🎁 شروع برنامه نویسی را از ما هدیه بگیرید!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ دیدگاه نظر فائقه نامور
سوالات متداول
سوالات متداول

سوالات پیش از خرید:

من هیچ دانشی از برنامه نویسی ندارم باید از کجا شروع کنم؟

اگر تحصیلات مرتبط با حوزه‌ی برنامه‌نویسی ندارید نگران نباشید چرا که مهم‌ترین شرط یادگیری برنامه نویسی، داشتن علاقه و انگیزه‌ی کافی برای شروع است. بهتر است ابتدا از علاقه‌ی خود به یادگیری برنامه ‌نویسی مطمئن شوید و سپس با جستجو در اینترنت با حوزه‌های مختلف آن مانند برنامه نویسی وب، برنامه نویسی موبایل، هوش مصنوعی، داده کاوی و غیره آشنا شوید. سپس درباره‌ی حوزه‌ی موردعلاقه‌ی خود تحقیق کنید تا با پیش نیازهای آن آشنا شوید و اطلاعات پایه‌ای جهت تصمیم گیری بهتر را بدست آورید. شما در این مرحله می‌توانید با مشاوران سون لرن تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

من با برنامه نویسی آشنایی ندارم و هدفم کسب درآمد است. چه پیشنهادی دارید تا در کمترین زمان به درآمد برسم؟

شما باید به یک مسیر صحیح آموزشی وارد شوید تا مهارت موردعلاقه‌ی خود را به بهترین شکل ممکن و به صورت استاندارد بیاموزید و درنهایت بتوانید از این راه کسب درآمد کنید. برای افرادی که آشنایی قبلی چندانی با برنامه نویسی ندارند، شرکت در دوره‌های آموزشی  مانند دوره‌های متخصص سون لرن نتیجه‌ی بهتری دارد و روند یادگیری شما را سرعت می‌بخشد. زیرا در این دوره‌ها، پیش نیازهای لازم برای آمادگی بیشتر در اختیار شما قرار می‌گیرد تا تحت یک فرآیند مشخص، دانش خود را ارتقاء داده و با انجام پروژه‌های عملی برای استخدام و یا دریافت پروژه‌های فریلنسری آماده شوید.

اگر با فریلنسری آشنایی ندارید، مطالعه‌ی مقاله‌ی "بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی" را از دست ندهید.

چه منابع آنلاین و رایگانی برای یادگیری برنامه‌نویسی وجود دارد؟

شما می‌توانید روزانه بروزترین مطالب را در وبلاگ (پایگاه دانش) سون لرن به صورت رایگان دریافت کنید!

چرا برنامه نویس شوم؟

یک دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی این است که به شما هنر فکر کردن و حل کردن چالش‌های دشوار را می‌آموزد. قدرت تفکری که ناشی از حل مسئله است، می‌تواند بسیاری از بحران‌های زندگی شما را تبدیل به چالشی برای پیشرفت کند؛ البته تنها در صورتی که قدرت مدیریت و برخورد صحیح با آن را داشته باشید. برنامه نویسی از شما یک تحلیل‌گر می‌سازد و باعث می‌شود در مواجهه با هر مشکلی، صبوری لازم برای موشکافی مسئله و تعیین یک استراتژی صحیح برای حل آن را پیدا کنید.

رشته‌ی من مرتبط با کامپیوتر نیست، آیا می‌توانم در زمینه‌ی برنامه نویسی پیشرفت کنم؟

البته که می‌توانید!

یک سوال ساده: آیا تمام کسانی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند، تحصیلاتی در زمینه ادبیات فارسی دارند؟ خیر. ما به زبان فارسی صحبت می‌کنیم چون زمان زیادی برای یادگیری و تثبیت آن صرف کرده‌ایم. کسی که تحصیلات مرتبط دارد تنها نسبت به شما وقت بیشتری گذاشته است و اگر شما نیز این وقت را به یادگیری برنامه‌نویسی اختصاص دهید، به مهارتی در همان اندازه و شاید خیلی بهتر از آن دست پیدا می‌کنید.

برای یادگیری برنامه نویسی به دانش ریاضی نیاز دارم؟

به طور مستقیم خیر.

ریاضی دانشی است که باعث فعالیت بیشتر نیمکره‌ی چپ مغز و در نهایت باعث بروز خلاقیت و یادگیری سریع مهارت‌های فنی و محاسباتی می‌شود. برای ورود به حوزه‌ی برنامه نویسی باید ذهنی کنجکاو و تحلیل‌گر داشته باشید و همواره خود را بروز نگه دارید اما از ریاضی به طور مستقیم، تنها در تعداد محدودی از حوزه‌های برنامه نویسی و به ویژه در امور پژوهشی، علمی و آماری استفاده می‌شود. بنابراین شما نیازی به داشتن دانش ریاضی فرمول‌های پیچیده‌ی خاصی ندارید زیرا بسیاری از توابع مهم و کاربردی در زبان‌های سطح بالا به صورت پیش‌فرض پیاده سازی شده‌اند و شما می‌توانید از این توابع آماده استفاده کنید و یا در صورت لزوم با جستجو در اینترنت فرمول‌های لازم را پیدا کنید. گرچه دانستن علم ریاضی به شما در یادگیری منطق برنامه نویسی کمک می‌کند اما شما تنها هنگام پروژه‌های آماری و ریاضیاتی، با پیاده سازی فرمول‌های ریاضی سروکار دارید و در برنامه‌نویسی وب، موبایل و غیره دانش ریاضی کاربرد زیادی ندارد.

در یادگیری برنامه نویسی سن اهمیت دارد؟ آیای سن بالای 30 سال در استخدام تاثیر دارد؟

خیر. میزان مهارت برنامه نویس جایگاه شغلی و درآمد او را تعیین می‌کند. علاوه بر این، امکان فعالیت به صورت پروژه‌ای، بسیاری از برنامه نویسان را فارغ از سن و محل زندگی، از استخدام بی‌نیاز کرده است. در برنامه نویسی مهارت و تجربه حرف اول را می‌زند. پس بهتر است به جای سن، روی میزان مهارت و تجربه‌ی خود تمرکز کنید. اگر یک فرد 35 ساله با تجربه‌ای متوسط هستید به احتمال زیاد موفقیت کم‌تری نسبت به یک فرد 20 ساله که تجربه‌ی بیشتری نسبت به شما دارد بدست می‌آورید.

چقدر طول می‌کشد تا حرفه‌ای شوم؟

تصور کنید که می‌خواهید کنکور بدهید؛ چقدر احتمال می‌دهید قبول شوید؟ پاسخ این سوال کاملاً به دانسته‌های فعلی، سرعت یادگیری، منابع مطالعاتی، روش مطالعه و صد البته پشتکار و تلاش شما بستگی دارد. پس همه‌ی این عوامل مهم هستند، اما معمولا افراد مختلف با روزانه 8 ساعت مطالعه و تمرین، می‌توانند پس از حدود 1 هفته، اقدام به برنامه نویسی سرویس‌های ساده‌ نمایند و پس از حدود 1 ماه ویژگی‌های پیچیده‌تر را به آن اضافه کنند. شما با صرف وقت بیشتر - بین 6 ماه تا 1 سال - می‌توانید سرویس‌های کاملاً حرفه‌ای برنامه نویسی کنید.

برنامه نویسی من را تبدیل به یک کارمند می‌کند و تا زمانی که پولدار نشوم، نمی‌توانم کار خودم را شروع کنم. این حرف چقدر درست است؟

کارمند بودن کابوس بسیاری از ما است که ممکن است به آن دچار ‌شویم. اما کابوس اصلی، کارمند شدن نیست، بلکه این است که اگر برای تغییر وضعیت خود کاری نکنید تا ابد در این وضعیت می‌مانید. کما اینکه افراد بسیاری هستند که رویاهای بزرگی داشتند اما سال‌هاست که روز خود را پشت یک میز و با انجام کارهای تکراری می‌گذرانند. پس در هر جایگاهی که باشید، حتی بهترین کارمند کمپانی مایکروسافت یا گوگل، تا زمانی که خودتان دست به کار نشوید، زندگی شما تغییر نمی‌کند.

چقدر طول می‌کشد تا به درآمد برسم؟

تجربه نشان می‌دهد که پاسخ این سوال بسته به شخصیت، میزان تلاش و شرایط افراد مختلف، متفاوت است. اما به طور متوسط می‌توان گفت که شما در حداقل 6 ماه می‌توانید به درآمد مناسبی برسید.

روزانه چقدر زمان بگذارم؟

روزانه باید حداقل 5 الی 6 ساعت برای یادگیری و تمرین زمان بگذارید تا به نتیجه‌ی مطلوبی برسید. شما باید تمام فکر و ذکرتان یادگیری زبان موردنظر باشد و از این فرآیند لذت ببرید. تنها در این شرایط است که می‌توانید آینده‌ی روشنی را برای خود رقم بزنید.

همه توصیه می‌کنند برنامه نویسی را خودآموز یاد بگیرم، پس چرا باید در دوره‌های شما شرکت کنم؟

در یادگیری خودآموز، ممکن است در مسیر اشتباهی قرار بگیرید و از ادامه‌ی مسیر منصرف شوید یا به نتیجه‌ی مطلوب نرسید. شما با شرکت در دوره‌های سون لرن، از راهنمایی‌ها و تجربیات چندین ساله‌ی مدرسان حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوید که به شما در ادامه‌ی مسیر کمک فراوانی می‌کند تا بتوانید بهتر و راحت‌تر این مسیر را ادامه دهید.

از این که نتوانم با برنامه نویسی پول دربیاورم، می‌ترسم

اگر نتوانید از طریق برنامه نویسی درآمد کسب کنید احتمالا مشکل شما به دو جا بر می‌گردد:

1. توانایی استخدام و یا دریافت پروژه را ندارید. که در این صورت باید مهارت‌های نرم خود را تقویت کرده و ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهید.

2. مهارت فنی کافی را ندارید. بنابراین لازم است از طریق کلاس، خودآموزی و یا هر راه دیگری، دانش خود را ارتقاء دهید تا مدیران پروژه به شما اعتماد کنند.

شما در سایر مشاغل هم اگر بخواهید به سطح استادی برسید، باید مدتی را به کسب تجربه بپردازید و در نهایت با اراده‌ی آهنینی که برای رسیدن به اهدافتان دارید، برای برندینگ خود برنامه ریزی کنید. برنامه نویسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید در ابتدای راه درآمد کمی داشته باشید اما به مرور که تجربه‌‌ی بیشتری کسب کردید، می‌توانید برای خودتان کار کنید و پروژه‌های متفاوتی را انجام دهید.

طبیعتاً در صورتی که در سنین پایین به یادگیری برنامه نویسی اقدام کنید، به واسطه‌ی این که مشغله‌ها و مسئولیت‌های کمتری دارید، سریع‎تر می‌توانید مطالب را یاد بگیرید. برنامه نویسی بازنشستگی ندارد این یعنی می‌توانید در سنین بالاتر هم کار کنید. شما تا هر زمان که بخواهید، می‌توانید کار کنید البته باید حواس‌تان به کهنسالی باشد و برای آن زمان برنامه ریزی کنید. کافی است نگاهی به اطراف‌تان کنید؛ می‌بینید که اکثر دستگاه‌های موجود در زندگی امروزه، دیجیتال شده‌اند و طبیعتاً نیاز به نیروی متخصصص در این زمینه، به یک امر حیاتی تبدیل شده است.

از کجا بدانم استعداد برنامه نویسی دارم؟

ما شخصاً به استعداد در برنامه نویسی اعتقادی نداریم، اگر شما در فضای آن قرار بگیرید، کافی است که پشتکار خوبی از خود نشان دهید تا بتوانید از پس آن بر بیایید.

برنامه نویسی چقدر هزینه دارد و باید چقدر سرمایه ابتدایی داشته باشم؟

هزینه‌ی یادگیری مهارت‌ها و زبان‌های برنامه نویسی مختلف، متفاوت است. شما با یادگیری برنامه نویسی بر روی خودتان سرمایه گذاری می‌کنید و در آینده منفعتی بسیار بیشتر از هزینه‌ی دوره را بدست می‌آورید. بدین ترتیب می‌توانید بر تکیه بر دانش، امنیت شغلی خود را تامین کنید. برای اطلاع از هزینه‌‌ها و شرح کامل دوره‌های سون لرن از صفحه‌ی "دوره‌های متخصص سون لرن" بازدید کنید.

کدام زبان کاربرد و درآمد بیشتری در ایران دارد؟

همه‌ی دوره‌های سون‌لرن بر اساس بررسی آگهی‌های استخدامی سایت‌های ایرانی و خارجی در حوزه‌های ترند و پرتقاضای برنامه نویسی در ایران و جهان شکل گرفته‌اند. بنابراین با توجه به نیاز و علاقه‌ای که دارید یادگیری هرکدام از این حوزه‌ها برای شما سودمند خواهد بود.

برای فعالیت در زمینه‌ی طراحی وب، گذراندن این دوره کافی است یا به مهارت دیگری مثل UI/UX هم نیاز دارم؟

این دوره شما را تبدیل به یک طراح وب می‌کند اما برای این که در برنامه‌نویسی وب فعالیت کنید نیازمند دانش برنامه نویسی و آشنایی با زبان‌های مربوطه هستید. علاوه بر این، UI/UX هم حوزه‌های جداگانه‌ای هستند که اگر با آن‌ها آشنا باشید، دید جامع‌تر و بهتری از پروژه خواهید داشت.

می‌خواهم شرکت خودم را راه بیندازم. برنامه نویسی چگونه می‌تواند به من کمک کند؟

این که شرکت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، خیلی مهم است. اگر قصد فعالیت در زمینه‌ی نرم افزار و گرایش‌های آن را دارید، دانش شما در هر یک از زمینه‌های برنامه نویسی می‌تواند به مدیریت بهتر شرکت‌تان کمک کند.

آیا برنامه نویسی در شهرهای کوچک سودمند است؟

در شهرهای کوچک با توجه به جغرافیای ناهمگونی که دارند، شاید کسب تجربه سخت باشد اما نمی‌توان گفت که کار کردن امکان پذیر نیست. بسیاری از حوزه‌های برنامه نویسی پتانسل دورکاری دارند و شما می‌توانید از طریق پروژه‌های فریلنسری به کسب درآمد بپردازید.

برای برنامه نویسی پایتون به چه پیش‌نیازی لازم است؟

این زبان پیش نیاز خاصی ندارد. پس از مشاوره با تیم سون لرن و در صورت لزوم، راهنمایی‌های لازم جهت کسب آمادگی بیشتر به شما ارائه خواهد شد.

برای برنامه نویسی موبایل، یادگیری پایتون لازم است؟

خیر. کاربرد اصلی پایتون در برنامه‌نویسی وب، هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و داده کاوی و سایر مباحث پژوهشی است.

برای شروع داده کاوی به چه میزان دانش پایتون نیاز دارم؟

برای فعالیت در این حوزه باید به زبان پایتون و یا زبان R آشنایی داشته باشید که با توجه به سادگی، محبوبیت و کاربرد گسترده‌، یادگیری پایتون گزینه‌ی مناسب‌تری است. شما باید در حد ابتدایی با این زبان آشنا باشید اما نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد زیرا می‌توانید هم‌زمان با شروع دوره، یادگیری پایتون را پیش ببرید.

آیا با تسلط بر پایتون، باز هم نیازمند یادگیری داده کاوی هستیم؟

اگر به یادگیری داده کاوی تمایل دارید، بله. پایتون پیش نیاز یادگیری داده کاوی و ابزاری برای فعالیت در این حوزه است و پس از آن باید سایر جنبه‌های داده کاوی را بیاموزید.

با یادگیری پایتون به تنهایی، فقط می‌توانید در حوزه‌ی وب فعالیت کنید و مهارتی در حوزه‌ی داده کاوی نخواهید داشت.

برای برنامه نویسی اندروید باید تا چه حد با زبان جاوا و الگوریتم‌ها آشنا باشم؟ در این دوره چقدر تدریس می‌شود؟

زبان جاوا بسیار قدرتمند و گسترده است و یادگیری کامل آن نیازمند یک دوره‌ی طولانی مدت آموزشی است. جاوا در دوره‌ی اندروید تا حد نیاز شما برای پیاده‌سازی اپلیکیشن تدریس خواهد شد و شما با الگوریتم‌های لازم آشنا می‌شوید. طبیعی است آشنایی قبلی با جاوا، باعث تسریع یادگیری و تسلط شما در این حوزه می‌شود.

بازار کار اندروید به چه صورت است؟ آیا درخواست نیروی کار اندروید زیاد است یا کم؟

سیستم عامل اندروید در ایران بیش از 85 درصد و در جهان بیش از 70 درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارد و این باعث می‌شود همواره در همه جای جهان نیاز به برنامه‌نویس اندروید احساس شود. اگر نگاهی به آگهی‌های استخدامی بیندازید متوجه خواهید شد که تقاضای شرکت‌ها برای استخدام برنامه‌نویس اندروید، بسیار زیاد است. جدا از مسئله‌ی استخدام، شما می‌توانید ایده‌ی موردنظر خود را به شکل اپلیکیشن پیاده سازی کرده و در مارکت‌های مختلف به فروش برسانید.

برای حوزه‌ی جاوا اسکریپت در ایران پروژه یا کار ثابت وجود دارد؟

بله. بازار کار ایران نیز مانند سایر کشورها، نیازمند برنامه نویس مسلط و حرفه‌ای در حوزه جاوا اسکریپت است. در سال‌های اخیر، با توجه به ترند شدن برنامه‌نویسی React در حوزه‌ی وب، تقاضا برای برنامه‌نویسی JS مسلط بر React بسیار بالا رفته است.

زبان انگلیسی چقدر در یادگیری من موثر است؟

در یادگیری برنامه‌نویسی، خودآموزی و پیگیری مطالب اهمیت زیادی دارد. بسیاری از منابع متنی و ویدئویی معتبر و وب‌ سایت‌های پرسش و پاسخ سوالات برنامه نویسی، به زبان انگلیسی هستند. زبان انگلیسی خوب باعث بهره‌مندی بیشتر از این منابع خواهد شد اما به این معنی نیست که افرادی با سطح زبان ضعیف نمی‌توانند در برنامه نویسی موفق باشند. حقیقت این است که اگر به اندازه‌ی کافی علاقه و تلاش داشته باشید، نه تنها می‌توانید از منابع آموزشی انگلیسی استفاده ‌کنید، بلکه در طی این فرآیند به بهبود سطح زبان خود نیز کمک می‌کنید.

برای مهاجرت کدام حوزه بهتر است؟(به مقصدهایی مانند آلمان، استرالیا، کانادا، ایتالیا، ترکیه، امارات، چین، آمریکا)

بهترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که حدود 1 سال الی 6 ماه قبل از مهاجرت، آگهی‌های استخدامی کشور مقصد را بررسی کنید. ما این بررسی را انجام داده‌ایم و بسیاری از این حوزه‌ها را در دوره‌های آکادمی سون لرن پوشش داده‌ایم. می‌توان گفت برنامه‌نویسی اندروید، پایتون، طراحی وب و رابط کاربری، محبوبیت عمومی‌تر و تقاضای بالاتری دارند.

آیا دوره‌ها پروژه محور هستند؟ نحوه‌ی تعریف و انجام آن‌ها چگونه است؟

تمامی دوره‌های آکادمی و حضوری، پروژه ‌محور هستند. این پروژه‌ها در طول دوره‌ی آموزشی توسط اساتید تعریف و ارزیابی می‌شوند. این ارزیابی فنی در تعیین سطح یادگیری شما تاثیر زیادی دارد.

آیا در پلتفرم آکادمی امکان دانلود کردن ویدئوها وجود دارد؟

بله. شما در طول دوره طبق زمان مقرر و پس از دوره همواره به ویدئوها دسترسی دارید.

دوره‌های آکادمی و مجازی چه تفاوتی دارند؟

دوره‌های مجازی شامل محتوای آموزشی سابق سون لرن هستند که مورد استقبال فراوان کاربران سایت قرار گرفته‌اند. اما بیش از یک سال است که تمرکز اصلی مجموعه بر روی دوره‌های آکادمی است که با نام دوره‌های متخصص نیز شناخته شده‌اند. این دوره‌ها، با محتوای 0 تا 100، جهت آمادگی شما برای ورود به بازار کار تکنولوژی آماده شده‌اند و از امکاناتی نظیر پشتیبانی طولانی مدت، سیستم امتیازدهی، پروژه و تمرین، مشاوره و گروه تلگرامی، معرفی دانشجویان برتر برای استخدام و غیره برخوردار هستند.

دوره‌های مجازی گروه تلگرامی ندارند؟

خیر. این دوره‌ها پشتیبانی، گروه تلگرامی، مدرک، تضمین پس از استخدام و سایر ویژگی‌های دوره‌های آکادمی را ندارند اما امکان انصراف وجود دارد که باید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

پلن استخدامی شما چگونه است؟ (برای دانشجویان برتر و یا غیرتهرانی و یا کسانی که در طول دوره نمره لازم را نمی‌گیرند)

دانشجویان دوره‌های آکادمی و حضوری تحت سیستم امتیازدهی سون لرن رتبه‌بندی می‌شوند و دانشجویان برتر به شرکت‌های معتبر معرفی خواهند شد. بدیهی است که محتوای دوره‌ها، جامع و باکیفیت است و هر دانشجو با توجه به میزان تلاش و زمانی که به یادگیری اختصاص داده است، در طول دوره موفق به کسب درجه‌ای از مهارت خواهد شد. اگر از دوره‌ها استفاده‌ی لازم را داشته باشید، پس از دوره در استخدام و دریافت پروژه مشکلی نخواهید داشت و در صورت نیاز، جلسه‌ی مشاوره با مدرسان سون لرن را خواهید داشت.

استخدام در سون لرن امکان پذیر است؟

مشتاقانه منتظر شما هستیم!

پلتفرم آکادمی سون‌لرن که بستر برگزاری دوره‌های متخصص است، توسط دانشجویان دوره‌های قبلی مجموعه پیاده‌سازی شده ‌است. همه‌ی اعضای فعلی تیم فنی سون‌لرن از دانشجویان قبلی دوره‌های لاراول، طراحی وب و غیره هستند.

برای افراد ساکن شهرهایی غیر از تهران، چه حوزه‌هایی بهتر است؟

تمامی حوزه‌های ارائه شده، پتانسیل استخدام حضوری و همچنین فعالیت فریلنسری را دارند. پس باید با توجه به علاقه خود، دوره‌ی مناسب را انتخاب کنید.

از زمان ورود به دوره‌های متخصص تا پایان دوره چه مراحلی را طی می‌کنم؟

پس از ثبت‌نام، به محتوای ویدئویی دوره دسترسی خواهید داشت. سعی کنید مطابق زمان‌بندی پیشنهادی، مباحث را مطالعه کنید و تمرین‌های در نظر گرفته شده را انجام دهید. از طریق گروه تلگرامی با مدرس و سایر هم‌کلاسی‌های خود در ارتباط باشید و برای یادگیری بیشتر وقت بگذارید. از وبینارها و فرصت‌های مشاوره‌ای برای طرح پرسش‌های خود استفاده کنید و در طول دوره جهت ارائه‌ی هر گونه بازخورد مثبت و یا منفی با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. نتیجه گرفتن شما از این دوره‌ها اهمیت زیادی برای ما دارد پس با همت خود و پیگیری ما هر گونه مانع و محدودیتی را از سر راه بردارید تا نهایت استفاده را از آموزش‌ها داشته باشید.

برای خرید دوره‌ها تخفیف دارید؟ به چه شکل؟

تخفیف ثابت دوره‌ها شامل دانشجویان و سربازان نظام وظیفه خواهد شد. در طول سال نیز کمپین‌های مختلفی برگزار می‌شود که جوایز متنوع و تخفیف بیشتری در آن‌ها اهدا می‌شود. برای استفاده از تخفیف ثابت، از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در سایت و یا آیدی تلگرام با بخش پشتیبانی صحبت کنید و برای اطلاع از سایر رویدادها و تخفیف‌ها، اینستاگرام سون لرن به نشانی 7learn@ را دنبال کنید.

آیا می‌توانم برای فرد دیگری خرید ثبت کنم؟

خیر. در زمان ثبت‌نام ارائه مدارک شناسایی معتبر الزامی است و هر فرد مطابق مدرک شناسایی، احراز هویت شده و مجاز به خرید و داشتن دسترسی به محتوای دوره است.

سوالات پس از خرید:

لینک دانلود دوره‌های مجازی کجاست؟

به حساب کاربری خود در سایت وارد شوید. سپس از پنل کاربری، قسمت دوره‌های من، بخش جلسات، می‌توانید ویدئوها را دانلود کنید.

در آکادمی و در بخش دوره‌های من دوره‌ای نیست.کجا باید بروم؟

از مسیرهای آموزشی، دوره‌ی خود را انتخاب کرده و ویدئوها را مشاهده کنید.

سوالات فنی و مشاوره ای:

در برنامه‌نویسی بک-اند، علاوه بر PHP و جاوا اسکریپت به یادگیری لاراول هم نیاز است؟

درواقع یادگیری یکی از این موارد برای فعالیت در حوزه بک-اند کافی است اما آشنایی با سایر زبان‌ها و فریم‌ورک‌های محبوب، نشان دهنده‌ی تسلط و تبحر شما در این زمینه است و طبیعتا فرصت‌های شغلی و پروژه‌ای بیشتری را نیز برای شما فراهم می‌کند. از آنجا که لاراول محبوب‌ترین فریم‌ورک PHP است یادگیری آن باعث می‌شود فرصت‌های شغلی متنوع و بهتری پیدا کنید.

با یادگیری دوره وردپرس نیازی به آموزش دیگری نیست و می‌توان 0 تا 100 یک سایت را طراحی کرد؟

بله. شما توانایی پیاده‌سازی یک سایت مبتنی بر وردپرس، طراحی قالب و پلاگین نویسی را برای آن دارید اما برای پیاده سازی یک سایت مبتنی بر زبان‌های برنامه‌نویسی (Html، CSS، JS) مهارت کافی را ندارید.

لاراول بهتر است یا php؟

راه یادگیری لاراول از PHP می‌گذرد و برای تسلط بر این فریم‌ورک باید آشنایی نسبتا خوبی با PHP داشته باشید. اگر قصد یادگیری و فعالیت عمیق در حوزه‌ی بک-اند را دارید پیشنهاد می‌کنیم لاراول را یاد بگیرید چرا که خودبه‌خود، مباحث مهم PHP را نیز یاد می‌گیرید.

برای شروع زبان HTML CSS چقدر زمان کافی است و باید در روز چند ساعت وقت صرف کنم؟

این مسئله کاملا به شما بستگی دارد. بهتر است روند یادگیری خود را بسنجید و با توجه به آن زمان خود را تقسیم کنید. دقت کنید که این دو زبان از ساده‌ترین و پایه‌ای‌ترین مهارت‌ها هستند و نباید وقت بسیار زیادی از شما بگیرند. در عین حال باید تسلط کافی و پروژه محور در هر دو مورد کسب کنید.

بازار کار UI/UX چگونه است؟ در ایران و خارج از کشور و آیا به دانش کدنویسی نیاز دارد؟

حوزه‌ی UI تلاقی هنر و تکنولوژی است. این دانش در حال حاضر بازار کار خوبی در ایران دارد زیرا به هر نسبت که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی تولید می‌شوند، نیاز به یک طراح رابط کاربری نیز بیشتر می‌شود. در بسیاری از شرکت‌های معتبر ایرانی و همچنین در خارج از کشور UI و UX دو حوزه مجزا هستند و متخصصان خود را دارند که در ایران بازار کار UI کمی بهتر است زیرا علی رغم اهمیت UX، دانش UI فعلا جا افتادگی بیشتری دارد. اگر تنها به مباحث دیزاین و طراحی علاقمند هستید به دانش کدنویسی لازم ندارید. UX نیز حوزه‌ای جداگانه و مربوط به تحقیق و تحلیل رفتار کاربر و تجربه او در استفاده از محصول است و در شرایط حرفه‌ای، کاملا از حوزه UI جدا است.

برای شروع یادگیری برنامه نویسی آیا می‌توان از سی شارپ شروع کرد؟

برای شروع برنامه نویسی، بازار کار وب بهتر است یا موبایل؟

برای فول استک شدن چه مهارت‌هایی لازم است؟

چرا دوره‌های مجازی قدیمی حذف شده است؟

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • سوالات پیش از خرید:
  • سوالات پس از خرید:
  • سوالات فنی و مشاوره ای:
اشتراک گذاری مقاله در :