سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۶ دیدگاه نظر وحید حسنی
معرفی بهترین سایت‌ها و منابع آموزشی فریم ورک لاراول
معرفی بهترین سایت‌ها و منابع آموزشی فریم ورک لاراول

علت این که فریم ورک لاراول در میان بسیاری از توسعه دهندگان وب که از زبان PHP استفاده می‌کنند، پرطرفدار است، قابلیت هایی همچون open source بودن، syntax منظم و داشتن ابزار و تجهیزات قدرتمند، نقشه‌ی اصطلاحات شی گرا، سادگی در احراز هویت و انطباق اسناد، مسیریابی صحیح و درست، کتابخانه‌ی مناسب، جامع و کاربردی بودن، است. اگر به یادگیری این فریم ورک علاقه دارید در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا چند سایت آموزش لاراول کاربردی و کتاب آموزش لاراول را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین سایت‌ها و منابع آموزش لاراول

در سال 2011، لاراول در عرض کمتر از 2 ماه از ورژن بتا به اولین نسخه خود ارتقا یافت. این نسخه بسیار خوب، دارای پشتیبانی داخلی برای احراز هویت، متمرکز سازی، بررسی مدل‌ها و بازدیدها و بخش ها، مسیریابی و سایر مکانیسم‌های عملگرا بود. با این حال، این ورژن از فریم ورک لاراول از کنترل کننده هایی پشتیبانی می‌کرد که مانع از حضور فریم ورک MVC می‌شدند. این مشکل در ورژن ۲ لاراول با پشتیبانی از کنترل کننده‌ای به نام "Blade" رفع شد. در نسخه سوم لاراول، یک خط فرمان به نام Artisan معرفی شد، که بعدها برخی از اجزاء را در فریم ورک Symfony قرار داد.

نسل چهارم فریم ورک لاراول به طرز قابل توجهی ارتقا یافت، به گونه‌ای که معماری این فریم ورک به طور کامل تغییر پیدا کرد. در سال 2015، سری Laravel 5 شروع به ارتقا به نسخه‌یLaravel 5 .1  و اخذ پشتیبانی طولانی مدت کرد. لاراول با امکاناتی که برای توسعه دهندگان و طراحان سایت فراهم می‌آورد کارهای بسیاری را ساده کرده است. این فریم ورک دارای یک محیط خلاقانه و syntax گویا و رسا است. و از همه مهم‌تر اینکه مستندات بروز و کاملی را برای آموزش لاراول و طراحی یک برنامه‌ی حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

Laravel documentation

پیش از بررسی سایر منابع آموزش لاراول، باید بگوییم که سایت رسمی فریم ورک لاراول بخشی به نام اسناد (Documentation) دارد که مطالب کامل و بروزی را مطابق با اولین تا آخرین ورژن، ارائه می‌دهد. از آنجایی که این بخش توسط جمعی از توسعه دهندگان و برنامه نویس‌های PHP نوشته می‌شود، بنابراین یک منبع قابل استناد برای آموزش فریم ورک لاراول محسوب می‌شود. شاید کمی اغراق به نظر برسد، اما اگر کمی کاربلد باشید، می‌توانید با استفاده از آموزش‌های این بخش، ظرف کمتر از 30 دقیقه یک برنامه‌ی کاربردی طراحی کنید.

سایت آموزش لاراول

Laracasts

اگر بخواهیم Laracasts را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم که برای توسعه دهندگانی که از فریم ورک لاراول استفاده می‌کنند این منبع آموزش لاراول یک چیزی است همچون سایت نتفلیکس برای افرادی که عاشق و شیفته‌ی سینما و فیلم هستند. این سایت ارائه دهنده آموزش‌های پیشرفته و کاربردی طراحی سایت با استفاده از ویدیوهای تخصصی است. لاراکست امکانات بسیاری را برای یادگیری روش‌های طراحی با استفاده از فریم ورک لاراول فراهم می‌کند و قسمت خوب ماجرا این است که با توجه به دوره‌ها و درس هایی که می‌گذرانید، کمترین هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنید.

سایت آموزش لاراول

Code Bright

Code Bright را می‌توان یک منبع درجه یک برای آموزش لاراول در نظر گرفت. این کتاب آموزش لاراول که برای ورژن چهارم لاراول نوشته شده است، اکثر نکات و قابلیت‌های مهم این فریم ورک جذاب و کاربردی را بررسی می‌کند. این کتاب را می‌توانید به دو صورت آنلاین و کاغذی تهیه کنید.

سایت آموزش لاراول

Treehouse

بدون شک یکی از سایت هایی که لاراول را از پایه به شما آموزش می‌دهد Treehouse است. با استفاده از این سایت می‌توانید با تکنولوژی‌ها و ابزارها و مبانی آموزش لاراول آشنا شوید. نحوه ارائه‌ی دوره‌های این منبع آموزش لاراول به این صورت است که هر بخش یا موضوع دارای چند درس، پرسش، تمرین و پاسخ است. علاوه بر این می‌توانید از یادداشت‌ها و راهنمایی‌های ارائه دهندگان دوره و سایر برنامه نویسان استفاده کنید. در این سایت با آزمون دادن و حل مسئله می‌توانید توانایی‌های خود را ارزیابی کنید.

سایت آموزش لاراول

Sitepoint

Sitepoint یکی از کاملترین منابع آموزش لاراول است. در این سایت آموزش ها، دوره‌ها و کتاب‌های الکترونیکی که لاراول را از پایه و مبنا آموزش می‌دهند ارائه شده‌اند. بزرگترین مزیت کورس‌ها و درس‌های این سایت این است که توسط برنامه نویس‌ها و دولوپرهای Sitepoint نوشته شده‌اند.

Tutorials Point

Tutorialspoint یک وب سایت بزرگ آموزشی است که موضوعات مختلف برنامه نویسی را ارائه می‌دهد. آموزش لاراول تنها یکی از دوره هایی است که می‌توانید در این سایت بگذرانید. محیط ساده و یوزر فرندلی این وب سایت به خوبی نمایانگر شعار "راحت و آسان بیاموزید" Tutorials Point است. موضوعات مرتبط با آموزش لاراول را می‌توانید به سادگی در پنل اصلی این سایت پیدا کنید.

سایت آموزش لاراول

Eduonix

در سایت Eduonix شما هر آنچه که لازم است در زمینه‌ی یادگیری و آموزش لاراول، بدانید را به راحتی خواهید آموخت. دوره‌های این سایت شامل مبانی، اصول و درس‌های جامع برای آموزش لاراول است. Eduonix یک منبع جالب و سرگرم کننده نیز است. زیرا در ابتدای هر درس آموزش لاراول، ویدیویی برای درک بهتر موضوع نیز قرار داده شده است.

سایت آموزش لاراول

Hackr.io

Hackr.io بیشتر از اینکه یک منبع آموزش لاراول محسوب شود یک شبکه اجتماعی گسترده برای ارتباط بین برنامه نویس‌ها و توسعه دهندگان است. این سایت ارائه دهنده‌ی تعدادی از بهترین دوره‌های آموزش آنلاین لاراول است. در این سایت توسعه دهندگان و اعضا سوالاتی را در خصوص مشکلات خود در زمینه یادگیری لاراول با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و در فروم‌ها به بحث و تبادل اطلاعات می‌پردازند.

سایت آموزش لاراول

جمع‌بندی

در این مقاله تعدادی از وبسایت‌های مهم و کاربردی در زمینه آموزش و منابعی برای لاراول را مورد بررسی قرار دادیم. می‌توانید با استفاده از عضویت در انجمن‌های این سایت‌ها و یا استفاده از دوره‌های آنلاین برخی از آن‌ها قدرت برنامه نویسی خود را در لاراول افزایش دهید. شما تا به حال از چه منابعی برای یادگیری لاراول استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که نام آن‌ها را با ما و کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر لاراول علاقه داری می‌توانی در دوره آموزش لاراول کاربردی (بسته پروژه محور) شرکت کنی، این دوره شامل ۱۲ پروژه کاربردی و پر استفاده در دنیای واقعی است، که تمامی پروژه‌ها به صورت کامل برنامه‌ نویسی خواهند شد، تا دانشجو بتواند با روند ایجاد و تکمیل پروژه به صورت کامل آشنا شود.

۶ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰

آقا این چه طرز توضیح دادنه شما همرو که گفتی خوبه حداقل یه مقایسه می‌کردی بفهمیم کدومو انتخاب کنیم

محمد میرزایی جوینانی ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۷:۲۸

Symphony یا symfony

وحید حسنی ۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹

بله Symfony درسته خیلی ممنون از دقتتون اصلاح شد

ارش ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۵۶

ممنون

حسین کریمی ۰۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۲۵

خیلی مطلبتون خوب بود. تشکر

حسین کریمی ۰۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴

خیلی مطلبتون خوب بود. تشکر

  • معرفی بهترین سایت‌ها و منابع آموزش لاراول
  • Laravel documentation
  • Laracasts
  • Code Bright
  • Treehouse
  • Sitepoint
  • Tutorials Point
  • Eduonix
  • Hackr.io
اشتراک گذاری مقاله در :