۶ میلیون تومن هدیه🎁 + کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥 تابستون کوتاهه پس بزن بریم 👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ MohammadJavad Khoshneshin
Declaring variables
جامعه کاتلین ایجاد شده در ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

سلام به همه.

با توجه به این قسمت که در مورد تعریف متغیر بود، دوست دارم راجع به مطلبی صحبت کنم باهاتون که خیلی مهمه و چون اوایل دوره هست احتمالا تازه شروع کردید و خوبه که این نکته رو بدونین ( البته که ممکنه مستقیما باهاشون سروکارنداشته باشید ولی حتما نیازه بدونین )

همونطور که استاد توضیح دادن ما میتونیم متغیر هایی رو تعریف ( که باکس نامگذاری شدن ) کنیم. یکم اگه بیام عمیق‌تر بشیم. این متغیر‌ها درون حافظه RAM (Random Access Memory) دیوایس که دارین ران میگیرین ذخیره میشه.

طبیعتا به عنوان برنامه نویس اندروید با اپلیکیشن‌ها سروکار داریم و این اپلیکیشن‌ها روی دیوایس هایی با سیستم عامل اندروید نصب میشن و در نتیجه متغیر هایی که تعریف می‌کنین توی کد از RAM گوشیتون استفاده میکنه.

نکته ی جالبی که وجود داره اینه که هر نوع متغیر یه مقدار از حافظه رو اشغال میکنه. به عنوان مثال اگه نوع متغیرInt باشه 4 بایت از حافظه رو اشغال میکنه. حالا RAM گوشی چقدره ؟ دیگه فکر می‌کنم کمترینش 512 مگابایت بوده ( تا جایی که عمر من قد میده )

میبینین که میتونین کلی متغیرتعریف کنین... امااااااا یک اینکه همه این حافظه رو در اختیار ندارید. برنامه‌های دیگه ای هم هستن که ممکنه درحال اجرا باشن و از طرفی خود سیستم عامل هم مقداری از رم رو استفاده می‌کنه و... و اصلا هم پیشنهاد نمیشه که متغیر‌های زیاد و بیخود رو تعریف کنین چرا که بعدا با مفهومی به نام Out of memory سروکارتون میوفته.

خستتون نمی‌کنم. موفق باشید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

Out of memory

Data types in kotlin

دمت گرم بابت توضیحاتت بله دقیقا همینطوره❤❤

Aydin ۰۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴