سلام
برای اینکه برنامه از حالت سادگیش خارج بشه ، قبل از اینکه عدد انتخاب شده تاس رو نشون بده یک بار بصورت رندوم همه اعداد تاس رو نشون میده که حالت چرخیدن رو بهش بده و عملکرد برنامه رو زیباتر کنه
کدش رو اینجا براتون گذاشتم:
package com.ktLearn.diceRoll import androidx.appcompat.app.AppCompatActivity import android.os.Bundle import android.os.Handler import android.os.Looper import android.widget.Button import android.widget.ImageView class MainActivity : AppCompatActivity() { private val dice = Dice(6) private lateinit var ivDive: ImageView private lateinit var btnRoll: Button private val rollImageIds = arrayOf( R.drawable.dice_1, R.drawable.dice_2, R.drawable.dice_3, R.drawable.dice_4, R.drawable.dice_5, R.drawable.dice_6 ) override fun onCreate(savedInstanceState: Bundle?) { super.onCreate(savedInstanceState) setContentView(R.layout.activity_main) btnRoll = findViewById(R.id.activity_main_roll_btn) ivDive = findViewById(R.id.activity_main_iv_dice) rollDice() btnRoll.setOnClickListener { createAnimation() } } private fun rollDice() { val rolledDice = dice.roll() when (rolledDice) { 6 -> ivDive.setImageResource(R.drawable.dice_6) 5 -> ivDive.setImageResource(R.drawable.dice_5) 4 -> ivDive.setImageResource(R.drawable.dice_4) 3 -> ivDive.setImageResource(R.drawable.dice_3) 2 -> ivDive.setImageResource(R.drawable.dice_2) 1 -> ivDive.setImageResource(R.drawable.dice_1) } } private fun createAnimation() { val handler = Handler(Looper.getMainLooper()) var count = 0 val runnable = object : Runnable { override fun run() { var imageIndex = (0 until rollImageIds.size).random() ivDive.setImageResource(rollImageIds[imageIndex]) count++ if (count < 6) { handler.postDelayed(this, 100) } else { rollDice() } } } handler.postDelayed(runnable, 100) } }