۵ دیدگاه نظر نازنین گودرزی
مهارت‌های نرم مهم برای برنامه‌نویسان به همراه تست MBTI و EQ
مهارت‌های نرم مهم برای برنامه‌نویسان به همراه تست MBTI و EQ

آگاهی از مهم‌ترین مهارت‌های اجتماعی و آداب محیط کار یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت در تمامی مشاغل و به خصوص مشاغل مرتبط با برنامه‌نویسی و تکنولوژی است. امروزه دیگر داشتن استعداد و هوش بالا، تنها عامل موفقیت در یافتن بهترین شغل نیست؛ زیرا کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که با کمک آن‌ها بتوانند بازدهی شرکت و کیفیت محصولات خود را بالا برده و مشتریان بیش‌تری را به خود جذب کنند. اگر به دنبال یافتن شغلی مناسب هستید و تمایل دارید که موقعیت شغلی کنونی خود را حفظ کرده یا ارتقاء پیدا کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه در محیط کار، حرفه‌ای عمل کنیم؟

راه‌های زیادی برای حرفه‌ای بودن وجود دارد و هیچ بهانه‌ای برای حرفه‌ای نبودن وجود ندارد، حتی اگر تجربه قبلی در شغل خود ندارید! رفتارهایی که حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهند، احساس مثبتی بین شما و کارفرمایتان ایجاد می‌کند که این موضوع می‌تواند شغل شما را تضمین کند. برخی از رفتارهایی که شما را حرفه‌ای نشان می‌دهند عبارتند از:

رفتار محترمانه

سعی کنید تا حد امکان مکالمات کوتاه و موثری داشته باشید و از پرحرفی بپرهیزید. با لحن آرام و شمرده صحبت کنید و به هیچ عنوان در مورد مسائل خصوصی زندگی خود و همکارانتان صحبت نکنید. بین همکاران مرد و زن خود تفاوت نگذارید اما در برخورد با همکارانی که جنس مخالف شما هستند، محتاط‌تر و با حد و مرزهای مشخص برخورد کنید. هنگام صحبت کردن یا فرستادن پیام به رییس نیز از لحن رسمی استفاده کنید و از تکه کلام‌های عامیانه بپرهیزید. از صحبت‌های نژادپرستانه‌ و حرف‌هایی که ممکن است باعث آزرده‌خاطر شدن دیگران شود، پرهیز کنید و به تمام افراد صرف نظر از جنسیت، عقاید و نژادشان احترام بگذارید. وقت شناس باشید و به وعده‌های خود عمل کنید؛ این رفتار، اعتبار گفته‌ها و رفتار شما را بالا می‌برد.

اعتماد به نفس

داشتن صداقت شما را فردی با اعتماد به نفس و مطمئن نشان می‌دهد. سعی کنید در جلسات صحبت کنید و نظرات حرفه‌ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید زیرا صحبت نکردن می‌تواند شما را فردی غیرحرفه‌ای نشان دهد. کارفرمایان موفق همیشه از نظرات و ایده‌های کارمندان خود استقبال می‌کنند. سعی کنید در صحبت‌هایتان به منابع موثق و معتبر استناد کنید تا صحت دانسته‌هایتان زیر سوال نرود. اگر کار اشتباهی انجام دادید، مسئولیت آن را قبول کنید و از این بابت نگران نباشید زیرا این کار نشان‌دهنده اعتماد به نفس شماست.

دقت در انجام کار

دقت در جزییات و انجام کار به بهترین نحو، یکی از مهم‌ترین اصول رفتار حرفه‌ای است. برای بالا بردن دقت در کار باید افکار مزاحم را از ذهنتان دور کنید، برای انجام کارها و وظایف خود برنامه‌ریزی کرده و نظم و ترتیب را رعایت کنید. گاهی اوقات جزییات کوچک باعث ایجاد تفاوت‌های بزرگ شده و در صورتی که به آن‌ها توجه نشود، باعث به وجود آمدن فاجعه می‌شوند. دقت بالا در انجام وظایف باعث افزایش خلاقیت و کشف چیزهای تازه می‌شود و این موضوع می‌تواند در جلب توجه و رضایت رییس شما و اطمینان از این که فرد مناسبی را برای انجام مسئولیت‌ها انتخاب کرده، تاثیرگذار باشد.

تقویت هوش هیجانی

هوش هیجانی مجموعه‌ای از مهارت‌های اکتسابی است که به شما کمک می‌کند دیگران را بهتر درک کنید، کنترل احساسات خود را به دست بگیرید و با رییس و سایر همکارانتان روابطی سازنده و موفق برقرار کنید. شما می‌توانید فرآیند تقویت هوش هیجانی را از شناخت خصوصیات اخلاقی و نقص‌های خودتان و سپس تلاش و تمرین برای بهبود آن‌ها شروع کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در شرایط سخت بهترین تصمیم را بگیرید و برای انجام فعالیت‌های خلاقانه مانند برنامه‌نویسی انگیزه پیدا کنید.

discussion

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان کتاب آشنایی با مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان

مهم‌ترین مهارت‌های اجتماعی برنامه‌نویسان موفق

برنامه‌نویسی یکی از مشاغل محبوب قرن حاضر است اما برای موفق‌شدن در این زمینه، تنها کدنویسی کافی نیست و باید خصوصیات اخلاقی و مهارت‌های اجتماعی لازم نیز در نظر گرفته شود. برخی از این خصوصیات عبارتند از:

علاقه‌مندی به حل مسائل پیچیده

افرادی که به برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های مرتبط با کامپیوتر علاقه‌مند هستند، تنها در صورتی که به حل مسائل پیچیده و چالش‌ها علاقه‌مند باشند، می‌توانند در این زمینه موفق شوند. هنگام برنامه‌نویسی ممکن است فرد با انواع مختلفی از مسائل رو به رو شود که روش حل آن‌ها را نداند اما اگر به حل مسئله و چالش‌های برنامه‌نویسی علاقه‌مند باشد، پس از مدتی تمرین توانایی حل هر نوع مسئله‌ای را به دست می‌آورد و از این کار لذت خواهد برد. گاهی اوقات ممکن است بخش‌هایی از کد شما به درستی کار نکنند و شما مجبور شوید زمانی را به حل مشکل (Debugging) اختصاص دهید و این کار در صورتی که به آن علاقه‌مند باشید، برای شما خسته‌کننده نخواهد بود.

اگر در این مورد شناختی از شخصیت خودتان ندارید و در مناسب بودن این شغل و حرفه مردد هستید، مقاله "استعداد چیست؟ را از دست ندهید.

تمایل به یادگیری پیوسته

علم برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌ همواره در حال تغییر و به روزرسانی هستند و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید روزانه زمانی را برای آموزش مطالب جدید و پیگیری اخبار دنیای فناوری و تکنولوژی اختصاص دهند. این علوم هیچ پایانی ندارند و اگر شما به مدت سه سال خودتان را به روز نکنید، چیزی برای عرضه و ارائه نخواهید داشت. هر چقدر بیش‌تر به یادگیری علاقه‌مند باشید، در این زمینه موفق‌تر خواهید بود.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که توانایی فنی خوبی دارید اما شرکت‌ها در استخدام شما تردید دارند، مطالعه مقاله "دانلود کتاب مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان" را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه

برنامه‌نویس باید توانایی برقراری ارتباط موثر با کارفرما یا مشتری را جهت درک خواسته‌های آن‌ها داشته باشد. پس از تعامل و تجزیه و تحلیل خواسته‌ها، برنامه ریزی برای ایجاد ساختار و زمان‌بندی پروژه آغاز می‌شود. برنامه‌نویس باید به خوبی توانایی مدیریت و زمان‌بندی پروژه را داشته باشد و حتی در صورت شکست نیز اوضاع را کنترل کند. مقاله‌ی "مدیریت زمان برای برنامه نویسان" اهمیت مدیریت زمان، تکنیک‌ها و ابزارهایی که در این زمینه به شما کمک می‌کنند را به خوبی توضیح داده است.

مهارت تایپ ده انگشتی

امروزه در شرکت‌های تکنولوژی و فناوری تمامی کارکنان و برنامه‌نویسان به تایپ ده انگشتی مسلط هستند زیرا مهارت تایپ ده انگشتی یکی از مهارت‌های ضروری برنامه‌نویسان است که به انجام سریع‌تر کارها کمک کرده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. اگر در ابتدای راه هستید به شما توصیه می‌کنیم این مهارت را همزمان با یادگیری برنامه‌نویسی ارتقا دهید.

روحیه انجام کار گروهی

گاهی چندین برنامه‌نویس بر روی یک پروژه کار می‌کنند و حتی در بعضی موارد با همکارانی در سایر بخش‌ها مانند تیم طراحی، بازاریابی و فروش نیز همکاری می‌کنند. بنابراین برنامه‌نویسی نمی‌تواند شغلی تک نفره باشد و برای موفقیت در آن باید توانایی و روحیه انجام کار گروهی را داشته باشید.

Teamsync

اگر برنامه‌نویس هستید و قصد دارید در تخصص خود موفق شوید، سِون کست : آشنایی با مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان  را به شما توصیه می‌کنیم. در این پادکست به معرفی مهارت‌ها و مباحث مهمی از جمله مهارت‌های سخت و نرم و تاثیر آن‌ها در موفقیت شغلی برنامه‌نویسان و همچنین بررسی علت‌های شکست برنامه‌نویسان پرداخته شده است.

چرا باید در رسانه‌های اجتماعی، حرفه‌ای عمل کنیم؟

رسانه‌های اجتماعی ابزار مناسبی برای ساخت برند شخصی شما هستند. بسیاری از کارفرمایان و متخصصان منابع انسانی، به منظور شناخت بهتر افرادی که قصد استخدام کردن آن‌ها را دارند، در رسانه‌های اجتماعی به جست‌وجوی عکس‌ها و پست‌های آن‌ها می‌پردازند. بنابراین توصیه می‌شود از عکس‌های حرفه‌ای خودتان برای پروفایلتان استفاده کنید؛ زیرا استفاده از عکس‌های دیگر، مانند عکس از اشیا، لوگو و... شما را فردی با اعتماد به نفس پایین نشان می‎دهد. در بسیاری موارد نیز کارفرمایان، متخصصان را از طریق صفحات اجتماعی آن‌ها در سایت‌هایی مانند لینکدین پیدا می‌کنند. اگر شما در حوزه‌ی خاصی متخصص هستید، قصد برقراری ارتباط با سایر افراد متخصص را دارید و می‌خواهید خودتان و مهارت‌هایتان را به دنیا معرفی کنید، از لینکدین قافل نشوید؛ زیرا داشتن یک صفحه در یک شبکه اجتماعی که مختص افراد متخصص در سراسر دنیاست، علاوه بر این که شما را فردی حرفه‌ای نشان می‌دهد، می‌تواند موقعیت‌های شغلی خوبی برایتان ایجاد کند.

6 تیپ شخصیتی برنامه‌نویسان که هر کارفرمایی آرزوی استخدام کردن آن‌ها را دارد

تیپ شخصیتی برنامه‌نویس، به اندازه مهارت فنی او برای کارفرما اهمیت دارد. کارفرمایان هنگام مصاحبه شغلی فرصت لازم برای گرفتن یک تست شخصیت شناسی کامل را ندارند و تنها به برخی ویژگی‌ها و مولفه‌های کلیدی برنامه‌نویس توجه می‌کنند تا دریابند که آیا کاندید موردنظر برای پیوستن به تیم و ارتقای گروه مناسب است یا خیر. برخی از این ویژگی‌های کلیدی عبارتند از:

توسعه‌دهنده نرم‌افزار چابک(Agile)

Agile یک چارچوب توسعه است که در سال‌ها اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. اجایل با کمک به ساده‌سازی فرآیند توسعه و همچنین ارائه روشی برای پایان دادن به کار، به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا ایجاد، آزمایش و استقرار نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها را بهتر مدیریت کنند. معمولا برنامه‌نویسانی که دوست دارند خود را با ساختار کدنویسی‌شان ابراز کنند از روش اجایل استفاده می‌کنند. تیم‌هایی که از اصول توسعه اجایل استفاده می‌کنند، نرم‌افزارهای با کیفیت و حرفه‌ای‌تری را با هزینه کم‌تر تولید و عرضه می‌کنند که نگهداری و تست آن‌ها نیز بسیار ساده‌تر است.

متخصص وسواسی

این ‌نوع توسعه‌دهندگان طبیعتا کمال‌گرا هستند و دقت بالای آن‌ها زمان مورد نیاز برای انجام پروژه را بالا می‌برد. آن‌ها از ابزارها، فرآیندها و متدهای خاص و جدید در انجام پروژه استفاده می‌کنند. در صورتی که کارفرما با این خصوصیات مشکلی نداشته باشد و این نوع توسعه‌دهندگان را استخدام کند، دارایی با ارزشی به دست آورده است.

توسعه‌دهنده بی‌نظم

در هر تیم توسعه، برنامه ‎‌‌نویسانی حضور دارند که به اندازه بقیه منظم نیستند. این دسته از برنامه‌نویسان به اهداف اصلی و تجاری شما پایبند هستند اما در بعضی مواقع مجبور هستند سرعت خود را بالا برده یا مهلت بیش‌تری برای پایان پروژه دریافت کنند. معمولا اگر این‌گونه افراد در تیم‌های سازمان یافته‌ای که اهداف مشخص و ثابتی دارند، قرار بگیرند دچار مشکل خواهند شد. با این وجود بسیاری از کارفرمایان و حتی غول‌های دنیای تکنولوژی مانند گوگل و مایکروسافت ترجیح می‌دهند در این مورد برنامه‌نویسان را تحت فشار قرار ندهند و حتی به دنبال چنین افرادی هستند زیرا این افراد معمولا خلاق بوده و با انگیزه بهتری کار می‌کنند.

توسعه‌دهنده فوق‌العاده منظم

در تقابل مستقیم با توسعه دهندگان نامنظم، برنامه‌نویسانی بسیار سازمان یافته هستند که با یک ساختار سفت و سخت کار می‌کنند. مدیریت زمان و حجم کار دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این دسته از توسعه‌دهندگان است و حضور این افراد به پیشرفت تیم کمک می‌کند. این نوع برنامه‌نویسان حتی اگر عنوان رسمی نداشته باشند می‌توانند رهبری گروه را به‌ دست بگیرند. برنامه‌نویسان منظم به خوبی بر روی انجام وظایف متمرکز می‌شوند و می‌توانند سرمایه‌های ارزشمند تیم باشند.

توسعه‌دهنده چند وظیفه‌ای

برخی برنامه‎‌نویسان توانایی انجام کار همزمان بر روی چند پروژه را دارند. آن‌ها به خوبی زمان خود را بر روی پروژه‌های مختلف تقسیم می‌کنند و از تمرکز بالایی برخوردار هستند. وجود چنین افرادی در تیم‌های فعال و پرفشار بسیار مفید است زیرا آن‌ها در شرایط بحرانی می‌توانند تیم را نجات دهند.

گیک‌ها و نرد‌ها

دو مفهوم گیک و نرد شباهت‌های بنیادی زیادی با یکدیگر دارند. این برنامه‌نویسان قدرتمند، عشق و علاقه‌ای پرشور به حرفه‌ی خود دارند و فقط برای کسب درآمد کار نمی‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند کارهای خود را به بهترین نحو و با استفاده از بهترین الگوریتم‌ها انجام دهند، به هیچ عنوان از یادگیری و کشف چیزهای جدید خسته نمی‌شوند، از حل مساله و چالش‌های جدید لذت می‌برند و به نوعی خوره کامپیوتر هستند! اگر می‌خواهید با خصوصیات و تفاوت‌های نردها و گیک‌ها بیش‌تر آشنا شده و دریابید که شما جزء کدام دسته هستید، مقاله "گیک یا Geek کیست و چه تفاوت هایی با Nerd دارد؟" را مطالعه کنید.

geek and nerd programmers

تطبیق شخصیت با شغل برنامه‌نویسی

با توجه به مطالب گفته شده برای موفقیت در برنامه‌نویسی تنها مهارت کدنویسی کافی نیست و ویژگی‌های دیگری نیز لازم است. معمولا افراد با توجه به علایق و خصوصیات شخصیتی خود به دنبال یادگیری یک حرفه می‌روند؛ برخی نیز به علت علاقه‌مندی به یک شغل تلاش می‌کنند تا اخلاق و روحیات خود را برای رسیدن به شغل مورد نظر تغییر دهند. برنامه‌نویسان افرادی قاطع، سازش‌گر و عاشق برنده شدن هستند و در راه رسیدن به اهداف و حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. همان‌طور که می‌دانید شغل افراد بر روی روحیه و سبک زندگی شخصی آن‌ها نیز تاثیرگذار است. برای آشنایی بیش‌تر شما با سبک زندگی و نگرش برنامه‌نویسان موفق مقالات "سبک زندگی برنامه نویس‌ها چگونه است؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

تست‌های‌ شخصیت شناسی برای برنامه نویسان

امروزه نتایج تست‌های شخصیت‌شناسی مانند تست‌های MBTI و EQ تاثیر زیادی بر موفقیت یک کسب‌وکار و استخدام افراد در مشاغل مختلف دارد. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا خصوصیات فردی و درونی و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید تا بتوانید مسیر شغلی و آینده‌ی خود را به درستی تعیین کرده و به موفقیت برسید. علت اهمیت این تست‌ها، تاثیرگذار بودن شخصیت افراد بر اعمال آن‌ها و در نهایت موفقیت یک گروه و سازمان است. هنگامی که یک کارفرما خصوصیات اخلاقی متقاضیان عضویت در یک تیم برنامه نویسی را بشناسند، بهتر می‌تواند در مورد پذیرش یا عدم پذیرش فرد مورد نظر تصمیم‌گیری کند. در ادامه با معرفی این تست‌ها با ما همراه باشید.

تست شخصیت‌شناسی MBTI

تست شخصیت‌شناسی MBTI (مخفف: Myers-Briggs Type Indicator) یکی از محبوب‌ترین تست‌های روانشناسی در سراسر دنیاست که توسط یک مادر و دختر با هدف کمک کردن به شناخت بهتر افراد از خود و آگاهی از جنبه‌های پنهانی وجودشان، در سال 1943 ایجاد شد. امروزه بیش از 90 درصد از شرکت‌های برتر آمریکا از تست MBTI در آزمون‌های استخدامی خود استفاده می‌کنند و این آزمون بیش از هر آزمون دیگری در استخدام کارمندان تاثیر داشته است. نتایج این آزمون، افراد را به 16 تیپ شخصیتی تقسیم‌بندی کرده و همچنین نقاط ضعف و قوت و مشاغل پیشنهادی مناسب هر تیپ را به طور مجزا ارائه می‌کند.

4 دسته‌بندی‌ کلی MBTI عبارتند از:

  • E/I: درونگرا / برونگرا
  • T/F: احساسی / فکری
  • N/S: حسی / شهودی
  • J/p: انعطاف‌پذیر و ملاحظه‌کننده / داوری‌کننده و ساختارگرا

ویژگی‌های آزمون MBTI

در این آزمون پاسخ صحیح یا اشتباهی وجود ندارد و شما گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید که به ویژگی‌ها و نگرش شما نزدیک‌تر است. درمورد صحت نتایج این تست گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد و برخی افراد ادعا می‌کنند که با انجام آن در بازهای زمانی مختلف، نتایج متفاوتی را دریافت کرده‌اند. افرادی که این ایراد را وارد نمی‌دانند، معتقدند که نتایج این آزمون تا حد زیادی به تغییرات روحی افراد وابسته است و باید در شرایطی انجام شود که فرد در تنگنا و استرس یا هیجان نباشد و همچنین افراد ممکن است در شرایط مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان دهند برای مثال ممکن است یک فرد درونگرا در شرایط خاصی ویژگی‌های افراد برونگرا را از خود نشان دهد.

تست EQ

در گذشته چنین تصور می‌شد که افراد با IQ بالاتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای موفق‌تر از سایرین هستند؛ اما امروزه محققان علم روانشناسی به این نتیجه رسیده‌اند که چنین تصوری صحیح نیست و افرادی که نمرات بالاتری در دبیرستان کسب کرده‌اند الزاما از سایرین موفق‌تر نیستند. روان‌شناسان معتقدند هوش هیجانی، هوش احساسی یا EQ یکی از مهم‌ترین عواملی است که موفقیت افراد در زندگی را تعیین می‌کند. به عبارت دیگر افرادی که درک بهتر و آگاهی بیش‌تری از افراد و شرایط پیرامون خود دارند، موفق‌تر از افراد با IQ بالا هستند. به طور خلاصه می‌توان گفت افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند در هیجانات، هوشمند عمل می‌کنند؛ البته این به معنای نادیده گرفتن احساسات نیست، برای مثال آن‌ها دقیقا می‌دانند که در چه شرایطی باید عصبانیت خود را نشان دهند و این کار را چگونه انجام دهند تا به هدف خود برسند.

ویژگی‌های آزمون EQ

هوش هیجانی از احساس و قدرت درک و استدلال افراد نشات می‌گیرد. با کمک این تست شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت شخصیتی خود را بهتر بشناسید و با انجام تمریناتی خاص هوش هیجانی خود را بالا برده و در زندگی شخصی و کاری خود به موفقیت برسید. روان‌شناسان تا‌کنون آزمون‌های مختلفی برای تست هوش هیجانی طراحی کرده‌اند اما معیارهایی که در این تست‌ها در نظر گرفته می‌شوند، یکسان هستند که عبارتند از:

  • هوش هیجانی درون فردی
  • هوش هیجانی بین فردی
  • هوش هیجانی سازگاری و تطبیق‌پذیری
  • هوش هیجانی خلق عمومی
  • هوش هیجانی مدیریت استرس

جمع بندی:

اگر می‌خواهید همواره در مسیر شغلی خود موفق باشید، ارتقاء پیدا کنید و با کارفرما یا رییس خود به مشکل برخورد نکنید باید آداب خاصی را رعایت کنید. در محیط کار همواره باید رفتاری رسمی با رییس و سایر همکارانتان داشته باشید، آهسته سخن بگویید و نظرات حرفه‌ای خود را در جلسات بیان کنید. موفقیت در زمینه شغلی برنامه‌نویسی نیازمند ویژگی‌هایی دیگری همچون علاقه‌مندی به یادگیری مداوم، حل مسائل پیچیده، مدیریت پروژه و توانایی کار گروهی نیز است.

امروزه در بسیاری از شرکت‌ها هنگام استخدام، آزمون‌هایی برای شناخت بهتر شخصیت افراد برگزار می‌شود که به کارفرمایان در انتخاب افرادی که می‌توانند در افزایش بهره‌وری سازمان موثر باشند، کمک می‌کند. آزمون شخصیت‌شناسی MBTI و تست EQ از محبوب‌ترین و متداول‌ترین آزمون‌هایی هستند که به شناخت روحیات درونی افراد کمک می‌کنند و این شناخت می‌تواند تا حد زیادی در انتخاب شغل و هدف افراد کمک کند. اگر این آزمون‌ها را انجام داده‌اید، تجربیات خود را از این آزمون‌ها و میزان دقت و نزدیکی نتایج به واقعیت با ما در میان بگذارید.

شما نیز اگر با مشاهده برنامه‌نویسان موفق به این حرفه علاقه‌مند شده‌اید، بهتر است پیش از ورود به این حرفه ویژگی‌های شخصیتی خود را بشناسید و سبک نگرش خود را به برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی تغییر دهید. به نظر شما برای موفق‌شدن در زمینه‌ برنامه‌نویسی و مشاغل مرتبط با تکنولوژی کدام مهارت‌های اجتماعی و آداب محیط کار ضروری هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

سلام من تست MBTI دادم نتیجه تست شخصیت ESTP-A شد و البته چند تا از ویژگی‌های که گفته بودید رو داشتم به طور کلی من برای برنامه نویسی خوب هستم ?

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

بنظرم اشتباه تست دادی

مسعود شجاعی ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱

ممنون مطالب بسیار مفید بود

arash nouri ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴

همچین مطلبی واجب بود.ممنون سون لرن.

محمدرضا ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷

عالی بود;)

  • چگونه در محیط کار، حرفه‌ای عمل کنیم؟
  • مهم‌ترین مهارت‌های اجتماعی برنامه‌نویسان موفق
  • چرا باید در رسانه‌های اجتماعی، حرفه‌ای عمل کنیم؟
  • 6 تیپ شخصیتی برنامه‌نویسان که هر کارفرمایی آرزوی استخدام کردن آن‌ها را دارد
  • تطبیق شخصیت با شغل برنامه‌نویسی
  • تست‌های‌ شخصیت شناسی برای برنامه نویسان
  • تست شخصیت‌شناسی MBTI
  • تست EQ
اشتراک گذاری مقاله در :