کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۲ دیدگاه نظر ریحانه یزدانی
شرایط مهاجرت از طریق برنامه نویسی به بهترین کشور‌های متقاضی
شرایط مهاجرت از طریق برنامه نویسی به بهترین کشور‌های متقاضی

امروزه امکان تحصیل در کشورهای دیگر بیشتر از سال‌های گذشته فراهم شده است و افراد زیادی ممکن است به دلایل تحصیلی و یا شغلی خواهان مهاجرت باشند. در فرایند مهاجرت، داشتن مهارت‌های مختلفی که بتوانید با آن‌ها به کسب درآمد بپردازید بسیار اهمیت دارد و برنامه نویسی یکی از این مهارت‌های به روز و پر درآمد است. در این مطلب کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده و بهترین کشورها برای کار برنامه نویسی را معرفی می‌کنیم.

عوامل موثر در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

عوامل موثر در مهاجرت

عوامل زیادی در انتخاب مقصد مهاجران دخیل هستند. یکی از آن‌ها همان طور که در بالا اشاره کردیم ممکن است به نوع توانایی‌ها و مهارت هایی بستگی داشته باشد که بتوانید با آن‌ها شغل پیدا کنید. مسائل دیگری مانند شرایط آب و هوایی و میزان تسلط بر زبان‌های خارجی نیز وجود دارند. انگلیسی زبانی جهانی است که زبان دوم بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود اما هنوز هم کشورهایی هستند که تکیه بر زبان ملی خود داشته و کار مهاجران را سخت می‌کنند.

کشورهای مدرنی مانند روسیه، ژاپن، سنگاپور و غیره به دلیل زبان سختی که دارند به ندرت جزو اولین گزینه‌های مهاجران هستند. اگر به طور کلی تصمیم به مهاجرت دارید و مقصد و زبان خاصی را در نظر نگرفته اید، تسلط کافی بر زبان انگلیسی می‌تواند نکته ای کلیدی در تصمیم گیری‌های شما باشد. زیرا در تعداد بسیار زیادی از کشورها زبان انگلیسی رایج و یا رسمی است واگر تسلط خوبی به این زبان داشته باشید، کار راحتی برای زندگی و یا کار کردن در آن کشورها دارید.

اگر شما به برنامه نویسی علاقه‌مندید و دوست دارید از این طریق مهاجرت کنید پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش برنامه نویسی سون لرن که با مبلغ بسیار کمی طراحی شده است شرکت نمایید و مسیر یادگیری برنامه نویسی را فراگیرید.

شرایط اقتصادی و میزان درآمدها نیز مسئله ای است که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. تناسب هزینه‌های زندگی و میزان درآمدها در بسیاری از کشورهای پیشرفته رعایت می‌شود اما با توجه به تغییرات اقتصادی ممکن است میزان درآمدها در بازه‌های زمانی مختلف تغییر کند. در چنین شرایطی داشتن شغلی که میزان تقاضا و درآمد آن آسیب پذیری کمتری داشته باشد، می‌تواند شرایط زندگی را به نحو احسن تغییر دهد. همچنین شرایط سیاسی و قضایی، فرهنگ مردم، دین غالب و عوامل دیگری نیز وجود دارند که در تصمیم گیری دخیل هستند به ویژه اگر قصد اقامت طولانی مدت داشته باشید.

بهترین کشور برای کار برنامه نویسی

بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است و برنامه نویسی به شما این امکان را می‌دهد که با مهارت‌های خود به بسیاری از حوزه‌های شغلی وارد شوید. البته که حوزه هایی که نیازمند دانش برنامه نویسی باشند امروزه به شدت گسترش یافته اند و در بسیاری از کسب و کارها برنامه نویسان نقش مهمی دارند. این تنوع زمینه‌های شغلی باعث ایجاد درآمدهای متفاوتی نیز شده و برنامه نویسان با توجه به اندازه پروژه و شرایط شغلی خود، می‌توانند در صدر مشاغل پردرآمد جهان قرار بگیرند. برنامه نویسان همچنین قابلیت فریلنسر بودن دارند و می‌توانند از طریق سایت‌های فریلنسینگ، پروژه هایی را از سراسر دنیا به عهده گرفته و از راه دور کسب درآمد کنند. حال بهتر است به سراغ بررسی بهترین کشورها برای برنامه نویسان برویم و بررس کنیم که کدام کشورها ممکن است برای مهاجرت برنامه نویسان بهتر باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی 14 تا از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی

مهاجرت به سوئیس از طریق برنامه نویسی

سوییس، خاطره بچه‌های آلپ و البته نان‌های سفید هایدی را در ما زنده می‌کند اما خارج از دنیای کارتون‌ها هم گزینه مناسبی برای مهاجرت برنامه نویسان است. البته جمعیت سوییس در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا و یا انگلیس بسیار کمتر است اما توانسته سطح رفاهی بالایی را برای ساکنین خود فراهم کند. درآمد سالیانه مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزار در سوییس سالیانه حدود 105 هزار دلار است.

مهاجرت به نروژ از طریق برنامه نویسی

نروژ یکی از شادترین کشورهای جهان است و سطح درآمد‌ها در این کشور از بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است. برنامه نویسان میتوانند تا 85 هزار دلار درآمد سالیانه از طریق کار کردن در نروژ داشته باشند.

مهاجرت از طریق برنامه نویسی به آمریکا

ایالات متحده همواره یکی از پیشروان تکنولوژی و پیشرفت در جهان بوده و مقر اصلی بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا دراین کشور است. همین مسئله باعث شده آمریکا به مکانی ایده آل برای فعالیت‌های برنامه نویسی تبدیل شود. این کشور بیش از 100 میلیون نفر نیروی کار دارد که حدود 4 تا 5 میلیون آن ها، برنامه نویسان هستند. درآمد سالیانه برنامه نویسان در آمریکا مبلغی حدود 80 هزار دلار در سال است.

مهاجرت کاری از طریق برنامه نویسی به استرالیا

این قاره ی گرم علاوه بر کانگوروها میزبان خوبی برای برنامه نویسان نیز می‌تواند باشد. دولت این کشور در 5 سال اخیر حدود 14 هزار شغل جدید در حوزه ارتباطات و تکنولوژی فراهم کرده که این مسئله، با استقبال خوبی از جانب برنامه نویسان در سراسر دنیا مواجه شده است. درآمد سالیانه برنامه نویسان در استرالیا سالیانه به طور متوسط 70 هزاری دلار گزارش شده است.

مهاجرت از طریق شغل برنامه نویسی به آلمان

قدرتمند‌ترین اقتصاد اروپا احتمالا می‌تواند شرایط خوبی برای برنامه نویسان و مهندسان نرم افزار فراهم کند. آلمان نیز مانند آمریکا بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیا به ویژه کمپانی‌های خودروسازی را در خود جای داده است. بسیاری از این شرکت‌ها در تلاش هستند تا با وارد کردن زبان انگلیسی به فضای کاری خود، بتوانند نیروهای خود را از سراسر جهان استخدام کنند. متوسط درآمد سالیانه برنامه نویسان در آلمان حدود 65 هزار دلار است.

شرایط مهاجرت از طریق برنامه نویسی به کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای برنامه نویسان محسوب می‌شود. این کشور بسیار مهاجرپذیر است و امکانات خوبی را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر بازار فناوری در کانادا پیشرفت زیادی داشته و شرایط خوبی برای برنامه نویسان و شاغلان در حوزه تکنولوژی فراهم شده است. درآمد سالیانه در کانادا حدود 80 تا 90 هزار دلار برای نامه نویسان است.

سوئد، بلژیک و نیوزیلند نیز با سرانه درآمد 50 هزار دلار در سال، از دیگر گزینه‌های مناسب برای مهاجرت برنامه نویسان هستند. در نظر داشته باشید که درآمد‌های گفته شده بیشتر برای کسانی است که به طور تمام وقت بتوانند شاغل باشند و توانایی خوبی در جلب نظر مدیران داشته باشند. طبیعی است که اگر به صورت نیمه وقت و یا موازی با سایر فعالیت‌های خود به برنامه نویسی بپردازید میزان درآمدی که کسب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

انتخاب کشور مقصد، به اطلاعات و تحقیقات بیشتری نیاز دارد و باید از بسیاری از جنبه‌ها سنجیده شود. اما کشورهایی که در بالا معرفی شد نسبت به سایر مناطق جهان برتری‌های چشمگیری دارند. در مراحل اولیه تقویت مهارت‌ها و البته، مشاوره با افراد باتجربه می‌تواند کمک زیادی به شروع این مسیر بکند. موسسه هایی مانند سون لرن می‌توانند در مسیر برنامه نویسی و تقویت این مهارت‌ها به شما کمک کنند.

ادامه دارد ...
۱۲ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
محمد ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

استرالیا جالب بود. علاوه بر کانگوروها میزبان خوبی برای برنامه نویس‌ها هم هست... یه لحظه احساس کانگورو بودن کردم :)))))

ندا محمدی ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۱

سلام. ممنون از مقاله خوبتون منم موافقم مقاله کامل‌تری در مورد هزینه‌ها ، مخارج روزمره ، هزینه مسکن ، شرایط و ساعت کاری و...منتشر کنید باتشکر

فائقه نامور ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۹

سلام ممنون از توجه شما پیشنهاد شما به تیم تولید محتوا انتقال داده می‌شود.

mehdibfpro ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲

شرایط بورسیه کامل برنامه نویسی چیست؟(بنده 15سالم هست و قصد دارم برای دانشگاه وهمچنین زندگی به کشور آلمان برم)

امیر ۰۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵

سلام متشکر بابت مقاله خوبتون؛ من قصد دارم برای مهاجرت تحصیلی موسسه آتیس اقدام کنم. میخوام بدونم هزینه تحصیل در اسپانیا کمتر هستش یا قبرس اروپایی؟!

عبدالعلی اخلاقی ۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۶

مرسی از مقاله خوبتون اگه امکان داره مقاله کامل‌تری رو برامون بذارید ممنون میشم ( مثلا علاوه بر میزان درآمد سالیانه : مالیات بر درآمد در اون کشور ( و سایر مالیات‌ها در صورت وجود ) ، مخارج روزمره ( اعم از خوراک - پوشاک - حمل و نقل ) ، هزینه‌های اجاره یا خرید منزل یا سوئیت ، سایر مخارج اصلی که ممکنه در کشور ما نباشه ، ساعات کاری و ساعات شروع و پایان کار ، نیازهای بازار کاری مهاجر پذیری (طراح وب ، هوش مصنوعی و غیره ... ، مثلا شنیدم درآمریکا یا کانادا فقط از طریق طراح وب میشه مهاجرت کرد ) موسساتی که در این زمینه فعال هستند و سایر اموری که نمی‌دونیم ) به امید موفقیت روز افزون شما و همکاران و موسسه سون لرن

ریحانه یزدانی ۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۵

سلام خیلی ممنون از شما حتما در روزهای آینده مقاله ای درباره مواردی که اشاره کردین، براتون آماده می‌کنیم.

Hossein Jafari ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲

ممنون

محمد انوری ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۳۰

سلام خواهش می‌کنم ...

Amirhosein Hoseini ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۸

در کل مقاله مفیدی بود نویسنده عزیز....ولی بنظرم این مقاله واقعا سیر تا پیاز برای مهاجرت برنامه نویسا نبودش...اگه بشه کامل ترش کنید درباره راه و روش‌های مهاجرت برنامه نویسا بیشتر بگید تا به عنوان بیشتر نزدیک باشه ...بازم ممنون از زحماتتون...

امیر صالحی ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵

برام خیلی جالب بود و هست و یه انگیزه ای ایجاد میکنه تا روی تخصص خودمون بیشتر کار کنیم. اگه شده باشه باید از غذامون بزنیم و یه زبان مثل انگلیسی را به طور عالی یاد بگیریم. مرسی از مقاله خوبتون

ریحانه یزدانی ۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۴

بله درسته. داشتن مهارت‌های بیشتر به خصوص یادگیری زبان‌های خارجی به ما جسارت میده به حوزه‌های مختلفی وارد بشیم و بتونیم کارمونو توسعه بدیم. ممنون که برای مطالعه این مطلب وقت گذاشتین :)

  • عوامل موثر در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت
  • بهترین کشور برای کار برنامه نویسی
  • جمع بندی
اشتراک گذاری مقاله در :