کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ دیدگاه نظر نازنین گودرزی
معرفی بهترین افزونه‌های اسلایدر وردپرس و نحوه ساخت اسلاید
معرفی بهترین افزونه‌های اسلایدر وردپرس و نحوه ساخت اسلاید

اگر به دنبال روش‌هایی برای بهبود تجربه‌ی بازدید کنندگان در سایت خود هستید، می‌توانید از افزونه اسلایدر وردپرس استفاده کنید. این افزونه‌ها نه تنها به برجسته سازی محتوای اصلی یک صفحه کمک می‌کنند، بلکه آن را در قالبی بصری، جذاب و تعاملی نمایش می‌دهند. استفاده از یک افزونه اسلایدر وردپرس کار سختی نیست. افزونه‌های شخص ثالث بسیاری برای ایجاد اسلایدر در وب سایت‌های وردپرسی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند؛ اما، چالش واقعی این است که افزونه‌ی انتخابی شما با قالب وب سایت‌تان سازگار باشد. در ادامه به معرفی بهترین افزونه‌های اسلایدر وردپرس می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

افزونه‌ اسلایدر Slider Revolution

اگر از قالب‌های برتر وردپرس در پروژه‌های خود استفاده کرده باشید، احتمالاً افزونه‌ی Slider Revolution را می‌شناسید. این افزونه، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین افزونه‌های اسلایدر برای وردپرس است. اسلایدر رولوشن با ارائه‌ی انتخاب‌های فراوان و ویژگی‌های با کیفیت، همچنین ادعا می‌کند که قدرتمندترین سازنده اسلایدر وردپرس است.

با استفاده از این افزونه، به‌راحتی می‌توانید یک اسلایدشوی تمام عرض و تمام صفحه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید استایل‌های انیمیشن مختلفی را روی آن‌ اعمال کنید.

یکی از نکات منفی این پلاگین، سرعت پایین بارگیری آن است. حتی در وب سایت Slider Revolution نیز توضیح داده شده است که چگونه استفاده از اسلایدر آن‌ها می‌تواند بر روی زمان بارگذاری، که یک عامل مهم رتبه‌بندی جستجو برای Google است، تاثیر منفی بگذارد.

افزونه‌ اسلایدر LayerSlider

LayerSlider یک افزونه اسلایدر وردپرس با کیفیت و ریسپانسیو است که گزینه‌های زیادی برای مدیریت و راه اندازی آسان ارائه داده است. این افزونه اسلایدر بیش از 200 طرح اسلایدر از پیش طراحی شده‌ی دو بعدی و سه بعدی، یک اسلایدرساز درگ و دراپ WYSIWYG، پیش نمایش زنده، نمای تایم‌لاین، فونت‌های Google و انیمیشن‌های سفارشی برای انتقال طرح اسلایدها را ارائه می‌دهد.

این افزونه، گزینه‌ی بارگذاری تنبل (lazy load) داخلی را نیز ارائه داده است تا اطمینان حاصل کند که اسلایدر بر زمان بارگیری سایت شما تأثیر منفی نمی‌گذارد. این افزونه، همچنین 13 پوسته‌ی داخلی، 3 استایل ناوبری و چندین استایل اسلایدر را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در طراحی اسلایدرهای خود از آن‌ها استفاده کنید.

افزونه اسلایدر RoyalSlider

RoyalSlider یک افزونه اسلایدر وردپرس با عملکرد بالا است که با HTML5 و CSS3 ایجاد شده تا سئوی خوبی داشته باشد. RoyalSlider چه از نظر ویژگی و چه از نظر عملکرد، به شما کمک می‌کند تا یک اسلایدر مدرن ایجاد کنید که طراحی سایت شما را ارتقا دهد. در این افزونه امکان افزودن چندین اسلایدر در یک صفحه وجود دارد.

برای پر کردن اسلایدر خود می‌توانید از داده‌های Flickr ،Instagram، تصاویر شاخص پست‌های وبلاگ یا فروشگاه ووکامرس خود استفاده کنید. RoyalSlider از فیلم‌های YouTube و Vimeo پشتیبانی می‌کند، همچنین به شما امکان می‌دهد گالری‌های ویدئویی ایجاد کنید. ویژگی بارگذاری تنبل هوشمند نیز تضمین می‌کند که وب سایت شما هرگز توسط اسلایدرهایی که با این افزونه ایجاد کرده‌اید، کند نمی‌شود.

افزونه اسلایدر Hero Slider

Hero Slider یک افزونه اسلایدر عالی و با کیفیت برای وردپرس است که با ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا یک اسلایدر خیره کننده برای وب سایت خود ایجاد کنید. این افزونه اسلایدر کاملاً ریسپانسیو است و می‌توانید با درگ و دراپ کردن عناصر مورد نیاز، بدون هیچ‌گونه کدنویسی، اسلایدر خود را ایجاد کنید.

Hero Slider علاوه بر اینکه بر مبنای اصول سئو طراحی شده است، با WooCommerce سازگاری دارد. بنابراین می‌توانید از آن در سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. علاوه بر این، Hero Slider گزینه‌های مختلف پیکان و دکمه، لایه‌های نامحدود در هر اسلاید و چندین اسلایدر در هر صفحه را ارائه می‌دهد. همچنین گزینه‌ی پس زمینه‌ی ویدئویی (و همچنین یک عنصر ویدئویی را برای اسلایدر شما) را ارائه می‌دهد و دارای ویژگی مکث خودکار برای پخش فیلم در هر یک از اسلایدها است.

افزونه‌ اسلایدر Accordion and Accordion Slider

Accordion and Accordion Slider، یک افزونه اسلایدر وردپرس کاملاً ریسپانسیو است که به شما کمک می‌کند تا یک اسلایدر زیبا برای وب سایت خود بسازید. با استفاده از این افزونه می‌توانید تصاویر گالری‌های محتوا مانند Flickr را به راحتی نشان دهید. این افزونه تضمین می‌کند که تمام اسلایدرهای شما در دستگاه‌های مختلف عالی به نظر می‌رسند، علاوه بر این، سئوی خوبی دارد و ویژگی‌های شگفت انگیز فراوانی مانند deep linking ،breakpoints و بارگذاری تنبل را ارائه می‌دهد.

افزونه اسلایدر Recent Post Slider/Carousel

Recent Post Slider/Carousel به شما امکان می‌دهد پست‌های اخیر را در یک اسلایدر نمایش دهید. هر فردی، از مدیر وب سایت مبتدی گرفته تا متخصص، می‌تواند از این افزونه استفاده کند. برای افزودن اسلایدر پست، تنها کافیست شورت‌کد را پیکربندی کنید. این پلاگین اسلایدر وردپرس یک کاروسل پست و چهار طرح برای بهبود ظاهر اسلایدرهای شما ارائه می‌دهد. WP Responsive Recent Post Slider راهی عالی برای کمک به بازدید کنندگان وب سایت است تا به راحتی پست‌های اخیر شما را پیدا کرده و روی آن‌ها کلیک کنند.

افزونه اسلایدر Soliloquy

Soliloquy یک افزونه اسلایدر وردپرس با قابلیت ریسپانسیو است که به راحتی می‌توانید آن را مدیریت کنید. Soliloquy به استانداردهای کدنویسی وردپرس و سئو پایبند است و می‌توانید عنوان، توضیحات و زیرنویس‌ها را به اسلایدها اضافه کنید.

این افزونه از پست تایپ‌های سفارشی برای مدیریت اسلایدر استفاده می‌کند که ایمپورت و اکسپورت کردن اسلایدر را آسان‌تر می‌کند. Soliloquy قابل ترجمه به سایر زبان‌هاست و می‌توانید از آن در سایت‌های چند زبانه نیز استفاده کنید.

ایجاد یک اسلایدر وردپرس با Soliloquy

اولین کاری که باید انجام دهید، دانلود کردن Soliloquy است. سپس باید آن را نصب و فعال کنید. پس از فعال‌‌سازی، منوی جدیدی را در داشبورد وردپرس خود مشاهده می‌کنید. با کلیک بر روی آن به صفحه‌ی لیست اسلایدرها منتقل می‌شوید که خالی خواهد بود زیرا هنوز هیچ اسلایدری ایجاد نکرده‌اید. برای افزودن اسلایدر جدید، روی Soliloquy » Add New کلیک کنید.

افزونه اسلایدر وردپرس Soliloquy

پس از وارد کردن عنوان اسلایدر خود، روی دکمه‌ی Upload slides کلیک کنید. اکنون، یک پاپ‌آپ دقیقاً مانند بارگذار پیش فرض رسانه وردپرس ظاهر می‌شود و می‌توانید تصاویر اسلایدر خود را بارگذاری کنید. تصاویر را از کتابخانه‌ی رسانه انتخاب کنید، اسلایدهای ویدئویی را نیز می‌توانید با افزودن URLهای ویدئوهای YouTube یا Vimeo اضافه کنید یا یک اسلاید HTML ایجاد کنید.

برای افزودن یک فیلم به عنوان اسلاید، بهتر است ابتدا فیلم خود را در YouTube یا Vimeo بارگذاری کنید. سپس URL آن را به سادگی در افزونه وارد کنید، Soliloquy بقیه‌ی کارها را انجام می‌دهد.

در مورد اسلایدهای HTML باید کد HTML را جایگذاری کنید. این html می‌تواند هر چیزی که شما می‌خواهید باشد.

در ادامه، برای بارگذاری تصاویر اسلاید از رایانه خود بر روی Select Files کلیک کنید.

پس از انتخاب اسلایدهای تصویر، تصاویر مورد نظر شما در کتابخانه‌ی رسانه بارگذاری می‌شوند. برای افزودن این اسلایدها به اسلایدر خود، روی دکمه‌ی Insert Slides کلیک کنید. پس از قرار دادن اسلایدها، می‌توانید گزینه‌های دیگر را در صفحه‌ی add new slider page پیکربندی کنید.

شما می‌توانید سایز اسلایدر پیش فرض را انتخاب کنید، قابلیت ریسپانسیو امکان تنظیم خودکار اسلایدها را برای صفحات کوچک‌تر فراهم می‌کند.

می‌توانید گزینه‌های دیگر سرعت اسلاید، جلوه‌ی حرکت اسلاید، جلوه‌ی انتقال و... را مطابق با سلیقه‌ی خود سفارشی‌سازی کنید. سپس روی دکمه‌ی publish کلیک کنید تا اسلایدر خود را ذخیره کرده و در دسترس عموم قرار دهید.

افزودن اسلایدر وردپرس در پست‌ها و صفحه‌ها

اکنون که اسلایدر خود را ایجاد کرده‌اید، مرحله‌ی بعدی، قرار دادن آن اسلایدر در یک پست یا صفحه است. ویرایشگر پست را باز کنید، مکانی را که می‌خواهید اسلایدر را اضافه کنید، انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Add Slider در کنار بارگذار رسانه کلیک کنید.

باکس‌های هر کدام از اسلایدرهایی که ایجاد کرده‌اید را در این صفحه مشاهده خواهید کرد. حال، اسلایدری را که می‌خواهید در صفحه قرار دهید، انتخاب کرده و سپس روی دکمه‌ی Insert Slider کلیک کنید.

با این کار یک شورت‌کد اسلایدر به پست شما اضافه می‌شود. اکنون می‌توانید پست خود را ذخیره کرده یا پیش نمایش آن را مشاهده کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله، چندین افزونه اسلایدر وردپرس محبوب را به شما معرفی کردیم و نحوه‌ی ایجاد یک اسلایدر وردپرس با Soliloquy را نشان دادیم. افزونه‌های بسیار زیادی برای ساخت اسلایدر وجود دارد و شما می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید. اسلایدرها به ظاهر وب سایت شما جلوه‌ای زیبا می‌بخشند، اما نکته‌ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید، این است که نباید از افزونه‌ای استفاده کنید که منجر به کاهش سرعت بارگذاری وب سایت شما شود.

امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در رابطه با بهترین افزونه اسلایدر وردپرس با ما در میان بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی وردپرس علاقه داری، شرکت در دوره آموزش قالب نویسی وردپرس را پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در این دوره، در کمتر از یکسال به یک متخصص وردپرس همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده استخدام، دریافت پروژه و پیاده‌سازی قالب و پلاگین‌های وردپرسی هستی.

۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • افزونه‌ اسلایدر Slider Revolution
  • افزونه‌ اسلایدر LayerSlider
  • افزونه اسلایدر RoyalSlider
  • افزونه اسلایدر Hero Slider
  • افزونه‌ اسلایدر Accordion and Accordion Slider
  • افزونه اسلایدر Recent Post Slider/Carousel
  • افزونه اسلایدر Soliloquy
  • ایجاد یک اسلایدر وردپرس با Soliloquy
اشتراک گذاری مقاله در :