کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۶۳ دیدگاه نظر زهرا فرحمند
چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟
چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

شاید شما هم قصد داشته باشید که شروع به برنامه نویسی کنید و این سوال برای شما پیش اومده که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم و یا چطور برنامه نویسی کنیم این سوال اکثر کسایی هست که با شغل محبوب برنامه نویسی آشنا می‌شوند و قصد دارند برنامه را حرفه ای شروع کنند . خوندن این مقاله کمکت می‌کنه با ویژگی‌های مختلفی که بین زبان‌های برنامه نویسی تمایز ایجاد می‌کنه آشنا بشی. این کار باعث میشه بتونی راحت‌تر مسیرت رو انتخاب کنی. به علاوه انتخابت منطقی‌تر و مطمئن‌تر میشه. پس تا پایان مقاله همراهم باش!

عجله نکن ، دوست داری برنامه نویسی یاد بگیری ؟ دکتر لقمان آوند در دوره الفبای برنامه نویسی خیلی قشنگ با زبان ساده بهت مسیریادگیری برنامه نویسی رو آموزش داده تازه یک کد تخفیف 50 درصدی  alephba50 هم برات گذاشتیم که راحت‌تر شروع کنی، فقط کافیه در این دوره خیلی ارزون شرکت کنی و از مشاوره رایگان مشاوران ما هم بهره‌مند بشی !
چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

برای انتخاب زبان برنامه نویسی مورد علاقه ات لازمه ویژگی‌ها و کاربرد‌های زبان‌های برنامه نویسی رو بدونی. باید بدونی که می‌خوای برای چه پلتفرمی برنامه بنویسی. اصلا چی می‌خوای بنویسی! دوست داری چه جور شغلی داشته باشی؟ اون ویژگی چه مزایایی رو در اختیارت قرار میده و... هر ویژگی که یک زبان برنامه نویسی خاص داره نباید به دید مزیت یا عیب مطلق اون زبان برنامه نویسی دیده بشه. نکته مهم اینه که معیار خوبی و بدی، انتخاب هر زبان برنامه نویسی در جای درست خودشه.

برنامه نویسی سطح بالا و برنامه نویسی سطح پایین

اگر به دنبال یادگیری یک زبان برنامه نویسی باشی به احتمال زیاد اسامی زبان‌های "سطح بالا" و "سطح پایین" تا به حال زیاد به گوشت خورده. باید بگم که مفهوم سطح بالا یا سطح پایین بودن یک زبان مسئله ای نسبیه یعنی بسته به زبان هایی که دارن با هم مقایسه میشن یک زبان برنامه نویسی ممکنه سطح بالا یا سطح پایین محسوب بشه.

به این خاطر که تنها مفهوم قابل فهم برای کامپیوتر اعداد صفر و یکه، زبان ماشین به عنوان تنها زبان قابل فهم برای کامپیوتر فقط از اعداد صفر و یک تشکیل شده. اما حرف زدن با کامپیوتر به زبان صفر‌ها و یک‌ها کار خیلی طاقت فرساییه بنابراین زبان‌های برنامه نویسی وارد میدان شدن. زبان برنامه نویسی اسمبلی به عنوان نزدیک‌ترین زبان به زبان کامپیوتر به وجود اومد و بنابراین از لحاظ نزدیکی به زبان انسان در پایین‌ترین سطح ممکنه. هرچه میزان نزدیکی به زبان انسان و abstraction یا انتزاع یک زبان برنامه نویسی زیادتر باشه اون زبان سطح بالاتر و از زبان ماشین دور تره!

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

اولین زبان‌های سطح بالا فرترن و کوبول بودن. ممکنه در نگاه اول به زبان‌های برنامه نویسی سطح پایین برچسب بد یا ضعیف و به زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا برچسب خوب یا قوی بزنید. اما باید بگم این باور کاملا اشتباهه! ضعیف یا قوی بودن یک زبان کاملا بستگی به مورد استفاده شما داره و زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن.

زبان‌های بسیار سطح پایین می‌تونن مستقمیا و بدون نیاز به کامپایلر یا مفسر اجرا بشن. با اون‌ها می‌تونید کنترل کاملی روی مموری کامپیوتر داشته باشی. به همین خاطر کارایی بسیار بسیار خوبی دارن. با زبان‌های سطح پایین می‌تونی برای سخت افزار‌ها برنامه بنویسی و یا سیستم عامل بسازی. اما با وجود همه این مزایا برنامه نوشتن با اونا بسیار سخته. بنابراین مدت زمان توسعه نرم افزار با اون‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کنه.

شروع برنامه نویسی

بر خلاف زبان‌های برنامه نویسی سطح پایین، خوندن، نوشتن و نگهداری و بهبود برنامه‌های نوشته شده به زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا مثل جاوا، سی شارپ و PHP بسیار راحته. زبان‌های سطح بالا به معماری سخت افزار وابسته نیستن و با اون‌ها شما به جای سر و کار داشتن با خونه‌های حافظه، با توابع، اشیا و ... سر و کار دارید.

انواع پلتفرم‌های برنامه نویسی

برای اینکه به مبحث انواع پلتفرم‌ها بپردازیم نیازه که اول بدونیم پلتفورم چیه. پلتفورم در واقع بستریه که یه نرم افزار می‌تونه در اون اجرا بشه. معمولا پلتفورم با سیستم عامل اشتباه گرفته میشه در حالی که پلتفورم به مجموع سخت افزار (مثل موبایل، کامپیوتر‌های دسکتاپ یا لپتاپ، کنسول‌ها و...) و سیستم عامل‌های مختلف (مثل ویندوز 32 بیت یا 64 بیت، مکینتاش، اندروید، IOS و...) و حتی نسخه‌های اون‌ها (مثل ویندوز 2008 یا مک او اس سیرا) گفته میشه.

با احتساب توضیحات بالا به طور کلی ما می‌تونیم روی سه بستر یا پلتفورم مهم موبایل، وب و دسکتاپ برنامه بنویسیم. البته من توی این مقاله با این سه نوع از پلتفورم‌های اصلی سر و کار دارم و صد البته که پلتفورم‌های دیگه ای مثل ساعت‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و... با سیستم‌های عامل و نسخه‌های مختلف وجود دارن.

برنامه نویسی موبایل 

برنامه نویسی

برنامه‌های موبایل معمولا به دو دسته برنامه‌های اندرویدی و برنامه‌های IOS تقسیم میشن. حتما با این دو سیستم عامل از قبل آشنا هستی. برای نوشتن اپلیکیشن‌های اندروید می‌تونی از زبان‌های برنامه نویسی مثل جاوا، سی شارپ، کاتلین، سی پلاس پلاس و... استفاده کنی. اما توی ایران زبان جاوا برای این کار رایج تره.

به علاوه برای نوشتن اپلیکیشن‌های IOS می‌تونی از زبان هایی مثل swift و objective c استفاده کنی.

برنامه نویسی وب

برنامه‌های وب به دو دسته برنامه‌های سمت کاربر (client side) و برنامه‌های سمت سرور (server side) تقسیم میشن. برنامه‌های سمت کاربر برنامه هایی هستن که روی مرورگر کاربر اجرا میشن و برنامه‌های سمت سرور برنامه هایی هستن که روی یک کامپیوتر سرور اجرا میشن ونتایج اجرای اون ها، به کامپیوتر کاربران نرم افزار ارسال میشه.

شروع برنامه نویسی

اگر قصد وارد شدن به حوزه برنامه نویسی وب رو داری برای انتخاب زبان برنامه نویسی اول باید مشخص کنی اون زبان رو برای سمت کاربر می‌خوای یا برای سمت سرور. البته معمولا در موقع شروع کار برنامه نویسی وب اولین قدم ها، چه قصد رفتن به سمت کلاینت رو داشته باشید و چه سمت سرور یادگیری زبان‌های html و css هست. چون این دو زبان پایه برنامه نویسی وب محسوب میشن ولی بدون اون‌ها هم شروع یادگیری برنامه نویسی سمت سرور ممکنه.

برای حوزه سمت کاربر زبان جاوا اسکریپت رو یاد بگیر. برای حوزه سمت سرور به تناسب نیاز و هدف گذاریت می‌تونی بین زبان‌های برنامه نویسی زیادی مثل PHP، جاوا اسکریپت، روبی و... زبان برنامه نویسی مورد علاقه ات رو انتخاب کنی.

برنامه نویسی دسکتاپ

برنامه نویسی دسکتاپ بیشتر به برنامه نویسی برای نرم افزارهای ویندوز و مکینتاش (به علاوه لینوکس) اشاره می‌کنه. می‌تونی با استفاده از زبان هایی مثل جاوا، سی شارپ، پایتون و... که اغلب کراس پلتفورم هستن برنامه بنویسی.

برنامه نویسی کراس پلتفرم

با برنامه نویسی کراس پلتفورم می‌تونی برای همه پلتفورم‌ها مثل اندروید، ios، کامپیوتر‌های ویندوزی و ... فقط با یک بار کد زدن برنامه بنویسی. برنامه نویسی کراس پلتفورم همینطور با عنوان برنامه نویسی مالتی پلتفورم شناخته میشه. این نوع برنامه نویسی به دو دسته اصلی تقسیم میشه:

برنامه نویسی کراس پلتفورم بومی native cross-platform

هر سیستم عامل موبایلی روی بسته توسعه نرم افزاری یا software development kit (SDK) خاص خودش اجرا میشه. هر SDK از زبان برنامه نویسی خاصی پشتیبانی می‌کنه. مثلا اپلیکیشن‌های IOS روی swift و objective c اجرا میشن و اپلیکیشن‌های اندروید روی java. اپلیکیشن هایی که مستقیما تحت این SDK‌ها اجرا میشن به اپلیکیشن‌های بومی یا native معروف هستن.

اما میشه کاری کرد که یک API یا framework واحد بین این SDK و اپلیکیشن به عنوان یک واسط قرار بگیره .به این ترتیب اجرای اون اپلیکیشن از زبان برنامه نویسی مستقل میشه! سازنده این API معمولا یک نرم افزار IDE یا محیط توسعه نرم افزار یکپارچه رو در اختیار برنامه نویس‌ها قرار می‌ده تا برنامه نویس‌ها بتونن به راحتی و با استفاده از اون IDE‌ها با نوشتن یک بار کد، برای همه پلتفورم‌های پشتیبانی شده خروجی بگیرن.

با این روش این اپلیکیشن‌ها در نهایت از SDK بومی هر پلتفورم برای اجرا شدن استفاده می‌کنن .یعنی در نهایت تفاوت آنچنانی با برنامه‌های بومی ندارن. به طور مثال Xamarinو React Native جز این دسته هستن!

روش برنامه نویسی کراس پتلفورم مزایا و معایب خاص خودش رو داره:

مزایا شروع برنامه نویسی کراس پلتفورم

  • رابط کاربری تقریبا بومی
  • پرفورمنس یا کارایی بالا تقریبا نزدیک به اپلیکیشن‌های بومی
  • کاهش هزینه‌های منابع انسانی و مالی
  • توسعه سریع
  • امکان استفاده از API‌های بومی هر پلتفورم مانند مکان یابی، دسترسی به حافظه و...

معایب شروع برنامه نویسی کراس پلتفورم

  • نیاز به تایید مجدد مارکت‌های اپلیکیشن مثل اپ استور برای هر بار به روزرسانی
  • کاملا بومی نبودن رابط کاربری بخاطر تفاوت‌های زیاد رابط کاربری اندروید و IOS
  • امنیت پایین

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

شروع برنامه نویسی کراس پلتفورم ترکیبی hybrid cross-platform  

در برنامه‌های موبایلی بیشتر بار پردازشی در سمت سرور یا بک اند انجام میشه. بنابراین بزرگ‌ترین بخش این برنامه‌ها به رابط کاربری یا GUI اختصاص داره. بسته‌های نرم افزار یا SDK‌های اندروید و IOS امکانی به اسم Webview در خودشون دارن که با استفاده از اون یک مرورگر  به اپلیکیشن اضافه میشه. این موضوع چه خبر خوشی برای ما داره؟

با استفاده از webview می‌تونی به سادگی با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت اپلیکیشن‌های موبایل بسازی! به همین دلیل به این برنامه ها، برنامه‌های ترکیبی میگن. اما مشکل این نوع از برنامه نویسی اینه که برای ارتباط با API‌های بومی مثل مکان یابی و دسترسی به حافظه به یک واسط بین جاوا اسکریپت و زبان برنامه نویسی بومی احتیاج هست. این روش هم مثل روش قبل مزایا و معایب خاص خودش رو داره:

مزایا کراس پلتفرم

  • نوشتن یک بار کد برای همه پلتفرم ها
  • کم کردن هزینه‌های نگهداری اپلیکیشن به دلیل مشترک بودن کد ها
  • دیباگ و اشکال گیری بدون احتیاج به شبیه ساز هر پلتفورم
  • صرفه جویی در هزینه‌های منابع انسانی و زمان (به همین دلیل برای موقعیت‌های با مهلت زمانی کم یکی بهترین انتخاب هاست!)
  • راحتی کدنویسی برای برنامه نویسان وب

معایب کراس پلتفرم

  • دسترسی محدود به برخی امکانات پلتفورم
  • احتیاج به وجود یک واسط جاوا اسکریپت به native برای دسترسی به API‌های بومی
  • آسیب پذیری و امنیت پایین
  • وجود نداشتن رابط کاربری مجزا و بومی برای هر پلتفورم

نتیجه گیری

توی این مطلب با انواع زبان‌های برنامه نویسی آشنا شدی و فهمیدی چطور برنامه نویسی را شروع کنیم. همینطور متوجه شدی پلتفرم چیه و برای برنامه نوشتن برای هر پلتفرم به چه زبان‌های برنامه نویسی احتیاج داری. حالا نوبت توست که تصمیم بگیری! یادت نره که حتما تمام تلاشت رو بکنی قبل از شروع برنامه نویسی مسیر و چشم انداز روشنی برای خودت داشته باشی. تو باید مزایا و معایب هر مسیر رو با دید باز و بدون تعصب بسنجی.

اگر ایده خاصی داری و دلت می‌خواد برای اجرای اون، برنامه نویسی رو یاد بگیری بررسی کن که بهترین پلتفرم برای اجرای ایده ات کدومه. با کدوم پلتفورم از نظر بازاریابی و تجربه کاربری می‌تونی ارتباط بهتر و مستقیم‌تری با مشتری‌ها یا کاربر هات داشته باشی؟ چقدر زمان برای اجرای اون داری؟ اگر دوست داری در یک شرکت برنامه نویسی استخدام بشی علاقه داری فیلد کاریت در چه سمتی باشه؟ در چه صورت می‌تونی حقوق بیشتری دریافت کنی؟ در چه صورت می‌تونی زودتر به نتیجه برسی؟

اینا همه شرایط مختلفی هستن که ممکنه هر شخص علاقه مند به وارد شدن به حوزه برنامه نویسی لازم داشته باشه بهشون فکر کنه. پس سعی کن با دید باز و منطقی تصمیم بگیری. تصمیم تو چیه؟ اونو با ما در میون بذار تا برای ادامه مسیر کمکت کنیم!

اگر می‌خواهید بیشتر با برنامه نویسی آشنا شوید مقالات زیر را دنبال کنید

۲۶۳ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
فرزانه سلطانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع هستم و 24 سالم هست اما نتونستم با توجه به رشتم شاغل بشم و علاقه دارم وارد حوزه برنامه نویسی بشم در این مورد باید چگونه شروع کنم؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

درود شما اول باید مشخص کنید که آیا به برنامه نویسی به چشم منبع درآمد اصلی میخواید نگاه کنید؟ آیا میخواید حوزه برنامه نویسی تون مرتبط با صنایع باشه؟ یا حوزه خاصی مد نظرتون هست؟ باتوجه به پاسخ تون بهتر میتونم کمک تون کنم.

hosein ۰۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸

سلام من ۱۶ سالمه متولد ۸۶ یه لپتاب دارم گوشه خونه داره خاک میخوره به فکر شروع برنامه نویسی افتادم فقط نمیدونم چه زبانی شروع کنم ترجیحا میخوام چیزی باشه که زودتر فقط به درآمد برسم و نمیدونم به چه زمینه ای هم علاقه دارم تو برنامه نویسی چه کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اسفند ۱۴۰۲، ۰۶:۲۳

درود از لحاظ درآمدی که در هر حوزه ای ورود کنید و حرفه ای بشید درآمد خوبی خواهید داشت. اما چون خیلی درمورد انتخاب مطمئن نیستید، در این حالت اول باید یک زمینه رو به صورت رندوم انتخاب کنید و پیش برید، اگر دوست نداشتید تغییر حوزه بدید تا علاقه تون رو کشف کنید. برنامه نویسان در سن شما اغلب به ساخت اپ و یا وبسایت علاقه مند هستند. بنابراین جاوا (اندروید استودیو) یا وب (فرانت اند: html-css-js یا وردپرس و بک اند: پایتون یا php) میتونه انتخاب مناسبی باشه.

محمدرضا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

سلام خسته نباشید ۱۸ سالمه برای کنکور انسانی درس میخونم میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم میخواستم بدونم چه زبانی برای امنیت و طراحی سایت یا استخدام در شرکت پیشنهاد میدین؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۰۷:۵۱

درود یکی از زبانهای برنامه نویسی که به طور همزمان برای تمامی این موارد قابل استفاده هست پایتون میباشد.

علی لشنی ۰۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹

سلام وققتون بخیر میشه مسیری رو پیشنهاد بدید ک سریع‌ترین زمان رسیدن به درامد از برنامه نویسی رو داره و بعد ازین چه زبانی برای پیشرفت در کار بعنوان مسیر بعدی پیشنهاد میکنید ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۰۶:۱۴

درود سریعترین راه اینه که وردپرس یاد بگیرید (که زیاد کدنویسی نداره) و بعد در کنارش مبحث فرانت اند رو شروع کنید. یا پایتون یاد بگیرید و در یک زمینه مثل وب یا هوش مشغول بشید.

سینا مرادی ۰۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۷:۲۶

سلام خسته نباشید من 19 سال دارم و دارم برای کنکور تجربی درس می‌خونم ولی هیچ علاقه ای رشته ی تجربی ندارم و دوس ندارم در آینده کارم در زمینه ی رشته تجربی باشه احتمالا بخوام برای دانشگاه رشته ی هوش مصنوعی رو انتخاب کنم و زبان انگلیسی هم تا حد خیلی زیادی مسلط هستم و ریاضی خوبی دارم اگه میشه به من راهنمایی کنید ک چگونه و در چه زمینه ای مشغول بشم خیلی ممنون میشم و از کجا باید شروع کنم و اصلا چطوری علاقه ام رو در این زمینه پیدا کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۷ بهمن ۱۴۰۲، ۰۸:۰۶

درود مسیر شماره 1: شما میتونید در دانشگاه‌های بدون کنکور در رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی مدرک بگیرید و بعد برای ارشد هوش مصنوعی اقدام کنید. در نهایت اگر دانشگاه ارشد خوب باشه میتونید برای دکتری اپلای کنید. مسیر شماره 2: میتونید در یک رشته تجربی به تحصیل ادامه بدید و همزمان از دوره‌های هوش مصنوعی در نت استفاده کنید. هر چه سریعتر به عنوان تحلیلگر داده مشغول به کار بشید تا لااقل سابقه کار مرتبط براتون ایجاد شه. پیشنیازها رو باید بررسی کنید اما فک کنم بتونید ارشد علوم شناختی بخونید تا کمی به هوش مصنوعی مرتبط‌تر باشه.

سجاد رضایی ۲۳ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۴۱

سلام خسته نباشید ۱۸ سالمه و مدر‌ک ICDL دارم و در کنارش زبان انگلیسی هم میرم. اتباع خارجی ولی اهل مشهد هستم دوره‌های رایگان پایتون در اینترنت رو دنبال میکنم . 1.میخواستم بدونم برای وارد شدن به برنامه نویسی بازی اندروید یا PC از نظر شما از کجا شروع کنم؟ 2.بین زبان‌های پایتون و جاوا کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ 3.برای برنامه نویسی کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

درود 1. اگر هدفتون بازیهای سبک کلمه ای و فقط اندروید هست با جاوا و اندروید استودیو پیش برید و اگر بازیهای گرافیکی و روی هر پلتفرمی مدنظرتونه باید از موتورهای بازی سازی مثل یونیتی (سی شارپ) یا آنریل (سی پلاس) استفاده کنید. 2. برای اهدافی که گفتید، هیچ کدوم. جاوا و پایتون برای بک اند وب یا هوش مصنوعی مناسب هستند. 3. ترجیحا لپ تاپ

متین ۲۱ دی ۱۴۰۲، ۰۸:۴۴

سلام من ۱۴ سالمه و زیاد توی ریاضی خوب نیستم بعد دوست دارم هنرستان برم اگه برم مشکلی پیش میاد در آینده برای من ؟ بعد داخل برنامه نویسی یه جورایی دوست دارم اپلیکیشن طراحی کنم حالا چه اندروید باشه چه پی سی میشه راهنمایی کنید ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۳۴

درود برخی معتقدند که اگر رشته ریاضی فیزیک برید از لحاظ دانشگاهی براتون بهتر میشه اما چون ریاضی رو خوب نیستید بنظرم از طریق فنی و هنرستان براتون بهتر باشه. درمورد انتخاب حوزه، تصمیم بگیرید که میخواید وب اپ (جاوا اسکریپت) کار کنید یا اندروید (جاوا یا کاتلین). یکی از این دو رو که انتخاب کردید یادگیری رو شروع کنید و همزمان پروژه‌های کوچک بزنید تا براتون به عنوان نمونه کار بمونه. در نهایت به محض رسیدن به 18 سالگی به صورت استخدامی در جایی مشغول بشید تا سابقه کار رسمی براتون ایجاد شه.

متین ۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

سلام من 13 سالمه میخوام رشته کامپیوتر برم هنرستان بعد مهاجرت هم دوست دارم کنم توی حوزه ی دسکتاپ بین زبان سی شارپ و جاوا گیج شدم که کدوم بهتره به توسعه اپلیکشین اندروید هم علاقه دارم میتونم زبانی بخونم که توسعه اپلیکیشن اندروید و دسکتاپ رو پشتیبانی کنه ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۳۹

درود در حال حاضر در بخش دسکتاپ سی شارپ و دات نت قوی‌تر هست چون توسط خود ماکروسافت هم معرفی شده و تقاضای بیشتری در بازارکار دسکتاپ داره. در بخش اندروید هم درسته سی شارپ یه فریمورک مثل زامارین داره که بتونید خروجی اندروید بگیرید اما در کل برای برنامه نویسی موبایل جاوا بهتره و فرصتهای شغلی هم شما رو به عنوان برنامه نویس جاوا جذب خواهند کرد. پس شما باید تصمیم بگیرید که رو کدوم حوزه متمرکز باشید. چون سن تون کم هست و فرصت زیاد دارید میتونید یکی رو انتخاب کنید و پیش برید و در صورتی که راضی نبودید تغییر حوزه بدید.

مهدی ۱۸ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۷

سلام من ۳۷ سالمه لیسانس روانشناسی دارم و در حال حاضر تو شرکت مدیر فروش هم میخام تغییر شغل بدم خیلی به برنامه نویسی علاقه دارم و خواهرم از اونجایی که برنامه نویسه من برای یلدگیزی خیلی تشویق میکنه میخاستم بدونم میتونم با یادگیری تغییر شغل بدم و به درامد مکفی برسم و این پروسه چه قد زمان میبره ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۳۲

درود حقیقتا سن تون برای اینکه از صفر شروع کنید و به استخدام فکر کنید کمی زیاد هست. بنابراین پیشنهاد میکنم فعلا به برنامه نویسی به چشم شغل دوم و به عنوان کار فریلنسری نگاه کنید. میتونید از وردپرس که یادگیریش سریع و راحته (تمام وقت حدود دوماه)، برنامه نویسی کمی داره و درآمدش در فریلنسری خوبه شروع کنید و بعد اگر علاقه مند بودید برنامه نویسی رو به طور جدی ادامه بدید.

امیرحسین ۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

سلام من تازه کار هستم یک سوال داشتم اینکه این کد هارو در کجا وارد میکنند؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱

درود هر زبانی دارای محیط برنامه نویسی مخصوص به خودش هست. برای مثال اغلب از پایچارم برای پایتون و phpstorm برای php استفاده میشه.

فاطمه ۱۱ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۴۷

درود و سپاس فراوان چقدر شمرده و روان توضیح دادید... بسیار ممنونم

پیام ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

سلام من ۳۲ سالمه ارشد زبان انگلیسی دارم به برنامه نویسی علاقه دارم به حوزه طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل علاقه دارم و تو حل مساله سودوکو و پازل مهارت دارم میخواستم راهنمایی کنید از کجا شروع کنم ایا بعد از دو سال میتونم درامدی داشته باشم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹

درود اینکه زبان انگلیسی تون خوب هست و به برنامه نویسی هم علاقه دارید یک امتیاز مثبت برای شماست. از طرفی سن تون عامل منفی هست که با کمی سختکوشی میتونید این عامل رو از بین ببرید. بین دو حوزه موبایل و وب زبان جاوا اسکریپت رو میتونید انتخاب کنید اینطوری میتونید در حوزه توسعه وب و وب اپ‌ها فعال باشید و این زمینه هم در بخش فریلنسری و هم در بخش استخدام خیلی پرتقاضا هست. در همین سایت مقاله نقشه راه frontend رو سرچ بزنید مراحل دقیق یادگیری رو توضیح دادیم. سعی کنید همزمان با یادگیری نمونه کار هم داشته باشید تا در زمان تون صرفه جویی بشه.

121211 مازور ۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۱۰

سلام . من میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم . و هزینه زیادی ندارم میتونم با هزینه خیلی کم شروع کنم ؟ و چطور باید شروع کنم باید فیلم ببنیننم ؟ و بعد از چند ماه میتونم در امد خوبی کسب کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

درود در گام اول باید یک حوزه از برنامه نویسی رو انتخاب کنید. مراحل بعدی وابسته به این انتخاب هست. شما باید بودجه برای خرید لپ تاپ یا سیستم داشته باشید. البته اگر بخواید فرانت اند رو شروع کنید سیستم کم خرج‌تری نیاز دارید. بعد از انتخاب حوزه و تهیه سیستم مناسبش، باید زبان برنامه نویسی مرتبط با اون حوزه رو انتخاب کنید و یادگیری رو شروع کنید. برای یادگیری میتونید از منابع رایگان موجود در سطح نت استفاده کنید. در سایت اگر سرچ بزنید نقشه راه، درمورد هر حوزه مفصل توضیح داده شده و منابع هم معرفی شده اند.

Peyman Shams ۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۰۰:۱۸

سلام من الکترونیک خوندم والان تعمیر کار لوازم خانگی هستم ودر شغل خودم چندین سال اولین بودم الان چند سالی هست به فکر نوشتن یک برنامه خدماتی در یکی از شهرهای اطراف تهران هستم به نظر شما خودم یاد بگیرم وبرنامه بنویسم یا میشه با۵۰۰ میلیون همچین برنامه ای رو نوشت وساپورت کرد

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵

درود بستگی به برنامه ای که میخواید بنویسید داره. ممکنه هزینه اش کمتر یا بیشتر از چیزی باشه که درنظرتون هست. پیشنهاد میکنم با چند برنامه نویس ماهر در این زمینه مشورت کنید.

حیدری ۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲

با سلام میخوام برنامه نویسی رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم نمیدونم برنامه نویسی در چه زمینه ای در حال حاضر بازار کار خوبی داره و اینکه چه دوره ای ثبت نام کنم که در آینده هم بتونه ورود به بازار کار رو برام تضمین کنه اگه راهنماییم بفرمائید بسیار ممنون میشم

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۱۷

درود در هر زمینه ای حرفه ای بشید کار و درآمد تضمینی خواهید داشت. شما در گام اول باید زمینه مورد علاقه تون + سن تون رو بفرمایید تا براساس اون بهترین زبان برنامه نویسی پولساز رو بهتون پیشنهاد بدم.

فائزه ملکی ۰۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹

سلام وقت بخیر ببخشید من ۲۸ سالمه رشته مهندسی برق الکترونیک خوندم اما در حال حاضر در رشته خودم مشغول به کار نیستم اما علاقه زیادی به برنامه نویسی اونم برنامه‌های مرتبط با رشته ام دارم در ساعت‌های اضافه دوره هایی را شرکت کردم اما وقتی دوره تموم میشه چون ازش استفاده نمیکنم کم کم فراموشم میشه...ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور ازش استفاده کنم که این مشکل پیش نیاد ؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸

درود شما میتونید بعد از یادگیری در یک شرکت به عنوان کارآموز یا برنامه نویس تازه کار مشغول بشید و اونجا تجربه کسب کنید. اینطوری دیگه کامل در محیط قرار میگیرید و چیزی فراموش نخواهید کرد.

پارسا ۰۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

سلام وقتتون بخیر باشه. من 15 سالمه و کار با پایتون رو شروع کردم و خودم در خانه دارم اموزش می‌بینم و تا الان کتابخانه‌های PANDAS و NUMPY رو تقریبا به طور کامل یاد گرفتم و می‌خوام در حوضه مهندسی داده و ماشین لرنینگ تخصص پیدا کنم ولی یکم سردرگم شدم که الان این داده هایی که ما این دیتا هایی که فیلتر می‌کنیم چجوری در شرکت‌ها استفاده می‌شه و ایا به جز پایتون به زبان دیگری هم نیازه تا بتونیم وارد بازار کار بشیم یا نه و هر سایتی رو که نگاه می‌کنم در مورد پایتون مهندسی داده صحبتی نکردند و یکم سر این قضیه دل سرد شدم.

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳

درود خیر زبان دیگری نیاز ندارید هرچند برای بحث کروالرها بد نیست یکم با ساختار فرانت اند مثل html و css آشنا باشید. شما الان عملا بحث پایتون مقدماتی رو تموم کردید و باید به طور تخصصی پایتون علم داده رو شروع کنید. دو راه دارید: دوره رایگان انگلیسی و دوره غیررایگان فارسی. میتونید سرفصلهای دوره ما رو از بخش بالای سایت - دوره‌ها بررسی کنید و برطبق اونا از نت منابع رو پیدا کنید.

لیلا ۰۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۹

سلام من میخواستم به عنوان شغل دوم برنامه نویسی یاد بگیرم میشه بگین از کجا شروع کنم و ججوری همچنین درآمد متوسطش چقدره برای تازه کارها ایا بعد یکسال بیشتر میشه

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۴۵

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. سن، شغل اول، شهر و زمانی که برای یادگیری رو هم بفرمایید تا بتونم بهتر راهنمایی تون کنم.

إلی ۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

سلام خسته نباشید من دخترم 16 سالمه بخاطر یه سری مشکلات بعد ۵ ام ابتدایی دیگه نتونستم مدرسه بیرم بنظرتون میتونم برای برنامه نویسی الان ریاضی و انگلیسی بخونم و کلاس کامپیوتر بیرم امکان پذیره لطفاً راهنمایی کنید خیلی نیاز دارم به یک شغل برای آیندم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۱۰

درود. بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. اگر سیستم و یا لپ تاپ میتونید تهیه کنید و پشتکار داشته باشید بله سن تون بسیار مناسب هست. منتها سعی کنید از 18 سالگی در جایی مشغول به کار بشید تا سابقه کار براتون ایجاد شه. چون تحصیلات تون یک امتیاز منفی هست و فقط با کسب مهارت و سابقه کاری میتونید این عامل رو بپوشونید.

زهرا ۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵

سلام من ۱۴ سالمه ریاضی و زبانم قویه میخوام زبان برنامه نویسی پایتون رو یاد بگیرم ولی هیچ شناختی ازش ندارم برا شروع از صفر چ چیزی رو معرفی میکنین؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. پایتون یکی از زبانهایی هست که یادگیریش راحته و نیاز نیست چیزی از قبل بلد باشید. میتونید از صفر یادگیری رو شروع کنید. منتها پایتون در زمینه‌های زیادی کاربرد داره و بهتره که بعد از آشنایی با مقدمات و مفاهیم اصلی زبان پایتون باید یکی از حوزه‌های امنیت، وب (بک اند) و یا هوش مصنوعی رو انتخاب کنید و در اون راستا آموزشهای پایتون رو ادامه بدید تا در زمان تون صرفه جویی بشه. درضمن اگر به برنامه نویسی به عنوان شغل آینده تون نگاه میکنید باتوجه به اینکه ریاضی و زبان تون قوی هست پیشنهاد میکنم تمرکز اصلی تون روی درس باشه، رشته ریاضی - فیزیک رفته و در کنکور با هدف رشته مهندسی کامپیوتر شرکت کنید.

اژدری ۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

سلام من می‌خوام برنامه نویسی تحت وب یاد بگیرم شما پیشنهاد میکنید چه زبان برنامه نویسی و اینکه در سمت سرور رو یادبگیرم یا کلاینت ممنون میشم راهنمایی کنین

نازنین کریمی مقدم ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳

درود بستگی به روحیه تون داره که با فرانت اند بیشتر ارتباط برقرار میکنید یا بک اند. اولی بیشتر با ظاهر سایت و چینش المانها و... سروکار داره و دومی با منطق. این انتخابی هست که باید خودتون انجام بدید. برای بک اند یکی از زبانهای پایتون یا پی اچ پی یا جاوا یا سی شارپ رو یاد بگیرید کافیه. برای فرانت اند باید به هر سه زبان جاوا اسکریپت - html - css مسلط باشید.

مجتبی ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰

سلام وقت بخیر من ۲۴ سالم هست مدرک دیپلم فنی دارم می‌خوام دوره برنامه نویسی رو شروع کنم کاملا حرفه ای و تخصصی برای کسب درآمد آیا امکان پذیره و خواستم بدونم شما چه آموزشگاه یا دوره حرفه ای رو پیشنهاد میدین که بهترین باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

درود بله امکان پذیر هست اما پیشنهاد میکنم در گام اول زمینه کاری (وب - موبایل - هوش و ...) رو انتخاب کنید و براساسش با دوره‌های آنلاین پیش برید. سطح دوره‌های موجود در نت بالاتر از کلاسهای فنی هست و در زمان هم صرفه جویی میشه.

طاهر ۰۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

با سلام من ۳۰ سالمه مدرک لیسانس دارم انگلیسیم هم در حد ۲۰ یا ۳۰ درصد هست دوست دارم برنامه نویسی رو یادبگیرم. بنظرتون چجوری باید شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۰۷

درود شما اول باید با توجه به هدفتون یک حوزه از برنامه نویسی رو انتخاب کنید و براساسش زبان برنامه نویسی مناسب رو شروع کنید. سعی کنید آموزش فارسی ببینید و به مرور با دیدن فیلم زیرنویس دار و... زبان خودتون رو قوی کنید تا بتونید از منابع رایگان انگلیسی هم استفاده کنید.

فرشاد ۰۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵

سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم برای اینکه یه برنامه نویس خوب داخل حوضه امنیت ویندوز شد،باید چه زبان‌های برنامه نویسی رو یاد بگیرم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۱۴

درود نقشه راه امنیت و سایبری: https://roadmap.sh/cyber-security

nelo ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶

سلام خسته نباشید. یه سوال داشتم. برای برنامه نویسی و مشغول به کار شدن توی این حوزه حتما باید تو دانشگاه رشته‌های مرتبط بهش رو بخونیم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲

درود در کل مدرک مرتبط یک امتیاز به حساب میاد اما خیر میتونید با مدرک غیرمرتبط هم وارد بازار کار بشید اگر مهارت داشته باشید.

محمد ۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰

با سلام من هم برنامه نویسی علاقه دارم هم دیتا ساینس به نظر شما ابتدا برنامه نویسی آموزش ببینم بهتر هست و بعد برم تو هوزه دیتا ؟؟ و یه جا دیدم مهارت حل مسئله گفتید مهمه این مهارت رو چطور میشه بدست آورد ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۵

درود برای علم داده میتونید از یادگیری پایتون شروع کنید اینجوری هم برنامه نویسی و هم دیتا رو با هم خواهید داشت و ترکیب قوی میشه. مهارت حل مساله رو با تقویت بخش مبانی الگوریتم و تمرین و دیدن سوال میتونید بدست بیارید. در سایت هم علم داده و هم تقویت رو سرچ بزنید مقالات مرتبط رو میبینید که براتون مفید خواهد بود.

محمد ۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵

سلام 24 سالمه دانشجوی رشته حسابداری بودم ولی ب دلایلی انصراف دادم و سربازی رفتم ب تازگی خدمتم تموم شده و میخام استارت کار برنامه نویسی رو بزنم علاقه دارم و زبان و ریاضیاتم و حل مساعلم در حد خوبیه میخاستم بدونم چ پیشمهادی میدید و از کجا باید شرو کنم و سوال اصلی اینکه آینده شغلیه خوبی داره یا خیر ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ♡

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

درود بله سن مناسبی دارید بعد از دوسال کار میتونید به درآمد خوبی برسید به شرطی که یک حوزه کاری رو در برنامه نویسی رو انتخاب کنید و طبق اون مسیر رو دنبال کنید. در گام اول با حوزه‌های مختلف برنامه نویسی آشنا بشید و اونی که بهش علاقه دارید رو انتخاب کنید. دقت کنید که در هر زمینه ای که مهارت کسب کنید کار پیدا میکنید اما برای اطلاع دقیقتر از شرایط کاری هر حوزه بهتره حتما سایتهای کاریابی مثل جابینجا و جاب ویژن رو بررسی کنید. سرفصلهای دوره الفبا هم میتونه کمک تون کنه که در کامنتها لینک شو قرار دادم.

حسین ۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰

سلام برای برنامه نویسی چقدر باید درس بخونی چه مدرکی میخواد از کجا باید شروع کنی به برنامه نویسی کلاس آموزشی داره

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۸

درود سن و رشته تحصیلی تون رو بفرمایید تا بتونم دقیقتر کمک تون کنم.

آرسام ساعدپناه ۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۳

سلام من ۱۲ سالمه من ریاضی زبانم خوبه است ولی نمیدونم چگونه شروع کنم پول هم برای آموزش ندارم

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۷

درود پیشنهاد میکنم از حوزه طراحی وب و فرانت اند شروع کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله نقشه راه فرانت اند رو مطالعه کنید از اونجا مسیر راه براتون مشخص میشه. https://7learn.com/blog/front-end-road-map برای برنامه نویسی هم میتونید از منابع رایگان آنلاین استفاده کنید که در همون مقاله معرفی شون کردیم.

نیما ۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

سلام من ۱۵ سالم هست امسال انتخاب رشته دارم به راحتی هر رشته ای که بخوام برم می‌تونم برم و به برنامه نویسی علاقه دارم و خانواده از نظر شرایط مالی تقریبا متوسط هستند،،، می‌تونید راهنمایی کنید؟!

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۱۰

درود اگر به برنامه نویسی به عنوان شغل آینده تون نگاه میکنید رشته ریاضی رو انتخاب کنید، تمرکزتون رو روی دروس دبیرستان و قبولی کنکور در رشته مهندسی یا علوم کامپیوتر بگذارید و سعی کنید دانشگاه‌های دولتی خوب قبول بشید.

سارینا ۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶

سلام من ۱۹ سالمه و علاقه زیادی به برنامه نویسی دارم مخوصا طراحی اپ... ولی اصلا نمی‌دونم از کجا شروع کنم... استعدادشم دارم. میشه راهنمای کنید :!

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۰۳

درود برای برنامه نویسی اپ سه راه دارید: اندروید (جاوا یا کاتلین) - آیفون (سوییفت) - وب اپ (html - css - js) یکی از این زمینه‌ها رو انتخاب کنید و یادگیری رو شروع کنید. پیشنهاد میکنم اگر جدی هستید مدرک کامپیوتر رو هم بگیرید. اینطوری میتونید شانس کاریابی بیشتری داشته باشید.

علی ۰۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱

سلام وقت بخیر دنبال شغل دوم هستم که بازار کار خوبی داشته باشه، باتوجه به هوشی که دارم به برنامه نویسی علاقه دارم اما نمیدونم ازکجا شروع کنم و کدوم زبان برنامه نویسی بازار بهتری داره از نظر درآمد؟

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۵

درود شما در هر زمینه ای مهارت داشته باشید درآمد خواهید داشت اما باتوجه به اینکه به عنوان شغل دوم میخواید انتخابش کنید، پیشنهاد میکنم فرانت اند وب یا اپلیکیشن رو انتخاب کنید. زبانهای html، css، جاوا اسکریپت و php میتونند انتخاب مناسبی باشند.

helma ۰۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

سلام من ارشد فیزیک میخونم کمی برنامه نویسی بیسیک کار کردم در حوزه فیزیک و ریاضی چه زبان برنامه نویسی مناسیب‌تر است

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۱۲

درود اغلب از زبانهای پایتون، متلب و R برای حوزه ریاضی و فیزیک استفاده میشه اما در کل، شما باید ببینید که در اون حوزه‌ها چه کاری میخواید انجام بدید و بعد به دنبال زبان برنامه نویسی مناسب اون کار باشید.

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴

سلام من ۱۷ سالمه به برنامه نویسی علاقه دارم و فک میکنم می‌تونستم زودتر شروع کنم و نکردم ولی الان نمدونم کدوم بخش وارد بشم مثلا وب یا امنیت یا چیز دیگه چجوری میتونم اون بخشو پیدا کنم و واردش بشم باید علاقه داشته باشم یا ببینم درآمد کدومش خوبه ؟ اگه الان شروع کنم به یادگیری زبان پایتون میتونم تو حوزه هوش مصنوعی یا برنامه نویسی موبایل و هک‌وامنیت وارد بشم یا خیر؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۰۴

درود این سردرگمی در ابتدای کار طبیعی هست و بهتره در مرحله اول علاقه و بعد درآمد رو درنظر بگیرید. پیشنهاد میکنم با یادگیری پایتون شروع کنید، این زبان هم در هوش و هم در امنیت استفاده میشه.

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

سلام.شغل آزاد دارم.می خوام از صفر شروع کنم.نه زبان ونه ریاضیم خوبه .می تونم یادم بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۰۰

درود ریاضی مهم نیست مهارت حل مساله مهم هست. این رو اگر ندارید برنامه نویسی براتون مناسب نیست. در ابتدای کار میتونید از دوره فارسی کمک بگیرید اما باید زبان تون رو به یه حدی برسونید که بتونید سوالاتتون رو در نت سرچ بزنید.

۰۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

سلام من ۳۳ سالمه، کارمند هستم برای شغل دوم به صورت فریلنسری و کسب درآمد خوب وارد حوزه برنامه نویسی بشم لطفا راهنمایی کنید با شرایطم و هدفم سمت چه زبانی و چه کاری از برنامه نویسی برم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۲۷

درود شغل فعلی و اینکه چند ساعت در روز میتونید وقت بگذارید رو میفرمایید؟

۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

پرستار روزی ۴ ساعت میتونم وقت بزارم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۴

بستگی به تیپ شخصیت تون داره. با توجه به زمانی که میگذارید و پرمشغله بودن پرستاری، حس میکنم حوزه طراحی وب میتونه براتون جذابتر باشه. میتونید با وردپرس استارت بزنید و اگر خواستید عمیقتر بشید html و css رو یاد بگیرید.

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۲۹

سلام خسته نباشید من 33 سالمه و رشته کارشناسیم برق قدرت بود. به طراحی بازی‌های کامپیوتری علاقه مند شدم. می‌خواستم بدونم برای شخصی مثله من که میخاد برنامه نویسی رو از صفر شروع کنه، توصیه ای دارد؟ مثلا اینکه با چه زبان برنامه نویسی شروع کنم؟ خدا رو شکر زبان انگلیسیم خوبه و معمولا ترجیح میدم منابع زبان انگلیسی رو مطالعه کنم. اگه منبع خوبی برای شروع برنامه نویسی برای شخص مبتدی مثله من دارید، خوشحال میشم معرفی کنید. ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

درود بین موتورهای بازی سازی (یونیتی - آنریل و گیم میکر) یکی رو انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید. پیشنهاد بنده یونیتی هست چون منبع برای یادگیری در نت زیاد داره. درضمن یونیتی با زبان سی شارپ هست. عبارت بازی سازی رو در بخش وبلاگ سرچ بزنید چندتا مقاله جامع در این زمینه داریم که منابع و مسیر راه رو معرفی کرده و کمک میکنه شروع کنید.

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

سلام من 18 سالمه و رشته ریاضی بودم . تازه مدرسه رو تموم کردم . به نظرم دانشگاه رفتن یه کار الکیه و کلاس‌های بیرون هم خیلی بهتر یاد میدن و هم سریع‌تر یاد میگیری . زبانم برای گفت و گو خیلی خوبه ولی برای نوشتن بده . به برنامه نویسی و کامپیوتر هم علاقه زیاد دارم و یه مدت به صورت پیشرفته فتوشاپ کار میکردم . اما میخوام برای برنامه نویسی اقدام کنم . به نظرتون از کجا باید شروع کنم ؟?

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۱

درود در اینکه درسهای دانشگاه موارد اضافه زیاد داره باهاتون موافقم اما کلاس بیرون هیچوقت نمیتونه جاش رو بگیره. شما فکر کنید مبحثی مثل مهندسی نرم که خیلی مهمه و یادگیریش حداقل سه میلیون درآمد رو زیاد میکنه، تو چه کلاس بیرونی تدریس میشه؟ در اصل دانشگاه شما رو به صورت اصولی و از پایه برنامه نویس میکنه اما کلاس بیرون خیر مگر اینکه خیلی معتبر باشه و هزینه زیادی هم کنید. همچنین دانشگاه باعث میشه شما با افراد حوزه برنامه نویسی ارتباط بگیرید و این ارتباطات شما رو چند پله بالاتر میبره. برای شروع برنامه نویسی یک حوزه رو انتخاب کنید (وب - موبایل - هوش و...) و براساسش مقاله نقشه راه رو مطالعه کنید تا با مسیر آشنا بشید.

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۱

با سلام برای تقویت هوش حل مسله و ریاضیات چه منبعی رو پیشنهاد میکنید برای یادگیری بیشتر ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۱۲

درود مقاله <a href="https://7learn.com/blog/10-puzzle-websites-to-sharpen-your-programming-skills" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">17 سایت برای افزایش مهارت برنامه نویسی</a> و کامنتهای پایینش رو بررسی کنید جواب سوالتون رو کامل اونجا دادیم.

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۱۵

سلام من 1۰۰ درصد اینگلیسی رو بلدم ۱۶ سالمه ریاضی و حل مسئله م خیلی خوب نیست خودن رشته‌ ریاضی م ، اگه بخوام برنامه نویسی رو یاد بگیرم از کجا شروع کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۴۸

درود اگر هدفتون در یادگیری برنامه نویسی جدی هست تمرکزتون رو روی دروس مدرسه و کنکور بگذارید حیفه. ریاضی دبیرستان با یکم تمرین و مطالعه بیشتر به راحتی تقویت میشه. در گام بعد باید حوزه برنامه نویسی رو انتخاب کنید (وب – موبایل – هوش و...) و براساس اون مقالات مرتبطش رو از بخش وبلاگ مطالعه کنید تا مسیرتون مشخص شه.

۰۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

سلام و تشکر بابت توضیحات عالی. من کارآموز تعمیرات موبایل هستم . واینکه سر رشته ای از برنامه نویسی ندارم . خواستم بدونم از کجا و چه زبانی رو شروع کنم که مربوط به کارم باشه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۵۳

درود سن تون و وضعیت سربازی تون رو هم میفرمایید تا بهتر بتونم راهنمایی تون کنم؟

۰۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

سلام وقت بخیر من 18 سالمه و دارم پایتون رو شروع میکنم زبان انگلیسی من یه چیزی در حد 20 تا 30 درصد مسلطم و در واقع میخواستم هکری رو شروع کنم چون واقعا یه مدت بهش علاقه نشون دادم اما به تازگی سرد شدم و ترسیدم از اینکه نتونم از پسش بر بیام. و بازار کاری که براش وجود داره تو ایران . و اینکه با یکی از دوستانم در مورد هوش مصنوعی صحبت کردم که وارد این حوضه شده بود و ذهن منو یکم باز کرد در این مورد اما هنوز نتونستم علاقه ی خودم رو پیدا کنم انگار یه تیری تو تاریکی دارم میزنم نمیدونم واقعا 1) اینکه لطفا منو در این مورد راهنمایی کنید که چطوری راهم رو پیدا کنم تو برنامه نویسی 2) من الان در یوتوب دارم برنامه نویسی رو یاد میگیرم اما اصول یادگیری رو نمیدونم چجوریه... برای مثال وقتی داره در مورد یک مبحث توضیح میده نمیدونم چیکار کنم یعنی مثلا اون موضوع رو یادداشت کنم یا عملی برم انجام بدم یا .... منظورم طرز صحیح یادگیری هستش 3) واقعا ممنونم از سایت خوبتون و وقتی که برای ما میزارید . سپاس گزارم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذرمیخوام. 1- این دودلی در شروع کار کاملا طبیعیه. هنوز جوان هستید و فرصتهای زیادی دارید تا همه چیز رو تست کنید و زمینه کاری خودتون رو مشخص کنید. اگر به هک علاقه مند هستید یک مقاله نقشه راه مناسب رو دانلود کنید و طبق سرفصلهاش پیش برید. برای مثال در هک باید دانش شبکه و سیستم عامل خوبی هم داشته باشید. 2- سعی کنید عملی پیش برید و فقط نکاتی که فکر میکنید ممکنه فراموش کنید رو تیتروار یادداشت کنید. بعد از گذشت یک ماه یک مینی پروژه برای خودتون تعریف کنید و مباحث رو توش پیاده سازی کنید. 3- برقرار باشید

۰۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲

سلام دورود مقاله مطالعه کردم توضیحات خلاصه واری بودوتشکرمیکنم بنده فقط بخاطر درآمدش ومهاجرت وارد حوزه برنامه نویسی میخوام بشم البته تا حدی علاقه دارم. سوال بنده اینه الان به عنوان یه مبتدی صفر از کجا شروع کنم به استارت؟ بعدش برای برنامه نویسی برای همه حوزه‌ها باشه منظورم عمومی یا مشترک؟ خوشحال میشم راهنمایی کنید?

نازنین کریمی مقدم ۰۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۴۳

درود برنامه نویسی حوزه‌های مختلفی داره شما باید براساس علاقه و هدفتون یک حوزه رو انتخاب و توش حرفه ای بشید. مقالات دسته برنامه نویسی و همینطور سرفصلهای دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">الفبای برنامه نویسی</a> رو بررسی کنید دید خوبی از این کار بهتون میدند.

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰

سلام من پسرم ۱۲ سال داره با کامپیوتر آشنایی اولیه داره میخوام برنامه نویسی یاد بگیره که بدرد آینده اش بخوره با زبان آشنایی کمی داره با چه برنامه باید شروع کنه

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴

درود شما اول باید مشخص کنید که فرزندتون چقدر میخواد در این حوزه پیش بره، آیا صرفا در حد آشنایی میخواد یاد بگیره تا موقع انتخاب رشته بتونه تصمیم بگیره بره سمت ریاضی فیزیک و بعد از اون مهندسی کامپیوتر، یا صرفا یه رشته دیگه میخواد بخونه و از برنامه نویسی به عنوان شغل دوم میخواد استفاده کنه؟ مسیر این دو با هم متفاوت هست.

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲

سلام وقت بخیر ضمن تشکر برای مقاله خوبتون بنده در حوزه برنامه نویسی صفر هستم و تاحالا هیچ تجربه ای نداشتم برای شروع نمیدونم باید چه کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید. هدفم بیشتر برای دورکاری و فریلنسری هست و سطح زبان انگلیسی پیشرفته هستم. در حوزه وب یا هوش مصنوعی علاقمند به کار هستم.

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶

درود برای هوش مصنوعی کافیه به پایتون و توابع مربوط به هوش مسلط باشید. برای اغلب زمینه‌های هوش بهتره شبکه‌های عصبی رو بشناسید و نهایتا براساس اینکه پردازش تصویر رو انتخاب میکنید یا زبان یا ماشین لرنینگ و...، کتابخانه‌های مهم رو بشناسید. برای وب شما دو بخش فرانت اند و بک اند رو دارید که اغلب به دلیل گستردگی یکی رو انتخاب میکنند. برای بک اند یک زبان مثل پایتون یا جاوا یا php رو باید انتخاب کنید. برای فرانت اند حتما باید html و css و جاوا اسکریپت رو یاد بگیرید. برای دورکاری هم وب هم هوش عالی هستند اما پیشنهاد میکنم یک حوزه رو انتخاب کنید چون مطالب برای یادگیری بسیار زیاده و فرصت کافی نخواهید داشت.

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹

سلام ۱۶ سالمه به طراحی بازی کامپیوتری علاقه دارم برای شروع پایتون باید یاد بگیرم یا نیازی نیست

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹

درود برای بازی سازی بهتره سراغ موتورهای بازی سازی برید مثل یونیتی که به زبان سی شارپ هست یا آنریل که به زبان سی پلاس پلاس. یادگیری پایتون نیازی نیست و توصیه نمیشه. برای اطلاعات بیشتر عبارت بازی سازی رو در سایت سرچ کنید و مقالات مرتبط رو مطالعه کنید.

۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷

سلام من به برنامه نویسی علاقه دارم رشتم انسانی ۱۹سالمی زبان انگلیسی خوب نیست زیاد میتونم پایتون کار کنم یا برنامه نویسی خوبی بشم

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۹

درود سن تون مناسبه ولی اگر در حل مساله و پازل قوی هستید از پس برنامه نویسی هم برمیاید. از شاخه ریاضی گسسته و احتمالات نیاز هست و زبان نیازه اما میتونید هنگام کار یادش بگیرید. پایتون زبان به نسبت آسونی هست و منابع یادگیری زیادی داره. میتونید استارت بزنید ببینید که ازش خوشتون میاد یا نه.

۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷

سلام من ۱۷ سالمه تو دوره کنکور هستم و برای کنکور میخونم رشتمم انسانی هست و علاقه به برنامه نویسی دارم من اگ جمعه هر هفته (بخشی از برنامه هفتگی‌ام) وقت بزارم رو پایتون خوبه ؟ یا پیشنهاد میدید بعد کنکورم برم سراغ برنامه نویسی؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

درود اگر قصد دارید در آینده در رشته خوبی در انسانی قبول بشید تمرکز اصلی تون رو روی درس و کنکور بگذارید و در زمانهای آزاد به برنامه نویسی بپردازید. در این صورت این برنامه ای که گفتید مناسب هست. نهایتا اگر حجم درسها و نکته‌ها زیاد هست میتونید برنامه نویسی رو در تابستان بعد از کنکور شروع کنید. در این حالت روزی بین دو تا چهار ساعت زمان بگذارید.

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹

سلام وقت بخیر من 19 سالمه میخوام برنامه نویسی شروع کنم وبه طراحی وب علاقه دارم و پایتون ولییی از برنامه نویسی هیچی بلد نیستم رشته هم مهندس کامپیوتر هس ترم 1 هستم میخاستم بدونم از کجا شروع کنم برام مفید باشه ممنون میشم کمک کنید در این موضوع

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۲۳

درود طراحی وب به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم میشه. برای بک اند پایتون و برای فرانت اند باید html و css بدونید. برای یادگیری پایتون تمرکز اصلی رو روی دروس دانشگاه بگذارید. اول مبانی برنامه نویسی پایتون رو شروع کنید و بعد به طور تخصصی با کتابخانه‌های یک حوزه مثل هوش در پایتون آشنا بشید.

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۱۱

سلام من۱۵ سالمه ومیخوام از طریق برنامه نویسی درآمد داشته باشم و وارد حوزه فریلنسری بشم ، زبانمم اوکیه ودوره الگوریتمو گذروندم آلانم فعلا با پایتون شروع کردم اما نمیدونم دیگه چه مهارت هایی رو لازمه یاد بگیرم ، اگه میشه منو راهنمایی کنید.

نازنین کریمی مقدم ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶

درود با پایتون هم میتونید بک اند وب کار کنید که لازمه اش یادگیری جنگو و.. هست. هم میتونید هوش مصنوعی رو دنبال کنید که در این صورت باید کار با شبکه‌های عصبی و کتابخانه‌های مرتبط رو یاد بگیرید. پیشنهاد میکنم یکی از این دو حوزه رو انتخاب کنید چون بسیار گسترده هستند. برای اطلاع دقیق از نقشه راه از منوی بالای سایت بخش دوره‌ها میتونید سرفصلهای دوره پایتون وب و یا علم داده و ماشین لرنینگ رو بررسی کنید و طبق اونا خودآموز پیش برید.

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

سلام من 18 سالمه و دیپلم تجربی دارم و حدود 20 درصد زبان انگلیسی بلدم دوس دارم برنامه نویسی یاد بگیرم اما نمیدونم چیکار کنم اولین کاری که به من پیشنهاد میدید چیه به نظرتون باید کتابهای دبیرستان رشته کامپیوتر رو اول بخونم یا زبان انگلیسیمو تقویت کنم؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذرمیخوام. میتونید هردو کار رو به صورت موازی پیش ببرید. هم زبان رو تقویت کنید و هم یادگیری برنامه نویسی رو استارت بزنید. منتها برای یادگیری برنامه نویسی سراغ کتب دبیرستان نرید. اول زمینه‌های برنامه نویسی رو بشناسید و بعد یک زمینه رو انتخاب کنید. بعد در اون مسیر یادگیری رو شروع کنید. مقالات شاخه برنامه نویسی + سرفصلهای دوره الفبای برنامه نویسی میتونه به تصمیم تون کمک کنه.

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۳۴

سلام ۱۹ سالمه میخام برنامه نویسی رو شروع کنم ۵۰ درصد انگلیسی بلدم اما ریاضیاتم ضعیفه میگن خیلی ربط داره به ریاضی نظرتون چیه میتونم یاد بیگیرم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸

درود خیر به ریاضی بستگی نداره. کلا از ریاضیات بحث گسسته و آمار کافی هست. برنامه نویسی بیشتر به مهارت حل مساله تون مرتبط هست. اگر در حل پازل و سودوکو مهارت دارید پس برای برنامه نویسی هم مناسب هستید.

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴

سلام من ۱۹ سالمه و دانشجوی رشته فیزیک هستم به برنامه نویسی علاقه دارم و قصد مهاجرت دارم اما طبق پرس و جویی که کردم بهم گفتم کنار مدرک دانشگاهی فیزیک بهتره که برنامه نویسی هم بلد باشم و مدرکی برای ارائه داشته باشم بهم به برنامه نویسی ویندوز و هم موبایل علاقه دارم و میخوام که به سطح حرفه ای برسم بنظر شما اول از یادگیری پایتون استارت بزنم؟یا اگر نه پیشنهاد شما چیه به ترتیب کدوم زبان‌ها رو یاد بگیرم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذرمیخوام. ببینید اول باید بررسی کنید که برنامه نویسی کجای فیزیک کاربرد داره، یا اصلا میخواید از برنامه نویسی به عنوان کمک هزینه استفاده کنید؟ بنده فرض میکنم حالت دوم اوکی هست. برای مهاجرت پایتون به یکی از انتخابهای اصلی تبدیل شده چون یادگیریش سریع و بی دردسر هست و فرصت شغلی زیاد داره. اما شما گفتید که به ویندوز و موبایل علاقه دارید. برای ویندوز زبانهای خانواده سی و برای موبایل جاوا یکی از انتخابهاست. خب، تا اینجا سه زمینه غیرمتبط و سه زبان کاملا متفاوت داریم. شما باید بین این سه تا یکی رو انتخاب و یادگیری رو شروع کنید.

۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

سلام من برای طراحی سایت و ساخت برنامه موبایل میخوام زبان پایتون و یاد بگیرم شدنیه با این زبان؟ بعد اولین قدم داخل برنامه نویسی یادگیری زبانه درسته؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸

درود بله شدنی هست اما توصیه میکنم این کار رو نکنید. برای مثال خروجی اندروید گرفتن از پایتون در ویندوز خیلی دردسر داره و جامعه برنامه نویسان جاوا برای اندروید بیشتره. یا برای فرانت اند جاوا اسکریپت و html و css حرف اول رو میزنه و پایتون برای بک اند استفاده میشه. اولین گام انتخاب یک حوزه (ترجیحا بین وب و موبایل یکی رو انتخاب کنید چون حجم مطالب زیاد هست) و بعد براساس یادگیری زبان برنامه نویسی رو شروع کنید.

۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۹

سلام وقتتون بخیر ، من 27 سالمه و یک معلمم . به دنبال یک شغل دوم بودم که با برنامه نویسی آشنا شدم البته خودم رشته ریاضی فیزیک خوندم و لیسانس مکانیک دارم. یک اینکه میخواستم ببینم از نظرتون برنامه نویسی انتخاب خوبی میتونه باشه ؟؟ و دوم اینکه برای یادگیری پایتون باید از کجا باید شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۶

درود بله انتخاب مناسبی هست. بهتره اول خود زبان پایتون رو یاد بگیرید و بعد در سایتهای فریلنسری جستجو کنید ببینید موقعیتهای هوش بیشتر با علایقتون سازگار هست یا وب و بعد در همون زمینه حرفه ای بشید.

۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸

سلام وقتتون بخیر ببخشید من خیلی گیج شدم برای انتخاب خودم اینطور تصمیم گرفتم که اول html,css بعد wordpress بعد الگوریتم و پایتون و data anylsis,machine learning و میخواستم دوره html,css و wordpress رو باهم شرکت کنم یعنی این دو رو اول انتخاب کردم که بتونم پروژه قبول کنم و چون تازه دو هفته است تصمیم به یادگیری گرفتم اطلاعاتی ندارم که اصلا این مسیر درسته یا نه و راجع به علاقه ام هم بگم حوزه وب فعلا مدنظرم هست تا بعد چون میگم اطلاعی ندارم

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۲

درود بله مسیر درستی رو انتخاب کردید و یادگیری html , css و وردپرس بسیار مناسب هست. منتها قبل از یادگیری ماشین لرنینگ سعی کنید زمینه‌های پایتون وب مثل جنگو و.... رو یاد بگیرید. چون هدفتون وب هست و باید به این زمینه‌ها آشنا باشید.

۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

سلام خسته نباشید من ۱۳ ساله هستم و می‌خوام جوری برنامه ریزی کنم که تا ۶یا۷ سال آینده بتونم برنامه نویس حرفه ای بشم و بتونم شروع به کار کنم . می‌خواستم ببینم بنده باید از کجا از کجا شروع کنم و باید چه کارهایی رو انجام بدم یا انجام ندم.

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

درود تمرکز اصلی تون رو روی کنکور و ترجیحا شاخه ریاضی بگذارید. دانشگاه در کاریابی شما میتونه اثر مثبت داشته باشه. در کنار تحصیل با مبانی برنامه نویسی شروع کنید (جزوه هاش در اینترنت رایگان هست) و بعد از اون یک زمینه رو انتخاب کنید و در اون حرفه ای بشید.

۰۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

سلام . من ۱۵ سالم هست و علاقه شدیدی به کامپیوتر قسمت نرم افزار دارم و چند سالی میشه که زبان انگلیسی میخونم و تقریبا مسلط هستم. میخواستم بدونم برای انتخاب شغل برنامه نویسی برای آینده بهتره از چه رشته ای تحصیل کنم؟ من در حال حاضر باید انتخاب رشته کنم حالا یا رشته کامپیوتر هنرستان یا ریاضی فیزیک ممنون میشم به طور کامل بهم جواب بدین

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

درود پیشنهاد میکنم از سمت ریاضی اقدام کنید و در دانشگاه مهندسی کامپیوتر بخونید. تمرکز اصلی تون بر کنکور باشه و سعی کنید رتبه تون زیر 2000 باشه تا دانشگاه خوبی قبول بشید اینطوری نیمی از راه رو طی کردید. در دانشگاه تمامی مطالب رو از صفر آموزش میدن اما بد نیست که مثلا تابستانها رو روی یادگیری یک زبان و حوزه مثل پایتون یا وب بگذارید. اینطوری با دید بهتری وارد میشید.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲

سلام خسته نباشین من ۲۶سالم هست زبان انگلسی ۲۰درصد بلد هستم میخام برنامه نویسی یاد بگیرم آیا میتونم یک برنامه نویس بشم اگر راهنمای کنین ممنون میشم

نازنین کریمی مقدم ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵

درود بله امکان پذیر هست. در مرحله اول باید یکی از حوزه‌های برنامه نویسی رو انتخاب کنید و هدفتون رو بگید تا بتونم بهتر کمک تون کنم.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴

سلام وقتتون بخیر من ۱۶ سالمه رشتم اصلا ربطی به ریاضی و برنامه نویسی نداره و میخوام سالیدیتی رو استارت بزنم و چون زبانش جدیده میخوام اول از جاوا اسکریپت که شبیه اون برنامه نویسیه شروع کنم به نظرتون جاوا رو با چه منابع و روشی اموزش ببینم که زودتر بتونم یاد بگیرم و اگه تمام وقتم رو بزارم رو یادگیری چند وقت طول میکشه ؟؟ سپاس

نازنین کریمی مقدم ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹

درود سعی کنید یک حوزه رو انتخاب کنید و بر اساس اون زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرید تا بعدا بتونید ازش درآمد کسب کنید. مثلا اگر به وب علاقه دارید جاوا اسکریپت رو انتخاب کنید یا اگر به اپ موبایل یا بک اند علاقه مند هستید جاوا رو انتخاب کنید. با این توضیحات حوزه برنامه نویسی موردنظرتون رو بفرمایید تا بتونم بهتر کمک تون کنم.

۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۴۷

با عرض سلام و خدا قوت..من ۲۰ سالمه و تقریبا ۲ سالی میشه به هک خیلی علاقه دارم اما نمیدونم از کجا شروع کنم و مسیرش رو بلد نیستم ممنونم میشم راهنماییم کنید...من زبانمم خوب نیس بنظرتون یادگیری زبان انگلیسی برا این رشته خیلی ضروریه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۰۸

درود بله انگلیسی مهم هست. متاسفانه دوره امنیت معتبری به فارسی در حال حاضر نداریم. برای ورود به حوزه میتونید دوره‌های جادی رو استارت بزنید و بعد از اون دوره‌های سایت یودمی رو ببینید.

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و تا ۲ الی ۳ سال دیگه میخوام مهاجرت کنم و میخواستم بدونم بطور کل کدوم یک از گرایش‌های برنامه نویسی رو پیشنهاد میدید؟ و کدومشون آینده دار ترن؟

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸

درود به طور کلی پایتون و هوش مصنوعی رو بهتون پیشنهاد میدم هرچند که انتخاب زبان و حوزه به کشور مقصد و علایق شما هم بستگی داره و نمیشه برای همه یک پیشنهاد داد. برای مثال ممکنه روحیه تون با وب بیشتر سازگار باشه که اون هم بازار کار خوبی در داخل و همچنین خارج از کشور داره. در هر زمینه ای که متخصص بشید کار پیدا خواهید کرد و آینده خوبی خواهید داشت.

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳

سلام من ۱۶ سالم هست می‌خوام تولید محتوا یوتیوب رو یاد بگیرم باید چیکار کنم همین طور هک خیلی علاقه دارم راهنمایی کنید ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸

درود برای تولید محتوا در یوتیوب باید دوره‌های تولید محتوا رو ببینید و ربطی به برنامه نویسی نداره. اما برای هک بهتر هست که به سراغ پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت و زبانهای خانواده سی برید: در همین خصوص بهتر هست که یک زمینه هک (مثلا وب یا سیستم عامل) رو انتخاب کنید و به انگلیسی نقشه راه مرتبطش رو سرچ کنید.

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۵۵

سلام من ۱۶ سالم هست به طراحی امنیت علاقه مند هستم از کجا باید شروع کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۵

درود باید اول یک زمینه امنیت (سیستم عامل - شبکه یا ...) رو انتخاب کنید و براساسش نقشه راه رو شروع کنید. اغلب در این روند یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون توصیه میشه.

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

سلام. من میخوام برنامه نویسی با زبان پایتون رو شروع کنم، مترجمی زبان خوندم و ۲۸ سالمه. قصدم استخدام هست نه فریلنسری. اما اگهی‌های استخدام رو ک چک کردم همه &amp;quot;سابقه کار دو سال به بالا&amp;quot; و &amp;quot;مدرک نرم افزار و کامپیوتر&amp;quot; مدنظرشونه. و خیلی اگهی مربوط به کارآموز ندیدم ک با مدرک غیر مرتبط هم اوکی باشن. از اونجایی ک نمیخوام بعد از یادگیری پایتون توی استخدام به مشکل بخورم و تلاشم بی فایده باشه، میخواستم راهنماییم کنید. اگر مسیر درستی رو انتخاب نکردم خواهشا بهم بگید

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

درود سن تون کمی مشکل سازه: سن کارآموزی اغلب تا 26-27 سالگی هست و تا 30 سالگی فرصت دارید سابقه کار رسمی رد کنید. بعد از اون شانس استخدام رو از دست میدید. از طریق سایتهای جابینجا و جاب ویژن پیگیری کنید و رزومه پر کنید، چند نمونه کار اولیه داشته باشید، حقوق رو توافقی طی کنید. در لینکدین پروفایل بسازید و وضعیت رو به جویای کار تغییر بدید، در نهایت بد نیست سنتون رو خیلی دقیق مشخص نکنید یا حداقل یکسال کمتر بگید. همزمان که درخواست میفرستید خودآموز مبانی اولیه برنامه نویسی پایتون رو هم استارت بزنید.

۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

سلام خیلی عالی بود.من یک پرستار رسمی دولت هستم با کار طاقت فرسایی که در سیستم بیمارستانی دارم و مزد نا چیز .سوالی دارم از شما من یک مادر هم هستم و فرصت زیادی ندارم ولی به شدت به مهاجرت فکر می‌کنم که البته بتونم هم از پرستاری بصورت بلند مدت و سر فرصت در خارح استفاده کنم ولی به توصیه خیلی از کسانی که راهنمایی درباره مهاجرت می‌کنند .حتما می‌خواهم در کنار کارم حتی در ابتدای مهاجرت از برنامه نویسی کسب درامد کنم.لطفا من رو راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳

درود باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. برنامه نویسی تمرکز میخواد و نمیتونید با مشغله فکری زیاد از پسش بربیاد. برای مثال ما نیروی آتش نشان با شرایط شما داشتیم (البته وظایف مادری رو نداشته) که با زمان بندی تونسته مباحث رو پیش بره. بنده در حالت عادی پایتون رو برای مهاجرت توصیه میکنم اما به شرطی که با برنامه پیش برید. اگر فعلا این امکان رو ندارید بهتره برای شروع وردپرس رو شروع کنید که دغدغه کمتری نیاز داره.

۰۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۶

سلام، خسته نباشید من 28 سالمه ، دیپلم کامپیوتر دارم و تا حدودی با برنامه نویسی آشنام. اما چندین ساله که ترک تحصیل کردم ، میخواستم ببینم با توجه به سنم از نظر شما برای برنامه نویسی از طریق دانشگاه اقدام کنم بهتره یا کلاس‌های خصوصی ؟!

نازنین کریمی مقدم ۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶

درود خیلی بستگی به شرایط زندگی و اولویتهاتون داره. میتونید چندجا رزومه بفرستید و آگهی‌های کار رو بررسی کنید ببینید با مدرک فعلی و مهارتهاتون چقدر شانس کاریابی دارید و بر اون اساس تصمیم بگیرید. فریلنسری هم هست که نیاز به مدرک نداره اما باید ببینید به این مدل کار کردن علاقه دارید یا نه. در هر دو تصمیم باید همین امسال در جایی استخدام بشید حتی شده با حقوق ناچیز وگرنه شانس استخدام رسمی رو در سالهای آینده از دست خواهید داد.

۰۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰

خیلی عالی بود . من مقاله الفبای برنامه نویسی رو هم خوندم و جواب خیلی از سوالاتم رو گرفتم و فهمیدم که می‌خوام به کجا برم . من 17 سالمه و رشتم ریاضی فیزیکه الان اسکرچ رو حرفه ای کار میکنم م یخواستم برنامه نویسی یاد بگیرم چون توی دانشگاه می‌خوام ازش برای رشته‌های مکاترونیک و مهندسی پزشکی استفاده بکنم . پیشنهاد شما چه زبانی هستش ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

درود برای مکاترونیک و مهندسی پزشکی بهتره که پایتون بلد باشید. ممکنه کمی برنامه نویسی ریزپردازنده هم نیاز بشه که وارد حوزه بشید دوستان و همکاران بهتر کمک تون میکنند.

۰۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

خیلی اطلاعات مفید. امید دارم اطلاعات درست بوده باشد و تصمیم درست را بگیرم. موفق باشید

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴

سلام ببخشید من لیسانس عمران دارم . ۲۶ سالمه ولی ازش متنفرم در حال حاظر آرایشگرم میخواستم بدونم دیر نشده برم سمت برنامه نویسی؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۴۱

درود خیر تا قبل از 30 سالگی هنوز شانس استخدام رسمی بدون سابقه کار رو دارید و بعد از اون همچنان میتونید در این حوزه به صورت فریلنسری فعالیت کنید. پیشنهاد میکنم زمینه‌های مختلف برنامه نویسی رو بررسی کنید و یکی که به علایق و شرایط تون نزدیک‌تر هست رو انتخاب کنید.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

اگه ترک تحصیلم بکنیم میتوانیم به حوزه برنامه نویسی برویم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶

درود بله ممکن هست اما دقت کنید که برای کاریابی باید نمونه کار قوی برنامه نویسی داشته باشید.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸

سلام من ۲۱ سالمه دانشگاه هم نرفتم رشتمم ریاضی فیزیکه الان میخام برنامه نویس بشم باید برم دانشگاه !!و چه رشته ای باید بخونم ممنون راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۲۶

درود بستگی به هدف تون داره، میتونید هم سمت دانشگاه اقدام کنید و هم به صورت خودآموز پیش برید. برای خودآموزی باید یک زمینه رو انتخاب کنید و طبق نقشه راه اون حوزه پیش برید. هرتصمیمی میگیرید سعی کنید تا 25 سالگی سابقه کار و نمونه کار ایجاد کنید.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

سلام وقتتون بخیر ۱۷سالمه و میخوام کلاسای برنامه نویسی شرکت کنم خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیستم کار واسم دشوار نمیشه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۰۵

درود اگر در حد متوسط باشید اوکیه. اگر خیلی ضعیف باشید در ابتدا صرفا سرعتتون کمی کند هست و به مرور برطرف میشه

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۵۳

سلام من 18 سالمه میخوام یک صفحه اجتماعی بسازم نمیدونم از کجا شروع کنم و یا کدام زبان را یاد بگیرم تقریبا یک هفته است که به دنبال راه استم و‌ها بعد از یاد گرفتن زبان چی جوری از طریق زبان میتونم یک صفحه اجتماعی بسازم میشه رهنمایی کنین تشکر ❤️??

نازنین کریمی مقدم ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۱۳

درود یک صفحه اجتماعی در کجا بسازید؟ توضیح بیشتر لطفا :)

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱

سلام و خداقوت. من یه فروشگاه لباس دارم میخوام فروشگاه آنلاین هم افتتاح کنم. پیشنهادتون کدوم زبانه و به طور میانگین چقدر زمان میبره که مسلط بشم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

درود بهتره سراغ وردپرس برید. خود سایت رو یکهفته ای میتونید بالا بیارید و بسته به زمانی که میگذارید بخش فروشگاه و... بین دو هفته تا دو ماه زمانبر هست.

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

با سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم بپرسم برای وب از hdml-css شروع کنم ویا پایتون کدوم بهتره؟ و اینکه دوره‌های حضوری مجتع فنی خوبه یا نه و یا کجا رو پیشنهاد میکنید؟ با سپاس فراوان

نازنین کریمی مقدم ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۲۲

درود به فرانت اند علاقه دارید یا بک اند؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

فرانت اند

نازنین کریمی مقدم ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶

بهتره که مقاله <a href="https://7learn.com/?p=72184" rel="noopener nofollow" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید مراحل رو کامل توضیح دادیم. درمورد سوال دوم تون طبق تجربیاتی که دیدم دوره حضوری برای وب خیلی وقت تلف کن هست و بهتر است از دوره‌های آنلاین استفاده کنید.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳

سلام من به کالیفرنیا مهاجرت کردم حدود ۳۵ سالمه اینجا برنامه نویسی خیلی پردرآمده شرکتای اپل گوگل فیس بوک همه اینجا هستن میخاستم اگه میشه بگید ک چ برنامه ای رو شروع کنم برای یادگیری از صفر ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳

درود بهتره به پایتون مسلط باشید و شرایط استخدام و کاریابی رو هم بررسی کنید.

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۳۰

عالی بود

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۸

سلام . من ۱۳ سالم هست و میخوام طراحی سایت رو از صفر شروع کنم(فرانت اند)و به عنوان شغل کمکی و وقت آزادم کار کنم ولی علاقه دارم به این کار به نظر شما الان باید از کجا شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۱۲

درود بهتره با وردپرس شروع کنید که یادگیریش سریع هست و میتونید باهاش یک وبسایت رو از صفر تا صد بسازید و در فریلنسری بازارکار خوبی داره. (دوره وردپرس) بعد از اون برای ساخت قالبهای جذابتر و طراحی بهتر میتونید به سراغ یادگیری تخصصی html و css برید. (دوره طراحی وب) برخی بعد از چند سال با یادگیری جاوا اسکریپت درآمد خودشون رو افزایش میدن اما این بسته به نظر شماست که در مرحله قبل بمونید و همونجا پروژه بیشتر قبول کنید و درآمد داشته باشید یا چیز جدیدی رو شروع کنید.

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲

سلام وقت بخیربازاریاب تبلیغاتی هستم میخواستم برنامه نویسی یادبگیرم که بتونم پنل افزایش ممبرکانال وگروه بالاببرم سوالم ازشمااینه من ازکجاشروع کنم تایادبگیرم هدفم بالااوردن پنل خدماتی براتبلغات هست

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

درود بهتره php رو یاد بگیرید.

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

سلام وقتتون به خیر ببخشید چطور میتونیم بدون اینکه تو شرکتی استخدام بشیم در آمد داشته باشیم از طریق برنامه نویسی وب و طراحی یه سایت؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳

درود <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites" rel="noopener nofollow" target="_blank">از طریق برنامه نویسی فریلنسری </a>

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۰۹

سلام وقتتون بخیر من اروپا زندگی میکنم و میخوام برای پیدا کردن کار بهتر برنامه نویسی یاد بگیرم.هیچ دانشی ندارم ولی بسیار علاقمند به این حوزه هستم شما چه راهنمایی میتونین بکنین؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۳

درود باید اول زمینه مورد علاقه تون رو کشف کنید. دوره<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank"> الفبای برنامه نویسی </a>در قدم اول کمک میکنه تا یک تصمیم درست و منطقی بگیرید.

۰۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶

سلام یادگیری زبان انگلیسی وسطح دانش زبانی باید تو چه مرحله ای باشه،که وارد برنامه نویسی بشی

نازنین کریمی مقدم ۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰۱:۰۰

درود انگلیسی در سطح متوسط. بعدها همراه یادگیری و به مرور در حیطه برنامه نویسی خودتون پیشرفت زبان رو حس خواهید کرد.

۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵

سلام من ۱۶ سالم هست می‌خوام طراحی اپلیکیشن رو از صفر شروع کنم باید چیکار کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰

درود برای طراحی اپ اول باید مشخص کنید که در چه پلتفرمی میخواید برنامه رو منتشر کنید: چند پلتفرمی تحت وب: جاوا اسکریپت و html و css اندروید: جاوا یا کاتلین آی او اس: سوییفت

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰

سلام درود من برنامه نویسی پایتون و سی شارپ شروع کردم و سینتکس رو یادگرفتم و میخوام در زمینه <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> و بازی سازی فعالیت کنم . زبان اینگلیسیم ضعیف هست و زیاد نمیتونم از منابع خارجی استفاده کنم چنلی سایتی هست که در این زمینه اموزش پیشرفته داشته باشه

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۱۶

درود برای بازی سازی سراغ یونیتی برید در نت سرچ بزنید سورس فارسی براش زیاد هست. برای پایتون هم میتونید از بخش دوره‌ها در منوی بالای سایت دوره پایتون علم داده رو استفاده کنید یا هر دوره فارسی که فکر میکنید باهاش راحت هستید.

۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۸

سلام من میخوام یه سایت خرید و فروش بزنم برای مغازه یکی از نزدیکانم میخوام هم راحت باشه هم خیلی خوب درستش کنم توی کدوم محیط‌های برنامه نویسی و تو کدوم لایه‌ها برم اون سایت رو طراحی کنم بهتره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۳۵

درود بهتره سراغ وردپرس برید راحت و کم هزینه هست و سریع یاد میگیرید.

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰

سلام وقتتون بخیر ببخشید من امسال کنکور میدم رشتم ریاضی هست مهندسی کامپیوتر بازارکار خوبی داره یا حتما باید خیلی تاپ باشی تا درامد متوسط داشته باشی؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۳۷

درود سعی کنید تمرکز خودتون رو روی دانشگاه بگذارید. بعد از اون هرچی نمونه کار بیشتری داشته باشید شانس استخدام تون بیشتر هست. اگر خیلی تاپ باشید امکان مهاجرت خواهید داشت و در حالت متوسط درآمد متوسط دارید.

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱

سلام من ۱۸سالمه توی دبیرستان با برنامه ویژوال بیسیک کار کردم الانم دانشگده کشاورزی میرم ترم ۱ الان هم استاد‌ها دارن بهمون برنامه نویسی سیشارپ (کنسول) و App invertor رو یاد میدن من میخوام همراه با درس خوندنم از برنامه نویسی درامدی هم داشته باشم به نظر شما چه کار و تو کدوم محیط‌های برنامه نویسی در امد خوبی داره.

نازنین کریمی مقدم ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸

درود برنامه نویسی حوزه‌های مختلف داره و باید ببینید اول به چه کاری علاقه مند هستید تا بنده زبانهای برنامه نویسی پولساز اون حوزه رو بهتون معرفی کنم.

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹

چون تا الان باهامون تا حد اولیه یاد دادن واقعا نمیدونم کدوم به کدوم از حروزه هاش علاقه دارم ولی میخوام در اینده توی یه شرکتی کار کنم یا اگه الان کارم خوب بود خودم شخصا کار کنم با این حساب با کدوم از این برنامه نویسی‌ها کار کنم که بتونم در حال حاضر و بعدا هم درامد داشته باشم

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۳۸

توصیه میکنم دوره الفبا رو ببینید تا با حوزه‌های مختلف و شرایط کاری و درآمد هرکدوم آشنا بشید. بعد میتونید یک تصمیم عاقلانه بگیرید.

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

سلام من آموزش سی شارپ رفتم اما نمیدونم کجا باید شروع ب کار کنم و اکثر شرکت‌ها یه برنامه نویس مبتدی رو استخدام نمیکنن

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۰۱

درود بهتره که به عنوان کارآموز به شرط استخدام بعد از مدت کارآموزی اقدام کنید.

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵

واقعاً ازتون ممنونم و ممنونم که ازمون عنایت می‌کنید

۰۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۹

می‌خوام صفر تا صد برنامه نویس را بدونم لطفاً راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸

درود لطفا مقالات اخیر وبلاگ + سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره الفبای برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید.

۰۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷

آیا در داخل گوش هم میتوان برنامه نویس کرد

نازنین کریمی مقدم ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵

درود خیر امکان پذیر نیست (مگر در مباحث خیلی پایه ای وب) و بهتر هست که سیستم یا لپ تاپ مورد نیاز با هدفتون رو تهیه کنید.

۰۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰

سلام وقتتون بخیر من 19 سالمه رشته ی تجربی خوندم فعلا تمام تمرکزم روی کنکورمه و رشته پزشکی می‌خوام بخونم میدونم شاید بی ربط باشه ولی به برنامه نویسی و کامپیوتر علاقه دارم ولی به عنوان یه شغل جانبی به نظرتون میتونم توی هر دو حیطه ی بی ربط پیش برم و برنامه نویسی رو هم در کنار دانشگاه ادامه بدم ؟ یا حتما باید کامپیوتر بخونی تا بشه برنامه نویسی کرد نمی دونم از کجا شروع کنم اما می‌خوام چهار ماه بعد تا جایی که میشه یادش بگیرم هدف من فراتر از برنامه نویسیه می‌خوام یه جورایی هم وارد دنیای هوش مصنوعی بشم بنظرتون از کجا باید شروع کنم؟ لطفا بهم نگید الان چیزی که می‌خوای گنگ هست و نمیدونی چی می‌خوای چون خوب میدونم چی می‌خوام پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

نازنین کریمی مقدم ۰۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷

درود هدفتون کار در ایران به صورت استخدامی هست یا فریلنسری؟

۰۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳

سلام من میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم اما هنوز نمیدونم به کدوم بخش و زبان علاقه دارم. آیا شما ویدیویی دارید که محیط و نحوه کار کردن با هرکدوم رو کوتاه نشون بدن تا بفهمیم دقیقا به چی علاقه داریم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۴۸

درود میتونید <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener nofollow" target="_blank">راهنمای ورود به برنامه نویسی</a> یا دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> رو بررسی کنید.

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸

سلام من ۱۳ سالمه و می‌خوام طراحی وب یاد بگیرم و در آینده هم دانشگاه مهندسی کامپیوتر می‌خوام برم بنظر شما از چه زبانی استفاده کنم پایتون خوبه ؟ و اینکه صفر صفرم و هیچ چیزی رو از برنامه نویسی بلد نیستم

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۳۲

درود اول اینکه تمرکزتون رو روی قبولی کنکور بگذارید از هرچیزی مهمتر هست و آینده تون بهش بستگی داره. برای وب توصیه میکنم جاوا اسکریپت + html و css بخونید. عبارت وب رو در مقالات وبلاگ سرچ کنید .

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۵۸

سلام خانم کریمی خسته نباشید برای برنامه نویسی اندروید صفر تا صد باید چه زبان‌های را یاد بگیریم اگر بخواهیم برنامه آنلاین باشد و به سایت هم وصل شود

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶

درود برای اندروید از جاوا یا کاتلین میتونید استفاده کنید. منتها چون فرمودید آنلاینه، بهتر هست که از برنامه نویسی pwa استفاده بشه که با جاوا اسکریپت نوشته میشه و میتونید از بین فریمورکهاش مثل ری اکت، انگولار و ویو جی اس انتخاب کنید.

۰۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵

سلام.برنامه نویسان وب‌های معروف مثل تریدینگ ویو ، رهاورد ۳۶۰ و اتا تریدر با کدام برنامه کد نویسی کرداند؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۳۸

درود یوآی و فرانت اند اغلب با زبان جاوا اسکریپت و فریمورکهایی مثل ری اکت و بک اند احتمالا با پایتون پیش رفتند.

۰۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

سلام خسته نباشید نیاز به کمک داشتم . من میخواستم شروع به یاد گیری برنامه نویسی کنم . هدف من ساخت بازی و برنامه است . میشه بگید اول باید کدام زبان رو یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۰۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵

درود برای برنامه نویسی اندروید، اپ و بازیهای ساده موبایلی (گرافیک پایین) باید جاوا یا کاتلین رو یاد بگیرید. که در همین راستا دوره <a href="https://7learn.com/course/android-expert">آموزش برنامه نویسی اندروید</a> با جاوا سون لرن پیشنهاد می‌شود. برای بازی سازی پیشنهاد میکنم یک موتور بازی سازی مثل یونیتی رو یاد بگیرید. در بخش سرچ سایت جستجو کنید مقالات مرتبط رو براتون میاره.

۰۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۷

سلام خسته نباشید برای یادگیری html باید دفترچه ای داشته باشم تا کد‌ها و تگ‌ها رو توی اون بمویسم تا دم دست‌تر باشه ؟؟؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶

درود بله میتونید این کار رو انجام بدید کار قشنگی هست. یا میتونید از cheat sheet‌های آنلاین استفاده کنید.

۳۰ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰

آقا من یه سوال دارم. به صورت کلی ما این کد‌ها رو باید کجا بنویسیم که بتونیم خروجی بگیریم؟ مثلا به عنوان مثال میخوای ماشین حساب درست کنی کجا باید کدشو بنویسی تو دسکتاپ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۱۴

درود بستگی داره که با چه زبانی کدنویسی میکنید. هر زبان برنامه نویسی محیط توسعه مخصوص خودش رو داره. شما برنامه اون محیط رو نصب کرده، کدتون رو توش مینویسید و اجرا میکنید.

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

سلام من می‌خوام برنامه نویسی یاد بگیرم زبان و ریاضیم هم خوب نیست ولی خیلی از برنامه نویس‌ها میگن باید ریاضیت فول باشه (انتگرال _دیفرانسیل _جبر خطی و بولی )بلد باشی زبان هم فول بعضیام میگن نه اینجور نیست الان من میتونم برم یا نه؟ الان من می

نازنین کریمی مقدم ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹

درود خیر برای برنامه نویسی نیازی به دانستن انتگرال و دیفرانسیل ندارید. اگر جبرخطی بدونید سرعت یادگیری تون بیشتر میشه. بیشتر مهارت حل مساله تون باید قوی باشه. یعنی تا حدی مثل پازل و سودوکو میمونه. اما بهتره روی زبان کار کنید چون به انگلیسی کد میزنید و باید بهش در حوزه برنامه نویسی مسلط بشید تا بتونید جوابهاتون رو در انجمنها به انگلیسی بپرسید.

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۲۹

سلام وقتتون بخیر .... یک سوال مهم ک ذهنم رو درگیر کرده این هست که توی حوزه طراحی وب سایت من برای یاد گیری زبان هاش میتونم از کتاب استفاده کنم یا ضروری هست ک دوره شرکت کنم ؟...یعنی با کتاب خوندن میشه ب ی نتیحه مطلوبی تو این زمینه رسید و اگه میشه شما چ منابعی رو معرفی میکنید؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴

درود خیر به هیچ وجه خوندن کتاب در برنامه نویسی رو توصیه نمیکنم. شما باید کد بزنید تا موارد قشنگ براتون تفهیم بشه. بهتر هست مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener nofollow" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید. اونجا یسری منبع رایگان و غیر رایگان رو معرفی کردیم تا ازشون استفاده کنید.

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵

سلام وقتتون بخیر و ممنون از سایت خوبتون بنده میخام از پایتون شروع کنم باید چکار کنم و چطور عمل کنم ؟! میتونیم دو حوزه وب و بازی باهم یاد بگیریم !؟ توضیح بدید ممنونتون میشم ♡

نازنین کریمی مقدم ۲۱ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۰۷

درود پایتون در حوزه‌های مختلفی کاربرد داره و بهتره دوره پایتون رو براساس زمینه انتخاب کنید. برای مثال <a href="https://7learn.com/course/python-web-expert" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره پایتون وب</a> ک مباحثش رو میتونید بررسی کنید. بله با پایتون ساخت بازی سبک هم امکان پذیر هست ولی اگر حرفه ای بخواید پیش برید باید از موتورهای بازی سازی مثل یونیتی یا آنریل استفاده کنید.

۱۶ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۵۱

با سلام من 17سالمه میخام برنامه نویسی رو از صفر شروع کنم هیچ بلد نیستم چگونه باید یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

درود این سوال خیلی در این صفحه تکرار شده. شما باید اول براساس هدف و علاقه یک زمینه رو انتخاب کنید. مقالات اخیر وبلاگ + دوره سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> رو مطالعه فرمایید.

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹

سلام من 13 سالمه و میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم ایا سنم مناسبه؟اگه سنم مناسبه از کجا شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

درود بله مناسب هست و مشکلی نخواهید داشت. بهتره برای شروع براساس علاقه یک زمینه رو انتخاب کنید و آموزشها و مقالات اون حوزه رو پیش برید. مقالات اخیر وبلاگ + دوره سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید. اگر واقعا به کامپیوتر و برنامه نویسی علاقه داشتید، پیشنهاد میکنم تمرکزتون رو روی قبولی مهندسی کامپیوتر بگذارید.

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴

دیر نیس زود هم نیس بهترین وقطه ببین شروع کن اما حرفه ای نه سرت درد میگیره مثل من ببین به چیز‌های مزخرف مثل ساخت لاکی و چرت و پرت نکن شروع کن با اپ یه اپ بساز

۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸

درود وقت بخیر من دارم از صفر شروع میکنم و هدف من فعلا یادگیری طراحی وب است و میخوام زبان‌های css, html, php, java script , java رو یاد بگیرم, میخواستم ببینم ایا در این حوضه باید سی شارپ هم بلد باشم یا بلد بودنش کمکی به بهینه سازی کارای من در طراحی وب می‌کند؟ و بعد از طراحی وب میخوام هوش مصنوعی رو یاد بگیرم, در این حوضه فقط باید پایتون رو بلد باشم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۵

درود طراحی وب شامل دو بخش فرانت اند و بک اند هست. فرانت اند: html+css+js بک اند:جاوا یا php (یکی رو انتخاب کنید) لزومی نداره سی شارپ رو یاد بگیرید و برای <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> پایتون کافی هست.

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۰۵

سلام ببخشید من میخام تو شهرمون کلاس برنامه نویسی برم مربیی کلاس بهم گفت که بهتره از زبان سی شارپ یا جاوا استفاده کنی ولی من شنیدم که همه میگن از پاتون استفاده کنم برای شروع بهتره نظر شما چیه راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱

درود بفرمایید که چندسال دارید و آیا قصد دارید دانشگاه رشته کامپیوتر بخونید؟ براساس اینا میتونم راهنمایی تون کنم.

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷

سلام.....برای من که مطلق درمورد برنامه نویسی هیچ اطلاعاتی ندارم.....میتونید جایی رو برای از صفر شروع کردن برنامه نویسی دسکتاپ پیشنهاد کنید؟ و اینکه چه پیشنهادی برای من دارید؟ هیچ اطلاعات مقدمه ای درباره برنامه نویسی ندارم حتی نمیدونم از طریق چه پلتفرمی باید شروع به یادگیری بکنم....اصلا حضوری یا غیرحضوری

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰

درود برای برنامه نویسی دسکتاب بهتره سراغ زبانهای ماکروسافت مثل سی شارپ و فریمورکهایی مثل دات نت و ... برید. اما جدیدا یسری امکانات اومده که شما میتونید مثلا با زبانی مثل جاوا اسکریپت کد بنویسید و روی همه پلتفرمها خروجی بگیرید. توصیه میکنم قبل از اینکه درمورد زبان و شرکت در دوره اقدام کنید، سرفصلهای دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> که نسبتا کوتاه هست و دقیقا به منظور آماده سازی فردی با شرایط شما تدوین شده رو بررسی کنید.

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱

آیا خودتون کلاس‌های برنامه نویسی برگزار میکنید؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۴۰

درود از منوی بالای سایت - بخش دوره‌ها میتونید زمینه مورد علاقه تون رو پیدا کنید. برای اطلاع از تشکیل کلاسهای حضوری باید با مجموعه تماس بگیرید ببینید به چه صورت هست.

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰

دوستان چه مقدار تحصیلات‌ برای برنامه نویسی لازم هست؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۲۴

درود مقاله<a href="https://7learn.com/blog/does-learning-programming-require-university" rel="noopener nofollow" target="_blank"> آیا یادگیری برنامه نویسی نیاز به دانشگاه دارد</a> و همچنین مقاله <a href="https://7learn.com/blog/the-right-age-to-start-programming" rel="noopener nofollow" target="_blank">سن شروع برنامه نویسی</a> رو مطالعه فرمایید.

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸

دوستان بنده مغزم رگ به رگ شده نمیدونم چیکار کنم این همه زبان این همه کار این همه وب برنامه

نازنین کریمی مقدم ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸

درود حق با شماست تعداد زیاده و باعث سردرگمی میشه. شما باید اول براساس هدف و علاقه یک زمینه رو انتخاب کنید. مقالات اخیر وبلاگ + دوره سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> رو مطالعه فرمایید.

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷

سلام میخاستم زبان پایتون زو یاد بگیرم کمکم میکنید نازنین خانوم

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸

درود پایتون زمینه‌های مختلفی داره، توصیه میکنم برای یادگیری بهتر یک زمینه رو انتخاب کنید و براساس اون بفرمایید تا بتونم بهتر راهنمایی تون کنم. برای یادگیری مفاهیم خود زبان پایتون میتونید به <a href="https://7learn.com/blog/python-learning-roadmap-book" rel="noopener nofollow" target="_blank">مسیر یادگیری پایتون</a> مراجعه کنید.

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

سلام ببخشید من الان صفر صفر هستم میخوام شروع کنم . چه کارکنم لطفا بازی و وب و موبایل و..... رو جدا جدا توضیح دهید

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

درود شما باید یک زمینه رو انتخاب کنید چون حجم مطالب زیاد هست و نمیتونید در همه شون حرفه ای بشید. برای وب دو زمینه فرانت اند و بک اند داریم. حتی توصیه میشه اگر سابقه کدنویسی ندارید میان این دو هم یکی رو انتخاب کنید. حالا اگر بفرمایید ترجیح تون روی کدوم حوزه هست بنده بهتر میتونم مسیر رو براتون روشن کنم.

۰۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۱۲

سلام من میخام از وب شروع کنم. از کجا یادبگیرم منبعی بهم میدین؟!

نازنین کریمی مقدم ۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰

درود فرانت اند یا بک اند؟

۰۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱

سلام خسته نباشید من هیچی بلد نیستم و میخوام تازه شروع کنم و نمیدونم چه زبانی و چه پلترفرمی میشه راهنماییم کنیید که کدوم زبان و کدوم پلتفرم اینده خوبی داره از همه نظر و کدوم زبان درامد بهتری داردی ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰

درود این سوال بسیار پرتکرار هست. برای اینکه سریعتر به جوابتون برسید، بی زحمت مقالات اخیر وبلاگ رو مطالعه کنید و حتما به توضیحات دوره الفبای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> هم مراجعه کنید.

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳

سلام برای شروع از زبان پایتون استفاده کن

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶

سلام، من میخوام ورود کنم ازصفر ورود کنم به این حوزه، منتهی میخواستم بپرسم از نظر بازار کار، حوزه ی وب بهتر هستش یا حوزه ی دسکتاپ..؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۵۲

درود هر دو حوزه قوی هستند اما فرصت‌های شغلی وب بیشتر هست.

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

سلام برای برنامه نویسی در زمینه امنیت شبکه و هک باید از کجا شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۵۱

درود نیاز به گذراندن مباحث شبکه و همینطور یادگیری پایتون دارید.

۰۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸

سلام من اگه بخوام سایت بزنم و برای وب بخونم با css وhtml و php بخونم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰

درود بله و بد نیست یکم جاوا اسکریپت هم بلد باشید.

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲

برای شروع ، بهتره که کدنویسی رو یا بگیرم یا برم سراغ زبان‌های برنامه نویسی ، با توجه به این که هیچ تجربه ای از برنامه نویسی ندارم

نازنین کریمی مقدم ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۸

درود بهتره کدنویسی رو یاد بگیرید چون ممکنه حوزه رو اشتباه انتخاب کنید و دلزده بشید. برای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آشنایی با برنامه نویسی و انتخاب حوزه از دوره الفبا </a>استفاده کنید تا هزینه زیاد نکنید.

۰۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۴۷

سلام وقت بخیر . من 44 سال دارم و می‌خوام برنامه نویسی رو شروع کنم . اولا اینکه الان برام دیر نیست ؟ دوم اینکه هیچ چیزی از برنامه نویسی و اصطلاحاتش نمی‌دونم . و اینکه برنامه ای که بیشتر مربوط به حوزه کاری است رو یاد بگیرم . لطفا راهنماییم کنید. سپاس

نازنین کریمی مقدم ۰۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۵

درود حقیقتا برای برنامه نویسی هیچ وقت دیر نیست و حتی اگر بدشانس باشید و به درآمد اضافه نکنه، برای باز شدن فکر و بهبود مهارت حل مساله بسیار مفید هست. چون چیزی از برنامه نویسی نمیدونید، باید یه مدت کدنویسی کنید تا مطمئن شید آیا به این حوزه علاقه دارید یا نه. حتما کتاب<a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener nofollow" target="_blank"> راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو مطالعه فرمایید. همچنین قبل از شرکت در هر دوره ای، <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی از صفر</a> رو بگذرونید تا از انتخاب تون مطمئن شید.

۰۵ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱

من مهندسی مکانیک خوندم ، و سطح زبانم بالاتر از متوسط هستش ، اما بابت مهاجرت میخام وارد فیلد برنامه نویسی بشم ، به نظرتون رشتم کامپیوتر نیس مشکلی بر نمیخورم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۲۹

درود برای مهاجرت از طریق کار باید حداقل دوسال سابقه شغلی خوب داشته باشید و این دیگه به میزان تلاش خودتون برمیگرده. در سالهای اول ممکنه موقعیت‌های شغلی چندان چشم گیری نداشته باشید، اما بعد رو غلتک میفتید. در اصل هرچقدر سابقه و تجربه بیشتری داشته باشید هم حقوق هم مزایای بیشتری خواهید داشت. حتما با یک مشاور مشورت کنید شاید خواندن ارشد کامپیوتر هم بتونه بیشتر بهتون کمک کنه. پاینده باشید.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶

سلام. به نظرتون برای کسب درآمد کدوم یک از زبانهای برنامه نویسی پر کاربردتره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴

درود به طور کلی شما باید اول یک حوزه رو انتخاب کنید بعد براون اساس میتونم بگم که کدوم زبانها پولساز‌تر هستند. مثلا برای بازی سازی سی شارپ و سی پلاس برای فرانت جاوا اسکریپت برای بک اند جاوا و پی اچ پی و... برای هوش مصنوعی پایتون

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

سلام ؛ چطور میشه فهمید برای برنامه نویسی در وجودمون علاقه نهادینه سازی کنیم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶

سلام متوجه سوالتون نشدم متاسفانه :)

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶

درود برشما سپاس از شما بابت سایت ساده و روانتون بابت همکاری در یک پروژه میخواستم صحبت کنم باهاتون ممنون میشم اگر امکانش هست یک راه ارتباطی برای ایمیل من ارسال کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۲۸

سلام میتونید درخواستتون رو با بخش پشتیبانی سایت یا تلگرام مطرح کنید تا رسیدگی بشه.

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

سلام من ۱۶ سالمه میخام شروع به کار کنم صفر هستم از کجا شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۵۸

سلام همونطور که در کامنت قبل گفتم، برای شروع برنامه نویسی اول باید تصمیم بگیرید که به چه زمینه ای علاقه دارید (وب-موبایل-بازی و...) بعد براساسش مقالات مرتبط رو دنبال کنید.

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸

سلام اسم من میثم محمدی هستم۱۳سالم از برنامه نویسی هیچئ نمیدونم صفر صفر الان به نظر شما با کدوم زبان شروع کنم و یه لپ تاپ دلE6420هم دارم.

نازنین کریمی مقدم ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۰۳

سلام دوست عزیز برای شروع برنامه نویسی اول باید تصمیم بگیرید که به چه زمینه ای علاقه دارید (وب-موبایل-بازی و...) بعد براساسش مقالات مرتبط رو دنبال کنید.

روح الله ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶

سلام اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید من هدف خاصی رو برای برنامه نویس شدن دنبال نمیکنم . کلا از کار کردن با کامپیوتر لذت میبرم و میخوام یادگیری برنامه نویسی رو هم شروع کنم با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شده و همچنین مقاله دیگر در همین سایت : "برنامه نویسی چیست؟ یادگیری بهترین زبان‌های برنامه نویسی" ، نوشته ی آقای مهدی علامه در انتخاب یکی از این سه زبان برنامه نویسی ، برای شروع یادگیری تردید دارم 1-پایتون 2- یکی از زبان‌های خانواده C (اگر برای شروع بخوام انتخاب کنم فکر کنم برم سراغ #C ) 3-جاوا تصویر ذهنی ای که از یادگیری برنامه نویسی دارم ، برنامه نویسی برای موبایل و وب نیست اما چیزی که درباره این سه زبان خوندم ، به نوعی با هر سه پلتفرم در ارتباطه و به همین خاطر این سه تا به نظرم بهتر اومد از طرف دیگه فکر میکنم اگر بتونم زود ازش خروجی بگیرم ، بیشتر بهم انگیزه میده همچنین به زبان‌های سطح پایین علاقه مندم . مثل ++C , C . نه اینکه آشنایی داشته باشم ، بلکه چون اساس زبان‌های دیگه از این‌ها شروع شده به نظرم میاد که تسلط بیشتری در برنامه نویسی خواهم داشت بازی‌های کامپیوتری و نرم افزارهای سه بعدی ، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی هم برام جالب و جذاب هستند با همهی این اوصاف توصیه میفرمایید با کدوم یکی شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۶

سلام. انتخاب بسیار سختی هست...بخصوص اینکه هر سه زبانی که قصد دارید یاد بگیرید جزو زبانهای رده بالا و کاربردی حساب میشن و هرکدوم مناسب یکی از زمینه هایی هست که بهشون علاقه دارید. برای بازی سازی: سی شارپ برای هوش مصنوعی: پایتون برای واقعیت مجازی: هردو جاوا هم که به همه این حوزه‌ها ورود میکنه اما قدرت زبانهای بالا در اون زمینه‌هایی که گفتید بیشتر هست. با سی شارپ یا جاوا عمقی‌تر برنامه نویسی رو یاد میگیرید. چون معمولا صفر تا صد توابع رو خودتون باید پیاده سازی کنید. اما پایتون دارای توابع آماده زیادی هست و ممکنه کسانی که اول با پایتون شروع میکنند، نسبت به کدنویسی تنبل بشن. برای همین تو دانشگاه‌ها معمولا از جاوا یا سی شارپ برای شروع برنامه نویسی استفاده میکنند. بنظرم ببینید علاقه تون روی کدوم زمینه بیشتر هست و از اون شروع کنید. اگر سرعت براتون مهم هست و دچار مشکل بالا نمیشید، اول پایتون رو شروع کنید.

حسین رستمی ۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۰۴

سلام. ممنون از سایت خوبتون بابت آموزشها و مقاله‌های مفید. یه سوال دارم: برنامه نویسان برندهای معروف مثل دیجی کالا و آپ و ... به صورت کراس پلتفورم برنامه نویسی می‌کنند؟ ممنون میشم پاسخ بدید. باتشکر

pari ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲

سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون. یه سوالی هست که ذهنم رو درگیر کرده بیشتر سایت‌های معروف(مثلا دیجیکالا و سون لرن و سنجش و...) از چه ساخته شده؟ توسط وردپرس یا کدنویسی ؟ ممنون میشم که جوابم بدید.

Mohsen Yousefi ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳

سایتتون خیلی خوبههههه.یه سوال این قسمتو من اصلا نفهمیدم یعنی چی میشه بیتر توضیح بدین؟؟برنامه‌های وب به دو دسته برنامه‌های سمت کاربر (client side) و برنامه‌های سمت سرور (server side) تقسیم میشن

ab ۰۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷

ممنون از سایت خوبتون

زهرا فرحمند ۰۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۲۹

ممنونم از همراهی شما :)

اشتراک گذاری مقاله در :