کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
آموزش مدیریت قالب‌ها در لاراول
آموزش مدیریت قالب‌ها در لاراول

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین فریم ورک‌های پی اچ پی فریم ورک لاراول می‌باشد، مدیریت قالب‌ها در لاراول یکی از مهم‌ترین مشکلات برنامه نویسان وب است که با استفاده از فریم ورک لاراول اقدام به طراحی سایت می‌کنند، اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که با استفاده از فریم ورک لاراول برنامه نویسی وب سایت انجام می‌دهید و با مشکل مدیریت قالب‌ها مواجه شده اید بهتر است این مطلب را که درباره آموزش مدیریت قالب لاراول است به صورت کامل مطالعه کنید تا بیشتر با این کار و روند مدیریت قالب‌ها در لاراول آشنا شوید.

اگر به زبان برنامه نویسی لاراول علاقه‌مند هستی میتونی همین حالا در دوره آموزش لاراول سون لرن شرکت کنی .

پکیج‌ laravel – theme

بی شک بهترین پکیج برای مدیریت قالب‌ها در لاراول را می‌توان پکیج laravel - theme دانست، این پکیج در واقع یک پکیج پایه می‌باشد که سایر پکیج هایی که برای مدیریت قالب‌ها در لاراول ساخته شده اند از این پکیج گرفته شده اند، این پکیج پشتیبانی مدیریت قالب‌ها در لاراول را به عهده می‌گیرد و با کمک آن می‌توانید قالب‌های وب سایت خود را مدیریت کنید. این پکیج دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که کار مدیریت قالب‌ها در لاراول را راحت‌تر می‌کند. در ادامه با این ویژگی‌ها به صورت جداگانه آشنا می‌شویم اما مهم‌ترین ویژگی این پکیج این است که می‌توانید برای view‌ها و asset‌های خود در وب سایتتان پوشه‌های جداگانه ای بسازید و قالب‌های خود را گسترش دهید.

 مدیریت قالب‌ها در لاراول

ویژگی‌های پکیج laravel – theme

همانطور که گفته شد این پکیج ویژگی‌های بسیار زیادی برای مدیریت قالب‌ها در لاراول دارد که کار را برای برنامه نویسان وب راحت‌تر می‌کند، یکی از این ویژگی‌ها که به آن اشاره شد ساخت پوشه‌های جداگانه ای برای ویو‌ها در وب سایت می‌باشد، ویژگی دیگر این پکیج وراثت در قالب‌ها است که به کمک این ویژگی می‌توانید قالب‌های متعددی را به صورت سلسله وار بسازید و از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید. ویژگی دیگر این پکیج ابزاری است به نام orchestra/asset که به وسیله این ابزار می‌توانید امکان مدیریت وابستگی‌های Asset را در وب سایت خود فراهم کنید. با استفاده از این پکیج شما می‌توانید قالب‌های جدیدی را به مجموعه قالب‌های وب سایت خود include کنید و از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید، یکی از بهترین و فوق العاده‌ترین ویژگی‌های پکیج laravel - theme این است که با استفاده از دستورات کنسول می‌توانید اقدام به مدیریت قالب‌ها در لاراول از این پکیج کنید که این کار برای برنامه نویسان حرفه ای امکانی فوق العاده می‌باشد.

 مدیریت قالب‌ها در لاراول

کارکرد این پکیج به چه صورت است؟

قبل از این که بخواهیم به آموزش مدیریت قالب‌ها در لاراول بپردازیم بهتر است بدانیم کارکرد پکیج laravel-theme چگونه است؟ کارکرد این پکیج بسیار ساده می‌باشد و به این صورت است که برای هر قالبی که دارید یک پوشه می‌سازید و تمامی view‌ها و asset‌های خود را درون این پوشه‌ها نگهداری می‌کنید و به این ترتیب در هنگام نیاز می‌توانید در داخل کدهایتان به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید. بعد از آن با قرار دادن پوشه هر قالب در پوشه public می‌توانید با استفاده از دستور View::make(index) به فایل و قالب index.blade.php دسترسی پیدا کنید، همان طور که مشاهده می‌کنید مدیریت قالب‌ها در لاراول با استفاده از این پکیج بسیار راحت‌تر است.

 مدیریت قالب‌ها در لاراول

نحوه نصب پکیج laravel – theme

برای نصب این پکیج می‌توانید با وارد کردن دستورات زیر در محیط کنسول برنامه آن را نصب کنید:

composer require "igaster laravel/theme"

بعد از این که این پکیج را نصب کردید باید وارد قسمت app/config/app.php شوید و در داخل آرایه Providers دستورات زیر را اضافه کنید:

I gaster \ Laravel Theme\ theme ServiceProvider::class,

سپس در داخل همین فایل به دنبال آرایه aliases بگردید و در داخل آن کد زیر را وارد کنید:

'Theme' => I gaster\Laravel Theme\facades\Theme::class,

حال شما می‌توانید با استفاده از این پکیج اقدام به مدیریت قالب‌ها در لاراول کنید.

 مدیریت قالب‌ها در لاراول

تنظیمات پیکربندی قالب ها

گاهی اوقات در مدیریت قالب‌ها در لاراول شما به عنوان برنامه نویس سایت ممکن است بخواهید که تنظیمات قالب خود را تغییر دهید و یا این که آن‌ها را بازنویسی کنید، برای این کار باید فایل config.themes.php را پیدا کرده و در داخل آن قالب مورد نظر را به آرایه theme اضافه کنید به عنوان مثال یک فرمت خیلی ساده برای این کار به این شکل می‌باشد:

‘theme-name’ => [

'extends' => 'theme-to-extend',

'views-path' => 'path-to-views',

'asset-path' => 'path-to-assets',

'key' => 'value',

],

به این ترتیب شما می‌توانید یک قالب جدید با تنظیماتی بسیار ساده را به قالب‌های خود اضافه کنید و به راحتی اقدام به مدیریت قالب‌های لاراول کنید، فقط باید به این نکته دقت داشته باشید که تمامی تنظیمات یاد شده اختیاری هستند و شما می‌توانید در هنگام استفاده هر یک از آن‌ها را نادیده بگیرید.

 مدیریت قالب‌ها در لاراول

نکاتی در رابطه با مدیریت قالب در لاراول

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با مدیریت قالب‌ها در لاراول باید بدانید این است که تعریف یک قالب جدید کاری کاملا اختیاری می‌باشد، شما تنها زمانی نیاز به تغییر قالب می‌کنید که قالب‌های پیش فرض خود لاراول شما را اذیت کنند و یا تنظیمات پیش فرضی که بر روی قالب شما تعیین می‌شود مورد رضایت شما نباشد، در این شرایط است که شما نیاز پیدا می‌کنید تا تنظیمات پیکربندی قالب خود را تغییر دهید که برای این کار می‌توانید از روشی که در بالا گفته شد استفاده کنید. نکته جالبی که در مدیریت قالب‌ها در لاراول باید بدانید این است که حتی اگر شما هیچ گونه تنظیماتی را نیز برای قالب خود تعیین نکرده باشید باز هم تنظیمات پیش فرضی بر روی قالب شما ست می‌شود.

 مدیریت قالب‌ها در لاراول

تنظیمات پیکربندی را به صورت سفارشی تنظیم کنید

یکی از بهترین امکاناتی که در مدیریت قالب‌های وردپرس به وسیله این پکیج در اختیار شما قرار می‌گیرد این است که می‌توانید پیکربندی شخصی خود را به تنظیمات اضافه کنید که این کار را هم می‌توانید در theme.json انجام دهید و هم در config/themes.php، ویژگی فوق العاده دیگر این پکیج در مدیریت قالب‌ها در لاراول این است که می‌توانید حتی در ران تایم نیز به تنظیمات خود دسترسی داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید. تنها نکته ای که در مدیریت قالب‌ها در لاراول باید به آن توجه داشته باشید این است که تنظیمات کش می‌شوند و باید در هر بار تنظیم، تنظیمات را رفرش کنید.

۲ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
majid ۰۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۱۶

سلام من می‌خواهم برا فروشگاه چند قالب فرانت اند قرار بدم که ادمین بتونه هر کدوم از قالب‌ها رو نیاز داشت برای فروشگاه فعال کنه لطفا راهنمایی کنید

رضا زیدی ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۴۹

سلام از همین پکیج می‌تونید استفاده کنید فقط نیازه که بتونید در کنترلری که به ادمین اختصاص دادید، مقدار default رو در فایل themes.php در پوشه‌ی config، تغییر بدید. یا با استفاده از دیتابیس، یا خوندن مقدار از فایل env و تغییر محتوای اون فایل

  • پکیج‌ laravel – theme
  • ویژگی‌های پکیج laravel – theme
  • کارکرد این پکیج به چه صورت است؟
  • نحوه نصب پکیج laravel – theme
  • تنظیمات پیکربندی قالب ها
  • نکاتی در رابطه با مدیریت قالب در لاراول
  • تنظیمات پیکربندی را به صورت سفارشی تنظیم کنید
اشتراک گذاری مقاله در :