۳۵٪ تخفیف روی تمامی دوره ها🔥 + دوره زبان تخصصی و مهاجرت با ارزش ۵ میلیون تومان بصورت هدیه
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳۰۵ دیدگاه نظر زهرا فرحمند
20 روش طلایی کسب درآمد برنامه نویسی
20 روش طلایی کسب درآمد برنامه نویسی

شاید شما هم علاقه مند به کسب درآمد برنامه نویسی باشید و بخواهید از مزایای کسب درآمد برنامه نویسی آگاه شوید به همین خاطر تصمیم گرفتیم این مقاله کامل را برای شما که عاشق یادگیری برنامه نویسی هستید آماده کنیم تا با روش‌های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی آشنا شده و بتوانید خیلی جدی‌تر روی شغل برنامه نویسی فکر کنید.

واقعیت اینجاست که درآمد برنامه نویسی به موارد زیادی بستگی داره. مثلا اینکه برای پلتفورم موبایل برنامه می‌نویسی یا وب، اندروید یا IOS و پایتون یا php یا سی شارپ قطعا روی میزان درآمدت تاثیر میذاره. همینطور این میزان درآمد خیلی بستگی به کشوری داره که بازار هدفت رو اونجا در نظر گرفتی و یا اونجا کار می‌کنی چون مسلما درآمد یک برنامه نویس در جهان متفاوته. مثلا درآمد یک برنامه نویسی در آمریکا حدود 120000 دلار در سال و در آلمان حدود 48000 یورو در ساله. جالبه بدونی برنامه نویس‌ها در آمریکا جز 10 گروه خوشحال‌ترین افراد شاغل در این کشور هستن!

اپلیکیشن اندروید

مزایای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از برنامه نویسی که در مورد من برنامه نویسی بود، مزایای خیلی زیادی داره. در واقع میشه زندگی تو رو به قبل از کسب اولین درآمد از طریق تخصص و بعد اون تقسیم کرد! نمی‌دونم تا به حال تجربه کردی که از طریق تخصص خودت پول در بیاری یا نه ولی برای من به شخصه اولین دفعات کسب درآمدم از طریق برنامه نویسی شیرین‌ترین اون‌ها بوده. لحظات دریافت اولین درآمد هام لحظاتی بودن که هرگز فراموششون نمی‌کنم چون در من حس مفید بودن و حس موفق بودن رو آفریدن. اگر دلت می‌خواد تو هم این حس رو از طریق برنامه نویسی تجربه کنی با ادامه مقاله همراه باش! در ادامه چند تا از مزایای مهم کسب درآمد از طریق برنامه نویسی رو بهت میگم:

مطمئن شدن از اینکه مسیری که در پیش گرفتیم مسیر درستیه

موقعیتی رو در نظر بگیر که روز‌ها و ساعت‌ها برای یادگیری برنامه نویسی وقت و انرژی و هزینه گذاشتی اما از قبال این تخصص هیجان انگیز جدید، هیچ درآمدی  حتی کوچک  کسب نکردی. کم کم اطرافیان شروع به ناامید کردن تو می‌کنن. اولش مقاومت می‌کنی اما بعد از گذشت مدت‌ها بلاخره خودت هم اولین نشونه‌های نا امیدی رو از خودت نشون میدی. گاهی با خودت فکر می‌کنی یعنی راهی که میرم درسته؟ اگر درسته پس چرا کسی تخصص من رو لازم نداره؟

این دقیقا جاییه که کسب درآمد از طریق تخصص می‌تونه برات نجات بخش باشه. وقتی برای اولین بار از تخصص جدید برنامه نویسیت پول در میاری می‌فهمی که اون بیرون کسایی هستن که دنبال آدم‌های متخصص مثل تو هستن و تو می‌تونی با کمی تلاش و پشتکار به زندگی بهتری دست پیدا کنی!

امکانات بیشتر برای یادگیری برنامه نویسی

اگر قبل این وارد دنیای برنامه نویسی شده باشی احتمالا متوجه شدی که برای یادگیری تکنولوژی‌های جدید در مدت کوتاه‌تر گاهی احتیاج به صرف هزینه داری. یا اینکه ممکنه بخوای سیستمت رو برای کارهای پیشرفته‌تر ارتقا بدی و باز هم برای این کار احتیاج به پول داری.

با کسب درآمد از طریق برنامه نویسی می‌تونی این امکانات بیشتر رو کم کم برای خودت فراهم کنی. در ضمن وقتی پای کسب درآمد وسط میاد تو مجبوری خودت رو برای کسب درآمد بیشتر ارتقا بدی. بنابراین تو یه محرک قوی برای پیشرفت خودت داری، و چی بهتر از این؟!

بیشتر بخوانید: آموزش برنامه نویسی با بهترین زبان‌های برنامه نویسی 2023

انگیزه گرفتن

گفتم که وقتی اولین درآمدت رو کسب می‌کنی حس می‌کنی مفید هستی و کسایی هستن که به تخصصت احتیاج داشته باشن! اینجاست که انرژی می‌گیری و حس می‌کنی دوست داری بیشتر و قوی‌تر به مسیرت ادامه بدی. دوست داری بیشتر یاد بگیری. دوست داری از رقبا پیشی بگیری و برای خودت اسم و رسمی توی دنیای برنامه نویسی جور کنی و  رفیق... این چیزیه که بهش میگن انگیزه!

فرمول‌های کسب درآمد از برنامه نویسی

وقتی تو برنامه نویس هستی ممکنه از راه‌های مختلفی کسب درآمد کنی. اما به طور کلی این شیوه‌های کسب درآمد به شش دسته تقسیم میشن:

  • استخدام در شرکت ها، سازمان‌ها و استارت آپ ها
  • فریلنسری
  • تدریس یا تولید فیلم‌های آموزشی
  • ایده پردازی
  • انجام پروژه‌های دانشجویی
  • برنامه نویسی و فروش اپلیکیشن‌های موبایل

هرکدوم از این شش روش مزایا و معایب و نکات خاص خودشون رو دارن. البته ممکنه تو برای کسب درآمد محدود به یک روش نباشی و بسته به موقعیت و زمان آزاد روزانه در این مورد تصمیم گیری کنی. در ادامه مقاله هرکدوم از این روش‌ها رو تشریح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: روش‌های کسب درآمد از PHP

استخدام در شرکت ها:

اگر به دنبال یک کار ثابت و همیشگی و یک حقوق ماهیانه هستی و یا می‌خوای تجربه کار تیمی پیدا کنی احتمالا استخدام در یک شرکت برنامه نویسی یا استارت آپ گزینه مورد علاقه توست. اگر تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده باشی گاهی استخدام در یک شرکت مناسب به نظر کار دشواری میاد. رزومه ات ممکنه در ابتدای کار بارها و بارها رد بشه و تو رو حسابی عصبی و سردرگم کنه. بسته به نوع برنامه نویسی و پلتفرمی که انتخاب می‌کنی فرآیند آماده شدن برای استخدام ممکنه کمی متفاوت باشه. به هر حال میزان حقوق دریافتی تو در شرکت‌ها بستگی به فاکتور‌های مختلفی مثل سابقه کار، نوع شرکت، حرفه ای بودن، محل شرکت، زبان برنامه نویسی و... داره. حقوق برنامه نویسی در تهران بیشتر از شهرستان هاست. اما به هر ترتیب در صورت استخدام حقوق شما از کف قانون کار یعنی 1.5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان متغیره و به احتمال زیاد بیمه هم دریافت می‌کنی.

اگر به دنبال این هستی که با برنامه نویسی به درآمد‌های چندده میلیونی درماه برسی همین حالا میتونی در دوره آموزش برنامه نویسی سون لرن شرکت کنی و با مفاهیم ابتدایی و چرایی برنامه نویسی آشنا بشی.

کسب درآمد از برنامه نویسی

اگر بتونی یه شرکت خوب و در حال رشد پیدا کنی و در اون استخدام بشی اون شرکت به تو توی پیشرفتت کمک می‌کنه چون پیشرفت کارکنان در نهایت به پیشرفت خود او شرکت کمک می‌کنه. و البته این رو به خاطر داشته باش که معمولا استخدام در شرکت‌های برنامه نویسی فرصت بیشتری برای رشدت فراهم می‌کنه.

بیشتر بخوانید: چگونه در شرکت‌های برنامه نویسی استخدام شویم؟

به غیر از شرکت‌های دولتی و خصوصی تو می‌تونی توی استارت آپ‌ها فعالیت کنی. محیط‌های استارت آپی بخاطر خاصیت پویا و در حال رشد و جوانشون از بهترین فرصت‌ها برای رشد محسوب میشن. توی استارت آپ‌ها کار تیمی به شدت داغه و شما در تعامل با افراد با انگیزه تیم می‌تونید تجربه‌های زیادی کسب کنید و از تجربه رشد سریع لذت ببرید.

فریلنسری

شاید بشه از کار فریلنسری، کسب درآمد اینترنتی و کار در منزل به عنوان یکی از آپشن‌های جذاب و یا حتی از جذاب‌ترین آپشن‌های برنامه نویسی، چه در ایران و سایت‌های ایرانی و چه در سایت‌های خارجی نام برد. با فریلنسری، آزادی و به قول معروف آقای خودت و سرور خودتی. تایم تعریف شده ای برای کار نداری و تمام درآمد‌ها برای خودته. قبل از اینکه به مقدار درآمد این روش کاری توی برنامه نویسی برسیم بهتره اول بگیم فریلنسری چیه. برای اطلاعات بیشتر میتونی به صفحه بهترین سایت‌های فریلنسری مراجعه کنی.

کسب درآمد از برنامه نویسی

فریلنسر کیست

فریلنسر یا آزادکار همون طور که از اسمش مشخصه کسیه که به صورت آزاد و غیر شرکتی پروژه هایی رو دریافت و پیاده و از این طریق کسب درآمد می‌کنه. هیچ محدودیتی در محل کار یه فریلنسر وجود نداره. یه فریلنسر می‌تونه توی خونه، پارک، کافه یا حتی کنار ساحل کار کنه! همینطور یه فریلنسر می‌تونه به صورت حضوری، از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت فریلنسری پروژه پیدا کنه!

تمام فرآیند مدیریت زمان یه فریلنسر بر عهده خودشه. البته نمی‌تونم از آزادی مدیریت زمان همیشه به عنوان یه آپشن خوب یاد کنم اما به هر حال برای اکثر آدم‌ها این شکل از آزادی یه ایده آل شغلی محسوب میشه. تنها چیزی که در بحث مدیریت زمان مهمه زمان تحویل پروژه است که برای یه فریلنسر که کارش به شدت وابسته به رضایت مشتری هاست به اندازه نون شب مهمه!

درآمد فریلنسری

میزان کسب درآمدی که می‌تونی از کار فریلنسری به دست بیاری بستگی به فاکتورهای مختلفی مثل زمانی که برای کار میذاری، حرفه ای بودنت، نمونه کارهات، روابط، بازاریابی و... داره اما به طور عمومی می‌تونی از این روش از 500 هزار تومان تا 50 میلیون تومان پول در بیاری.

تدریس یا تولید فیلم‌های آموزشی

فقط اگر تجربه کرده باشی می‌دونی که تدریس برای اکثر آدم‌ها می‌تونه یکی از لذت بخش‌ترین کار‌های دنیا باشه! بعد از اینکه به برنامه نویسی و دنیای اون به طور نسبی مسلط شدی، می‌تونی از طریق تدریس تجربیات یا دانسته هات و آموزش برنامه نویسی کسب درآمد کنی. به چند طریق می‌تونی این کار رو انجام بدی:

کسب درآمد از برنامه نویسی

  • تدریس خصوصی: می‌تونی به طور خصوصی به علاقه مندان برنامه نویسی آموزش بدی
  • تدریس در آموزشگاه ها: می‌تونی بعد از رسیدن به حدی از تجربه توی آموزشگاه‌های برنامه نویسی و کامپیوتر تدریس کنی
  • تولید فیلم آموزشی: می‌تونی برای سایت‌های معتبر آموزشی فیلم آموزشی تولید کنی
  • راه اندازی وبسایت یا وبلاگ آموزشی: می‌تونی سایت یا وبلاگ خودت رو راه اندازی کنی و از طریق تولید محتوای آموزشی مختلف کسب درآمد کنی

بیشتر بخوانید: روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت

ایده پردازی

یک راه دیگه برای پول در آوردن پیاده کردن ایده‌های خلاقانه است. اگر خلاقیت کافی رو داشته باشیم ایده‌های زیادی برای کسب و کار در طول روز به ذهن ما میاد. ای کاش... ای کاش... اما کدوم یک از ما این ایده‌ها رو سریع یادداشت و بهشون فکر می‌کنیم؟ خوشبختانه با قدرت برنامه نویسی تو می‌تونی خیلی از این ایده‌ها رو پیاده کنی. بعد از پیاده کردن ایده ات دو راه داری. یا ایده رو به سرمایه گذار مناسبی می‌فروشی و یا اینکه خودت ایده رو به پول می‌رسونی و تبلیغات برای اون رو هم به عهده می‌گیری. شاید به اشتباه حس کنی روش ایده پردازی روش پردرآمدی نیست، اما میشه گفت با اختلاف می‌تونه یکی از درآمدزا‌ترین اما در عین حال مشکل‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی باشه!

انجام پروژه‌های دانشجویی

می تونی به راحتی با آگهی دادن داخل یا اطراف دانشگاه از بین دانشجو هایی که برای انجام پروژه دانشجویی شون دچار مشکل شدن برای خودت مشتری جذب کنی. خوبی این کار اینه که اگر بتونی پروژه‌ها رو به نحو احسن و با قیمت مناسب ارائه بدی، با تبلیغ دهان به دهان پروژه‌ها بیشتر و بیشتر میشن. تنها اشکال این روش اینه که دانشجو‌ها معمولا پول زیادی برای پروژه‌ها در نظر نمی‌گیرن. ولی می‌تونی در ابتدای کارت از طریق این روش رزومه خودت رو قوی کنی.

برنامه نویسی و فروش اپلیکیشن‌های موبایل

اگر تو هم مثل من اهل بررسی تعداد نصب اپلیکیشن‌ها توی برنامه بازار و ضرب عدد نصب در قیمت برنامه باشی خوب می‌دونی که میشه از طریق این کار حتی درآمد‌های بالای 100 میلیون تومان داشت. این کار اصلا ساده نیست. شما باید ایده خوبی داشته باشید، اون رو پرورش بدید، احتمالا برای اپلیکیشن‌های بزرگ‌تر تیم جمع کنید و در نهایت دانش برنامه نویسی اندروید یا IOS رو به خوبی کسب کنید. بعد از مرحله ساخت، اپلیکیشن شما باید توسط مجموعه کافه بازار تایید بشه و اگر ایده خوب و منحصر به فردی داشته باشید و به خوبی روی مارکتینگ و بازاریابی محصولتون وقت صرف کنید، می‌تونید منتظر درآمد‌های خوبی باشید!

چطور خودمان را به دیگران معرفی کنیم

برای اینکه بتونی در روش هایی که گفتم موفق بشی باید روی برندینگ خودت کار کنی و وقت بگذاری. می‌تونی به صورت تخصصی وبلاگ نویسی کنی یا اینکه تخصصت رو در شبکه اجتماعی خودت به اشتراک بگذاری. این کار باعث ایجاد اعتماد نسبت به تو از طرف مشتری‌ها یا شرکت‌های مختلف میشه و از این طریق می‌تونی به راحتی برای خودت بازاریابی داشته باشی.

کسب درآمد از برنامه نویسی در خانه

شما می‌توانیدبا یادگیری برنامه نویسی به سادگی در منزل در کنار خانواده خود کسب درآمد داشته باشید ، ملزومات یک برنامه نویس تنها یک سیستم کامپیوتری است و برای کار حتی نیاز به اتاق بزرگ و دم و دستگاه‌های پیشرفته ندارد ، برای کسب درآمد از برنامه نویسی در خانه کافیست شما دانش آن را یادبگیرید و از طریق دریافت پروژه کسب درآمد کنید.

برندینگ

نتیجه گیری

توی این مطلب به اهمیت کسب درآمد با برنامه نویسی پی بردی. کسب درآمد از برنامه نویسی بهت کمک می‌کنه انگیزه پیدا کنی و پیشرفت کنی. در ضمن می‌تونی از روش‌های مختلفی مثل استخدام، فریلنسری و ... کسب درآمد کنی. حتما یادت باشه برای کسب درآمد باید روی برندینگ خودت سرمایه گذاری کنی. با دونستن اینا حالا وقت اونه که بدونی برای شروع برنامه نویسی به چه موادی احتیاج داری!

۳۰۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
Ilia_Beighi ۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰

با سلام مطالب بسیار جامع و کامل بود آِیا به اندازه حوزه نرم افزار که یک شاخه اش هم برنامه نویسی است & طراحی سخت افزار و مدارات چاپی هم محبوبیت داره و درآمدزا هست ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴

درود به اندازه نرم افزار خیر متاسفانه. اما اگر در حوزه متخصص بشید و شرایط آکادمیک رو داشته باشید در کارهای تحقیقاتی موقعیت‌های کاری با حقوق مناسبی پیدا خواهید کرد.

کارن کنعانی ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲

سلام من دانشجوی ترم 4 پزشکی تهران هستم و 20 سالمه و علاقه دارم به برنامه نویسی، به تازگی توی دوره cs50 ثبت نام کردم و میخوام بعد از اون اقدامات لازم رو برای کسب در آمد دانشجویی با دو 2 ساعت زمان گذاشتن در روز انجام بدم، لطفا راهنمایی می‌کنید که پربازده‌ترین کار پس از یادگیری وب و پایتون چی هست؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱

درود با توجه به مشغله ای که رشته تون بهتون وارد میکنه، بهتره بعد از یادگیری وب و پایتون مشغول به کار بشید.با یادگیری پایتون وب و فریمورکی مثل جنگو درآمد موردنظرتون رو خواهید داشت و نیاز نیست سرتون رو با انواع تکنولوژی‌ها شلوغ کنید.

احسان سیفی ۰۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

من رشتم مهندسی برقه ولی تازه میخوام وارد برنامه نویسی بشم ، تحقیق میکنم مسیر مورد علاقه ام رو پیدا کنم ، ولی در کوتاه مدت خیلی به درامد نیاز دارم ، به نظرتون برای این کار وردپرس همچنان مناسبه یا دورانش گذشته و مسیر بهتری هست ، پیشنهاد شما چیه برای این کار

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

درود خیر وردپرس همچنان محبوبه و اگر هدفتون کوتاه مدته بله انتخاب مناسبی هست.

علی ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

سلام.وقت بخیر.دو تا سوال فنی یک.میخوام در آینده در زمینه امنیت و شبکه کار کنم.کدام زبان برنامه‌نویسی رو پیشنهاد میکنید دوم.از اونجایی که مسیر پر هزینه ای هست چه زبانی رو برای یادگیری در کوتاه مدت و درآمد زایی پیشنهاد میکنید.صرفا برا یه مدت کوتاه می‌خوام و نظر خودم رو وردپرس هست؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۴۴

درود برای امنیت شما باید با اغلب زبانها آشنا باشید تا بتونید علیه حملات مقابله کنید. جز اون بهتره که به پایتون هم مسلط باشید. بله برای مدت کوتاه وردپرس مناسب هست اما دقت کنید که وردپرس ربطی به امنیت نداره و اینطوری کمی از هدف تون دور خواهید شد.

حمید ۰۶ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶

سلام به نظر شما پایتون بهتره یا جاوا

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۵۲

درود هردو زمینه شغلی بسیار خوبی دارند اما از لحاظ سرعت در یادگیری و رشد موقعیتهای کاری، پایتون این چندسال به نسبت به پایتون در رده بالاتری قرار گرفته.

Mohamadchem ۰۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

بله من بیست و پنج سالمه میخوام فریلنسری باشه که بتونم وقت ازادداشته باشم

Mohamadchem ۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

باسلام من دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی معدنیم ولی همزمان به پول نیاز دارم میشه یه راهنمایی کنین از چه راهی درامد کسب کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۱۸

درود آیا به برنامه نویسی علاقه دارید؟ اگر علاقه نداشته باشید نمیتونید درآمد خوبی داشته باشید. سن و نوع کار مورد علاقه (استخدامی یا فریلنسری) رو هم بفرمایید تا بهتر بتونم کمک تون کنم.

زهرا ۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۵

سلام وقت بخیر ۲۳ سالمه دانشجوی ادبیات انگلیسی ام راهی نداره مدرک دانشگاهی مرتبط بگیرم اما واقعا میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم و از این راه شغلی بدست بیارم. پیشنهادتون بهم چیه؟ شدنی هست؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

درود بله شدنی هست. بهتره اول با زمینه‌های برنامه نویسی آشنا بشید، بعد براساس علاقه و نوع کار (فریلنسری - استخدام) یک حوزه رو انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید. و اینکه امکان شرکت در ارشد کامپیوتر رو بررسی کنید. با سنی که دارید حیفه مدرک مرتبط نداشته باشید.

محمد ۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۸:۱۹

سلام خوبید من ۱۶ سالمه و رشته ی کامپیوتر (فنی و حرفه ای ) انتخاب کرده ام و می‌خواهم آموزش زبان برنامه نویسی جاوا را شروع کنم در قسمت بک اند به نظر شما این راه خوب هست یا خیر و زبان بهتری هم هست ؟ که با اون بتونم کسب درامد کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

درود در بک اند به ترتیب زبانهای پایتون - جاوا، php و سی شارپ موقعیت‌های کاری زیادی دارند. پیشنهاد میکنم فرصت‌های شغلی اینا رو در سایتهایی مثل جابینجا و جاب ویژن بررسی کنید و اونی که شرایطش بیشتر بهتون میخوره یا کلا فرصت شغلی بیشتری داره رو انتخاب کنید.

abolfazl ۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱

سلام وقت بخیر من یه سوال داشتم من برنامه نویسی به زبان c شروع کردم و سنم 17سال هست خواستم اول زبان cرو یاد بگیرم بعد پایتون و میخوام به هردو مسلط شم رشته تحصیلیم صنایع شیمیای هست داخل هنرستان میخونم علاقه بسیار شدیدی به برنامه نویسی دارم وکتاب برنامه نویسی به زبان c رو تهیه کردم شروع به خوندن کردم و مثال هاشو با کامپیوتر انجام میدم و تابستون میخوام دوره هاشو ببینم میخوام بدونم چقدر طول میکشه برا یادگیری و اینکه اول c رو یاد بگیرم یا پایتون تو رشته تحصیلیمم موفق هستم مشکلی از زمان ندارم چون درسا در حد رشته‌های نظری نیستن به نظر شما انتخاب خوبی هست

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

درود اول اینکه زبان سی در حال حاضر خیلی آینده شغلی جالبی نداره، بنابراین فقط در حد یادگیری مبانی اولیه و تمرین الگوریتم ازش استفاده کنید و بعد پایتون رو شروع کنید. برنامه خوبی رو برای خودتون درنظر گرفتید، با زمانی که میگذارید حداقل سه ماه طول میکشه تا به مبانی خود زبان و مقدمات یک حوزه (وب یا هوش) مسلط بشید. درضمن بعد از اتمام کارشناسی میتونید به تحصیل در ارشد کامپیوتر هم فکر کنید.

ساناز ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰

سلام خسته نباشید من ۱۹ سالم از اصفهان دانشجو مهندس کامپیوترم من میدونم دانشگاه به درد نمیخوره فقط یه مدرک میشه ازش گرفت میخوام خودم جدا دانشگاه بخونم و حرفه ای شم ولی تو انتخاب حوزه موندم نمیدونم کدوم بهتره و آینده بهتری داره از طرفی نمیدونم از چه راهی درآمد میتونم داشته باشم من چی کار کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵

درود ببینید دانشگاه مزایایی مثل شانس مهاجرت تحصیلی، ارتباط با افراد فعال در حوزه و یادگیری اصولی توسعه نرم افزار رو بهتون میده، پس دیدتون رو کمی مثبت‌تر کنید. این سردرگمی شما در انتخاب حوزه بدیهی هست و همه ما درگیرش بودیم. پیشنهاد میکنم اول تعیین کنید در چه شهری و با چه شرایطی میخواید کار کنید (استخدامی یا فریلنسری) و اینکه هدف تون ادامه تحصیل تا چه مقطعی هست. بعد براین اساس سراغ سایت‌های کاریابی مثل جابینجا و جاب ویژن برید (یا اگر فریلنسری رو انتخاب میکنید پونیشا و امثالهم) و شرایط شغلی زمینه‌های مختلف رو با هم مقایسه کنید و اونی که به روحیه تون سازگار هست انتخاب کنید. بعد از گذروندن واحد کارآموزی هم پیشنهاد میکنم مشغول به کار بشید تا سابقه کار رو برای خودتون ایجاد کنید.

ارمیا آقا جعفری ۰۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴

سلام خسته نباشید من 16 سالم زبان پایتون بلدم ولی نمیدونم چه کاری کنم ماهی 2 میلیون در بیارم کافی اگر میش به من کمک کنید ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

درود میتونید از سایتهای فریلنسری استفاده کنید. مقاله معرفی 14 تا از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی به سوالات تون پاسخ میده: https://7learn.com/blog/best-freelance-websites

امیر ۰۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

سلام من 38 سالمه لیسانس کامپیوتر دارم. ولی تو دانشگاه هیچی در مورد برنمهنویسی یاد نگرفتیم. البته خودک کلاس رفتم و از اینترنت اموزش دیدم پایتون و سی شارپ. اما هیچ کجا استخدام نمیکنن چون از من پروژه میخوان و سابقه کار. من تا سطح for لوپ جلو رفتم. لطفا برای پیدا کردن شغل راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

درود چطور میشه که لیسانس کامپیوتر باشید اما برنامه نویسی یاد نگرفته باشید؟! بهتره که از مبانی برنامه نویسی شروع کنید، بعد یک حوزه رو انتخاب کنید و براساسش زبان برنامه نویسی مناسب رو یاد بگیرید. درضمن به دلیل شرایط سنی امکان استخدام سخت و تقریبا ناممکن هست. بنابراین پیشنهاد میکنم که به صورت فریلنسری فعالیت داشته باشید. در سالهای اول درآمدتون کم هست ولی به مرور جبران خواهد شد.

مصطفی ۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳

سلام من 36 ساله هستم و رشته علوم کامپیوتر خوندم اما برنامه نویسی اصلا یاد نگرفتم تو دانشگاه، خودم یه کتاب آموزش سی شارپ خریدم و کمی باهاش شروع به آموزش کردم. وسط‌ها مایوس شدم که دارم تلاش بیخود میکنم و چجوری میتونم درآمد داشته باشم، اصلا میتونم به مهارت برسم یا نه بعدش چی در انتظار است. چون شغلی ندارم و به دنبال درآمد هستم. نظر شما چیه در این مورد

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳

درود با توجه به شرایطی که دارید اگر به سراغ کارهایی مانند آیتی برید شانس استخدام شدن تون بیشتر از برنامه نویسی هست. اگر همچنان دوست دارید روی برنامه نویسی متمرکز باشید بهتره که یک حوزه مثل هوش مصنوعی - علم داده و یا وب رو انتخاب کنید و براساس اون زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرید. درنهایت به صورت فریلنسری مشغول بشید. (وردپرس هم برای شرایط شما عالیه...بهش فکر کنید)

بهنود ۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹

سلام من در آستانه ۴۰ سالگی هستم و متاسفانه ورشکست شدم و همه هست و نیست خودم رو از دست دادم و مدتی هست که بدهی دارم! و هیچ سرمایه ای برای شروع کسب و کار ندارم، حتی پول برای شروع آموزش!!! تصمیم گرفتم با برنامه نویسی از نو شروع کنم. امیدوارم این روزهای سخت بزودی تمام بشه و واقعاً تجربه این روزها رو برای دشمنم هم آرزو نمیکنم. فقط نمیدونم از کجا و چطور باید شروع کنم!!!

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۴۳

درود از خوندن شرایط تون متاثر شدم امیدوارم به زودی مشکلات تون کمتر بشه. در مرحله اول باید یک لپ تاپ تهیه کنید و اگر این بودجه رو ندارید، بهتره بی خیال برنامه نویسی بشید و سراغ راه‌های دیگری برید. بنده فرض میکنم که لپ تاپ دارید، ساده‌ترین راه برای رسیدن به درآمد اینه که یک بسته اینترنت تهیه کنید و آموزشهای رایگان در نت رو دنبال کنید. پیشنهاد میکنم وردپرس رو یاد بگیرید و در سایتهای فریلنسری پروژه بگیرید. برای مشاوره بیشتر هم میتونید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید تا بهتر و دقیقتر راهنمایی تون کنند.

Ted ۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

سلام وقتتون بخیر من کارشناسی بیوتکنولوژی دارم و چون الان در حوزه ما هوش مصنوعی داره کم کم رو به رشد میزاره ، تصمیم گرفتم که برای یادگیری پایتون رو شروع کنم بنظر شما مناسبه که با پایتون شرو کنم یا برای هوش مصنوعی باید زبان دیگه ای رو یاد بگیرم؟ و اینکه بنظرتون ارزش اینکه زمان بزارم و در اینده بنظرتون در نقطه عطف بیولوژی و برنامه نویسی بدردم خواهد خورد یا نه! یا اینکه میتونم با اینکار به درآمد برسم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۹

درود بله یادگیری پایتون مناسب و به جاست. در بحث هوش شاخه ای تحت عنوان رایانش تکاملی وجود داره که با ایده گرفتن از بیولوژی موجودات سعی در پیاده سازی الگوریتم دارند. این نزدیک‌ترین حوزه به شماست که میتونید توش حرفه ای بشید. حوزه دیگری که نسبتا نزدیک میشه علوم شناختی هست. اما این زمینه‌ها بیشتر حالت تحقیقاتی دارند و باید در سایتهای کاریابی بررسی کنید چقدر تقاضا هست. درنهایت میتونید در یک شاخه محبوب هوش (مثل یادگیری ماشین و علم داده یا پردازش (متن - تصویر - صوت) مشغول بشید.

حسین ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹

سلام خسته نباشید من 19سالمه دیپلم ریاضی فیزیک دارم ولی دانشگاه نرفتم میخواستم وارد برنامه نویسی بشم.ایا الزامی هست برای کار در شرکت یا هرجایی مدرک دانشگاهی داشته باشم و آیا بدون مدرک دانشگاهی هم شرایط شغلی مناسب هست ؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۵۴

درود هرچند که مهارت و تخصص حرف اول رو میزنه اما یجاهایی مدرک مهمه. پیشنهاد میکنم حداقل مدرک کارشناسی کامپیوتر رو بگیرید. دانشگاه باعث میشه ارتباطات خوبی ایجاد کنید، چندسال بعد مهاجرت با فاوند بگیرید، رتبه اجتماعی بالاتری بگیرید (متاسفانه در کشور ما این مورد با مدرک بدست میاد) و از همه مهم‌تر شانس کاریابی بیشتری داشته باشید. شما خودتون رو جای یک کارفرما بذارید در نگاه اول رزومه فردی که مدرک مرتبط نداره ببینید دید منفی میگیرید. از طرفی سن تون هم خیلی خوبه، حیفه که تحصیلات مرتبط نداشته باشید.

رازمحمد ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

سلام من تازه شورع کردم باغن نمیدونم کی چطوری شورع کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۳

درود شما باید اول یک حوزه رو انتخاب کنید و بعد براساسش زبانهای برنامه نویسی موردنیاز رو یاد بگیرید.

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۳۲

سلام من 20سالمه رشته تحصیلم عمران بود و رتبهی خوبی داشتم دانشگاه دولتی استان خودمون قبول شدم یعنی سنندج اما ادامه ندادم و الان در حال اموزش دیدنم و بصورت اینکه برم دانشگا شروع نکردم ایا مشکلی نیست و فک کنم در دنیای امروزی هم تخصص و کاربلدی مهم نه مدرک و الان در حال حاضر شروع به فرانت کردم و هدفم اول فرانت و با تجربه شدن و یه مدت کار کردن و بعد بک اند تا به یه فول استک تبدیل بشم نظرتون در مورد راهی که میرم رو بفرمایید ممنون میم

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

درود حق با شماست مهارت و تخصص حرف اول رو میزنه و مسیر درستی رو در یادگیری حوزه‌ها در پیش گرفتید اما یجاهایی مدرک مهمه. از طرفی سن تون هم خیلی خوبه، حیفه که تحصیلات مرتبط نداشته باشید. چون گفتید رتبه خوبی داشتید، پس پتانسیل تحصیل رو دارید. پیشنهاد میکنم حداقل مدرک کارشناسی کامپیوتر رو بگیرید. دانشگاه باعث میشه ارتباطات خوبی ایجاد کنید، چندسال بعد مهاجرت با فاوند بگیرید، رتبه اجتماعی بالاتری بگیرید (متاسفانه در کشور ما این مورد با مدرک بدست میاد) و از همه مهم‌تر شانس کاریابی بیشتری داشته باشید. شما خودتون رو جای یک کارفرما بذارید در نگاه اول رزومه فردی که مدرک مرتبط نداره ببینید دید منفی میگیرید. باز هم هرجور صلاح میدونید در این مورد انتخاب با شماست.

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

من 14 سالمه مهمه یا فعلا نمیتونم شروع کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

درود شما از هر سنی میتونید شروع کنید. به خصوص در این سن که ذهنتون فعال و بازتره یادگیری برنامه نویسی خیلی راحتتره. پس نگران نباشید.

۰۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

من قبلاً. تو برنامه نویسی تو ماشین حسابم با زبان سی تونسته بودم دو تا پروژه عمرانی از جمله جمع آوری آب سطحی و انترپولاسیون رو بنویسم و موفق شدم منتها بعدا فاصله گرفتم خیلی علاقه به دور کاری دارم من رو راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۲۸

درود سن و اینکه آیا به زمینه خاصی علاقه دارید رو هم میفرمایید؟

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷

سلام من در برنامه نویسی اندروید و ویندوز و سایت سازی فعالیت خوبی دارم و تدوین ویدئو و کار‌های گرافیکی هم انجام میدم ولی میخوام کسب درآمد کنم ولی هیچکس منو بر نمیداره بخاطر سن کم من هستش(۱۴سال) چس کار کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

درود فعلا به صورت فریلنسری مشغول باشید و اگر در اون شیوه هم براتون سن مشکل ساز بود سعی کنید از هویت فردی دیگر مثل برادر بزرگتر یا پدر استفاده کنید. بعد از 18 سالگی و کنکور میتونید برای استخدام اقدام کنید.

۰۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶

سلام خسته نباشید من تازه میخوام برنامه نویسی شروع کنم خواستم بدونم که برای اپلیکشن‌های گوشی جاوا بهتره یا کاتلین

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۵۴

درود هردو مناسب هستند. اگر زمان کافی دارید پیشنهاد میکنم اول جاوا رو شروع کنید چون در سایر حوزه‌ها مثل بک اند وب هم استفاده میشه و فرصتهای شغلی بیشتری خواهید داشت.

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

سلام وقتتون بخیر . من ۱۵ سالمه و از چند سال پیش به یادگیری جاوا پایتون مشغول شدم و یک سال پیش هم طراحی فرانت اند وبسایت رو شروع کردم . میخواستم بدونم طراحی وب با المنتور برای وردپرس روش خوبی برای کسب درامد هستش ؟ یا چه روش‌های دیگه ای برای یادگیری برنامه نویسی وب هستش . و اینکه الان شرکت‌هایی هستن که دوره کارآموزی داشته باشن و شرایط سنی من قابل قبوله؟؟ برای فرانت یا بک ..

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۵۹

درود بله روش خوبی هست اما به طور کلی پایتون - جاوا با طراحی سایت فرق داره و دو حوزه کاملا متفاوت هست. البته هنوز جوان هستید و فرصت تست دارید اما سعی کنید تا 20 سالگی علاقه تون رو پیدا کنید. پیشنهاد میکنم درصورت کارآموزی یک قرارداد رسمی با شرکت ببندید تا از شما سواستفاده نکنند چون قانون کار برای بالای 18 سال هست. به فریلنسری هم فکر کنید اونجا دردسر قرارداد و سن رو ندارید اما درآمد نسبتا کمتره. درضمن اگر در هدفتون راسخ هستید تمرکزتون رو روی دروس مدرسه و کنکور بذارید تا دانشگاه خوبی قبول بشید. رشته مهندسی کامپیوتر و بعد از اون علوم کامپیوتر هدفتون باشه.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۲۱

سلام من چندتا ایده اپلکیشن سازی عالی در حوزه بازیسازی دارم بنظرتون برنامه نویسی را از دانشگاه شروع کنم یا از آموزشگاهایی که اون را آموزش میدن

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۰۶

درود بفرمایید که چند سال دارید؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸

سلام وقتتون بخیر باشه من دانشجو رشته معارف هستم و همه درس‌های هم که خوندم مربوط به رشته انسانی هست و هیچ پیش‌نیاز و مقدمه از برنامه نویسی ندارم اما می‌تونم با روزی سه یا چهار ساعت شروع کنم چقدر زمان لازم دارم تا درآمدی از برنامه نویسی داشته باشم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲

درود بفرمایید که به کدوم بخش از برنامه نویسی (وب یا اپ یا هوش یا ...) علاقه مند هستید تا بتونم بهتر کمک تون کنم.

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹

سلام و درود من الان 18 سالمه و به html, css, js , که حدود یک سال قبل ری اکت رو شروع کردم و الان میتونم بگم توی reactjs هم تا حدی مسلط شدم اما نمیدونم چطوری باید از طریق برنامه نویسی به درآمد رسید برای فریلنسری هم خیلی تلاش کردم اما تا الان نتونستم پروژه ای رو بگیرم باید چیکار کنم از نظر شما؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۰۲

درود سن تون برای کار رسمی و استخدامی مناسب هست. پیشنهاد میکنم آگهی‌های سایتهای کاریابی مثل جاب ویژن و جابینجا رو بررسی کنید و همزمان در ساعتهای آزاد <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites">سایت‌های فریلنسری</a> رو امتحان کنید.

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲

سلام ببخشید میگم با کدوم زبان برنامه نویسی میشه همه شغلهایی که تو بالا اومده رو میشه انجام داد

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۰

درود برای فریلنسری اغلب وب و هوش مصنوعی خوبه که میشه زبانهای پایتون - جاوا اسکریپت - html و css برای استخدام هم بعد از یادگیری زبانهای بالا به مشکل نخواهید خورد.

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰

سلام ببخشید من میخواستم برنامه نویسی رو یاد بگیرم دلم میخواد مثلا اپلیکیشن بسازم مث پیام رسان و اینجور چیزا ایا پایتون برا ساخت این اپلیکیشنا خوبه؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۳

درود بله پایتون یکی از گزینه‌های مناسب هست. البته بد نیست درمورد جاوا و اندروید استودیو هم تحقیق داشته باشید و همینطور فلاتر.

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

سلام خسته نباشید من می‌خوام برم رشته برنامه نویسی شما گفتید که از شاخه ریاضی بهتر است ولی من که پرسوجو کردم گفتند که از شاخه فنی حرفه ای بهتر است میشه راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۲۱

درود متاسفانه سطح تدریس پایینتر و فرصتهایی که در فنی وجود داره خیلی کمتره. احتمالا میدونید که هر چقدر در یک محیط خوب و رقابتی قرار بگیرید بیشتر به خودتون زحمت میدید که یاد بگیرید و این جو در ریاضی بهتر هست. اگر در دانشگاه‌های برتر (شریف تا خواجه نصیر و صنعتی اصفهان و ...) درس بخونید تضمینی بدون رزومه کار پیدا میکنید. دیگه انتخاب به خودتون بستگی داره شرایط روحی تون رو بهتر میدونید.

۰۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۴۴

سلام من ۱۶ سالمه و رشتمم ریاضیه من زبان پایتون رو پارسال کلاس رفتم و تموم کردم و قبلش هم با اسکرچ و ورد پرس کار کرده بودم و چند تا بازی ساخته بودم مثل مار و پله و... الان من خیلی به حوضه طراحی وب علاقه دارم خواستم بدونم برای شروع زبان‌های css و html خوبه؟؟ و اینکه بعد از یاد گرفتن اینا چجوری ازشون درآمد داشته باشم؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰

درود خوشحالم که از این سن برنامه نویسی رو شروع کردید. بله برای شروع این دو زبان خوب هستند. بعد از یادگیری از طریق فریلنسری میتونید درآمد داشته باشید و بعد از ۱۸ سالگی هم میتونید به صورت رسمی استخدام بشید. درضمن حتما تمرکزتون رو روی کنکور بگذارید تا در دانشگاه خوبی قبول بشید. با قبولی پنجاه درصد راه موفقیت رو طی کردید.

۰۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۵۲

چرا بعضی از کسانی که نظر درج کردن نه اسم دارن نه مشخصات دیگه ای، آدم فکر میکنه کامنت فیک درج کردید

نازنین کریمی مقدم ۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳

درود بله دوستان بدون نام به این صورت نمایش میشن و فیدبک تون کاملا بجاست:)))) پلتفرم فعلی در حال توسعه هست انشالله این مورد زودتر برطرف شه.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۴۸

سلام من هیچ مدرکی ندارم و جوونم ولی می‌خوام کسب درآمد کنم میشه یه سایت برای فریلنسری پیشنهاد بدین

نازنین کریمی مقدم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۵۰

درود مقاله <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites" rel="noopener nofollow" target="_blank">بهترین سایتهای فریلنسری</a> و نظرات پایین اون رو بررسی کنید.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸

سلام خسته نباشبد من۱۶سالمه امسال باید رشتمو انتخاب کنم خوانوادم میگن برو تجربی درحالی ک خودم به برنامه نویسی علاقه دارم سوال اول اینکه پر در امد‌ترین راه برنامه نویسی چیه من از راه ریاضی برم بهتره یا هنرستان من اگه برنامه نویسی بخونم چند درصد احتمال داره که درامد کسب کنم با چه زبان برنامه نویسی میشه بازی مثل پابچی موبایل یا کال اف دیوتی موبایل ساخت ممنون میشم پاسخ بدید

نازنین کریمی مقدم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۵۵

درود اگر برنامه نویسی رو انتخاب میکنید مسیر ریاضی و قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر بهتره. اگر برنامه نویسی رو بلد باشید بیکار نمیمونید و بعد از سه سال از درآمد خودتون راضی خواهید بود. برای ساخت بازی عبارت بازی سازی رو در سایت سرچ بزنید و مقالات مرتبطش رو مطالعه کنید. ساخت بازی با زبانهایی مثل سی شارپ، سی پلاس پلاس، پایتون و... ممکن هست.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵

سلام ارادت برای شروع برنامه نویسی فریلنسری باید اول کدوم شاخه رو انتخاب کنم و برای سالیدیتی هم همینطور

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰

درود برای شروع بهتره سایتهای کاریابی رو چک بزنید ببینید در فریلنسری چه مواردی پرطرفدارتر هست و کدوما به علایق شما نزدیکتره و اون زمینه رو انتخاب کنید. اگر به سالیدیتی علاقه دارید میتونید با همون شروع کنید.

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۳۴

و اینکه آیا با کامپیوتر هم میشه کار کرد یا حتما باید لپ تاپ باشه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

درود بله با کامپیوتر هم میشه کار کرد. مقالات اخیر وبلاگ رو بررسی کنید در این مورد مطلب زیاد منتشر کردیم.

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۲۱

سلام خسته نباشید. من ۱۶ سالمه و میخوام برم رشته تجربی‌. میخواستم از تابستون امسال طراحی وب یاد بگیرم. آیا بهتره اول پایتون رو آموزش ببینم؟ و اینکه اگه بخوام در طول سال هم ادامه بدم‌ خیلی وقت گیره‌ و ممکنه ب درسم آسیب بزنه؟ و اینکه با بلد بودن‌ وب نویسی و پایتون آیا میشه به درآمد رسید؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

درود به دلیل سنگین بودن رشته تجربی پیشنهاد میکنم تا کنکور تمرکزتون رو روی رشته خودتون بگذارید. بعد از اون اگر بخش بک اند وب رو انتخاب کردید پایتون رو یاد بگیرید. بله با پایتون میشه درآمد داشت.

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع چیه؟ من تعریف پایتون رو زیاد شنیدم یکمم هم بلدم

نازنین کریمی مقدم ۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱

درود شما باید اول یک حوزه انتخاب کنید و براساسش بهترین زبان رو یاد بگیرید.

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۰۲:۵۶

سلام ببخشید من همونم که گفتم رشته دبیرستانم تجربی بوده و.... دو سوال دیگه داشتم که فراموش کردم بپرسم: 1.اگر بر فرض، دوره مناسب من همون php باشه به طور میانگین با یک ساعت و نیم وقت گذاشتن( چون احتمالاً بیشتر وقت آزاد نداشته باشم) در روز میشه در مدت یکسال یا کمتر به مباحث php مسلط شد و وارد بازار کار شد؟دوره php یه صورت کلی حدودا چقدر زمان نیاز داره برای تسلط کامل و عالی؟ 2.من دیدم که یکی از دوره هاتون در سایت طرح باقرالعلوم علیه السلام شرکت انستیتو ایز ایران( حکمت کارت نیروهای مسلح) موجود بود اما همه دوره هاتون نبود؛ میخواستم بپرسم فقط همون یک دوره را برای قسط بندی قرار داد دارید یا برای دوره‌های دیگر هم امکانش هست؟ باتشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۴۸

درود 1. دوره php حدودا 100 ساعت هست و در بدترین حالت حدود یک و نیم برابر این زمان رو برای تمرین نیاز دارید. باز هم پیشنهاد میکنم در صورت علاقه ابتدا وردپرس رو استارت بزنید که یادگیریش سریعتر و راحتتر هست. 2. ترجیحا از سایت خودمون ثبت نام کنید که قسط بندی و... کامل توضیح داده شده. بنده از سایر سایتها خبر ندارم و ممکنه غیرقانونی باشند. برای اطلاعات بیشتر حتما با بخش فروش تماس بگیرید. در ضمن یکی دو روز بیشتر تا پایان کمپین نوروز و اتمام تخفیفها باقی نمونده.

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۰۲:۵۶

سلام ببخشید من چند تا سوال داشتم. من رشته دبیرستانیم تجربی بوده و الان هم ترم یک یکی از رشته‌های مهندسی هستم. طبق گفته ام و با توجه به رشته دبیرستانم با فضای برنامه نویسی بیگانه ام و در همین حد میدونم که برنامه نویسی یعنی اینکه باید یک سری کد را وارد کنیم؛برای شخصی مثل من که واقعا مبتدی هستم و دوره الفبای برنامه نویسی آقای آوند رو هم چند وقت پیش تهیه کردم و با توجه به اون هدفم رو هم مشخص کردم و انتخابم php بود و بعد از اون به فصل سومش که رسیدم اولِ شروع آقای آوند برای مثال زدن چند کد وارد کردند که من خیلی کم متوجه شدم و از همون جا اون دوره را متوقف کردم و گفتم شاید من خیلی بیش از حد مبتدی ام که حتی الفبا رو هم کم متوجه میشم و باید پیش نیاز هایی رو قبلش یاد بگیرم؛حالا سوال اولم این بود که 1. شخصی مثل من چه پیش نیاز هایی رو باید یادبگیره که بعد از اون بتونه سراغ الفبای برنامه نویسی بیاد؟ 2. با توجه به اینکه گفتم اطلاعاتم درباره اصل برنامه نویسی کم هست؛ از کجا متوجه بشم که واقعا علاقه دارم به برنامه نویسی یا خیر ( اگر ممکنه با توجه به سوال بعد جواب بدید)؟ 3.همونطور که گفتم شغل اصلیم ( شغل اول)قرار هست مهندسی باشه و برای شغل دومم میخوام از برنامه نویسی استفاده کنم؛ چند روز پیش از شما پرسیدم که میشه به عنوان شغل دوم هم استفاده کرد و گفتید با توجه به وضع موجود بله میشه؛ با توجه به سوال قبل اگر احیاناً متوجه شدم که علاقه زیادی ندارم که اگر اینطور باشه طبیعی هم هست چون که شغل مورد علاقه و اصلیم چیزِ دیگری هست؛ مشکلی در کارم ایجاد میشه؟( چون در جایی خوندم گفته بودید که علاقه واقعا مهمه و در صورت نداشتن علاقه فرد ادامه نمیده) 4. پس از یادگیری به عنوان کار پاره وقت یا فریلنسری و شغل دوم بر روی درآمدی مثل 7 میلیون در ماه حساب کردم آیا این درآمد معقوله و قابل دستیابی هست برای شخصی با شرایط من؟ 5.انتخابم برای php درست بوده؟ یا چون به صورت اصلی فعالیت ندارم زبان دیگری مثل پایتون رو انتخاب کنم؟ باتشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۴۳

درود 1. اگر الفبا رو گذروندید و براتون سخت بوده طبیعی هست. شما در حال حاضر باید حوزه خودتون رو انتخاب کنید. بعد از اون از صفر زبان برنامه نویسی اون حوزه رو یاد میگیرید و اون ناآشنایی برطرف میشه. 2. سوال خیلی سختی هست و خیلیها دچارش هستند. تنها راهی که وجود داره اینه که شما حداقل یک ماه رو دست به کد بشید تا متوجه بشید. البته مقاله هم زیاد در وبلاگ داریم که ویژگی برنامه نویس بودن یا نبودن رو توضیح دادیم میتونید به اونها هم مراجعه کنید. 3. بفرمایید که در چه مهندسی در حال تحصیل هستید و احیانا شغل آینده شما چه خواهد بود؟ 4. برای شروع در سالهای ابتدایی اونم در حالت فریلنسری انتظار بالایی دارید. خیلی درآمد ثابتی نخواهید داشت و متغیر هست و بیشتر هم رو به پایینه تا نمونه کار جمع کنید. 5. اگر به طراحی وب علاقه دارید وردپرس و php انتخاب معقولی هست. به خصوص وردپرس.

۰۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که وقتی برنامه نویسی رو شروع میکنیم چند تا زبان رو میتونیم یاد بگیریم و حرفه ای بشیم فقط یک یا دوتا یا که میتونیم چندین زبان مختلف رو یاد بگیریم و حرفه ای بشیم

نازنین کریمی مقدم ۰۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

درود بستگی به سن تون داره و همچنین اون زبان برنامه نویسی و اینکه چقدر میخواید توش عمیق بشید. اگر در حد آشنایی باشه که چندین زبان با هم میشه. اما اگر یادگیری عمیق باشه: مثلا پایتون یادگیریش آسان هست و میتونید در کنارش زبان دیگری هم یاد بگیرید. اما یه زبانی مثل جاوا هر چی بیشتر یاد میگیرید هنوز مورد داره و عمیق و عمیق‌تر میشید و...

۰۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

سلام. تشکر از مطالب خوبتون. ی سوالی داشتم ، اینکه من علاقه زیادی به پایتون و خصوصا tkinter دارم و خیلی دوست دارم توی tkinter حرفه ای بشم. آیا ب نظر شما یادگیری tkinter ارزش وقت گذاری داره. و اینکه بازار کاری هم در کشور داره یا نه؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶

درود بهتره پایتون رو مسلط باشید و در کنارش tkinter یاد بگیرید. چون پایتون به شدت فراگیره و مشکلی بابت کاریابی نخواهید داشت. از اون سمت شرایط جوری هست که هر روز هزاران کتابخانه جدید پایتونی معرفی میشه و ممکنه مثلا با معرفی یک کتابخانه قدر در این حوزه محبوبیت tkinter در سالهای آتی کمتر بشه. پس بهتره که تمرکزتون رو روی یادگیری پایتون بگذارید.

۰۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۱

سلام ببخشید من میخواستم برنامه نویسی رو به عنوان شغل دوم آموزش ببینم و ازش به عنوان شغل دوم استفاده کنم؛ اما در یک سایت خوندم که چند نفر در جواب یک نفر که تصمیم گرفته بود از برنامه نویسی به عنوان شغل دومش استفاده کنه گفته بودند که این کار رو انجام نده چون با این کارش( به دلیل پایین آمدن کیفیت برنامه نویسی به عنوان شغل دوم) داره مردم رو نسبت به برنامه نویسان بدبین میکنه و زحمت برنامه نویسان اصلی رو هدر میده؛ میخواستم از شما بپرسم اگر کسی از برنامه نویسی به عنوان شغل دومش استفاده کنه اما واقعا براش وقت بگذاره؛ باز هم باید قید این کار رو بزنه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

درود راستش قبلا بنده هم به این دیدگاه معتقد بودم اما در این سالهای اخیر شرایط درآمدی طوری شده که واقعا باید به دنبال یک شغل دوم هم باشید و برنامه نویسی یکی از دردسترس‌ترین حوزه هاست. شما میتونید یک حوزه رو انتخاب کنید (مثلا وب یا اندروید یا ...) و در اون حرفه ای بشید و هیچ مشکلی نه برای خودتون پیش میاد نه برای جامعه برنامه نویسی. نکته مهم اینه که اگر فریلنسری و به صورت آزاد پروژه میگیرید قیمت انجام کار رو پایین‌تر از چیزی که باید قبول نکنید تا درآمد همگی حفظ بشه.

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵

سلام ۱۸ سالمه میخوام برنامه نویسی برای بازی و اپلیکیشن اندروید یاد بگیرم ولی هیچ تجربه ای ندارم بنظرتون اول با کدوم زبان برنامه نویسی شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۳۹

درود اگر هدف بازیهای کلمه ای هست + اندروید میتونید جاوا یا کاتلین رو انتخاب کنید. اگر هدف بازیهای کمی پیچیده‌تر هست بهتره سی شارپ و موتور بازی سازی یونیتی رو انتخاب کنید.

۰۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷

سلام میخواستم بدونم از چند سالگی میشه شروع به برنامه نویسی کرد و چگطور یاد بگیریم؟!

نازنین کریمی مقدم ۰۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۰۳

درود <a href="https://7learn.com/blog/the-right-age-to-start-programming" rel="noopener nofollow" target="_blank">برنامه نویسی را از چه سنی می‌توانیم یاد بگیریم</a>؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۲:۱۶

سلام به نظر شما بهترین حوزه و زیر شاخه زبان برنامه نویسی پایتون برای کسب درامد کدام است

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۲۳

درود تمامی شاخه‌ها درحال حاضر پرطرفدار و پردرآمد هستند و بهتره براساس علاقه و شرایط خودتون اقدام کنید.

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

خیلی عالی است ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۳۱

سلام وقت بخیر ۲۳ سال دارم مدرک تحصیلیم لیسانس برقه میخواستم وارد مسیری فریلنسری دلاری بشم اما نمیدونم چه زبانی رو شروع کنم . و اینکه برای یادگیری برنامه نویسی لزوما باید رشته تحصیلیت مرتبط باشه ؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

نازنین کریمی مقدم ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۳

درود برق و کامپیوتر چارت تحصیلی دروس پایه مشترکی دارند بنابراین نگران پیشنیازها نباشید. برای فریلنسری هم مدرک مرتبط نیاز نیست. در حال حاضر وب، پایتون و بلاک چین در فریلنسری طرفداران زیادی داره. توصیه میکنم اول با پایتون شروع کنید چون پیش زمینه برنامه نویسی ندارید براتون راحتتره و بعدها اگر قصد ارشد داشته باشید میتونید بین رشته ای در حوزه هوش و رباتیک فعال باشید، بعد اگر واقعا به برنامه نویسی علاقه داشتید یک حوزه رو انتخاب و زبان مخصوصش رو یاد بگیرید.

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲

سلام وقت بخیر ، دانشگاه من این ترم 3 واحد اختیاری برنامه نویسی اندروید گذاشته ( که با جاوا میخوان اندروید بزنن) از اون طرف من خیلی تعریف از پایتون شنیدم ولی خب نمیدونم چه کاربرد‌ها یا چه شاخه هایی داره ، میخواستم بدونم که چی کار کنم ؟ اندروید دانشگاهمو بردارم یا اینکه برم پایتون یاد بگیرم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۰:۱۶

درود ۳ واحد اندروید رو حتما بردارید، خوبه که باهاش آشنا بشید و در آینده اثرات مثبت یادگیریش رو خواهید دید. بعدها فرصت یادگیری پایتون رو خواهید داشت نگران نباشید.

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۴۱

سلام ، وقتتون بخیر دانش‌آموز رشته کامپیوتر هستم ، زبان #c رو بلدم اگه بخوام برم در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشم باید چه زبانی رو بلد باشم ؟! و مقدماتش چیه ؟! از نظر مهاجرت چطوره ؟! ممنون میشم توضیح بدید ^^

نازنین کریمی مقدم ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۴۱

درود باید پایتون بلد باشید. سی شارپ برای هوش اصلا مناسب نیست. مقدمه خاصی نداره و میتونید شروع کنید. از لحاظ مهاجرت بسیار خوب هست و زمینه آینده داریه. منتها هوش زمینه‌های مختلفی داره (متن - تصویر-صدا و..) پیشنهاد میکنم یک زمینه رو انتخاب کنید و در اون حوزه فعالیت کنید.

۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶

سلام من از ۱۵ سالگی علاقه داشتم ۱۶ سالگی شروع کردم ولی یه مشکلاتی پیش اومد که مجبور شدم هم درسمو و هم برنامه نویسیو فتو شاپو بزارم کنار یه پیش زمینه هایی دارم از برنامه نویسی بنظرتون من که تا نهم دبیرستان درس خوندم میتونم از طریق برنامه نویسی مهاجرت کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۰۳

درود بفرمایید که در حال حاضر چندسالتون هست و وضعیت سربازی به چه صورتیه تا بتونم بهتر راهنمایی تون کنم.

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸

الان ۱۹ سالمه سربازی به دلیل طلاق پدر مادرم معافم

نازنین کریمی مقدم ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۰:۴۵

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. شرط سنی رو داری اما مهاجرت نیازمند بین ۶ تا ۸ سال کار تمام وقت هست. اگر میتونستید لیسانس بخونید و برای ارشد یا دکترا مهاجرت کنید کارتون راحتتر بود اما با تحصیلات تون این مسیر خیلی زمانبره. میمونه راه مهاجرت کاری: یادگیری پایتون رو شروع کنید و همزمان شده با پایین‌ترین حقوق به صورت استخدامی مشغول بشید تا سابقه کار رد بشه. دو سه سال اول فقط به فکر کسب تجربه و یادگیری باشید، در سالهای بعد درآمدش جبران خواهد شد. چیزی که منو میترسونه سطح تحصیلات تون هست، میدونم میتونه برای مهاجرت خیلی دردسر ساز باشه و شاید حتی بهتر باشه وقت بگذارید شده لیسانس پیام نور بگیرید. بهتره قبل از ورود به حوزه در لینکدین با افراد این حوزه ارتباط بگیرید، سوالاتتون رو بپرسید و ببینید اغلب چه مهارتهایی داشتند. برقرار باشید

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۲

سلام من دبیرستان ریاضی و فیزیک خوندم و دانشگاه ریاضیات میخونم میخوام برنامه نویسی شروع کنم میشه راهنمایی کنید چطوری و از کجا بهتره و از چه مدل لپ تاپی استفاده کنم سپاس

نازنین کریمی مقدم ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۸

درود <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming">برنامه نویسی</a> حوزه‌های مختلفی داره و بهتره که یک حوزه رو انتخاب و در اون حرفه ای بشید. بفرمایید که علاقه تون در چه زمینه ای هست و هدفتون چیه (کار در ایران - مهاجرت و...) تا بتونم بهتر راهنمایی تون کنم.

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷

سلام از رشته کامپیوتر برنامه نویسی بخونم بهتره یا ریاضی فیزیک ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۴۹

درود دبیرستان ریاضی فیزیک و بعد از اون در دانشگاه مهندسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر

۰۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

سلام. کارشناس ارشد <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> و رباتیک از دانشگاه فردوسی مشهد هستم. پیشنهاد من اینه که اگه به حوزه مهندسی علاقه دارید از دبیرستان برید رشته کامپیوتر. فنی حرفه ای و کاردانش به نظرم خیلی تفاوت نداره. من کاردانشی بودم. دوستان بسیار زیادی توی دوره دانشگاه داشتم که از رشته ریاضی اومده بودند کامپیوتر و درکی از زبان برنامه نویسی نداشتند و پاس کردن برنامه نویسی‌ها براشون خیلی سخت بود. اگه دبیرستان برید کامپیوتر و اگه لازم دیدید در کنارش کلاس ریاضی خصوصی برید یا خودتون روی ریاضی تون کار کنین به نظرم نتیجه مطلوب‌تری میگیرید. چون معمولا کاردانش و فنی‌ها معلم‌های ریاضی خیلی تک و قوی ای ندارند لااقل در شهرستانها. موفق باشید

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲

سلام وقت بخیر من دارم برای ارشد ریاضی میخونم به برنامه نویسی علاقه دارم میخواستم طراحی وب سایت یاد بگیرم ولی بهم گفتن بازارش اشباع شده و آینده ای ندارم مخصوصا با وجود ورد پرس و ..... میشه راهنمایی کنید تو چه زمینه ای میتونم فعالیت کنم که بشه به صورت فریلنسری هم کار کرد و یه درآمد نسبی داشت (طراحی گرافیک ، سایت،اپلیکیشن)بجز ماشین هوش مصنوعی و دیتا ساینس

نازنین کریمی مقدم ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۳۵

درود بازار اشباع نشده و تقاضاها روز به روز بیشتر میشه اما شرایط سنی برای شما که مدرک مرتبط ندارید + سابقه کار خیلی مهم هست. اگر دو سال اول رو با حقوق پایین درخواست بدید کار پیدا میکنید و چون سابقه کار ایجاد میشه، در سالهای بعد در کاریابی به مشکل نخواهید خورد. وردپرس و وب برای فریلنسری هم بسیار خوبه و توصیه هم میشه.

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۳۶

سلام ،من دانشجوی پزشکی هستم بعد درس زمان زیادی برام نمیمونه ولی علاقه زیادی به حوزه برنامه نویسی هم دارم اما اینکه چه زبانی و چه حوزه‌ای رو انتخاب کنم که یادگیری و کارکردن زمان‌بر نباشه و بشه باهاش به یه درامد نسبی رسید متقاضی داشته باشه نمیدونم چیه لطف میکنید اگر راهنمایی بفرمایید

نازنین کریمی مقدم ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶

درود توصیه میکنم پایتون و بعدش مباحث ماشین لرنینگ رو استارت بزنید. با شرایط تون سازگار هست. یا اگر به وب علاقه دارید وردپرس که سریعترین حوزه برای یادگیری هست و بسیار پرطرفدار.

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵

سلام من میخوام برنامه نویسی رو از صفر شروع کنم به نظر شما زبان جاوا اسکریپت برایه شروع بهتره یا پایتون یا c++

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

درود بستگی به زمینه مورد علاقه و هدف تون داره. در چه حوزه ای میخواید کار کنید؟

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳

سلام یه سوال داشتم پر درآمدترین روش توی برنامه نویسی کدومشونه و برنامه نویسی نیازی به مدرک دانشگاهی داره یا مدرک کلاس مختص برنامه نویسی

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵

درود استخدام در یک شرکت معتبر در تهران و یا فریلنسری و درآمد دلاری پردرآمدترین هست. برای سوال دوم تون مقاله <a href="https://7learn.com/blog/does-learning-programming-require-university" rel="noopener nofollow" target="_blank">آیا یادگیری برنامه نویسی نیاز به دانشگاه دارد ؟</a> رو مطالعه فرمایید.

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۳۴

سلام. من ارشد دانشگاه تهران هستم، اما رشتم ربطی به برنامه نویسی نداره، ۳۳ سالم هس، تا بحال درآمدی نداشتم، به برنامه نویسی پایتون ،علاقه زیادی دارم، و میخواهم استقلال مالی هم داشته باشم، به عنوان یک مبتدی چقدر زمان برای یادگیری بزارم و اینکه چطور میتونم مهاجرت کنم و بهترین و ارزون‌ترین کشور برای یک برنامه تویس پایتون چه کشوری است؟ ممنون اگه راهنمایی بکنید

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴

درود یادگیری مبانی برنامه نویسی پایتون در بدترین حالت سه ماه طول میکشه، اما بازهم سرعت بستگی به میزان یادگیری خودتون داره. پایتون برای شاخه‌های مختلفی استفاده میشه: وب - هوش مصنوعی - امنیت. یه سرچ بزنید و ببینید کدوم با علاقه و اهدافتون سازگار هست و رو همون حوزه متمرکز بشید. توصیه میکنم از یک دوره استفاده کنید تا سرعت بیشتری بگیرید چون زمان محدودی برای اپلای و... دارید. سعی کنید به عنوان کارآموز مشغول بشید (باهاشون طی کنید بعدش امکان استخدام داشته باشن) + به صورت فریلنسری تایمهای آزاد وقت بگذارید تا نمونه کار عملی داشته باشید. برای کاریابی مفید هست. بهترین و راحتترین کشور برای مهاجرت ترکیه و کانادا هست. اما برای مهاجرت کاری خیلی سخت میگیرن و باید تلاش کنید. شرایط تحصیل مجدد در مقطع ارشد در رشته کامپیوتر رو با توجه به سن تون بررسی کنید. در برخی موارد ممکنه خیلی راحتتر از مهاجرت کاری باشه. برقرار باشید

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

سلام برانامه هایی مثل اینستا گرام و واتساپ و تلگرام و‌... سازنده‌های بسیار پول دار دارند و میخوام بدونم در امدشونو از کجا میگیرن و یکی از برنامه نویسا توضیح داد ار تبلیغ خرید درون برنامه و فرش هنگان نصب اما اینیی ک برتون گفتم هیچ کدوم را ندارد

نازنین کریمی مقدم ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵

درود بحث پیامرسانهای پرطرفدار به کل با باقی روشهای درآمدسازی فرق داره. مالکان و سازندگان این برنامه‌ها بودجه خودشون رو از طریق اسپانسرها و یا فروش بخش خیلی کمی از سهامشون بدست میارن و در کنار بابت حق عضویت، فروش پروموشن، فروش استیکر و... هم درآمد جزیی دارند. اما ممکنه سوال براتون پیش بیاد که یک اسپانسر چرا باید بیاد هزینه کنه در برنامه ای مثل اینستا یا تلگرام که بخش تبلیغات بین برنامه ای خیلی گسترده ای نداره؟ جواب: استفاده از بیگ دیتا. بیگ دیتا عملا رفتاری هست که شما در شبکه اجتماعی از خودتون بروز میدید و شامل لایکها و بازدیدهاتون میشه. جمع آوری و فروشش به بقیه هم کاملا قانونیه و اون شرکتی که این رفتار رو میخره، میتونه براساسش یک محصول ارائه بده که باب میل خیلی از کاربران هست و به درآمد برسه. مثلا نایک میره اطلاعات لایک و بازدید کفشها رو از اینستا میخره، بعد بررسی میکنه و میبینه که کفش بدون بند الان خیلی محبوب هست و برهمون اساس محصول جدیدش رو طراحی میکنه.

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۹

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و میخوام از ۰ این حرفه رو شروع کنم بنظرتون زبان c# خوبه برای شروع؟

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

درود اگر قصد دارید در آینده برنامه نویسی بخونید بله مناسب هست چون اغلب دانشگاه‌ها با این زبان یا سی یا سی پلاس پلاس شروع میکنند. اما اگر خودتون خودآموز میخواید پیش برید، اول باید زمینه کاری تون رو انتخاب کنید و بعد براساسش بنده زبان مناسب رو خدمت تون عرض کنم.

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۲۴

باسلام من در زمینه مهندسی برق تحصیل کردم و مشغول به کار هستم به خاطر علاقه ای که به برنامه نویسی دارم دوست دارم یاد بگیرم و به صورت پاره وقت کار کنم. ضمنا در دوران دانشجویی کد نویسی با متلب رو یادگرفتم و پروژه‌های زیادی انجام دادم چه زبانی رو به من پیشنهاد میدید؟ باتشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۲

درود در حالت کلی پایتون رو توصیه میکنم چون نقطه مشترک رشته برق و کامپیوتر هست و در اغلب زمینه‌ها کاربرد داره. یادگیریش هم نسبتا راحت و سریع هست. اما باز برمیگرده به علاقه خودتون و ممکنه به فرانت اند و html و css علاقه داشته باشید...

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۳۴

سلام برای بتونم کار برنامه نویسی رو انجام بدم در فنی حرفه اي چه دوره ای رو بگذرونم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵

درود باید از شاخه صنعت - زیرگروه برق و رایانه - شبکه و نرم افزار رو انتخاب کنید.

حسین پری نور ۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸

برنامه نویسی در شهر میاندوآب که کوچکه نیست تعمیر کامپیوتر بهتره چه کار کنم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۱۰

درود میتونید به صورت فریلنسری مشغول بشید. یا یه بازه سه ماهه تهران بیایید و بعد ریموت کار کنید. یا اینکه اگر تونستید ابتدا به صورت کارآموز ریموت باشید و بعد به صورت رسمی ریموت بشید. در کنارش میتونید تعمیر کامپیوتر هم انجام بدید تا درآمد خودتون رو از دست ندید.

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

سلام من سمت زبان پایتون رفتم دوره نگاه نمی‌کنم فقط کتاب‌های مفید می‌خوانم تازه شروع کردم و سمت وب و بازی سازی هستم چه چیزی را پیشنهاد میدید که در بازار کار قابل قبول باشم تازه وارد هستم اگر برای وب و بازی سازی بخوام پایتون را ادامه بدم آینده خوبی خواهم داشت با این زبان و این پروژه‌ها هم در ایران و هم در خارج از کشور درآمد خوبی میتوانم داشته باشم لطفا پاسخ دهید ممنون ❤

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

درود با کتاب واقعا نمیشه. پیشنهاد میکنم از آموزش ویدیویی (حالا چه رایگان در یوتیوب چه پولی در سایتها) استفاده کنید. برای بازی سازی بهتون پایتون رو پیشنهاد نمیکنم کار با موتورهای بازی سازی مثل آنریل یا یونیتی خیلی راحتتره و اونطوری خیلی وقتتون میره. برای وب سرفصلهای دوره پایتون وب رو ببینید و طبق اون جلو برید. اگر اصولی جلو برید و مهارتهای موردنیاز رو یاد بگیرید درآمد خوبی هم در داخل و هم در خارج کشور خواهید داشت.

۰۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳

سلام من ۱۵ سالمه و برنامه نویسی هم بلدم با زبان سی شارپ کار میکنم و چند تا پروژه‌های موبایل خیلی خوب هم ساختم فقط سوالم اینه که اگه بخوام مثلا توی کافه بازار بزارم و تایید هم بشه هر کسی که حالا نصب میکنه پولی به من میرسه یا همون اول مثلا پولی میگیرم لطفا اگه توضیح بدید ممنون میشم

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۲۲

درود بستگی داره. پیشنهاد میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/making-money-from-game-development" rel="noopener nofollow" target="_blank">درآمد بازی سازی</a> رو بخونید، شیوه درآمد کامل گفته شده و برای بازی و اپ به یک صورت هست.

۰۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸

سلام برای برنامه نویسی چقدر باید انگلسی رو یاد داشته باشیم بعضی ویدیو هاشو دیدیم همش انگلسیه

نازنین کریمی مقدم ۰۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱

درود نیاز به تسلط متوسط رو به بالا در انگلیسی دارید.

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۰:۴۰

سلام. لازم نیست اینگیلیسی رو خوب بلد باشی. بلد بودن یه سری کلمات مبتدی هم کافیه. فقط یسری دستوراتی داره که اینگیلیسی هستن و معنیشون و کاربردشون رو هم توی خود کلاس امورش می‌دن

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹

سلام..میخوام برنامه نویسی Rust یاد بگیرم واسه کد نویسی ...ی راهنمایی کنید واسه نحوه درآمدزایی از طریق کدنویسی روی شبکه بلاک چین

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۱۷

درود حقیقتا بجز بحث استخدامش راه امن دیگری از داخل ایران به ذهنم نمیرسه البته تجربه هم ندارم. کامنت تون رو تایید میکنم بلکه سایر دوستان کمک کنند.

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

درود بر شما من برنامه نویس بک اند php - laravel هستم ، میشه محلی برای درآمد به صورت پروژه‌های ریموتی معرفی کنید؟ درامد دلاری

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

درود به مقاله <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites" rel="noopener nofollow" target="_blank">بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی</a> مراجعه کنید.

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷

باسلام وخسته نباشید. من ارشد مکانیک دارم و تقریبا ۲۰سال سابقه کار دارم. میخواستم برای شغل دوم و همینطور برای زمان بازنشستگی شروع به یادگیری برنامه نویسی کنم.ممنون میشم نظرتونو در این مورد بیان کنید.

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۱۱

درود شما باید اول زمینه تون رو انتخاب کنید. بی زحمت مقالات اخیر وبلاگ + توضیحات دوره الفبای<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank"> آموزش برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید.

۰۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶

سلام ممنون از مطالب خوبتون ببخشید میخواستم بدونم لپتاپ core i3 مناسب برنامه نویسی هست و اینکه درباره لپتاپ مناسب بیشتر بگید ممنون میشم از قسمت پردرآمد برنامه نویسی و انواع بخش‌های بگید

نازنین کریمی مقدم ۰۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹

درود بستگی داره برای چه حوزه ای و با چه زبانی میخواید <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی</a> کنید. هر حوزه ای از برنامه نویسی درصورتی که توش حرفه ای بشید پردرآمد هست و انتخاب حوزه به هدف و روحیه تون برمیگرده. توصیه میکنم مقالات اخیر وبلاگ رو مطالعه فرمایید.

۰۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲

سلام من ۱۲ ساله هستم سوال اول من ایکس آیا سن من مناسب هست و دومین سوالم این هستش که هرکس برنامه ساخت و حرکت برنامه ی اون رو نصب کرد به همون اندازه پول میگیره؟؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۱۱

درود سن شما برای <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی</a> مناسب هست. اینکه چقدر و چگونه درآمد خواهید داشت بستگی به زمینه برنامه نویسی داره. پیشنهاد می‌کنم به صفحه دوره <a href="https://7learn.com/course/scratch-programming-for-kids" rel="noopener" target="_blank">آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان</a> ما سری بزنید

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷

سلام ، ببخشید من میخواستم بدونم که در دانشگاه چه زبان‌های برنامه نویسی تدریس میشه و برای چه کاری ، مثلا برای برنامه نویسی اندرویده ، دسکتاپه ، سایته ، چیه ، ممنون میشم اگه جواب بدید

نازنین کریمی مقدم ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴

درود یک یا دو زبان از خانواده سی، جاوا، html و css و sql تقریبا در همه دانشگاه‌ها تدریس میشه. حالا بستگی به دانشگاه و استاد یسری موارد مثل پایتون، زبانهای سطح پایین مثل اسمبلی و وریلاگ و... هم تدریس میشه. بیشتر هم روی حوزه دسکتاپ و وب مانور میدن اما معمولا دوره جدا برای اندروید و موبایل تشکیل میدن. اینم باید اشاره کنم که دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و حتی دولتیهای شهرستانها ممکنه سختگیری کمتری داشته باشند و بعضی از موارد بالا رو تدریس نکنند.

امیرحسین عباسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶

سلام خسته نباشید 20 سالمه و رشته ای که انتخاب کردم مرتبط با برنامه نویسی نیست استعداد یابی شدم و یکی از رشته هایی که بهم پیشنهاد شد مهندسی نرم افزار بود علاوه بر اون ذهن تحلیل گری دارم و بعد از دیدن یکسیری آموش هایی مثل پایتون برنامه نویسی برام جالب بود و در آخر هم به جهت مالی میخوام برنامه نویسی رو یاد بگیرم اول اینکه بفرمایید این دلایل برای ورود به این رشته کافی هست یا نه ؟ جایگاه اجتماعی این شغل چطوره، بطور تقریبی روزانه چقدر باید وقت گذاشته بشه ،متوسط درآمدش چقدره؟ چقدر طول میکشه به یه سطح قابل قبول از برنامه نویسی برسم ؟ لطفا بهم یه نقشه راه یادگیری بگین و اینکه توصیتون برای منی که اول کارم چه توصیه ای دارین ممنون میشم کمکم کنید.

نازنین کریمی مقدم ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵

درود سن تون بسیار مناسب هست و دلایل کافی برای شروع برنامه نویسی دارید. <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی</a> جایگاه خوبی داره و درآمدش اگر حرفه ای بشید خوبه. میزان حقوق بسته به سابقه و حوزه کاری متغیر هست و برای بررسی بیشتر میتونید به سایتهای کاریابی مثل جابینجا و جاب ویژن مراجعه کنید. اما اینکه چقدر واقعا بدردتون میخوره و در کدوم حوزه بهتر جا میفتید بهتره با یه دوره کوتاه سنجیده بشه و براساس اون نقشه راه و زمان تقریبی داده بشه. مقالات این دسته مثل دلایل برنامه نویس نشدن و نقشه راه برنامه نویسی و.. از وبلاگ رو حتما مطالعه بفرمایید. بعد اگر به قطعیت رسیدید دوره مقدماتی<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> رو استارت بزنید تا مقدمات رو یاد بگیرید و حوزه تون مشخص شه. بعد از مشخص شدن مقاله نقشه راه اون حوزه رو مطالعه کنید (مثلا سرچ بزنید نقشه راه فرانت اند) و طبق مراحلش جلو برید. بعد از حدود ۵ ماه حتما به عنوان کارآموز مشغول بشید تا سابقه کار ایجاد کنید و در آینده برای کاریابی به مشکل نخورید.

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴

سلام خسته نباشید بابت مطالب خوبتون من ۱۶ سالمه و خیلی ایده دارم برا ساخت برنامه دوتا سوال داشتم اول اینکه چه زبون هایی رو یاد بگیرم(برای اندروید) دوم اینکه آیا با قرار گرفتن برنامه رایگان توی استور‌ها مثل مایکت و بازار میشه پول درآورد یا نه

نازنین کریمی مقدم ۰۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۰۲

درود برای سوال اولتون مقاله<a href="https://7learn.com/skill/android" rel="noopener" target="_blank"> نقشه راه اندروید</a> رو مطالعه فرمایید. از طریق کافه بازار و مایکت بله شانس خوبی در کسب درآمد دارید. بازی موفق 41148 + کوییزاف کینگز یکی از مصداقهای بارزش هست.

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸

سلام من 40 سالمه تازه ترم یک برنامه نویسی دانشگاه آزاد هستم پیشنهادتون با توجه به سنم کدام رشته از برنامه نویسی هست که در اون تخصص پیدا کنم واسه فریلنسری که زود بازده باشه با توجه به سنم ممنو ن میشم راهنماییم کنین

نازنین کریمی مقدم ۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۲۱

درود علاقه یکی از مواردی هست که باید در انتخاب حوزه بسیار جدی بگیرید. چون همون باعث میشه شما سرعت یادگیری تون بیشتر بشه و سریعتر هم به درآمد برسید. شاید بد نباشه به دوره الفبا هم مراجعه کنید در اون دوره درباره<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener" target="_blank"> آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر</a> و مواردی که برای ورود به برنامه نویسی حرفه ای نیاز دارید صحبت شده. توصیه شخصیم بحث فرانت اند + وردپرس هست که کار فریلنسینگ براش بسیار زیاده، اما دقت کنید که خودتون هم سایتهای کاریابی و فریلنسینگ رو بررسی کنید و از محدودیتهای موجود مطلع بشید (برای مثال اغلب برای بک اند نیروی باتجربه و دارای تحصیلات مرتبط میخواهند) در آخر سعی کنید که همزمان با یادگیری نمونه کار عملی انجام بدید تا رزومه تون پربار باشه.

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۲

سلام وقت بخیر ، من رشتم کاردانی الکتروتکنیکه ولی میخوام وارد حوزه برنامه نویسی بشم ولی همش ناراحتی مدرک رو دارم ، همش میگم نکنه بیام یادبگیرم بعدش برم را استخدام بگن مدرک مربوطه نداری بدرد ما نمیخوری و ... ،، حالا پیشنهاد شما چیه ؟ چکار کنم ؟ دوم اینکه آیا تست یا آزمونی برای اینکه مطمئن بشیم علاقه داریم به برنامه نویسی هستش ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۲۴

درود 1. از سایت‌های آنلاین کاریابی بررسی کنید با مدرک فعلی چه موقعیت‌های کاری دارید. 2. لینکدین خود رو بروز کنید و وضعیت رو به جویای کار تغییر بدید. 3. بررسی کنید اگر در حوزه مثلا وب مشغول باشید، چه مهارتهایی نیاز داره و آیا مدرک براشون مهم هست یا نه (از طریق همون سایتهای کاریابی) 4. برای اینکه مطمئن بشید به برنامه نویسی علاقه دارید یا نه، مقاله <a href="https://7learn.com/blog/11-signs-showing-you-should-not-be-a-programmer" rel="noopener" target="_blank">11 دلیل برای برنامه نویس نشدن </a> و نظرات پایین مقاله میتونه بهتون کمک کنه.

۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۵

سلام دوست عزیز . من برنامه نویسی رو بدون هیچ مدرک و دانشگاهی یادگرفتم و الان توی یک شرکت بزرگ استخدام شدم و همچنین به صورت فریلنسری هم درآمد خوبی دارم !

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۲۴

من مهندسی عمران میخوام برم این یکیم دوست دارم میتونم انجام بدم

نازنین کریمی مقدم ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۰:۳۲

درود بله شدنی هست و خیلی از بچه‌های عمران به دلیل خشکی درسشون این کار رو میکنند، اما اگر چنین تصمیمی گرفتید حتما رزومه عملی رو پربار کنید و سابقه بیمه ایجاد کنید تا بعدا در کاریابی دچار مشکل نشید.

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱

سلام و خسته نباشید به شما من رشته متفاوت با کامپیوتر دارم ولی از استفاده کردن از کامپیوتر سیر نمیشم و انگلیسی رو با بازی کردن تا حد نسبتا خوبی یاد گرفتم(5-6 سال صحبت کردن تو بازی انلاین و در کل علاقه به انگلیسی و زبان) .جدیدا دنبال یه راه بودم که از طریق کامپیوتر درامد زایی کنم و چشمم فقط برنامه نویسی رو دید. میخوام برای شروع علاقمو بین زبان‌های مختلفی که وجود داره پیدا کنم و پیشنهاد شمارو میخواستم...تویه سایت از زبان html گفته بود ولی چون شرایطم فرق داره کنجکاو بودم که کدوم بهتره برای من ... در ضمن ارتباط ضعیف ولی ذهن خلاقی دارم (شاید روی نظرتون تاثیر بزاره) و اینکه تا حالا برنامه نویسی نکرم و دقیق میدونم چجوریه... خیلی ممنون میشم اگه پاسخ بدید

نازنین کریمی مقدم ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۳

درود اگر به برنامه نویسی علاقه ندارید و فقط به چشم پول درآوردن بهش نگاه میکنید آینده خوبی نخواهد داشت. در غیر این صورت باید یه زمینه رو انتخاب کنید (این مورد نیاز به تحقیق توسط خودتون داره) و براساسش یادگیری رو شروع کنید. برای مثال اگر وب رو انتخاب کردید باید علاوه بر html با css و جاوا اسکریپت هم آشنا باشید.

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲

سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه.. به برنامه نویسی و طراحی وب علاقه شدیدی دارم و برای شروع از زبان html _ css شروع کردم و کار باهاشون و کاربرد و... همه چیو کامل با این دو بلدم حالا می‌خوام بیشتر حرفه ای بشم و تو کد نویسی مشکل دارم میشه راهنمایی کنید که چجوری پیشرفت کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴

درود تمرکز خودتون رو روی قبولی در کنکور با رتبه زیر ۲۰۰۰ بگذارید تا بتونید در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنید. مبحث الگوریتم + یادگیری جاوا اسکریپت رو در اوقات فراغت شروع کنید.

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۱۸

بچه‌ها خودتونو آیندتون رو تباه نکنید برنامه نویسی یعنی کشک

نازنین کریمی مقدم ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹

خیلی بد شد که حالا ما که قبلا یاد گرفتیم چه کنیم ؟ :) :)

۰۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷

منم راهنمایی بودم. Php و js و اینارو میخوندم چون باحال بودن زحمت میکشیدی یه چیزی میساختی سریع نتیجشو میدیدی گوگل هم پر از مدرس و مهندس بی سواد که هیچی جز اموزش برنامه نویسی بلد نبودن خوب درس نخوندم تمرکزم رو نذاشتم رو درسها متاسفانه الان پشیمونم

۰۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۴۸

سلام خسته نباشید برای شروع کار حداقل در امد نسبی که لازمه جقدر هست ؟ و آیا واقعا میشه از طریق فری لنسری طی دوسال کم کم خودمون رو بسازیم و ارتقا بدیم

نازنین کریمی مقدم ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۱۸

درود برای شروع کار خیلی خیلی کم درآمد دارید، اما هرچه پروژه بیشتر بگیرید و رزومه عملی تون بیشتر بشه کم کم میتونید پروژه‌های کم درآمد رو قبول نکنید و خودتون رو ارتقا بدید. شرایط فریلنسری تو ایران در حال حاضر کمی بد هست (پروژه‌ها حالت مزایده دارند) توصیه میکنم حداقل مدتی به صورت رسمی در جایی مشغول بشید و ارتباطات خودتون رو افزایش بدید. در این حوزه هرچه افراد بیشتری رو بشناسید در فریلنسری موفق‌تر هستید.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۳۰

درود برای برنامه نویسی اندروید از چه برنامه‌ و زبانی استفاده کنیم خوبه؟!

نازنین کریمی مقدم ۰۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰

درود جاوا یا کاتلین برای اندروید بسیار مناسب هستند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴

درود من برنامه نویسی زبان ++C بلدم این زبان برای ساخت سایت خوبه؟ و سی پلاس پلاس در چه مورد‌های دیگری مناسبه. و بهترین زبان‌ها برای &amp;quot;ساخت سایت + ساخت بازی&amp;quot; چیه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵

درود برای سایت باید html+css و همچنین یک زبان مثل جاوا اسکریپت و مشتقاتش و یا پایتون و ... یاد بگیرید. سی پلاس پلاس خیلی برای وب بهینه نیست و توصیه هم نمیشه. برای ساخت بازی در موتور مثل آنریل سی پلاس پلاس مناسب هست، اما بسیاری به دنبال یونیتی که در ایران فراگیرتر هست میروند و این موتور با c# و یا جاوا اسکریپت کدنویسی میشه.

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

سلام کلاس نهم هستم به جدول و پازل و اینا اصلا علاقه ای ندارم اما به طور شدید به برنامه نویسی علاقه دارم برای وقتی که برم دهم چه رشته ای برم خوبه و همینطور 12هم چه رشته ای خوبه چه سیستمی برای شروع خوبه و برای وقتی که حرفه ای شدم چه سیستمی بهتر هست و کلاس‌های برنامه نویسی از کجا بجورم تو اصفهان هستم و اصلا هیچ جا نمیجورم لپ تاپ بهتر هست یا پی سی کلا به اندازه هزینه ای که میدی می‌ارزه کار کنی ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۰۲:۴۹

درود بی زحمت نظرات پایین رو مطالعه کنید افراد با شرایط شما چنین سوالاتی داشتند و پاسخ کاملشون همونجا درج شده و دوباره کاری نشه. البته دو سوال جدید پرسیدید که پاسخ میدم: بجای کلاس حضوری از دوره‌های اینترنتی استفاده کنید. خودم تجربه دوره حضوری رو داشتم و خستگی رفت و آمد و کلاس و... باعث اتلاف وقت زیادی میشه و دوره‌های غیرحضوری این مشکل رو ندارند. لپ تاپ برای برنامه نویسی بهتر هست اگر بودجه شو دارید.

پیمان سبزی زاده ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۷

سلام خسته نباشید من 15سالمه و در حال یادگیری فرانت اند هستم میخوام بدونم آیا برای من15ساله در فرایند پروژه گرفتن و این چیزا مشکلی پیش نمیاد؟؟ و اینکه میگن بازار کار برنامه نویسی اشباع شده و کلا بد میگن از برنامه نویسی آیا واقعا راسته یا اینایی که این حرفارو میزنن شکست خورده‌های برنامه نویسی هستند و صرفا بخاطر نداشتن علاقه در این مسیر شکست خوردن و بقیه رو هم به تسلیم شدن دعوت میکنن یا نه واقا اینطوریه و بازار کار اشباع شده؟؟البته بیشتر تو ایران وگرنه کار با شرکت و سایت‌های خارجی هم هستش که بحثش جداست ولی من اینجا طرف صحبتم بازار کار ایرانه که همه میگن فلان کن و اینطوری کن و این بده و این خوبه و کلا آدمو سردرگم میکنن. خواستم بدونم آیا من که 15سالمه اگه تقریبا از الان تا یکسال دیگه با تلاش و پشتکار زیاد و تمرین و تداوم فرانت اند رو یاد بگیرم و در حد خوبی نمونه کار بزنم آیا میتونم پروژه بگیرم و کسب درآمد کنم؟؟(البته بگم من دیوونه ی برنامه نویسی هستم) اگه راجب شرایط و سن و سال من و کسب درآمد و پروژه گرفتن با توجه به شرایطی که خدمتتون عرض کردم راهنمایی کنید و توضیح بدید ممنون میشم

نازنین کریمی مقدم ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

درود در این سن رو فریلنسینگ مشکلی نخواهید داشت اما در استخدام چون به سن قانونی نرسیدید قرارداد رسمی نمیتونید ببندید. پس مواظب سواستفاده کارفماهای قانون شکن باشید. اگر رشته تون ریاضی هست توصیه میکنم تمرکزتون رو روی درس بگذارید تا در رشته کامپیوتر قبول بشید. مدرک در کاریابی خیلی اثر مثبتی داره. بله برنامه نویسی یکی از پرسودترین و پرمتقاضی‌ترین شاخه‌های بازار کار هست و به همین دلیل کسی که برنامه نویسی بلد هست بیکار نخواهد ماند. همچنین اغلب افرادی که رشته تحصیلی شون آینده خوبی نداره و شغل پیدا نمیکنند، با یادگیری خودآموز به بازار کار ورود میکنند. در برنامه نویسی اگر مهارت کافی داشته باشید و سخت کوش باشید موفق خواهید بود. شخصا به اینکه این شاخه اشباع شده اعتقادی ندارم. هر کسب و کاری نیازمند یک سایت هست و این زمینه همزمان با افزایش نیروی کار تقاضا هم میطلبه. جالبه حتی 10 سال پیش هم با چنین اظهاراتی مواجه میشدیم اما به محض ورود به بازارکار خیلی راحت مشغول شدیم!

۰۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۷

سلام و خسته نباشید من ۱۳سالمه و در حال حاضر انگلیسیم قویه نسبت به سنم و در سطح B1 انگلیسی رو بلدم تازه با اسکرچ شروع به برنامه نویسی کردم ولی میخوام توش از الان حرفه ای بشم و بتونم به درامد برسم از این راه و به نظرم خیلی هم علاقه دارم میشه یکم راهنمایی کنید ...با چه زبانی شروع کنم؟دلم میخواد با زبان پایتون و سی پلاس پلاس کار کنم و سایت طراحی کنم و حرفه ای بشم ...و میدونم که از پسشم برمیام ..:)) در مورد شروع میشه یکم راهنماییم کنید خواهشا؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

درود اگر واقعا به برنامه نویسی علاقه دارید از الان هدفتون روی قبولی دانشگاه باشه و رشته دبیرستان رو ریاضی انتخاب کنید. خیلی عالیه که زبان انگلیسی تون خوبه چون در هر حوزه ای با کمی سرچ میتونید از پس مشکلات بربیاید. برای برنامه نویسی زمینه‌های مختلفی مثل وب یا موبایل و... وجود داره که درآمد خوبی هم دارند. پیشنهاد میکنم یکی از زمینه‌ها رو انتخاب کنید و مقالات مرتبط باهاش رو مطالعه کنید. برای مثال برای ساخت یک سایت میتونید از html - css - js و حتی پایتون کمک بگیرید. معمولا نظرات پایین مقالات هم کمک خوبی هست پس اونها رو هم بخونید :)

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰۷:۲۴

سلام وقت بخیر شما به یکی از دوستان که شش سال سابقه داشتن گفتید میتونه هشت تومن درآمد داشته باشه در یک شرکت ولی با شش سال سابقه درآمد‌های خیلی بیشتری میشه از استخدام شدن بدست آورد و حتی با شرکت‌های خارجی همکاری کرد و درآمد دلاری داشت که درآمد ماهیانه بالایی میشه داشت،درست میگم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۲۷

درود بله کلام شما کاملا درسته. من اینجا حداقل حقوقی رو گفتم که در سایتهای کاریابی برای این میزان تجربه درنظر گرفتند و قاعدتا بسته به سرعت و مهارت درآمد بالاتر از اینا میره.

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰

درود بیکران. دوستان پیشرفت در هر شغلی مشروط به علاقه و استعداد و پشتکار در اون شغله. من از اواخر دوران دبیرستان وارد دنیای برنامه نویسی شدم و تقریباً اواسط دوره دانشجویی تونستم به درآمد دلخواهم برسم و بخاطر هدفم دانشگاه رو رها کردم. توی این مدتی که در حوزه برنامه نویسی فعالیت داشتم بارها دلسرد شدم و بارها با چالش‌های مختلف رو به رو شدم اما بخاطر علاقه و پشتکاری که داشتم ادامه دادم و شکر خدا الان راضی ام. لازمه به این نکته اشاره کنم که فقط و فقط به صورت فریلنسری کار کردم تا الان. ثمره تلاشهامم اینه که الان به عنوان پر فروش‌ترین برنامه نویس بخش ربات تلگرام در سایت معتبر انجام میدم شناخته شدم و به امید خدا میخوام تدریس رو هم بعد از تحویل چند پروژه ای که در دست دارم شروع کنم. همه اینارو گفتم که خدمتتون عرض کنم هر کس به دنبال علاقه و استعدادش بره و پشتکار داشته باشه مطمعناً پیشرفت میکنه در غیر این صورت فقط وقت تلف کردنه و آخرشم هیچ نتیجه ای نداره. مهم‌ترین چیزی که برای انتخاب شغل در نظر میگیرین علاقه باید باشه نه پول؛ دلیلشم اینه که وقتی به دنبال علاقتون میرین در حین مسیر لذت میبرین و به دنبالش پول هم میاد. به امید روزی که همه آدما به هم به چشم مرحمت نگاه کنن نه منفعت...

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

سلام. پر درامد‌ترین راه درامد برنامه نویسی چیه؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۵۲

درود بسیار بستگی به فرد و میزان تجربه اش داره، اما در شرایط فعلی درآمد دلاری یکی از پردرآمدترین راه هاست.

Mehdi dinarvand ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴

سلام من رشتم کامپیوتره و علاقه دارم به برنامه نویسی و کلا کامپیوتر ولی اونقد که میگن هم حقوقش زیاد نیست الان مثلا کسی که تربیت معلم و فرهنگیانه همون حقوق اولش درامدش از برنامه نویس بیشتره تازه خیلی خیلی زحمت کمتری میخواد به نظرم نمیشه ازش به عنوان یه شغل استفاده کرد!

نازنین کریمی مقدم ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۲۰

درود کلا شروع هرکاری سخت هست و کاملا موافقم که درآمد دوسال اول نسبت به شغلی مثل دبیری کمتره. اما بعد از دوسال شاهد افزایش چشمگیر حقوق خواهید بود و از سایر حوزه‌ها حتی دبیری دریافتی بیشتری خواهید داشت و به خودتون بابت انتخاب برنامه نویسی آفرین میگید :) (اگر قبول ندارید میتونید حقوق‌ها رو در سایتهای کاریابی ببینید) درضمن همون حقوق اول هم بستگی به برنامه نویس داره. اگر فرد معترض باشه و بخاطر پول حاضر نباشه هرکاری انجام بده کارفرما مجبور میشه حقوق واقعی رو بده (بزرگترین مشکلی که در حال حاضر در روش فریلنسری وجود داره)

۰۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۴۳

سلام ، من برنامه‌نویس فرانت با تجربه ۶ ساله و PHP هستم متخصص برنامه نویسی و طراحی Avr باید عرض کنم این تبلیغات زیاد درباره برنامه‌نویسی باعث شده همه وارد این حوزه شن مدرس زیاد برنامه‌نویس کم و انتظارات کارفرما‌ها زیاد بشه بشخصه خودم کسی بخواد از من مشاوره بخواد درباره برنامه‌نویسی بهش میگم اگه بخاطر درآمد و این تبلیغات میخواید وارد این حوزه شید نشید چون اصلا شغل برنامه‌نویسی نداریم برنامه‌نویسی ابزار هست کسی دیده تا حالا کارفرما بیاد کسی که با یک آچار فرانسه بصورت حرفه آیی بلده کار کنه استخدام کنه؟ من هر چی درآمد داشتم بصورت غیر مستقیم بوده از راه آموزش ، طراحی سایت فروشگاهی یا تعمیرات الکترونیک

نازنین کریمی مقدم ۰۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶

سلام در هر شغلی اگر فقط به جنبه مالی توجه بشه آینده زیاد خوشایند نخواهد بود. اما اوضاع برنامه نویسی از سایر حوزه‌های مهندسی بهتره. البته شهرستانها با پایتخت و شهرهای پرجمعیت مثل اصفهان و مشهد کمی متفاوت هست و برای همین توصیه میکنم کسی که قصد داره برنامه نویسی رو به عنوان شغل انتخاب کنه یا تحصیلات خوب داشته باشه یا دوسال اول در یکی از این شهرها به صورت حضوری مشغول بشه. کارکردن به صورت استخدامی و حضوری در دوسال اول بسیار سخته و درآمد کم و زحمت زیادی کشیده میشه، اما بعد از دوسال رو غلتک میفتید. در حال حاضر با تجربه ای که دارید میتونید در یک شرکت خصوصی در تهران بین 6 تا 8 میلیون درآمد کسب کنید. درآمد از راه آموزش و طراحی سایت و... هم هست اما همونطور که گفتید خطرات زیادی داره و مزایایی مثل بیمه و... رو از دست خواهید داد. درمورد انتظارات بیجای کارفرماها هم اگر همه ما برنامه نویسان به صورت عاقلانه با این افراد برخورد کنیم و برای پول حاضر به هرکاری نشیم، نسلشون منقرض میشه انشالله :)

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

سلام من الان یه ساله برنامه نویسی رو شروع کردم و هم بک اند کار میکنم هم فرانت اند ولی میخام پروژه فریلنسری بگیرم که نمیشه اصلا سایت هایی مثل پونیشا میری کلا همه از تو اول پیشنهاد دادن و بقیه سایت‌ها همینطور لطفا یه سایت فریلنسری معرفی کنید اگه خارجی هم باشه بهتره

نازنین کریمی مقدم ۰۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۴۴

درود این چالش برای شروع فریلنسری هست و چاره ای ندارید. با این حال میتونید به مقاله <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites" rel="noopener" target="_blank">بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی</a> مراجعه کنید.

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹

سلام به نظرتون از چه رشته کامپیوتر خونده بهتره ؟ ریاضی یا فنی کامپیوتر ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۲۲

درود در حال حاضر ریاضی اوضاع بهتری داره. سطح دانشگاه بسیار بالاتره، شانس بیشتری موقع اپلای داره و مدرکش یه امتیاز مثبت موقع کاریابی هست. البته به شرطی که دانشگاه رده اول کشور قبول بشید و توصیه میکنم نظرات پایینی رو حتما مطالعه کنید.

امیرحسین ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۴۳

سلام و عرض ادب و ممنون که به همه ی کامنتا پاسخ میدید لطفا من رو راهنمایی کنید من چند ماهی هست که میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم اما برنامه نویسی تجهیزات میخواد و من میخوام موفق بودن این راه رو مطمئن باشم بعد تجهیزات بخرم چون دیگه همه چیز گرونه من هر چقدر فکر میکنم هیچی به ذهنم نمیرسه که یک برنامه نویس وقتی میخواد برنامه اش رو بفروشه چطوری باید خریدار پیدا کنه چون مردم عادی که نرم افزار نمیخرند لطفا راهنمایی کنید خیلی به برنامه نویسی علاقه دارم ممنون

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵

درود خواهش میکنم دوست عزیز لطف دارید :) 1. در بحث بودجه برای ابزار برنامه نویسی، بنظرم بسته به اینکه در چه زمینه ای فعالیت دارید از محیطهای آنلاین استفاده کنید (برای مثال codepen و امثالهم) بعد که تصمیم تون قطعی شد اقدام کنید. 2. در بحث فروش برنامه، برای شروع توصیه میکنم اینکار رو انجام ندید. چون شما هنوز تجربه کافی برنامه نویسی رو ندارید، اگر ایده خوب و پیاده سازی متوسط یا ضعیف باشه به محض انتشار از دستش میدید و چه بسا یسری ایده تون رو کپی کنند. بهترین کار اینه که یه بازه حداقل یکساله رو به صورت فریلنسینگ یا با انتشار برنامه‌های خیلی سبک در مارکتهای داخلی و خارجی بگذرونید و یکم تجربه هم از لحاظ برنامه نویسی و هم از لحاظ آشنایی با تیم‌های بازاریابی موجود بدست بیارید. در مورد بازاریابی محصول سرچ که بزنید موارد خیلی خوبی پیدا میکنید که کمکتون میکنه. (شرکتهای واسط، استارتاپها و...)

سحر ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴

سلام خسته نباشید ببخشید من برنامه نویسی پایتتون بلدم ولی نمیدونم که چجوری باید ازش درامد زایی کنم و در حال حاضر هم نیازمند این هستم که زودتر بتونم از این راه به درامد مناسبی برسم در حال حاضر با خوندن مقالتون به این نتیجه رسیدم که از طریق روش فریلنسری در امد زایی کنم برای شروع باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۴

درود یه مقاله تحت عنوان <a href="https://7learn.com/blog/data-science#collapseArticleList" rel="noopener" target="_blank">مزایا، روش‌‌ها و تخصص‌های لازم برای کسب درآمد از داده کاوی با پایتون</a> داریم که میتونید بررسی کنید. علاوه بر اون مقالات <a href="https://7learn.com/blog/earning-money-with-programming" rel="noopener" target="_blank">روش‌های کسب درآمد برنامه نویسی چگونه است؟</a> و <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites#collapseArticleList" rel="noopener" target="_blank">بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی</a> هم بنظرم به صورت جامع پاسختون رو میده. باز اگه سوال خاصی بود درخدمتم.

مهدی ۰۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

سلام ممنونم از مطالب مفیدتون فقط یه سوال برام پیش اومد من الان از کجا باید شروع کنم ؟ الان موندم که اول کدوم زبان یادبگیرم که بهینه‌تر باشه و مفیدتر؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۲

درود شما در هر زمینه ای حرفه ای بشید براتون کار هست و درآمد خوبی خواهید داشت. چیزی که مهم هست اینه که از لحاظ شخصیتی و علاقه به کدوم زمینه علاقه دارید. برای مثال برای فرانت باید جاوا اسکریپت رو انتخاب کنید و برای کارهای پردازشی پایتون و.... مقاله <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو حتما مطالعه کنید تا با هر حوزه آشنا باشید.

M.Qadamyari ۰۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

سلام من رشتم برنامه نویسی هست به نظرتون زبان پایتون رو یاد بگیرم درآمد خوبی داره؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

درود شما در هر زمینه ای که حرفه ای باشید درآمد و امنیت شغلی بالایی خواهید داشت. پس پایتون هم خیلی خوبه.

رضامحبوبی ۰۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲

آیابرنامه نویسی مخصوص افرادتیزهوش و نابغه هست؟پسرعمم تست ریون۶۰سوالی دادجزوتیزهوش هابود.این ملاکی هست برای برنامه نویسی؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۲۸

درود خیر لزوما. باید از لحاظ شخصیتی و همچنین علاقه هم بررسی بشه که آیا برنامه نویسی برای فرد مناسب هست یا خیر.

امیرعلی ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۳۲

سلام واقعا از این مطلب که گزاشتین خیلی خوشهالم من از اول میخاستم رشته برنامه نویسی بزنم فقط مطمئن نبودم حتی با این مطلب تونستم پدر و مادرم را راضی کردم که برم برنامه نویسی واقعا ممنونم

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۵۵

درود خوشحالیم مقاله براتون مفید بوده. ضمن آرزوی موفقیت، حتما سعی کنید در یکی از 8 دانشگاه برتر ایران قبول بشید تا نتیجه خوبی بگیرید.

Aaa ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰

برنامه نویسی بدون مدرک تحصیلی بالا . هم میشه موفق شد؟!

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۲۲

درود مدرک تحصیلی تنها یک امتیاز مثبت در گزینش هست. اغلب شرکتها سطح مهارت و نمونه کارهای عملی رو اولویت خودشون قرار میدهند.

Ala ۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۸

سلام وقتتون بخیر به شدت دلم خواست ازتون تشکر کنم بابت وقتی که میذارید و کامنت هارو دلسوزانه و با بهترین اطلاعات جواب میدید جواب چند تا از سوال هام که به شدت درگیرشون بودم با اطلاعاتی که داده بودید کاملا داده شد ممنونم ازتون امیدوارم همینجوری با قدرت پیش برید و موق باشید :)))))

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۳۵

ممنون که با ما همراه هستید :)

شهاب ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶

سلام ووقت خوش.چرااکثربرنامه نویس هاازکارشون ودرآمدشون راضی نیستن.ازهرکی پرسیدم گفتن پول توش نیست حقوقش پایینه وبه زحمتش نمیرزه.واقعابه زحمتش نمیرزه؟من تازگیاوارددانشگاه شدم سه ساله ولی راضی نیستن.اساتیدخودمم راضی نیستن میگم پولش خیلی کمه واصلانمیرزه.منم راستش بخاییدانگیزم کم شده.میگن درحدیک کارگرحتی پایین ترحقوق میدن وواقعاحداقل نوددرصدکسایی که دیدم برنامه نویسن راضی نبودن.واقعادرآمدش خیلی پایینه برای همه تقریبابه جزعده ای خاص؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۳۶

درود نمیدونم چرا اینایی که ناراضی هستند انقدر اطراف شما زیاده؟ شما و یکی دو نفر دیگه در این صفحه کامنتهای منفی و تکراری گذاشتید که نه تنها بسیار بی اساس و غلط هستند، بلکه باعث گمراهی سایر کاربران میشوند. دوستان عزیز وقتی همزمان با دو نام کاربری نظر منفی بی اساس میدید فکر نکنید زرنگید! ما اینجا ابزارهایی داریم که برامون به صورت دقیق مشخص میکنه مثلا بهمن و شهاب یک نفر هستند یا مهلقا و بهزاد :)))) شما اگر در ده دانشگاه برتر درس نمیخونی انصراف بده که فایده نداره (البته چون سال سوم هستید کمی دیره، لااقل ارشد رو دولتی تهران بخون که بدرد بخوره) استاد کامپیوتری که به دانشجوش میگه نمیارزه درسمو بخونی معلومه چقدر اوضاعش خرابه. حقوق یک کارگر در بدترین شرایط ماهی دو تومن و خرده ایه، شما حاضری با حقوق کمتر از این ماهی ۲۰۰ ساعت کار کنی؟ یعنی ساعتی ۱۰ هزارتومن! خودتون حساب کنید چقدر این حرف بی اساسه! تمام هدف ما اینجا کمک به افرادی هست که قصد یادگیری دارند یا در حال یادگیری هستند. پس خواهشا مکان دیگری عقده گشایی کنید.

بهمن ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶

برنامه نویسی علاقه ای ندارم.به رشته کامپیوتروکلاتمام مهندسی هاهیچ استعدادی ندارم.مشاوررفتم استعدادگرفتن گفتن که چون تیپتINTPهست به برنامه نویسی نزدیک هست استعدادت اماعجیبه وقتی پای کامپیوترمیشینم سریع میگم پاشم وحال ندارم ادامه بدم.سریع خسته میشم واحساس خواب آلودگی بهم دست میده و...وبیشترازیک ساعت نمیتونم درطول یک روزپشت کامپیوتربشینم وکدبزنم.توصیه شماچیه که حداقل هم خودتون وهم خیلی هارودیدیدکه استعداددارندوداشتندچیه؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۰۳

درود اول اینکه بنده هم تیپ شخصیتیم INTP هست، پس حداقل میدونم که به جز برنامه نویسی: ریاضیات، فلسفه، تحلیل مسائل اقتصادی، داروسازی و حتی تخصص اعصاب هم جزو این تیپ شخصیت هست. نظر شخصیم اینه که اگر به حل پازل، جدول و یا سودوکو علاقه دارید، به برنامه نویسی هم علاقه دارید اما هنوز بهش عادت نکردید. در خصوص برنامه نویسی باید بگم که استعداد صرفا کمک میکنه سریعتر یاد بگیرید، اما در کل برنامه نویسی بیشتر یک مهارت و یک روش برای فکر کردنه که بنظرم واجبه همه یادش بگیرند. اینکه بعد از کار با کامپیوتر خسته میشید و احساس خواب آلودگی میکنید در ابتدای کار طبیعی هست. توصیه میکنم هنگام برنامه نویسی حتما حتما موسیقی مورد علاقه تون رو گوش کنید. وجود یک گلدان روی میزتون هم کمک زیادی میکنه. همچنین برای اینکه عادت کنید بیشتر کار کنید، از همون یک ساعت استارت بزنید و روزی یه ربع بهش اضافه کنید. (حتی جایزه درنظر بگیرید که بعد از این زمان به خودتون بدید) گوشی ترجیحا در حین کار دوراز دسترس و یا خاموش باشه و سعی کنید یک زمان خاص رو به کدزنی اختصاص بدید.

مریم جان ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۵۰

درودبرشما.درآمددلاری واقعاحقیقت داره یاتبلیغات یک عده خاص؟میگن تومیتونی درprogramingبه درآمددلاری برسی؟آیاواقعااین اتفاق برای همه میفته؟واقعاتوهم هستش این قضیه؟کشورماکه تحریمه چه طورباایرانی هاکارمیکنن؟اگرمیشودیک پاسخ دقیق بدهیدتابدانم چون من فکرکنم همش شیادی است.

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۴۷

درود درآمد دلاری درحال حاضر به چند صورت در ایران امکان پذیره: 1. همکاری با یک کارفرما در خارج از کشور 2. کار به عنوان فریلنسر (مقاله <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites#collapseArticleList" rel="noopener" target="_blank">بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی</a> و نطراتش رو مطالعه کنید) به دلیل تحریم کاربران دو جور کار میکنند: 1. دادن حساب بانکی یکی از آشنایان و یا اعضای خانواده مقیم خارج از کشور 2. استفاده از یسری سایت واسط برای تبدیل دلار به ریال و یا پرداخت مستقیم بله خیلیا دلاری کار میکنند، بنظرم اگر قصدش رو دارید با یه کار خیلی سبک فریلنسری استارت بزنید که چم و خم کار رو یاد بگیرید و بعد به سراغ کارفرما یا پروژه‌های بزرگتر برید.

بهرادذاکانی ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۴۲

سلام.من فردی هستم که ذهن جستجوگروکنجکاوی دارم وخیلی کنجکاوم ودربحث‌های فلسفی وطبقه بندی وتجزیه وتحلیل اطلاعات و..خوب هستم به نظرتون بک اندکاربشم برام مناسبه؟یافرانت کار؟کدومشون به استعدادم نزدیک تره؟ ۲.بازارکارفرانت بیشتره یابک اند؟درآمدبک اندبیشتره یافرانت؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۰۴

درود اگراهل طراحی و گرافیک و چینش المان هستید انتخاب شما فرانت باید باشه. اما با ویژگیهایی که فرمودید تصور میکنم بک اند براتون مناسب تره. از لحاظ درآمد و کار باید بگم که کار برای فرانت آسونتر و فراوانتره. شرایط استخدام و زمان یادگیریش هم کمتره اما نسبت به بک اند (در خیلی چاها) درآمدش کمتره (در حد یکی دومیلیون و ممکنه بیشتر بشه)

AIDIN ۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴

سلام و عرض ادب. یک راهنمایی میخواستم از شما . من میخواهم برنامه نویس تحت وب asp.net کار بشم . در حال حاضر دوره ی سی شارپ روگذراندم و sql رو هم یه همین ترتیب دارم ادامه میدم. به نظر شما از چه زمانی من میتونم کسب درآمد کنم .چون من مدت 1 ماه کار آموزی در شرکتی رفتم ولی سطح کارشون خیلی بیشتر از کارهایی بود که من مطالعه کرده بودم ، سر همین موضوع از ادامه ی همکاری خودداری کردند ودر کل اعتماد به نفس بالای که قبلش داشتم خیلی کم شد. به نظر شما الان زمان مناسبی است برای کارآموزی رفتن در شرکت‌ها ؟ یا اول تمام آموزش هارو ببینم بعد اقدام کنم . واقعا مسیر مشغول به کار شدن و در آمدزایی رو نمیدونم.ممنون میشم راهنمایی کنید .

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۵۴

درود درمورد کارآموزی یک نکته ای بگم که ترفند خیلیا اینه که نمیخوان هزینه کنند و حق برنامه نویس رو بدند و با چنین بهانه هایی از استخدام کارآموز خودداری میکنند. پس ترجیحا هرجایی مشغول میشید، سه ماهه قرارداد ببندید که مثلا یک تا دو ماه کارآموز باشید و بقیه رو حتی شده با حقوق پایه وزارت کار مشغول باشید. نوع شرکت هم خیلی مهمه، شرکتهای برند معمولا نیروی آماده میخواهند اما خیلی از شرکتهای کوچکتر هم ترجیح داده تا نیرو رو از صفر تا صد خودشون آموزش بدند. بخصوص در حوزه asp. احساس فعلی تون رو درک میکنم، اگر فکر میکنید خیلی از چیزی که باید باشید فاصله دارید و نیاز به ریکاوری روانی دارید، حدود یک ماه یادگیری رو از سر بگیرید و بعد دوباره تلاش کنید. به این فکر کنید که تجربه تون بیشتر از قبل کارآموزیه و تحت هیچ شرایطی به چشم شکست بهش نگاه نکنید که اعتماد بنفس تون پایین بیاد. توصیه میکنم همزمان پیش برید و ضمن یادگیری، در ابتدای کار به شرکتهای خصوصی کوچک رزومه بفرستید که فشار کاری کمتر و همدلی بیشتری داشته باشند.

خسروی ۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

سلام یک نصیحت بشنو از من کاندران نبود غرض چون کنی رای مهمی تجربت از پیش کن. طاعت و فرمان حق بر،شفقتی بر خلق کن در همه‏ حال این دو نیت را شعار خویش کن. به نظر بنده مهم نیست که چه دانشگاهی (آزاد، دولتی، پیام نور و... )درس می‌خوانی چون هیچ استادی صفر تا صد برنامه نویسی را به شما آموزش بدهد، دانشگاه فقط جایی هست که اساتید آن خیلی با وجدان باشند مسیر را نشان می‌دهند که در واقع خود دانشجو باید برنامه نویسی را از هر منابع مختلف یاد بگیرد. سیستم آموزشی از اول ابتدایی تا دانشگاه هم این هست که بخوان و حفظ کن و بنویس رو برگه، امتحان یعنی شده آموزشگاه حفظ کردن! حفظ کردنی که بعد از امتحان همه اش می‌شه فراموشی. مهم این است که چی بلدی، من که هر جا رفتم گفتند چی بلد هستی؟ برنامه نویسی رشته نیست در واقع یک مهارت هست که هر کسی باید بلد باشه. از من نصیحت حتماً برنامه نویسی و کلاً کامپیوتر را یاد بگیر ضرر نمی‌کنی ولی عمرت را به عنوان یک رشته که بعداً یک شغل بدست بیاوری به هدر نده. برنامه نویسی باید در موقعیت جغرافیایی خوب باشد و آشنای خوب داشته باشی. این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدار که اواز دهل شنیدن از دور خوش است

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۱

درود بر شما با 90 درصد نظرتون موافقم :)

شیرمرد ۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶

سلام.برای موفقیت بالادربرنامه نویسی بیشتزنیازمندهوش منطقی داستدلالی وفلسفی خیلی خیلی قوی هست یاهوش فضایی وچندبعدی دیدن وهوش شطرنجی واستراتژیکی مثل جورجین و...؟ منظورم هوش چندگانه است.حالااون خفنا.اون حرفه ای هاکه پروژه‌های خاص انجام میدن بیشترهوش تحلیلی شون بالاست یاهوش فضائی خیلی خیلی بالادارند؟ 2.برنامه نویسی آیاکاری روتین وتکراری هستش وروزمره مثل بقیه کارها؟یاهمش چالش جدیدوسختی جدید؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۲

درود 1. اگر طبق تعریف شما بخوام پاسخ بدم، هم نیازمند هوش استدلالی و هم هوش استراتژیک هست. پروژه خاص اغلب از ترکیب بازاریابی درست و هوش تحلیلی حاصل میشه. برای مثال دیجی کالا که باتوجه به نیاز بازار ایده مشابه آمازون رو در ایران پیاده سازی کرده. نیاز به چیزی فضایی برای موفقیت نیست و به قول عزیزی، نود درصد ایده‌های موفق تکراری هستند و فقط به درستی پیاده سازی شدند. 2. بستگی به نوع کار و حوزه برنامه نویسی داره. اما به طور کلی مثل حل یک جدول هست. شما دارید یک کار روتین رو انجام میدید اما محتوا هربار جدید و چالش برانگیزه. ضمن اینکه به دلیل پیشرفت خیلی خیلی سریع کامپیوتر و فناوری، حتی اگر مربوط به کارتون نباشه بهتره خودتون رو به روز نگه دارید و چالش خارج از کار هم داشته باشید (مثل بحث ارز دیجیتال که خیلیا در کنار کار اصلیشون انجام داده و بسیار سوددهی داره)

شربت ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶

خب بالاخره نگفتی نشانه‌های داشتن استعدادوپتانسیل وتوانایی و..مخصوصاتوانایی خیلی خیلی خیلی بالادراین زمینه چیست؟نشانه‌های آن چیست؟علامت‌های آن چیست؟راه تشخیص آن چیست؟ تابفهمیم پسرمون داره یانه؟درضمن پول استادیامعلم برنامه نویسی ندارم که براش بدم اینم ازبابت هزینه

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸

درود مقاله <a href="https://7learn.com/blog/11-signs-showing-you-should-not-be-a-programmer" rel="noopener" target="_blank">11 دلیل برای برنامه نویس نشدن !</a> و نظراتش به طور کامل پاسختون رو میده. موفق باشید.

P. J ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴

سلام وقتتون بخیر... من تو رشته تجربی تحصیل میکنم و تازه میخام استارت بزنم و هنوز هیچ زمینه ای تو این کار ندارم و بنظرتون وقت مناسبیع الان؟!

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰

درود انتخاب شما تا حدی به رشته فعلی و سنتون بستگی داره و اینکه چقدر حاضرید برای برنامه نویسی وقت بگذارید. اینکه به عنوان شغل اول بهش نگاه میکنید یا دوم و... برای یادگیری برنامه نویسی هیچ وقت دیر نیست. اما برای درآمد خوب، باید نمونه کار داشته باشید و در یک حوزه حرفه ای بشید. درآمدش بستگی به سطح خودتون داره و حداقل رفاه رو تامین میکنه (میتونید برای دیدن حقوقها به جابینجا یا جاب ویژن مراجعه کنید) اینکه چقدر طول میکشه بستگی به حوزه ای داره که انتخاب کردید. اما دقت کنید حتما باید به برنامه نویسی علاقه داشته باشید. پیشنهاد میکنم یک حوزه رو انتخاب کنید و دو هفته روش زمان بگذارید. اگر دیدید علاقه و کشش کار رو دارید ادامه بدید.

شربت ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳

سلام.پسربنده21سالشه.درس نخونده تادیپلم کاردانش رشته چوب وصنایع چوب هستش.امازبانhtmlوcssوشایدبعدش جاوااسکریپت میخوادیادبگیره اماسرعتش خیلی کنده بیشترازیک ساعت نمیتونه کارکنه البته تازه شروع کرده یک هفتست وذره ای غریب هست براش مطالب.امااگرکسی دیریادبگیردوقفل کندوبه خطابخوره و..آیانشانه بی استعدادی است؟ پسرمن ازکجابفهمه که استعدادوپتانسیل دربرنامه نویسی داردیانه؟آیااین ریپ زدنش وکم کارکردنش و..وگیرکردن دربعضی ازمباحث علتش بی استعدادی وعدم توانایی هستش؟ ازکجابفهمیم استعدادداره یانه؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۳۱

درود توصیه میکنم چون هیچ پیش زمینه ای نداره، با یک دوره کارش رو شروع کنه. میدونم منابع آنلاین رایگان زیاده اما برای اول کار حدود دو تا سه ماه نیاز هست فرد دارای یک معلم و راهنما باشه و با مفاهیم مختلف آشنا بشه و بعد خودش متوجه میشه که آیا این کند بودن ناشی از بی تجربگی هست یا واقعا استعداد نداره. البته از دید بنده استعداد برنامه نویسی رو همه دارند و فقط یکم حوصله و مسیر درست میخواد. درخیلی از کشورها داره جا میفته که هر فردی کنار حرفه خودش برنامه نویسی یاد بگیره چون باعث میشه منطقی و درست فکر کنه.

شربت ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

دیریادگرفتن یک موضوع نشانه بی استعدادی دربرنامه نویسی است؟پسرم تازگیاشروع کرده میگه باباسریک موضوع خاص بایدچندروزکارکنم تابفهمم.این آیایعنی پسرمن بی استعداداست آیا؟ ازکجاوازکی بفهمیم بچمون استعدادیادگیری برنامه نویسی داره؟ آیاگیرکردن طولانی مدت مثل یک هفته دوهفته بیشترنشانه عدم توانایی یک شخص هست به خصوص هنگام رفع خطاهای کد؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶

سلام پسرتون چندسالشه و چه موضوعی رو استارت زده؟ با توجه به جوابی که میدید بهتر میتونم کمک کنم.

ابوطالب حیدری ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷

سلام.یکctoکیه؟یک تیم لیدرکیه؟چه توانایی هایی فنی وتخصصی بایدبلدباشه درزمینه برنامه نویسی؟چه توانایی‌های فردی یاسافت اسکیل به جزتخصصی بایدبلدباشه؟ آیاهرکس میتواندctoبشه؟چندسال بایدسابقه داشته باشی تاتیم لیدریاctoبشی؟ درآمدیکctoچه قدره؟بالاترازبرنامه نویس هستش؟حداقل حقوق وحداکثرحقوق درشرکت‌های ایرانی؟ تفاوتctoباتیم لیدرچیست؟ سپاس ازپاسخگویی شما

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۵۰

درود مقاله <a href="https://7learn.com/blog/who-is-cto" rel="noopener" target="_blank">CTO کیست و چه وظایفی دارد؟</a> رو مطالعه کنید. جواب خیلی از سوالاتی که پرسیدید رو میگیرید.

مهلقا ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵

سلام.نظرشمادرباره اندرویدوبازارکاراندرویدچیه؟میانگین درآمداندرویدکاردرایران چندمیلیونه؟مقایسه سختی بین وب وبک اندواندرویدکدوم سخت تروزمان برتروارزشمندتره؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۰۸

درود برنامه نویس وب نسبت به اندروید بیشتر هست (برای مثال اگر 200 تا کار برای وب باشه، اندروید حدود یک چهارمش و حدود 50 کار داره) دلیلش هم اینه که جدیدا با یکی از فریمورکهای جاوا اسکریپت مثل ری اکت یکبار کد مینویسند و بعد همونو برای موبایل و دسکتاپ و وب خروجی میگیرند. البته اینو بگم که باز بستگی به علاقه تون داره و اگر در اندروید حرفه ای شید کار پیدا میشه، اما به شخصه با توجه به بازارکار وب و بخصوص جاوا اسکریپت رو پیشنهاد میکنم.

بهزادآسمانی ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱

درود.اماپاسخ سوالات شما یک:علاقه ساختنی هست نه ذاتی.دکترآذرخش مکری کسی که سالهادرعرصه استعدادومغزوعلم عصب تحقیق کرده وهزاران مقاله راخوانده میگویدکه ساختنی است.میگویدمغزبه قدری خاصیت چکش خواری بالایی داردیابه اطلاح خاصیت پلاستیکی داردکه هرعلاقه واستعدادی ساختنی هست.اصلاتحقیقات رابزاریم کنارخودمن سال آخردبیرستان چنان عشقی به درس ریاضی پیداکردم که نمرم ازدوسال دبیرستان ازنهایت11رسیدبه19.واینقدرغرقش شدم که حتی درمدرسه به بچه‌های دیگرتدریس میکردم دلیلش این بودکه حس کردم بازیش داره دستم میادو.... 2.اگرمن یک موردرومثال زدم معنی اش این نیست که فقط این هامحدودهستندخیرمیگن یک مثال بزن ازمشتی خروار.ببینیدعده ای محدودی هستندواقعاکارشون رودوست دارن.من حداقل درمدت ده سال ازاقوام ودوستان و..300جراح وپزشک میشناسم که میگفتن ازپزشکی وجراحی متنفریم ولی چون شغلمون هست به خاطرزحمتی که کشیدیم وپولی که درمیاریم پول خوبی هست باعث میشه ‌که ماباهاش درگیربشیم.مسئله فقط داشتن علاقه نیست مسئله سودوزیان یک کارهست. 3.خیربنده دراین مدت هیچ کاری حتی آموزشی برنامه نویسی نکردم حتی به قول خودتون دلی برنامه نویسی نکردم اصلا.اوقات فراغتم مشغول کاردرهندوانه فروشی بودم برای کسب درآمدو... 4.یک زمانی خیلی بهش علاقه مندبودم امامتاسفانه به علت درآمدپایینشون و...نمیگم هم متنفرم میگم کشته مردش نیستم البته اگربرم ممکنه علاقه هم ساخته بشه ۵.درآمدی که شماگفتیدبرای یک درصدبرنامه نویسای حرفه ای هستش که مثلابرسن به۱۲میلیون یابیشتر‌.اکثربرنامه نویس هاحقوقشون سه میلیون نهایتاشش تاهفت میلیو ن تومان هستش طبق همین آمارسایت ایران تلنت و...این درآمدهای بالامال استثنائات اندنه همه. ۶.اماراجب حرف پایانتون دقیقاهمینه.من متاسفانه منبع درآمدی ندارم وهدفم پوله وازبرنامه نویسی کم کم شش ماه زمان میبره که بتونی تازه بری سرکار.واگراین مشکل نبودشایدمیرفتم ولی خب مرددم خیلی شدیدبرای همین این سوالات راپرسیدم

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۳۷

درود شما باز از پزشک و... صحبت کردید. لطفا دیدتون رو براساس برنامه نویسی تطبیق بدید. شرایط کاری و تحصیل این دو شاخه بسیار متفاوت هست. برای رفتن به سرکار شش ماه زمان نیازی نیست. شما رزومه که بفرستید نهایتا تا یک ماه بعد در بدترین شرایط استخدام میشید (البته اگر مدرک از دانشگاه رده اول مثل شریف - تهران -امیرکبیر- علم وصنعت- بهشتی - خواجه نصیر و... داشته باشید) فوقش یک ماه کارآموزی میرید که مطالب رو به یاد بیارید. هرکاری سختی خودش رو داره و در هر زمینه ای مشغول بشید دوسال اول درآمد نسبتا متوسط و حتی پایین خواهید داشت. ضمن تاکید بر نکات کامنتهای قبلی، حتما با یک روانشناس مشورت کنید.

دخترخوب ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵

سلام وقت بخیر.بهترین فیلدوپردرآمدترین فیلددربرنامه نویسی درایران چه چیزهایی هستند؟بهترین حوزه هاوزبانهای برنامه نویسی چه چیزهایی هستند؟ 2.به جزبرنامه نویسی چه شغل هایی میتوان دررشته نرم افزارپیداکرد؟چندتارومیگم یک:شبکه.دو.مهندس شبکه.سه.مهندس تحلیگرنرم افرار. لطفابیشترفیلدهاروبگیدبه جزبرنامه نویسی

نازنین کریمی مقدم ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲

درود 1. بهترین فیلد: راستش در حال حاضر کار وب، پایتون و همچنین بک اند در ایران خیلی زیاده و رباتیک و امثالهم جنبه پژوهشی داره. بهترین حوزه‌های برنامه نویسی: بستگی به علاقه تون داره. یک برنامه نویس حرفه ای (بالای 5 سال کار تمام وقت) در هر زمینه الان بالای 12 میلیون در ماه درآمد داره. در هر زمینه ای هم که بخواید نمونه اش رو سراغ دارم. بهترین زبان: پایتون - جاوا اسکریپت - جاوا - دات نت و خانواده سی 2. اینایی که فرمودید اولی و دومیش جزو مشاغل آیتی و یا ارشد شبکه هست نه نرم افزار. سومی اما جزو نرم افزار هست و درسته. اگر برای آشنایی میخواید میتونید <a href="https://www.rasmussen.edu/degrees/technology/blog/programming-careers-for-coding-connoisseurs/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این دسته بندی مشاغل برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید. اگر برای استخدام میخواید، باید از کارفرما شرح دقیق وظایف رو همون اول کار بگیرید تا ازتون سواستفاده نشه.

بهزادآسمانی ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱

درود.شماگفتیدکه علاقه نداری اصلاهیچ وقت تاابدنمیتونیدموفق بشید.من بادیدگاهتون به شدت مخالفم.یکی ازدوستان بنده دندانپزشک است ازدندانپزشکی متنفربودبااینکه مخ بودورتبه زیر۴۰۰اوردامابه کارهای حاشیه ای مثل فروش روی آورد.اصلامتنفربودامارفت کارکردوخیلی هم سخت کارکردوخیلی هم خوب پول درآوردالان بعدازهفت سال میگه هنوزم عاشقش نشدم ولی میخام امسال حتی تخصص جراحی فک ببینم.پس چه طورشد؟کسی که علاقه نداشته دردندانپزشکی اینقدرموفق شد؟ حالامن هم اگرمیگم متنفرم دلیلش این استکه تاابدمتنفرم بلکه میگم آیااگرمن عمرم دراین رشته بگذارم فرداپشیمان نمیشم؟من دانشگاه توپی هم درس خوندم که درایرانnumber1هست.منظورم این بودآیاتلاشی که دراین میکنم میتونه درآمدمکفی بده که اگرفرداخواستم ازدواج کنم بااین کارودرآمدش پولم راجمع کنم ویک منزلی اجاره کنم و..؟یعنی پول خوب میده یانه.برای همین هست که مرددشدیدهستیم که آیابمونم یابرم؟دلیل عدم علاقه یکیش هم داشتن معلمین نابلدبوده والبته خودم هم دراین مدت کارنکردم. خب بانوبااین اوصاف ازکجامتوجه بشم که به دردکلااین رشته میخورم یانه؟استعداددارم؟جای ترقی دارم یانه؟ درچه فیلدی؟ایناروچه طوری بفهمم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲

درود دوست عزیز من اگر میگم علاقه مهم‌ترین چیز هست، برای نوع کار برنامه نویسیه که یک کار کاملا ذهنی و خلاقیتی هست. میتونم براتون حداقل بیست نفر مثال بزنم که بدون علاقه برنامه نویسی رو ادامه دادند و در نهایت به شکست منجر شده. کسی که از چیزی متنفر هست، هر دقیقه ای که صرف اون کار میکنه همزمان به خودش بار روانی شدید وارد میکنه. مگه چقدر میخوایم زندگی کنیم که انقدر به خودمون سخت بگیریم؟ با این حال کسی که بعد از ده سال داره یه کاری رو انجام میده و همزمان اذعان میکنه ازش متنفره، اون فرد متنفر نیست بلکه صرفا نسبت به اون کار هیچ حسی نداره (نه علاقه داره و نه تنفر و صرفا به کارش به عنوان یه ابزار درآمد و نه بیشتر نگاه میکنه) اتفاقا در این مورد بنده کلمات "اصلاهیچ وقت تاابد" رو به کار نبردم و عبارت نظر شخصی رو اضافه کردم چون در هر حال استثنائاتی در سایر مشاغل هست. در هر حال نظر شما میتونه متفاوت باشه و بنده صرفا سعی کردم خودم رو در شرایط شما قرار بدم و نظرمو بی حاشیه بگم. گفتید که در دانشگاه رده اول درس خوندید و همچنین قبلتر گفتید که به زور 11 پاس میکردید. اول اینکه نمره براتون خیلی مهم نباشه، هم <strong>نمرات دانشگاه‌های رده اول خیلی رو اصول نیست</strong> و هم در استخدام بهشون توجهی نمیشه. در حقیقت، رزومه درست نوشتن+ اسم دانشگاهی که تحصیل کردید + مصاحبه عملی تون که نشون میدید چی بلدید = وضع دقیق استخدام و میزان حقوقتون رو مشخص میکنه که بنده از اون بی اطلاعم و خودتون بهتر میدونید. ممکنه دلیل بی علاقگی تون از برنامه نویسی همین جو بد نمرات بوده. سوال مهمی که بعد از خوندن کامنت شما برام مطرح شده: شما در طول تحصیل عضو هیچ گروهی نبودید یا پروژه تفریحی انجام نمیدادید؟ اوقات فراغت تون رو چطور میگذروندید؟ اغلب دانشجوهای رده اول بخاطر فضای دانشگاه جذب یک بخش میشوند و من نمیدونم اوضاعتون در این زمینه چجوری هست. همچنین نمیدونم وقتی که میفرمایید کار نکردید، منظورتون برای درآمد هست یا کلا کار به اصطلاح دلی برای یادگیری خودتون انجام ندادید؟ اینکه شرایط اقتصادی مهمه رو درک میکنم، با توجه به شرایط درآمد کنونی و نوسانات کشور میتونم بگم که بعد از حدود چهارسال کار در تهران میتونید از پس رهن خونه بربیاید (حداقل برای خودم که شرایطم کمابیش مشابه شما بوده و بعد از چهارسال تحصیل مشغول به کار شدم چنین بوده) ازدواج و مخارجشون که بسیار متغیره و بستگی به خودتون داره. متاسفانه شما یک مرحله سربازی رو هم باید بگذرونید که نمیدونم اوضاع برای شما به چه شکلی هست اما اگر امکان مهاجرت دارید توصیه میکنم بهش فکر کنید. دیگه واضحه که شرایط کار خارج از کشور خیلی بهتره. در کامنت قبلی پرسیدید که تغییر رشته کار درستی هست یا خیر، در این کامنت پرسیدید که مرددید بمونید یا برید. توصیه میکنم یک تا سه ماه به صورت پاره وقت مشغول به کار بشید تا بفهمید کشش دارید یا نه. تنها همین دو ماه میتونه بهتون نشون بده که آیا به درد رشته میخورید، آیا استعدادی دارید و آیا جای ترقی دارید یا نه. برای پیدا کردن فیلدتون هم بعد از چهارسال بالاخره یه حسی دارید که فرانت رو بیشتر دوست دارید یا بک اند، یا کار پردازشی دوست دارید و... . اگر هیچ حسی ندارید زمینه رو رندوم انتخاب کنید یا برای هر زمینه درخواست کاریابی بفرستید تا یکی قبول کنه. اصلا شما رشته ای رو خوندید که یکی از پردرآمدترینها در ایران و جهان هست. اگر بخواید اپلای کنید یا حتی تغییر رشته در هر حال در این مدت نیاز به منبع درآمدی دارید پس فعلا باید سرکاری برید و نمیدونم این تعلل شما برای چی هست؟ درضمن قبلش مقالات شاخه برنامه نویسی و بخصوص مقاله <a href="https://7learn.com/blog/11-signs-showing-you-should-not-be-a-programmer" rel="noopener" target="_blank">11 دلیل برای برنامه نویس نشدن !</a> و نظرات زیرش رو مطالعه کنید.

بهزاد ۰۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

درودبانو.به برنامه نویسی اصلاعلاقه ای ندارم امابعضیامیگن درآمدشش تاهفت میلیون به بالابه شمامیده.توی دانشگاه که بودم دروس برنامه نویسی رابامعدل11به زورپاس میکردم.الان درسم تمام شده.میخام شروع کنم؟به نظرشمامنی که ازش متنفرم حالاحداقل علاقه مندنیستم میتونم ازش پول دربیارم؟میتونم توش رشدکنم؟راستش روبخواییدحرفاتون من روناامیدکرد.گفتیدکه نمیشه به عنوان شغل اول بهش نگاه کرد.ودرآمدش خوب نیست.حالابه نظرتون چه کارکنم؟شروع کنم یانه طبق چیزی که گفتم؟درآمدشون چه قدره بازه آن؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۶

درود بنده با این دیدگاه که برنامه نویسی شغل اول نمیتونه باشه و درآمد چندانی نداره <strong>کاملا مخالفم</strong>. برنامه نویسی فریلنسینگ اونهم در ایران و در ابتدای کار بله واقعا شرایط بدی داره. اما کار خارج از کشور یا استخدام در شرکتهای دولتی یا خصوصی به شدت درآمدزا هستند و از سایر مهندسیها درآمد بیشتری دارند. همین حالا درآمد یک برنامه نویس با سابقه دوسال و بیشتر، حداقل بالای ۷ میلیون هست. با این وجود (بنظر بنده) <strong>شما نمیتونید برنامه نویس خوبی باشید یا درآمد خوبی در این حوزه کسب کنید چون همونطور که گفتید علاقه ای به کدنویسی ندارید.</strong> علاقه حرف اول رو میزنه چون شما باید تا بازنشستگی با اون شغل بمونید. بخصوص که در دو سال اول شغلی باید فقط دنبال کسب تجربه باشید و اغلب حقوقتون در این مدت براساس پایه حقوق وزارت کار حساب میشه.

مهران ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۸

اگرکسی بخادبراکنکوربخونه آیامیتونه روزی دوساعت یاسه ساعت همزمان برنامه نویسی هم یادبگیره؟مشکلی نداره؟سپاسگذارم اگرپاسخ هردوسوالم روبدید

نازنین کریمی مقدم ۰۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹

درود خیر اصلا مشکلی نداره. اما سعی کنید پیوسته باشه و حداقل سه روز در هفته سراغش برید.

مهران ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵

درود.فنی خوندم.دانشکده دولتی شمسی پور.امانتونستم کاری پیداکنم.حالامیخام برم کنکورتجربی بدم چون اون پولش بیشتره.ازطرفی بعضی ازبرنامه نویساو..رومیبینم موفقن ودرآمدخوب دارن.الان واقعانمیدانم چه کارکنم.تست هوش هم دادم میگه ای کیوبالای130هستش.امامتاسفانه خانوادم ساپورتم نمیکنن خرج تحصیل.الان به نظرشماچه کارکنم؟آیاواقعابرنامه نویسی ارزش یادکیری درآمدخوب بده؟یعنی به حدی که بتونی رفاه حداقلی تامین کنی؟نظرشماچیه؟برم برنامه نویسی یاکلابرم براپزشکی بخونم؟برنامه نویسی ونرم افزارمیرزه؟یاکلابزارم کنار.اینم بگم من اصلانمیدونم توش استعدادوعلاقه دارم یاخیرچون دردوران دانشگاه هیچگاه سمتش نرفتم نظرشماچیه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

درود درمورد پزشکی و کامپیوتر یکی دوتا کامنت پایینتر صحبت کردیم حتما بهش مراجعه کنید. انتخاب شما تا حدی به سن تون بستگی داره و اینکه چقدر حاضرید برای قبولی کنکور و درس خوندن وقت بگذارید. مهندسی چهارساله و پزشکی بیشتره. اولی زودتر وارد بازار کار میشید و دومی دیرتر. برای یادگیری برنامه نویسی هیچ وقت دیر نیست. اما برای درآمد خوب، باید نمونه کار داشته باشید و در یک حوزه حرفه ای بشید. درآمدش بستگی به سطح خودتون داره و حداقل رفاه رو تامین میکنه (میتونید برای دیدن حقوقها به جابینجا یا جاب ویژن مراجعه کنید) اینکه چقدر طول میکشه بستگی به حوزه ای داره که انتخاب کردید. اما دقت کنید حتما باید به برنامه نویسی علاقه داشته باشید. پیشنهاد میکنم یک حوزه رو انتخاب کنید و دو هفته روش زمان بگذارید. اگر دیدید علاقه دارید ادامه بدید.

***** ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۰۴

ببخشید سلام من میخواهم html, css, javascript یاد بگیرم در امد اینها چگونه است و چگونه میتوانم سایت نویسی ام را معرفی کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۴۰

درود میتونید مقاله <a href="https://7learn.com/blog/earn-money-javascript" rel="noopener" target="_blank">روشهای کسب درآمد از جاوا اسکریپت</a> رو بخونید تا به جوابتون برسید.

آروین ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱

سلام و وقت بخیر.من قصد یادگیری برنامه نویسی و فریلنسری رو دارم. البته به عنوان شغل دوم و میخوام از صفر به صورت خوداموز یا خرید دوره این کارو انجام بدم. اما شما داخل یکی از کامنتا گفتین فریلنسری داخل ایران اشباع شده. یعنی یادگرفتن این مهارت برای من فایده ای نداره؟

نازنین کریمی مقدم ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۴۲

درود اگر به صورت شغل دوم بهش نگاه کنید، فکر کنم اوضاع بهتر باشه. معمولا پروژه در حدی که بتونید پول تفریحات روزمره یا یه سفر کوتاه رو دربیارید پیدا میشه و از اون نظر مشکلی نیست. اون بحثی که شد فریلنسینگ تمام وقت بود که اگر طبق بازار فعلی کار کنید خیلی کمتر از چیزی که باید بدست میارید.

ممد ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

سلام، من دیپلم تجربی هستم و چند سالی از درس فاصله داشتم حقیقتش من میخوام دوباره کنکور بدم ولی علاقه و برتری خاصی بین پزشکی(بهترین رشته تجربی) و مهندسی کامپیوتر(تضمین بودن نسبی شغل نسبت به بقیه مهندسی ها) نمیبینم و هر دو برایم یکی هستند یعنی الان بگن بیا برو هرکدومو دوست داری من واقعا جوابی نمیتونم بدم، پس مجبورم از لحاظ امنیت شغلی و جایگاه اجتماعی و درامد مقایسه کنم نظر شما چیست 1...میانگین حقوق مهندسی‌ها چقدر هست هدف کسانی هستند که واقعا کار میکند و هر کجا بگن برو کار کن میرن نه کسی که فقط مدرک گرفته و امار بیکاران این رشته رو برده بالا؟ ۲... ایا واقعا کار هست؟ شخصا ادمی هستم هر کجا بگن میرم کار میکنم مربوط به رشتم باشه لطفا واضح جواب بدید چون اینده و عمرم بیهوده تلف نشه ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲

درود خیلی مقایسه سختی هست چون دنیای این دو با هم خیلی فرق داره. بنظرم این یه درگیری در انتخاب هست که خودتون باید به نتیجه برسید. از لحاظ قبولی هردو رتبه زیر 1000 میخوان (تجربه نشون داده دانشگاه خوب دولتی اونم رده اول قبول نشی رشته کامپیوتر خوندن فایده ای نداره) پس حتما باید در کنکور نتیجه خوبی بیارید. از لحاظ موقعیت اجتماعی و درآمد مسلما پزشکی در ایران خیلی بالاتر از مهندسیه، نمیگم کامپیوتر بده و اصلا خودم هم بین این دو کامپیوتر رو انتخاب کردم، اما در حال حاضر درآمد یه برنامه نویس معمولی با سابقه کار دوسال بین 4 تا 12 میلیون در ماه هست و پزشکی بیشتر از اینه. در خصوص امنیت فقط یه نکته ای اضافه کنم که تو هرچیزی خوب تلاش کنید و بالا باشید هیچ وقت بیکار نمیمونید، یسری افراد میگن که کامپیوتر نیروی بیکار زیاد داره، اما من به شخصه ندیدم کسی که تلاشگر باشه و از دانشگاه‌های رده اول ایران فارغ التحصیل شده باشه و بیکار باشه. اصلا خود اساتید دانشگاه کلی موقعیت شغلی پیشنهاد میدهند.اونی که بیکاره احتمالا یا موقعیت جغرافیایی بدی داشته (در شهرستانها معمولا کار کامپیوتر کمتره نسبت به تهران که روزی بالای 20 تا آگهی کار میاد) یا یه مدتی از رشته دور بوده و به سایر جنبه‌های زندگیش رسیده و تازه یادش اومده که چرا کامپیوتر خوندم بیکارم :) اما باید توجه داشته باشید که برای مهندسی فقط 4 سال زمان میگذارید و برای پزشکی باید 7 سال کامل بگذارید و در نهایت با سلامت افراد سروکار دارید. برای برخی این وضعیت کمی استرس زاست و باید ببینید از پسش برمیایید؟ واقعا خیلی با هم تفاوت دارند، اگر بین دو شاخه مهندسی بود باز بهتر میتونستم بهتون کمک کنم، توصیه میکنم که حتما از یک مشاوره بی طرف مشورت بگیرید و براساس خلقیات خودتون انتخاب کنید.

ناشناس ۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

من میخوام از صفر برنامه نویسی را شروع کنم تا جایی که میدونم ایده پردازی را دوست دارم در اون به حدی خوب هستم برای شروع بهترین راه چیه و دقیقا باید چی کار کنم و میتونم با برنامه نویسی به درآمدی هم برسم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۰:۰۸

درود در چه زمینه هایی معمولا ایده میدید؟ اگر روشنتر بفرمایید بهتر میتونم کمک تون کنم.

محمد ۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶

سلام دوستان اگه نظر من رو بخوان فقط برین سمت فریلنسری و رو پای خودت وای سید من کلی برنامه نویس میشناسم فقط با شونزده سال سن بیشتر چهار تا زبان رو بلدن نگران هاست و دامنه نباشید با پنجاه تومن میشه یکی ردیف کرد یا میتونید از سایت‌های هاست رایگان هاست بگیرید توی ایران اصلا به برنامه نویسی اهمیت داده نمیشه اگه برنامه نویس هایی که ریختن تو تلگرام رو ازشون حمایت میکردن الان آپ‌های مزخرفی مثل شاد رو نداشتیم

نازنین کریمی مقدم ۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۵۸

درود با کلامتون موافقم به شرط اینکه فریلنسینگ خارج از کشور باشه. متاسفانه از نیروی آزاد در ایران بیگاری میکشند و شرایط خیلی بده. در مورد برنامه هایی نظیر شاد هم فقط میتونم بگم تا زمانی که سیاست کشور در پروژه‌های ملی بر این اساس باشه که کار بره دست شرکتی زیرمجموعه همراه اول که اصلا کارش برنامه نویسی نیست، وضع همینه.

محمد ۰۹ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰

سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر من ۱۵ سالمه وه به برنامه نویسی پایتون بیش از حد ممکن علاقه دارم ولی هدف اصلی من و فشار که خانواده به من وارد میکند من میخام این مهارت رو در خارج کشور ادامه بدم و سوال من اینه که به نظر شما رشته کدوم یک از ریاضی و کامپیوتر اموزش تخصیصی‌تری نسبت به این قضیه دارند و اینکه اگر من بخام بورسیه تحصیلی بشم در کدوم یک از این رشته‌های دست بازتری نسبت به این قضیه دارم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

درود شما باید رشته مهندسی کامپیوتر در کارشناسی رو هدف بگیرید. علوم کامپیوتر هم میشه اما دردسر خیلی زیاد داره و به شخصه توصیه نمیکنم. ( و بعد گرایش هوش مصنوعی یا نرم افزار در کارشناسی ارشد) توصیه جدی که براتون دارم اینه که فعلا درس خوندن رو نسبت به فعالیتهای کامپیوتری و کدنویسی اولویت بدید و سعی کنید رتبه کنکور ریاضی تون زیر 1000 باشه (البته سال به سال کمتر میشه ظرفیتها و احتمالا برای شما به زیر 600 هم برسه) هرچقدر از اهمیت دانشگاه قبولیتون بگم کم گفتم. پس درس خوندن رو جدی بگیرید و حجم دروس کنکور رو به سال آخر واگذار نکنید. سن تون برای موفق شدن بسیار مناسبه و فقط نیاز به پشتکار و تلاش دارید.

یزدانی ۰۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸

سلام در جواب آقای علی عزیز بگویم در کنار حرفه ی برنامه نویسی و تحصیلات حتماً یک شغل فنی یاد بگیر. مثل مکانیکی، برق کشی و... فقط متمرکز روی برنامه نویسی نباش، چون برای کسب درآمد از برنامه نویسی ذهنی خلاق و علاقه باید داشت که حتماً در وجود شما هست، رشته برنامه نویسی مورد هجوم فارغ التحصیلان و گرایشات رشته‌های دیگر قرار گرفته است و شانس اینکه جویایی کار در این زمینه شوید خیلی کم است مگر اینکه خلاقیت و ابتکار جدیدی داشته باشید و سعی کن به این دید به برنامه نویسی نگاه کنی، حتماً روی زبان انگلیسی خودتان کار کنید و در حال حاضر از مترجم‌ها استفاده کنید، اگر وقت آزاد دارید و جایی می‌شناسید که کارآموز قبول می‌کنند که حتی در قبال مجانی کار کردن حاضر باشند به شما آموزش بدهند حتماً به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید، دانشگاه هم مدرکش شاید به کارتون بیاد ولی چیزی یادتان نمی‌دهند پس باید خودتان تلاش کنید و از منابع مختلف سطح معلومات خودتان را بالا ببرید. مدرک آخرش یک برگه رنگ آمیزی شده است که اگر خانم باشی بعد از فارغ التحصیلی به شما می‌دهند و اگر آقا باشی دو سال بعد از عذاب دادن در سربازی بهت می‌دهند و در واقع کاغذ پاره بیشتر نیست. این نوشتم که منظورم این هست که معلومات ارزش دارد نه فقط اینکه مدرک بگیری. وقتی از شرایط خودتان برای بنده نوشتید خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم، قدر این روز‌ها که سپری می‌کنی بدان و تا می‌توانی تلاش کن. امیدوارم موفق باشید. قضا روزگاری ز من در ربود که هر روزی از وی شب قدر بود نشاط جوانی ز پیران مجوی که آب روان باز ناید به جوی

نازنین کریمی مقدم ۰۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۱:۵۶

درود با نود درصد توصیه شما بخصوص درمورد یادگیری یک شغل دوم موافقم با توجه به شرایطی که ایشون گفته بودند. اما دیدگاه اشباع شغل شما رو فقط درصورتی که فرد دارای مدرک از دانشگاه‌های رتبه اول نباشه یا در شهرستانها به دنبال کار باشه قبول دارم. دقت کنید که براساس تجربه شخصی میگم اگر تمرکز فرد تا کنکور روی درس خواندن باشه تا دانشگاه خوب قبول بشه، تقریبا یک سوم از مسیر موفقیت رو طی کرده و کافیه در چهارسال تحصیل کارشناسی بتونه زمینه موردعلاقه اش رو در برنامه نویسی پیدا کنه. دانشگاه خوب دانشجو رو مجبور میکنه که به دنبال معلومات، خودآموزی و مواردی که فرمودید باشه تا بتونه درس رو پاس کنه. بعد از اتمام تحصیل حتی برخی اساتید کمک میکنند تا در شغل مناسب مشغول به کار بشید (برای مثال در شهید بهشتی چنین روالی خیلی مرسوم بود که سال بالاییهای شاغل و اساتید معرف میشدند) ممنون که تجربیات خودتون رو با ما و دوستان سون لرنی به اشتراک گذاشتید.

علی ۰۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰۷:۲۴

سلام من 14 سالمه و به شدت به برنامه نویسی علاقه مندم بیشتر روزها در تابستان از صبح می‌شستم پای کامپیوتر مشکل من اینه که پول ندارم مثلا برای برنامه نویسی وب هاست و دامنه و .... می‌خواد که من پول ندارم بگیرم بد یا آموزش‌ها یا سیستمم را ارتقا بدم پدر ماهی 3 ملیون حقوق می‌گیره و مادرم هم پول ندارد که مثلا ماهی 2 یا 3 هزینه کنه می‌شه راهی به من معرفی کنید که درآمدی داشته باشه که هم سیستمم را ارتقا بدم و هم امکانات مورد نیاز را بگیرم و هم آموزش‌ها برنامه نویسی الان که داره تابستان تمام می‌شه سر کار نمی‌تونم برم لطفا یک راهی بگید که درامد داشته باشه برام می‌دونم از الان نباید به برنامه نویسی فکر کنم ولی چه کنم که نیاز دارم اگر پول می‌داشتم هروز سیستم را روشن می‌کردم و تا شب به کدنویسی مشغول بودم لطفا اگر راهی پیشنهاد میدید ایمیل کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸

درود اول از همه بابت تاخیر در پاسخگویی عذرخواهی میکنم. در جواب مشکلتون باید بگم که <strong>نگران نباشید</strong> خیلیها مشکل شما رو دارند و تو این شرایط اقتصادی فعلی اصلا چیز عجیبی نیست. 1. بهتون توصیه میکنم تمرکز خودتون رو روی <strong>قوی کردن اینترنتتون</strong> بذارید و فعلا سیستم رو ارتقا ندید. اینکه اینترنت خوب داشته باشید، کمک میکنه که بتونید با هزینه کمتر و حتی رایگان از منابع آموزشی استفاده کنید. در حقیقت منابع انگلیسی رایگان زیادی برای برنامه نویسی وجود داره و اگر انگلیسی تون ضعیفه میتونید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید. دلیل بعدی هم برای قوی کردن اینترنت اینه که شما اصلا نیازی ندارید چیزی رو سیستم خودتون اجرا کنید. یسری محیط برنامه نویسی آنلاین هست که میتونید کدتون رو اونجا اجرا کنید. پس با یه سیستم خیلی ضعیف و اینترنت قوی میشه برنامه نویسی کرد و اصلا به مشکل نمیخورید. 2. توصیه بعدیم اینه که فعلا بی خیال این زمینه‌ها بشید: بک اند و بازی سازی. اینا محیط آنلاین براشون خیلی وجود نداره و باید سیستم خوب داشته باشید. اما بحث یادگیری زبانهای برنامه نویسی و فرانت اند، براتون مناسب تره و راحتتر میتونید حرفه ای بشید. <a href="https://www.w3schools.com/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">وب سایت w3schools</a> میتونه بهتون خیلی کمک کنه. از منوی بالای صفحه و گزینه tutorials میتونید سرفصلها رو مشاهده کنید. 3. با توجه به شرایطی که دارید، سعی کنید تمرکزتون رو روی قبولی در کنکور و <strong>دانشگاه دولتی خوب تهران</strong> بگذارید. اگر واقعا به برنامه نویسی علاقه دارید رشته دبیرستان ریاضی باشه و با هدف مهندسی کامپیوتر کنکور بدید. دانشگاه خوب کمک میکنه شغل عالی داشته باشید. فقط چون تقاضا زیاد شده، برای قبولی باید رتبه زیر 1000 بیارید. پس درس خوندن رو جدی بگیرید. گفتید الان پول احتیاج دارید، اما دقت کنید که به دلیل مشکلات مالی آینده تون رو نابود نکنید. 4. در پایان هم با پشتیبانی سایت مشکلتون رو مطرح کنید. احتمالا شرایط ویژه ای براتون درنظر بگیرند تا بتونید از دوره‌ها استفاده کنید.

عمر کنعانی ۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۲۸

سلام خسته نباشید. 1- سوال من این هست که چقدر در حوزه برنامه نویسی سابقه کار دارید و آیا فریلنسینگ کار میکنید یا استخدامی؟ قبلاً پروژه‌های پایان نامه (8 تا) با زبان برنامه نویسی جاوا نوشته ام، خیر جایی استخدام نیستم، کشاورزی می‌کنم. 2- و اگر سابقه کار دارید چقدر مربوط به برنامه نویسی پایتون و مواردی که گفتید بوده؟ نه متاسفانه سابقه کار ندارم ولی در دوران تحصیلم برای تأمین معاش برنامه‌های متنوع با زبان #C و ++C و ویژوال بیسیک برای دانشجویان نوشته ام.

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳

درود در قدم اول یک رزومه فارسی در سایتهای کاریابی ایرانی مثل جابینجا و یک رزومه انگلیسی در لینکدین بسازید. توش مهارتها رو لیست کنید (نمونه هاش در اینترنت هست و میتونید مقاله چگونه رزومه برنامه نویسی بنویسیم ما رو هم مطالعه کنید) در موقعیت شما چگونگی نگارش رزومه خیلی سرنوشت ساز هست. باید نمونه کار خودتون رو زیاد کنید. در زمانهای آزادی که دارید کدنویسی رو تمرین کنید. از برنامه‌های ساده مثل ماشین حساب و دیکشنری شروع کنید و هرکدوم که تموم شد رو به رزومه اضافه کنید. اما دقت کنید که کشاورزی رو رها نکنید. در کنارش به صورت پاره وقت یا تمام وقت محدود (مثلا یک ماه) به عنوان کارآموز قراردادی مشغول به کار بشید. مشکل حال حاضر شما نداشتن تجربه عملی هست. شرکتها به دلیل هزینه کم کارآموز حاضر به قبول نیروهای با شرایط بدتر از این هستند، شما که طبق کامنت قبلی مدرک مرتبط و تجربه برنامه نویسی هم دارید. پس نگران نباشید. اگر به هر دلیلی نتونستید کار مناسبی پیدا کنید باید به سراغ فریلنسینگ و یا تدریس برید. مقالات آموزشی در این خصوص داریم که با سرچ در سایت پیداشون میکنید. با آرزوی موفقیت

نسترن ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۰۴

درود بر شما از محبت شما ممنونم که وقت گذاشتید و نظر بنده را خواندید و انتشار دادید. اما در پاسخ به پاسخ که دادید نکاتی را در ادامه نوشته ام. 2- برای رشته ی مهندسی نرم افزار که بنده فارغ التحصیل آن هستم که کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد بنده نرم افزار بوده است و هیچ علاقه ی هم به میکرو رباتیک نداشتم و البته با آن آموزش افنضاع که می‌دهند اصلاً برای بنده و اشخاصی که مثل بودند مناسب نبود. 3-1 فرض بر اینکه شخصی رشته ی کامپیوتر هست می‌خواهد برود رشته برق بخواند بعد از اینکه این شخص تغییر رشته دادن، برای این شخص این واحد درسی را تحت عنوان درس جبرانی لحاظ کنند. 3-2 من که وقتی داشتم پایان نامه کارشناسی ارشدم را می‌نوشتم مجبور شدم بروم الگوریتم ژنتیک، شبکه عصبی، رقابت استعماری و ... را یاد بگیرم ولی درسی که من تحت عنوان طراحی الگوریتم پاس کردم فقط چند تا شبه کد آن هم با زبان پاسکال آموزش دادن، آخرش هم تهمت بهم خورد که دادی بیرون نوشتی، بعدش هم دیدم استادم یه مقاله نوشته اصلاً رفرنس به پایان نامه بنده نزده و به اسم خودش ثبت کرده! 3-3 به هر حال دروس عمومی کاربردی برای برنامه نویسی ندارد چه برای رشته کامپیوتر چه رشته پزشکی مگر رشته طرف ادبیات و .... باشد. 4- من که از کاردانی تا ارشد هر چه تلاش کردیم هر چه نمونه کار فرستادیم هر چه رزومه دادیم کسی قبول نکرد، اکثریت گفتن دورکاری قبول نمی‌کنم، سابقه کار نداری! شما محل زندگیت با اینجا دور هست، تو شهر خودم هم که هیچ، البته بند پ هم خیلی خیلی تاثیر دارد که من نداشتم (خانم نازنین کریمی مقدم سوء تفاهم نشود منظورم این نیست که هر کی رفته سر کار پارتی داشته است). 5- کارشناسی که همانطور که گفتم داستانی برای خودش دارد، برای عده ای از افرادی هست مثلاً لیسانس داره می‌خواهد به حقوق ماهیانه اش مبلغی اضافه بشود می‌رود ارشد می‌خونه وگرنه چیزی یادت نمی‌دهند فقط می‌مونه یه پایان نامه که اونم اگه استاد کمکی بهت بکنه که نمی‌کنه، می‌مونی خودت و خودت، آخرش هم اکثریت می‌دهند بیرون پایان نامه آماده می‌گیرن و نمره بیشتری هم می‌گیرند. 7-1 بر اساس آمارهای ارائه شده برای مثال در لینک زیر بیشترین آمار بیکاری در رتبه دوم رشته کامپیوتر دارد. http://iranianpath.com/Article/%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA_11376.html 7-2 اما در مورد خط آخر نوشته اید که اگر از جهت دیگر به موضوع نگاه کنید، می‌بینید طرف از رشته فلان میاد برنامه نویسی می‌کنه جای یه شخص دیگه که مدرک تو این زمینه را می‌گیرید نهایتاً هم می‌شود دو شغله، منم میشم یه تحصیل کرده درد و رنج کشیده. 7-3 همانطور که در غرب شخص که قصد استخدام شدن دارد بهش می‌گویند خانم یا آقا شما چی بلد هستی در ایران هم در بعضی جاها، این مبنا برای استخدام لحاظ می‌شود. 7-4 طرف می‌شناختم نمی‌توانست یک ویندوز عوض کنه الان داره دانشگاه کارشناسی درس می‌دهد وای به حال اون بدبختی که از این شخص آموزش ببیند. 7-5 در مورد پول بیشتر نوشتید که من شخصی را می‌شناسم که حتی یک مشتری در روز هم در مطبش ندارد و از طرفی بخواهد در بیمارستان دولتی کار کنند که باید شرایطی داشته باشد که ندارد که اگر داشت می‌توانست مشتری هایش را پاس بدهد به مطبش و یا حداقل برای خودش اعتبار کسب کند. 7-6 در ایران وضعیت به این صورت است اما در غرب درآمد یک برنامه نویسی می‌تواند از درآمد یک پزشک هم بیشتر باشد، اما همینکه رشته‌های دیگر نمی‌توانند صرفاً با خواندن و آموزش دیدن وارد این رشته پزشکی شوند و خودشان را دو شغله کنند یک ویژگی مثبت است. موفق و سلامت باشید.

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

درود در کل شرایط کار در شهرستان کمی متفاوت‌تر از کلانشهرهایی مثل تهران/اصفهان و مشهد هست. به خصوص در تهران اغلب نیاز هست تا حدود یکی دوسال در شهر اقامت داشته باشید و بعد که جا افتادید دورکاری کنید. در شهرستانهای کوچک هم معمولا موقعیت شغلی مناسبی برای کامپیوتر نیست. اما درمورد کمبود کار کامپیوتر و بیکاری هم همچنان براین عقیده هستم که نسبت به سایر مشاغل نیروی کار بیشتر و درآمد بیشتری داره. شرایط تحصیل و کار که گفتید تا ده سال پیش خیلی شدید برقرار بود، اما خداروشکر روز به روز داره بهتر میشه. از خوندن شرایط تون متاثر شدم امیدوارم از این به بعد نتایج زحمات تون رو بگیرید.

نسترن ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۳۲

درود بر همه شما بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نرم افزار هستم و در ادامه می‌خواهم از تجربیات خودم را در اختیار شما عزیزان قرار بدهم. برادر عزیز، خواهر عزیز متن زیر را با دقت بخوان و سپس نتیجه گیری و قضاوت کن. اگر برای یادگیری زبان برنامه نویسی، می‌خواهی بروی دانشگاه و ادامه تحصیل بدهی اشتباه می‌کنی زیرا: 1- اتلاف زمان 2- اتلاف سرمایه 3- آموزش ناکارامد فرض کنید دانشگاه رشته ی به نام آموزش دوچرخه سواری دارد آیا شما حاضر می‌شوید برای یادگرفتن دوچرخه سواری بروید دانشگاه؟ دانشگاه دکانی هست برای پر کردن جیب دانشگاه و درجه بعد اساتید بی سواد (اکثریت) و بدبختی روز افزون دانشجو و آموزش ناقص و ناکارمد و زبان برنامه نویسی منقرض شده مثل زبان اسمبلی و کلی درس عمومی را آموزش می‌دهد. کل آموزشی که در دوران تحصیل کاردانی و کارشناسی داده می‌شود همه اش را می‌توان نهایتاً در یک سال جمع کرد. جالب است بدانید با مطالبی که در دوره دوم متوسطه و سوم متوسطه آموزش می‌دهد با هم جمع کنی طرف در طول دو سال بعد از دریافت مدرک دیبلم، به طور کامل برنامه نویسی را فراگرفته است البته نه آموزش ناقص و ناکارامد دانشگاه ارائه می‌دهد. به کامپیوتر به عنوان یک مهارت نگاه کنید نه به عنوان رشته، مثل مهارت رانندگی کرد که یک پزشک، مهندس، خیاط ، بناه و نانوا و... که باید رانندگی را بلد باشد، باید کامپیوتر را بلد باشد. مثلاً یک پزشک می‌خواهد برنامه ی برای مطبش بنویسید یا می‌خواهد داده‌های بیمار هایش را داده کاوی کند یا اصلاً روند شیوع یک بیماری را شبیه سازی کند. این همه سایت هست که خدمات آموزش برنامه نویسی می‌دهند یا حتی می‌توان با سرچی در گوگل، کلی سایت و منبع پیدا کنی که صفر تا صد برنامه نویسی را به شما آموزش دهد. دوره ی که می‌گفتند یادگیری برنامه نویسی سخت است به سر رسیده است، بنده برنامه نویسی پایتون در طول دو هفته و به همراه چند تا از کتابخانه‌های پر کاربردی آن را یاد گرفتم، کارش کو؟ آشنا دارم ؟ نه، کی اعتماد می‌کند؟ هیچکس، کی مهارت دارد؟ حداقل 1 میلیون نفر! آموزش بدهم؟ تو اینترنت منابع هست، سابقه داری؟ نه، فلان برنامه را بنویسم؟ آموزشش هست، نسخه‌های متنوع هست، نسخه رایگانش هست، به برنامه نویسی به عنوان یک رشته نگاه نکنید، دنبال رشته ی باشید آینده داشته باشد به عنوان شغل دوم به عنوان کار دوم به عنوان مهارت به آن نگاه کنید، با این دیدگاه چون اسمش کامپیوتر است خوبه یا آسان است یا درآمدش بالا است! دیدگاه غلط است، کامپیوتر راحت است ولی در دانشگاه با یک سری دروس بی خودی سختش می‌کنند و می‌شود محیط عقده گشایی و جولانگاه اکثریت اساتید عقده ای، سادیسمی، مالیخولیایی و خودشیفته می‌شود و همچنین گرفتار اساتید رشته ی دیگر که خودشان هم اعتراف می‌کنند که سر اجبار فلان درس را ارائه می‌دهند. دانشگاه تا می‌تواند واحد برایت اضافه می‌کنند تا درآمد دکانشان بیشتر شود مثلاً درس فیزیک، طراحی الگوریتم آن هم چه طراحی الگوریتم که خبری از الگوریتم ژنتیک یا الگوریتم رقابت استعماری نیست؟! ریاضی مهندسی که هیچکدام از بخش هایش هیچ ربطی به برنامه نویسی ندارد و اصلاً کاربردی نیست! و بسیاری دروس عمومی که دیگه اصلاً ربطی ندارد! برای نمونه به رشته دندان پزشکی نگاه کنید آیا منبع آموزشی در اینترنت هست مثلاً آموزش صفر تا صد کشیدن دندان را آموزش دهد؟ فرض بر اینکه یاد گرفتی آیا می‌توان جایی مطب زد؟ آیا می‌توان با یک لب تاپ از آن در آمد کسب کرد؟ به متن بالا دقت کنی متوجه می‌فهمی که برای نمونه رشته دندان پزشکی خیلی خیلی بهتر از رشته کامپیوتر هست. اشتباه بنده را تکرار نکنید سه دهه از عمرتان به خاطر رشته ی که هیچ امنیت شغلی ندارد هیچ آینده ی ندارد به باد ندهد. دانشگاه بیشتر دروسش همپوشانی دارد و فقط محیطی برای کسب درآمد درجه اول دانشگاه و بعد اساتید هست. وضعیت در کارشناسی ارشد دیگر به مراتب از دوره کاردانی و کارشناسی بدتر است و برای خودش داستانی دارد. در پایان حتماً باید به این نکنه اشاره کنم که خیلی معدودی از اساتید بودند که فوق العاده دلسوز و پر بار از دانش بودند و امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشند.

نازنین کریمی مقدم ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

درود خداوند بر شما، کامنت پرباری نوشتید؛ منم یه جواب کامل و جامع ضمیمه میکنم. با اوایل صحبتتون موافق هستم اما مجبورم از نیمه دوم به بعد مخالفت کنم :) 1. گفتید: "اگر برای <strong><a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener" target="_blank">یادگیری زبان برنامه نویسی</a></strong>، می‌خواهی بروی دانشگاه و ادامه تحصیل بدهی اشتباه می‌کنی" با شما در این حوزه موافقم. دانشگاه برای <strong>یادگیری برنامه نویسی</strong> هست. یعنی شمایی که از دانشگاه فارغ التحصیل میشی این مهارت رو داری که اگر کارفرما گفت برو پایتون یادبگیر و تابحال پایتون کار نکردی، در کمتر از چندروز اصول اولیه رو یاد بگیری و کار رو استارت بزنی. اونی که خودآموز یک زبان رو یاد گرفته، زمان بیشتری نسبت به شما باید بذاره. شما بلدی در همه زبانها بهینه کد بزنی اما نیروی خودآموز اغلب بلد نیست. 2. گفتید: "زبانهایی مانند اسمبلی یادگیریشون بیهوده هست." باهاتون مخالفم. جالبه بدونید که اگر بخواید وارد برنامه نویسی میکرو و رباتیک بشید باید با این زبان، پایتون و خانواده C آشنا باشید. علاوه براون تفاوت یک برنامه نویس تحصیل کرده با بقیه اینه که آشنا باشه چجوری از صفرتاصد یک سیستم کامپیوتری کدنویسی میشه. 3. یسری درس مثل فیزیک هستند که دو ترم اول دارید برای اینکه این امکان رو بده شما با جو دانشگاه آشنا بشید و اونایی که میخوان رشته شون رو تغییر بدن (مثلا از برق برن به کامپیوتر یا برعکس) به مشکل نخورن و به همین دلیل هست که دوترم اول تمامی دروس پایه رشته‌های مهندسی مشترک هستند. اما بجز اون ترمای بعد فیزیک نداریم. دروس عمومی و معارف تو همه رشته‌ها هستند و مشکل کامپیوتر نیست. دروس مدار و سیگنال هم به دلیل اینکه نرم و سخت در کارشناسی یک رشته شده (البته تو کنکور ارشد هم ازشون سوال میاد) تو چارت هستند. باقی دروس یا برنامه نویسی یک زبان هستند یا آموزش نکاتی مثل شی گرایی و تست نرم افزار که نیاز هست یک برنامه نویس بلد باشه. شما ممکنه مبحث نظریه زبان هیچوقت تو وب کمکت نکنه، اما برای کسی که داره یک سیستم هوشمند مینویسه ضروریه. ما در درس الگوریتم با ژنتیک آشنا میشدیم و یکبار دیگر هم در درس هوش مصنوعی میخوندیمش. اگر اساتید خیلی قدیمی صحبت میکردند (تو درسی مثل کامپایلر زیاد این اتفاق میفته)، دستیاران آموزشی یا همون TA‌های خودمون موارد بیشتر و به روزتر رو در حل تمرین میگفتند. پس بنظرم چارت مهندسی کامپیوتر یک برنامه نسبتا مناسب در کارشناسی داره. 4. بنده هم کاملا صفرکلیومتر وارد دانشگاه شدم و الان ارشد هوش کامپیوتر دارم و احساستون رو درمورد نحوه تدریس در دانشگاه درک میکنم. دانشگاه آدم رو کلافه میکنه، به خصوص برخورد اساتید، تکالیف و... . سختگیریها هرچقدر که دانشگاه تون بهتر باشه بدتر میشن. هر درسی پروژه عملی داره، هر هفته تکلیف عملی داره، سوالات استاندارد طرح نمیشه چون یک منبع مشخص نداره و رقابت زیاده. اول هر ترم هم انتخاب واحد درستی وجود نداره و یسری درسا رو مجبوری برداری. بخشی از این مشکلات برای همه رشته هاست، اما در کامپیوتر شدیدتره چون در یادگیری درس و گرفتن درسهای بعدی تاثیر میذاره و کلا میمونی. پس از این نظر تحصیل مهندسی کامپیوتر نسبت به مثلا مهندسی صنایع بسیار سخت تره. اما حداقل بعدش نتیجه شو میبینی. برای مثال نه من نه سایر همدانشکده ایها درمورد اپلای یا پیدا کردن شغل مشکلی نداشتیم. مثلا خودم سر تز کارشناسی بودم که یه مصاحبه شغلی رفتم و همون اول قبولم کردند. در طول زمان پیشنهادات شغلیم خیلی بیشتر هم شده، حداقل 20 نفر دیگه از ورودیهامون هم همینطورن. پس مدرک نه تنها برای اپلای، بلکه برای کار در ایران خیلی مفیده و چندین قدم جلوتر از سایرین هستید. یکی از اصلیترین راه‌ها هم اینه که در لینکدین رزومه رو میبینند و کارهای خیلی خوبی پیشنهاد میکنند. 5. ممکن هست این حالت برای شما به وجود اومده باشه که تا انتهای ارشد هیچ سابقه کاری نداشتید و بعد وارد بازارکار شدید. این راه بنظرم اشتباه هست: شما در بازارکار مجبورید از پایه شروع کنید و در کار رشد کنید. فکر کنید که با ارشد کامپیوتر با یکی که خودآموز پایتون یاد گرفته همکار میشید. معلومه که اینطوری براتون این حس به وجود میاد که درس و دانشگاه بیخوده. همون سر کارشناسی اگر شروع به کار میکردید تفاوتها رو با بقیه بهتر متوجه میشدید. ارشد متاسفانه انتظارات نابجایی در فرد به وجود میاره که باید همون اول یه کار با حقوق خوب پیدا کنه اما اغلب کارفرماها بیشتر دنبال سابقه کار عملی هستند. <strong>تحصیلات بیشتر یه امتیازه برای شما نسبت به بقیه ای که سابقه کاری یکسان دارند.</strong> 6. در مورد ارشد: شاخه هوش که ارشد مقدمه ای برای شروع دکتری هست و تمامی مطالب نسبت به کارشناسی جدید هستند. در حوزه نرم افزار رو خیلی اطلاع ندارم ولی مشخصا کار با مدرک کارشناسی و ارشد خیلی در درآمد فرقی نداره. رو دکترا تفاوت حقوق مشخص میشه. 7. امنیت شغلی: <strong>امنیت شغلی کامپیوتر از سایر رشته‌های ریاضی مهندسی بیشتر هست.</strong> شما نباید با رشته‌های علوم پزشکی و تجربی مثل دندان پزشکی مقایسه کنید. کسی که هدفش پولدارشدن باشه و رشته براش مهم نباشه و بتونه وقت بذاره میره تجربی، کسی که میخواد مهندس بشه و یکم شرایط تحصیلش راحت‌تر بشه میره ریاضی. برای پزشکی باید 7 سال درس بخونید، برای مهندسی بعد از سه سال آماده هستید. از طرفی با رتبه 2000 اصلا پزشکی خوب نمیارید اما در ریاضی این شانس رو دارید که مهندسی خوب بخونید (حتی شبانه رشته پرتقاضایی مثل کامپیوتر رو میارید) خودتون هم گفتید که برای مهندسی کامپیوتر به حداقل امکانات یعنی لپ تاپ و اینترنت نیاز دارید و هرجایی این دو باشه میتونید درس بخونید، پس این بنظرم یک حسن هست. ممکنه فکر کنید به دلیل افزایش نیروی کار ممکنه حقوق پایینتری بگیرید. اولا که به دلیل تحصیلات یک قدم در مصاحبه‌ها جلوتر هستید. دوما تعداد تقاضا خیلی خیلی زیاده و هنوز نشده که شغل اشباع بشه. به هر حال هرروز یک تکنولوژی جدید میاد و کلی زمینه شغلی هم با خودش میاره.

عمر کنعانی ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱

سلام وقتتون بخیر بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نرم افزار هستم و 31 سال سن دارم. لطفاً در مورد بند 2 بیشتر توضیح بدهید. در حال حاضر من برنامه نویسی پایتون را یاد گرفتم و وب اسکرپینگ و Kivy را مهارت دارم. حالا قدمی بعدی چیست؟ منتظر پاسخ شما هستم، ممنونم.

نازنین کریمی مقدم ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

درود سوال من این هست که چقدر در حوزه برنامه نویسی سابقه کار دارید و آیا فریلنسینگ کار میکنید یا استخدامی؟ و اگر سابقه کار دارید چقدر مربوط به برنامه نویسی پایتون و مواردی که گفتید بوده؟ با توجه به جوابهاتون میتونم جواب دقیقتری بدم.

محمد ۰۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۳۶

سلام،خوبین،من ارشد برق دارم و توی کارخونه کار میکنم،اما کارم امنیت شغلی و درآمد خوبی نداره، میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم و به صورت دورکاری کار کنم و اگه حرفه ای شدم بتونم با کار کردن برای شرکت‌های خارجی به درآمد دلاری برسم، چنین چیزی ممکنه؟ چیکار کنم؟لطفا منو راهنمایی کنید ،ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۰۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

سلام بله شدنی هست و تقریبا 50 درصد همکاران فعلی من در حوزه برنامه نویسی چنین شرایطی رو داشتند. اما چند نکته مهم: 1. گفتید ارشد دارید، پس سنتون حداقل بالای 24 سال هست. توصیه میکنم یک حوزه از برنامه نویسی (مثل برنامه نویسی فرانت اند - بک اند - هوش مصنوعی و...) رو انتخاب کنید و در اون حوزه حرفه ای بشید. کلی مقاله در این مورد در سایت داریم که با سرچ پیداشون میکنید. 2. چون مدرک مرتبط ندارید، باید نمونه کار زیاد و با کیفیت داشته باشید. پس همزمان با یادگیری سعی کنید با تمرین نمونه‌های عملی رو ایجاد و ذخیره کنید تا رزومه عملی تون پربار باشه. 3. بهتون هشدار میدم که در ابتدای کار فقط هدفتون یادگیری باشه و نگرانی درمورد درآمد رو به دوسال بعد از شروع یادگیری تون حواله کنید. 4. فقط به کار در شرکتهای خارجی فکر نکنید. شاید باورتون نشه اما خیلی وقتها کار در شرکت ایرانی درآمد بهتری نسبت به خارجی داره، علاوه بر اون اگر بخواید دورکاری با خارج از کشور کار کنید باید حساب خارج از کشور داشته باشید (از طریق آشنایان مقیم مثلا) خیلی از سایتها کلا ایران رو به رسمیت نمیشناسند. 5. بعد از یادگیری و موقع شروع کار، حتما باید رزومه خوبی از خودتون بنویسید که در نظرات قبلی توضیح دادم مطالعه کنید. مطمئن باشید با تلاش و پشتکار موفق خواهید شد. اگر غیر این بود حتما بهتون میگفتم که اصلا برنامه نویسی رو شروع نکنید :)

S ۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵

سلام وقتتون بخیر من 19ساله هستم دیپلم تجربی دارم و به برنامه نویسی علاقه مند هستم ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا میتونم از الآن تابستون شروع کنم به یادگیری برنامه نویسی از آموزشگاه‌ها و بعد کسب در آمد کنم یا اینکه حتما باید دارای مدرک دانشگاهی باشم ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۵

سلام اگر تابستان بعد از کنکورتون هست، توصیه میکنم از تایم استراحت تون تا اواسط مرداد بهره کافی رو ببرید. فرصتی بهتر از این برای تفریح پیدا نمیکنید :) اگر مدرک دانشگاهی داشته باشید راحتتر استخدام میشید. اما به طور کلی برای استخدام برنامه نویس خیلی به نمونه کارها توجه میکنند، پس اگر دارای مهارت کافی باشید و چند دموی عملی داشته باشید احتمال استخدام تون خیلی بالاست. توصیه میکنم یکی از حوزه‌های برنامه نویسی (فرانت اند - بک اند - هوش مصنوعی - بازی سازی و ...) رو انتخاب کنید و در همون حوزه مقاله نقشه راه رو مطالعه کنید. از سرچ باکس بالای سایت اگر "نقشه راه" رو سرچ کنید، مقالات مرتبط رو پیدا میکنید.

فاطمه ۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۳۹

سلام مطلب خوبی بود ولی من اخرش نفهمیدم باید چیکار کنم من 15 سالمه از برنامه نویسی و کد نویسی چیزی بلد نیسم کاملا صفرم ولی میخام یاد بگیرم ( چون میگن توی برنامه نویسی پول زیاد هست ) و من میخام برنامه نویسی یاد بگیرم اما هیج جا چیزی نیس که بشه درست یاد گرفت یا سایت‌ها همش اینگیلیسیه فقط اسکرچ این مدلی نیس که اونم من یه بار باهاش کار کردم ولی الانم نمیدونم باید چیکار کنم یه مطلبی بنویسید که نوجونایی عین من بتونن متوجه بشن که چه طوری از برنامه نویسی پول در بیارن الان من نمیدونم واقعا چه طوری پول دربیارم یا حتا برنامه بسام چون اموزشی خوبی ندایم و یا اونایی که خوبه پولیه میتونید خیلی ساده بهم بگد واقعا چه طوری میشه پول در اورد از برنامه نویسی یا باید چه طوری یاد بگیرم؟ اخه هیچ جا نیس اخرش چون نمیدونیم باید چیکار کنیم این کارو کنار میزاریم

نازنین کریمی مقدم ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۵

سلام قبل از هرچیزی باید بگم که برای برنامه نویسی باید انگلیسی تون رو قوی کنید. برنامه نویسی بدون انگلیسی اصلا امکان پذیر نیست. پس در مرحله اول تمرکزتون روی یادگیری انگلیسی باشه. بعد باید یک حوزه از برنامه نویسی رو انتخاب کنید و مقالات مربوط به اون رو مطالعه کنید تا بفهمید باید چه کنید. پیشنهاد میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو ببینید خیلی بهتون کمک میکنه.

فلاح ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۵۵

درود و سپاس در نظرتان به اخلاق کاری و پشتکار اشاره کردید که بنده هر جایی که سر کار رفتم از کارگر صفر ساختمانی تا کار تو سوپر مارکت از جان و دل مایه گذاشتم و هیچ وقت ناراحت نبودم و نگفتم من فلان مدرک را دارم و جایگاه بنده در اینجا نیست، در نتیجه دلیل نا کامی من در این زمینه نداشتن اخلاق کاری و پشتکار و بلند پروازی نیست. شاید دلیل این هست که سرنوشت برایم از قبل رقم خورده است یا به احتمال خیلی کم در موقعیت جغرافیایی خوبی نیستم و به احتمالات زیاد دیگر وجود دارد اما نه اینکه من نخواستم و تلاش نکردم. من با سخت‌ترین شرایط زندگی این 31 سال عمر را پشت سر گذاشتم که برای خودش داستان است که اگر بخواهم در این نظر بنویسم، شب‌های بود تا صبح بیدار می‌ماندم که پایان نامه یا مقاله ی و... را تمام کنم تا دستمزدی که می‌گرفتم بتوانم این زندگی نا عادلانه پشت سر بگذارم، من همان کسی بودم کامپیوترم کشش اجرای نرم افزار ویژوال استودیو را نداشت، می‌رفتم خانه دوستانم با هزار منت و بیگاری برای آن‌ها که اجازه بدهند تا من برنامه خودم را بنویسم، بله من همان بودم برای خرید یک لپ تاب چقدر سختی کشیدم، نمی‌گم کسی سختی نکشیده و تنها من سختی کشیدم بلکه همه زحمت کشیدن و تلاش کردن، بله من همانی بودم فراتر از انتظار استادم برنامه که به عنوان کار عملی بود تحویل می‌دادم ولی بیشتر اوقات یا نمره عملی نمی‌گرفتم و یا اینکه نمره من با بقیه فرقی نداشت. من همان بودم که وقتی همکلاسی ام فهمید که من نه کار درست حسابی دارم نه سرمایه دارم دورم انداخت، نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد بند پ بی اثر است اما نمی‌توان همه را جمع بست که متاسفانه من باید این جمله را اضافه می‌کردم اینطور می‌نوشتم که بیشتر اوقات بند پ کار ساز است، ولی بهتر است زود قضاوت نکنم و ننویسیم که طرف بلند پرواز، اخلاق کاری و... ندارد و از طرفی شرایط من طوری نیست که بخواهم استخدام شرکت و سازمانی باشم چونکه اگر هم می‌خواستم شرایط که دارم به من اجازه نمیدهد، من فقط می‌خواستم از عمری که در این زمینه به باد دادم و پولی که از دست دادم حداقل درآمدی داشته باشم که نگویم که آخرش هیچ شده است. اما در مورد رزومه، داخل رزومه بنویسم مثلاً # C را در حد متوسط مهارت دارم ولی خودم یاد گرفتم و فلان مدرک را در این زمینه ندارم آیا قابل قبول هست؟ الان اینطور شده از کجا مدرک داری؟ سابقه کار داری؟ من هر چی یاد گرفتم در اینترنت بود و قبل از آن کتاب‌های که به صورت امانت از کتابخانه دانشگاه می‌گرفتم زیرا هر کسی حاضر نیست علم خودش را به کسی بیاموزد زیرا: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است. من سر درس خواندم همه چیزم را از دست دادم حتی سلامتی که داشتم، من آرزومه که سرمایه داشتم دست خیلی امثال خودم را می‌گرفتم. و به قول شاعر خیام نیشابوری: یک چند به کودکی باستاد شدیم یک چند به استادی خود شاد شدیم پایان سخن شنو که ما را چه رسید از خاک در آمدیم و بر باد شدیم متاسفانه من در حال حاضر شغلی در این رشته خودم شغلی ندارم که تغییر دهم، روزگار برایم تغییر داده است. در پایان صمیمانه از شما ممنونم وقت گذاشتید و نظر من را پاسخ دادید و منتشر نمودید.

نازنین کریمی مقدم ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۰۹:۱۵

درود از خوندن شرایط تون بسیار متاثر شدم امیدوارم که از این به بعد اوضاع براتون بهتر باشه. بهتون پیشنهاد میکنم اگر هنوز به کامپیوتر علاقه دارید و فرصت دارید، در قدم اول یک رزومه فارسی در سایتهای کاریابی ایرانی مثل جابینجا و یک رزومه انگلیسی در لینکدین بسازید. توش مهارتها رو لیست کنید (نمونه هاش در اینترنت هست و میتونید مقاله چگونه رزومه برنامه نویسی بنویسیم ما رو هم مطالعه کنید) مهم نیست که در C# مدرک رسمی ندارید. همین که بلد باشید کافی هست. در کنارش به صورت پاره وقت یا تمام وقت محدود (مثلا یک ماه) به عنوان کارآموز قراردادی مشغول به کار بشید. مشکل حال حاضر شما سن + نداشتن تجربه عملی هست. شرکتها به دلیل هزینه کم کارآموز حاضر به قبول نیروهای با شرایط بدتر از این هستند، شما که پیش زمینه هم دارید. پس نگران نباشید. اگر آیتی بودید شرایط براتون بهتر بود، چون اتفاقا اونجا سن بالا رو بهتر قبول میکنند. من نیروی آیتی میشناسم که از صفر و در 31 سالگی به صورت تمام وقت شروع به کار کرد (اوقات فراغت هم مطالعه و تمرین میکرد) و بعد از دو سال، الان حقوقش ماهانه اش حدود ده میلیونه. پس ناامید نباشید و به لطف خدا امیدوار باشید. با آرزوی موفقیت

فلاح ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۰۷:۵۳

سلام استخدام در شرکت ها، سازمان‌ها و استارت آپ‌ها آنقدر فارغ التحصیل در این زمینه هست که دیگر نیرو نمی‌گیرند مگر اینکه بند پ داشته باشید. فریلنسری هم آنقدر هستند که تا دلت بخواهد. تدریس یا تولید فیلم‌های آموزشی این هم دیگه اشباع شده. ایده پردازی نیاز به تیم قابل اعتماد و اهل ریسک دارد که متاسفانه نیست و واقعاً هم کار هر کسی نیست. انجام پروژه‌های دانشجویی این هم اشباع هست و وقتی هم دانشگاه تمام بشود این درآمد قطع می‌شود. برنامه نویسی و فروش اپلیکیشن‌های موبایل، وقتی شرکت ها، سازمان‌ها برنامه نویس دارند دیگر نیاز به برنامه نویس نیست، اما در مورد اپلیکیشن‌های موبایل در مورد هر چی بخواهی هست و حتی نصب رایگان هم هست. بهتر دنبال یه کار دیگر باشید، من دیر فهمیدم الان کارشناسی ارشد نرم افزار هستم و 31 ساله و افسوس عمر رفته را می‌خورم. [code] Your Code Here [/code]

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹

درود. حقیقتا با دیدگاه شما درمورد فریلنسری در ایران موافقم اما درمورد بحث استخدام و فروش برنامه به شدت مخالفم:) چون خودم تجربه هردو مورد رو داشتم. کامپیوتر هرچه قدر هم اشباع شده باشه، نسبت به زمینه‌های دیگه اونقدر مشاغل مختلف با عناوین مختلف داره که بیکار نمونید. درآمدشون هم در سال اول کمی پایینه اما به محض اینکه سابقه کار داشته باشید، درآمدتون بالا میره. دوستی رو میشناسم که طی یک دوره سه ماهه یک بازی خیلی ساده اما به شدت مردمی رو در کافه بازار به صورت رایگان منتشر کرد و الان به طور تمام وقت در تیم بازار کار میکنه. (فقط و فقط با پشتکار و اخلاق کاری) بنده خودم از شروع ارشدم همزمان کار کردم (از طریق سرچ در اینترنت و فرستادن رزومه بدون هیچ گونه بند پ) همین الان هم شرکتهای زیادی رو از طریق لینکدین میشناسم که نیازمند نیروی کار هستند، اتفاقا، چندسال هست که به دلیل تفاوت نرخ ارز، ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به جمع کارفرمایان و متقاضیان نیروی کار ایرانی اضافه شدند و حاضرند نیروی کار رو از صفر پرورش بدهند. توجه کنید که برای اغلب کارفرمایان، میزان انگیزه، تلاش و اخلاق کاری برنامه نویس خیلی مهمتر از تخصص هست. همچنین ثابت شده که برنامه نویسی که با اولویت کسب درآمد کارش رو شروع میکنه، هنگام پیداکردن شغل و بعد از اون در سالهای اول کار به شدت ضربه میخوره. پس کافیه که: 1. بیش از حد بلندپرواز نباشید (فقط به استخدام در شرکتهای برند مثل استپ و... و ادارات دولتی فکر نکنید و به استخدام در شرکتهای خصوصی کوچک و استارت آپها هم فکر کنید.) 2. اخلاق کاری مناسب داشته باشید (باور کنید حداقل دو عنوان شغلی جاوا اسکریپت رو سراغ دارم فقط سر همین یک مورد نیروی کار مورد نیازشون رو پیدا نمیکنند) 3. درمورد موضوع تا حد متوسط اطلاعات یا رزومه داشته باشید و در کنارش انگیزه یادگیری برای موارد جدید داشته باشید. شما تحصیلات مرتبط هم دارید پس یک قدم از بقیه برنامه نویسها جلوتر هستید. دید خودتون رو مثبت کنید و اگر واقعا قادر به تغییر دیدتون نیستید، از همین الان شغلتون رو تغییر بدید. آدم یکبار زندگی میکنه :)

جواد ۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۵۳

سلام خسته نباشید ممنون با بت مطالب خوبتون میخواستم بدونم در برنامه نویسی ویندوز اپیکیشن کار برای افراد 16 ساله هست چون خودم رشتم کامپیوتر هست و میخواستم با برنامه نویسی کار واسه خودم پیدا کنم ممنون میشم جواب سوال منو بدید بازم ممنون بابت مطلب خوبتون

نازنین کریمی مقدم ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۱۶

سلام. خیلی خوشحالم که از الان شروع کردید ? پیشنهاد اول من به شما این هست که اگر در رشته تون بین اساتید و معلمین فردی آشنا داره، درخواست تون رو باهاش مطرح کنید. معمولا معلمان در قالب آموزش یا پروژه‌های آزاد کارهای پیشنهادی خوبی دارند. در کنارش تلاش کنید تا برای قبولی در یک دانشگاه دولتی خوب درس بخونید. اگر علاقه مند به فریلنسرینگ یا کار آزاد هستید حتما مقاله <a href="https://7learn.com/tutorials/best-freelance-websites" rel="noopener" target="_blank">بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی</a> رو مطالعه کنید. یک راه دیگر استخدام به صورت کارآموزی موقت و بعد به صورت رسمی هست. در این روش به صورت توافقی یک تا سه ماه برای یک شرکت کار میکنید و از منابع و فضای آن برای افزایش تجربه کاری و هماهنگی با محیط استفاده میکنید، بعد از آن شرکت موظف هست تا مدت حداقل یکسال، شما رو استخدام کنه و بهتون حقوق بده. اما توجه کنید که فردی رو که هنوز به سن قانونی نرسیده، به دلیل مشکلات قرارداد و … به سختی به صورت رسمی استخدام می‌کنند. با این حال استثنائاتی هست و شما اگر فایل رزومه رو به صورت مناسبی بنویسید، چون رشته مرتبط دارید بالاخره میتونید در جای خوبی استخدام بشید. دقت کنید که شرط استخدام بعد از کارآموزی رو در قراردادتون ذکر کنید تا مورد سواستفاده قرار نگیرید.

جعفراحسانی ۰۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۴۰

اگه کار آسان وپردرآمدی باشه عالیه

امیر ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۴

با سلام برنامه نویسی شغل بسیار خوبیه اما به شرطی که ازش ناامید نشید و میتونید در یوتیوب انستاگرام و... مارت خودتدن رو بیان کنید و کسب در امد کنین

نازنین کریمی مقدم ۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۹

سلام. با دیدگاهتون خیلی موافقم :)

معین ۰۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۴۶

سلام ممنون بابت مطالب خوبی که گزاشتین ،من که تازه میخام وارد برنامه نویسی بشم باید از کجا شروع کنم ؟میشه منو راهنمایی کنید ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۴ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶

سلام. شما میتونید برای مشخص کردن مسیرتون از مقالات پیشنهادی در منوی کناری سایت استفاده کنید. توصیه میکنم حتما مقاله <a href="https://7learn.com/programming/how-to-start-programming" rel="noopener noreferrer" target="_blank">چگونه برنامه نویسی رو شروع کنیم</a> رو مطالعه کنید.

یاشار حین خانی ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳

سلام من یه توضیح کامل میخوام من 16 سالمه اسمم یاشار حسن خانی و در برنامه نویسی زبان سی شارپ مهارت بسیار بالایی تقریبا میشه گفت حرفه ای هستم 3 سال دارم بصورت فشرده کار میکنم اس کیو ال سرور هم حرفه ای هستم در سی شارپ 100 درصد ویندوز فرم رو برای پیشرفته‌ترین نرم افزار‌های ویندوز بلدم و همینطور یه سایت با دیزاین بیسار زیبا میتونم درست کنم ولی سوال بنده اینجاست که چطوری میتونم مهارتای خودمو مطرح کنم اول اینکه من چون 16 سالمه اصلا ادم حسابم نمیکنن و اینکه از مجا میتونم یه کار فریلنسر جور کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۳۸

سلام. خیلی خوشحالم که از الان شروع کردید. جامعه برنامه نویسان به افرادی با تلاش شما افتخار میکنه :) متاسفانه این مشکل شما در کشور فراگیر هست و فردی رو که هنوز به سن قانونی نرسیده، به دلیل مشکلات قرارداد و ... به سختی به صورت رسمی استخدام می‌کنند. با این حال استثنائاتی هست و شما اگر فایل رزومه رو به صورت مناسبی بنویسید، چون سطح دانش خوبی دارید بالاخره میتونید در جای خوبی استخدام بشید. اگر علاقه مند به فریلنسرینگ هستید حتما مقاله <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites" rel="noopener noreferrer" target="_blank">بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی </a>رو مطالعه کنید. اما توصیه من به شما استخدام به صورت کارآموزی موقت و بعد به صورت رسمی هست. در این روش به صورت توافقی یک تا سه ماه برای یک شرکت کار میکنید و از منابع و فضای آن برای افزایش تجربه کاری و هماهنگی با محیط استفاده میکنید، بعد از آن شرکت موظف هست تا مدت حداقل یکسال، شما رو استخدام کنه و بهتون حقوق بده.

fatemeh ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۸

سلام روزتون بخیر با برنامه نویسی اردوینو هم میشه به کسب درامد رسید ؟ و نسبت به برنامه نویسی‌های دیگه در چه سطحیه ؟ از لحاظ درخواست انجام پروژه

نازنین کریمی مقدم ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۸

سلام. برنامه نویسی اردوینو مخصوص برنامه نویسی روی میکروچیپ هاست و بیشتر برای روباتیک استفاده میشه. در دانشگاه به بچه‌های سخت افزاری و برق و تاحدی به نرم افزاریها آموزش داده میشه. در حال حاضر هم بازار کارش در ایران به این صورت هست که یا کلا براش پروژه نیست، یا پروژه تحقیقاتیه یا پروژه صنعتی با درآمد بالاست. بنظرم به عنوان یک زبان برنامه نویسی پولساز باهاش کار رو شروع نکنید. ریسک برنامه نویسی وب، اپ، پایتون و بک اند و... خیلی کمتر هست چون بازار کار بیشتری دارند.

Ali niknezhad ۰۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۳۶

واقعا امیدوار شدم فقط اینکه بخوام یه تدریس گر خوب بشم باید چه کارهیی رو انجام بدم

نازنین کریمی مقدم ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲

درود. 1. سعی کنید مطالب رو به صورت عمقی یاد بگیرید. به خصوص تو برنامه نویسی چون منبع خیلی زیاد هست، بسیاری از یک کد استفاده می‌کنند اما دقیقا نمی‌دونند کد چجوری کار میکنه! 2. زبان انگلیسی خودتون رو قوی کنید. 3. همیشه چندتا منبع خوب برای حوزه تون داشته باشید. خیلی کمک میکنه. 4. سرچ در گوگل تون رو قوی کنید. 5. اگر جواب سوالی رو نمیدونستید نترسید و خیلی راحت بگید نمیدونم و بررسی میکنم. برای پیدا کردن جواب گوگل کمک خیلی بزرگی هست. 6. برای تمرین تدریس، اول با تدریس روی فیلم آموزشی شروع کنید. چند بار که پیش خودتون تمرین کنید متوجه ایرادات میشید و اعتماد به نفستون هم بالاتر میره. 7. اگر میخواهید که حضوری تدریس کنید، روش‌های ارائه (مثل چگونگی بیان، طرز لباس پوشیدن و ...) رو هم جدی بگیرید.

امیرحسین عباسی ۰۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۷

اگه ماهی ملیونی حقوق باشه عالیه

امیر حسین ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

سلام . ی سوال مهم که میتونه تو زندگی من کمک کنه . راستش من سه سال رشته طراحی صفحات وب روخودنم . و دیلپم هم قراره بگیرم . بنظر شما من اگ از محیط بیرون یا همین اموزش‌های اینترنتی وب رو کامل یاد بگیرم بهتره . یا نه برم دانشگاه یاد بگیرم . میخوام بدونم وقت تلف کنی نیستش برم لیسانس بگیرم و بهتر نیست برم یک سال براش وقت بزارم و یاد بگیرم . ایا اگ لیسانس کامپیوتر داشته باشی خیلی تو دارمد تاثیر میزاره . یا شما مثلا وب رو کامل بلد باشی اما مدرک دیپلم باش ه ؟؟؟؟

فائقه نامور ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰

سلام ممنون از توجه و همراهی شما این مقاله را مطالعه نمایید https://7learn.com/blog/complete-introduction-of-computer-engineering-and-master-majors

mahsaw ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۳۱

من میخام فریلنسر بشم ولی خب باید از ی جایی کار و خاسته و پروژه باشه .... الان من از کجا میتونم کار بگیرم؟

فائقه نامور ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱

سلام با ثبت نام و تکمیل پروفایلتون در سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا و پارس کدرز می‌تونید پروژه بگیرید.

مهدی نظری ۰۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۲۶

PHP یا PYTHON یا JAVA SCRIPT

اسماعیل ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۲۲

سلام من ۱۶ سالمه بنظر شما با شروع یاد گیری برنامه نویسی اندروید میتونم کسب درامد کنم؟

فائقه نامور ۰۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲

سلام با شروع یادگیری و متخصص شدن در این زمینه شما می‌تونید هم به صورت فریلنسری و هم به صورت کارمندی کسب درآمد کنید.

ابوالفضل ماندنی پور ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵

من برنامه نویسی میکنم و درحال پیشرفتم و میخوام در هین پیشرفتم درامد زایی کنم . من میخام درامد زایی رو با گذاشتن برناممم در سایت‌ها دربیارم چون پول سرور رو برای سایتام ندارم . بنظر شما یک وبلاگ بسازم درش بفروشم برنامم رو یا داخل ی سایت ؟ لطفن چند تا سایت معرفی میکنید.

PWE ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

در همه برنامه نویسی تست نفوذ است که در امد من سالانه حدود 300میلیون تومان است واگر در در کشور استرالیا در این کار بگیرین حقوق مادل ایران 900میلیون در امد دارید

دانیال کفائی نژاد طهرانی ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱

با سلام و احترام خدمت شما بنده برنامه نویس تحت وب هستم که با فریم ورک ASP.NET کار میکنم بنده تازه در این زمینه وارد شدم و به شدت دنبال پروژه‌های وب هستم تا بتوانم درآمدی کسب کنم اما هیچ جایی پروژه ای یافت نمیکنم آیا سایت خاصی برای برنامه نویسان فریلنسر وجود داره ؟؟؟؟ اگر امکانش هست لطفا راهنماییم کنید با تشکر

لقمان آوند ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷

سلام می تونید به سایت پونیشا و یا پارسکدرز سر بزنید

illustray ۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲

سلام جناب ممنون بابت مطلب فوق العاده ای که گذاشتید خواستم از حضورتون یک سوالی بپریم اینکه آیا در سن 29 سالگی شروع کردن به این کار اشتباهه؟ واقعیتش من حدود 6 سال از عمرم رو فقط درگیر بیماری بودم و به هیچ عنوان نمیتونستم حتی زیاد راه برم اما الان دلم میخواد به جای اینکه وقتم رو توی مغازه یا جایی بگذرونم ذهنم رو بزارم روی برنامه نویسی وب و فرانت کار شدن میخوام بدونم شرکت‌ها اگر یک مرد 30 ساله رو ببینن که تازه میخواد شروع کنه باهاش مشکلی ندارن؟ مخصوصا با شرایطی که الان حاکم هست ممنون میشم بهم جواب بدیو من رو از نگرانی در بیارید و باز هم جا داره که بگم که مقالتون بسیار عالی بود

مهدی دیناروند ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۴

واسه من که شهرستانم بعد از متخصص شدن چجوری میتونم تهران توی یه شرکت برم سر کار؟ یعنی میشه بیام اونجا خرج خودمو در بیارم؟!

محمد مهدی بلوچی ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۰

بله که میتونید شما توی تهران میتونید علاوه بر کار شرکتی در وقت‌های آزادتون فریلنسری یا به روش ایده پردازی کسب درآمد کنید و مخارجتون رو بدست بیارید

  • مزایای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی
  • فرمول‌های کسب درآمد از برنامه نویسی
  • چطور خودمان را به دیگران معرفی کنیم
  • نتیجه گیری
اشتراک گذاری مقاله در :