سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۷۰ دیدگاه نظر AmirHossien Heydari
آموزش تغییر DNS در اندروید
آموزش تغییر DNS در اندروید

DNS مخفف Domain Name System می‌باشد و مانند دفترچه تلفن برای اینترنت عمل می‌کند. DNS وظیفه‌ی ترجمه‌ی دامنه‌ها (مانند 7learn.com) به آدرس‌های قابل مسیریابی (IP) را دارد که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به خاطر سپرد. برای کاربران دشوار است که آدرس آی پی 104.24.114.176 را به عنوان آدرس 7learn.com به‌خاطر بسپارند. پس بدون DNS، آدرس‌های دامنه نمی‌توانند به آدرس‌های قابل مسیریابی ترجمه شوند. به همین دلیل DNS بسیار مهم است. هر دستگاهی که نیاز به دسترسی به دنیای بیرون (Wide Area Network) داشته باشد، دارای یک یا دو سرور DNS می‌باشد که به تلفن شما می‌گوید چگونه به یک آدرس داده شده دسترسی پیدا کند. برای تغییر DNS در اندروید فقط لازم است به تنظیمات موبایل خود مراجعه کنید. برای یادگیری تغییر DNS در اندروید، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

DNS در Wi-Fi و Carrier

خدمات DNS ارائه شده به وظیفه‌ی سیم کارت یا شبکه‌ی Wi-Fi شما ممکن است همیشه در ترجمه‌ی دامنه‌ها به آدرس‌های IP سریع نباشد و یا دارای امنیت کمی باشد. متاستفانه نمی‌توان DNS را برای اینترنت سیم کارت (carrier) در گوشی‌هایی که روت (Root) نشده‌اند تغییر داد اما تغییر DNS در زمان اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi قابل انجام است. با توجه به اینکه شبکه‌های بی‌سیم در مقایسه با شبکه‌های مخابراتی اغلب از امنیت کمتری برخوردار هستند، تغییر در سرویس‌های DNS مورد استفاده ممکن است کاری عاقلانه باشد.

نکته: در این مقاله تغییر DNS در اندروید نسخه‌ی 9 و 8 انجام می‌شود اما تغییر در نسخه‌های دیگر اندروید نیز با کمی تغییرات در این مراحل صورت می‌گیرد و شما می‌توانید در تمامی نسخه‌های اندروید این کار را انجام دهید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی برنامه نویسی اندروید علاقه داری، با شرکت در دوره‌ی آموزش برنامه نویسی اندروید و یا آموزش فلاتر در کمتر از یکسال به یک توسعه‌دهنده اندروید همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده‌ی استخدام، دریافت پروژه و حتی پیاده‌سازی اپلیکیشن خودت هستی.

تغییر DNS در اندروید 

اندروید 9 با روشی کاملاً متفاوت و بسیار آسان‌تر برای تغییر آدرس‌های DNS همراه بود. به جای اینکه آدرس‌ها را براساس شبکه تغییر دهید، می‌توانید آدرس‌های DNS جایگزین را در یک مکان واحد تنظیم کنید. با این حال، یک تفاوت بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد. در اندروید نسخه‌‌ی 9 نمی‌توانید یک سرور استاندارد DNS (مانند Google یا OpenDNS) را پیکربندی کنید. در عوض، باید از TLS استفاده کنید که یک شکل رمزگذاری شده از DNS است. این آدرس‌ها نام دامنه هستند و آدرس IP نیستند.

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های DNS خصوصی CloudFlare است که آدرس آن 1dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com می‌باشد.

برای تغییر دستی DNS در اندروید Pie، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انگشت خود را دو بار از بالا‌ی صفحه به پایین بکشید، سپس بر روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده بر روی شبکه و اینترنت (Network & Internet) ضربه بزنید.
  • در پنجره‌ی بعدی، روی Advanced ضربه بزنید تا ورودی Private DNS نمایان شود.

تغییر DNS در اندروید

  • روی Private DNS ضربه بزنید، Private DNS را انتخاب کنید تا نام میزبان ارائه شود و یا CloudFlare URL را در فضای ارائه شده تایپ کنید.

تغییر DNS در اندروید

  • بر روی Save برای ذخیره تنظیمات ضربه بزنید.

تغییر DNS در اندروید 8 و نسخه‌های قبلی

ما یک شبکه‌ی Wi-Fi را پیکربندی می‌کنیم تا از یک سرور DNS جایگزین در اندروید Oreo استفاده کنیم. این روش برای اندروید 7 و 6 نیز جواب خواهد داد، اگرچه ممکن است مکان برخی از تنظیمات متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید، هنگام تغییر آدرس DNS برای اندروید 8 و نسخه‌های قبلی، این کار براساس هر شبکه انجام می‌شود، بنابراین شما باید این کار را برای هر شبکه‌ی بی‌سیمی که می‌خواهید از یک سرور DNS آن استفاده کنید، انجام دهید.

برای تغییر دستی DNS در اندروید 8، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انگشت خود را دو بار از بالای صفحه به پایین بکشید، سپس بر روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. در پنجره‌ی باز شده بر روی Wi-Fi ضربه بزنید.
  • انگشت خود را بر روی شبکه‌ای که می‌خواهید نگه‌ دارید و سپس بر روی Modify Network ضربه بزنید.

تغییر DNS در اندروید

  • بر روی Advanced options ضربه بزنید، سپس DHCP را انتخاب کنید.

  • بر روی Static ضربه زده و سپس بر روی DNS ضربه بزنید. یک آدرس DNS را تایپ کنید (مانند 8.8.8.8).

تغییر DNS در اندروید

  • بر روی Save برای ذخیره‌ی تنظیمات ضربه بزنید.

برای مطالعه‌ی بیشتر: روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید

جمع بندی:

مراحل فوق را می‌توانید برای هر شبکه‌ی بی‌سیمی که می‌خواهید از آدرس‌های DNS جایگزین برای آن استفاده کنید، طی کنید. حتی می‌توانید سرورهای مختلف DNS را برای شبکه‌های مختلف Wi-Fi پیکربندی کنید. به عنوان مثال، برای شبکه‌ی خانگی خود می‌توانید از آدرس Google DNS 8.8.8.8 و برای شبکه‌ی دیگر از آدرس OpenDNS 208.67.220.220 استفاده نمایید. خوشحال می‌شویم سوالات و نظرات خود را در مورد این آموزش با ما و کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

۷۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
کمال ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۵۵

سلام من گوشیم s21 هستش فقط برنامه گوگلم هرچی سرچ میکنم میتده توی سایتش میخوام برم زده dns را برسی کنید dns گوشیمم روی off گذاشتم چیکار گنم درست شه

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

درود متن دقیق خطایی که در نت میگیرید رو سرچ بزنید به پاسخ مناسب میرسید.

خسرو ململی ۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

من دی ان سی گوشیم اول روی شخصی بود الان رفته روی ‌خودکار گوشیم هم سامسونگ م۱۲هستش این ایرادی نداره

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

درود خیر اگر در روند اتصال تون مشکلی ندارید ایرادی نداره.

محمد رضایی ۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۴:۲۰

سلام من گوشیم poco x3 هستش و الان مشکل dns برام پیش اومده که هیچی تو گوگل بالا نمیاد

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۵۲

درود یدور dns‌های اضافی رو پاک کنید و گوشی رو ریست کنید. با مرورگرهای دیگر هم تست کنید ببینید شاید تنظیمات کروم تون بهم ریخته.

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

سلام برای من با ۵ تا اینترنت مختلف امتحان کردم و سرور‌های مختلف روی پرایوت دی ان اس امتحان کردم اما این ارور رو میده mobile network has no internet access private dns server cannot be accessed لطفا اگه کسی میدونه باید چیکار کنم بگه

نازنین کریمی مقدم ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

درود <a href="https://www.youtube.com/watch?v=0D2fve1VjIU" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">رفع خطای dns</a>

۰۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲

با سلام می‌توانم از طریق dns برنامه تروکالر که جزو تحریم‌ها می‌باشد بدون هیچ محدودیتی نصب کنم اگه میشه لطفاً راهنمایی بفرمایید و یا از راههای دیگه

نازنین کریمی مقدم ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

درود بستگی به dns داره. در کل بهتره برای نصب از vpn استفاده کنید تا تغییر dns .

۰۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

نام میزبان ارائه دهنده DNS خصوی رو چی بنویسم و وارد کنیم

نازنین کریمی مقدم ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶

درود اغلب نام مهم نیست اما برای اطمینان بیشتر بهتره که از جایی که دارید ازش dns میگیرید بپرسید.

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۵۵

سلام ممنون از زحماتتون.من دقیقا همین کارو کردم ولی وصل نمیشه پیام میده به شبکه دسترسی ندارد لطفا راهنمایی کنید یه سوال ایا برنامه خاصی هست برای تغییر dns

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۵

درود <a href="https://www.hostinger.com/tutorials/dns-server-not-responding#:~:text=Not%20Responding%20FAQ-,What%20Does%20%E2%80%9CDNS%20Server%20Not%20Responding%E2%80%9C%20Mean%3F,issues%2C%20and%20updating%20your%20browser." target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این راهکارها </a>رو هم بررسی کنید.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۷

سلام من گوشیم روت شده است چگونه میتوانم DNS اینترنت همراه سیم‌کارت را تغییر دهم

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۱۱

درود <a href="https://www.youtube.com/watch?v=LqltXQUzhig" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این ویدیو</a> رو با وی پی ان قوی باز کنید و ببینید.

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹

من یه کدی برای ای DNS گوشیم زدم الان میخوام کلا حذفش کنم باید چه کاری انجام بدهم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۱۸

درود در همون بخش تنظیمات اگر روی dns فعلی بزنید میتونید ادیت یا حذفش کنید.

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴

از کجا میتونم ادرس‌هایdnsخوب بیارم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

درود اغلب در انجمنهای کوئرای اون موضوع و کانالهای تلگرامی میتونید پیداشون کنید.

۰۲ فروردین ۱۴۰۲، ۰۹:۲۱

سلام. میشه بگین تغییر dnc ، آی پی رو عوض میکنه. میخوام بدونم ک الان ک کلش فیلتر شده با برنامه‌های تغییر dnc وارد بازی میشم، یه وقت بن نکنن منو ک هر بار آیدیم تغییر میکنه.یا ربطی ب ایدی نداره؟؟. لطفا لطفا ???جواب بدین ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

درود آیدی تغییر نمیکنه در اصل کمابیش مشابه با vpn عمل میکنه و روی ترجمه آی پی تاثیر میذاره. اگر متوجه بشن که بن میکنند، اما اگر دقت کنید که همیشه از dns استفاده کنید و متوجه نشن که دارید تحریم رو دور میزنید مشکلی نخواهید داشت.

justdial data extractor free ۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳

I just like the helpful information you provide in your articles

justdial job ۰۸ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۵۴

I appreciate you sharing this blog post. Thanks Again. Cool.

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۴

سلام و درود.اسم موبایل من nokia.3.2واندروید11هست. آیاDnsخصوصی گوشیمو خاموش کنم مشکل داره؟؟ویااون رو به حالت خودکاربزارم؟یا از روش قسمت بالاکه توضیح داده شده استفاده کنم؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۹ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۲۴

درود بهتر هست که از روش مقاله استفاده کنید.

۲۱ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۸

سلام دوستان یک را برای وصل شدن به dns وجود داره در این روز هایی که نت‌ها بهم خرده برنامه http injector را نصب کرده و در قسمت ابزار‌ها dns را فعال کنید من برای بازی درحال اف و کلش استفاده کردم مشکلم حل شد و سرعت م بالا رفت

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۱۹

سلام گوشی من اندروید ۱۲ ولی چندتا دی ان اس پیدا کردم براش یکیش وصل شد بعد قطعش کردم هیچ کدوم دیگ وصل نشدن ولی گوگلم سایتایی ک فیلتر بودنو میاره ولی باز نمیکنه چیکار کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۰۸

درود بله با تغییرات اینترنت کشور در حال حاضر امکان استفاده همزمان رو ندارید و مشکل راه حلی نداره.

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷

سلام من همه کارایی که گفتین رو انجام دادم ولی متاسفانه برام مینویسه که سرور DNS در دست رس نیس

نازنین کریمی مقدم ۲۱ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۵۸

درود آدرسی که میزنید اشتباه هست یا سرور قطع شده.

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۰۸:۴۴

سلام من DNSخصوصی رابهfree.shecan.irتغییردادم کارمی کنه ولی فیلترشکن هادیگه کارنمی کنه.چی کارکنم که هم جستجوی ایمن غیرفعال باشه هم فیلترشکن هاکارکنن؟اخه بلدنیستم اگهDNSخصوصی خاموش باشه جستجوی ایمن را غیرفعال کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰

درود متاسفانه یسری تغییر در زیرساخت نت ایجاد کردند و این مشکل غیرقابل حل هست. پیام تون رو تایید میکنم تا اگر سایر دوستان تونستند کمک تون کنند.

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۵۲

سلام میخواستم بدونم توی گوشی با اندروید ۱۱ کجای تنظیمات دی ان اس میتونم ای پی وارد کنم بجای سرور

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰

درود بسته به مدل گوشی تون باید سرچ بزنید، اما اغلب در بخش تنظیمات گوشی کلمه dns رو جست و جو کنید هم میاره.

۰۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳

بعد مشکلی برای گوشی پیش نمیاد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

خیر.

۰۲ دی ۱۴۰۱، ۰۴:۲۵

سلام خسته نباشید میشه dns رودر گوشی وارد کنم و بعد به وافای وصل شمو استفاده کنم در سایت ها

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳

درود اگر بلاک نشده باشه بله مشکلی نخواهد داشت.

۰۱ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۱۱

درود من گوشیم Huawei Y5 2019 چطوری میتونم دی ان اس فعال کنم ؟ هر کاری میکنم نمیشه

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴

درود از راهنمای <a href="https://www.techbone.net/huawei/user-manual/private-dns" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">dns در هواووی</a> استفاده کنید.

۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۵:۵۳

سلام مقدارmsدرdnsها به چه معناست برای مثال مقدارmsبرایdnsگوگل عدد 48/65msبارنگ سبززده شده و برای dnsاوپن عدد108/5sبارنگ زرد برای بعضیdnsها هم عدد,رقم بالاتری بارنگ قرمز ممکن یه توضیح بدین ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷

درود اگر اشتباه نکنم ms همون میلی ثانیه هست و زمان اتصال به dns رو نشون میده و هرچی کمتر باشه بهتره و در نتیجه با سبز نشون میده.

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴

سلام ببخشید من هیچ کدوم از این تنظیماتی که گفتید رو تو موبایلم پیدا نکردم اندرویدم ۱۱ عه مدل گوشیم a32 سماسونگه و یک مودم خانگی دارم با مارک d_link که متاسفانه سرعتش خیلی ضعیف شده خواهشا کمکم کنین ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۸

درود از <a href="https://www.techbone.net/samsung/user-manual/private-dns" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این لینک</a> کمک بگیرید.

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰

گوشی من سامسونگ s21هست چه طوری dnsگوشیم رودرست کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۳۸

درود راهنمای بالا روی هر گوشی قابل اجرا هست.

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۰:۴۷

سلام بی زحمت کد dns که سرعتش خوب باشه رو بهم میگین

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵

سلام گوشی من هواوی وای 5 2019است میخوام دی ان اس فعال کنم برا یوتیوب که فیلتر شکن نخاد میشه

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵

درود بله طبق تنظیمات گفته شده پیش برید انشاالله درست میشه.

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

سلام خسته نباشید من دستDNS گوشیم زدم دیگه الان هرکاری می‌کنم وصل نمیشه به اینترنت. گوشیم سامسونگ اگه راهکاری بلدید تو رو خدا بهم بگید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۲

درود راهکاری که گفتیم رو پیش برید منتها dns رو off کنید یا حالت اتوماتیک بگذارید. تنظیمات dns مرورگر خودتون رو هم بررسی کنید. اگر روی cloudflare هست بردارید چون در حال حاضر فیلتر شده.

۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۳۱

سلام..گوشی من اچ تی سی هست .تمام مراحل تغییر دی ان اس رو انجام میدم رو حالت استاتیک ولی گزینه save خاموشه و نمیشه تغییرات رو ذخیره کرد..چکار باید کرد

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۶

سلام چرا دی ان اس وصل نمیشه وقتی دی ان اسو وارد میکنم میزنه وصل نمیشود من با یه سیمکارت دیگه بغیر از ایرانسل امتحان کردم شد اما نمیدونم چرا ایرانسل وصل نمیشه اگه میتونید راهنماییم کنید

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۱۲

یه سوال دارم ، برا poco x3 nfc روی فورتنایت این دی ان اس کار میکنه ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۱۴

سلام دوست عزیز بهتره این سوال رو در سایتهای مربوط به تکنولوژی یا گیم بپرسید.

۰۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۸

سلام, این hostname‌ها رو که وارد میکنم بعدش مینویسه can&amp;#39;t connect حتی به گوگل هم وصل نمیشه(dns.google)

نازنین کریمی مقدم ۰۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

درود احتمالا باید یدور کش رو پاک کنید و آیپی رو هم ریست کنید. <a href="https://www.drivereasy.com/knowledge/fix-dns-server-not-responding-error-windows-10-8-7-solved/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این راهکار</a> رو ببینید ایشالا رفع میشه.

۰۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

دی ان اس گوگل چیه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

درود <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">اینه.</a>

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

سلام. وقتی آدرس د ن س رو وارد میکنم علامت ذخیره غیر فعال میشه. میشه راهنمایی کنید لطفا

نازنین کریمی مقدم ۲۱ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۰۵

درود احتمالا اطلاعات وارد شده رو با فرمت اشتباه وارد میکنید. برای اتصال لازمه که حتما هاست رو بشناسه. توصیه میکنم <a href="https://www.reddit.com/r/GalaxyNote9/comments/gvig5o/cant_save_new_dns_save_button_is_greyed_out_any/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو دنبال کنید نمونه عملی گذاشته.

مهدی ش ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸

برای گیم خوبه؟؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰

سلام تغییر DNS باعث بهبود پینگ برای بازی آنلاین نمیشه، اما میتونه سرعت اتصال به سرور بهتر کنه و در نتیجه برا بازی آنلاین خوبه. میتونید سرچ کنید یسری DNS برای فورتنایت و... هستند.

امیر ۰۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴

چرا dns به گوشی a10وصل نمیشه

نامرآ ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵

سلام . مدتیه که یک سایت داخلی با اینترنت همراه اول باز نمیشود اما با دیگر شبکه‌ها نظیر ایرانسل یا dsl خانگی مشکلی ندارد . این مشکل را با چندین گوشی و مرورگر هم تست کردم ولی باز همین مشکل هست.ممکنه راهنمایی کنید . سپاس

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۲۴

درود اگر با تغییر dns اوکی نمیشه و با سایر شبکه‌ها روی همون دستگاه و مرورگر بالا میاد، احتمالا از سمت اپراتور بلاک شده باشه. مشکل رو باید با خود همراه اول مطرح کنید.

mehdi ۰۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴

خوب

حالا چه دردی میخوره ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۳۵

حالا چه دردی میخوره

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸

درود ببینید شما هنگام اتصال به گوگل در اصل به یک DNS وصل میشید و از اون درخواست ip میکنید. بعد ارتباط برقرار میشه و اطلاعات رو میبینید. حالا اینجا موقع ارسال و دریافت اطلاعات با هر DNS یک وقفه خیلی کوتاه دارید که میتونید از یک DNS بهتر استفاده کنید. تازه این روش خیلی وقتا امنیت بیشتری هم داره. چون مطمئن هستید که به چیزی که میخواید وصل میشید.

  • DNS در Wi-Fi و Carrier
  • تغییر DNS در اندروید 
  • تغییر DNS در اندروید 8 و نسخه‌های قبلی
اشتراک گذاری مقاله در :