سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۲۱ دیدگاه نظر مهدی علامه
فرانت اند چیست : برنامه نویسی Front End چیست؟
فرانت اند چیست : برنامه نویسی Front End چیست؟

آیا کنجکاو هستید که بدانید برنامه نویسی فرانت اند چیست؟ شاید شما هم از جمله افرادی باشید که بارها عبارات فرانت اند و بک اند را شنیده‌اید ولی معنی و مفهوم آن‌ها را نمی‌دانستید. اغلب برنامه نویسانی که در حوزه‌ی وب کار می‌کنند، این سوال را از یکدیگر می‌پرسند: برنامه نویس بک اند هستی یا برنامه نویس فرانت اند؟

برای اینکه بدانید برنامه نویسی فرانت اند چیست و برنامه نویس Front End کیست، ابتدا باید بدانید که Front end چیست؟ ما در این مقاله، برنامه نویسی فرانت اند، موارد مورد نیاز برای یادگیری آن و تفاوت‌های برنامه نویس فرانت اند با سایر حوزه‌ها را توضیح می‌دهیم. پس در ادامه‌ی این مقاله، با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

Front end چیست؟

فرانت اند یا Front End، به بخش قابل مشاهده‌ی یک وب سایت یا نرم افزار توسط کاربران می‌گویند. فرانت اند، کدهای غیر قابل فهم برای کاربران را در قالب ظاهری گرافیکی و بصری به آن‌ها نمایش می‌دهد تا بتوانند به راحتی از بخش‌های مختلف سایت استفاده کنند. در این بخش، فرم‌های ورودی اطلاعات، صداها، تصاویر، ویدئوها و به صورت کلی هر چیز دیگری که برای کاربر قابل درک باشد، قرار می‌گیرد.

فرانت اند به دو بخش اصلی طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود. در بخش طراحی، طراحان با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ادوبی ایکس دی، فیگما و... ظاهر سایت را طراحی می‌کنند. اما بخش توسعه‌ی رابط کاربری مربوط به پیاده سازی ظاهر سایت در قالب کدهای HTML ،CSS و جاوا اسکریپت است. بخش قابل مشاهده‌ سایت برای کاربران در سمت فرانت را سمت کاربر یا Client Side می‌نامند. بنابراین کدهای نوشته شده در سمت فرانت اند، در مرورگر کاربر پردازش و اجرا می‌شوند. یعنی کاربر به راحتی به این کدها دسترسی مستقیم دارد و می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند. فرانت اند با بخش بک اند (Backend) در ارتباط مستقیم است و بر روی تجربه کاربران هنگام استفاده از محصول تاثیر بسیاری می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد

زبان‌های برنامه نویسی Front end کدامند؟

امروزه می‌توانید با زبان‌های برنامه نویسی زیادی در حوزه‌ی فرانت اند کدنویسی کنید، اما سه زبان مهم و اصلی که برای هر برنامه نویس فرانت اند واجب هستند، HTML و CSS و جاوا اسکریپت می‌باشد. با گذر زمان هر یک از این سه مورد در قالب زبان‌های جدیدی شامل نسخه‌های مختلف شدند. برای مثال تایپ اسکریپت به عنوان یک نسخه‌ی بهبود یافته از جاوا اسکریپت به وجود آمد و از آن هنگام کدنویسی با برخی فریمورک‌ها مانند انگولار استفاده می‌شود. در ادامه مروری بر این زبان‌های برنامه نویسی فرانت اند خواهیم داشت.

زبان‌های برنامه نویسی فرانت اند

زبان HTML

زبان HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است که به عنوان هسته و بدنه اصلی صفحات وب به حساب می‌آید. منظور از زبان نشانه گذاری، این است که کد نوشته شده به زبان HTML مانند یک فایل متنی است که اجزای مختلف آن با تگ از هم جدا شده‌اند. این زبان برای ایجاد ساختار صفحات وب استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با HTML می‌توانید مقاله‌ی HTML چیست؟ را مطالعه کنید.

زبان CSS

زبان CSS (مخفف عبارت Cascading Style Sheets) به منظور استایل دهی به اجزای مختلف صفحات وب سایت مانند متن، تصویر، کادرها و... ساخته شده است. در حقیقت شما اجزا و المان‌های یک سایت یا برنامه را با HTML در صفحه‌ی خود قرار می‌دهید و با استفاده از CSS شکل و ظاهر آن المان‌ها را شخصی سازی می‌کنید. پس CSS طراحان سایت را قادر می‌سازد که بدون محدودیت خلاقیت‌های خود را در طراحی صفحات سایت پیاده سازی کنند. سایر اطلاعات مربوط به CSS در مقاله‌ی CSS چیست؟ آورده شده است.

زبان برنامه نویسی Javascript

این زبان برنامه نویسی در سمت کاربر پردازش می‌شود. برنامه نویس فرانت اند به کمک Javascript می‌تواند به پویانمایی صفحاتی که با HTML و CSS طراحی کرده است بپردازد. در حقیقت، شما با کمک جاوا اسکریپت می‌توانید به صفحات طراحی شده جان ببخشید. برای مثال اگر  روی یک دکمه‌ی ارسال کلیک کنید، این جاوا اسکریپت است که فرم را به سرور ارسال می‌کند.

در مقاله‌ی جاوا اسکریپت چیست؟ با ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین نیاز است تا قبل از شروع یادگیری جاوا اسکریپت، به برخی از مفاهیم HTML و CSS مسلط باشید. این موارد را در مقاله‌ی پیش نیازهای آموزش جاوا اسکریپت توضیح دادیم.

اگر به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت علاقه مند بودید ، پیشنهاد میکنیم به صفحه دوره آموزش جاوا اسکریپت سون لرن سر بزنید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

برای برنامه نویسی فرانت اند به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

حال که متوجه شدید که برنامه نویسی فرانت اند چیست، در این بخش می‌خواهیم مهارت‌هایی را بررسی کنیم که برای توسعه‌ی بخش فرانت‌ اند نیاز است. فرانت اند یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک کسب و کار است، زیرا اولین درگاهی است که کارفرما می‌تواند با مشتری خود ارتباط برقرار کند و اگر ظاهر مناسبی برای این درگاه نداشته باشد، فرصت خود را از دست خواهد داد. پس کسانی که قصد دارند طراح و توسعه دهنده فرانت‌اند شوند باید ویژگی‌ها و مهارت‌های مختلفی را داشته باشند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مهارت‌های یک برنامه نویس فرانت اند اشاره می‌کنیم.

فرانت اند چیست

یادگیری زبان‌های برنامه نویسی HTML ،CSS و جاوا اسکریپت

اگر می‌خواهید به یک توسعه دهنده Front-End تبدیل شوید، در مرحله اول باید بتوانید به صورت حرفه‌ای با HTML ، CSS و JavaScript کدنویسی کنید. کدنویسی فرانت اند، نسبت به سایر حوزه‌های برنامه نویسی آسان‌تر است و منابع زیادی در اینترنت وجود دارند تا روند یادگیری را سریع‌تر کنند. علاوه بر آن، برای هر مشکلی که به آن برخورد می‌کنید، یک راه حل در انجمن‌های پرسش و پاسخ پیدا می‌شود.

آشنایی با کتابخانه‌ها و فریمورک‌های فرانت اند Javascript

به دلیل استانداردهای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، می‌توان با آن پیاده سازی‌های متنوعی را انجام داد. به همین دلیل هرازگاهی یک فریمورک‌ جدید و سفارشی به مجموعه فریمورک‌های جاوا اسکریپت اضافه می‌شود. فریمورک‌های جاوا اسکریپت امکانات بسیار زیاد و پیشرفته‌ای را در اختیار طراحان فرانت اند قرار می‌دهند. از جمله این فریمورک‌ها می‌توان به Vu.js، Angular و... اشاره کرد.

آشنایی با اصول طراحی واکنش‌گرا

یک رابط کاربری استاندارد باید به گونه‌ای باشد که در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، عملکرد اپلیکیشن را دچار اختلال نکند. پس باید بتواند متناسب با نوع دستگاهی که در حال اجرای آن است، واکنش مناسب نشان دهد. اگر رابط کاربری به درستی طراحی نشود، ارزش سایت یا برنامه را از بین می‌برد و کاربر با محصول شما کار نمی‌کند.

یادگیری نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ

تصور کنید می‌خواهید یک صفحه‌ی وب را پیاده سازی کنید که پیچیدگی المان‌های آن بالا است. در این حالت بهتر است که قبل از شروع کدنویسی طرح آن را با فتوشاپ ترسیم کرده و بعد از موافقت اعضای تیم آن را پیاده سازی کنید. نرم افزارهای گرافیکی مانند Adobe xd، Figma و... در بیشتر مراحل طراحی یک رابط کاربری توسط طراحان فرانت مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس یادگیری حداقل یکی از آن‌ها برای برنامه نویس فرانت اند الزامی است.

داشتن سلیقه و خلاقیت

طراح فرانت اند باید از طرح هایی خلاقانه، کاربرپسند و چشم نواز برای ظاهر یک اپلیکیشن استفاده کند. یک طراح موفق کسی است که بتواند رابط کاربری زیبا منطق بر استانداردهای ظاهری و تجربه کاربری ایجاد کند. ایجاد همین تفاوت‌های ظاهری و طرح‌های جذاب است که کار شما را از سایر رقبا جدا می‌کند.

یکی از راه‌های تقویت نوآوری و خلاقیت دیدن کارهای مشابه در سایت dribble و یا چند نمونه قالب وردپرس است که در بسیاری از موارد با استانداردهای بالایی طراحی شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از کنار هم قرار دادن بهترین نمونه‌ها می‌توانید نقاط قوت هر کدام را درک کرده و ایده‌های جالبی ارائه کنید.

آشنایی با اصول تجربه کاربری

توسعه دهنده‌ی فرانت اند باید به خوبی نیازهای کاربران را بشناسد. او باید بتواند رابط کاربری یک اپلیکیشن را به گونه‌ای طراحی کند که کاربران بهترین تجربه را حین استفاده از آن به دست آورند. در حقیقت، کلید موفقیت یک برنامه نویس فرانت اند، این است که در مرحله‌ی اول کاربر و نیازهایش را بشناسد و در مرحله‌ی بعد بتواند براساس آن نیاز، یک صفحه را طراحی و پیاده سازی کند.

مثالی از فرانت در دنیای واقعی

برای اینکه مفهوم Front end را بهتر درک کنید، یک فیلم سینمایی را در نظر بگیرید. ظاهر سایت همانند یک فیلم سینمایی است که در حال تماشای آن هستید. بازیگران و صحنه‌های فیلمبرداری شده اجزایی هستند که Front end را تشکیل می‌دهند و بر اساس دستورات کارگردان در مکان موردنظر خود قرار می‌گیرند و به بازیگری می‌پردازند. دستورات کارگردان، همان کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت می‌باشند که رابط کاربری را ایجاد می‌کنند.

برنامه نویسی فرانت اند چیست

البته برای اینکه این فیلم ساخته و اکران شود، عوامل پشت صحنه زیادی مانند تصویربردار، صدابردار، کارگردان و... داشته است که شما آن‌ها را در فیلم نخواهید دید. کدهایی که در پس زمینه سایت در حال اجرا شدن هستند، مانند عوامل پشت صحنه فیلم می‌باشند که مربوط به بک اند هستند.

درآمد و حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

درآمد یک توسعه دهنده  Front-End در جهان بین 65 هزار دلار تا 110 هزار دلار است و در کشور ما از سه میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به عنوان شغل تا بالای ده میلیون تومان نیز می‌رسد. عناوین زیادی برای افرادی که در حوزه‌ی فرانت اند کار می‌کنند، وجود دارد. این مشاغل بسته به وظیفه‌ای که دارند، در میزان حقوق دریافتی هم تفاوت دارند. برخی از مشاغل مهم فرانت اند عبارتند از:

  • Front-End Developer
  • Front-End Engineer (با نام مستعار JavaScript Developer یا Full Stack JavaScript Developer)
  • CSS / HTML Developer
  • Front-End Designer Web
  • توسعه دهنده / مهندس UI (User Interface)
  • Mobile / Tablet Front-End Developer
  • Front-End Expert SEO
  • Front-End DevOps
  • Test-End Testing / Q

توجه: اگر اصطلاحات "Full Stack" یا اصطلاحات عمومی "Web Developer" در عناوین شغلی را پیدا کردید، ممکن است این کلمات توسط یک کارفرما برای توصیف نقشی به‌کار رود که مسئولیت کلیه جنبه‌های توسعه‌ی وب / برنامه‌ها را در بر می‌گیرد، یعنی هر دو بخش Backend و Front-End. پس سعی کنید که قبل از شروع کار، مسئولیت‌ها و وظایفی که به آن متعهد می‌شوید را با کارفرمای خود مشخص کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت

تفاوت برنامه نویسی فرانت اند و بک اند چیست؟

اغلب سایت‌ها به یک برنامه نویس Backend نیاز دارند تا منطق سایت را به وسیله زبان‌های برنامه نویسی پیاده‌سازی کنند. بک اند یا Back-end به بخشی از یک وب سایت یا نرم افزار می‌گویند که برای کاربران قابل مشاهده نیست. به عبارتی دیگر هسته و مغز یک سایت است که وظیفه‌ی کنترل منطق آن را بر عهده دارد. کاربران به کدهای نوشته‌شده در بخش بک اند دسترسی ندارند و نمی‌‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند. بخش بک اند با سرور اصلی (که سایت روی آن قرار گرفته است) و پایگاه داده سروکار دارد.

هنگامی که کاربر روی یک دکمه کلیک می‌کند، در اصل روی یکی از المان‌های بخش فرانت اند کلیک کرده است. فرانت اند این کلیک را شناسایی کرده و براساس کدی که برنامه نویس فرانت اند نوشته است، درخواست خود را به بخش بک اند ارجاع می‌دهد. با استفاده از منطقی که برنامه نویس بک اند کد آن را پیاده سازی کرده است، آن درخواست اجرا می‌شود. در این بخش است که ممکن است اطلاعاتی از پایگاه داده گرفته شود یا پردازشی در کدهای بک اند انجام شود و نیازی به برقراری ارتباط با پایگاه داده نباشد. در نهایت جواب نهایی دوباره توسط بخش بک اند به فرانت اند فرستاده می‌شود و فرانت اند آن را به کاربر در قالب المان‌های گرافیکی مثل پیام متنی، تصویر و... نشان می‌دهد.

تفاوت فرانت اند و بک اند

تفاوت برنامه نویس فرانت اند و طراح رابط کاربری (Ui) چیست؟

همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم، فرانت اند از دو بخش طراحی و توسعه‌ی رابط کاربری تشکیل شده است. به بخش طراحی تجربه‌ی کاربری (User Experience) یا به اصطلاح UX گفته می‌شود. UX مشخص می‌کند که تعامل کاربر با یک نرم افزار یا یک وب سایت چگونه باید باشد. بخش توسعه‌ی رابط کاربری (User Interface) هم UI نامیده می‌شود. UI بر این نکته تمرکز دارد که این ارتباط یا همان رابط کاربری، چگونه به نمایش گذاشته می‌شود.

پس طراحان UX مشخص می‌کنند که طراحی صفحات شامل چه المان‌هایی باشد (مثلا صفحه‌ی مورد نظر نیاز به دکمه دارد یا خیر) در حالی که تیم UI روی ظاهر و پیاده سازی این المان‌ها کار می‌کند. این دو در کنار هم، بخش فرانت اند را تشکیل می‌دهند. در بسیاری از مشاغل به خصوص در داخل کشور، هنگامی که به عنوان یک برنامه نویس فرانت اند استخدام می‌شوید، کارفرما از شما انتظار دارد که مهارت بالایی در پیاده سازی رابط کاربری داشته و در کنار آن، بعد از نیازسنجی سیستم با سایر اعضای شرکت، بتوانید طراحی مناسبی را پیشنهاد دهید. اما اگر به عنوان یک طراح رابط کاربری مشغول به کار شدید، درمورد طراحی المان‌ها تعهدی ندارید. هرچند که همیشه کمی آشنایی با UX، کار شما را به عنوان برنامه نویس سرعت می‌بخشد و از اضافه کاری جلوگیری می‌کند.

مسیر یادگیری فرانت اند چیست؟

در سال‌های اخیر، فریمورک‌های متنوعی برای برنامه نویسی وب و به خصوص بخش فرانت اند به وجود آمده و روز به ‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. فریمورک‌هایی مانند بلیزر (Blazor)، انگولار (React ,Vue ,(Angular از جمله فریمورک‌های محبوب جاوا اسکریپت هستند. به همین دلیل حوزه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را آموخته و به برنامه نویسی فرانت اند مشغول شوید.

این حوزه‌های متنوع برای بسیاری از برنامه نویسان تازه وارد گیج کننده و حتی کمی ترسناک هستند. تنوع و پیچیدگی یادگیری و نداشتن نقشه‌ی راه مناسب، باعث دور شدن از هدف می‌شود و فرآیند تبدیل شدن به یک برنامه نویس فرانت اند را سخت و دشوار می‌کند. به همین دلیل ما مقاله‌ی نقشه راه فرانت اند را تهیه کردیم. امیدواریم با خواندن آن بتوانید در مسیر درستی قرار بگیرید.

چرا باید یک برنامه نویس فرانت اند شویم؟

زیرا امروزه هر کسب و کاری برای برقراری ارتباط به مشتری به یک پلتفرم نیاز دارد. وظیفه‌ی یک برنامه نویس فرانت اند، طراحی و توسعه‌ی این پلتفرم است. به همین دلیل، فرانت اند یک حوزه‌ی پردرخواست در بین مشاغل برنامه نویسی محسوب می‌شود. بعد از تسلط بر موارد موجود در این مقاله و تبدیل شدن به یک توسعه‌ دهنده Front-End، می‌توانید سایر مباحث مربوط به وب مانند Backend را شروع کنید و در نهایت به یک Full Stack Developer تبدیل شوید. توصیه ما به شما این است که حتما در یک زمینه مهارت کامل و بالا کسب کرده و سپس به سراغ مبحث بعدی بروید و نسبت به مسائل نگاه سطحی نداشته باشید. اگر درمورد فرانت اند سوال داشته و یا نیاز به مشورت و راهنمایی دارید حتما با ما و سایر کاربران سون لرن در میان بگذارید.

۱۲۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
صادق ۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

سلام وقتتون بخیر من 24 ساله هستم، هنوز در حال تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد هستم و خدمت نرفتم به دلیل یه سری مشکلات گرفتن مدرکم طول کشیده و حدود سه ترم دیگه دارم و یه مدت کوتاهی هست دارم html و css یاد میگیرم میخواستم بدونم با وجود این شرایط شانس اینو دارم که هم فرانت اند و هم بک اند یاد بگیرم و جایی استخدام بشم یا فریلنسری درآمد داشته باشم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸

درود شرایط سنی تون مناسب هست نگران نباشید. کاری که باید انجام بدید اینه که هرچه سریعتر حتی شده به عنوان کارآموز مشغول به کار بشید. اینطوری هم سابقه کار براتون ایجاد میشه و هم بعد از گرفتن مدرک میتونید شغلی با حقوق خوب پیدا کنید. در این شرایط فعلا صلاح نیست که سمت فریلنسری برید، حضوری کار کردن بهتون کمک بیشتری میکنه. در جریان کار از هم تیمی‌ها و... موارد بیشتری رو یاد خواهید گرفت.

فرنوش ۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۵

سلام من۲۵سالمه ورشتم نامرتبط.‌‌.. htmlوcss رو تقریبا بلدم... میخام الان اول از وردپرس شروع کنم بعد فرانت اند وبعد بک اند....و هدفم فریلنسری هست...میخاستم بدونم با توجه به اینکه تو این زمینه طراحی سایت دست زیاد شده بصورت فریلنسری چقد میتونم درامد داشته باشم؟؟؟؟با درخواست در سایتای مختلف و پیج زدن واینا ... واینکه اگه فقط فرانت اند کار کنم بایدبرای تحویل یک سایت کامل به مشتری باید با یک فرد بک اند کار هم همکاری کنم؟؟؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

درود حقیقتا نمیشه خیلی دقیق راجب درآمد فریلنسری نظر داد. شما باید یه بازه شش تا یکساله رو کار کنید تا با توجه به سرعتی که دارید بتونید تخمین خوبی از میزان درآمدتون داشته باشید. برای تحویل یک سایت کامل میتونید از وردپرس استفاده کنید. اگر منظورتون اینه که در بخش فرانت (html - css) بخواید سایت کامل تحویل بدید، بله در این صورت به یک بک اند کار نیاز خواهید داشت.

علی ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

فول استک دولوپر ینی چی

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۰

درود همونطور که متوجه شدید وب به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم میشه. فول استک دولوپر کسی هست که به هر دو بخش مسلط هست و میتونه یک وبسایت رو صفرتاصد خودش پیاده سازی کنه.

علی ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۲

سلام، من ۴۵ سال سن دارم. بیست سال پیش لیسانس شیمی گرفتم اما ذهن خیلی تحلیلی و منظمی دارم. می‌خوام یکی دو سال سال وقت بگذارم و تو حوزه کامپیوتر آموزش منجر به درآمد فریلنسری داشته باشم، در زبان انگلیسی خوبم . شما چه حوزه ای از کامپیوتر رو پیشنهاد میکنید که سریع و پر درآمد در حوزه فریلنسری باشه؟ app , web, data engineering ,یا ؟ در ضمن من خارج از ایران زندگی میکنم. سپاسگزارم

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

درود با توجه به موقعیت‌های شغلی فعلی، بهتره پایتون بلد باشید و در حوزه وب یا دیتا یا ارز دیجیتال فعالیت کنید. براساس علاقه و میزان زمانی که برای یادگیری میتونید بذارید یکی از اینها رو انتخاب کنید.

Mohammad reza ghasemi ۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲

سلام خوب ولی بعد از front end؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳

درود میتونید مشغول به کار بشید یا بک اند یاد بگیرید و در نهایت به عنوان فول استک دولوپر فعالیت کنید.

نریمان ۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۶

ببخشید این فرانت اند هستش یا بک اند https://github.com/elanatframework/Code_behind لطفا اگر امکان داره توضیحش بدید

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۳

درود همونطور که در بخش راهنما اومده، CodeBehind library is a backend framework. یعنی برای بک اند هست. دقیقترشو اگه بخواید میشه یک فریمورک تحت معماری MVC برای دات نت در بک اند.

رامتین ۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۱

سلام خسته نباشید من سال 11 رشته ی تولید محتوا در کاردانش هستم .قصد دارم مهاجرت کنم کنکور چون باید کنکور فنی حرفه ای رو بدم برام خیلی سخت میشه (شما سایتی سراغ دارید جزوه‌های مهم داشته باشه ؟) و دانشگاه آزاد هم برم هم باز باید کنکور بدم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

درود حقیقتا بنده در این زمینه اطلاعات کافی رو ندارم. بهتره با یک مشاور تحصیلی آگاه مشورت کنید. درمورد جزوه هم خیر منبعی رو نمیشناسم متاسفانه.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۲۹

سلام خسته نباشید،من میخوام ک برنامه نویسی یاد بگیرم و بعنوان یک فریلنسر شروع ب کار کنم،باید اول HTML یاد بگیرم بعدا CSS و جاوااسکریپت ک بتونم روی فرانت اند مسلط بشم و بعد هم ی فریمورک مثل ری اکت یاد بگیرم،اگر روی اینا حدودا یکسال وقت بزارم بعدا میتونم بعنوان فریلنسر کار کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹

درود بله مسیر بسیار مناسبی انتخاب کردید. پیشنهاد میکنم بعد از اتمام جاوا اسکریپت کم کم کار رو شروع کنید و همزمان ری اکت رو پیش ببرید تا رزومه هم براتون ایجاد بشه.

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸

سلام شرمنده.یک سوالی واسم پیس اومده .استاندارد‌های ui در فرانت یه قالب html چیه.تشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۳۷

درود دراصل اینطوری نیست که بتونم در قالب کامنت جواب تون رو بدم. مباحث گسترده ای در این زمینه وجود داره و برای اطلاع بیشتر باید سرفصلهای حوزه ux رو مطالعه کنید.

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

سلام وقت بخیر. من لیسانس کامپیوتر دارم. چندسال پیش php کار می‌کردم. الان می‌خوام دوباره ادامه بدم. از چه زبانی و از کجا شروع کنم به یادگیری؟ چون دانسته هام خیلی قدیمی هستن.

نازنین کریمی مقدم ۰۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۰۲

درود همچنان php طرفدار داره و هنوز منسوخ نشده، پیشنهاد میکنم همین زمینه رو پیش برید و در کنارش لاراول و وردپرس رو یاد بگیرید که برای کسب درآمد در حوزه php نیاز هست. به مرور هم میتونید سایر نیازمندیهای یک توسعه دهنده بک اند رو یاد بگیرید.

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸

سلام خسته نباشید یک سوالی داشتم من دارم زبان‌های html و css برای طراحی سایت قسمت فرانت آمد رو آموزش میبینم آیا میتوانم بعدا سراغ بک آمد بروم؟آیا بعد برای بک اند سراغ پایتون بروم یا PHP?

نازنین کریمی مقدم ۰۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۳۰

درود بله با کمی وقت و تمرین زیاد میتونید بعد از فرانت اند بک اند رو یاد بگیرید و به عنوان فول استک دولوپر شناخته بشید. برای بک اند هر دو مناسب هستند و میتونید وقتی خواستید استارت بزنید براساس موقعیت‌های کاری اون زمان و شرایط شون یکی رو انتخاب کنید.

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

سلام من ۲۲ سالمه تازه از خدمت اومدم و از دانشگاه انصراف دادم، تا حالا کاری در رابطه با برنامه نویسی نکردم ولی جزئی بلدم، به نظرتون بدون مدرک دانشگاهی میشه موفق شد در این حوضه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱

درود بله بدون مدرک و با تلاش زیاد هم میشه موفق شد کلا برنامه نویسی حرفه ای هست که مهارت توش حرف اول رو میزنه. اما شما هنوز جوونید و فرصتهای زیادی دارید. پیشنهاد میکنم حتی شده در دانشگاه‌های پیام نور هم مدرک رو بگیرید تا امکان مهاجرت و تحصیل در مقاطع بالاتر و مشاغل دولتی و... رو از دست ندید.

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹

سلام من سال اخر دبیرستانم رو امسال میخونم و تولید محتوا هستم و به طراحی و نقاشی و این سبک کار علاقه ندارم بیشتر کد نویسی بهم حس بهتری میده و دوس دارم کدنویسی یاد بگیرم و قصد مهاجرت دارم امسال میخواستم بدونم چه زبانی رو برم آینده کاریش و درامدیش برای خارج بهتره و حمایت میشه ازش توی شرکت هاشون ؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۴۲

درود با توضیحاتی که دادید حس میکنم به فرانت اند علاقه نداشته باشید و بک اند براتون مناسب‌تر باشه. میتونید پایتون رو شروع کنید و بعد سراغ جنگو و... برید.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸

با سلام خدمت شما بنده 25 سال سن دارم و برنامه نویسی رو قبلا دنبال میکردم ولی متاسفانه رها کردم و الان باز به سمت برنامه نویسی اومدم برا یادگیری چقدر وقت بزارم که بتونم به عنوان کاراموز کار پیدا کنم و این که با دوره پولی اموزش ببینم و کاراموز بشم یا اموزش رایگان میشه این کارو کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

درود تقریبا سه ماه تمام وقت باید زمان بذارید چون سن تون لب مرزی هست. میتونید با منابع رایگانی که در مقاله معرفی شده شروع کنید، بعد که یکم راه افتادید دوره‌های موجود در سطح نت رو بررسی کنید و یکی رو انتخاب کنید. سعی کنید دوره ای رو انتخاب کنید که پشتیبانی داشته باشه و به سوالات تون جواب داده بشه.

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

سلام خسته نباشید من بعد از دیپلم تو زمینه فرانت اند شروع ب فعالیت کردم تا الان html.css.bootstrap.js رو به طور کامل اموزش دیدم چطور وارد بازار کار بشم ؟ چه زبان‌های دیگه ای رو باید اموزش ببینم ؟ و سوال اخر اینکه چطور میشه جایی کاراموزی کرد ک هم اموزش باشه هم بعدش استخدام باشه ؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۵۰

درود در گام بعدی باید جاوا اسکریپت و بعد یک فریمورک مثل انگولار – ری اکت یا ویو رو یاد بگیرید. یادگیری جی کوئری هم توصیه میشه. بله موقعیت کاری اینچنینی زیاد هست اول یک رزومه حرفه ای از مهارتهایی که بلدید و پروژه هایی که تمرین کردید بسازید و بعد در سایتهایی مثل جابینجا و جاب ویژن بفرستید. این سایتها فیلتر شرایط کاری دارند میتونید فرصتهای کارآموزی رو شناسایی کرده و رزومه تون رو برای اونها بفرستید.

۰۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

سلام من تازه 15 سالم شده و میخوام برنامه نویس شوم. من الان در این وقت سنم برای پیدا کردن شغلم استرس دارم نمیدونم چه کاری را شروع کنم ولی چون که از برنامه نویسی خوشم میاد و هم علاقه و هم استعداد دارم میخوام به سمت این رشته بیام من کلا مفهوم این دو رشته برنامه نویسی متوجه شدم ولی اصلا نمیدونم کدومش را انتخاب کنم کلا سردرگم شدم اگه امکان داره منو راهنمایی کنید ?

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

درود تمرکزتون رو روی دروس مدرسه و کنکور بذارید تا دانشگاه خوبی قبول بشید. رشته مهندسی کامپیوتر و بعد از اون علوم کامپیوتر هدفتون باشه. تابستان بعد که کنکور دادید مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی رو استارت بزنید. جزوه هاش در سطح نت هست. بعد از قبولی دو ترم اول طبق برنامه دانشگاه پیش برید و بعد از اون، زمینه کاری خودتون در برنامه نویسی رو انتخاب کنید و بر اون اساس مطالب رو حرفه ای‌تر یاد بگیرید.

۰۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

سلام ببخشید یک سوال دیگه هم داشتم اینکه چقدر طول جاوا اسکریپت یاد بگیریم؟ بعضی از سایتا میگن 8 تا 9ماه!

نازنین کریمی مقدم ۰۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۴۴

درود این بستگی به خود فرد داره. اگر شما فولتایم تمرکزتون رو روی یادگیری بگذارید بله تا 8 - 9 ماه میتونید کامل جاوا اسکریپت و یک فریمورک مثل ری اکت رو یاد بگیرید. اما اگر روزی دو ساعت وقت بگذارید مسلما زمان بیشتری طول میکشه.

۰۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶

سلام خسته نباشید برای یادگیری فرانت اند حتما باید کار با نرم افزار گرافیگ رو جداگانه یاد بگیریم اگه باید یاد بگیریم چه نرم افزاری هستش؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۴۶

درود خیر برای فرانت اند نیاز به یادگیری گرافیک ندارید و میتونید با html و css و جاوا اسکریپت هرچیزی که میخواید رو بسازید. پیشنهاد میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/?p=72184" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">نقشه راه فرانت اند</a> رو بررسی کنید دید خوبی از مسیر رو بهتون میده.

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶

میگم من بک اند رو دارم یاد میکیرم و ایا بعدش باید فرانت اند رو یاد بگیرم برای زمانی که خواستم فریلنسری کار کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹

درود اگر حس کردید با یادگیری فرانت اند درآمدتون زیاد میشه و زمان کافی برای یادگیری دارید، چرا کنه نه؟ :)

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۵۰

سلام . معذرت میخوام . من هفتاد و چاریم . بعدش لیسانس کامپیوتر دارم . خدمتم رفتم اومدم . الان تئوری همه چی از کامپیوتر بلدم ولی عملی چیز زیادی بلد نیستم . یعنی چیز زیادی بهم یاد ندادن . الان چجوری مرتبط با رشتم به درامد برسم ؟ کجا برم دنبال کار ؟ جایی هست که اموزش بده و بعد استخدام کنه .؟ ممنون بخاطر پاسخگویی

نازنین کریمی مقدم ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹

درود شرایط شما کاملا طبیعی هست و نگران نباشید اتمام سربازی تون یک نقطه مثبت هست. بهتره که در گام اول یک رزومه درست کنید و توش مهارتهایی که در دانشگاه یاد گرفتید رو ذکر کنید. اینکه اون مهارت از یادتون رفته یا تجربه عملی نداشتید در این مرحله مهم نیست. بعدا در مصاحبه حضوری میتونید بهشون توضیح بدید که در حد دروس دانشگاه بوده و الان باید کمی کار کنید تا بتونید انجامش بدید. بعد از ساخت رزومه باید در سایتهای کاریابی مثل جاب ویژن، جابینجا و همینطور لینکدین و... اکانت بسازید، موقعیتهای کاری مناسب رو شناسایی کنید و بعد رزومه تون رو بفرستید. اگر کارآموزی همراه با استخدام باشه خیلی بهتره: حین کارآموزی موارد رو آموزش میدن اما حقوق ناچیزی میگیرید. ترجیحا هم کارآموزی از دو ماه بیشتر نشه.

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

سلام من ۲۲ سالمه و هیچی از برنامه نویسی سردرنمیارم و با رشتم هم مرتبط نیست، چجور میشه از این حوزه به درآمد رسید؟ شبیه شغل آزاده یا باید جایی استخدام شد؟

نازنین کریمی مقدم ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷

درود از هر دو راه میتونید به درآمد برسید. اگر سن بالای 28 سال باشه و سابقه کار رسمی نداشته باشید چون مدرکتون نامرتبط هست سخت میتونید استخدام بشید و مجبورید فریلنسری پیش برید.

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

سلام وقتتون بخیر من ۲۱سالم هست و رشته دانشگاهیم هم ربطی به کامپیوتر نداره اگه بخوام وارد برنامه نویسی توی حوضه بک اند یا فرنت اند بشم باید از کجا شروع کنم ؟ و اگر که دوره‌های اینترنتی یا بیرون رو شرکت کنم چقدر احتمال داره که کار پیدا کنم ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷

درود سن مناسبی دارید و با کمی تلاش میتونید درآمد خوبی داشته باشید. اول دقیق مشخص کنید که در کدام یک از این حوزه‌ها میخواید مشغول باشید چون هردو با هم کمی وقتگیر هست و تمرکز زیادی رو میطلبه. بعد از انتخاب عبارت نقشه راه رو در سایت سرچ بزنید مقاله کامل درمورد اینکه از کجا شروع کنید، چه دوره هایی بگذرونید و... توضیح داده. ترجیحا هم دوره حضوری نرید و سعی کنید دوره‌های آنلاین سطح نت رو انتخاب کنید. دوره حضوری وقتگیره (هم رفت و آمدش و هم متاسفانه شیوه تدریسشون که افراد رو به شکل کیسه پول میبینند)

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۰۷

سلام وقتتون بخیر من راجب میانگین درامد روی این محور شغل سوال داشتم از ۳ میلیون تا ۱۰ میلیون برای چه شرایطیه؟ اخه توی این اوعضاع نابسامان اقتصادی ۱۰ میلیون حتی برای زندگی یک نفر هم کمه و الان یک کارمند ساده حداقل ۱۵ میلیون درامد ماهانه داره! ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی برام این ارقام شک کننده بود

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲

درود نگارش مقاله برای چند سال پیشه برای همین ارقام عجیب هستند :) در حال حاضر کارآموز برنامه نویس در شهرستان حقوق وزارت کار و در تهران حدود 10 میلیون درآمد داره. برای اطلاع بیشتر میتونید به سایتهای کاریابی مثل جابینجا و جاب ویژن مراجعه کنید. البته شرایط فریلنسری هست که بسته به توانایی فرد متفاوته و نمیشه رقم دقیقی براش تخمین زد.

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵

سلام خسته نباشید ممنونم از مطالب مفیدتون ببخشید من ۱۷ سالمه و رشته تحصیلی ام الکترونیک هست ، من سال یازدهم با برنامه نویسی آشنا شدم و بشدت علاقه مند شدم بهش میخواستم منو رهنمایی کنید که از چه زبانی برای شروع انتخاب کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۱۰

درود برای پاسخ به این سوال باید ازتون بپرسم که به برنامه نویسی در چه زمینه ای علاقه دارید؟

۰۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۱۳

سلام وقتتون بخیر من ۲۳ سالمه .میخوام که وارد حوزه برنامه نویسی شم . ولی نمیدونم که تو چه قسمتی (وب ،بازی &amp;#39;برنامه‌های گوشی و...) مشغول شم .یا اینکه به کدوم بیشتر علاقه دارم . ممنون میشم راهنمایی کنید.

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۰

درود کلا سه حوزه وب - بازی - برنامه نویسی موبایل خیلی مشابه به هم هستند و این سردرگمی شما طبیعی هست. بهتره که به شرایط برنامه نویسی هرکدوم دقت کنید. اینکه مثلا روند بازی سازی طولانی تره یا در برنامه نویسی موبایل شما محدود روی یک پلتفرم هستید و... همچنین همونطور که در دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> استاد توضیح میده، شرایط استخدام و فریلنسری هرکدوم هم متفاوت هست و میتونه در انتخابتون موثر باشه. بهتره که بر همین اساس یکی رو انتخاب کرده و استارت بزنید.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

سلام خیلی ممنون از راهنمایی‌های خوبتون یک سوال داشتم ازتون،من ۲۶ سالمه و رشته تحصیلی ام اصلا ربط نداره به برنامه نویسی یا کامپیوتر،ولی مهرات و استعداد دارم در کار کامپیوتر و میخوام وقت بزار فقط روی برنامه نویسی و یاد بگیرم،سوالم این بود که اموزشگاه‌های خوبی هستن تو ایران که بشه هم خوب یاد گرفت از مبتدی،و هم مدرک خوب بدن؟اگه هست از کجا پیدا کنم سایت یا محل اموزشگاه رو؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

درود قدیما مجتمع فنی خوب بود اما متاسفانه الان خیلی مفید نیست. توصیه میکنم که از دوره‌های آنلاین موجود در اینترنت استفاده کنید. شما در شرایط مرزی سنی برای استخدام قرار دارید و رشته تون مرتبط نیست، اگر بخواید کلاس حضوری برید خیلی وقتتون + پولتون گرفته میشه و از اون سمت اغلب شرکتهای ایرانی مدرک کلاسهای برنامه نویسی بیرون رو قبول ندارند. دوره‌های انگلیسی که مدرک میدن (مثل کورسرا) یا سایتهایی که مدرکشون معتبر هست (مثل دوره‌های مقطعی کوئرا یا دوره‌های سایت خودمون و یا دوره‌های سایتهای شناخته شده دیگه) در اغلب شرکتها شناخته شده هستند. سعی کنید نمونه کار جمع کنید و تا قبل از سی سالگی سابقه بیمه رد کنید تا بعد از اون امکان استخدام رسمی رو از دست ندید.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم یک مهندسی کامپیوتر هستم خواستم بدونم درس فیزیک چقدر ارتباط داره با برنامه نویسی ینی میشه فقط در حد پاس کردن خوندش ؟؟ و اینکه درس مبانی کامپیوتر بعد از یادگیری ++cچجوری ک با چه برنامه ای روی لپ تاب کد نویسی رو شروع کنیم

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸

درود فیزیک هیچ ارتباطی با برنامه نویسی نداره با خیال راحت میتونید در حد پاس شدن بخونید. برای مبانی باید یک ide نصب کنید. اغلب با ویژوال استودیو پیش میرن. کد رو در محیطش مینویسید و همونجا یه گزینه اجرا و خروجی روی ویندوز داره.

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵

سلام خسته نباشید ! چطوری میتونیم فرانت و بک اند رو یادبگیریم ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۳۶

درود مقاله <a href="https://7learn.com/skill/front-end" rel="noopener nofollow" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید. به زودی در مورد بک اند هم چنین مقاله ای رو منتشر خواهیم کرد.

۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵

سلام ممنون بابت مقالتون ببخشید منظور از مدرک داشتن تو این رشته یعنی چی?؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷

درود یعنی مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیتر یا فنی داشته باشید.

۰۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸

سلام وقت بخیر راستش من مهندس نرم افزار کامپیوتر هستم مدرکم رو حدود 12 سال پیش گرفتم ولی به خاطر شغلی که انتخاب کردم یواش یواش از دنیای برنامه نویسی دور شدم . الان بعد 12 سال چون توی شغلم به یک ثباتی رسیدم و وقت آزاد دارم و چون علاقه و استعداد زیادی در برنامه نویسی دارم تصمیم گرفتم دوباره وارد برنامه نویسی شوم و یک درآمد جنبی برای خودم داشته باشم. امروز که دوباره یه سرچی تو سایت‌های استخدام برنامه نویس کردم دیدم ظاهرا از 12 سال پیش تا الان مفاهیم زبان‌های برنامه نویسی تغییر کرده ... مثلا من در دانشگاه زبان‌های سی و پاسکال و c++ تبحر داشتم و بعدش هم با c# و sqlservsr آشنا شدم و به صورت حرفه ای چند برنامه ساختم ولی الان که دوباره اومدم میبینم بیشتر تقاضا برای زبان پایتون هستو مفاهیم جدید front و back end اضافه شده.... میخواستم ازتون مشورت بگیرم که من اگه دوباره بخوام وارد بازار کار بشم و بتونم پروژه بگیرم به نظرتون چه زبان جدیدی رو یاد بگیرم که مرتبط با یادگیری‌های قبلیم مرتبط باشه تا خیلی وقت ازم نگیره ؟و همچنین بازار کار خوبی داشته باشه ؟ بازم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

درود بفرمایید که شغل فعلی تون چی هست و اینکه آیا خودتون به زمینه خاصی از برنامه نویسی علاقه دارید؟

مهرداد عباسی ۰۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹

راستش کار من آزاد و مرتبط با رشته تحصیلیم که لیسانس مهندسی نرم افزار هست نمیشه ولی در کنارش وقت آزاد دارم و میخوام کار برنامه نویسی انجام بدم و بتونم پروژه به صورت تیمی یا مستقل انجام بدم. در رابطه با علایقم هم من به برنامه نویسی پایگاه داده و طراحی نرم افزار‌های اتوماسیون اداری و فروشگاهی..علاقه دارم و چند برنامه بوسیله C# و SQLServer ساخته ام...همچنین علاقه شدیدی به ساختن بازی‌های کامپیوتری دارم و در دوران دانشجوییم هم یک بازی بوسیه دلفی یا #C (یادم نمیاد زبانشو ) ساختم که گرافیکش در حد بازی قارچ خور بود :)... همچنین علاقه به برنامه نویسی روبوتیک دارم ولی تجربه جدی ندارم.. برا همین چون اطلاعات برنامه نویسیم برای 10تا 12سال پیشه میخواستم یک مقدار آپدیتش کنم تا بتونم از توش پول در بیارم.. بازم منونم از راهنماییتون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

سلام مجدد سن تون جوری هست که اگر سابقه کار برنامه نویسی نداشته باشید سخت فول تایم استخدام میکنن و پاره وقت هم که دیگه بدتر. بنابراین باید هدفتون بازار فریلنسری باشه. یادگیری پایتون سریع و بی دردسر هست و خیلی هم رو بورسه اما باید دید شما در اون زمینه علاقه و تمرکز کافی دارید یا نه. پیشنهاد میکنم یدور دیگه سایتهای فریلنسری رو چک کنید ببینید برای چه حوزه هایی پایتون کار میخوان. بازی سازی با سی شارپ و موتور یونیتی براتون مقدور هست و مطمئنم چندهفته ای میتونید بازی رو منتشر کنید اما به صورت پاره وقت خیلی پولساز نیست مگر اینکه یک ایده قوی و راحت از لحاظ پیاده سازی داشته باشید و به صورت منظم مثلا روزی سه ساعت براش وقت بگذارید. اما برای تغییر روحیه عالیه. رباتیک یکم اوضاع خوبی در ایران نداره در حال حاضر مگر اینکه تیم بشید و با توجه به مشغله تون بهتره سراغش نریم. در حال حاضر اتوماسیونها به دو گروه تقسیم میشن: شرکتهای قدیمی که با همون دات نت و سی شارپ پیش میرن و شرکتهای جدید که از جاوا اسکریپت و ری اکت استفاده میکنند. در فریلنسری گروه دوم یعنی جاوا اسکریپت شغلهای بیشتری داره اما مسیر نسبتا زمانبریه. حداقل 5 ماه باید فول تایم وقت بگذارید تا به حد خوبی در html+ css+ js+ react برسید. پیشنهاد میکنم اگر به طراحی وب سایت علاقه مندید (که کمتر از اتوماسیون دردسر داره) سراغ وردپرس برید.

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸

سلام من یه راهنمایی راجب این کار میخواستم که آیا میتونم انجامش بدم یا نه چطوریاس!

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۲۸

درود هر کسی حتی با پایه صفر با کمی تلاش میتونه فرانت اند رو یاد بگیره: کافیه فقط علاقه وجود داشته باشه.

۰۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷

سلام شبتون بخیر ببخشید من یازدهم رشته ی تولید هستم ببخشید میشه درمورد اینده ی شغلی برنامه یا کد نویسی راهنمایی کنید؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲

درود درحال حاضر آینده و درآمد خوبی داره منتها تا جایی که اطلاع دارم باید از سمت رشته ریاضی یا فنی کامپیوتر بتونید در رشته‌های مربوط بهش تحصیل کنید.

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵

سلام من میخام یه <a href="https://7learn.com/blog/programming-fields">حوزه برنامه نویسی</a> و شروع کنم و حرفه ای روش کارکنم ولی نمیدونم چه زبانی رو شروع کنم و به چی علاقه دارم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳

درود مقالات اخیر وبلاگ + <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره الفبا برنامه نویسی</a> رو بررسی کنید. تا علاقه و هدف تون رو پیدا نکردید شروع به یادگیری یک زبان برنامه نویسی نکنید.

۰۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷

سلام خداقوت خیلی ممنون از مقاله خوبتون من مهندسی حرفه ای کامپیوتر دانشگاه فنی شهرکرد میخورم بنظرتون مدرکش برای اینده و استخدام قابل اعتبار هست یا خیر

نازنین کریمی مقدم ۰۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲

درود توصیه میکنم از کارآموزی به این سمت به صورت رسمی استخدام بشید و با حقوق اندک هم شده شروع کنید تا سابقه کار داشته باشید. مدرک فنی شهرکرد خیلی مدرک معتبری در مقایسه با نیروهای کار شریف و تهران و امیرکبیر و .... نیست اما شما اگر سابقه کاری برا خودتون ایجاد کنید صددرصد بیکار نمیمونید.

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۲۷

سلام. ممنون از مقاله‌ی خوبتون. می‌خواستم بپرسم آیا واقعا رشته‌ی تحصیلی مرتبط برای بازار کار اینقدر مهمه؟! من بیست سالمه و می‌خوام کار برنامه‌نویسی رو یاد بگیرم و شروع کنم، و سطح زبانم هم متوسط رو به بالاست، اما رشته‌ی تحصیلیم نامرتبطه، این ممکنه در آینده برای به دست آوردن کار مشکل‌ساز بشه؟ من شنیدم که حتی برای کارآموزی هم حتما باید رشته‌ی تحصیلیت مرتبط باشه وگرنه نمی‌تونی کار کنی. ممنون می‌شم کمی برام درباره‌ی شرایط کاری توضیح بدین.

نازنین کریمی مقدم ۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۴۶

درود در قدم اول مهارت مهم‌ترین چیزی هست که باید به دنبالش باشید. کار بلد باشید به مشکلی نخواهید خورد. میزان اهمیت مدرک بسته به شرکتی هست که درخواست میدید.بنده افرادی رو دیدم که مدرک نامرتبط داشتند و استخدام شدند و افرادی هم دیدم که بخاطر مدرک نامرتبط شون اصلا رزومه شون خونده نشده. سن شما برای شروع بسیار مناسب هست و اگر تهران هستید بعید میدونم کار گیرتون نیاد. برای اطلاع از شرایط استخدام و مدرک موردنیاز میتونید به سایتهای کاریابی آنلاین مراجعه کنید.

۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰

سلام ببخشید من سوالی داشتم اینکه یک فرد میتونه هم در front end و هم در back end فعالیت کنه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹

درود بله به این افراد فول استک گفته میشه.

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵

سلام و سپاس از سایت خوب شما ببخشید یک سوا ل داشتم امکان مهاجرت از طریق برنامه نویسی واقعیت هست یا بیشتر تبلیغه ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹

درود به عوامل مختلفی مثل سن و کشور مقصد و... بستگی داره، اما به طور کلی اگر رزومه قوی داشته باشید امکان پذیر هست و تبلیغ نیست.

۰۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰

ایاباگوشی هم میتونیم برنامه نویسی رو یاد بگیریم?توصیه تون چیه?ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹

درود برای وب و مفاهیم پایه شدنی هست اما در ادامه به مشکل میخورید ولذا این حالت رو توصیه نمیکنم. مثال دقیقش میشه فردی که اجاق گاز نداره و میخواد آشپزی یاد بگیره :)

۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵

سلام خوب هستین من کنکوریم رشته‌م هم ریاضی فیزیکه. دوست دارم تو دانشگاه مهندسی کامپیوتر بخونم.بعدش تو همین حوزه کار کنم. میخواستم بپرسم اینکه کدوم دانشگاه درس بخونیم تو کار مهمه؟ آخه شنیدم که مهارت و تجربه بیشتر از مدرک و دانشگاه مهمه. و اینکه دانشگاهی که قبول میشیم واسه اپلای خیلی مهمه. میخواستم ببینم درسته این حرف یا نه. چون منم دلم نمیخواد ایران بمونم و از اون طرف نگرانم اگه دانشگاه خوب قبول نشم نصف زندگیم به باد بره

نازنین کریمی مقدم ۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶

درود بله برای اپلای دانشگاه خوب خیلی خیلی مهمه. اون بحث مهارت مهمتر از تحصیل هست و این حرفا، بیشتر برا کسی هست که قصدش کار در ایرانه و انتخاب دیگری نداره و البته باز هم وقتی مدرک از دانشگاه خوب داشته باشید در اون حوزه از بقیه جلوتر هستید. پس تمرکز خودتون رو روی کنکور بگذارید و سعی کنید رتبه تون نهایتا تا 2000 باشه. احتمالا در جریان هستید که قبولی کامپیوتر چقدر سخت هست. با قبولی حدود 40 درصد راه رو طی کردید. پاینده باشید.

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

سلام خسته نباشید ممنون بابت این مقاله ی مفید تون عالی بود من چند تا سوال داشتم من 16 سالمه و علاقه زیادی به برنامه نویسی دارم مخصوصا با زبان برنامه نویسی پایتون از دیروز شروع کردم به یاد گرفتن و هدفم اینه که برنامه نویسی رو که یاد گرفتم بعدش توی تابستون بشینم کار کنم و واسه خودم درآمدی داشته باشم سوالام اینا هستن 1_بعد یاد گرفتن برنامه نویسی با پایتون میتونم تو چه حوضه هایی فعالیت کنم و پول در بیارم که الان یکیش هم طراحی و ساخت وب سایت هست 2_مقدار زمان یاد گیری html و css و JS چقدر طول میکشه ؟ 3_با زبان برنامه نویسی پایتون میشه تو عرصه هک فعالیت کرد ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

درود 1. بعد از یادگیری پایتون میتونید در یکی از حوزه‌های وب، امنیت و هوش مصنوعی فعالیت داشته باشید. 2. بستگی به خودتون داره، html و css که سریع اوکی میشید اما جاوا اسکریپت یه دنیای بزرگ داره که هر چی بیشتر وارد میشید باز مطلب برا یادگیری هست :) 3. بله توصیه میکنم اگر واقعا به برنامه نویسی علاقه دارید و رشته تون ریاضی هست، در همین حوزه هم مدرک داشته باشید...بسیار در کاریابی کمک میکنه. پاینده باشید

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۳۱

سلام با تشکر از مقاله مفید شما من رشته تحصیلی ام مرتبط با برنامه نویسی نیست وقت ام آزاده و علاقه دارم برنامه نویسی یاد بگیرم و کسب درآمد کنم 33 ساله هستم و با توجه به تجربه ای که تابحال داشتم فکر میکنم تو یادگیری نرم افزار‌های مختلف مستعد هستم میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم بهتره از کجا و چه نرم افزاری شروع کنم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

درود شما باید اول زمینه ای که بهش علاقه دارید رو انتخاب کنید و بعد مقالات شروع اون حوزه رو مطالعه کنید. <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> هم میتونه بهتون کمک کنه.

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

سلام ایا برای فرانت اند لازم است هم جاوا اسکریپت ، css , HTML را یاد گرفت یا فقط با یکی میشه در این حکزه فعالیت کرد

نازنین کریمی مقدم ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

درود یک صفحه سایت با هرسه بطور همزمان کار داره (css=استایل - html= المان و js=منطق) لذا نمیشه. شاید بتونید جاوا اسکریپت رو هم حذف کنید اما هم کارتون سخت میشه و هم پروژه‌های کمتری بدست میارید.

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹

سلام من رشته ام مدیریت هست ولی ۲ سال پیش کلاسای وب دیزاین رو رفتم اما بعدش نتونستم کار پیدا کنم حتی ب عنوان کار آموز و مصادف شد با کرونا ک بیخیال کار فرانت اند شدم حالا الان یک کشور دیگه هستم و میخوام دوباره بیام یادم بگیرم و شروع کنم میخواستم بدونم شما چه منابعی میگین بهتره و اینکه چیکار کنم ک بتونم در این زمینه مهارت بهتری کسب کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶

درود بفرمایید که چه مباحثی رو یاد گرفتید، چندسالتون هست و چقدر میتونید وقت بذارید؟

۰۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶

سلام. ممنون بابت مقاله خوبتون. سوالی در ارتباط با front و back-end دارم. اینکه زبان‌های HTML، CSS و جاواسکریپت صرفا در زمینه front-end قرار می‌گیره و در زمینه back-end کارایی نداره؟ و اینکه زمانی که زبانی مثل جاوااسکریپت رو یاد میگیریم، استفاده از فریم ورک‌های جاوااسکریپت نسبت به برنامه ای مثل notpad++، در برنامه نویسی و سرعتش چقد می‌تونه تاثیر گذار باشه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹

درود درسته که جاوا اسکریپت بیشتر برای فرانت خیلی بکار میره اما میتونه در بک اند هم استفاده شه. در حقیقت خیلیا از اکسپرس و نود و فریمورکهایی مثل انگولار برای بک اند استفاده میکنند که همگی از خانواده جاوا اسکریپت هستند. اما در مقابل در بک اند یسری زبان قدرتمند مثل جاوا و پایتون و php هستند که انتخاب بهتری در بک اند هستند و به همین دلیل شما اغلب اسم اینا رو در بک اند میشنوید. درمورد فواید فریمورک چندتا مقاله داریم که با سرچ در سایت میتونید بیشتر مطالعه کنید، اما در کل استفاده از فریمورک بدلیل ساده‌تر کردن کارها، امکانات بیشتر و بالابردن سرعت برنامه نویسی خیلی توصیه میشه.

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

سلام وقتتون بخیر باشه ... ببخشید من یک سوال خیلی کوتاه ازتون داشتم ... طراح قالب سایت‌های وردپرس , در شاخه فرانت اند front-end کار میکنند درسته ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۱۳

درود بله همینطوره باید به html-css-تاحدودی php مسلط باشید که جزو فرانت میشه.

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۵۸

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان بابت سایت خوبتون میخواستم بدونم من که رشته ام برق و تو یکی از دانشگاه‌های برتر صنعتی دارم تحصیل میکنم در اصل ترم سه هستم و کمی تو وقت کم میارم ولی علاقه جدی تو برنامه نویسی دارم و الان رو سی پلاس پلاس مسلطم و میخوام css و html کار کنم بنظرتون با توجه به رشته دانشگاهیم می‌تونه کمکم کنه و یا بدردم میخوره چون واقعا علاقه دارم اما مهم که بدردم بخوره و منبع درآمد بشه چون دارم هم وقت میزارم و هم هزینه کلاس‌ها و دوره‌های خوداموزی

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳

درود چون ترم سه هستید و دانشگاه برتر، بهتره از هردو (هم تحصیلات و هم علاقه) استفاده کنید. معمولا بچه‌های برق به حوزه‌های برنامه نویسی بات و کوادکوپتر و... ورود میکنند. برای مثال شما اگر یکبار به نمایشگاه ایران اوپن سر بزنید میبینید که اکثر بچه‌ها ترکیبی از برق و کامپیوتر هستند. یک راه دیگه براتون ورود به هوش مصنوعی یا معماری کامپیوتر و ادامه اش در ارشد و دکترا هست. البته باید ببینید چقدر بهشون علاقه دارید. فرانت اند هم زمینه پولسازیه اما خیلی به رشته تون وابسته نیست و حیفه زحمتی که برای درستون میکشید بی فایده باشه. باز خوب فکراتون رو بکنید و با سال بالاییها هم مشورت کنید. پایدار باشید.

امیر علی ۰۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۷

سلام ممنون از مقاله خوبتون ببخشید برای بحث دانشگاه یک برنامه نویس فرانت برای رفتن به دانشگاه چه رشته ای ثبت نام کنه و آیا دانشگاه آزاد رفتن خوبه یا ن؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۳

درود رشته مهندسی کامپیوتر و بعد از اون علوم کامپیوتر برای برنامه نویسی (چه فرانت چه بقیه حوزه ها) هست. ببینید به شخصه دانشگاه آزاد رو اصلا توصیه نمیکنم. نمیگم اگه برید کار گیر نمیاد، اما معایبش خیلی خیلی بیشتر از نکات مثبتشه: 1. یسری انتخابها مثل اپلای یا ارشد مستقیم دانشگاه‌های دولتی رو از دست میدید 2.باید در گرفتن شغل و مصاحبه‌های کاری با بچه هایی رقابت کنید که مدرکشون بهتر از شماست. 3. دانشگاه آزاد تحصیلتون هزینه بیشتری نسبت به دولتی داره 4. سطح علمی دانشگاه آزاد خیلی خیلی پایینتر از دولتی هست اگر میتونید یکی دو سال تلاش کنید و دولتی اونم ده دانشگاه برتر رو بیارید (دولتی شهرستان بجز اصفهان و مشهد و... مشابه با آزاد تهران هست) آینده خودتون رو ساختید.

Dorsa ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۷

سلام زبان پایتون کاربردی تره یا دوره‌های فرانت اند؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

درود انتخاب سختی هست و هردو بسیار بسیار کاربردی هستند. توصیه میکنم براساس روحیات خودتون، زمان یادگیری و فرصت‌های شغلی فعلی بازار کار و شرایط استخدام (با سرچ در جاب ویژن و جابینجا) تصمیم گیری کنید.

سینا ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴

سلام بنظرتون برای ورود به بازار کار بک اند یاد بگیرم یا فرانت اند؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۱۵

درود بنظرم اول ببینید که روحیاتتون به کدوم میخوره. اگراهل طراحی و گرافیک و چینش المان هستید انتخاب شما فرانت باید باشه. از لحاظ درآمد و کار باید بگم که کار برای فرانت آسونتر و فراوانتره. شرایط استخدام و زمان یادگیریش هم کمتره اما نسبت به بک اند (در خیلی چاها) درآمدش کمتره (در حد یکی دومیلیون و ممکنه بیشتر بشه) بر اساس اولویتهاتون و مواردی که گفتم تصمیم بگیرید.

miros ۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۵۱

بسیار عالی

Meti ۰۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

سایتتون از همه جهت عالیه،کارآمدی مقاله و رابط کاربری سایت عالیه :)

mx ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۴۸

خیلی مفیده مقاله یه دنیا تشکر

نازنین کریمی مقدم ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

ممنون که با ما همراه هستید :)

F ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵

سلام. من میخوام قبل اینکه کلاسای برنامه نویسی رو شروع کنم یه مقدار روی زبانم کار کنم (تقریبا یه ماه وقت دارم) میشه یه مقدار راهنمایی کنید از چه منابعی برای تقویت زبان استفاده کنم (که در راستای یادگیری برنامه نویسی باشه) بیشتر به جاوا اسکریپت علاقه دارم... ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

درود معمولا در دانشگاه کتاب English for student of computer science & IT رو معرفی میکنند اما واقعا مطالعه اش خیلی عذاب آوره... برای همین توصیه میکنم با خوندن مقالات وبسایتهای انگلیسی کارخودتون رو شروع کنید. با خوندن مقالات و مطالب به مرور با بیشتر لغات آشنا میشید. دقت کنید نیاز نیست به خودتون سخت بگیرید و لغت حفظ کنید. به مرور نهادینه میشه. در کنارش حتما فیلم زبان اصلی در مرحله اول با زیرنویس فارسی، بعد زیرنویس انگلیسی و بعد بدون زیرنویس ببینید. هرچقدر از فوایدش بگم کم گفتم :)

لقمان آوند ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳

ممنون بابت مقاله خوبتون ...

ناصر بلوریان ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳

با تشکر از ادمین سایت بابت اطلاعات مفید .

یوسف ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۰۷:۳۸

سلام ممنون بابت مقاله مفیدتون. من خودم به شخصه تو طراحی سایت به قسمت فرانت اند بیشتر علاقه دارم و بهتر متوجه میشم. خواستم سوال کنم که ایا یک طراح وب سایتی که فقط front end کار میکنه میتونه به موفقیت و درآمدزایی خوبی برسه یا باید حتما فول استک کار کنی که بتونی آینده کاری تو این حرفه داشته باشی؟

نازنین کریمی مقدم ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸

سلام. کار فول استک سنگین‌تر هست و برای همین درآمد بیشتری داره. اما بنظرم باید بلد باشید که فشار کاری رو مدیریت کنید. اما به عنوان برنامه نویس فرانت اند اگر با فریمورکهای مختلف جاوا اسکریپت آشنا بشید، از لحاظ کاری مشکلی نخواهید داشت. ری اکت، انگولار، ویو و... به شدت بازار کار خوبی دارند و یکی رو بلد باشید بقیه رو هم در زمان کمتری یاد میگیرید. بنده هم بین این دو، حالت برنامه نویس فرانت اند رو انتخاب کردم و از تصمیمم بسیار راضی هستم.

هادی ۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴

سلام.میشه بفرمایید چطوری بک اند و فراند اند به هم متصل میکنن؟مثلا سایتی که بک اند رو با پایتون و فرانت اند رو با جاواسکریپت و html و css استفاده کرده؟ و میشه از سایت‌های ایرانی که از پایتون در بک اند استفاده کردن رو نام ببرید؟

محمد حسین ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

سلام ، من برای برنامه نویسی فرانت اند کلاس رفتم و تا حدودی بلدم ، و پروژه‌های ساده رو به راحتی میزنم، اما مشکلم پروژه هایی هست که اسلاید شو یا انیمیشن دارن و با حرکت کاربر واکنش نشون میدن . بعضی از پروژه هایی که با ایکس دی زده میشه که انگار واقعا غیر قابل کد ویسی اند اینقدر که متحرک اند !!! . فکر میکنم بیشتر به جی کوئری بر میگرده این نقصم ، میخواستم ببینم برای حرفه ای‌تر شدنم چه کار میتونم بکنم

سحر ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹

سلام لطفا انواع زبانهای برنامه نویسی فرانت اند رو بفرمایید

paria mlk ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۴

البته که این مقاله هم مثل مقالات دیگه سایت مفید بود... تیم سون لرن جامع و کامل هستش خیلی خوب میشه که توی مقالاتتون از تجربیات افراد تیم بنویسید مثلا اینکه هر کدوم از برنامه نویسان شما از چه نقطه ای شروع به برنامه نویسی کردن؟ چرا این گزینه رو انتخاب کردن؟ چه مسیری رو طی کردن و... فکر میکنم اینطوری کسی که قصد داره این مسیر رو طی کنه با کمک شما کمتر سردرگم میشه

ریحانه یزدانی ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶

سلام ممنون از پیشنهاد خوبتون سعی میکنیم از تجربیات افراد استفاده کنیم. در برنامه نویسی اولین شرط موفقیت، داشتن علاقه و تلاش برای یادگیریه. بعضی‌ها از طریق تحصیل در دانشگاه، شرکت در کلاس‌های آزاد موسسات و یا به طور خودآموز اقدام به یادگیری برنامه نویسی در یک زمینه میکنن و متخصص و شاغل میشن. برخی از برنامه نویسان شاغل در سون لرن هم از دانشجویان برتر خود موسسه بودن. اگر به طور جدی به یادگیری برنامه نویسی فکر میکنین پیشنهاد میکنم با سون لرن تماس بگیرین تا تیم مشاوره ما بتونه به سوالاتتون پاسخ بهتری بده

ali ۰۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷

با سلام و وقت بخیر!! می‌خواستم ازتون بپرسم که میتونم از مطالب سایتتون برای پیج خودم استفاده کنم؟؟

وحید صالحی ۰۶ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۴۶

سلام با ذکر منبع مشکلی نداره

محمدرضا ۰۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷

عالی بود:)

مهدی علامه ۰۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹

خواهش می‌کنم، خوشحالم که استفاده کردید

banihashem ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱

ممنون مطلب مفیدی بود با تشکر

فاطمه قلیچ خانی ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶

ممنون بابت مقاله خوبتون

  • Front end چیست؟
  • زبان‌های برنامه نویسی Front end کدامند؟
  • برای برنامه نویسی فرانت اند به چه مهارت هایی نیاز داریم؟
  • مثالی از فرانت در دنیای واقعی
  • درآمد و حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟
  • تفاوت برنامه نویسی فرانت اند و بک اند چیست؟
  • تفاوت برنامه نویس فرانت اند و طراح رابط کاربری (Ui) چیست؟
  • مسیر یادگیری فرانت اند چیست؟
  • چرا باید یک برنامه نویس فرانت اند شویم؟
اشتراک گذاری مقاله در :