با یک تیر دو نشان بزنید🎯 یک هدیه ۳ میلیون تومانی به همراه ۲۵٪ تخفیف روی همه دوره‌های متخصص😍
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ Mohsen Salmanzade
اولویت زبان دریادگیری علوم کامپیوتر؟؟
نازنین کریمی مقدم حل شده توسط نازنین کریمی مقدم

سلام. برای شروع آیا لازمه از پایه تئوری شروع کنیم؟ منابع مختلفی تو یوتیوب و سایت هایی مثل کدآکادمی بیان میکنن که برای درک بهتر مبانی برنامه نویسی بهتره از C/C++ شروع کنیم.

من چون احساس میکردم وقت کافی دارم یادگیری مباحث رشته علوم کامپیوتر رو هم میخواستم انجام بدم که به سایت roadmap.sh برخوردم.(سایتی هست که مسیر مهارت هارو بیان میکنه).

https://roadmap.sh/computer-science ... تو بخش علوم کامپیوتر زبان انتخابی رو C/C++ پیشنهاد میده. برای یادگیری مباحث تئوری بنظرتون این اولویت زبان درسته یا نظرتون راجب پیشنهاد این سایت چیه؟

میدونم درستش اینه زبان رو براساس هدف انتخاب کنیم. اما صرفا تو بخش یادگیری علوم کامپیوتر موندم؟

در ضمن رشتم کامپیوتر نیست و 19 سالمه.

این که در کنار یادگیری زبان برنامه نویسی خودم هم رشته کامپیوتر رو خودخوان بخونم ایده خودم بوده و نظرشمارو هم میخوام بدونم. درسته یا اشتباهه؟

درود

بنده در دو حالت افرادی رو دیدم که موفق بودند. هر دو روش درسته و بستگی به خودتون داره.

در حالتی که از سی و... شروع میکنید کارتون دوبرابر میشه و بنظرم این برای افراد خودآموز سختتره و امکان رهاکردن یادگیری بیشتر.

یک مثال میزنم که براساسش تصمیم بگیرید:

مثلا در سی و... شما باید به صورت پایه ای اشاره گرها و ساختمان داده هایی مثل هیپ رو پیاده سازی کنید. اما در زبانی مثل پایتون شما با وارد کردن یک کتابخانه به راحتی از این مفاهیم استفاده میکنید و میتونید تمرکزتون رو روی ساخت برنامه و هدف اصلی بگذارید.

در کار هم هیچوقت ازتون نمیخوان که از پایه کدنویسی انجام بشه. مگر اینکه بخواین کارهای پژوشی انجام بدید یا روی بهینگی سرعت و حافظه تمرکز داشته باشید.

بهترین پاسخ
نازنین کریمی مقدم ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴