:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴۸ دیدگاه نظر لقمان آوند
آموزش ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس
آموزش ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و فوق‌العاده است. شما می‌توانید هر گونه وب سایتی را که تصور می‌کنید، در بستر این پلتفرم پیاده سازی کنید. پس از راه اندازی وردپرس، مدیر وب‌ سایت می‌تواند از بخش مدیریت، تنظیمات وب سایت خود را پیکربندی و شخصی‌سازی کند. برای نمونه می‌توانید صفحه‌ای مشخص را به عنوان صفحه‌ی اصلی وب سایت خود انتخاب کند. وردپرس به طور پیش فرض، پست‌های وبلاگ شما را در صفحه‌ی اصلی نشان می‌دهد. اما ممکن است شما بخواهید با تغییر صفحه‌ اصلی سایت در وردپرس، ظاهری جذاب‌تر برای صفحه‌ی اصلی سایت خود ایجاد کنید و به کاربران کمک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستند راحت‌تر پیدا کنند و نرخ تبدیل شما را افزایش دهند. در این مقاله به آموزش ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

آموزش ساخت صفحه اختصاصی یا سفارشی به عنوان صفحه اصلی در وردپرس

در ادامه 3 روش‌ مختلف ساخت برگه صفحه اصلی در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد و شما می‌توانید هر کدام از روش‌ها که برایتان ساده‌تر است را انتخاب کنید.

روش اول: ایجاد صفحه اصلی یا Home Page در وردپرس به صورت دستی + کدنویسی

در گام اول شما باید با تعریف یک تم جدید برای صفحات خود، یک Custom Page بسازید. برای انجام این کار می‌توانید از فایل page.php درون پوشه قالب وردپرس خود یک کپی تهیه کنید و پس از تغییر نام، آن را در همان پوشه قرار دهید. ما به عنوان نمونه یک کپی از این فایل گرفته و نام آن را به frontpage.php تغییر می‌دهیم. فایل frontpage.php را باز کرده و در سطر اول این فایل، قطعه کد php زیر را اضافه می‌کنیم:
<?php /* Template Name: 7LearnFrontPage */ ?>
7LearnFrontPage نام این تم برای صفحه‌ی ایجاد شده است و شما می‌توانید در این قسمت نام دلخواه خود را قرار دهید. در واقع ما با اضافه کردن این خط در اول فایل، تم جدید صفحه اصلی را برای برگه‌های خود تعریف می‌کنیم. در مرحله‌ی دوم باید یک برگه‌ی جدید بسازیم و قالب تعریف شده را برای آن انتخاب کنیم. برای این منظور، از کنترل پنل سایت وردپرس از منوی برگه (Page)، گزینه‌ی افزودن برگه (add new) را انتخاب کرده و در صفحه‌ی افزودن برگه، عنوان و متن برگه را می‌نویسیم ( ما در این مثال، عنوان برگه را "برگه نخست 7Learn" انتخاب کردیم) و از منوی صفات برگه (Attributes)، قالب برگه را 7LearnFrontPage انتخاب می‌کنیم. در نهایت برگه را منتشر (publish) می‌کنیم. ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس - طراحی صفحه با قالب جداگانه در وردپرسدر مرحله‌ی آخر از منوی تنظیمات (Setting) گزینه خواندن (reading) را انتخاب می‌کنیم و مشابه با تصویر زیر صفحه‌ای که ساختیم را به عنوان صفحه‌ی اول سایت قرار داده و گزینه‌ی ذخیره تغییرات را انتخاب می‌کنیم. ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس - طراحی صفحه با قالب جداگانه در وردپرس نکته1: شما می‌توانید در صورت تمایل و آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب، ظاهر فایل جدیدی را که به قالب خود اضافه کردید، تغییر داده و کدهای خود را در آن قرار دهید. در غیر این صورت، صفحه‌ی آغازین قالب سایت شما شبیه به سایر برگه‌ها نمایش داده می‌شود. برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب می‌توانید از دوره آموزش طراحی وب کمک بگیرید. نکته 2: معمولا در صفحه‌ی آغازین، لینک‌های مختلفی به قسمت‌های گوناگون سایت داده می‌شود تا کاربری که صفحه‌ی نخست سایت شما را مشاهده می‌کند به راحتی بتواند بخش مورد نظر خود را پیدا کند. ما نیز توصیه می‌کنیم از این نکته‌ی مهم در طراحی رابط کاربری صفحه‌ی اصلی خود استفاده کنید.

روش دوم: ایجاد صفحه اصلی یا Home Page در وردپرس با استفاده از گوتنبرگ

ویرایشگر جدید وردپرس علاوه بر این که به کاربران امکان درج مطالب مورد نظرشان را می‌دهد، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا طرح‌هایی زیبا در صفحات خود ایجاد کنند. با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ می‌توان ستون‌ها، گالری تصاویر، جداول و... را به خوبی ایجاد کرد. برای این منظور می‎‌بایست از قالب‌هایی استفاده کنید که با ویرایشگر گوتنبرگ سازگاری داشته باشند.

روش سوم: ایجاد صفحه اصلی یا Home Page در وردپرس با استفاده از افزونه‌های وردپرس

ایجاد صفحه‌ی اصلی با استفاده از افزونه‌ی Page Builder، روشی بسیار آسان است و نیاز به تسلط بر مهارت‌های طراحی یا کدنویسی ندارد. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک رابط ساده و درگ و دراپ کردن اجزای مورد نیاز، به راحتی طرح‌بندی صفحه‌ی خود را ایجاد کنید. افزونه‌ی Beaver Builder نیز یکی از افزونه‌های محبوب صفحه‌ساز برای افراد مبتدی است. این افزونه دارای ده‌ها قالب صفحه‌ اصلی و قابل تنظیم است که می‌توانید تنها با یک کلیک اقدام به نصب آن‌ها کنید. پس از نصب این افزونه و انتخاب قالب، می‌توانید آن را با استفاده از ابزارهای point و click ویرایش کنید. می‌توانید محتوای خود را با محتوا و تصاویر قالب جایگزین کنید و حتی با اضافه‌کردن ماژول‌ها، ابزارک‌ها و بخش‌های مختلف، این الگو را گسترش دهید. Beaver Builder همچنین امکان دسترسی به Beaver Themer را به شما می‌دهد که به شما امکان می‌دهد تا بدون نوشتن کد، قالب دلخواه وردپرس خود را بسازید. به عنوان یک گزینه‌ی جایگزین، می‌توانید افزونه‌ی Elementor را نیز امتحان کنید. این افزونه یک افزونه‌ی صفحه‌ساز وردپرس بسیار محبوب است. این افزونه با درگ و دراپ کردن اجزای مورد نیاز شما قابل استفاده است. ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس - طراحی صفحه با افزونه صفحه ساز در وردپرس

نکاتی درباره‌ی ساخت یک صفحه شخصی و سفارشی کارآمد در وردپرس

  • صفحه‌‌ی اصلی وب سایت شما مهم‌ترین صفحه‌ی وب سایت شما است که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حرفه، محصولات و خدمات شما به آن مراجعه می‌کنند.
  • توصیه می‌کنیم طرح صفحه‌ی اصلی خود را تا حد ممکن ساده نگه دارید. تجربه‌ی ما در توسعه‌ی وب سایت‌های موفق نشان می‌دهد که کاربران، طرح‌های ساده‌تر را مفیدتر و بهتر از طرح‌های شلوغ و پیچیده می‌دانند.
  • کاربران می‌بایست در 3 ثانیه‌ی اول حضورشان در صفحه‌‌ی اصلی شما، موضوع کلی وب سایت شما را درک کنند. بسیاری از کاربران ممکن است به صورت تصادفی به وب سایت شما وارد شوند. در صورتی که بتوانید در اولین بازدید، توجه آن‌ها را جلب کنید و تجربه‌ی خوبی به آن‌ها ارائه دهید، می‌توانید آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. برای این منظور می‌توانید در صفحه اول سایت، توضیحاتی مختصر در مورد فعالیت و خدمات تیم خود را ارائه دهید؛ سعی کنید تفاوت‌های خدمات خود را با سایر رقبایتان بیان کرده و آن‌ها را قانع کنید تا خدمات مورد نظر را از شما دریافت کنند؛ نظرات مشتریان و لوح‌های تقدیر (در صورت وجود) خود را در صفحه اصلی نمایش دهید؛ در ساخت منوی سایت از فونت و رنگ‌هایی مناسب استفاده کنید همچنین توجه داشته باشید که منوها بتوانند کاربران را به بخش‌های مختلف سایت شما هدایت کنند (برای ساخت منوهای جذاب و سه بعدی می‌توانید از نکات ارائه شده در مقاله‌ی آموزش ساخت منو با CSS و HTML استفاده کنید)؛ سعی کنید از تصاویر و ویدئوهای واقعی که فعالیت تیم شما را نشان می‌دهند استفاده کنید؛ در ازای ارسال محتوای هفتگی یا ماهیانه، ایمیل کاربران را دریافت کنید؛ از مقالات، اخبار و آموزش‌های جدید در صفحه اصلی خود استفاده کنید و در نهایت کاربران را تشویق به تعامل با سایت کنید.
  • سعی کنید از بی نظمی خودداری کنید، اما اطلاعات مهمی را که کاربران شما مایل به دیدن آن‌ها در صفحه‌ی اصلی هستند مخفی نکنید. همچنین می‌بایست بر اساس سیاست‌های سایت، محتواهای خود را برای نمایش در صفحه‌ی اصلی اولویت‌بندی کنید.
  • قبل از ایجاد یک صفحه‌ی اصلی سفارشی برای وب سایت خود، اهدافی را که می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید در جایی یادداشت کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا یک هدف روشن از طرح در ذهن خود داشته باشید.
  • هدف شماره یک اکثر مشاغل و وبلاگ‌ها، تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری است. برای رسیدن به این هدف، به OptinMonster نیاز خواهید داشت. OptinMonster بهترین افزونه و نرم افزار تولید پاپ‌آپ برای وردپرس است. این امر به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتری تبدیل کنید.
  • در مرحله بعد می‌بایست نحوه‌ی عملکرد صفحه‌ی اصلی شخصی خود را بررسی کنید. برای این کار، باید Google Analytics را در وب سایت خود نصب کنید. گوگل آنالتیکس به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران شما از کجا می‌آیند و در وب سایت شما چه کاری انجام می‌دهند.
  • همچنین می‌بایست ارتباط خود را با کاربران آسان‌تر کنید. برای این کار به افزونه‌ی WPForms نیاز دارید که بهترین افزونه فرم‌ساز وردپرس موجود است.
  • همچنین می‌توانید یک دکمه برای تماس کاربران، به وب سایت اضافه کنید تا افراد بتوانند به راحتی با تلفن همراه خود با شما تماس بگیرند.
  • در نهایت، توصیه می‌کنیم که رقبا و سایر سایت‌های محبوب را زیر نظر بگیرید. ما از شما نمی‌خواهیم که طرح آن‌ها را کپی کنید؛ بلکه از بهترین متدهای آن‌ها درس بگیرید و سپس آن را در صفحه‌ی اصلی خود اعمال کنید.
جمع بندی: امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی ساخت صفحه اصلی اختصاصی در وردپرس را انجام دهید. همچنین توصیه می‌کنیم نکات اثبات شده‌ی ما را برای افزایش ترافیک وبلاگ خود به کار بگیرید. به نظر شما بهترین روش برای داشتن یک صفحه‌ی اصلی یا Home Page چیست؟ چه نکاتی را باید در طراحی یک صفحه‌ی اصلی رعایت کرد تا بهترین بازخورد و تاثیر را بر کاربران داشته باشد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی وردپرس علاقه داری، شرکت در دوره متخصص وردپرس که آموزش پلاگین نویسی و قالب نویسی وردپرس را دارد را پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در این دوره، در کمتر از یکسال به یک متخصص وردپرس همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده استخدام، دریافت پروژه و پیاده‌سازی قالب و پلاگین‌های وردپرسی هستی.
 
۴۸ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
سجاد ۰۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶

سلام جناب خسته نباشید اگه بخوایم داخل صفحه اصلی سایت بدون اینکه داخل متن یا بخش خاصی باشه چند دکمه اضافه کنیم باید چکار کنیم {ترجیحا بدون کد نویسی}

نازنین کریمی مقدم ۰۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸

درود. دو افزونه با نامهای Button و MaxButtons هست که میتونید به صورت دستی دکمه را ساخته و به بخشهای مختلف صفحه اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که بدون کدنویسی کمی بستگی به قالبتون داره که آیا داخل صفحه اصلی رو ساپورت میکنه یا خیر. راه حل بعدی استفاده از افزونه قالب ساز و صفحه ساز المنتور هست که توصیه من به تمامی طراحان قالب هست. کلا امکان شخصی سازی رو خیلی بیشتر میکنه. علاوه بر اون، ریسپانسیو هم هست.

متین ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳

اطلاعاتی که بمن یاد بده چطور صفحه رو طراحی کنم نبود فقط معرفی بود ، این افزونه ، اون افزونه !

زهرا ۰۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷

سلام ممنون از مطالب مفیدتون . من میخام روی منو ی صفحه اصلیم لینک بزارم یعنی وقتی میزنه رو گزینه عضویت بره تو صفحه عضویت الان باید باید چجوری لینک هر صفحه رو برای هر مورد اضافه کنم از کجا؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶

درود. پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی. شما بالاخره از یک قالب برای سایتتون استفاده میکنید، در بخش شخصی سازی قالب همه این امکانات از قبل تعریف شده و کافیه که لینک هر برگه رو به خودش در منو رو اختصاص بدید. اگر خودتون کدنویسی کردید و قالب خاصی ندارید، باید با php تمامی این بخش رو خودتون اضافه کنید. به این صورت که یه پارامتر لینک تعریف میکنید و برای گزینه‌های منو تنظیم میکنید و بعد با روتر اونها رو مدیریت میکنید.

حمید ۰۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۵۲

با سلام سوال من این هست بعد از اینکه این صفحه دلخواه رو به عنوان صحفه نخست قرار دادیم ، چگونه می‌توانیم با یک لینک به صفحه index.php رفت؟

کیوان علی محمدی ۰۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۳

خوب تو همون صفحه نخست یه لینک به صفحه مثلا Home که قالب اصلی رو داره قرار بده.

حمید ۰۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲

الان صفحه home.php را به عنوان صفحه نخست گذاشتم و یک لینک تو home.php گذاشتم که وارد index.php بشه اما باز وارد home.php میشه. به چه شکل از home.php وارد index.php بشم؟

لقمان آوند ۰۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

سلام در واقع شما دیگه ایندکسی مثل سابق ندارید و صفحه ی دیگه ای رو به جای اون قرار دادید . در این صفحه ی جدید می‌تونید به آرشیو‌ها ، دسته بندی‌ها و ... لینک بدید و نه به ایندکس سابق !

foumanvilla.ir ۰۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۴

1)قالبم در قسمت صفات برگه ، تعیین نوع قالب برگه رو نداره. چکار کنم؟ 2)برای ایجاد صفحات جدید در قالب چه کارهایی باید انجام بدیم؟

کیوان علی محمدی ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۱۲

مطمئن هستید که نداره،شما از چه نسخه ای استفاده می‌کنید؟

الهه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

من همه کار‌های کفته شده رو اانجام دادم ولی فقط یه صفحه سفید بالا می‌یاد وقتی سایتم رو باز می‌کنم من می‌خواستم همه چیز مثل بقیه سایتم باشه هدر و نوارمنو بالا باشه ولی الان هیچی نیست داخلش http://www.shaddone.ir/

کیوان علی محمدی ۰۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

مطمئن هستید همه مراحل رو درست انجام دادید؟کد‌های صفحه تون رو درست نوشتید؟

الهه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹

من همه مراحل که شما گفتید انجام دادم اول یه کپی از page.php گرفتم یه اسم براش گذاشتم و همون جا دوباره کپی کردم بعد رفتم یه برگه با قالب که ساخته بودم درست کردم بعدش هم به تنظیماتی که شما گفتید رو انجام دادم کد‌ها من تعقیر ندادم فقط یه اسم به اولش اضافه کردم

رسولی ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۳۰

ببخشید باز هم یک سوال کمی شخصی الان صفحه لاگین سایت شما رو باز کردم تا ببینم آیا روی فولدر wp-content پسورد گذاشتین یا نه؟ من زیاد حرفه ای نیستم ولی جاهایی خوندم که پسورد روی این فولدر امنیت رو بالا میبره و من هم گذاشتم و پسورد دو مرحله ای شده ولی تو بعضی از سایت‌ها که مثلا برای تست سرعت به کار میرن وقتی آدرس سایت رو میدم اونا میگن که دسترسی ندارن به سایت در صورتی که قبلا این امکانو داشتن این مشکل ساز نمیشه؟ البته خوبه که نتونن دسترسی داشته باشن ولی برای ایندکس شدن پست‌ها و صفحه‌ها بد نیست؟ تغییر صفحه لاگین چطور؟عوض کردن آدرسش اونقدر‌ها توی امنیت تاثیر داره؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

لقمان آوند ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۳۳

برا امنیت خوبه . ولی خوب قطعا محدودیت هایی رو میاره . ممکنه فایلهایی رو که در اون پوشه داشتید از دسترس عموم خارج کنید . یه بده بستون هست بین امنیت و آزادی عمل ! بسته به نیازهای خودتون داره که چی می‌خواید . مثلا ما بنا به دلایلی این کارو نکردیم و به جاش از افزونه ی معادله ی امنیتی استفاده کردیم که جلوی حملات بروت فورس برای کشف رمز‌ها رو بگیریم . هر جایی که یه فرم لاگین داشته باشید مثل یه در ورود به خونه (سایتتون) هست . آدرس رو عوض کنید صفحه ی جدید میشه در خونتون ! و حساسیت‌ها همچنان باقی است ... قفل کردن پوشه ی wp-admin (فکر کنم اشتباهی نوشتید wp-content) نباید تاثیری روی ایندکس شدن شما داشته باشه ..

رسولی ۰۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۴۴

ممنون انجام دادم و جواب داد اون قسمت ajax جالب بود چون قبلا همچین چیزی دیده بودم ولی نمیدونستم ک اینطوریه و باز هم چند تا سوال که برای ما وردپرسی‌ها که تازه کار تریم پیش میاد من خودم یه500مگ از پارس.وی.پی.اس دارم که روی اون پیاده کردم سایتو بعد از چه مدتی نیاز به ارتقای فضا هست؟اصلا شما هاست اشتراکی دارین یا سرور مجازی؟ و این که وقتی حجم دیتا بیس بالا میره بیشتر به خاطر مطالبه یا به خاطر کامنت ها؟

لقمان آوند ۰۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

ما سرور مجازی نداریم و هاست ویژه است که یه نوع اشتراکیه . بستگی به میزان استفاده و آپلودهاتون داره . هر وقت دیدید هاستتون داره فضاش تموم میشه اضافه کنید . مطالب و نظرات هر دو در دیتابیسند و هر کدوم بیشتر باشند بیشتر فضا می‌گیرند . بستگی به تعداد و محتواشون داره . مثلا اگه 10 تا پست با 1000 تا کامنت دارید خوب حجم کامنتا بیشتره و بالعکس !

رسولی ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۲۲

ببخشید یه سوال دیگه ای مربوط به سایت شما داشتم که شاید توی انجمن نشه مطرح کرد اون قسمت بالا سمت چپ سایت شما محبوب ترین‌ها داغ ترین‌ها و تازه ترین‌ها رو با جی کوئری نوشتید دیگه؟ اکثر هاست‌ها میگن که کوئری به سرورمون فشار میاره.الان بازدید امروز شما21000تاست حدودا این مشکل رو با سرور نداشتید؟میشه بپرسم هاستتون کدوم شرکته؟ اگر برای گذاشتن این قسمت‌ها از چیزی غیر از کوئری استفاده کردین راهنمایی بفرمایید

لقمان آوند ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۵

افکت نمایش تب‌ها بله . با جی کوئری هست . منتها به همین دلیلی که شما گفتید اون قسمت رو به صورت Ajax پیاده سازی کردیم که کلی کوئری اضافه با باز شدن سایت زده نشه و فقط در صورت کلیک روی تب خاصی یه کوئری اجرا بشه ... قطعا هر چی بازدید بالا میره نیاز هست که هاستی با امکانات و مشخصات بهتر بگیرید . ما هم همینطور . هزینه ی نگه داری سایتمون نسبتا بالاست ... سون لرن روی سرورهای parsvps هاست میشه . برای کوئری‌ها هم بعضا از افزونه‌های کش کردن استفاده می‌کنیم که بار کاری روی دیتابیسمون رو کم کنه . بهینه سازی‌های زیادی رو هم در ساختار پلاگین‌ها و تم انجام دادیم که فشار زیادی رو هاست نیاد .

رسولی ۰۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۱۵

من تقریبا دارم اون صفحه استاتیک رو میسازم ولی به این نیاز دارم که فیلد سرچ رو توی اون صفحه جاسازی کنم چطور امکانش هست؟باید از سرچ جدید استفاده کنم یا سرچ اصلی سایت رو میشه اونجا قرار داد؟

کیوان علی محمدی ۰۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴

میتونی از سرچ سایت استفاده کنی، <code> &lt;?php get_search_form( $echo ); ?&gt; </code>

رسولی ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۸

سلام مطلب مفیدی بود ولی من یه سوال دیگه داشتم من یه صفحهhtmlساختم چون ویرایش خود وردپرس امکان ساخت اون صفحه رو نمیداد من میخوام اون صفحه بدون قالب سایت روی صفحه اصلی قرار بگیره یعنی مثلا مثل اون چیزی که اون دوستمون گفتن یه عکس فقط بیاد یه کم کدنویسیhtml بلدم اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم اینرو بگم که اولش که سایتم رو راه اندازی کردم چون از قبل یه صفحه"در دست ساخت" با نام index.htmlتوی پابلیک گذاشته بودم حتا بعد نصب وردپرس اون صفحه بالا میومد.میشه از همین روش استفاده کرد؟موتور‌های جستجو ایراد نمیگیرن؟

لقمان آوند ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۴

باید از همین شیوه استفاده کنید . فقط فایل frontpage.php رو به جای اینکه یه کپی از page.php باشه یه فایل با محتویات زیر ایجاد کنید : [cc] &lt;?php /* Template Name: MyFrontPage */ ?&gt; &lt;html&gt; &lt;head&gt; &lt;title&gt;Your Title&lt;/title&gt; &lt;/head&gt; &lt;body&gt; Your Html code for Home page ! &lt;/body&gt; &lt;/html&gt; [/cc] بقیه ی مراحل رو مثل همین مطلب انجام بدید . فایل frontpage.php رو هر طوری که خواستید می‌تونید طراحی کنید !

عباس بهرامی کیا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳

یا سلام خدمت آوند عزیز من یه سوال دارم تقریبا نزدیک به این موضوعه . چطور میتونم در سایتم که با وردپرس ایجاد شده چندین صفحه بمانند صفحه ایندکسم داشته باشم؟ منظورم اینه که بتونم در صفحات مختلفی عملیات پست گذاری رو انجام بدم.بفرض مثال سایت من از صفحه‌های ( صفحه اصلی ، مقاله، سخن بزرگان ، ادیان و...) تشکیل شده و من می‌خوام هر روز در صفحات فوق بصورت جداگانه پست گذاری کنم آیا همچین چیزی شدنی است ؟

سجاد دریس ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۰۶

سلام. در انجمن مطرح کنید

علی ۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۲۶

واقعا ممنونم از شما از وب سایتتون مطالب مفیدی رو پیدا کردم اجرتون به اون بالایی...!

یاسر ۰۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۳۵

چه طور میشه این صفحه رو به صفحه اصلی لینک کرد؟

لقمان آوند ۰۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴

این صفحه دیگه میشه صفحه اصلی شما . باید اونو به بخش‌های مختلف سایت لینک کنید . مثلا موضوع و یا صفحه ی خاصی ، فروم و ...

یاسر ۰۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۰۷

منظورم همین بود به یه صفحه دیگه چطوری لینک میشه لطفا کدش رو بزارید

mahmuod ۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۲۹

پس با عرض معضرت لطف کنید بااین ادرس bermodamusicاگه میشه درست کنید

میلاد حیدری ۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۳۹

در ابتدا دامنه و هاست را از یکی از نمایندگان هاست و ثبت دامنه خریداری نمائید

محمود ۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱

میتونید برام یک سایت درست کنید

میلاد حیدری ۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۱۸

بله چرا که نه !

hype ۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۰۴

سلام آقای آوند. من میخوام صفحات ثابتی رو درست کنم که زیاد مورد استفاده قرار میگیره. مثلا توضیح در مورد بار کد QR ، حالا در هر مطلب میخوام لینک این صفحه رو بدم که مثلا اگه نمدونید این کد چیه به این صفحه برید. اما وقتی برگه جدید درست میکنم در بالای سایت صفحات ایجاد شده رو نشون میده. میخوام فقط اون صفحاتی که مورد نظرم هست رو بالای سایت نشون بده. چطوری میتونم؟ ممنون

لقمان آوند ۱۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۲۸

سلام این افزونه رو نصب کن تا بتونی جلوی صفحات رو رفتن توی منوی بالا بگیری .

m3graphic ۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۵۱

سلام خیلی ممنون. من این کارو کردم و واسه سایت یه صفحه وردی ساختم. حالا باید چطور لینکی بدم که به صفحه اصلی سایت (نوشته ها) بره؟

لقمان آوند ۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۰۹

دیگه صفحه اصلی سایت شده همین . باید به صفحات دیگه لینک بدی .

m3graphic ۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۷

خوب نه. منظورم اینه که یه صفحه توسط آموزش بالا گذاشتم که فقط یه عکسه. میخوام وقتی کاربر روی اون عکس کلیک کرد به قالب اصلی بره که مطالب صفحه ای که قبلا داشتم رو نشون بده. (صفحه ی اصلی که قبل از گذاشت این عکس داشتم-نوشته‌های صفحه اول) ؟

لقمان آوند ۱۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۵۷

سلام شما یکی از ایندو رو میتونی داشته باشی . داشتن صفحه نخست برای وبسایتها خاصه ! برای این کار باید غیراتی توی قالبت و آرشیو مطالبت انجام بدی که کار آسونی نیست .

imaniy ۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۳۲

ببخشید دوباره پیام دادم مثل این سایت میخام بکنم ایا میشه http://ashiyane..org

لقمان آوند ۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۳

بله میشه . فقط باید اطلاعات کافی در مورد طراحی وب و وردپرس داشته باشید .

imaniy ۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۲۹

سلام ممنون خیلی عالی بود فقط ما میتونیم برای این صفحه یک قالب جدبد طراحی کنیم و چگونه؟

لقمان آوند ۱۲ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۲۴

بله . می‌تونید حتی بک صفحه استاتیک طراحی کنید .

سامان ۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۱۳

ممنون آقای آوند مفید بود

HappyMoon ۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۵۳

خيلي عالي بود. چندوقت به همچين چيزي فكر مي‌كردم اما نمي‌دونستم همچين راهي هست. خيلي عالي بود. راستي يه سوال دوباره: اينجايي كه نوشته‌هاتون رو داخل يه كادر انداختين از افزونه استفاده كرديد؟ اگر بله لطفا اسم افزونه رو به من هم بگين و اگر خير كه احتمالا از div استفاده كردين و هرموقع لازم بود كد رو داخل قسمت Html وارد می‌کنین؟

لقمان آوند ۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳

سلام افزونه نیست . div هست . منتهی برای راحتی یک شورتکات وردپرس تعریف شده . در آینده نزدیک در مورد شورتکات‌ها در وردپرس صحبت می‌کنیم .

mch@ ۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۰۰

تشكر مهندس

  • آموزش ساخت صفحه اختصاصی یا سفارشی به عنوان صفحه اصلی در وردپرس
  • روش اول: ایجاد صفحه اصلی یا Home Page در وردپرس به صورت دستی + کدنویسی
  • روش دوم: ایجاد صفحه اصلی یا Home Page در وردپرس با استفاده از گوتنبرگ
  • روش سوم: ایجاد صفحه اصلی یا Home Page در وردپرس با استفاده از افزونه‌های وردپرس
  • نکاتی درباره‌ی ساخت یک صفحه شخصی و سفارشی کارآمد در وردپرس
اشتراک گذاری مقاله در :