کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ دیدگاه نظر رضا زیدی
خالق فریمورک لاراول کیست و چگونه کار می‌کند؟
خالق فریمورک لاراول کیست و چگونه کار می‌کند؟

مطالعه‌ی زندگی و سبک کاری انسان‌های بزرگ و موفق، می‌تواند الهام‌بخش زندگی کاری ما و انگیزه‌ای برای انجام کارهای بزرگ باشد. تقریبا همه‌ی برنامه نویسان PHP، لاراول را می‌شناسند، حتی اگر از آن استفاده هم نکنند. اما آیا می‌دانید که خالق فریمورک لاراول کیست و چگونه کار می‌کند؟ Taylor Otwell خالق فریمورک لاراول و نویسنده‌ی کتاب Laravel: From Apprentice To Artisan است. در ادامه‌ی این مقاله، به زندگی و سبک کاری تیلور اوتول خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فریمورک لاراول چیست؟

Laravel یک فریمورک رایگان (Free) و متن باز (Open Source) برای زبان برنامه نویسی PHP است که در سال 2011 توسط Taylor Otwell معرفی و عرضه‌ی عمومی شد. لاراول بر پایه‌ی فریمورک Symfony و الگوی معماری MVC توسعه داده شده است. خالق آن آقای تیلور اوتول، سعی داشت فریمورکی ارائه کند که از کدایگنایتر (CodeIgniter) پیشرفته‌تر و بهتر باشد.

تیلور اوتول - خالق فریمورک لاراول

بیشتر بخوانید: MVC چیست به زبان ساده

کدهای فریمورک لاراول در Github میزبانی می‌شوند و هر کسی می‌تواند آن‌ها را مطالعه کند. این فریمورک تحت گواهی‌نامه‌ی (لایسنس) MIT منتشر شده است. یادگیری لاراول لذت‌بخش است. سیستم مسیریابی (Routing) لاراول آسان و قابل فهم بوده و URLهای ایجاد شده با آن منعطف و قابل کنترل هستند که برای سئو بسیار خوب می‌باشد. سیستم Caching آن بازدهی برنامه را بسیار بالا می‌برد و نوشتن بخش‌هایی از پروژه مثل احراز هویت (authentication) با این فریمورک بسیار آسان است. برای آشنایی بیشتر با فریمورک لاراول می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: فریم ورک لاراول چیست و چرا باید از فریم ورک Laravel استفاده کنیم ؟

Taylor Otwell کیست؟

Taylor Otwell از دوران بچگی علاقه‌ی بسیار زیادی به کامپیوتر داشت. او بعد از اتمام دوران دبیرستان برای ادامه‌ی تحصیل وارد دانشکده‌ی فنی Arkansas در ایالات متحده آمریکا شد. آنطور که تیلور اوتول می‌گوید، او در دانشگاه مقدمات برنامه نویسی را یاد گرفت و کمی با ++C برنامه نویسی کرد، اما به قول خودش هنوز چیزی از اوپن سورس، هک، نفوذ و سایر مباحث علوم رایانه نمی‌دانست.

بعد از اتمام دانشگاه، وارد شرکت ABF Freight شد تا یک دوره‌ی کارآموزی 6 ماهه را بگذارند. او این دوره را بسیار مفید می‌داند و می‌گوید که آن زمان من کنار برنامه نویسان خوبی قرار گرفتم و چیزهایی زیادی درباره برنامه نویسی، طراحی نرم افزار و... از آن‌ها یاد گرفتم. در واقع این برنامه نویسان او را با جامعه‌ی Open Source آشنا کردند.

تیلور اوتول در اوقات فراغت خود و زمانی که سرکار نبود، به راه اندازی کسب و کار شخصی فکر می‌کرد. او در دانشگاه با PHP کار کرده بود و می‌دانست که چقدر این زبان محبوب است و از مزایای آن هم آگاه بود. به همین دلیل شب‌ها روی پروژه‌ی PHP خودش کار می‌کرد. تیلور آن زمان از کدایگناتر استفاده می‌کرد و معتقد بود این فریمورک می‌تواند بهتر از این باشد. به همین خاطر هسته‌ی آن را دستکاری کرده و چیزهای جدیدی را به آن اضافه کرد.

برای مثال تزریق وابستگی که در ASP.Net وجود داشت را به این فریمورک اضافه کرد و سیستم ORM آن را بهبود بخشید. لاراول در شروع کار بسیار کوچک بود، اما به کمک جامعه‌ی اوپن سورس، این سرویس به صورت منظم بهبود یافت و امروز یکی از بهترین فریمورک‌های PHP برای طراحی سرویس‌های تحت وب به حساب می‌آید.

محیط کار Taylor Otwell خالق لاراول چگونه است؟

دفتر کار Taylor Otwell

دفتر کار Taylor بسیار جذاب و الهام بخش است. به قول خودش او برای کار نیاز به محیطی راحت و مرتب دارد تا با ذهنیت خوب سراغ کارهایش برود. سیستم روشنایی حرفه‌ای، تلوزیون 4K، یک میز پینگ پنگ کوچک، سیستم صوتی بسیار عالی، دستگاه iMac با رزولوشن 5K برخی از امکانات این اتاق هستند.

Taylor Otwell از چه کامپیوتر، لپ تاپ و موبایلی برای کار خود استفاده می‌کند؟

کامپیوتر و لپ تاپ Taylor Otwell

همانطور که ذکر شد، سیستم اصلی Taylor یک iMac 5K است که یک پردازشگر Core i7 با 4 گیگاهرتز فرکانس، 16 گیگابایت RAM و 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی دارد. او رابطه‌ی بسیار خوبی با iMac خود دارد و جالب است بدانید فقط صفحه نمایش این دستگاه نزدیک به 1000 دلار قیمت دارد. سخت افزار آن هم به اندازه‌ی کافی سریع است که مشکلی در کار Taylor Otwell ایجاد نکند.

Taylor از یک لپ تاپ Retina MacBook Pro مدل 2017 با Touch-bar استفاده می‌کند تا زمانی که در دفتر کار نیست هم بتواند کارش را انجام دهد. با تمام نقدهای منفی که این دستگاه داشته، تیلور از آن راضی است. تمام محصولات مورد استفاده‌ی او از برند اپل هستند، حالا اگر نیاز به ویندوز داشت چه کار می‌کند؟ او یک دستگاه Surface Book 2 با سیستم عامل ویندوز دارد که کارش را با آن انجام می‌دهد. برای اینکه کلکسیون محصولات اپل وی تکمیل شود، از گوشی موبایل iPhone XS Max استفاده می‌کند.

Taylor Otwell از کدام Editor و ترمینال استفاده می‌کند؟

ادیتور و ترمینال Taylor Otwell

تیلور از SublimeText 3 به عنوان ادیتور اصلی و از iTerm2 به عنوان ترمینال خود استفاده می‌کند. شل مورد استفاده‌ی او zsh بوده که با یک طرح رنگی Arthur ترکیب شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین IDE برای طراحی وب و برنامه نویسی

Taylor Otwell از کدام شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کند؟

Taylor به طور کلی از دو سرویس تلگرام و Discord استفاده می‌کند. او از طریق تلگرام، با خانواده و اقوام خود در ارتباط است و برای ارتباطات کاری نیز، از سرور اصلی لاراول در Discord کمک می‌گیرد.

 

جمع بندی

Taylor Otwell خالق فریمورک لاراول است و یک برنامه نویس موفق در دنیا به حساب می‌آید. او در یک دوره‌ی تقریبا 6 ماهه لاراول را نوشت و طی 10 سال هر روز به توسعه و بهبود این فریمورک  پرداخت. البته حضور جامعه اوپن سورس در کنار او، به رشد بیشتر و بهتر لاراول کمک کرد. در آخر از شما می‌خواهیم اگر صحبتی درباره Taylor Otwell دارید با ما و کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر لاراول علاقه داری می‌توانی در دوره آموزش لاراول کاربردی (بسته پروژه محور) شرکت کنی، این دوره شامل ۱۲ پروژه کاربردی و پر استفاده در دنیای واقعی است، که تمامی پروژه‌ها به صورت کامل برنامه‌ نویسی خواهند شد، تا دانشجو بتواند با روند ایجاد و تکمیل پروژه به صورت کامل آشنا شود.
۲ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
فراز ۰۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴

مطلب خوبی بود .. تیلور بیشتر در توییتر فعال هست تا تلگرام .. دوستان علاقه مند می‌تونن از طریق توییتر با ایشون در ارتباط باشن.

فریدون احمدی ۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

عالی بود ممنون

  • فریمورک لاراول چیست؟
  • Taylor Otwell کیست؟
اشتراک گذاری مقاله در :