کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ دیدگاه نظر عبدالرضا مولایی
مزایای برنامه نویسی وب با پایتون + ( نقشه راه یادگیری )
مزایای برنامه نویسی وب با پایتون + ( نقشه راه یادگیری )

وقتی صحبت از توسعه‌ی وب و طراحی سایت در میان باشد، بی‌شک توسعه وب با پایتون، انتخاب اول بسیاری از توسعه‌دهندگان است. اما چه چیزی باعث شده پایتون که یک زبان برنامه نویسی عمومی است، برای توسعه وب به کار گرفته شود؟ آیا طراحی سایت با پایتون بهتر است یا PHP؟ بهترین کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های پایتون برای توسعه وب کدامند؟ اگر علاقه‌مند به یافتن پاسخ این سوالات هستید، تا انتهای این مقاله با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن همراه باشید.

پایتون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

Python یا پایتون، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، مفسری و شی‌گراست که توسط Guido Van Rossum طراحی شده است. این زبان برنامه نویسی، برای اولین بار در سال 1991 منتشر شد. برنامه نویسان، پایتون را به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه‌منظوره می‌شناسند، زیرا می‌توان از آن، در هر حوزه‌ی کاری استفاده کرد.

پایتون، قدرتمند، رایگان و متن‌باز است. از ویژگی‌های بارز و متعددی همچون سینتکس ساده، چند سکویی، کتابخانه‌های متعدد و غنی، مدیریت استثناها، مدیریت حافظه‌ی داخلی و... برخوردار است. برای شناخت بیشتر زبان برنامه نویسی پایتون، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی "پایتون چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟" را مطالعه کنید.

پایتون چیست؟

کاربردهای پایتون، بسیار هستند. چند کاربرد مهم پایتون عبارتند از:

  • یادگیری ماشین و هوش مصنوعی
  • طراحی وب سایت و برنامه‌های اینترنت
  • ساخت برنامه‌های دسکتاپ
  • ساخت بازی‌ها
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • اسکریپت نویسی
  • هک و تست نفوذ
  • ساخت اپلیکیشن موبایل

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای پایتون، می‌توانید مقاله‌ی "8 کاربرد پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی" را مطالعه کنید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی برنامه نویسی پایتون علاقه داری، یادگیری زبان پایتون بسیار ساده است. و با شرکت در دوره‌ی آموزش پایتون توسعه وب در آینده می‌تونی اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ بسازی و وارد حوزه‌ی هوش مصنوعی هم شوی.

مزایای توسعه‌ وب با پایتون چیست؟

پایتون، به دلیل خوانایی و کارایی بالا، از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی، نزد بسیاری از توسعه‌دهندگان است. در ادامه با برخی از مزایای توسعه وب با پایتون آشنا می‌شوید.

  1. پایتون منبع باز و رایگان است.
  2. پایتون آسان است. کمتر زبان برنامه نویسی وجود دارد که یادگیری آن، آسان‌تر از پایتون باشد.
  3. با پایتون می‌توان، بیشترین کار را با کمترین تعداد خط کد نوشت.
  4. پایتون می‌تواند شروعی برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی دیگر باشد. اصول شی‌گرایی پایتون شبیه به زبان‌هایی مانند روبی، جاوا اسکریپت، پرل و سی‌شارپ است. از این رو، بعد از یادگیری پایتون، با تمرکز بر فراگیری سینتکس زبان‌های دیگر، می‌توان زبان‌ جدیدی آموخت.
  5. زیبایی پایتون علاوه بر سادگی آن، به اصولی استوار می‌باشد که پایتون براساس آن‌ها ساخته شده است که به "ذن پایتون" (Zen of Python) معروف است. این اصول 20 مورد هستند که چند مورد آن‌ها عبارتند از:
    • زیبا بهتر از زشت است.
    • ساده بهتر از پیچیده است.
    • پیچیده بهتر از بغرنج است.
    • خوانایی مهم است.
  6. برای ساخت نمونه‌ی اولیه کار، بسیار مناسب است. با پایتون می‌توان با کد کمتری و با سرعت بیشتری به خواسته خود رسید. از این رو، با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، می‌توان رضایت مشتری را جلب کرد.
  7. پایتون، کتابخانه‌‌های فراوانی دارد. به عنوان یک توسعه‌دهنده، محال است با این تعداد کتابخانه‌های پایتون، در کاری گرفتار بمانید.
  8. فریمورک‌های قدرتمند در انتظارتان است. انعطاف‌پذیری پایتون، بیشتر مدیون فریم‌ورک‌هایی است که توسعه‌ی برنامه‌های خاص از جمله وب را سریع و آسان می‌کند.
  9. پایتون، ابزاری مناسب در عصر اینترنت اشیاء (IoT) است. با ظهور اینترنت اشیاء، فرصت‌های بسیاری برای برنامه نویسان پایتون به وجود آمده است.
  10. غول‌های فناوری عاشق پایتون هستند. چندین غول فناوری اطلاعات از جمله ناسا، گوگل، یاهو، موزیلا و بسیاری دیگر وابستگی بسیاری به پایتون دارند. تا زمانی که این شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارند، همیشه تقاضای توسعه‌دهنده وب با پایتون وجود خواهد داشت.
  11. پایتون دارای IDE‌های قدرتمندی است که ما در مقاله " بهترین ide پایتون " به معرفی آنها پرداختیم.

طراحی سایت با پایتون یا PHP؟

طراحی سایت با پایتون یا PHP؟

تا اینجا، با پایتون و مزایای توسعه‌ وب با پایتون آشنا شدید. اکنون به مقایسه پایتون و PHP می‌پردازیم، تا شما بهتر بتوانید برای آینده‌ی شغلی خود برنامه‌ریزی کنید.

PHP، یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز است که در سال 1994 توسط  Rasmus Lerdorf طراحی گردید. این زبان از سال 1998 به عنوان یک زبان تخصصی در زمینه طراحی وب معرفی شد. PHP یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی برای توسعه‌ی وب است. تعداد بسیاری از سایت‌های موجود در اینترنت با PHP، طراحی شده است. جهت آشنایی بیشتر با PHP، مقاله‌ی "PHP چیست و چه کاربردی دارد؟" را مطالعه کنید.

در ادامه از چند وجه مختلف به مقایسه پایتون و PHP می‌پردازیم.

یادگیری پایتون ساده‌تر از PHP است

بدون شک، یادگیری پایتون بسیار ساده‌تر است، زیرا یک زبان برنامه نویسی همه‌منظوره و عمومی است که به سرعت می‌توان آن را یاد گرفت. در بیشتر دوره‌های برنامه نویسی برای مبتدیان، از پایتون برای آموزش اصول برنامه نویسی استفاده می‌کنند. برنامه‌های پایتون در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه نویسی بسیار کوتاه‌تر و ساده‌تر هستند. از این رو، پایتون برای نوشتن بسیاری از برنامه‌ها به گزینه‌ای عالی تبدیل شده است. پایتون، سینتکس ساده‌ای دارد و کدهای نوشته شده در آن، در مقایسه با کدهای نوشته شده در سایر زبان‌های برنامه نویسی، بسیار خواناتر است.

PHP یک زبان برنامه نویسی خاص برای توسعه‌ی برنامه‌های تحت وب است، که به طور قطع، پیچیده‌تر از پایتون است. در نتیجه برای یادگیری آن، زمان بیشتری لازم است. زمان لازم برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی، یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب آن زبان است. انجمن توسعه‌دهندگان PHP، تلاش زیادی می‌کنند تا کار با PHP را برای برنامه نویسان تازه‌کار آسان کنند. با این وجود، یادگیری پایتون با اختلاف قابل توجهی آسان‌تر است.

هر دو زبان PHP و پایتون در جامعه‌ی آنلاین به خوبی پشتیبانی می‌شوند

داشتن یک جامعه‌ی آنلاین فعال برای هر زبان برنامه نویسی از نکات بسیار مثبت آن زبان محسوب می‌شود. پایتون و PHP، هر دو از این جامعه‌ی آنلاین برخوردار هستند. هر دو زبان، توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان زیادی دارند که به طور مداوم به پشتیبانی و حمایت دیگر اعضاء می‌پردازند. در این مورد هم پایتون و هم PHP در یک رده قرار می‌گیرند و هیچ یک برتر از دیگری نیست.

PHP و پایتون از مستندات خوبی برخوردار هستند

مستندات بسیاری برای هر دو زبان برنامه نویسی پایتون و PHP در دسترس عموم است. وب‌سایت‌ها، انجمن‌ها و تالارهای گفتگوی بی‌شماری وجود دارد که آموزش‌های بسیار خوبی در مورد چگونگی توسعه‌ی برنامه‌های وب با استفاده از پایتون و PHP ارائه می‌دهد. هر دو زبان برنامه نویسی، از لحاظ در دسترس بودن مستندات، به یک اندازه خوب هستند.

PHP و پایتون رایگان و متن‌باز هستند

پایتون و PHP هر دو رایگان و متن‌باز هستند و از این لحاظ، هر دو در یک سطح محسوب می‌شوند. در واقع، فریمورک‌های پایتون و PHP برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر فریمورک‌های پولی وب دارند.

بهترین کتابخانه‌های پایتون  

تنوع و پشتیبانی از کتابخانه‌های پایتون بیشتر از PHP است

از لحاظ پشتیبانی از کتابخانه‌ها، پایتون با اختلاف بسیار از PHP جلوتر است. پایتون، با کتابخانه‌های فوق‌العاده خوبی که در هر حوزه‌ی کاری دارد، یک زبان بسیار کاربردی در هر زمینه‌ای است. PHP نیز Packagist (مخزن بسته‌های PHP) را دارد که نقش یک ستون فقرات قوی برای PHP ایفا می‌کند. اگر بخواهیم در مورد غنی بودن کتابخانه‌های پایتون مثالی بزنیم، این زبان از کتابخانه‌های بسیار عالی در زمینه‌ی یادگیری ماشین مانند Scikit Learn ،Theano ،Keras ،TensorFlow و... پشتیبانی می‌کند. این کتابخانه‌ها کمک شایان توجهی به شرکت‌های نوپا و حتی سازمان‌های بزرگی می‌کنند که در حال توسعه‌ی برنامه‌های وب پشتیبانی شده با یادگیری ماشین هستند. این کتابخانه‌ها سریع، آسان و از همه مهم‌تر هماهنگ با فریمورک‌های وب هستند. در نتیجه، توسعه‌ی چنین برنامه‌هایی با پایتون، در مقایسه با هر زبان دیگری بسیار آسان‌تر است.

سرعت اجرای PHP بیشتر از پایتون است

نسخه‌های PHP 5.x بسیار کند هستند و برای اجرای آن‌ها زمان بسیار زیادی صرف می‌شود. اما نسخه‌ی PHP 7.x بسیار سریع است و به طور تقریبی سه برابر یک برنامه معمولی پایتون سریع‌تر اجرا می‌شود. سرعت، یکی از مؤلفه‌های مهم در کاربرد یک زبان برنامه نویسی محسوب می‌شود. به عنوان مثال، در یک سیستم بانکی که روزانه یک میلیون بازدید دارد، 3 برابر تأخیر، ممکن است تأثیر بسیار بدی در اجرای عملکرد سیستم داشته باشد. از این رو، PHP از لحاظ سرعت، برتری قابل توجهی نسبت به پایتون دارد. اما در برنامه‌های ساده، عملکرد سرعت، اهمیت چندانی نخواهد داشت.

پایتون و PHP دارای فریم‌ورک‌های وب متنوعی هستند

Django، Flask، Pyramid، Pylons از جمله فریم‌ورک‌های وب مبتنی بر پایتون هستند که بیشترین استفاده را دارند. از سوی دیگر، Symfony، Laravel، Zend، Codeigniter از مهم‌ترین فریم‌ورک‌های PHP هستند که بیشترین کاربرد و محبوبیت را در بین توسعه دهندگان دارند.

جنگو، بسیار سریع، مقیاس‌پذیر، ایمن و با کاربردی آسان است. این فریمورک پایتون، به واقع قوی و قدرتمند است و به طور گسترده‌ای در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین ترتیب، لاراول و کدایگنایتر دو فریم‌فرک بسیار پرکاربرد PHP هستند که به طور گسترده در وب استفاده می‌شوند.

پایتون و PHP در حوزه‌ی فریم‌ورک‌های وب به هم نزدیک بوده و هر دو گزینه‌های خوبی را ارائه می‌دهند. با این حال، توسعه‌دهندگان تازه‌کار، با توجه به زمان کم توسعه‌ و تنظیم آسان جنگو، از کار با جنگو لذت می‌برند.

اشکال‌زدایی در پایتون و PHP با بسته‌های ارائه شده، آسان است

پایتون دارای یک دیباگر قدرتمند به نام PDB (Python Debugger) است که دارای مستندات خوب و استفاده آسان، حتی برای مبتدیان است. از طرف دیگر، PHP بسته‌ی XDebug را برای رفع اشکال ارائه داده است. PDB و XDebug هر دو معمولی‌ترین ویژگی‌های اشکال‌زدایی را ارائه می‌دهند. از این لحاظ، پایتون و PHP در یک سطح و مشابه‌ی یکدیگر هستند.

دیباگر پایتون با نام PDB

بالاخره پایتون یا PHP، کدام یک مناسب توسعه وب هستند؟

به طور خلاصه، پایتون و PHP عملکردهای یکسان بسیاری دارند، هر چند پایتون، در مواردی از PHP برتری دارد. در اینجا، ما برای انتخاب یکی از این دو زبان، چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • اگر یک برنامه نویس حرفه‌ای PHP هستید، به کار کردن با PHP ادامه دهید. زیرا به زیر و خم کار با آن آشنایی کامل دارید.
  • اگر یک برنامه نویس متوسط هستید، ادامه‌ی پایتون، برای شما نویدبخش فرصت‌های شغلی بهتری خواهد بود.
  • اگر یک برنامه نویس تازه‌کار هستید و قصد یادگیری برنامه نویسی برای توسعه‌ی بک‌اند را دارید، یادگیری پایتون را شروع کنید و در نهایت به سراغ فریم‌ورک‌های وب مبتنی بر پایتون بروید.

بیشتر بخوانید: مقایسه پایتون با PHP | بررسی جامع Python و PHP

معرفی سایت‌هایی که با پایتون ساخته شده‌اند

به دلیل کاربر پسند بودن پایتون، از این زبان برای ساخت محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان استفاده شده است. در ادامه به معرفی تعدادی از این سایت‌ها می‌پردازیم:

  • Google: گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان، با پایتون ساخته شده است. این زبان به گوگل اجازه می‌دهد تا ترافیک را تغییر دهد و نیازهای جستجو را بیابد.
  • Youtube: نیروی محرکه‌ی وب‌سایتی که میلیون‌ها نفر برای بارگذاری و تماشای ویدئو از آن استفاده می‌کنند، پایتون است. یوتیوب به گونه‌ای برنامه نویسی شده است که برای استفاده‌ی کاربران، ساده و بسیار تعاملی باشد.
  • Dropbox: سایت معروف میزبانی فایل دراپ باکس، از پایتون برای ایجاد این سرویس میزبانی، استفاده کرده است.
  • Instagram: بارگذاری و اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوها، هرگز به این هیجان‌انگیزی نبوده است. اینستاگرام، انقلابی در نحوه‌ی اشتراک‌گذاری فیلم و عکس به وجود آورده است. وب‌سایت اینستاگرام با پایتون نوشته شده است.
  • Yahoo: یاهو بزرگ‌ترین رقیب موتور جستجوی گوگل است که برای طراحی بسیاری از زیر مجموعه‌های خود، از جمله نقشه‌ی‌ یاهو، از پایتون استفاده کرده است.
  • Quora: برنامه نویسی کوئرا، یکی از معروف‌ترین سایت‌های پرسش و پاسخ، با استفاده از پایتون صورت گرفته است.
  • Reddit: سایت معروف ردیت که بر تولید محتوا در موضوعات مختلف توسط کاربر، تمرکز دارد، با پایتون برنامه نویسی شده است.

سایت‌های معروف دیگری از جمله Spotify، Survey Monkey، Bitly و... نیز با استفاده از پایتون توسعه یافته‌اند.

نقشه راه توسعه وب با پایتون

وقتی صحبت از توسعه وب با پایتون می‌شود، منظور طراحی بک‌اند سایت و نیز ساخت وب ‌اپلیکیشن برای سایت است. برای رسیدن به این خواسته باید مسیری را طی نمود. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از نقشه‌ی راه برای رسیدن به هر یک از این هدف‌ها را ملاحظه کنید:

طراحی سایت با پایتون

اولین گام برای طراحی سایت با پایتون، یادگیری خود پایتون است. در گام بعدی باید یکی از فریم‌ورک‌های مبتنی بر وب پایتون، نظیر جنگو را بیاموزید. در گام سوم، باید تا اندازه‌ای با مباحث HTML و CSS آشنا شوید. یکی از مواردی که به شما در توسعه‌ وب با پایتون کمک خواهد کرد، آشنایی با Git است. گام بعدی برای طراحی سایت، آشنا شدن با کتابخانه‌های کاربردی پایتون برای توسعه وب است. گام آخر نیز آموختن نحوه‌ی استقرار سایت روی هاست است.

فریم‌ورک جنگوی پایتون

توسعه وب اپلیکیشن با پایتون

برای توسعه‌ وب اپلیکیشن با پایتون باید همان مسیری را که در طراحی سایت با پایتون گفته شده را طی نمود. اما تاکید بیشتر بر یادگیری کتابخانه‌هایی است که با آن‌ها می‌توان برنامه‌های تحت وب مورد نظر را برنامه نویسی کرد.

بهترین کتابخانه‌های پایتون برای توسعه وب کدامند؟

از کتابخانه‌های غنی پایتون، می‌توان برای مقصودهای مختلفی نظیر جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها یا وب اسکرپینگ (Web Scraping) از اینترنت استفاده نمود. در ادامه ما به طور خلاصه تعداد اندکی از این کتابخانه‌ها را معرفی می‌کنیم.

کتابخانه پایتون Scrapy

Scrapy یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های وب اسکرپینگ پایتون است. این کتابخانه‌ی کامل، حتی بزرگ‌تر از یک کتابخانه بوده و تا حدی یک فریمورک محسوب می‌شود. Scrapy، در مقایسه با دیگر روش‌های وب اسکرپینگ پایتون از پردازنده و حافظه‌ی بسیار کارایی برخوردار است. تنها نکته منفی Scrapy این است که نصب کردن و استفاده‌ی صحیح از کارکرد آن، می‌تواند دردسر ساز باشد.

کتابخانه پایتون Requests

Requests ساده‌ترین کتابخانه‌ی HTTP است که می‌توان استفاده کرد. این کتابخانه‌، به کاربران اجازه می‌دهد درخواست‌های خود را به سرور HTTP ارسال کند و پاسخ را به صورت GET از HTML یا JSON دریافت کند. همچنین به کاربر، اجازه‌ی ارسال درخواست POST برای تغییر یا افزودن مطالب به سرور را می‌دهد.

کتابخانه پایتون Urllib

Urllib یک‌ کتابخانه‌ی پایتون است که به کاربر اجازه‌ی بازکردن و تجزیه‌کردن اطلاعات مربوط به پروتکل‌های HTTP و FTP را می‌دهد. این کتابخانه با قابلیت‌های خود، باز کردن و مدیریت URL را ممکن می‌سازد.

کتابخانه پایتون Beautiful Soup

Beautiful Soup یک کتابخانه‌ی تجزیه‌کننده پایتون است که برای استخراج اطلاعات از فایل‌های XML و HTML استفاده می‌شود. اگر تجزیه‌کننده‌ها وجود نداشتند، ما باید از Regex برای مطابقت و دریافت الگوها از متن استفاده می‌کردیم. که بی‌شک رویکرد کارآمد و قابل نگهداری نیست. Beautiful Soup در عین سادگی، توانایی تشخیص رمزنگاری صفحه را دارد، در نتیجه اطلاعات دقیقی از HTML دریافت می‌کند.

مواردی که ذکر شد، تعداد کمی از کتابخانه‌های پایتون در حوزه‌ی وب هستند که بسیار کاربردی و پرطرفدار می‌باشند.

بهترین فریمورک‌های پایتون کدام است؟

 

طراحی سایت با جنگو - یکی از بهترین فریمورک‌های پایتون برای توسعه وب

پایتون، فریم‌ورک‌های مختلفی برای توسعه‌ی وب دارد که از شاخص‌ترین و بهترین‌ آن‌ها می‌توان از جنگو نام برد. جنگو، رایگان و منبع‌باز بوده و با بهره‌گیری از کتابخانه‌های مختلف پایتون، کار طراحی سایت با پایتون را لذت‌بخش کرده است. طراحی سایت با جنگو طرفداران بسیاری دارد، تا آنجا که وب‌سایت‌هایی از نظیر اینستاگرام، موزیلا و غیره از این فریم‌ورک برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند.

از دیگر فریم‌ورک‌های توسعه‌ی وب پایتون می‌توان از Pyramid، CherryPy، Web2Py، Flask، Tornado و Bottle و... نام برد. برای آشنایی بیشتر با فریم‌ورک‌های مبتنی بر وب پایتون، می‌توانید مقاله‌ی "بهترین فریم ورک‌های پایتون برای توسعه وب"را مطالعه کنید.

چرا پایتون انتخاب مناسبی برای توسعه وب است؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی چندمنظوره و شی‌گرا است که در توسعه وب، یادگیری ماشین، ساخت بازی‌ها و... کاربرد دارد. وجود کتابخانه‌ها و فریمورک‌های فراوان برای توسعه وب با پایتون، جامعه‌ی بزرگ پشتیبانی آنلاین، رایگان بودن، سهولت یادگیری برای مبتدیان و خوانایی خوب کدهای پایتون، از جمله مزایایی هستند که پایتون را به گزینه‌ی خوبی برای توسعه وب تبدیل کرده‌اند.

وب سایت‌های بزرگی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، گوگل، یاهو از جمله وب سایت‌هایی هستند که در توسعه‌ی‌ آن‌ها از زبان پایتون استفاده شده است. این موضوع نشان می‌دهد که یادگیری توسعه وب با پایتون تا چه حد مهم و ارزش‌آفرین است.

امیدواریم که توانسته باشید پاسخ سوالات خود را در رابطه با مزایای توسعه سایت با پایتون دریافت کرده باشید. شما ترجیح می‌دهید سایت خود را با پایتون توسعه دهید یا سایر زبان‌های برنامه نویسی؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربه‌ی خودتان، در مورد توسعه وب با پایتون را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

۲ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
حمید انوری ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸

ببخشید برای ساختن سایت هایی مثل خود سون لرن که یک cms جدا دارند بطوری که بتوان برای هر کاربر یک پنل کاربری جدا و با قوانین خاص ساخت، با امکانات مثلا دادن امتیاز به کاربران فعال یا محاسبه نمره و حضور غیاب و فروش دوره‌ها چه زبانی پیشنهاد می‌شود؟ Php و در ادامه وردپرس یا پایتون؟ بنده چند سال پیش php کار کرده ام و مجبور بودم برای تک تک بخش‌های سایت حتی یک لایک ساده کلی کد بزنم. آیا با پایتون هم همینطور است؟

ali ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

[code] مطلب خیلی عالی ممنون [/code]

  • پایتون چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • مزایای توسعه‌ وب با پایتون چیست؟
  • طراحی سایت با پایتون یا PHP؟
  • معرفی سایت‌هایی که با پایتون ساخته شده‌اند
  • نقشه راه توسعه وب با پایتون
  • بهترین کتابخانه‌های پایتون برای توسعه وب کدامند؟
  • طراحی سایت با جنگو - یکی از بهترین فریمورک‌های پایتون برای توسعه وب
  • چرا پایتون انتخاب مناسبی برای توسعه وب است؟
اشتراک گذاری مقاله در :