کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۸ دیدگاه نظر مهدی علامه
بزرگترین سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند!
بزرگترین سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند!

لاراول به عنوان یک جادوگر در دنیای وب شناخته می‌شود. زیرا این فریم ورک می‌تواند به سادگی هر نوع نرم افزار پیچیده ‌ای را در کمترین زمان ایجاد کند. ویژگی‌های لاراول مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ قرار گرفت. همچنین به دلایلی از جمله متن باز بودن و محبوبیتی که در بین توسعه دهندگان پیدا کرده بود، توانست به سرعت پیشرفت کند. این فریم ورک با کاهش حجم کدنویسی، افزایش مقیاس پذیری، کاهش پیچیدگی‌های مربوط به منطق نرم افزارها و... توانست جایگاه خود را در میان بهترین شرکت‌ها پیدا کند.

شاید تاکنون از فراگیر بودن و محبوبیت این فریم ورک زیاد خوانده و شنیده باشید، اما تصور دقیقی از این تعاریف نداشته باشید. پس تصمیم گرفتیم که در این مطلب برخی از برترین وب سایت‌های ایرانی و خارجی را که با لاراول طراحی شده اند، معرفی کنیم. اگر دوست دارید بدانید کدام یک از سایت‌های بزرگ از این فریم ورک قدرتمند استفاده می‌کنند، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اگر تو هم به فکر یادگیری لاراول هستی بهت پیشنهاد میدیم در دوره آموزش لاراول سون لرن شرکت کنی و از تجربه یکی از با تجربه‌ترین اساتید ایران استفاده کنی.

محبوبیت لاراول در میان توسعه دهندگان

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel

شاید در ذهن شما این سوال شکل گیرد که چرا لاراول به یکی از اولین گزینه‌های طراحی وب اپلیکیشن برای شرکت‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است؟ در نمودار پایین میزان محبوبیت پرکاربردترین فریم‌ ورک‌‌های PHP نمایش داده‌ شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، لاراول (Laravel) با اختلاف زیادی نسبت به سایر فریم ورک‌های PHP، محبوب‌ترین گزینه محسوب می‌شود. چراکه استفاده از لاراول برای همه رایگان است و نیاز به مجوز خاصی ندارد. از طرفی این فریم ورک به راحتی با سایر تکنولوژی‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کند و بسیار انعطاف پذیر می‌باشد.

در این بخش قصد نداریم به مزایای لاراول بپردازیم. زیرا اگر بخواهیم مزایا و ویژگی‌های لاراول را مطرح کنیم، شاید با نوشتن چندین مقاله دیگر هم نتوانیم به صورت کامل آن‌ها را بیان کنیم. همه این ویژگی‌ها دست به دست هم داده اند تا لاراول به اولین انتخاب بسیاری از شرکت‌های بزرگ تبدیل شود. بر این اساس بسیاری از شرکت‌های پیشرو ایرانی و خارجی سایت‌های خود را با استفاده از لاراول پیاده سازی کردند. شرکت هایی از جمله اسنپ و الوپیک در ایران سایت‌های خود را با استفاده از لاراول پیاده سازی کردند. در ادامه به بررسی شرکت هایی که از این فریم ورک استفاده می‌کنند، می‌پردازیم.

سایت اسنپ فود

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel

سایت الوپیک

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel
آیا تا کنون از سرویس هایی مانند پیک موتوری برای ارسال بسته‌های خود استفاده کرده اید؟ الوپیک یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آنلاین پیک موتوری، وانت بار، تاکسی موتوری و سواری در تهران است. خدمات آنلاین الوپیک در قالب اپلیکیشن‌های اندرویدی، ios و وب سایت ارائه می‌شود. مهمترین بخش الوپیک بک اند سایت آن است که حکم مغز سیستم مدیریت الوپیک را دارد. تمام خدماتی که در بستر وب توسط این شرکت ارائه می‌شود ارتباط مستقیمی با سایت آن دارد. الو پیک یکی دیگر از سایت‌های بزرگ ایرانی است برای پیاده سازی سایت و هسته پردازشی خود از فریم ورک لاراول استفاده است.

سایت چیلیوری

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel
چیلیوری یکی دیگر از وب سایت‌های سفارش غذا در ایران است که به وجود آمده است تا سفارش غذا را سریع‌تر و راحت‌تر کند. این وب سایت خدماتی مشابه اسنپ فود ارائه می‌دهد. این سایت دارای ویژگی‌های بسیار قدرتمندی است که توسط فریم ورک لاراول طراحی شده است. شما نیز می‌توانید خیلی راحت با مراجعه به این وب سایت ویژگی‌های آن را مشاهده کنید.

سایت جیرینگ

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel

شرکت پرداخت اول کیش که با نام تجاری جیرینگ شناخته می‌ شود. این شرکت کار خود را با هدف ارائه خدمات مالی و پرداخت بر بستر تلفن همراه شروع کرد. جیرینگ تنها ارائه‌ دهنده خدمات کیف پول همراه در کشور است و در حال حاضر از طریق درگاه‌‌های پرداخت کیف پول، کارت‌ بانکی و حساب بانکی اقدام به ارائه خدمات مالی و پرداخت بر بستر تلفن همراه به بیش از 30 میلیون نفر از مشترکین همراه اول، کرده است.

سایت و سیستم بک اند جیرینگ از لاراول قدرت گرفته است. جیرینگ خدمات مختلفی از جمله امکان واریز وجه، انجام امور مالی مانند پرداخت قبض، خرید شارژ مستقیم سیم‌ کارت، شارژ اینترنت، انجام خدمات نیکوکاری، استعلام و پرداخت جرائم و عوارض، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، انجام خدمات گردشگری، بیمه و درنهایت برداشت وجه را مهیا می‌ سازد.

سایت deltanet Travel

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel

یکی از بهترین سایت‌های گردشگری و مسافربری سایت deltanet Travel است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این سایت توسط فریم ورک لاراول طراحی شده است. این سایت کمک بسیار زیادی را به مدیریت تور‌های گردشگری در کشور یونان می‌کند و روزانه بازدید‌های بسیار زیادی برای آن ثبت می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به این وب سایت برخی از ویژگی‌های این سایت که بر اساس لاراول پیاده سازی شده است را مشاهدده کنید.

سایت World Walking

سایت هایی که با لاراول طراحی شده اند نمونه کارهای Laravel

سایت World Walking سایتی جهانی است که تمامی مردم دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند. بی شک هر کسی دوست دارد که برنامه پیاده روی مناسبی را داشته باشد تا به تناسب اندامش کمک کند. با استفاده از این وب سایت می‌توانید برنامه‌های پیاده روی خود را بهبود ببخشید و تحت نظر و کنترل آن یک برنامه منظم برای پیاده روی داشته باشید. این سایت بسیار قدرتمند نیز توسط فریم ورک لاراول طراحی شده است که به دلیل داشتن کاربران بسیار زیاد می‌تواند مثال بسیار خوبی از یک سایت قدرتمند که با لاراول طراحی شده است باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله برخی از شرکت‌های بزرگ ایرانی و خارجی که از فریمورک لاراول استفاده می‌کنند، معرفی شدند. همانطور که مشاهده کردید، این سایت‌ها محدود به یک حوزه خاص نمی‌شوند. زیرا با کمک لاراول می‌توان سایت‌های مختلفی را ساخت. سایت هایی برای ارائه خدمات پرداخت، خدمات فروش آنلاین، خبری، فروشگاهی و... . هر یک از این سایت‌ها پیچیدگی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارند. لاراول به راحتی از عهده ساخت هر نوع سایتی بر خواهد آمد و در زمان ساخت آن را با بالاترین سطح امنیت، کاهش می‌دهد. شما چه سایت هایی را می‌شناسید که با لاراول ایجاد شده اند؟

۸ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۲۰

سلام اسنپ فود البته با Next.js نوشته شده !

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۳۲

درود اگر اطلاعیه‌های کاریابی رو مطالعه کنید، از ترکیب این دو ساخته شده.

اعظم جعفری ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۳۶

به دلیل بالا بودن تعداد توسعه دهنده‌های لاراول ، بهترین فریم ورک برای سایت‌ها فعلا همینه و توسعش سریعه یکی از شرکت‌های خوبی که از این فریم ورک استفاده می‌کنند شرکت طراحی سایت ره وب هست

shaonic ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴

من دو ساله دارم با لاراول کار میکنم در اینکه لاراول فریم ورک خیلی بزرگی هست شکی نیست ولی مقایسه تون برای میزان محبوبیت خیلی غلطه آخه کی در جهان CodeIgniter رو فارسی سرچ میکنه صد البته که اگر انگلیسی هم سرچ کنیم صد درصد لاراول بالاتره

وبینه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲

سلام - ممنون بابت مطلب مفیدتون . ما در وبینه به صورت تخصصی روی توسعه و تولید وب سایت با لاراول کار میکنیم و همچنین یک CMS اختصاصی مشابهه وردپرس اما با لاراول توسعه داده ایم که میتواند برای وب سایت‌های تجاری که می‌خواهند خیلی سریع بر روی فریم ورک لاراول فعالیت خود را شروع کنند بسیار مفید و کاربردی است

آرین غلامی ۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۶

سلام واقعا ممنون از مقاله خوبتون فقط یه سوال شما چجوری فهمیدید که با چی نوشته شده ممنون میشم بگید

مهدی علامه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲

سلام آرین عزیز بعضی از شرکت‌ها تکنولوژی‌های استفاده شده برای ساخت سایتشون رو اعلام می‌کنند همچنین ابزارهایی برای شناسایی این تکنولوژی‌ها وجود داره که می‌تونید ازش استفاده کنید

۰۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵

در میان ابزارهای مفید یکی wappalyzer هست که می‌تونید افزونه اون رو نصب کنید و سایت هم داره. بنده البته غیر از این ابزار از cmsdetect.com هم استفاده می‌کنم که می‌تونید بعضی از تکنولوژیهای بکار رفته در سایت‌ها رو شناسایی کنه.

  • محبوبیت لاراول در میان توسعه دهندگان
  • سایت World Walking
  • نتیجه گیری
اشتراک گذاری مقاله در :