سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۵ دیدگاه نظر ریحانه یزدانی
دانلود رایگان کتاب آشنایی با مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان
دانلود رایگان کتاب آشنایی با مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان

اسم این سفر را سفر نرم می‌گذاریم. چرا که سعی داریم شما را از همان جای نرمی که نشسته اید، با مهارت‌های نرم آشنا کنیم. ماجو یکی از دانشجویان خوب در سون لرن است که مهارت‌های فنی زیادی دارد اما گاهی اوقات رفتارهایی از خود نشان می‌دهد، که ما را در معرفی او به یک شرکت معتبر دچار تردید می‌کند. تقریبا همه ما یک ماجوی درون داریم که گاهی تمایل دارد با تنبلی، خودخواهی و یا نا آگاهی موقعیت‌های خود را از دست بدهد. به همین دلیل در این سفر از او خواستیم با ما همراه باشد و امیدواریم بتواند نقاط ضعف خود را شناخته و در مسیر شغلی و زندگی خود بهتر عمل کند.

همچنین مطالبی برای او آماده کردیم که در انتهای این مطلب قرار داده شده است و پیشنهاد می‌کنیم با دانلود کتاب مهارت‌های نرم، مسیر  شناخت خود را شروع کند. همه ما سعی در بهبود روابط فردی و اجتماعی خود داریم. احتمالا زمان مدرسه تلاش می‌کردیم نزد دوستان یا معلم‌های خود به نوعی خاص باشیم و از راه هایی مانند درس خواندن، شیطنت و غیره به چشم بیاییم. نیاز به تحسین شدن و مورد توجه قرار گرفتن در هر انسانی وجود دارد. بعضی از ما می‌دانیم چگونه باید به چنین نیازهایی پاسخ دهیم و بسیاری هم ممکن است ندانیم و یا حتی خیلی دیر متوجه خلا رفتاری خود بشویم.

مهارت‌های نرم

در هر صورت ما نیازمند بهبود تدریجی عواطف، روابط و پاسخگویی صحیح به نیازهایی هستیم که ممکن است در بسیاری از مسائل برای ما دردسرساز شوند. شاید بعضی از ما نخواهیم انسان موفقی باشیم و غار تنهایی را ترجیح دهیم، اما حق ما است که شاد زندگی کنیم و بتوانیم بسیاری از زیبایی‌های این جهان را با روح خود لمس کنیم. آشنایی با مهارت‌های نرم، گامی مناسب برای شروع بهبود وضعیت مان است. شاید بتوان گفت ریشه چنین مهارت هایی در طبیعت ما وجود دارد، در این صورت تنها باید ضعف و قوت‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را در راستای اهداف زندگی خود پرورش دهیم.

عوامل بسیاری مانند محیط، شغل و نوع روابط بر شکل گیری رفتارها و اخلاق ما تاثیر زیادی دارند. به عنوان مثال برنامه نویسان، کسانی هستند که ممکن است ساعات زیادی از روز خود را در تنهایی و مشغول به کار باشند. چنین اتفاقی ممکن است دایره اطرافیان آن‌ها را کم کرده و باعث شود رفتارهای محدودی در آن‌ها تقویت شده و رفتارهای مهمی نیز، به فراموشی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: سِون کست : آشنایی با مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان

حال اگر یک مشاوره چند دقیقه ای یا یک کتاب کوتاه بتواند این حصار را بشکند و شما را از همان جایی که اکنون نشسته اید با واقعیتی که هستید و بعدها می‌توانید باشید روبرو کند، چرا که نه؟ هر کدام از ما با توجه به انتخاب‌ها و امکاناتی که تاکنون داشته ایم دارای مهارت هایی هستیم که برای ایجاد درآمد مناسب هستند. برخی معتقد اند که انسان در بیشتر طول عمر خود در میانه مسیر رشد است. یعنی خودِ واقعی ما، اکنون بین شخصیتی ضعیف و ناموفق و شخصیتی قوی و موفق از خودمان است.

بنابراین ما با توجه به میزان تلاشی که داریم، خود را به سمت منِ شکست خورده و یا منِ موفق هدایت می‌کنیم. اجازه دهید با ماجو آشنا شویم و خیالتان راحت که برای نشر این عکس‌ها از او اجازه‌های لازم را گرفته ایم. ماجو یک برنامه نویس جوان است که بسیار هم به زمینه کاری خود علاقه دارد اما هنوز موفق به پیدا کردن شغل در یک شرکت مناسب نشده است. او اصرار دارد که همواره خودش باشد و خودش به تنهایی می‌تواند از عهده همه چیز بربیاید.

اینکه او انقدر خود را دوست دارد باعث تحسین است اما آیا او نمی‌تواند بهتر از این باشد؟ آیا لزوما ماجو در بهترین شرایط خود است و چون برنامه نویس خوبی است همه مدیران باید او را بپذیرند؟ مسلما خیر. ماجو نمی‌داند که روح انسان همواره خواستار پیشرفت و بالا رفتن است و دیر یا زود از چیزی که هست خسته می‌شود. ما قاطعانه به او می‌گوییم که برای داشتن یک منزلت اجتماعی، نیاز به تقویت شخصیت اجتماعی خود دارد و تا این زحمت را به خود ندهد، پیشرفت خاصی حاصل نمی‌شود.

چارچوب‌های مهارت‌های نرم

توجه کنید که مهارت‌های نرم شما را مجبور نمی‌کنند تا طبق یک سری چارچوب خاص عمل کنید و حتما نتیجه بگیرید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ویژگی‌های مثبت و حتی منفی خود را به گونه ای به کار گرفته و نشان دهید، که در راستای بهتر شدن شخصیت شما باشند. اگر بدانید چگونه باید با دیگران تعامل برقرار کنید دیگر حتی نیازی به مخفی کردن ویژگی‌های منفی خود ندارید، زیرا دیگران شما را همان گونه که هستید می‌پذیرند. در چنین شرایطی شما اجازه رشد پیدا می‌کنید و فرصت این را دارید تا با شناخت از آن چه که هستید، متوجه تغییرات روحی و رفتاری خود باشید و اگر چیزی را دوست ندارید، آن را تغییر دهید.

لازم است خودتان را بیشتر بشناسید و در جمع به گونه ای حاضر شوید که افراد تمایل داشته باشند با شما آشنا شوند. در مصاحبه‌های کاری توانایی‌های خود را به خوبی شرح دهید و افراد را قانع کنید که از عهده کارهای جدید بر می‌آیید و قابل اعتماد هستید. یک راز درگوشی را به شما می‌گوییم؛ برای پیشرفت باید نشان دهید ارزش این را دارید که مدیران به خاطر شما ریسک کنند. روانشناسان شناخت انسان را نوعی سفر درونی می‌نامند و مهارت‌های نرم، بخشی از این سفر درونی محسوب می‌شوند. تلاشی که شما برای شناخت و تغییر خود می‌کنید ممکن است در مسیر سختی باشد، اما نتایج غیر قابل انتظاری خواهد داشت و زندگی تان را متحول خواهد کرد.

پس از دانلود کتاب مهارت‌های نرم خواهید دید که در آن به تعریف ساده و دقیقی از مهارت‌های نرم پرداخته ایم. دانستن اینکه این مهارت‌ها شامل چه دسته بندی هایی هستند و چه اهمیتی در ارتقا جایگاه شغلی و پیشرفت دارند به شما ارزیابی اولیه ای از وضعیتی که اکنون دارید خواهد داد. این کتاب برای کسانی است که اهل تحقیق هستند و بی گدار به آب نمی‌زنند. کسانی که قبل از انجام هر کاری حتی اگر یادگیری مطلب جدیدی باشد، ترجیح می‌دهند کمی بیشتر راجع به آن بدانند و سپس مسیر اصلی خود را تعیین کنند.

ماجو به ما گفت که برای شروع مسیر خودسازی خود، به دنبال خواندن کتاب هایی در زمینه هایی مانند مهارت نرم، خودشناسی و غیره است. بنابراین ما این کتاب را به طور کاملا خلاصه برای ماجو و افرادی مثل او آماده کرده ایم، تا از مباحثی که در حوزه مهارت‌های نرم مطرح می‌شوند پیش دید پیدا کرده و متمرکز‌تر مطالعه کند. ممکن است بسیاری از ما خود را مستحق جایگاه بهتری بدانیم و در مسائل فردی و زندگی بار این مسئولیت را بر دوش خودمان احساس کنیم.

اما گاهی در شغل و ارتباطات اجتماعی بین اطرافیانمان به دنبال مقصر هستیم و خود را قربانی خودخواهی و اشتباهات دیگران می‌دانیم. چه حق با ما باشد و چه نباشد این ما هستیم که باید در حق خود لطف کنیم و با اصلاح عقاید و تعامل خود با دیگران، دغدغه‌های خود را کاهش دهیم. فراموش نکنید که شگفت انگیزترین مناطق جهان، تا وقتی کسی به آنجا سفر نکرده باشد ناشناخته خواهند ماند.

پس هر چقدر هم که انسان خوبی هستید و توانایی‌های زیادی دارید، اگر در معرفی و به کارگیری آن‌ها مهارتی نداشته باشید بی فایده خواهد بود. آشنایی با چنین مطالبی به شما نشان می‌دهد که در کجای مسیر قرار دارید و چه بسا لازم باشد فارغ از ایجاد تغییر در خود، بعضی ویژگی‌ها را همچنان حفظ کنید و تحت تاثیر فضای منفی قرار نگیرید. پیشنهاد ما این است که با انتخاب این کتاب و یا هر مطلب دیگری که مفید است، مسیر خودسازی را شروع کنید و در زمان کوتاهی شاهد تغییرات مثبت خود باشید. اگر در زمینه هایی که گفته شد مطالعه و یا تجربه ای دارید، لطفا با ما درمیان بگذارید تا زودتر بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

[lead id=1 type=iframe height=600]

۲۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
مهرناز ۰۳ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۷

سلام ممنون از بلاگ مفیدتون از کجا میتونم به لینک دانلود کتاب دسترسی داشته باشم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱

درود لینک کتاب: https://up.7learn.com/books/7Learn-Book-soft-skills-for-developers.pdf

محمدرضا طاهریان ۰۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

بسیار عالی

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶

سلام .ممنون از سایت خوبتون ،وقتی وارد سایتتون میشم انرژی مثبت میگرم ،ببخشید یه سوال داشتم من مدرک تحصیلی ندارم تا دبیرستان خوندم بعد ترک تحصیل کردم میخواستم بدونم بدون مدرک تحصیلی هم میشه برنامه نویسی یاد گرفت بیرون چون واقعا من عاشق برنامه نویسی هستم خیلی دوست دارم یاد بگیرم اونم قسمت کنسول واسه بازی سازی ممنون میشم راهنمایی کنید ??

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵

درود بله اتفاقا حوزه بازی کلی از این افراد عاشق داره که تحصیلات رو ادامه ندادند ولی فعال هستند. پیشنهاد میکنم با موتور بازی سازی یونیتی یادگیری رو شروع کنید. در قسمت سرچ مقالات اگر عبارت بازی سازی رو جستجو کنید به نتایج خوبی میرسید.

۱۶ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۳۱

سلام وقت بخیر خسته نباشید مطلب مفید و ارزشمندی بود. خیلی دوست داشتم این کتاب رو پیدا کنم چون قبلا اسمشو زیاد تو دانشگاه کسب‌وکار دیده بودم الان که اینجا دیدمش خوشحال شدم

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵

واقعا کتاب بسیار خوبیست این سایت عالیست برای کسانی که واقعا علاقه برنامه نویسی رو دارن و میخان از صفر شروع کنن واقعا مطالب و کتاب‌های مفیدی دارد

۰۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶

کتاب بسیار عالی است پیشنهادم میکنم مطالعه کند بنده از افغانستان هستم دانشجو بودم آرزو ما برنامه نویسی است چند مدت میشود به کشوری عزیز ایران آمدم به دلیل سقوط حکومت افغانستان اینجا بنده نیاز به راهنمایی دارم در چند جا درخواست دادیم نپزفتن حالا از شما عزیزان درخواست به عمل میآید تا راهنمایی کند

۰۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۰۷

چندین بار درخواست زدم ولی اصلا ایمیلی درسافت نکردم!

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۲

درود اگر نام رو ننویسیدچیزی دریافت نمیکنید، در غیر این صورت ممکنه براتون به عنوان اسپم ثبت شده باشه یا مشکل از ما باشه. برای همین در اون صفحه که میگه ایمیل رو بررسی کنید یه دسترسی سریع گذاشتیم که بتونید راحت لینک رو بگیرید. اما باز برای راحتی شما: <a href="http://up.7learn.com/books/7Learn-Book-soft-skills-for-developers.pdf" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">کتاب مهارتهای نرم</a>

Guest ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۵۰

کتاب خیلی خوبی بود. از نویسنده کتاب واقعا ممنونم برای نوشتن همچین کتابی. از همین امروز باید روی soft skills هام کار کنم تا تقویتشون کنم.

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳

ممنون که با ما همراه هستید :)

مهدی ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۵۷

بسیار ممنون بابت متن و همچنین کتاب کار امد و روان که زحمت تهیه اون رو کشیدید.

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۲۰

ممنون که با ما همراه هستید :)

کیارش ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۰۲

سلام وقت بخیر مطلب واقعا مفید بود فقط چرا کتاب به ایمیل ارسال نمیشه؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۱

سلام. قبل از زدن روی لینک دانلود، حتما <strong>نام</strong> و یک ایمیل معتبر را وارد کنید. کتاب به ایمیل ارسال میشه. اگر باز مشکل داشتید بفرمایید که بنده لینکشو بدم.

سجاد ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۷:۵۴

سلام؛ خسته نباشید لینک دانلود کتاب خرابه انگار. ممنون میشم یه چک بکنید

نازنین کریمی مقدم ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۴

سلام. قبل از زدن روی لینک دانلود، حتما نام و یک ایمیل معتبر را وارد کنید. کتاب به ایمیل ارسال میشه. اگر باز مشکل داشتید مراحلی که طی میکنید رو بفرمایید.

زمرد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۱۱

عالی بود ?

Mahdi ۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۵۸

میزنم ارسال نمیشه برام اگه ممکنه به همین ایمیلی که باهاش کامنت دادم بفرستید. ممنون

محمد ۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲

ارسال نشد لطفا بررسی کنید ایمیل کنید برام ممنون

آرشام ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷

ایمیل زدم ولی اوکی نشد

ریحانه یزدانی ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۳۵

سلام ما سرویس ایمیلو چک کردیم و مشکلی نداشت. لطفا دوباره امتحان کنید امیدواریم موفقیت آمیز باشه:)

Amir ۰۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۳

خیلی با ارزش بود . حتما مطالعه کنید

ریحانه یزدانی ۰۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷

سلام ممنون از لطف شما :)

اشتراک گذاری مقاله در :