:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۷ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت
بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

یکی از بزرگترین مشکلات برنامه نویسان بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت می‌باشد، این مشکل باعث شده است که بسیاری از برنامه نویسان سایتی که از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می‌کنند از عکس‌های بی کیفیت در سایت‌های خود استفاده کنند که همین عامل می‌تواند رتبه وب سایت شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و باعث شود که در صفحات اولیه رتبه بندی موتورهای جست و جو قرار نگیرید، به همین علت لازم دیدیم که کمی بیشتر درباره بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت صحبت کنیم.

افزونه prizm Image

یکی از بهترین روش‌های بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت استفاده از افزونه ای است که در وردپرس وجود دارد و می‌توانید از آن برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت استفاده کنید. این افزونه علاوه بر این که کیفیت و رزولوشن تصویر را حفظ می‌کند کار بهینه سازی تصاویر را نیز برای شما راحت‌تر می‌کند. یکی از برترین ویژگی‌های این افزونه وردپرسی این است که محدودیتی را برای تصاویری که وارد آن می‌کنید ندارد و شما می‌توانید عکس‌ها را با هر سایزی که دوست دارید وارد آن کنید. این افزونه یکی از پرطرفدارترین افزونه‌های وردپرسی است که بیش از 200 هزار نصب را داشته است.

 بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

امکانات افزونه prizm Image

این افزونه امکانات بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید عملیات بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت را به خوبی انجام دهید. از جمله امکانات این افزونه می‌توان به مواردی از قبیل بهینه سازی و فشرده سازی عکس‌های JPEG، جدا کردن هر گونه اطلاعاتی که فکر می‌کنید فایده ای در عکس ندارد، بهینه سازی تمامی تصاویری که به فرمت PNG هستند و بهینه سازی گیف ها. این امکانات باعث می‌شود تا عملیات بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به خوبی صورت گیرد و شما در حین بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به مشکلاتی که در روش‌های معمولی با آنها مواجه می‌شدید، بر نخورید.

 بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

نحوه نصب و راه اندازی این افزونه

برای شروع کار با این افزونه در ابتدا باید افزونه را به روش دلخواه خود دانلود کنید، بعد از دانلود این افزونه می‌توانید با مراجعه به مسیر افزونه ها، نام این افزونه را وارد کنید و اقدام به نصب آن بر روی سیستم وردپرس خود کنید، بعد از این که این افزونه را نصب کردید مشاهده می‌کنید که زیر منوی جدیدی به منوی شما اضافه می‌شود که نام این زیر منو Bulk Prizm Image می‌باشد که در قسمت رسانه می‌توانید آن را بیابید. نکته بسیار مهمی درباره استفاده از افزونه Prizm Image برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت این است که باید API آن را نیز دریافت و نصب کنید که روند انجام این کار را نیز در ادامه توضیح داده ایم.

 بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

دریافت API

همان طور که گفته شد برای استفاده از همه امکانات افزونه prizm Image باید API مخصوص آن را نصب کنید، برای این کار باید یک حساب Accusoft Service ایجاد کنید که یک حساب رایگان است و به وسیله آن می‌توانید تا 1000 عکس را در ماه فشرده کنید. بعد از ایجاد این حساب می‌توانید در پنل مدیریتی خود وارد منوی تنظیمات شوید و زیر منوی رسانه را باز کرده و مشاهده می‌کنید که تنظیماتی مربوط به تنظیمات افزونه prizm به آن اضافه شده است.با کلیک بر روی لینک مربوطه به سایتی هدایت می‌شوید که با ثبت نامه در آن API مربوطه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه درباره تنظیمات مربوط به prizm صحبت خواهیم کرد.

 بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

تنظیمات این افزونه

برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به وسیله این افزونه نیاز است که بتوانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید، تنظیمات این افزونه شامل select quality of reduced image که مربوط به بهینه سازی تصاویر در سایزهای مختلف می‌باشد، remove jpeg metadata که با فعال کردن این بخش می‌توانید متا دیتا را از روی تصاویر بردارید، selet jpeg mode  که می‌توانید به وسیله آن روند تبدیل تصاویر را تعیین کنید، use prizm image ok upload که در این بخش می‌توانید پروسه بهینه سازی تصاویر را به صورت اتوماتیک تعیین کنید، how many seconds should we wait for response from prizm image که این بخش نیز نشان دهنده مدت زمانی است که بهینه سازی به طول می‌انجامد و در پایان بخش تنظیمات نیز Enable debug processing وجود دارد که حالت دیباگ را برای خطایابی فعال می‌کند. به این ترتیب شما یک گام دیگر به بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت نزدیک شدید.

 بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

نحوه کار با این افزونه

برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت باید یاد بگیرید که چگونه با این افزونه کار کنید، با استفاده از این افزونه سه راه برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت وجود دارد، روش اول برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به صورت خودکار است که بهینه سازی هر تصویری که به کتابخانه اضافه کنید به صورت خودکار انجام می‌گیرد، روش دوم برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به صورت جداگانه است که برای هر تصویر یک لینک برای بهینه سازی قرار داده می‌شود و روش سوم بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت نیز به صورت دسته جمعی است که می‌توانید عکس‌ها را به صورت کلی و جمعی بهینه سازی کنید که برای این کار می‌توانید با وارد شدن به بخش bulk prizm image در صفحه باز شده بر روی run all my images را انجام دهید.

 بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت

جمع بندی پایانی

بهینه سازی تصویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت باعث می‌شود تا عملکرد وب سایت شما به میزان بسیار زیادی افزایش یابد و سرعت آن نیز افزایش پیدا کند و به این ترتیب به صورت غیر مستقیم بر روی افزایش تعداد کاربران شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. افزونه‌های بسیار زیادی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت وجود دارد ولی بهترین افزونه برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت افزونه prizm می‌باشد که آن را به صورت کامل معرفی کردیم و توضیحات لازم را نیز برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت به وسیله این افزونه ارائه دادیم.

۷ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
هدایتی ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۵

راست میگن اقا خیلی بد نوشتین پارارگراف اخر رو. اصلاحش کنید تو رو خدا در مورد افزونه تصویر من از SMUSH استفاده کردم اوکی بود. https://www.rtl-theme.com/wp-smush-pro/ این هم نسخه رایگانش https://wordpress.org/plugins/wp-smushit/

فائقه نامور ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵

سلام ممنون از توجه شما موردی که اشاره فرمودید به تیم تولید محتوا انتقال داده می‌شود.

حمیدرضا اکبرنژاد ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷

مقالات سایتتون خیلی خوبه انصافا. ولی فقط یه نکته رو از دیدگاه یه کاربر طرفدارِ سون لرن بگم، اونم این که تکرار کلمات و جملات کلیدی برای بالا بردن سئو واقعا خیلی از جاهای سایتو در داخل مقالات دیده میشه که آزار دهنده هست برای مخاطب و گاها بی احترامی محسوب میشه به نظر بنده. شما فقط کافیه پاراگراف آخر این مقاله رو دوباره بخونید!! واقعا مسخره به نظر میرسه!(البته با کمال احترام) پاراگراف آخر شامل 4 خط هست که در اون 4 بار از جمله "بهینه سازی تصویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت" استفاده کردین!!! 1- بهینه سازی تصویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت 2- بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت 3- بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت 4- بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت یعنی بیشتر از 1 خط از این 4 خط زائد و حشو محسوب میشه و واقعا آزار دهنده هست. نه تنها سایت شما، که خیلی از سایت‌های دیگه هم که رقیب شما هستند از این تکنیک که خیلی هم شایع شده دارن بهره میبرن و به نظرم یه کار بسیار غیر حرفه ای به لحاظ نگارش هست و البته تاسف آور. چرا که حقوق بازدیدکنندگان نادیده گرفته میشه. شما در این مقاله، که البته بار علمی خوبی هم داره، بیشتر از 20 بار از جمله "بهینه سازی تصاویر در وردپرس بدون کاهش کیفیت" استفاده کردین. خواهشا دیگه با این سبک مقاله تولید نکنید. با تشکر

لقمان آوند ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۳

ممنون از شما و نقدتون حتما این مورد رو به تیم محتوا منتقل می‌کنیم که دیگه شاهدش نباشیم لطف کردید وقت گذاشتید

حمیدرضا اکبرنژاد ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳

واقعا ممنون که نظر بنده رو تایید کردین، این نشون دهنده صداقت و درستی در کارتونه و این که بنده رو بخاطر این که یه مقدار تند انتقاد کردم و یا ادبیات درستی استفاده نکردم ببخشید

maryam davoodi ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳

سلام ممنون از سایت خوبتون من از پلاگین smush استفاده میکنم بهترین پلاگین کاهش حجم تصاویر چی هست

میلاد ۰۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱

This plugin was closed on April 19, 2018 and is no longer available for download. Reason: Author Request. Last updated: 2 years ago یه چک می‌کردین!!!

  • افزونه prizm Image
  • امکانات افزونه prizm Image
  • نحوه نصب و راه اندازی این افزونه
  • دریافت API
  • تنظیمات این افزونه
  • نحوه کار با این افزونه
  • جمع بندی پایانی
اشتراک گذاری مقاله در :