یادگیری را شروع کنید مطمئن باشید بهترین نتیجه را می‌گیرید.