🎁 شروع برنامه نویسی را از ما هدیه بگیرید!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۷۶ دیدگاه نظر محمد انوری
حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟
حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟

افرادی که تازه آموزش برنامه نویسی اندروید را شروع می‌کنند معمولا در شروع کار یک سوال ذهنشان را مشغول می‌کند: حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟ این افراد نگران هستند که شاید سخت افزار فعلی پاسخگوی نیازهای برنامه نویسی آنها نباشد. اگر شما هم جزو همین دسته هستید، پس همین اول کار بهتر است مشخص کنید که تا چه مراحلی (مبتدی یا حرفه‌ای) علاقه مند هستید که برنامه نویسی کنید.

به طور کلی برنامه نویسی به سه بخش موبایل، وب و دسکتاپ تقسیم می‌شود. البته این تقسیم بندی نسبی بوده و برنامه نویسی در جاهای دیگر هم حضور دارد، اما عمده بازار را این سه حوزه تشکیل داده اند. در این مقاله قصد داریم تا سیستم مورد نیاز برای پربحث‌ترین این حوزه‌ها یعنی برنامه نویسی موبایل و وب را به صورت تخصصی بررسی و معرفی می‌کنیم.

چرا وجود حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید مهم است؟

گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده اند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، موبایل‌ها از یک وسیله برای برقراری تماس تبدیل به یک کامپیوتر کوچک قابل حمل شده اند. اندروید و iOS دو سیستم عامل مطرح در گوشی‌های هوشمند هستند و بیشتر از 80% سهم بازار موبایل را تصاحب کرده‌اند. بعد از حضور گسترده اندروید و پیشرفت گوشی‌های آیفون برنامه نویسی موبایل وارد بخش جدیدی شد.

همانطور که برنامه نویسان در لینوکس برای ساخت اپلیکیشن‌های iOS نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی Swift و محیط توسعه Xcode دارند، توسعه دهندگان اندروید هم که از اندروید استدیو (Android Studio) استفاده می‌کنند، نیاز به کامپیوتر پیشرفته و حرفه‌ای دارند. محیط توسعه اندروید استودیو به خاطر قابلیت‌های متنوعی که دارد به منابع سخت افزاری بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. همچنین در برنامه نویسی موبایل، برای تست برنامه‌ی توسعه داده شده معمولا از یک شبیه ساز استفاده می‌شود که منابع سخت افزاری زیادی می‌طلبد. سخت افزاری که در ادامه معرفی می‌کنیم به سوالاتی مانند حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟ پاسخ داده و تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما به همراه خواهد داشت.

چه پردازنده‌ای برای برنامه نویسی اندروید بهترین است؟

به طور ایده‌آل، شما به یک سیستم با پردازشگر i5 یا i7 از اینتل با حداقل فرکانس 2 تا 2.5 گیگاهرتز در ثانیه نیاز دارید. البته این به آن معنی نیست که نمی‌توانید از یک پردازنده i3 استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید که با پردازنده i3 برنامه به کندی اجرا می‌شود و چه بسا هر از گاهی مجبور شوید اندروید استودیو را ببندید و مجددا باز کنید.

اگر تازه شروع به کدنویسی کردید، در انتخاب حوزه کاری مردد هستید، دارای بودجه کافی برای خرید پردازنده‌های i5 و i7 نیستید و قدرت صبر و شکیبایی بالایی دارید، می‌توانید با یک پردازنده i3 شروع به کار کنید و بعد از مدتی که به پول رسیدید، سیستم را ارتقا دهید.

حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟

برای برنامه نویس اندروید یه چه مقدار رم نیاز دارید؟

دومین جز مهم در پاسخ به سوال: حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟ میزان حافظه رم (RAM) است. اندروید استدیو نرم افزاری است که کاملا متکی به این منبع است و در سیستمی که کمتر از 8 گیگابایت حافظه دارد خوب اجرا نمی‌شود. پس برای برنامه نویسی اندروید باید از گرفتن یک کامپیوتر با کم‌تر از 8 گیگابایت رم اجتناب کنید، چون این کار آنقدر روند کدنویسی را کند می‌کند که ممکن است برای شما سخت شود.

اما هرچند که حداقل رم مورد نیاز برای اجرای اندروید استودید 8 گیگابایت است، اما برخی از کاربران ممکن است به بالا 8 گیگابایت حافظه نیاز داشته باشند. این افراد از جمله توسعه دهندگان بازی و برنامه نویسانی هستند که با گرافیک کار می‌کنند. در کنار رم بالای ۸ گیگابایت، کارت گرافیک توصیه شده برای این افراد، Nvidia (حداقل نسخه 940MX و ترجیحا Nvidia GTX 1060) است.

آیا نوع هارد در برنامه نویس اندروید موثر است؟

بله: نوع هارد یکی از مواردی است که در پاسخ به  باید به آن توجه کرد. به طور کلی، وجود یک هاردSSD  باعث می‌شود تا اندروید استودیو با سرعت بیشتری در سیستم لود شده و منابع هم با سرعت بیشتری در دسترس قرار دارند.

اغلب برای استفاده از اندروید، یک هارد SSD با ظرفیت 128 گیگابایت همراه با یک هارد دیسک  HHD کافی است. یعنی از ترکیب این دوتا هارد استفاده کنید؛ یک حافظه SSD با فضای کم و یک هارد HHD با فضای زیاد درنظر بگیرید. اگر بخواهید برنامه‌های دیگری را هم نصب کنید، 128 گیگابایت شاید کم باشد و در این صورت باید بعضی از فایل‌ها و برنامه‌ها را به HDD منتقل کنید تا بتوانید بهتر کار کنید. در نتیجه اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتر را دارید، حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت یا بیشتر را تهیه کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟

نکات مهم در انتخاب لوازم جانبی چیست؟

مانیتور مناسب و با کیفیت بالا می‌تواند برنامه نویسی را لذت بخش‌تر کند. اندروید استدیو به خاطر پنجره‌ها و بخش‌های مختلفی که دارد در مانیتورهای بزرگ نمایش بهتری خواهد داشت. توصیه می‌کنیم از مانیتور 22 اینج یا بزرگتر با وضوح Full HD استفاده کنید.

همینطور نباید فراموش کنید که پلی ارتباطی شما با کامپیوتر کیبرد و ماوس است. انتخاب یک کیبرد خوب می‌تواند نوشتن کدهای شما را آسان‌تر کند. پیشنهاد می‌کنیم از کیبردهای نرم و روان استفاده کنید. همینطور LED Backlight به شما کمک می‌کند شب‌ها هم دید مناسبی روی کیبرد داشته باشید و به آسانی کدهای خود را تایپ کنید. انتخاب ماوس به اندازه کیبرد مهم و حساس نیست و با توجه به سلیقه خود می‌توانید یک ماوس معمولی یا پیشرفته را انتخاب کنید. ترجیحا از ماوس هایی متناسب با ابعاد دست خود استفاده کنید تا راحت‌تر بین بخش‌های مختلف برنامه خود جا به جا شوید.

سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی وب چیست؟

امروزه طراحی و برنامه نویسی وب هم یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا است. در سال‌های گذشته با بهبود زیرساخت‌های اینترنت در دنیا، بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی فراهم شد. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و پردرآمد دنیا متکی به اینترنت هستند و اختلال در شبکه اینترنت می‌تواند مشکلات جدی در زندگی روزمره مردم به وجود بیاورد. شرکت‌های زیادی نیاز به متخصص و برنامه نویس وب دارند به همین خاطر بازار برنامه نویسی وب از مدت‌ها قبل در جهان و ایران داغ بوده است.

برای برنامه نویسی وب سخت افزار خیلی قدرتمندی نیاز ندارید. با یک کامپیوتر قدیمی، یک مرورگر و یک ویرایشگر متن ساده هم می‌توانید صفحات وب مدنظر خود را طراحی کنید. برنامه نویسی با زبان‌های HTML، CSS، Javascript و کتابخانه هایی مثل Jquery و زبان سمت سروری مانند PHP به کمک یک سخت افزار ساده قابل انجام است و نیاز به منابع سخت افزاری قدرتمند ندارد. برای ساخت صفحات ساده وب امکانات زیر کفایت می‌کند:

  • پردازشگر: Intel Celeron
  • رم: یک یا دو گیگابایت
  • هارد: مهم نیست
  • گرافیک: نیازی ندارید

پس اگر در شروع کار برنامه نویسی وب هستید لازم نیست نگران سخت افزار خود باشید. اما بدانید که به مرور زمان ابزارهای طراحی وب بسیار گسترده شدند؛ مثلا بسیاری از طراحان برای دیزاین اولیه صفحات خود از فتوشاپ و بسیاری از برنامه نویسان وب از محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) مثل Jetbrains PHPStorm، Adobe Dreamweaver و غیره برای نوشتن کدهای خود استفاده می‌کنند. همچنین احتمالا می‌دانید که سایت‌های حرفه ای محدود به HTML و CSS نیستند و برنامه نویسان شاید در یک پروژه وب بخواهند چندین تکنولوژی، فریم ورک، کتابخانه و ابزارهای دیگر را کنار هم قرار دهند. پس در این حالت به سیستم پیشرفته‌تری نیاز خواهید داشت.

جمع بندی:

در این مقاله توضیح دادیم که حداقل سیستم مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟ و سیستم مورد نیاز را بررسی کردیم. درست است که داشتن سخت افزار خوب سرعت و لذت برنامه نویسی را بیشتر می‌کند، اما می‌توان با سخت افزارهای ضعیف‌تر هم کارهای زیادی انجام داد. اگر کامپیوتر پیشرفته یا لپ تاپ قدرتمندی ندارید، به جای بهانه تراشی و گلایه کردن از زمین و زمان می‌توان با همان چیزی که در دسترس است کار خود را شروع کنید. فراموش نکنید که موفقیت همیشه رابطه مستقیمی با امکانات زیاد ندارد و بسیاری از مواقع فقط باید شروع کرد. برای برنامه نویس شدن هم بهتر است با هر سخت افزاری که دارید زودتر کار خود را شروع کنید و دست به کد شوید.

برای آشنایی با شروع برنامه نویسی حتما به دوره الفبای برنامه نویسی سر بزنید. اگر در خرید کامپیوتر و لپ تاپ مردد هستید مقاله  برای برنامه نویسی کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ ؟ را مطالعه کنید و اگر در انتخاب سیستم برنامه نویسی موبایل و وب، سوال یا پیشنهادی دارید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما و کاربران سون لرن آن را در میان بگذارید.

۲۷۶ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
رضا ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۸:۱۴

سلام و عرض ادب ببخشید برای برنامه نویسی اندروید کارت گرافیک مجزا نیاز هست؟ با لپ تاپی که پردازنده cor i7 نسل 13 و رم 16 ddr5 و هارد ssd 1 ترابایت بدون کارت گرافیک مجزا می‌شه راحت برنامه نویسی اندروید انجام داد؟ مورد دوم در برنامه نویسی اندروید از نرم افزارهای افترا افکت و پریمیر هم استفاده می‌شه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۰۶:۱۸

درود بهتره که یه گرافیک حداقلی 4 گیگ داشته باشید. درمورد افتراکت و پریمیر برای بخش برنامه نویسی نیاز نیست بلد باشید مگر اینکه بخواید بخشهای گرافیک اپ مورد نظر رو هم خودتون از پایه بسازید.

محمدرضا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶

سلام برای برنامه نویسی اندروید اینتل بهتره با amd? و اینکه کدوم در درازمدت کاراییش کمتر افت می‌کنه (عمر بیشتری داره)

نازنین کریمی مقدم ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۶:۰۵

درود در این سطح خیلی تفاوتی ندارند و هردو اوکی هستند. در حال حاضر پیشنهاد بنده اینتل هست چون پشتیبانی خوبی داره و به نسبت amd ارزانتر هست.

علیرضا منتظری ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۵۴

سلام خسته نباشید،برای برنامه نویسی مک بوک ایر ۲۰۲۳ رم ۸ هارد ۲۵۶ SSD یا مک بوک پرو ۲۰۲۲ با همین مشخصات پردازنده m2,یا مک بوک ایر با رم ۱۶ هارد ۲۵۶,یا مک بوک پرو ۸ هارد ۵۱۲ خوبه؟لطفا کامل راهنمایم کنید ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۵۶

درود یکم سلیقه ای هست و همه شون کار رو راه میندازه. به شخصه مک بوک ایر رم 16 رو ترجیح میدم :)

نیما ۰۷ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷

سلام خوبین شما من این لپ تاپ گرفتم انگار رمش چیپ هست و قابل ارتقا نیست گفتم ازتون راهنمایی بگیرم برای برنامه نویسی جواب میده راحت CPU core i5 13420 H Ram 8 ddr5 4800 GPU intell uhd xe SSD nvme 512

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۵۱

درود بجز هوش و بازی سازی در سایر زمینه‌ها اوکی هست.

فاطمه ۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۰۷:۵۳

سلام خدا قوت برای برنامه نویسی موبایل لپ تاپ این مشخصات CPU cri7 682HQ Ram 16G Ssd 512 VGA Radon R 2.G خوب هست

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

درود بله مناسب هست.

محمد مهدی ۰۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

سلام 1.کارت گرافیک mx330 برای برنامه نویسی اندروید و هوش مصنوعی در دراز مدت خوبه یا نه؟ 2.mtx 2050 چطور 3.من لپ‌تاپ با رم 8 یا 16 میخواهم بگیرم cpu هم نسل 11 به بالا احتمالا core i5 حافظه هم 512 ssd برای برنامه نویسی اندروید و هوش مصنوعی در دراز مدت جواب میده؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۴۶

درود برای اندروید و مباحث عادی هوش مصنوعی مناسبه اما حقیقتا حجم محاسبات و عملیات در هوش بقدری زیاد هست که نیازه تا چندین ساعت و حتی چندین روز سیستم مشغول باشه. بنابراین در هوش معمولا بجای استفاده از سیستم شخصی از سرورهای قوی آنلاین و یا گوگل کولب استفاده میشه.

مرتضی ۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸

سلام خسته نباشید لپتاب i3نسل 11 رم12 1ترامعمولی و 256اس اس دی برای چه نوع برنامه نویسی خوب است

نازنین کریمی مقدم ۰۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

درود برای وب بخش فرانت اند و تا حدودی برای برنامه نویسی موبایل مناسب هست (به دلیل پردازنده شاید کمی کند باشه و نتونید همزمان با چند برنامه کار کنید.)

Nobody Alone ۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲

سلام خسته نباشید. با لپ تاپ: Intel(R) Core(TM) i3-5005U CPU @ 2.00GHz 2.00 GHz RAM: 4.00 Gig AMD Radeon™ R5 M330 2 Gig 500 gig HDD چه حوزه رو پیشنهاد میکنید؟! (وب - دستکتاپ - اندروید) و چه زبان‌های واسه شروع خوب هست؟! ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

درود باتوجه به میزان رم، بهتره سراغ وب (بخش فرانت اند) برید.

مرتضی ۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴

سلام لپ تاپ لنوو corei3 1215u رم4 ssd256 برای برنامه نویسی وب (وردپرس)مناسبه؟ میخام طراحی سایت با وردپرس رو یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

درود بله مناسب هست.

رام ۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

با لپ تاب core i3 نسل یازده و ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ ssd میشه برنامه نویسی کرد یا خیر اگه میشه تو چه حوضه هایی بدون مشکل میشه کار انجام داد

نازنین کریمی مقدم ۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

درود در زمینه وب (فرانت اند) و موبایل بله میتونید کار کنید اما در زمینه بازی سازی یا هوش امکانش رو ندارید. در بخش بک اند هم کمی کند هست.

رام ۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹

پس یعنی برای اجرای زبان‌های مختلف مثل پایتون و جاوا اسکریپت و htmlو .... مشکلی نداره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۳۰

اگر در اون زمینه‌ها باشند خیر مشکلی نداره.

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۶

سلام وقت شما بخیر. ببخشید لپ تاپ با پردازنده Ryzen ۷ مدل 4800 و رم 16 و کارت گرافیک 4 میشه برنامه نویسی اندورید انجام داد؟ یا پردازنده باید اینتل باشد؟

نازنین کریمی مقدم ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸

درود خیر سیستم مناسب هست و میتونید کار رو شروع کنید.

۰۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

سلام وقت بخیر با کروم بوک هم میشه برنامه نویسی رو شروع کرد ؟ رم ۴ ، من صفر هستم دوره ای شرکت نکردم ، میخوام تا زمانی که بتونم لپتاپ مناسبی تهیه کنم از وقتم استفاده کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۴۰

درود فقط حوزه فرانت اند رو با این سیستم میتونید استارت بزنید. باقی حوزه‌ها حداقل رم 8 رو نیاز دارند.

۰۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۰

من لپتاپم hp مال سال ۱۳۹۲ هست ویندوز ۷ آیا می‌تونم باهاش برنامه نویسی کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۲

درود باید مشخصاتش مثل رم و سی پی یو رو بفرمایید تا بتونم کمک تون کنم.

۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۱۶

سلام وقت بخیر لپتاپی با مشخصات زیر رو دارم lenovo thinkpad W530 پردازنده : i7 3720 qm چهار هسته ای 2.6 _ 3.6 16 GB Ram 500 GB SSD quadro K1000m 2 GB به نظرتون برای کار برنامه نویسی فرانت اند با javascript و react js و کار روی پروژه‌های شرکت‌ها کافی و مناسب هستش ؟ اگر بله آیا تا سه سال دیگه میتونه کارم رو راه بندازه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۹

درود بله سیستم خوبی دارید و حداقل چهار سال براتون کار خواهد کرد. اگر خوب ازش نگه داری کنید که بیشتر هم میشه.

۰۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

سلام برای برنامه نویسی سمت بک اند با زبان c# لپتاپ cor i3 نسل 11 با رم 4 جواب میده؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

درود خیر سیستم به شدت کند خواهد بود.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲

سلام و خسته نباشید ببخشید من میتونم با پردازنده i7 نسل ۳ ۲گیگ گرافیگ ۱۶گیگ رم ۵۰۰hdd برنامه نویسی اندروید انجام بدم؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۳۷

درود بله مناسب هست.

محمدرضا غلامرضایی ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰

سلام وقت بخیر عید را به تمامی اعضای سون لرن تبریک میگم آیا فروشنده‌های معتبر برای خرید لبتاپ سراغ دارین ؟ ممنون میشم در این زمینه مرا راهنمایی کنی

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

درود خیر متاسفانه. معمولا دوستان از فروشگاه هایی مثل دیجی کالا و استوک خرید میکنند.

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۳۷

سلام من لپ تاپ با مشخصات i5 نسل ۶ ۴ گیگ گرافیک ۸ گیگ رم ddr4 تا 32 گیگ هم ساپورت میکنه 256g ssd m.2 128g ssd sata برای بک اند مناسب هست!موبایل و وب اینا برای شروع کار

نازنین کریمی مقدم ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

درود بله مناسب هست.

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷

سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون ۱.برای برنامه نویسی اندروید کارت گرافیک ۲ گیگ جواب میده یا خیر. ۲.برای برنامه نویسی لپتاپ بهتره یا کامپیوتر. ۳.تازه میخوام شروع کنم چ سیستی لازمه برای شروع. ۴.پردازنده i3 نسل 10 ایا جواب میده برای اندروید؟ ببخشید طولانی شد ممنون میشم جواب بدین

نازنین کریمی مقدم ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۰۵:۴۶

درود 1. بله 2. لپ تاپ مگر اینکه بودجه تون خیلی محدود باشه 3. در مقاله گفتیم 4. باید تست بشه اما به احتمال زیاد خیر.

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۱۸

سلام؛ لب تاپ core7 با رم۳۲ در رندر گرفتن Intellij IDEA باید حداکثر ۲ ثانیه خروجی نمایش داده شود اما با تاخیر ۴ تا ۵ ثانیه روبرو هستیم، بنظر شما چطور میتونم از سرعت بیشتر رم در این نرم افزار استفاده کنم. زمانی که کابل برق وصل هست تقریبا کمی سرعت بهتر هست و زمانی که روی باطری هست سرعت کمتری دارم.

نازنین کریمی مقدم ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۲

درود باید هنگام رندر تمام برنامه‌های به اصطلاح رم خور رو ببندید، بخصوص گوگل کروم. میتونید از تسک منیجر برنامه‌های فعال رو شناسایی کنید.

علی جباری ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰

سلام Device name علی Processor Intel(R) Celeron(R) N4020 CPU @ 1.10GHz 1.10 GHz Installed RAM 4/00 GB (3/83 GB قابل استفاده) Device ID 3E596B32-9757-41FD-95B2-4735BDF9D658 Product ID 00330-80000-00000-AA045 System type سیستم عامل 64 بیتی، پردازشگر مبتنی بر x64 Pen and touch No pen or touch input is available for this display این مشخصاته لب تاپه منه بنظرتون تو چه حوزه برنامه نویسی میتونم کار کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹

درود بله اما تنها در حوزه وب میتونید مشغول بشید.

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳

سلام لبتاب با مشخصات کورای 7رم هشت گرافیکم ک میگید مهم نیست هاردشم مهم نیست میشه فلاتر و پایتون و اچ تی ام ال کار کرد برای طراحی سایت مشکل اینجاست ایا با نسل زیر 5.6مشکلی نداره? ایملم ندارم باتشکر پیام بدید

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۰۷

درود مشکلی نداره فقط برای کارهای خاص <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> که نیاز هست سیستم چندساعت کار کنه باید از گوگل کولب استفاده کنید که چندتا کامنت پایینتر توضیح دادم.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۶

سلام خانم مقدم داشتم کامنتارو میخوندم که دیدم گفنید پردازندهg5400که نسلب هشت هستش رو گفتید ضعیفه خواستم اطلاعاتتون رو زیاد کنم پردازنده‌های پنتیوم جدیدا بسیار قوی شدن و خواندن و تشخیص نسلش کمی فرق میکنه مثلا پنتیومg7405که پردازنده نسل 12 پنتیومه 5.5 گیگاهرتز قدرت داره و 4 هستس و حتی برای گیم جوابه

نازنین کریمی مقدم ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۵۴

درود بله اما 5400 که دوستمون گفتند اغلب با corei3 مقایسه میشه و هر دو برای اجرای اندروید استودیو و شبیه ساز ضعیف هستند وگرنه فرمایش شما کاملا درسته و باهاتون موافقم. ممنون که با ما همراه هستید

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰

با سلام وخسته نباشید خدمت شما برای پروگرام کردن ایسیهای میکروکنترلر چه لبتابی پیشنهاد میکنید

نازنین کریمی مقدم ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۰:۰۴

درود تا جایی که بنده اطلاع دارم برای برنامه نویسی میکرو شما از برنامه‌های شبیه ساز استفاده میکنید و حداقل باید پردازنده corei5 و رم 16 رو داشته باشید. با این وجود چون خودم در این حوزه تجربه ندارم توصیه میکنم با یک فرد فعال در این زمینه از طریق لینکدین ارتباط بگیرید و سوالات تون رو مطرح کنید.

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۵۲

سلام من میخواستم یه لپ تاپ بخرم که تو <a href="https://7learn.com/blog/programming-fields">زمینه‌های برنامه نویسی</a> کارمو حداقل ۵ سال پیش ببره شما چه لپ تاپی پیشنهاد میکنین

نازنین کریمی مقدم ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۴۴

درود در کدوم <a href="https://7learn.com/blog/programming-fields">زمینه برنامه نویسی</a>؟ بسته به حوزه نیازمندیها فرق میکنه اما عموما رم 16، پردازنده حداقل corei5 و در صورت امکان ssd توصیه میشه.

۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱

خیلی ممنونم از راهنماییتون?

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹

سلام وقتتون بخیر. لپ تاپ hp victus 15 مدل fa0025nr با مشخصات: CPU i5_12500h 16GB ram Graphic RTX3050 Hard ssd nvme 1 TB آیا لپ تاپ مناسبی برای برنامه نویسی حرفه و سطح بالا در زمینه پایتون و جاوا و جاوا اسکریپت و ...(بجز بازی سازی) هست؟ و اینکه این مشخصات کافیه یا این مشخصات میتونه بهتر عمل کنه(لطفا بر اساس نیاز من نظر بدید چون بودجه برای من خیلی مهمه) لپ تاپ HP victus 15 مدل fa0032dx با مشخصات: CPU i7 _12650h Graphic RTX3050ti 16GBram Hard ssd nvme 1TB (لطفا اگه میدونید که لپ تاپ مشخصات اولی کار منو تا مثلا ۵ یا ۶ سال اینده بدون مشکل راه میندازه البته در برنامه نویسی حرفه لطفا بهم بگید)

نازنین کریمی مقدم ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۰

درود دو سیستم بسیار نزدیک به هم هست. اگر خوب مراقب سیستم تون باشید هر دو تا 5 سال جوابگو هستند و دومی چندسال بیشتر هم کار میکنه. اما براساس تجربه توصیه میکنم که اگر بودجه رو دارید سعی کنید دومی رو انتخاب کنید. کلا این تفاوتهای ریز در cpu در درازمدت به چشم میان و با این بازار متغیرو قیمتها، هرچه الان هزینه کنید بهتره (به خصوص اگر احیانا در آینده فناوری جدیدی بیاد و به cpu corei7 نیاز داشته باشید)

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵

سلام وقت بخیر من می‌خوام برنامه نویسی یاد بگیرم و مشخصات سیستمم رو زیر نوشتم به نظرتون من با این سیستم چه زبانی میتونم کار کنم که خیلی زیاد درآمد داشته باشم به نظرتون چه زبانی یاد بگیرم حافظه 512 SSD رم 12 نسل 11 ویندوز 10 corei3

نازنین کریمی مقدم ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵

درود در حوزه وب و موبایل میتونید فعالیت کنید و مشکلی نخواهید داشت.

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

سلام با لپ تاپ مدل notbookpro2011 Cpu i7 RaM4G میتونم برنامه نویسی رو شروع کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۲۹

درود در چه زمینه ای از برنامه نویسی میخواید کار کنید؟

۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۲

با سلام و عرض وقت بخیر خدمت شما ممنون از مطالب مفید تون یک سوال داشتم در رابطه با اینکه حداقل رم و گرافیک لازمه برای سنگین‌ترین زمینه مثل هوش مصنوعی، چقدر هستش؟ و به عنوان مثال رم 16 و گرافیک 8 کانفیگ بهتریه و یا رم32 و گرافیک 4؟ قبلا سپاسگزارم از راهنمایی شما

نازنین کریمی مقدم ۰۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۰۳

درود اولی مناسب‌تر هست. اما به طور کلی برای برخی موارد <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai">هوش مصنوعی</a> کلا سیستمهای خانگی جواب نمیده و باید از گوگل کولب استفاده کنید که در نظرات درموردش صحبت کردم.

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۵۱

درود ممنون از شما بابت مقاله بسیار مفیدتون، سوالی که دارم و ربطی به موضوع این صفحه نداره اینه که من موقع کار با لپ تاپ چه برای برنامه نویسی و کارهای دیگه باتری خیلی زود خالی میشه و نمیشه کاری کرد ، اگر جریان مسقیم آداپتور رو به لپ تاپ فعال کنم برای لپ تاپ ضرر داره یا خیر؟!

نازنین کریمی مقدم ۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

درود اگر منظورتون خارج نکردن باتری و اتصال به برق هست، بستگی به نوع لپ تاپ داره. یسری از لپ تاپها خودشون این مسیر رو بعد از فول شارژ شدن قطع میکنند تا باتری دچار استهلاک نشه. اما اگر منظورتون اینه که باتری رو خارج کنید و مستقیم به برق وصل کنید، خیر مشکلی نداره منتها اگر دچار نواسانات برق بشید ممکنه پردازنده یا رم یا هارد آسیب جدی ببینند (چون در این حالت برق مستقیم به motherboard وصله)

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷

سلام وقتتون بخیر من سیستمم مشخصات زیر رو داره Cpu:Intel Pentium 4 Gpu:geforce 6200le Ram:4 ویندوز 7 توانایی خرید سیستم جدید ندارم. من خودم پایتون کار میکنم ولی نسخه جدید ویندوز 7 ساپورت نمیکنه. حتی vscode رو و همچینین phpstorm و... میخواستم ببینم نظرتون چیه. ابونتو رو بریزم یا نه؟ چون از دست این IDLEهای مضخرف و باگ زیاد کلافه شدم.

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

درود بله میدونم پایتون در ویندوز اونم 7 خیلی دردسر داره و چاره ای ندارید جز این که ابونتو بریزید. منتها در این مورد که با سیستم تون همخونی داره یا نه، باز یه سرچ انجام بدید و بعد نصبش کنید.

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱

سلام الف بای برنامه نویسی رو از کجا تهیه کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱

درود میتونید از<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank"> این لینک</a> اقدام کنید.

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۴۴

سلام این سیستم برای برنامه نویسی اندروید مناسبه cpu:pentum g5400 ram:8gb ddr4 ssd gpu:gt630 4gb

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰

درود خیر مناسب نیست. پردازنده بسیار ضعیف و رم به نسبت ضعیف هست. قادر به اجرا نخواهید بود.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲

سلام این پردازنده نسل8 هستش من پیشنهاد میکنم g6405که نسل 10 هستش رو با قدرت 4.5 گیگاهرتز تهیه کنید

۰۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳

سلام ببخشید سیستم با رم ۸ برای اندروید استودیو کم نمیاره؟فکر میکردم میتونم ارتقاش بدم ولی نمیشه. لنوو نسل ۱۱ با ۵۱۲ssd و ۲ گیگ گرافیک. من میخوام حداقل ۴، ۵ سال جواب بده و نگرانم تو نسخه‌های جدید اندروید استودیو بعدها رم کم بیاره

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲

درود بنده خودم با رم 8 درحال کار هستم. کمی در لود کردن پروژه و یا کامپوننتها کند هست اما میشه باهاش سر کرد. البته برای تست از گوشی واقعی کمک میگیرم چون با این رم نمیتونه شبیه ساز رو به درستی اجرا کنه.

۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۹

سلام خسته نباشید ببخشید من میخواستم طراحی وب رو شروع کنم سیستمم ویندوز 7، رم یک گیگ و سی پی یو اینتل سلرون 430 و فرکانس 1.80 گیگ هرتز هست. میتونم با این سیستم کار کنم ؟ چون visual studio code روی این ویندوز نصب نمیشه و برنامه‌های دیگه هم که روش نصب میکنم خیلی ساده هستند و کار باهاشون سخته... شما میتونید یک برنامه ویرایشگر خوب معرفی کنید که روی این سیستم جواب بده؟؟ مرسی از شما?

نازنین کریمی مقدم ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷

درود سبکترین چیزی که میتونید ازش استفاده کنید همون visual studio code هست و انتخاب بهتری وجود نداره. پیشنهاد میکنم اینترنت خودتون رو قوی کنید و از محیطهای آنلاین برای کدنویسی وب استفاده کنید (مثل کدپن و...).

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴

سلام ، خسته نباشید خواستم ببینم این سیستم میتونه چهار پنج سال یا بیشتر من رو بی نیاز کنه برای بازی سازی core i7 11800H - cache 24 rtx 3060 6G 130w ram 16 قابل ارتقا به 32 1T SSD m2 - قابل ارتقا به 2 ترا

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۴۷

درود بله مناسب هست و پیشنهاد میکنم از موتورهای بازی سازی استفاده کنید تا کارتون راحتتر بشه.

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۹

سلام وقت تون بخیر. من میخوا م بک اند کار کنم و در آینده هم طراحی اپ انجام بدم. لپ تاپی که میخوام بخرم رمش رو تا 12 گیگ میتونم ارتقا بدم . 12 گیگ برای طراحی اپ مشکلی ایجاد نمیکنه؟ باقی مشخصاتش اینه: سی پی یو : corei5 نسل 11 گرافیک : 2gig هارد: 1tra ssd هم بهش اضافه میکنم.

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

درود سیستم مناسب هست.

۰۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳

سلام 1برای یادگیری 100 درصدی هوش مصنوعی ، حتی اگه شده با استفاده از گوگل کولب که تو نظرات معرفی کردین، چه مشخصات سخت افزاری(رم و هارد و cpu و گرافیک) پیشنهاد میدین؟ 2برای یادگیری پایتون آیا به گرافیک مجزا احتیاج هست؟ واقعا تشکر میکنم ازتون چون تنها سایت فارسی زبان هستین که با این شفافیت مردم رو راهنمایی می‌کنین.

نازنین کریمی مقدم ۰۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵

درود برای سیستم داخلی که از پس کارهای معمولی رو به بالا بربیاد، پردازنده corei7 و رم حداقل 8 باشه. گرافیک بحثش جداست. بعضی وقتها برای اینکه مدل سریع مراحل آموزشش رو طی کنه و کد به اتمام برسه باید پخش بشه روی تردهای مختلف گرافیک که بسته به کارتون از سه چهار ترد شروع میشه به بالا. اما اینکار ممکنه چندین روز پیوسته طول بکشه و باعث آسیب تدریجی به سیستم + استهلاک سیستم تون میشه و اینجاست که یا باید سراغ گرافیک جدا برید (حالا سرور اجاره ای و...) یا کولب وارد عمل میشه. برای کولب که سیستم خاصی نیاز نیست چون عملا شما کدتون رو در نت و در بستر گوگل اجرا میگیرید و خودش همه چیز رو در اختیارتون میگذاره. فقط اینترنت خوب میخواد.

۰۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲

با سلام ببخشید یکم طولانی شد من بک اند و فرانت اند کار وب هستم(فول استک) برای کار به لپتاپی احتیاج دارم که حداقل چهار پنج سال جوابگو باشه؛ تو نظرات که خوندم دیدم که این لپتاپ رو تایید کردین: Core i7 1255U Ram 16GB 3200Mhz Hard : 512 ssd Graphic : iris xe (share up to 8GB) ایا این لپ تاپ برای بازار کار هم مناسبه؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰

درود برای بک اند احتمالا باید یکم هارد رو بیشتر کنید چون برنامه‌های زیادی باید نصب بشه و ممکن فضا کم بیارید، اما در کل سیستم دارای مشخصات خوبی هست و بنده با کمتر از اینا تونستم حداقل 4 سال سر کنم :)

۰۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۵

سلام کدوم یک از دو سیستم برای برنامه نویسی بهتره : سى پى یو:corei7 2640M رم:١٦ گیگ گرافیک:8GB intel+1GB AMD 6470M یا سی پی یو:core i7 6600u رم: 8 گیگ گرافیک:2 گیگ گرافیک مجزا ممنون.

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

درود رم مهمتر از گرافیک هست و پردازنده هر دو هم کمابیش یکیه، لذا سیستم اول پیشنهاد میشه.

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۲۶

سلام خسته نباشید ببخشید سیستم من core i5 3437u و گرافیک اینتل اچ دی و ram 8 با هارد 500 هست ولی ن شبیه ساز اندروید استودیو اجرا میشه ن شبیه سازی‌های جنی موشن بنظر شما باید سیستمم رو ارتقا بدم یا مشکل جای دیگه ایه

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴

درود بنده با این مشخصات سیستم شبیه ساز رو تونستم اجرا بگیرم، پس نیاز به ارتقای سیستم نیست. مشکل میتونه از تنظیمات ماشین مجازی باشه و یا حساسیتهای آنتی ویروس تون، باید بررسی کنید.

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰

سلام برای برنامه نویسی وب این سیستم چطوره I3 نسل ۱۰ فرکانس ۴ gh رم ۸ گیگ باس ۳۲۰۰ ۲۵۶ گیگ اس اس دی بدون کارت گرافیک

نازنین کریمی مقدم ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱

درود بله اگر با یک ویرایشگر سبک مثل ویژوال استودیو کد کار کنید مشکلی نخواهید داشت.

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

سلام لپتاپی با ویژگی‌های پردازنده:cor i3 نسل ۱۰ رم:۱۲ G حافظه:هیبردی(1Tهاردیسک و ۲۵۶ssd) برای برنامه نویسی خوبه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰

درود پردازنده کمی ضعیف هست و بجز وب برای سایر زمینه‌ها خیلی توصیه نمیشه. سعی کنید پردازنده رو به corei5 ارتقا بدید.

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵

سلام وقت شما بخیر؛ برای برنامه نویسی وب به طور &amp;quot;کامل&amp;quot; و &amp;quot;حرفه ای&amp;quot; (بک اند و فرانت اند)، بین این دو سیستم کدوم رو پیشنهاد میدین ؟ Asus Vivobook , Cpu: i7 12th , Ram: 16 , Gpu: Iris xe onboard یا Hp Victus , Cpu: i5 12th , Ram: 8 , Gpu:GTX 1650 4GB درضمن اگر این دوتا مناسب نبودند ، میتونم بودجه رو افزایش بدم ممنون از توجه شما سرکارخانم کریمی مقدم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۲۹

درود مسلما اولی چون هم رم و هم پردازنده قوی‌تری داره.

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۳۳

سلام وقت بخیر میخواستم یه راهنمایی منو بکنین مشخصات یه سیستم خوب برای رشته نرم افزار که انواع نرم افزار‌های مختلف باید نصب کنیم مثلا اندروید استدیو و ....؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴

درود سعی کنید بودجه خوبی رو اختصاص بدید. یک لپ تاپ بگیرید که حداقل ۵ سال براتون کار کنه و بتونید باهاش رفیق شید:) باید بین مدلهای موجود یک سیستم با این مشخصات رو بگیرید: رم حداقل ۸ و ترجیحا ۱۶ پردازنده حداقل corei5 و ترجیحا corei7 گرافیک متوسط و اگر برای بازی سازی میخواید قوی فضای داخلی ۱ترابایت و ترجیحا یک بخش ssd داشته باشه. تا جایی که میتونه سبک باشه تا مشکلات کمردرد و... براتون پیش نیاد. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/system-buying-guide-for-programming" rel="noopener nofollow" target="_blank">سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی</a> رو هم حتما مطالعه کنید.

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰

سلام وقت بخیر با این لپتاپ میشه برنامه نویسی رو شروع کنم؟؟ممنون میشیم بگید برا چه شاخه ای از برنامه نویسی مناسبه؟ Asus سری پردازنده: Core i3 ظرفیت حافظه رم: 4 گیگابایت نوع حافظه رم: DDR4 ظرفیت حافظه داخلی: 1 ترابایت حافظه پردازنده گرافیکی: بدون حافظه گرافیکی مجزا

نازنین کریمی مقدم ۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲

درود میتونید وب بخش فرانت اند رو شروع کنید، جز اون بدرد زمینه دیگه ای نمیخوره.

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰

سلام وقتتون بخیر ببخشید ,لپ تاپ hp cpu:ryzen 7 5700u Ram :8 Gpu:onboard vega8 ایا برای رشته مهندسی و کارای برنامه نوسی خوبه؟آیا اصلا کلا با AMD میشه مثل اینتل برنامه نویسی کرد؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

درود بله برای شروع خوب هست و میشه با amd هم کدنویسی کنید. نهایتا برای کارهای پیچیده‌تر در آینده میتونید سیستم خودتون رو ارتقا بدید.

۰۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۰:۴۹

سلام ، وقت بخیر ببخشيد برای شروع برنامه نویسی با کاتلین ، آیا لپ‌تابم با مشخصات زیر مناسب است؟! هارد : 1 ترابایت گرافیک : NVIDIA GEFORCE 940MX دو گیگابایت CPU : INTEL CORE I5 7th Gen Ram : 6 Gig DDR4 بابت سیستم خصوصاً رم نگرانم ، لطفاً راهنمایی کنید ، ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴

درود بله رم کمی لب مرزی هست و احتمالا با کمی کندی اجرا و هنگ کردن مواجه میشید، جز اون باقی اوکی هست.

Araz Fattahi ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

پردازنده Intel Core i5 12400 - Tray دو عدد رم Gloway Game-X 8GB Single 2400MHz CL17 کارت گرافیک ASUS DUAL RTX 3060 O12G V2 حافظه اس اس دی ADATA Swordfish 250GB این سیستم تازه تهیه کردم با این سیستم مشکلی پیش نمیاد که در زمینه اندروید؟

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴

درود سیستم مناسب هست و مشکلی نخواهید داشت.

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۳۳

سلام برای برنامه نویسی موبایل این سستم خوبی i5 کارت گرافیک GTX1650 رم 16 یا 8 SSD512

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶

درود بله مناسب هست.

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

من سیستم رم ۴ دارم . با vs code و زبان فلاتر بخوام شروع کنم همچنان ب مشکل بر میخورم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۵:۴۱

درود سیستم حداقل شرایط رو داراست پس میتونید باهاش کار کنید و اجرا بگیرید منتها ممکنه کمی کند باشه و یا بعضا هنگ کنه.

۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰

سلام و درود ممنون از سایت خوب و مطالب عالیتون . میخواستم بپرسم این سیستم برای کد نویسی اندروید خوبه؟ مارک لپ تاپ : MSI حافظه : 324 گیگHDD RAM: 4 G پردازنده : اینتل CORE I5 مدل لپ تاپ : CX620 ممنون میشم جواب بدید . با تشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹

درود رم پایین هست و به مشکل خواهید خورد.

۰۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷

سلام ببخشید این سیستم میتونه برای برنامه نویسی موبایل کافی باشه پردازنده i7 10700 هارد اس اس دی ۱ ترابایت سامسونگ رم ۱۶ کارت گرافیگ ندارم میتونم باهاش حرفه ای کار کنم یا کارت گرافیک هم میخواد

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵

درود سیستم مناسبی دارید و همونطور که در مقاله گفتیم، برای کارت گرافیک بستگی به خودتون داره که چه نوع برنامه ای میخواید تولید کنید. اگر بازیهای دارای گرافیک حجیم هست، بله نیازتون میشه.

۰۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۵:۳۷

سلام وقت بخیر مینی کامپیوتر hp t610 4/256 برای برنامه نویسی مبتدی خوبه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰

درود البته بستگی به زمینه داره و احتمالا رو وب اوکی هست، اما در کل سیستم رو به پایین هست مگر اینکه رم و سی پی یو رو ارتقا بدید.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰

سلام وقتتون بخیر ببخشید لپ تاپ سامسونگ رم: 8 گرافیک intel uhd Cpu: core i5_ 10210 U آیا پاسخگوی نیاز زبان‌های برنامه نویسی هست؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۵۵

درود بجز هوش مصنوعی و برخی کارهای گرافیکی مثل بازی سازی سنگین، بله سیستم مناسب هست.

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷

سلام یه سوال دارم برای طراحی وب اگه سیستم عامل مون لینوکس باشه مورد دلره؟و اینکه اگر یه مینی کیس خوب بخریم و سیستم عاملش لینوکس باشه ممکنه مشکل ایجاد کنه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۰۵

درود خیر مشکلی نداره و میتونید استفاده کنید.

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

سلام خسته نباشید باا ین مشخصات میتونم برنامه نویسی موبایل یاد بگیرم ؟ Core i7 1165G7 Nvidia geforce mx 450 12 ram 1tbhhd + 256 ssd

نازنین کریمی مقدم ۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۱۶

درود بله سیستم تون کاملا مناسب هست.

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

سلام این سیستم برای برنامه نویسی حرفه ای مناسبه؟ Core i5 12400f Rtx 3060 Ram 16 SSD 500G

نازنین کریمی مقدم ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۵۱

درود بله جز بخشهایی از هوش مصنوعی برای سایر زمینه‌ها مناسب هست.

۰۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳

سلام، آیا برای نصب اندروید استودیو و برنامه نویسی اندورید مناسبه processor:AMD athlon(tm)ix2 225processor_3.10ghz Ram:4ga 64bit کارت گرافیک:gt 240

نازنین کریمی مقدم ۰۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۲۸

درود به طور کامل در مقاله توضیح دادیم که چه شرایطی خواهید داشت. حتما مطالعه کنید.

۰۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴

سلام ، لب تاب من لنوو هستش ، ویندوز ۷ ، core i3 ، با سیستم ۳۲ بیت ، حافظه ۵۰۰ گیگ و رم ۴ گیگ میشه بگید مناسب رشته مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی هست؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۴۸

درود برای شروع مناسب هست اما باید به فکر ارتقا باشید، چون اگر نرم افزارهای سنگین مثل ویژوال استودیو رو اجرا کنید ممکنه کند بشه و هنگ کنه.

۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۴

سلام وقتتون بخیر. لپ تاپ من asus cpu:core i7 4710 HQ 12GB 1TB HHD_256 GB SSD 2GB NVIDIA با این ویژگی‌ها میتونم هر زبان برنامه نویسی رو که میخوام شرو کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۱۲

درود بله مشکلی نداره.

۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶

سلام. مشخصات سیستمم برای برنامه نویسی با اندروید استودیو یا برنامه نویسی وب چطور هستش؟ RAM : 4 processor:Intel core (TM) i5-2450M 2.50GHz

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲

درود سیستم حداقلها رو داره اما بهتر هست که رمتون رو ارتقا بدید وگرنه در اجراهای سنگین خیلی کند خواهد بود.

۰۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶

سلام آیا این لپ تاپ برای نصب ویژوال استودیو و سایر نرم افزارهای <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی</a> مناسب است؟ از لحاظ قدرت برای نصب ویژوال استودیو لپ تاپ سر مرزی است؟ processor: 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 @ 3.00GHz 3.00 GHz 2core(s), 4 Logical Processor(s) Installed RAM: 12.0 GB (11.8 GB usable) SSD: 500 GB + HDD: 1T گرافیک مجزا ندارد. System type: 64-bit operating system, x64-based processor Edition: Windows 11 Pro System Model: 81X8 (LENOVO) BIOS Version/Date: 6/11/2021

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۴۱

درود یذره از لحاظ پردازنده لب مرزی هست اما فکر کنم جوابگو باشه. اگر قصد خرید دارید با چند نفر دیگر هم مشورت کنید تا مطمئن بشید. وگرنه میتونید نصب و تستش کنید.

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۳۹

سلام وقتتون بخير. من ميخوام مك بوك بگيرم. با توجه به اينكه كارم در رابطه با بيگ ديتا، داده هاي شبكه و پايتون هست، ميخواستم بدونم كدوم كانفيگ از مك بوك رو پيشنهاد ميديد؟ لپتاپ خودم سوني با رم ٦ ، هارد ١ ترا، core i5 هست كه ديگه جواب نميده. مك بوك با رم ٨، cpu M1, هارد ٥١٢ مناسبه يا پيشنهاد ديگه اي داريد؟ ممنون از شما ?

نازنین کریمی مقدم ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۰:۲۴

درود ببینید کلا برا کارهای هوش مصنوعی بهتر هست به گوگل کولب مهاجرت کنید. چون هم منابع بیشتری در اختیارتون میذاره، هم سیستم تون دچار استهلاک نمیشه و هم در هزینه‌ها صرفه جویی میشه.

۰۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۳۹

سلام داخل این لپ تاپ، اندروید استودیو رو جواب میده؟؟ مشخصات:رم 8_ cpu core i3 _گرافیک intel uhd 620 _ویندوز 10

نازنین کریمی مقدم ۰۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵

درود سیستم لب مرزی هست و باید تست کنید، روی اجرا ممکن هست با کندی مواجه بشید. اگر قصد خرید سیستم رو دارید cpu رو به corei5 ارتقا بدید.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲

سلام عزیز من میخام برنامه نویسی رو شروع کنم و اینکه قصد خرید MacBook Air 2020 رو دارم سئوالم اینکه میتونم باهاش برنامه نویسی موبایل (اندروید) شروع و یاد بگیرم ؟ و اینکه برای برنامه نویسی موبایل باید چه زبانی رو یاد بگیرم؟ اگه میشه کمکم کنید ? ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۴۸

درود بله میتونه ساپورت کنه و مشکلی نیست. برای آشنایی با برنامه نویسی موبایل مقاله <a href="https://7learn.com/blog/application-development" rel="noopener" target="_blank">زبان‌ها و تکنولوژی‌های موردنیاز برای توسعه اپلیکیشن موبایل</a> رو مطالعه کنید.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷

سلام corei7 11370h Ram 16 Rtx 3050 توی پروژه‌های سنگین یا نرم افزار‌های سنگین ممکنه اذیت کنه یا کند باشه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۳۸

درود سیستم قوی هست و فکر نکنم اذیت کننده باشه.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳

سلام و خسته نباشید ببخشید لپ تاپ ( surface go-A 8gb/256 با پردازنده Intel core i5 1035g1 ) برای برنامه نویسی مناسب است یا خیر ؟ تریجا برنامه نویسی وب ممنون که جواب میدید

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۴۰

درود بله برای برنامه نویسی وب مناسب هست.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷

سلام و درود و خسته نباشید سوالی داشتم از حضورتون لپتاپ dell vostro Cpu:i7 1165G7 Ram:16 Ssd:256+hdd:1tb Gpu:mx 350,2g چطور هست؟مناسب برنامه نویسی هست؟برای وب یا هوش مصنوعی چطور؟ ممنون، قرار هست علوم کامپیوتر بخونم، خواستم ببینم اگر گرافیکش مناسب نیست مدلی و بگیرم که گرافیک نداره

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸

درود بله سیستم مناسبی هست. به طور کلی برای برخی موارد هوش مصنوعی مثل training کلا سیستمهای خانگی جواب نمیده و باید از کولب استفاده کنید. پس نگرانش نباشید.

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵

درود و خسته نباشید ?? لپتاپ Legion 5 pro 16 INCH با مشخصات : Cpu:i7 11800H RAM:16 GPU:NVIDIA RTX 3050TI 4GB 512 GB SSD صفحش از فول اچ دی هم بالاتره تا 10 سال آینده میتونم در تمام حوضه‌ها با قدرت و سرعت بالا ازش استفاده کنم ؟اگه نه تا چند سال دیگه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۰۵:۵۴

درود سیستم قدرتمندی هست و تا مدتها میتونید ازش استفاده کنید.

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰

درود نوروز مبارک ?? لطفا بهترین لپتاپ‌ها برای کار با تمام حوضه‌های برنامه نویسی بدون لگ و باگ و در تمام بازه‌های زیر 40 میلیون بهم معرفی کنید تشکر?

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۰۵:۵۳

Core i5 نسل 7 Ram 8 500 HDD Vga:1 برا تمام حوضه‌های برنامه نویسی خوبه ؟میتونم Ssd هم اضافه کنم و برا یه مبتدی SSD نیازه یا نه؟ اگه آره چند گیگ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳

سلام سیستم مناسبی هست و اغلب زمینه‌ها رو پوشش میده. چون اول کار هستید، ssd رو بعد از کمی کارکردن اضافه کنید. باعث سرعت دادن به کارها میشه.

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۰۹:۴۰

درود Cpu:core i7 3384M Gpu:AMD 1gb حافظه گرافیکی اشتراکی(اجتماع):5gb RAM:8 حافظه داخلی: 500HDD+250SSD برا برنامه نویسی خوبه ؟اذیت میکنه یانه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

درود سیستم قوی هست و مشکلی در برنامه نویسی نخواهید داشت.

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹

درود خسته نباشید ?? لپتاپ برند Hp دسته دوم Cpu:core i7 نسل سه Ram:8 حافظه گرافیکی : 4 سازنده پردازنده :AMD حافظه داخلی: 500Hdd+250ssd قیمت :9میلیون برا برنامه نویسی خوبه ؟و اینکه نسبت به قیمتش بهتره بخرمش یا نه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴

درود سیستم خوبی هست و برای برنامه نویسی مناسبه، اما اینکه خریدش چقدر به صرفه هست رو خودتون باید باتوجه به قیمتهای فعلی و مدلهای مشابه و همچنین میزان استهلاک دستگاه بسنجید.

۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵

سلام آیا سیپیو Intel core i3 10100 و رم ۱۶ گیگ ddr4 Ssd 256Gb و بدون گرافیک برای برنامه نویسی موبایل بدون کندی اوکیه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

درود سیستم قدرتمند و خوبی هست و خیلی از محیطها رو بدون مشکل بالا میاره اما برای کار با محیطی مثل اندروید استودیو فکر کنم یکم گرافیک نیاز داشته باشید. توصیه میکنم سیستم پیشنهادی محیطی که میخواید توش کدنویسی کنید رو سرچ کنید و براساس اون تصمیم بگیرید.

۰۷ فروردین ۱۴۰۱، ۰۶:۲۵

سلام سال نو مبارک من با این سیستم میتونم برنامه نویسی انجام بدم؟ CPU:E8400 VGA:AMD RADEONHD 4750 SSD 120 ADATA RAM4 GIGA 945PLM S2 مادربرد بعد یه سوال دیگه داشتم اینه که به صورت کلی ارزش داره که یه SSD برای همچین سیستمی خرید؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

درود بستگی داره چه زمینه ای باشه اما در کل ممکنه یکم اذیت بشید، بخصوص رو رم. به شخصه معتقدم خرید ssd همیشه برای کسی که زیاد از سیستمش استفاده میکنه به صرفه هست، منتها در این مورد بهتره اولویت تون رو بهبود قسمتهای اساسی مثل cpu و رم باشه و بعد به سایر موارد فکر کنید.

۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۰۹:۵۷

سلام این سیستم مناسب سی شارپ و پایتون و پی اچ پی هست آیا؟ Ram 8 Cpu ryzen 3 3200u Gpu vega 3 2gb

نازنین کریمی مقدم ۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱

درود بله اوکیه.

۰۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۱۵

سلام عید نوروز رو به شما تبریک عرض می‌کنم اگر در کنار سیستم عامل ویندوز سیستم عامل لینوکس نصب کنم و اندروید استدیو رو روی لینوکس نصب و اجرا کنم تاثیری در سرعت اجرای این نرم افزار در لینوکس دارد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹

درود برشما سال نو مبارک :) خیر کند نمیشه، چون این دو سیستم عامل با هم ارتباط ندارند و صرفا یک مقدار فضا روی هارد جدا میشه تا به بوت لودر لینوکس اختصاص پیدا کنه.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۰۰

سلام این سیستم کامل منه لپ تاپ لنوو رم 4 سی پی یو ،پنتیوم گلد گرافیک، 2 گیگ هارد اچ دی دی 1 ترا میتونم باهاش طراحی وب انجام بدم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵

سلام بله با ویرایشگر سبک مثل ویژوال استودیو کد مشکلی نخواهد داشت.

محسن رحیمی ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰

سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم ببخشید من میخواستم یه لپ‌تاپ بخرم میخواستم حدود 10,15 میلیون هزینه کنم برای کار وب میشه با این قیمت یه لپ‌تاپ با کیفیت مناسب تهیه کنم؟ ممنون میشم جواب بدین

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

درود بله برای بخش فرانت اند امکان پذیر هست ولی ممکنه برای بخش بک اند به دردسر بیفتید چون قدرت پردازش سیستم‌های این رده قیمت کمی ضعیف هست. بی زحمت توصیه‌های نظرات قبلی رو هم بخونید و براون اساس یک انتخاب عاقلانه داشته باشید. همچنین دقت کنید که لپ تاپهای برند مثل ایسوس چندمیلیون بیشتر از برندی مثل لنوو قیمت دارند اما کارایی شون مشابه هم هست، پس تا حد امکان بازخورد مثبت کاربران-میزان رم و cpu رو بررسی کنید و فقط به یک برند خاص فکر نکنید.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶

سلام میخواستم بدونم لپ تاپ گیمینگ ASUS ROG STRIX SCAR 15 I9 12900h RTX3070TI برای برنامه نویسی خوب هستش ؟ از یکی از دوستام پرسیده بودم میگفت نمیشه الان هم تو شک افتادم میشه راهنمایی کنید? برای برنامه نویسی

نازنین کریمی مقدم ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹

درود شاید منظور دوست تون این بوده که میتونید برای سیستم برنامه نویسی کمتر هزینه کنید، وگرنه این لپ تاپ بسیار قدرتمند هست و مشکلی برای برنامه نویسی نخواهید داشت :)

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷

سلام وقتتون بخیر بنده در حال یادگیری برنامه نویسی فرانت اندم داشتم تمرین javascript می‌کردم بخش حلقه‌ها و عبارات شرطی مرورگر دچار‌ کندی سرعت شد و بعدش کلاً کامپیوتر هنگ کرد و صفحه آبی (صفحه مرگ ) شد تا جایی که یادم نبود عبارت شرطی‌ وارد دور بی نهایت نشده بود بنده سیستمم نسبتا ضعیفه به نظرتون مشکل اینه ؟ مشخصات سیستممو می‌نویسم ممنون می‌شم کمک کنین ❤ در اولویت اول کدوما رو باید ارتقا بدم؟ مادر برد: foxconn m61pmp-k رم:gb ddr3 6 کارت گرافیک :nvidia geforce gt 740 4gb سی پی‌یو : amd athlon ii x4 635 2.91

نازنین کریمی مقدم ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۲۳

درود پیشنهاد میکنم برای اطمینان بیشتر کدتون رو در محیطهای آنلاین مثل کدپن امتحان کنید تا اگه مشکل از اون بود متوجه بشید. در مرحله بعدی توصیه میکنم سی پیو رو ارتقا بدید. برقرار باشید.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۱

سلام سیستم با مشخصات زیر برای طراحی وب و هوش مصنوعی و پایتون خوبه؟ برند : سونی پردازنده : core i3 فرکانس 2.40ghz رم :8 SSD هم داره

نازنین کریمی مقدم ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴

درود بله برای وب و پایتون مناسب هست. هرچند برای هوش و پردازشهای سنگین اصولا سیستمهای خانگی مناسب نیست (چون اجرا ممکنه چندساعت تا چندروز طول بکشه و در درازمدت به دستگاه آسیب بزنه) و بهتره از کولب استفاده کنید.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۰۶

سلام خسته نباشید من میخوام برای برنامه نویسی این لپ تاپ رو بخرم Lenovo ip3 R(3500)AMD 8 RAm 1tHDD GPU=2GB Mx350

نازنین کریمی مقدم ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰

درود با مشخصاتی که فرمودید متوسط و نسبتا مناسب هست. گرافیک یکی از معایبشه که برای کار شما خیلی نیاز نمیشه اما گفتم که اگر بعدا بخواید ازش کار بکشید باید ارتقاش بدید. سری تینک پد نسبت به آیدیاپد باز یه پله بهتر هستند. اونها رو هم بررسی کنید و با چند نفر دیگه مشورت کنید تا بهترین تصمیم ممکن رو بگیرید.

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۱۶

سلام،باتشکر از مقاله مفیدتون،میخواستم بدونم که کارت گرافیک quadro k2100m برای برنامه نوسی مناسبه،و اینکه کدام ویندوز برا برنامه نویسی بهتره؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۴۸

درود بله بسیار مناسبه. با هر ویندوزی میشه برنامه نویسی کرد اما به دلیل تطبیق پذیری با محیط‌های برنامه نویسی و... توصیه میکنم ویندوز 10 رو نصب کنید.

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸

من یه. کیس دارم با این مشخصات i5.11400 ram16.3200 h510mk گرافیک نداره ssd500m2

نازنین کریمی مقدم ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۱۳

درود برای برنامه نویسی مناسب هست.

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۱۴

سلام.مقاله با شروع خوبی همراه بود ولی در ادامه مخصوصا در بخش معرفی سخت افزار بسیار ضعیف نشون داد.تو این دوره زمونه رم یک و دو و بدون گرافیک میشه کیس خالی واسه کتاب نگه داشتن.

۰۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

با سلام آیا با مشخصات زیر می‌توان برنامه نویسی سی شارپ و جاوا را کار کرد؟ cpu:core i3 رم:4 هارد:500

نازنین کریمی مقدم ۰۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

سلام سیستم کمی از حد معمول ضعیف‌تر هست و هنگام اجرای برنامه‌ها به شدت با کندی مواجه میشید. بهتره حداقل cpu corei5 و رم 8 باشه.

۰۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۵۸

سلام ، برای برنامه نویسی هوش مصنوعی و وب لپ تاپ مد نظرم thinkbook 15 هستش که مشخصاتش 16ram. , i3 1115g. , Mx450 , 1tb hdd. , 256 ssd. خودم حس میکنم سی پی یو از مناسب نیست و گزینه ای مثله ، i5 1135g یا i5 10300h. هستند . اگه همون i3 1115g کارمو راه میندازه دیگه خرج زیادی نکنم .ممنون از شما .

نازنین کریمی مقدم ۰۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵

درود برای وب اگر بخواید با یچیز سبک مثل VSCode کد بزنید و خیلی برنامه خاصی همزمان باهاش اجرا نکنید اوکی هست. اما به شخصه توصیه میکنم چون دارید هزینه میکنید و هدف برنامه نویسی هست، اگه میتونید یکم بیشتر سختی بکشید و i5 بگیرید تا بعدا رو فروشش هم راحتتر باشید (باز در صفحات خریدشون نظر سایر کاربران رو بخونید بهتر مطمئن میشید) برای هوش میتونم بهتون بگم که یه بخشی از کار باید رو i5 باشه و i3 جواب نمیده، منتها کلا وارد هوش که بشید میبینید برای برنامه نویسی بهتره از گوگل کولب استفاده کنید که یک محیط توسعه رایگان با منابع نامحدود بهتون میده (مثلا یه سیستم مشابه چیزی که دارید میده با چندبرابر رم و...) رایگانم هست و کارتون سریعتر هم راه میفته.

۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳

سلام امکانش هست مشخصات یه کیس خوب برای کارهایی مثل برنامه‌نویسی،سایت‌‌،وکارهای گرافیکی دیگه .... معرفی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰

سلام اصولا برای کیس خود افراد بسته به نیازشون هر قطعه رو جدا تهیه کرده و نهایتا روی برد مربوطه میبندند. مشخصات برنامه نویسی رو که در مقاله آوردیم، اما بسته به کار گرفیکی که میخواید انجام بدید، بهتر هست میزان رم و کارت گرافیک رو بالا ببرید (این مقدار بسته به اینکه میخواید حرفه ای کار کنید یا نهایتا یه فتوشاپ ساده رو اجرا کنید متغیر هست) اگر کار گرافیک تون کم هست چندتا گزینه در نظرات پیشنهاد دادم که میتونید بهش مراجعه کنید. پایدار باشید

۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱

سلام. ببخشید من قصد دارم یه سیستم ddr3 جمع کنم و آموزش برنامه نویسی رو جدا شروع کنم. ایا رم 16 با سرعت 1600 کافیه ؟ گرافیک هم ۲ بگیرم و پردازنده هم یه core i5 و بقیه طبق نیاز . بنظرتون با ۷ یا ۸ تومن میشه جمع کرد ؟ اصلا ddr3 خوبه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵

درود سیستم که برای برنامه نویسی مناسبه، منتها به دلیل متغیربودن قیمتها و روزانه بودنشون، نمیتونم دقیق بگم با 7 میلیون شدنی هست یا نه. (بخصوص رو قیمت رم که خیلی بالا و پایین میشه) پیشنهاد میکنم برای قیمت از سایتهایی مثل ایمالز استفاده کنید تا برآورد خوبی داشته باشید.

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲

سلام خسته نباشد میشه یه راهنمایی کنید که کدوم کارت گرافیک برای برنامه نویسی مناسب تره. 1030 2gb gddr5 64 bit یا 740 4gb gddr5 128 bit

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

سلام هردو در یک سطح هستند و برای برنامه نویسی هم مناسبند. یکم سلیقه ایه، اما خودم مورد دوم رو بیشتر دوست میدارم :)

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۰۷:۳۸

خسته نباشید مدتیه ک کیسم خراب شده و قصد تهیه یک کیس جدید را دارم و میخوام وارد کار طراحی وب و سعو بشم به عنوان دلووپر تابودجه ۷/۸ میلیون میتونم کیسی تهیه کنم ؟؟ اگ میشه راهنمایی کنید کدام بخش‌ها مهم هستند ک قطعات اونطور انتخاب کنم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷

سلام به شخصه با مینی کیس‌های hp کار کردم و حس میکنم دردسر کمتری نسبت به جمع کردن یک کیس داره. روی حوزه برنامه نویسی وب پردازشگر و رم تا حدی مهمه و اگر استفاده گیمینگ از کیس نداشته باشید گرافیک چندانی نمیخواد. برای مثال من برای طراحی وب یه مینی کیس با گرافیک متوسط و پردازشگر 5 هسته ای و رم 8 رو به راحتی با 8 میلیون گرفتم، ضمن اینکه بسیار سبکه و دردسر خاصی نداره (بجز صدای دورن کیس موقع عملیات سنگین که اونو همه کیسا تو این رنج قیمت دارند) اما چندسال پیش با بدبختی همین سیستم رو شخصا روی کیس بستم (البته چون قصدم این بود که بازی هم کنم، یکم گرافیک رو بالاتر بردم و رم رو هم 16 گذاشتم) و بعد از یه مدت درگیر کارای تعمیر فلان قطعه و... شدم. کلا کیس بستن مهارت و صبر بالایی میخواد و اگر بخواین شخصا اینکارو بکنید باید با تمامی سیستمهای فعلی و یک خریدار معتبر آشنا باشید.

۰۸ دی ۱۴۰۰، ۰۷:۵۶

سلام برای فرانت اند و بک اند سیستم با پردازنده کور آی ۳ سری ۱۱ پاسخگو هست؟ درابو نوری لازمه؟

لقمان آوند ۰۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

بله کافی هست. اگر هارد ssd هم داشته باشید خیلی بهتر میشه

۰۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

سلام لپ تاپ من ایسوس مدل x543mهست آیا میشه باهاش اپیکیشن ساخت ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۴ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۳۵

سلام حقیقتا برای برنامه نویسی این سیستم کمی ضعیف هست و نمیتونید از برنامه هایی مثل ویژوال استودیو و یا اندروید استودیو استفاده کنید. اما شاید بتونید برنامه نویسی وب سایت اونم با ادیتور ویژوال استودیو کد رو روش اجرا کنید.

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

سلام ۱− پردازندهای AMDاز بابت مجازی سازی مشکلی ندارند یا این قابلیت مختص اینتل هست؟ ۲− کدومشون تو زمینه چند هسته ای بودن قویترن کدوم شرکت؟ یک جا خوندم که amd بهتر عملکرده در نسخه رایزن ۳− آیا نرم افزارهای مهندسی و برنامه نویسی اندرویید از چند هسته ای بودن پردازنده نهایت استفاده را میکنند؟ ولی با وجود اینکه amdدر چند هسته ای بودن قویتره (البته نمیدونم فقط خوندم) ولی میگن که نرم افزار‌ها برای استفاده بهینه از این قابلیت خیلی اوکی نیستن و در نتیجه روی اینتل بهتر جواب میدن . نمیدونم همچین استدلالی درست هست نیست ربطی داره نداره میشه لطفا راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۶

درود 1. تا جایی که بنده میدونم مشکلی نداره. برای مثال میتونید <a href="https://www.asus.com/support/FAQ/1038245/" rel="nofollow ugc">این راهنما </a>رو ببینید. 2. در زمینه مولتی کور به شخصه اینتل رو توصیه میکنم که چندساله تمرکزش رو این حوزه هست. رایزن برای گرافیک و رندر و... خیلی قدرتمنده و برای کارهای گرافیکی و یا بازی بسیار مناسبه و دلیل معروفیت این چندسالش همینه. 3. به شخصه با هردو کار کردم و میتونم بگم در لایه برنامه نویسی شما خیلی متوجه تفاوتها نخواهید شد. پس سخت نگیرید و خودتون رو درگیر حواشی طرفداران این دو نکنید. از لحاظ هزینه هم رایزن و اینتل تقریبا در یک رنج قیمت هستند و بستگی به سلیقه خودتون داره و بس :)

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۳

ولی مینی کیس کارت گرافیک نداره

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۸

درود دیگه همه چیزو باهم نمیشه داشت.... میزان گرافیکش برای برنامه نویسی تا حدی جوابگو هست. اگر هم گرافیک و هم پردازنده براتون مهم هست باید بودجه رو بالای 20 درنظر بگیرید.

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳

سلام لپ تاپ من کور ای 5 نسل 6 8گیگ رم گرافیک تا 4 گیگ شیر میکنه خوبه ایا برای برنامه نویسی سنگین ممنون &amp;gt;&amp;gt;&amp;gt;&amp;gt;&amp;gt;

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۶

درود برای برنامه نویسی سیستم مناسبی هست و با استفاده درست ازش چندسال کار میکنه. پاینده باشید.

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵

درود با بودجه ۷ تومن چه سیستمی میتونم بخرم و اینکه برای برنامه نویسی وب و ... لپ تا بهتره یا کیس

نازنین کریمی مقدم ۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۵۹

درود حقیقتا باز بهتره با توجه به موارد این مقاله خودتون یه سرچ بزنید کدوم سیستمها در این رنج قیمت چنین امکاناتی رو دارند، چون بازار خیلی متغیره و نمیتونم توصیه دقیقی داشته باشم. اما به طور کلی لپ تاپ رو به شدت توصیه میکنم. منتها تو حوزه 7 میلیون لپ تاپ خوبی نداریم، پس انتخاب شما محدود میشه به کیس و مینی کیس. بد نیست مینی کیس اچ پی رو یه بررسی کنید با این شرایط میتونه انتخاب مناسبی باشه.

مصطفی ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸

سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدتون سیستم من : laptop name :hp elitebook g1 840 cpu : intel core i5-4210u 1.7 to 2.4 ram : 16 gig 12000 mgh hard : hdd 500 graphic name:intel hd family gpu : haswell GT2 200ghz 4gig ram هست که در واقع استوک خریدم و نمیدونم میتونم عوضش کنم یا نه دو روزه خریدم . دلیلشم نوع پردازندشه که از سری u هستش . مصرف باتریش کمه ولی قدرت کافی رو بنظر من شاید نداشته باشه من در واقع تازه میخام شروع کنم برنامه نویسی و الان دارم زبان سی رو یاد میگیرم و میخام در شاخه AIOT که همون AI+IOT هستش برنامه هایی ک بیشتر قراره باهاشون کار کنم متلب و کد بلاکس و اتم و فتوشاپ و برنامه‌های طراحی قطعات الکترونیکی هست که هنوز ترم یک هستم و چند ترم دیگه میرسم بهش که به پردازنده‌های قوی نیاز داره تقریبا . ولی بیشتر به رم که رمش خوبه . البته 8 بود ارتقا دادم به 16 . سوال من اینه که من با این سیستم میتونم یه مدت در با این برنامه‌ها در این حوزه‌ها کار کنم . تقریبا 2 الی 4 یا 5 سال این سیستم جوابگو هست . در واقع اینم بگم که هاردشو یکی دو الی هشت ماه دیگه ssd میکنمش .

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۰

درود براساس تجربه ای که داشتم میگم که سیستم خیلی خوبی دارید و فتوشاپ و متلب و اتم و... رو به خوبی ساپورت میکنه بنده با یکی دو تا برنامه طراحی قطعات با سیستم ضعیفتر از این هم کار کردم و اوکی هست. (البته نمیدونم برنامه دیگه ای مدنظرتون هست یا نه) پاینده باشید.

MOHAMMADREZA ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۵

سلام.گرافیک یکپارچه Iris xe برای برنامه نویسو فتوشاپ....مناسب هست؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۰۳

درود بنده رو این گرافیک تجربه ای ندارم و نمیتونم قطعی پاسخ بدم، اما طبق اخباری که هست این گرافیک باعث بهبود تجربه گیمینگ شده پس برای فتوشاپ و برنامه نویسی میتونه استفاده شه.

ناشناس ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳

سلام این سیستم خوبه برای هم اندروید هم وب سی پی یو i5 4670 کارت گرافیک کواردو k1200 رم 8 هارد 1ترا hhd بعد ببخشید کارت گرافیک‌های gtx وgt برای برنامه نویسی بهترن یا کواردو

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۵۸

درود بله سیستم مناسبی هست. برای کارت گرافیک، به شخصه از gtx راضی هستم و برای گیمینگ هم مناسبتره. کواردو بیشتر برای استفاده حرفه ای ویرایش ویدیو و... هست و قدرت بیشتر و سرعت کمتری داره. باز بهتره مجزا تحقیق کنید و تصمیم بگیرید.

علیرضا ۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۰

سلام وقت بخیر برای برنانه نویس وب(فرانت) سیستم زیر جوابگو هس؟ Cpu intel celeron 1007 u Ram4 Hard500 hhd ممنون‌میشم پاسخ بدین

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۰۹

درود حقیقتا یکم نگرانم چون میدونم اغلب محیطهای برنامه نویسی با این سیستم بالا نمیاد، اما شاید بتونید VSCode رو بالا بیارید. میتونید امتحان کنید نهایتا نشد از IDE آنلاین برای اجرا استفاده کنید.

آریو ۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰

سلام برای دانشجویی که ترم یک مهندسی کامپیوتر هست بنظر شما لپ‌تاپ مناسب‌تره یا خریدن یه کیس؟ با بودجه ۲۰ تا۲۴ میلیون نهایتش. اگر قرار باشه دو سه سال دیگه برن سر کار آیا حتما نیاز به لپ‌تاپ دارن در محل کار؟ با تشکر

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۱۵

درود صددرصد لپ تاپ. میدونم با شرایط فعلی خرید کیس به صرفه‌تر و ارزون تره اما شما تو درسهاتون تمرین عملی و پروژه زیاد خواهید داشت و نیاز هست لپ تاپ رو با خودتون به دانشگاه ببرید. با بودجه ای که دارید لپ تاپهای لنوو رو پیشنهاد میکنم که اغلب از سیستمهای مشابه ایسوس و امثالهم ارزونتر هستند (با همون امکانات) باز خودتون سرچ بزنید بهتر متوجه میشید. رم حداقل 4 و cpu حداقل corei5 باشه. در محل کار اغلب خودشون سیستم رو به برنامه نویس میدهند، مگر مواردی که فرد دورکار باشه.

علی ۰۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

سلام برای برنامه نویسی لپ تاپ‌های اپل(مک بوک ها) مناسب هستند ؟؟ مزایا و معایبشون رو لطف کنید بگید

نازنین کریمی مقدم ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۲۹

درود بله مناسب هست و توصیه میشه. اول اینکه خرید مک بوک درحال حاضر مثل حفظ سرمایه هست، هم سبکه و هم قدرت پردازش بالایی داره. دوم اینکه روش لینوکس نصب میشه و لینوکس ویروس نمیگیره. به دلیل نفوذ ناپذیری مک بوک برای تست امنیت و امثالهم بسیار مفیده. اغلب کدهای متن بازی که از توسعه دهندگان خارج از کشور میاد،اجراشون و یا حداقل چگونگی اجراشون در لینوکس هست. تنها مشکلی که داره اینه که گرونه و اگر کاربری باشید که با ویندوز بیشتر دوست هستید، یکم اولش اذیت میشید. البته میتونید ویندوز رو مک بوک نصب کنید اما به شخصه توصیه نمیکنم و ترجیحا خودتون رو با لینوکس وقف بدید بهتره.

حسبن افشار ۰۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶

سلام،برای برنامه نویسی اندروید نوع پردازنده مهم هست؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۲۷

درود بله مهم هست. سعی کنید corei5 به بالا تهیه کنید.

avin ۰۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۴

سلام وقت بخیر می خواستم بدونم یه لپ تاپ با این مشخصات برای برنامه نویسی و طراحی سایت مناسبه؟ برند:hp حافظه داخلی:۵۱۲ گیگابایت corei7 رم:۸ گیگابایت هارد: HDD

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

درود بله سیستم خوبی هست و تا سالها میتونه کار کنه.

علی ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴

سلام ببخشید من برا طراحی وب یا همون طراحی سایت مدل سیستم اینه Cpu i3 رم ۴ گرافیکم ۲ ولیphp storm کار میکنم که ویندوز ده نیاز دارم میشه کار کرد یانه

نازنین کریمی مقدم ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۴۶

درود طبق چیزی که خود شرکتش اعلام کرده شما حداقل سیستم رو دارید و میتونید کار باهاش رو استارت بزنید.

shakiba ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۳۷

سلام این لب تاب برای اندروید مناسب هستش؟لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15 - MD و لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L340 - CW ? که بتونم حداقل یک سال باهاش کار کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

درود نصب که میشه اما به دلیل میزان گرافیکش یکم میترسم که کند باشه و یا هنگ کنه. در کل بستگی به آستانه تحمل خودتون داره. توصیه میکنم اگر در اختیار دارید یدور نصب کنید و چندروزی باهاش کار کنید. اگرتو این چند روز اوکی بود میتونید از بعدش هم مطمئن باشید.

مونا ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸

سلام سوالی در مورد ویندوز دارم. میخوام طراحی وب رو یاد بگیرم ولی ویندوز لپ تاپ من 7 هستش. آیا حتما باید 10 باشه یا با 7 هم میشه یاد گرفت؟ رمش 6 و 64 بیت هستش. مدل Dell Core i7

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۰:۲۶

درود خیر مشکلی نیست و میتونید کار رو استارت بزنید.

zhr ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۲۵

سلام من میخوام تازه برنامه نویسی رو بادبگیرم و حتی ویدیوهای اموزشی براش خریدم ولی سوالامو ک از استادش پرسیدم جواب نداد توی چنلش گشتم برنامه نویسی لب تاب و کامپیوتر بود خواستم بپرسم میشه زبان جاوا رو با تون سیستم یادگرقت و روی اندروید پیادش کرد یا ن و ابنکه چه برنامه هایی برای برنامه نویسی موبایل بهترن

نازنین کریمی مقدم ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۷

درود لینک کانال یا دوره رو بفرستید تا ببینم و بتونم توصیه مناسبی داشته باشم. برای سوال دوم تون مقالات زیر رو مطالعه کنید پاسختون رو میگیرید. چون جواب سوالتون خیلی گسترده است :) <a href="https://7learn.com/blog/application-development" rel="noopener" target="_blank">زبان‌ها و تکنولوژی‌های موردنیاز برای توسعه اپلیکیشن موبایل</a> <a href="https://7learn.com/blog/learning-android-roadmap-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود کتاب مسیر یادگیری برنامه نویسی اندروید</a>

امیر ۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲

سلام برای برنامه نویسی وب سیستم i3 نسل ۶ با ۱۲ گیگ رم و دو گیگ گرافیک جواب میده؟

Sobhan ۰۹ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۷

سلام من ی ای مک دارم با رم ۴ و ۶۴ بیتی میخواستم بدونم میتونم فتوشاپ و پریمیر رو بدون مشکل و لگ اجرا کنم با نه؟؟؟؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰

درود بستگی به gpu تون هم داره اما احتمالا برای اجرای بی لگ پریمیر نیاز به رم 8 داشته باشید.

Aref ۰۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۴۰

سلام برای برنامه نویسی و ارشد هوش مصنوعی،لپتاپ i5 نسل ۷ رم۸ خوبه، یا i7 نسل 3 رم۸؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱

درود هردو تقریبا در یک رده قرار میگیرند و به شخصه با هردو اینها کار کردم و هردو کشش بالا آوردن محیطهای برنامه نویسی مثل pycharm و یا ویژوال استودیو رو دارند. اما در کل وارد <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> بشید متوجه میشید که معمولا بجای اینکه برنامه رو روی cpu خودتون اجرا کنید بهتره از سرویسها و محیط‌های آنلاین مثل گوگل کولب استفاده کنید.

bahar ۰۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷

سلام من دانشگا رازی کرمانشاه قبول شدم برای مهاجرت دانشگاه مناسبیه؟ یا باید از طریق رزومه کاری اقدام کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷

درود. کاش سوالتون رو در زیر مقاله رشته کامپیوتر پرسیده بودید که برای بقیه مفید باشه. دانشگاه رازی در رده بندی وزارت علوم جزو رده دو‌ها هست. (مثل الزهرا در تهران که رده دومه) دانشگاه بدی نیست اما نسبت به کسانی که در دانشگاه شریف - تهران - امیرکبیر - بهشتی - علم و صنعت - صنعتی اصفهان - خواجه نصیر - علامه - فردوسی مشهد - تبریز - شیراز - ... در رده پایینتری قرار داره و نسبت به دانشگاه هایی مثل اراک - قم - دامغان و... رده بهتری داره و قطعا از دانشگاه آزاد بهتره. اپلای به شرایط مختلفی بستگی داره و نمیتونم با قطعیت بگم امکان مهاجرت تحصیلی ندارید، شما اگر معدل مناسبی (بالای نوزده) داشته باشید و با استادی در خارج از کشور ارتباط بگیرید، میتونید اپلای کنید. اما در کل بهتره سعی کنید ارشد رو در دانشگاه‌های رده اول تهران قبول بشید.(در حال حاضر رتبه ارشد باید زیر 150باشه) توصیه میکنم این چهارسال تمرکز خودتون رو تنها رو درس خوندن بذارید و بعد از سال دوم همزمان نمونه کار عملی در زمینه ای که بهش علاقه مند هستید ایجاد کنید. ارشد رو حتما در دانشگاه‌های رده بالایی که گفتم قبول بشید و بعد برای دکتری و یا به صورت شغلی مهاجرت کنید. در مسابقات پیشقدم باشید و مقاله دادن رو جدی بگیرید. مقاله اون هم در کارشناسی خیلی امتیاز بزرگی بهتون میده. اگر استادانتون خیلی دل به کار ندادند، با یک استاد از دانشگاه‌های رده اول لینک بشید و با ایشون مقاله بدید و کار کنید.

111 ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

من برنامه نویسی یاد ندارم و الان دوره مقدماتی سی شارپ می‌گذرانم 1 اینکه برای مهاجرت برنامه نویسی خوب است ؟ 2 سیستم من i7 5500u 2.4ghz 8ddr3l 1000g hdd+8gssd gtx850 m

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

سلام 1. برای اپلای با برنامه نویسی شما یا باید مدرک معتبر از دانشگاه دولتی رده اول کشور داشته باشید (شریف-تهران-امیرکبیر-علم و صنعت-بهشتی-صنعتی اصفهان-فردوسی مشهد-خواجه نصیر-تربیت مدرس و...) یا باید از طریق رزومه کاری اقدام کنید. برای رزومه کاری باید نمونه کار عملی باکیفیت داشته باشید. 2. بله سیستم تون برای برنامه نویسی مناسب هست.

ناشناس ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۲

با این سیستم میتونم برنامه نویسی اندروید داشته باشم سی پی یو i5نسل 7 هاردssd 240گیگ رم 8

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۵

درود بله مشکلی نداره :)

همای ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲

سلام نسل پردازنده هم مهمه؟ مثلا Core i7 نسل 3 با رم 16 خوبه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹

درود. بابت تاخیر در پاسخگویی پوزش میطلبیم. از نسل 3 به بعد دیگه اغلب تفاوتها به سرعت و مصرف انرژی برمیگرده.... پس سیستم شما مناسب هست.

حسین ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳

من سیستمم intel core i5 6200u هست رم 8 ddr4 هارد یک ترا ولی hdd گرافیک هم 930mx بنظرتون جوابه ؟ کارای تدوین و فتوشاپ که فک نکنم بتونه و برای همین به این حوزه میخوام رو بیارم

نازنین کریمی مقدم ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰

سلام. بله سیستم تون مناسب هست و مشکلی پیش نمیاد. من حتی روی این سیستم کار تدوین و فتوشاپ هم انجام دادم :)

Niosha ۰۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۵

سلام وقت بخیر سوالی داشتم در رابطه با برنامه‌نویسی بنظرتون سیستمی با این مشخصات جوابگوی برنامه نویسی اندروید، وب(فرانت-بک) یا دسکتاپ هست؟ ECS G41T-M16 Intel pentium(R) Duel Core E5200 "2.50GHz-2.50GHz" EVGAe-GeForce FT 610 - NVIDIA GeForce 610 (PCIe v1.1 x16 (2.5GT/s) @ x4 (2.5GT/s)) 2GB RAM DDR3-1333 SDRAM اگر خیر که پیشنهادتون چی هست در این باره؟ باتوجه به شرایط حاضر در بازار

نازنین کریمی مقدم ۰۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۳

درود برنامه نویسی اندروید که به هیچ وجه با این امکانات ممکن نیست، اما برای برنامه نویسی وب میتونید از ویرایشگرهای آنلاین مثل کدپن و امثالهم استفاده کنید. چون این سیستم به زحمت میتونه VsCode رو با کروم بالا بیاره (خود کروم کلی رم میگیره و کار باهاش در این حالت خیلی کند میشه) حداقلها رو توی این مقاله آوردیم، منتها پیشنهادم براساس بازار اینه که اگر میتونید و قصد جدی برای برنامه نویسی دارید، یک لپ تاپ سبک و با امکانات نسبتا خوب در حدود رنج 22 تا 32 میلیون برای برنامه نویسی و سنگین‌ترین کارها کفایت میکنه. اگر بین 13 تا 20 میلیون هست و میتونید لپ تاپ دست دوم تمیز پیدا کنید که هیچی، وگرنه بهتر هست که کمی صبر کنید تا بودجه تون بیشتر بشه. البته میتونید به سراغ پی سی برید (که برای برنامه نویسها واقعا دردسرسازه و اصلا توصیه نمیکنم) اگر بودجه تون زیر 13 میلیون هست و هیچجوره نمیتونید از این رنج بالاتر برید، به سراغ مینی کیسهای hp برید. سیستم 8 گیگ رم و corei5 شون عالیه و رنج قیمت مناسبی داره. شخصا چون تست کردم بهتون پیشنهاد میدم اما ممکنه برندهای بهتری هم باشه که با سرچ و خواندن نظرات در اینترنت دید بهتری پیدا میکنید.

mohsen ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۹

سلام و عرض ادب یک سوال از خدمتتون داشتم سی پی یو amd a6-9225 radeon r4 برای برنامه نویسی . طراحی سایت و کارهای گرافیکی متوسط مناسبه؟ روی لپ تاپ Lenovo v145 ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳

درود Lenovo v145 بهترین انتخاب در رنج قیمت خودش هست، اما مشکل مصرف باتری داره و برای استفاده از برنامه‌های گرافیکی مثل فتوشاپ، باید حتما به شارژ متصل باشید و کار کنید. سی پی یو هم متوسط رو به پایین هست اما رمش 8 هست که باعث میشه در ردکردن کاملش یکم شک کنم :) طبق تجربه مشابهی که داشتم با این سیستم، میتونم بهتون بگم که برنامه زیادی نمیتونید روش نصب کنید و IDE‌های پیشرفته مثل ویژوال استودیو رو با لگ بالا میاره. در اصل این لپ تاپ بیشتر برای کارهای دانشجویی روزمره (فیلم دیدن، گزارش نویسی و...) مناسبه. توصیه میکنم که به فکر یک سیستم قوی‌تر باشید.

محمد ۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

سلام وقتتون بخیر من صفر صفرم و در حال حاضر سربازم و روزانه بعد از ساعت 3 بعد از ظهر تا 9 شب تایم آزاد دارم. میخواستم بدونم برای طراحی وب لب تاپی تو رنج قیمتی 6 هفت میلیون کافیه؟ و اگه امکانش هست ی راهنمایی جامع برای شروع صفر تا 100 وب نویسی کنید ممنون میشم هدف من حرفه ای شدن تو طراحی وب هستش. آی دی تلگرامم: @M_haj98

نازنین کریمی مقدم ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲

سلام و خسته نباشید اگر اینترنت قوی داشته باشید، میتونید از محیطهای برنامه نویسی آنلاین مثل کدپن و .... استفاده کنید و لذا همین سیستمی که میگید کافی هست. در صورتی که میخواید آفلاین کدنویسی کنید، مشخصات سیستم موردنظر خودتون رو باید با مقاله تطبیق بدید. برای شروع برنامه نویسی وب توصیه میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید. پاینده باشید.

رضا ۰۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵

سلام من میخواد طراحی وب سایت کنم . آیا 1 سال باید آموزش ببینم ؟ و باید حتما با لنوکس وب نویسی کنم ؟ و اصلا از یک نفری که قدرت ذهن اش متوسط هست امکان پزیر هست من شنیدنم برنامه نویسی سخت و پیچیده هست . آیا وب هم همین جوریه ؟ +_+

نازنین کریمی مقدم ۰۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱

درود برای برنامه نویسی وب نیاز به لینوکس ندارید و با ویندوز شدنی هست. لینوکس برای برخی زبانهای خاص مثل سوییفت و... که خروجی مک یا آیفون میدهند مورد نیاز هست. حقیقتا منم بار اول که میخواستم برنامه نویسی رو شروع کنم دقیقا سوالهای شما رو داشتم. الان با قطعیت میتونم بگم که همه نیاز دارند برنامه نویسی یاد بگیرند و <strong>همه میتونند</strong>. فقط نیاز به پشتکار و حوصله داره. سرعت یادگیری به خودتون بستگی داره، اما به طور کلی برنامه نویسی وب آسون‌تر از بقیه حوزه هاست.

ابوالفضل007 ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸

میخواستم بببینم واسه برنامه نویسی با رم 4 هم میشه شروع کرد مهم برام انجام شدنشه اگه لگ هم بزنه مشکلی ندارم ولی میخام ببینم میشه ایا؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

سلام. اگر پردازش خیلی سنگینی (مثل آموزش مدلهای پیچیده شبکه عصبی در هوش مصنوعی) روش انجام نشه، بله رم 4 هیچ مشکلی نداره.

امیر ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲

سلام من میخوام تو دبیرستان رشته برنامه نویسی بخونم کامپیوتر بخرم بهتره یا لپ تاب ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳

سلام. اولویت با لپ تاپ هست اگر بودجه شو دارید. من هردو روش رو تست کردم و بنظرم لپ تاپ کمتر اذیت میکنه، با این حال اگر بین یک لپ تاپ خیلی ضعیف و یک کامپیوتر قوی مجبور بودید یکی رو انتخاب کنید، چون دبیرستانی هستید و در شروع کار قرار دارید، کامپیوتر رو انتخاب کنید.

1ab01fazl1 ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

سلام مقاله که عالی بود مرسی!! سیستم پیشنهادی شما از بین سیستم هایی که گفته شده چیه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۰۰:۰۲

درود. بنابر تجربه بنظرم سیستم‌های لنوو نسبت به بقیه به صرفه‌تر هستند و با هزینه کمتری میتونید رم و سی پی یو مناسبی تهیه کنید. تنها مشکلی که دارند، وزن شون هست که نسبت به مدلهای دیگه بیشتره. به طور کلی هرچی رم و CPU بالاتر باشه بهتره (حداقل CPU 5 هسته ای و حداکثر 7 هسته ای و حداقل رم 8 و حداکثر 16)، و اگر نیاز به انتخاب بود، اولویت رم رو بالاتر قرار بدید. یعنی یک سیستم با CPU 5 هسته ای و رم 16 بهتر هست از یک سیستم 7 هسته ای با رم 8. خودم مورد دوم رو دارم و مشکلی نداشتم، اما همزمان وقتی اندروید استودیو و ویژوال استودیو رو باز میکردم، کمی سیستم کند میشد که روی حالت اول این مشکل حل میشد.

milad ۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸

سلام لینوکس اوبونتو برای طراحی وب مناسبه یا محدودتی ایجاد نمیکنه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

سلام. خیر مشکلی ایجاد نمیکنه و به راحتی میتونید باهاش کار کنید.

محمدعلی ۰۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

سلام میخواستم بدونم که برای من که دارم بنامه نویسی هم ویندوز و هم اندروید یاد میگیرم ایا واقعا با تبلت surface pro7 میشه برنامه نویسی کرد یا نه من خودم دنبال کامپیوترم بنظرتون چه کامپیوتر با چه مشخصاتی بگیرم :^)

نازنین کریمی مقدم ۰۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵

سلام. بله امکان برنامه نویسی با surface وجود دارد. بحث انتخاب لپ تاپ یا surface خیلی رایجه. اگر در بودجه خریدتون محدودیت داشته باشید، لپ تاپ گزینه مناسبتری هست. اما توصیه میکنم از کامپیوتر استفاده نکنید. چون قابل حمل نیست. سرهم کردن یک سیستم کامل و مناسب هم دردسرهای بیشتری نسبت به خرید لپ تاپ داره. اگر بازار نوسان نداشت، بهتر بود که با یک لپ تاپ که ویژگیهاش رو در متن آوردیم شروع کنید و بعد از چند سال به سراغ مک یا surface بروید. اما با شرایط فعلی و سیر صعودی قیمتشون، ممکنه بعدا دیگه نتونید تهیه کنید. با توجه به اینکه تازه کار هستید مشخص کنید که آیا صددرصد قصد ادامه تحصیل یا کار در حوزه برنامه نویسی رو دارید یا نه و بر اساس اون تصمیم بگیرید.

علیرضا ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰

سلام برای اندروید استدیو cpu‌های سری 3000 رایزن جواب میده یا باید حتما اینتل بگیریم

نازنین کریمی مقدم ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸

سلام. قبلا رایزن سری 1700 یکم سر شبیه ساز اندروید استودیو یعنی ایمولاتور بازی درمیورد که انگار جدیدا مشکل رفع شده و فکر نکنم با سری 3000 رایزن به مشکل بخورید. اما توصیه میکنم سوالتون رو به انگلیسی در ردیت هم سرچ کنید که مطمئن بشید.

MiladF24 ۰۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۸

سلام این مشخصات سیستم عالیه (نه خوب) برای آندروید استودیو؟ cpu: i5 4590 Ram: 8Gb DDR3 GPU: Radeon RX 580 series Hard disks: 120ssd &amp; 1tr hdd

نازنین کریمی مقدم ۰۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

سلام. سیستمی که خود گوگل پیشنهاد داده این هست: ویندوز 64 بیتی : 7/8/10 رم: 8 دیسک: 4 گیگ رزولوشن: حداقل 1280 در 800 سیستم شما خوب هست اما برای عالی شدنش میتونید از یک رم 16 و cpu corei7 استفاده کنید.

amirhosein ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳

خیلی اطلاعات جامع و خوبی بود خسته نباشید

حمید ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۴۲

سلام من میخام برنامه نویسی اندروید رو شروع کنم لپ تاپ چی بگیرم با چ مشخصاتی بهترع البته با کمترین هزینه لپ تاپ دل دارم قدیمی میخاستم ببینم قابل ارتقا هستش

احمد ۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲

با سلام دوستان من دارم یک سیستم all in one pc میخرم با مشخصات زیر : cpu : core i7 4700MQ ram : 16 GB graphic : nvidia gt 740m میخوام بدونم که ، میتونم با این سیستم، برنامه نویسی موبایل با زامارین در ویژوال استودیو 2019 انجام بدم ؟ اگر کسی از دوستان برنامه نویسی زامارین انجام داده لطفا راهنمایی بکنه ممنون

مالک ۰۱ دی ۱۳۹۸، ۰۴:۵۱

سلام علیک میخوام درامد کسب کنم کدوم راه آسانترین سریعترین کدومه؟

محمدرضا ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳

سلام ممنون میشم پاسخ بدید این سیستم برای برنامه نویسی اندروید وطراحی وب مناسبه؟ پردزانده: Intel Core i5-9400F برد اصلی: Asus ROG Strix B360-F Gaming حافظه اصلی: Kingston HyperX Fury 2×8GB=16GB DDR4 3200MHz منبع تغذیه: Cooler Master Masterwatt 650W Bronze حافظه ذخیره سازی : AData Premier SU900 256GB هارد دیسک: Seagate Barracuda 2.0 TB کارت گرافیک: Asus GTX 1050 Phoenix 2GB

وحید صالحی ۰۱ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۳۴

بله مناسبه

محمدرضا ۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۲

asus 2080 ti 20 میلیون تومن :\ چرا اینقدر گرونه اخه ؟

محمد انوری ۰۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷

سلام محمدرضا جان ... متاسفانه قیمت لپ تاپ‌های حرفه ای تو ایران خیلی بالاست ... موفق باشی ...

محمد ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹

سلام. آیا میشه با گوشی موبایل برنامه‌نویسی کرد؟

ریحانه یزدانی ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

سلام محمد جان ... برای تمرین برنامه نویسی می‌تونی از اپلیکیشن هایی مثل Sololearn استفاده کنی ... اما چون برنامه نویسی حرفه ای نیاز به تست و دیباگ داره و سخت افزار قوی می‌خواد، با شرایط فعلی موبایل‌ها این کار شدنی نیست ...

محمد نقلانی ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۴

با عرض سلام به تیم خوب سون لرن . من برای یه کانفیگ خوب مدت‌ها تحقیق کردم که هم برنامه نویسی وب رو جواب بده و هم مبایل ، کانفیگ به شرح زیر می‌باشد : مادر بورد : Asus Z370 A II این مادربورد هم نسل 8 و هم نسل 9 رو پشتیبانی می‌کنه پردازنده : Coffiee laky 8500 3.0GHZ رم : Gskill 3200 Ripjaws V دوتا 8 گیگ البته 1 دونش هم کافیه و حتما باید XMP مادربورد رو فعال کنید . HDD و SSD : هارد HDD بسته به نیاز ولی SSD250 گیگ سبز WD M2 قیمتشم خیلی مناسبه . پاور : 580 گرین مانیتور : 22 LG توی بازار شرکتیش حدود 1600 هستش و کیفیت خوبی داره ولی اگر دنبال قیمت مناسب هستین مسترتک 24 اینچ داره با پنل IPS تصویر خوب و شفافی داره با قیمتی حدود 2400 . موس و کیبورد هم سلیقه هستش . برای کیس هم می‌تونید از سری کیس‌های گیرین استفاده کنید که هم سیستم مدیریت کابل دارن و هم 40 درصد فزای داخل کیس خنک‌تر هستش حتما هم برای پردازش گر از سیستم خنک کننده دیپ استفاده کنید ( فن نوتوس 300 و 400 گیرین عالی هستش 1200 دور هستش و قابلیت مدیریتی داره )

محمد انوری ۰۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸

سلام محمد جان ... مرسی که نتیجه تحقیقات خودت رو با ما هم به اشتراک گذاشتی ... موفق باشی ...

Patriot Programmer ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹

سلام و عرض ادب راستش برای انتخاب لپ تاپ همه منظوره باید وسواس زیادی به خرج داد و نشه به راحتی لپ تاپ مناسب رو انتخاب کرد با جزئیات کم بهش می‌پردازم : 1- برای سیستم عامل لینوکس ترجیحا گرافیک amd انتخاب شود به دلیل سازگاری بیشتر با unix و update‌های جدید و مختص به این سیستم عامل از طرف amd 2- برای برنامه نویسی وب لپ تاپی با cpu i5 و رم 8 کیفایت می‌کند . ( اما آخر بحث بنده رو دنبال کنید ) 3- برای برنامه نویسی موبایل cpu i7 با رم 8 مناسب هست ولی کافی نیست ، خود بنده در سال‌های دور تجربه ی شخصی استفاده از چنین لپ تاپی رو داشتم ( لپ تاپ x550 L ) البته شبیه ساز بنده برای اندروید genymotion بود البته یک نکته رو باید متذکر بشم که آن زمان که من از این شبیه ساز استفاده می‌کردم هیچ سازگاری با گرافیک AMD نداشت و قادر به نصب این شبیه ساز بر روی لپ تاپ خود نبودید و الان که رفته رفته android studio جایگزین شد به همراه شبیه ساز اختصاصی خودش دیگه رم 8 و cpu i5 براش کفایت نمیکنه یعنی برای run کردن پروژتون به مشکل lag مواجهه خواهید بود . 3- برنامه نویسی برای سیستم عامل ios , برای run کردن شبیه ساز سیستم عامل مکینتاش اپل هم لپتاپی با مشخصات cpu i7 , ram 8 واقعا ضعیف هست یعنی کار شما رو راه میندازه ولی برای run کردن یک خروجی باید نزدیک به 8 دقیقه صبر کنید و واقعا این قضیه خیلی افتضاح بود ( البته برای من ) 4- هدف از خرید لپ تاپ چه چیز هست ؟ در واقع یک برنامه نویسی نمیتونه برای انجام پروژهاش رو هر لپ تاپی حساب کنه ، اگر شما داخل شرکت کار می‌کنید خب باید یک pc جداگانه ای در اختیار شما قرار بدن و شما از طریق سیستم‌های ورژن کنترل مثل : git سورس کد خودتون رو به اشتراک بزارید و از طریق آن روی سورس خودتون تبادل نظرات دارید و اگر می‌بینید در جلسه ای هم برگزار میشه بیشتر روی روند پیشرفت پروژه بحث می‌کنند و روی سورس کد نیست مثلا روی الگوریتم کلی و شبه کد بحث دارند . 5- خرید موس و کیبورد ، برای خرید موس و کیبورد لازم نیست خیلی وسواس زیادی به خرج بدید اما اگر پول خرید آرگونومیک رو دارید خرج کنید بهتر هست ولی اینها همه حاشیه هست باید مچ دستتون رو نرمش بدید تا به بیماری مچ دست مبتلا نشید و اگر هم مبتلا بشید یعنی کار خودتون رو از دست دادید مگر اینکه شرکتی که داخل فعالیت دارید فهمیده باشه . 6- اگر به فکر چشمتون هستید خرید مانیتور دوم با صفحه نمایش 24 به بالا الزامی هست . 7- سوال آخر و مهم : آیا به هر لپ تاپی میشه اطمینان کرد ؟ خیر ، لپ تاپ‌های گیمینگ سری GL503vs تجربه ی کاربری بدی رو از لحاظ صدای فنی که تولید می‌کنه در اختیار شما قرار میده به چه دلیل ؟ به خاطر اینکه شما کافی با چند شبیه ساز فعالیت داشته باشید و از gpu و cpu خودتون حداکثر استفاده رو ببرید اون وقت هست که صدای فن بالایی تولید میکنه و موجب آزار دیگران میشه . دسیبل صدای فن در حالت نرمال باید حدودا 35 باشه ولی صدای فن لپ تاپ‌های گیمینگ مثل gL503 vs ایسوس در حالت استفاده حداکثری حدود 80 هست و برای دیگران آزار دهنده هست و در واقع این صدای فن به خاطر سخت افزار قدرتمند و مجتمعی هست که استفاده می‌کنند و برای کنترل گرمای تولید این صدای فن تولید میشه . 8- برای خرید لپ تاپ از هر کسی باید مشورت بگیریم ؟ در واقع باید از کسی مشورت بگیرید که تجربه ی استفاده از اون لپ تاپ رو داشته باشه البته در حالت استفاده ی حداکثری و یادتون باشه هیچ وقت به قسمت نظرات سایت‌های فروش اینترنتی تکیه نکنید چون نظرات غیر تخصصی زیادی داره . 9- مطالب و نکات بسیار ولی بنده نمیتونم بیشتر از این بنویسم . مطلبی که سون لرن قرار داد خوب بود ولی خیلی کلی و بنده سعی کردم که کامل ترش کنم . از لحاظ کارایی مقاله از 10 نمره 1 .

علی ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰

سلام خسته نباشید کلا سمت اندروید و وب هستید؟ اصلا به زبان‌های ویندوز و.... نمی‌پردازید

لقمان آوند ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۵۲

در حال حاضر که عمدتا وب و موبایل هستیم به مرور به اون سمت هم خواهیم رفت.

  • چرا وجود حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید مهم است؟
  • چه پردازنده‌ای برای برنامه نویسی اندروید بهترین است؟
  • برای برنامه نویس اندروید یه چه مقدار رم نیاز دارید؟
  • آیا نوع هارد در برنامه نویس اندروید موثر است؟
  • نکات مهم در انتخاب لوازم جانبی چیست؟
  • سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی وب چیست؟
  • جمع بندی:
اشتراک گذاری مقاله در :