:: آخرین روزهای آفر سال نو 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی (کد تخفیف: newyear)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۹ دیدگاه نظر مهدی علامه
بهترین منابع آموزش PHP(معرفی سایت و کتاب آموزش php)
بهترین منابع آموزش PHP(معرفی سایت و کتاب آموزش php)

قطعا هدف از این مقاله صرفا معرفی چند منبع و سایت آموزش PHP نخواهد بود. زیرا اگر جستجویی ساده از عبارت هایی مانند آموزش PHP ، پکیج آموزش PHP ، آموزش صفر تا صد PHP ، دانلود رایگان فیلم آموزش PHP به زبان فارسی و... انجام دهید بی شک با انبوهی از تبلیغات و سایت‌های آموزشی مختلف مواجه خواهید شد. این عامل می‌تواند باعث سردرگمی شما شود و یا متاسفانه شما را به انتخاب مسیر اشتباه سوق دهد.

در این مقاله قصد داریم بهترین منابع آموزش PHP را معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها یادگیری این زبان را به صورت کاملا اصولی شروع کنید. بنابراین در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بدانید کدام دوره آموزشی بهترین راه برای تبدیل شدن به یک متخصص PHP را به شما نشان خواهد داد.

بهترین دوره آموزش PHP را انتخاب کنید

آموزش PHP

یکی از موضوع‌های مهم در حوزه یادگیری، آموزش مهارت هایی است که بتوانید با استفاده از آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین دوره‌های آموزشی را انتخاب کنید. اما معمولا به این موضوع پرداخته نمی‌شود، زیرا اگر از آموزش‌های غیر استاندارد و بی کیفیت نیز چشم پوشی شود، همچنان انتخاب دوره‌های آموزشی خوب برای افرادی که برای اولین بار وارد دنیای برنامه نویسی می‌شوند کاری سخت و زمانبر به حساب می‌آید.

فرآیند انتخاب یک دوره آموزشی ممکن است با تردید و عدم قطعیت همراه باشد. بنابراین شما باید با استاندارد‌های کیفی دوره‌های آموزشی آشنا شوید تا بتوانید بهترین دوره آموزش PHP را انتخاب کنید.

شناخت مدرس دوره آموزشی PHP

آموزش PHP آموزش صفر تا صد PHP آموزش PHP رایگان خرید کتاب آموزش PHP 7

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب یک دوره آموزشی شناخت مدرس دوره است. این معیار صرف نظر از نوع دوره باید بررسی شود و فرقی نمی‌کند که دوره آموزشی در قالب کتاب برنامه نویسی PHP یا ویدئوی آموزشی و یا کلاس‌های حضوری ارائه می‌شود. اما شاید این سوال برای شما پیش آید که "من هنوز برنامه نویسی PHP آموزش ندیدم، چطور می‌توانم یک مدرس PHP را نقد و بررسی کنم؟" درست است! شما باید ویژگی‌ها و موفقیت هایی که مدرس دوره در طول دوران حرفه ای تدریس و کار خود به دست آورده است را بررسی کنید.

سپس باید به میزان تجربه و مدت زمان فعالیت او توجه کنید. زیرا مدرس‌ها هم در حین آموزش دادن به دانشجو در حال یادگیری هستند و مدرسی که تجربه بیشتری در زمینه آموزش دارد، بازخورد‌های بیشتری از دانشجویان خود دریافت کرده است که بر اساس آن‌ها می‌تواند با روند آموزشی بهتری شما را در مسیر یادگیری هدایت کند.

فن بیان و روش تدریس مدرس

آموزش PHP آموزش صفر تا صد برنامه نویسی وب آموزش 0 تا 100 PHP

همه چیز به داشتن تجربه و موفقیت یک مدرس ختم نخواهد شد. مدرس دوره آموزشی PHP اگر تجربه و دانش بالایی در خصوص زبان PHP داشته باشد اما نتواند دانش و مهارت‌های خود را به دانشجویان خود منتقل کند، نمی‌تواند مدرس مناسبی برای آموزش باشد. همچنین سلیقه شما تاثیر زیادی در برقراری ارتباط با شیوه تدریس و بیان مدرس دارد.

زیرا امکان دارد از دید شما نحوه بیان مسئله، ارائه دروس و برقراری ارتباط مدرس و... نامناسب و ضعیف تلقی شوند ولی از دید دانشجویی دیگر همین موارد قابل قبول باشند. با توجه به این نکته در مسیر آموزش PHP می‌توانید قبل از ثبت نام در دوره آموزشی، به صورت آزمایشی در آن دوره شرکت کنید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید گام به گام با آموزش‌های دوره پیش روید.

جامع بودن و داشتن سرفصل‌های غنی

آموزش PHP برای Wordpress

یکی از اولین و مهمترین معیاری‌های بررسی یک دوره آموزشی جامعیت و کامل بودن سرفصل‌های آن است است. اما برخی از دوره‌ها و منابع آموزش PHP حکم رفیق نیمه راه را دارند! زیرا سرفصل‌های آن‌ها به گونه ای طراحی شده اند که با گذراندن آن ها، همچنان نیاز به تهیه دوره‌های مکمل خواهید داشت و با این روش شما مجبور به تهیه آموزش‌های مختلف می‌شوید.

یکی از اهداف یک دوره آموزشی خوب، بی نیاز کردن دانشجو به منابع آموزشی دیگر است. زیرا یک دوره آموزشی باید به گونه ای طراحی شود که دانشجو با سپری کردن آن بتواند به مفاهیم مطرح شده تسلط پیدا کند. با انتخاب یک دوره مناسب می‌توانید در زمانی مشخص بهترین بازدهی را داشته باشید. در نتیجه در زمان و هزینه شما صرف جویی می‌شود.

پروژه محور بودن پکیج آموزش PHP

آموزش PHP تیم ورک استخدام برنامه نویسی آموزش طراحی سایت با PHP MVC

زمانی که در مورد دوره‌های آموزشی جستجو می‌کنید به عبارتی‌ها مانند آموزش PHP پروژه محور یا آموزش صفر تا صد برنامه نویسی وب با PHP یا بهترین آموزش PHP و... برخورد می‌کنید. اما سوال اصلی که باید به دنبال پاسخ آن باشید این است که کدام دوره آموزشی برای من مناسب‌تر است و یا با یادگیری نکات و پیاده سازی پروژه کدام دوره برای ورود به بازار کار آماده می‌شوم؟

برای پیدا کردن جواب این نوع سوال‌ها باید دو سوال اساسی را بررسی کنید. اولین سوال این است که چه هدفی از یادگیری زبان PHP دارید؟ اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کنید، به دنبال دوره ای باشید که پروژه ای مشابه ایده ی شما را پیاده سازی می‌کند. برای مثال آموزش PHP در قالب ساخت یک فروشگاه! دومین سوالی که باید بررسی کنید این است که کدام دوره آموزشی شما را بیشتر درگیر کار عملی و چالش‌های مختلف می‌کند؟ زیرا باید دوره ای را انتخاب کنید که شما را برای رو به رو شدن با چالش‌های واقعی دنیای برنامه نویسی و بازار کار آشنا کند.

برای ورود به بازار کار صرفا توانایی فنی و برنامه نویسی ملاک نیست و باید مهارت‌های دیگری مانند مهارت‌های نرم که شامل مهارت کار تیمی، مهارت‌های ارتباطی و... هستند را درنظر بگیرید. بنابراین اگر دوره ای این مهارت‌ها را در کنار مهارت‌های فنی برنامه نویسی آموزش دهد یک مزیت برای آن محسوب می‌شود.

پشتیبانی و پاسخگویی دوره آموزش PHP

آموزش PHP

 در مسیر آموزش PHP همه چیز به مشاهده ویدئو یا خواندن جزوات ختم نمی‌شود. زیرا با سوال‌ها و چالش‌های زیادی رو به رو خواهید شد. اما سوال اینجا است که زمانی که با چالش‌های مختلف برخورد کردید، چه کسی به کمک شما خواهد آمد؟ بنابراین باید دوره ای را انتخاب کنید که امکان پشتیبانی و تعامل با مدرس دوره را برای شما امکان پذیر کرده باشد.

ارائه پشتیبانی در دوره‌های آموزشی به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شود. از جمله راه‌های پشتیبانی در دوره‌های آموزشی می‌توان به تیکت پشتیبانی، ارتباط مستقیم با مدرس دوره از طریق شبکه‌های اجتماعی، ملاقات‌های حضوری و... اشاره کرد.

اگر شما هم به برنامه نویسی php علاقه‌مند هستید و قصد دارید از این زبان برنامه نویسی کسب درآمد کنید پیشنهاد می‌کنیم قبل از شرکت در هر دوره آموزش php با الفبای برنامه نویسی آشنا شوید.

میزان هزینه دوره آموزشی PHP

آموزش PHP

کم یا زیاد بودن قیمت دوره‌های آموزشی یک مزیت یا یک عیب نسبی است. زیرا بالا بودن قیمت دوره آموزشی نمی‌تواند دلیلی بر با کیفیت بودن آن دوره باشد. از طرفی دیگر عکس این قضیه نیز صادق می‌باشد و نمی‌توان گفت پایین یا رایگان بودن یک دوره آموزشی دلیلی بر کیفیت پایین آن دوره آموزشی می‌باشد. بنابراین هزینه یک دوره برنامه نویسی را ملاک انتخاب خود قرار ندهید.

 اولویت اول خود را برای انتخاب دوره آموزشی PHP کیفیت آن دوره قرار دهید. زیرا باید به یک دوره آموزشی خوب به دید فرصتی برای سرمایه گذاری بر روی خود نگاه کنید نه یک هزینه اضافی! زیرا می‌توانید با استفاده از مهارت هایی که در آن دوره آموزش دیده اید، چندین برابر هزینه ای که برای شرکت در دوره پرداخت کرده اید را به دست آورید.

بررسی بازخورد دانشجویان و خروجی های دوره

آموزش PHP

دوره‌های آموزشی زیادی با عناوین مختلف برای یادگیری PHP وجود دارند از جمله جامع‌ترین دوره آموزش PHP در ایران  یا بهترین کتاب آموزش PHP یا آموزش PHP رایگان و... . این تیترها مطابق با اهداف تجاری انتخاب شده اند و نمی‌توانند نشان دهنده محتوای یک دوره آموزشی باشند.

بنابراین در انتخاب دوره آموزشی به خروجی آن دوره توجه کنید و نقدها و نظرات دانشجویانی که در آن دوره‌ها شرکت کرده اند را بررسی کنید. همچنین بررسی کنید کسانی که این دوره آموزشی را به اتمام رساندند، آیا برای ورود به بازار کار موفق بوده اند و توانسته اند توسط شرکت‌های معتبر جذب کار شوند یا کسب و کار خود را آغاز کنند؟

معرفی بهترین منابع آموزش PHP

آموزش PHP آموزش جامع PHP و MYSQL

یک دوره آموزشی خوب می‌تواند نقش سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت را بازی کند. از مزیت‌های مهم زبان برنامه نویسی PHP فراوان بودن منابع یادگیری این زبان می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید بر اساس معیار و استاندارد ها، یک دوره آموزشی مناسب را برای یادگیری PHP انتخاب کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین منابع یادگیری PHP را به شما پیشنهاد دهیم.

منابع یادگیری PHP

آموزش PHP آموزش تصویری برنامه نویسی PHP

برای شروع PHP اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید می‌تونید از منابع زبان اصلی استفاده کنید. اولین و معتبرترین مرجع یادگیری زبان برنامه نویسی PHP وب سایت رسمی PHP است. در مستندات PHP هر آنچه برای آموزش این زبان نیازتان خواهد شد، توضیح داده شده است. راه دیگر برای یادگیری PHP شرکت در دوره‌های مجازی و یا کلاس‌های حضوری است.

  • منابع یادگیری PHP به زبان انگلیسی :
  1. Udemy : یک آکادمی معتبر بین المللی است که در زمینه‌های زیادی از جمله آموزش‌های برنامه نویسی دوره‌های با کیفیتی را برگزار می‌کند. (برای شرکت در دوره‌های این سایت باید با زبان انگلیسی آشنا باشید و امکان خرید ارزی دوره برای شما میسر باشد. همچنین امکان استفاده از مدرک پایان دوره، پشتیبانی و خدمات تکمیلی این دوره‌ها برای کاربران ایرانی امکان پذیر نمی‌باشد)
  2. Lynda : یک سایت ارائه دهنده دوره‌های آموزشی ویدئویی است که در زمینه علوم کامپیوتر فعال است. (برای شرکت در دوره‌های این سایت باید با زبان انگلیسی آشنا باشید و امکان خرید ارزی دوره برای شما میسر باشد. همچنین امکان استفاده از مدرک پایان دوره، پشتیبانی و خدمات تکمیلی این دوره‌ها برای کاربران ایرانی امکان پذیر نمی‌باشد)
  3. W3schoolsدر این سایت آموزش‌های برنامه نویسی به صورت متنی ارائه می‌شوند. از مزیت‌های آن محیط تعاملی سایت می‌باشد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد که بتوانند در حین یادگیری به کدنویسی بپردازند.
  4. Learn-phpاین سایت مشابه سایت W3schools آموزش‌های برنامه نویسی را به صورت متنی ارائه می‌کند. اما محوریت اصلی آموزش این سایت، زبان برنامه نویسی PHP است. از مزیت‌های آن محیط تعاملی سایت می‌باشد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد که بتوانند در حین یادگیری به کدنویسی بپردازند.
  5. Youtubeدر سایت یوتیوب می‌توانید آموزش‌های ویدئویی فراوانی را به صورت رایگان مشاهده کنید. (این آموزش‌ها امکان دارد از استانداردهای کیفی کافی برخوردار نباشند)
  • منابع یادگیری PHP به زبان فارسی:
اگر زبان انگلیسی شما ضعیف است و علاقه مند به یادگیری PHP به زبان فارسی هستید، می‌توانید از دوره‌های فارسی زبان استفاده کنید.
  1. متخصص PHP : این دوره توسط تیم سون لرن برگزار می‌شود که در حوزه برنامه نویسی بیش از 10 سال سابقه و تجربه دارد. در این دوره علاوه تدریس سرفصل‌های آموزش PHP به صورت پروژه محور به مباحثی تکمیلی که دانشجو برای ورود به بازار کار نیاز خواهد شد پرداخته می‌شود.
  2. دوره جامع PHP : این دوره برای کسانی مناسب است که قصد دارند اولین قدم در آموزش PHP را به زبان فارسی بردارند. در این دوره می‌توانید مفاهیم PHP را با پیاده سازی چندین پروژه و تمرین آموزش ببینید.

نتیجه گیری

در مسیر آموزش زبان برنامه نویسی PHP دوره ای را انتخاب کنید که معیارها و استاندارد‌ها را رعایت کرده باشد. همچنین معیارهایی مانند هزینه دوره، زیاد یا کم بودن ساعات آموزشی و مواردی از این دسته را برای انتخاب دوره آموزشی در اولویت قرار ندهید. زیرا این موارد، مزیت‌ها و یا معایبی نسبی می‌باشند و دلیلی بر با کیفیت بودن و یا نبودن دوره آموزشی نمی‌باشند. به نظر شما چه معیاریی برای انتخاب یک دوره آموزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

اگر می‌خواهید بیشتر در زمینه برنامه نویسی PHP مطالعه کنید مقالات زیر را دنبال کنید

۱۹ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
امیر حسین رمضان زاده ۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۵۱

یکی از لینکای مقاله آدرس اشتباه داره لینک مختصص php

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

درود بله این دوره‌ها چون پی در پی بروز میشوند مشکلات این چنینی داریم. میتونید از منوی بالای سایت و بخش متخصص شو وارد دوره بشید و سرفصلها رو مطالعه کنید.

مصطفی ۰۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۲

سلام.پیش نیاز یاد گرفتن PHP چیه؟

سامان عزیزی ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۵۴

سلام برای یادگیری زبان PHP شما باید ابتدا به HTML , CSS و JavaScript مسلط باشید و برای مطالعه بیشتر می‌توانید به جلسه دمو دوره زیر مراجعه کنید <a href="https://7learn.com/course/php-expert">آموزش زبان PHP</a>

آرش ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۲۱

باعرض سلام راهنمایی خوبی بود فقط من یه سوال داشتم و اینکه بجز سایت و چه کتابی برای php پیشنهاد می‌کنید؟ ( جهت پیشرفت در زمینه php) ممنوم

A ۰۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲

سلام.دوره جامع phpیاد بگیرم.ایا باز هم نیازه دوره متخصص بگذرونم؟

لقمان آوند ۰۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۲۷

دوره متخصص به روز تره سرفصل هاش خیلی جامع‌تر هست. مهارت محور هست و قطعا برای ورود به بازار کار گزینه بهتریه.

پرویز ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۶

سلام من برای یادگیری PHP الگوریتم بلد نیستم و توی اینترنت هم چیز خاصی که نیست حالا باید چه کار کرد میشه راهنمایی کنید

مهدی علامه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۴۵

سلام دوست عزیز انشالله در مقالات آینده به آموزش الگوریتم برای برنامه نویسی می‌پردازیم. تشکر

solomarket ۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴

سلام و عرض ادب من دوره جامع را به صورت حضوری بخوام چه کار میشه کرد راهنمایی لطفا مطالب مقاله مفید بود ممنون از به اشتراک گذاریتون

مهدی علامه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۰۱

سلام دوست عزیز از صفحه مربوط به دوره می‌تونید اقدام به ثبت نام کنید در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی تماس بگیرید تشکر

علی صادقی ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵

راهنمایی خوبی بود من یه سوال داشتم و اونم اینه که می‌خوام PHP رو در حد حرفه ای یاد بگیرم آیا با همین آموزش‌های مجازی می‌تونم به طور کامل PHP رو یاد بگیرم و تسلط کامل داشته باشم

مهدی علامه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷

سلام دوست عزیز، خیلی خوشحالم که این مقاله رو خوندی? اره با استفاده از آموزش‌های مجازی می‌تونی به زبان PHP تسلط پیدا کنی، ولی دوره‌های متخصص سرفصل‌های کاملتری رو دارن و می‌تونی موارد تکمیلی برای ورود به بازار کار رو هم آموزش ببینی

حمیدرضا ۰۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸

نوشته کلا تبلیغ دوره سون‌لرنه من منکر جامع بودن دوره‌های سون‌لرن نیستم ولی دوره‌هایی هست که قابل رقابت با دوره‌های شماست و در زمینه‌هایی از دوره‌های شما جلوتر هست. بنظرم زمانی میشه اسم این پستو بهترین منابع آموزش php گفت که رقبا هم بررسی و مقایسه و معرفی بشن. اگر با رقیباتون آشنا نیستید من درخدمتم

لقمان آوند ۰۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶

سلام این پست از دسته بندی راهنمای جامع برنامه نویسی ما هست که تصمیم داریم به مرور به روز رسانیش کنیم. در آینده حتما اینگونه پست‌ها کاملتر و تکمیل‌تر خواهند شد و نواقص احتمالیشون رو هم رفع خواهیم کرد. ممنون از وقتی که گذاشتید

حسین شفیعی ۰۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲

بنظرم بهترین منبع آموزش php.net هستش و برای آموزش پروژه محور هم گیتهاب پر هست از این پروژه ها

مهدی علامه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲

منم با شما کاملا موافقم آقای شفیعی... در صورتی که زبان انگلیسیمون در حد متوسطی باشه هیچ منبعی جای مستندات PHP رو نمی‌گیره ولی با شرکت در دوره‌ها علاوه بر یادگیری PHP میتونید از تجارب مدرس و مهارت‌های جانبی دیگه هم بهره ببرید تشکر بابت به اشتراک گذاری نظرتون???

محمد نقلانی ۰۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۱۸

باعرض سلام فقط کافی بود بعد از عنوان این مقاله بنویسی : جناب اقای وحید صالحی خود این اسم میشه خلاصه کل این مقاله و تمام مقالات این جوری وقت خواننده رو هم save کرده بودید. البته این رو بگم من فقط با ایشون دوره داشتم ولی تمام دوستان فعال در سون لرن نامشون خلاصه این مقالس

مهدی علامه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹

سلام محمد جان، ممنون از اینکه این مقاله رو خوندی و خوشحالم که از دوره ی آقای صالحی استفاده رو کردی و مورد رضایتت بوده?

  • بهترین دوره آموزش PHP را انتخاب کنید
  • معرفی بهترین منابع آموزش PHP
  • منابع یادگیری PHP
  • نتیجه گیری
اشتراک گذاری مقاله در :