:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۵ دیدگاه نظر نازنین کریمی مقدم
آموزش استفاده از فونت در وب سایت
آموزش استفاده از فونت در وب سایت

یکی از مهم‌ترین نکات در کارهای گرافیکی و تبلیغاتی وب سایت یا برنامه‌های رایانه‌ای، استفاده از یک فونت مناسب و زیبا است. استفاده از فونتی که نوشته‌ها را خوانا کرده و چشم نواز باشد، بخش زیادی از بار طراحی را به دوش می‌کشد. علاوه بر حوزه‌ی گرافیک، در طراحی وب نیز فونت‌ها استفاده‌ی زیادی دارند. در این مطلب به بررسی اهمیت فونت‌ها در طراحی و معرفی انواع فونت وب می‌پردازیم که شاید برای کسب و کار شما نیز مفید باشد.

فونت چیست؟

شاید بد نباشد در ابتدای مطلب تعریفی از فونت داشته باشیم. کلمه‌ی فونت (Font) در فارسی به معنی قلم است. هر فونت مجموعه‌ای از حروف است که با استفاده از رابط‌های گرافیکی خاصی طراحی شده‌اند و تصویر نوشتاری کلمات را زیباتر می‌کنند. فونت‌های انگلیسی و فارسی بسیار زیادی طراحی شده‌اند که با توجه به نوع متن، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در اینترنت امکان دانلود فونت و یا خرید آن‌ها فراهم است.

سایز فونت به معنی فاصله بین پایین‌ترین نقطه درکوتاه‌‌ترین حرف و بالاترین نقطه در بلندترین حرف است. یعنی اگر فونتی دارای سایز 14 باشد به این معنی است که این فاصله 14 است.

تایپوگرافی چیست؟

می‌توان گفت تایپوگرافی (Typography) مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی است که متن را به شکل هنری و زیبایی، حروف چینی می‌کنند. ایجاد متن‌هایی با فونت‌های مختلف و تنظیم ویژگی‌های ظاهری آن چیزی است که باعث شده تایپوگرافی در تبلیغات، برندینگ و معرفی محصول نقش مهمی پیدا کند.

تایپوگرافی با ایجاد تغییرات کوچک، تاثیر زیادی در نمایش نوشته‌ها می‌گذارد. در سال‌های اخیر مهارت تایپوگرافی، به لیست مهارت‌های مورد نیاز طراحان و گرافیست‌ها اضافه شده است.

تفاوت فونت و تایپ فیس در چیست؟

درمورد فونت در بخش‌های قبلی صحبت کردیم.فونت مجموعه‌ای از حروف است که با استفاده از رابط‌های گرافیکی طراحی شده است تا حروف را زیباتر ‌بینیم.

اما یک طرح حروف (TypeFace) که به آن خانواده فونت (Font Family) هم می‌گویند، شامل یک طراحی مشترک برای خانواده‌ای از فونت‌ها است.  به عنوان مثال فونت معروف ایران سنس را در نظر بگیرید که شامل فونت‌هایی با سبک و سایز متغیر مانند Bold، Normal و غیره است اما همگی دارای یک طراحی برای حروف هستند. این طراحی همان تایپ فیس است که ما اغلب به آن فونت می‌گوییم اما طراحان حرفه‌ای متوجه تفاوت آن می‌شوند.

اگر شما هم به مباحث گرافیکی و طراحی رابط کاربری علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم در دوره آموزش ui ux سون لرن شرکت کنید.

نصب فونت در ویندوز

برای این که بفهمید یک فونت چقدر برای متن مناسب است، می‌توانید به نمونه‌ی متن نوشته شده‌ی آن فونت در وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید. با این حال بسیاری ترجیح می‌دهند تا فونت را در سیستم خود نصب کرده و به طور مستقیم آن را امتحان کنند.

برای نصب فونت در ویندوز معمولا 2 راه وجود دارد که بسیار ساده هستند. فرض کنید می‌خواهیم فونت ایران نستعلیق را با 2 روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم نصب کنیم:

راه اول این است که پس از باز کردن پوشه حاوی فونت، بر روی فایل با فرمت TTF کلیک کرده و گزینه نصب (Install) را بزنید.

فونت در وب سایت

راه دوم این است که فایل با فرمت TTF را کپی کرده و به قسمت C:\Windows\Fonts که همه‌ی فونت‌های سیستم در آنجا هستند، منتقل کنید. اگر می‌خواهید از این فونت‌ها در نرم افزاری مانند فتوشاپ استفاده کنید، باید برنامه را ببندید و پس از نصب فونت دوباره آن را باز کنید تا فونت‌های نصب شده قابل استفاده باشند.

font 02

پسوند فونت وب

مروگرهای فعلی و بروز همگی از فرمت woff پشتیبانی می‌کنند، اما ممکن است مرورگر کاربری آپدیت نباشد. برای اینکه فونت‌ انتخابی در تمامی مرورگرها به درستی نشان داده شود، باید سه نوع فرمت متفاوت در دسترس مرورگر باشد:

  • فرمت ttf یا otf
  • فرمت eot
  • فرمت woff

هر مرورگر بسته به نوع پشتیبانی خود، یکی از این فونت‌ها را خوانده و آن را بارگذاری می‌کند. در گذشته مرورگرهای سیستم عامل iOS که مربوط به شرکت اپل و به طور خاص محصولات آیفون هستند، تنها از فرمتی به نام svg استفاده می‌کردند. از فرمت svg علاوه بر ایجاد فونت، در کارهای گرافیکی نیز استفاده می‌شود. در نسخه‌های جدید، این استاندارد شامل فرمت ttf هم شده است.

تبدیل فونت‌های فارسی برای استفاده در وب

با توجه به مواردی که در بخش قبل گفتیم، باید پسوندهای مختلف یک فونت را در وب سایت خود قرار دهیم. اما در بیش‌تر موارد، فونت تنها با پسوند ttf در دسترس است. بنابراین باید با شیوه‌ای سایر فرمت‌ها را به وسیله‌ی تبدیل این فایل به دست آورید. برای تبدیل، وب سایت‌های آنلاین زیادی در اینترنت وجود دارد که اغلب آن‌ها، فونت‌های فارسی را به درستی پشتیبانی نمی‌کنند. از وب سایت‌های مفید در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای استفاده از این وب سایت‌ها، کافی است فایل با فرمت ttf را آپلود کرده تا در کم‌ترین زمان، سایر پسوندهای موردنیاز برای استفاده در وب را دریافت کنید. برای کار با این سایت‌ها، بهتر است از برنامه‌های جانبی مانند برنامه‌های مدیریت دانلود استفاده نکنید.

آموزش فونت در وب | کد افزودن فونت به سایت

در گذشته، وب سایت‌ها تنها از فونت‌های خاصی پشتیبانی می‌کردند که در تمام سیستم عامل‌ها نصب و قابل اجرا بودند. بقیه‌ی فونت‌ها به شکل فونت پیش فرض (برای مثال با فونت Arial) نمایش داده می‌شدند. اما با گذشت زمان، افزایش نیازهای بازاریابی و پیشرفت فناوری، توسعه دهندگان با ایجاد خاصیتی با نام font-face@ در CSS3 این مشکل را رفع کردند. در ادامه چگونگی استفاده از آن را توضیح می‌دهیم.

برای تعریف این خاصیت در استایل، ابتدای فایل CSS (یا درون تگ style) فونت را به مرورگر معرفی کنید:

<style type="text/css">
@font-face {
    font-family:'BYekan';    /*تعریف یک نام برای فونت*/
    src:url('BYekan.eot');  /*اکسپلورر 9 به بعد*/
    src:local('bYekan'),    /*بررسی نصب بودن فونت در سیستم کاربر*/
    url('BYekan.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),  /*اکسپلورر 9 به قبل*/
    url('BYekan.woff') format('woff'),    /*مرورگرهای جدید*/
    url('BYekan.ttf') format('truetype'),     /*تمام مرورگرها به جز اکسپلورر*/
    url('BYekan.svg#BYekan') format('svg');      /*نسخه‌های قدیمی iOS*/
    local('b Yekan'),    /*سافاری*/
    font-weight:normal;
    font-style:normal;
}
</style>

برای استفاده از فونت، کافی است نام آن را در قسمت font-family اضافه کنید:

<style type="text/css">
.my-text{
    font-family:BYekan, Tahoma, sans-serif;
}
</style>

اگر بخواهید فونت فارسی و انگلیسی مشخصی برای نوشته‌های خود در نظر بگیرید، می‌توانید نام فونت‌ها را با ویرگول در قسمت font-family اضافه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید فونت فارسی وب سایت کودک باشد و فونت انگلیسی کالیبری، ابتدا نام فونت کودک را نوشته و سپس کالیبری را بیاورید.

تغییر فونت صفحات وب | چگونه فونت سایت را تغییر دهیم

برای این که بتوانید فونت سایت را تغییر دهید، دو روش اصلی وجود دارد:

  • سورس سایت را دست‌کاری کنید. برای مثال اگر فونت سایت شما Tahoma هست، آن را Arial بگذارید. مشکل این روش این است که فونت جدید در صورتی روی مرورگر کاربران سایت اجرا می‌شود که آن فونت روی سیستم کاربر نصب شده باشد.
  • دستوری بنویسید که فونت از روی هاست دریافت شود. توجه داشته باشید که در صورتی که فونت روی سیستم کاربر باشد، نیاز به فراخوانی فونت از هاست نیست و فونت به طور خودکار از سیستم کاربر گرفته می‌شود و اگر روی سیستم نصب نباشد، به طور خودکار از هاست فراخوانی می‌شود.

برای استفاده از روش دوم، باید فونت موردنظر را با پسوندهای مختلف و موردنیاز آن که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، در داخل یک پوشه و در هاست قرار دهید. سپس فونت را با روش font-face@ که در بالا توضیح دادیم، به استایل داده و  فونت مورد نظر را در خانواده‌ی فونت‌ها قرار می‌دهیم:

.BDavat {
font-family: BDavat,Tahoma;
}

و در آخر فونت را به عنوان کلاس به متن نسبت می‌دهیم:

<p><font class="BDavat"> Www.7Learn.Com </font></p>

آموزش ساخت وب فونت

با استفاده از این روش می‌توانید فونت دلخواه خود را بسازید و از آن در وب سایت خود استفاده کنید. برای این کار باید فونت مورد نظر خودتان را در برنامه ی adobe illustrator بسازید. در طرح فونت کافی است به نکات زیر دقت کنید:

  • تک رنگ باشد. (مشکی بهتر است.)
  • دوبعدی باشد. (چند بعدی نباشد.)
  • زمینه‌ی آیکون خالی باشد.

پس از ساخت آیکون مورد نظر، از بخش File گزینه‌ی Save As را انتخاب کرده و آن را در قالب SVG ذخیره کنید. برای تبدیل فایل SVG به سایر فرمت‌های فونت می‌توانید از وب سایت‌هایی که در بخش تبدیل فونت نام بردیم استفاده کنید.

فونت وب با اعداد فارسی

یکی از این مشکلات مرسوم فونت وب این است که هنگام فارسی‌کردن پوسته‌های انگلیسی، اعداد به صورت انگلیسی دیده می‌شوند. برای رفع این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد:

  • استفاده از یک فونت فارسی اصلاح شده (یکان، ایران سنس و ....)
  • تغییر در سمت سرور به هنگام رندرشدن صفحه به وسیله‌ی کتابخانه‌های جاوا اسکریپت مانند persianNumbers
  • استفاده از نرم افزارهای ویرایش فونت مانند FontForge یا FontCreator

برای افرادی که به برنامه نویسی و کار با توابع تسلط ندارند، بهتر است که از روش اول یا سوم استفاده کنند.

فونت در وب سایت

برای توضیح بیش‌تر راه سوم، کافی است که بعد از بازکردن فونت در نرم افزار، به بخش characters و زیربخش numbers بروید. در این حالت دو گروه از اعداد نمایش داده می‌شوند که شامل دو نوع Arabic-indic و Extended-Arabic-indic هستند. اعداد فارسی درون جدول را کپی کرده و به جای عدد انگلیسی معادل آن پیست کنید. در نهایت فونت را ذخیره کرده و از آن در وب سایت خود استفاده کنید.

فهمیدن فونت وب سایت | چگونه فونت یک سایت را تشخیص دهیم؟

حتما برایتان پیش آمده که هنگام بازدید از وب سایتی از فونت به کار رفته در آن خوشتان آمده باشد و بخواهید بدانید که چه فونتی است. هرچند که با ابزارهایی مثل Firebug و Inspector می‌توان فونت را پیدا کرد، اما این ابزارها به نسبت زمانبر هستند. با ابزار WhatFont تنها با یک کلیک می‌توانید اطلاعات زیادی راجع به فونت به دست آورید. این ابزار برای مرورگرهای زیادی از جمله گوگل کروم، سافاری، فایرفاکس و... در دسترس است. برای استفاده از این ابزار باید به نکات زیر دقت کنید:

  • باید به اینترنت متصل باشید.
  • جاوا اسکریپت باید در مرورگر فعال باشد.

بعد از فعال کردن WhatFont، سایت مورد نظر را در مرورگر باز کرده و روی بوک‌مارک WhatFont کلیک کنید. با این کار اگر به اینترنت متصل باشید، بعد از گذشت چند ثانیه در قسمت بالا و سمت راست مرورگر یک مستطیل سیاه رنگ ظاهر می‌شود. اگر ماوس را روی بخشی از متن ببرید، نام فونت در مستطیل نشان داده می‌شود.

اگر علاوه بر نام فونت به اطلاعات دیگه‌ای هم نیاز دارید، باید روی متن موردنظر کلیک کنید تا کادری شبیه به کادر بالا نمایان شده و اطلاعات را در اختیارتان قرار دهد.

فونت در وب سایت

فونت مناسب وب سایت

یکی از مهم‌ترین موارد برای تجربه‌ی کاربری (UX)، انتخاب فونت مناسب برای وب سایت است. با انتخاب فونت مناسب، می‌توانید مانع از سردرگمی کاربر شوید. این کار همچنین به سئو و بهبود رتبه در گوگل، کمک زیادی می‌کند. یکی از بهترین ابزارهایی که طراحان سایت برای انتخاب فونت از آن استفاده می‌کنند، ابزار Google Fonts است. این ابزار رایگان است و با آن می‌توان به راحتی به فونت‌ها دسترسی داشت. برای انتخاب فونت مناسب باید به نکات زیر دقت کنید:

  • فونتی را انتخاب کنید که بین حروف، کلمه‌ها و جملات فاصله‌ی مناسب را رعایت کند. محتوا نیز باید به هم چسبیده نبوده و به راحتی خوانا باشد.
  • فونت در حالات بولد و ایتالیک به خوبی نمایان باشد.
  • سایز فونت در عناوین بزرگ باشد؛ زیرا عناوین باعث جذب کاربران می‌شوند.
  • سایز فونت وب سایت نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد؛ چرا که کاربران را اذیت می‌کند.
  • با توجه به موضوع وب سایت و مخاطبان خود، فونت وب سایت خود را انتخاب کنید. پرکاربردترین فونت‌های فارسی را در بخش بعدی معرفی می‌کنیم.

فونت آنلاین

شاید برای شما هم جالب باشد تا پیش نمایش فونت‌های انگلیسی را روی متن خود امتحان کنید و سپس استایل و فونت مناسب با نوشته و طرح خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار شما می‌توانید برای مشاهده متن خود به شکل فونت‌های مختلف از سایت 1001fonts.com استفاده کنید. این وب سایت ویژگی بسیار جالبی دارد و در عین سادگی می‌تواند کمک بسیاری به شما در طراحی سایت کند. 1001fonts از مجموعه فونت‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید فونت مورد نظر خود را دانلود و سپس استفاده کنید.

بهترین فونت‌های وب فارسی

برای انتخاب بهترین فونت، باید به نوع محتوا و کاربرد وب سایت خود توجه کنید. چراکه فونت‌های مختلف برای استفاده‌های مختلفی طراحی شده‌اند. ممکن است یک فونت برای وب سایت شما مناسب نباشد اما با استفاده در یک وب سایت دیگر باعث زیبا و خواناتر شدن وب سایت شود. بعد از پشتیبانی مرورگرهای وب از فونت فارسی، وب‌ سایت‌ها خیلی سریع از فونت‌های پر استفاده در گرافیک چاپی مانند فونت‌های یکان، نازنین، میترا و رویا استفاده کردند. اغلب فونت‌های مشهور و کاربردی مانند ایران سنس و یکان، توسط مسلم ابراهیمی ایجاد شده‌اند. برخی از فونت‌های مورد علاقه‌ی کاربران عبارتند از:

فونت‌های رایگان

اگر وب ‌سایت شما مخاطب زیادی ندارد و حرفه‌ای نیست می‌توانید از فونت‌های رایگان مانند فونت زر، فونت یکان، فونت نازنین، فونت میترا، فونت رویا، فونت ترافیک و … استفاده کنید.

فونت در وب سایت

فونت ایران سنس

از نظر بسیاری از طراحان وب، فونت مناسب ایران سنس معمول‌ترین و بهترین فونت برای وب سایت است. بنابراین اگر می‌خواهید خوانایی نوشته‌ها بیش‌تر شود و کاربران راضی باشند، بهترین فونت برای وب سایت شما فونت ایران سنس است.

فونت ایران‌یکان

یک وب فونت مطمئن و به نسبت هندسی و جدید و یکی از بهترین فونت‌های فارسی است. وب سایت‌های پرطرفدار زیادی مانند دیجی‌کالا، شیپور، تپسی و … از فونت ایران یکان استفاده می‌کنند.

فونت انجمن

فونت انجمن زاویه‌های شکسته‌ای دارد که باعث شده است تا به صورت رسمی‌تر و فرهنگی‌تر دیده شود.

فونت ایران و ایران شارپ

شبیه فونت رسمی موجود در کتاب‌ها و روزنامه‌های ایرانی است. ایران شارپ دارای شکستگی و زوایای بیشتر و فونتِ ایران نرم‌تر است.

فونت ایران سنس دست نویس

فونت ایران سنس دست نویس بر اساس فونت پر طرفدار ایران سنس طراحی شده اما حالت دست نویس و فانتزی دارد، نقطه‌ها و لبه‌ها کاملا دایره هستند و دارای حس صمیمیت و شادمانی بسیار است. این فونت مناسب سایت‌های کودکان و نوجوانان و یا دارای محتوای طنز هستند می‌باشد.

فونت دانا

فونت دانا به طراحان وب سایت این امکان را می‌دهد که چندین وزن و استایل را یکجا در یک فونت بر روی سایت خود نصب کنند، بدون اینکه حجم سایت افزایش پیدا کند. فونت دانا دارای خواص ایرانیک کردن حروف، کشیده کردن، تغییر شکل نقطه‌ها و بسیاری امکانات دیگر است.

دانلود مجموعه فونت انگلیسی

بی شک یکی از بهترین ابزار‌های طراحان فونت هایی هستند که از آن‌ها در طرح‌های خود استفاده می‌کنند. در این بخش از مطلب برای شما مجموعه‌ای نفیس از فونت انگلیسی فانتزی را در نظر گرفته‌ایم که بتوانید از آن‌ها در طراحی‌های خود استفاده کنید.

تاثیر فونت انگلیسی شکسته در طراحی سایت

ممکن است وارد وب سایت‌هایی شده باشید که جذابیت گرافیکی عجیب و غریبی ندارند اما همه چیز دوست داشتنی به نظر می‌رسد و از وقت گذراندن در آن سایت لذت می‌برید. در طراحی سایت بسیار مهم است که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند نوشته‌ها را بخوانند و چشم‌هایشان اذیت نشود. رعایت فونت مناسب به تجربه کاربری یا UX و زیبایی سایت و سئو کمک زیادی می‌کند. فونت به نوع کسب و کار شما مرتبط است و به طور مثال اگر سایتی در زمینه‌های هنری و گرافیکی دارید، نداشتن یک فونت مناسب تاثیر زیادی در ریزش مخاطبان خواهد داشت.

در انتخاب فونت برای سایت، باید به هویت سازمان و برند خود بسیار دقت کنید و فونتی را انتخاب کنید که برای کاربران سایت شما مناسب باشد. همچنین به اندازه‌ی فونت‌ها نیز باید اهمیت داد تا در طراحی ظاهر سایت مشکلی ایجاد نکنند. به طور کلی فونت‌ها نمایش اولیه‌ای از محتوای شما هستند و فونت‌های ساده‌تر می‌توانند فهم بسیاری از نکات را برای کاربر ساده‌تر کنند.

استفاده از فونت انگلیسی شکسته آنلاین

بی شک اصلی‌ترین فونت‌هایی که در سایت‌های ایرانی استفاده می‌شوند، فونت‌های ترکیبی فارسی و انگلیسی هستند. از طرفی فونت‌های فانتزی طرفدار زیادی دارند و یکی از پراستفاده‌ترین آن‌ها، فونت انگلیسی شکسته است. نامه‌های کلاسیکی که معمولا در فیلم‌های غیر ایرانی می‌بینید و ممکن است آن‌ها را دوست داشته باشید، نمونه‌ای از فونت انگلیسی شکسته هستند. برای مثال در سری فیلم‌های هری پاتر، در نامه‌هایی که هاگوارتز برای هری می‌فرستاد نیز از چنین فونت‌هایی استفاده شده است.

در حقیقت منظور از فونت انگلیسی شکسته، فونت هایی است که بسیار شبیه به دست‌خط واقعی هستند و فاصله‌ی حروف در آن‌ها کم است. در این لینک امکان استفاده از تعدادی از این فونت‌ها برای شما فراهم شده است.

معایب استفاده از فونت فارسی در وب با CSS

استفاده از فونت‌های گوناگون به دلیل تنوع، زیبایی و کمک به خواناترشدن مطالب می‌تواند مفید باشد، اما متاسفانه این کار موجب افزایش حجم صفحه‌ی وب سایت نیز خواهد شد، چرا که اغلب فونت‌ها معمولا حجمی بیش از 30 کیلوبایت دارند و این باعث کندترشدن سرعت بارگذاری صفحات می‌شود. شاید در نگاه اول این اندازه به نظر ناچیز بیاید، اما وقتی حجم سایر المان‌ها مانند استایل‌ها و کدهای جاوا اسکریپت را به آن اضافه کنید، در مجموع قالب سایت سنگینی را خواهید داشت.

سیستم عامل‌های مختلف ممکن است فونت‌های پیش فرض متفاوتی داشته باشند. بعضی فونت‌ها Web Safe هستند یعنی تمامی مرورگرها در هر سیستم عاملی توانایی پیداکردن و نمایش آن‌ها را دارند. اما بعضی فونت‌ها ممکن است در مرورگرهای مختلف خوانا نمایش داده نشوند. این مشکل به دلیل نمایش برخی کاراکترهای خاص در فونت است. بنابراین ممکن است که اگر سایت خود را با یک فونت خاص طراحی کرده باشید، بعضی مرورگرها هنگام خواندن متن‌های آن دچار مشکل شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که از چندین فونت در طراحی وب استفاده کنید تا مرورگر بتواند در صورت مواجه شدن با مشکل، فونت دیگری را انتخاب کند و اگر سعی در استفاده از یک فونت جدید را دارید، حتما به استانداردهای استفاده از آن فونت توجه کنید. فونت را در مرورگرهای مختلف تست کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

دانلود فونت‌های وب با فونت ایران

فونت ایران یک فروشگاه فونت فارسی است که در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. فونت‌های تولید شده توسط این مجموعه طی چند سال توانسته است چهره‌ی وب و اپلیکیشن‌های موبایل فارسی را تغییر دهد. اساس کار فروشگاه فونت ایران رعایت داوطلبانه کپی رایت فونت فارسی توسط کاربران است. این وب سایت برای دستیابی به دو هدف اصلی تلاش می‌کند:

  • ارتقای سطح کیفی فونت‌های فارسی
  • سر و سامان دادن به وضعیت حقوقی فروش فونت در ایران

فونت ایران به کاربران این امکان را می‌دهد تا در کنار فونت‌های تجاری، فونت‌های رایگان نیز در اختیار آنها قرار گیرد. این رویکرد موجب شده تا فونت ‌ایران به یک وب سایت پر از فونت‌های بی‌کیفیت با عدم رعایت حق کپی‌رایت برای دانلود تبدیل نشود.

برای استفاده از فونت، لایسنس‌ها و شرایطی بسته به نوع پروژه به وجود آمده است تا بتوانید با کم‌ترین هزینه و به طور قانونی از فونت مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین تخفیف‌های متنوعی برای استفاده از فونت‌ها در وب سایت قرار داده شده که با مراجعه به صفحه‌ی تخفیف‌های فونت ایران می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.

جمع‌بندی

حال که متوجه شدیم فونت‌ها تا چه اندازه در طراحی‌های گرافیکی و ظاهر سایت تاثیر دارند، بهتر است در استفاده از آن‌ها بیش‌تر دقت کنیم. استفاده‌ی صحیح از فونت‌ها ممکن است بتواند به اندازه یک طرح گرافیکی زیبا، ظاهر طراحی شما را برجسته کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب فونت، به سایت‌های معتبر سر بزنید و چند نمونه از طراحی‌های استاندارد را بررسی کنید. وب سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید با مقایسه‌ی آن‌ها، فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما برای وب سایت خود از چه فونت‌هایی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما چه فونت‌هایی می‌توانند برای استفاده از وب سایت مفید باشند؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما و سایر کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
سام انوشه ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵

خیلی ممنون بسیار به کارم امد تشکر

دخی تخص ۰۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

ツ✌

پالیزلند سهراب یار ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲

اگر کسی بتونه یک فونت اختصاصی و یونیک برای خودش و وبسایتش درست کنه، به نظرم خیلی مورد توجه قرار میگیره تا اینکه بخواهد از فونت‌های موجود در بازار استفاده کنه.

reza amar ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵

سلام چجوري آهنگامو داخل وب سایت بزارم لطفا جواب بدین

محمد اسفندیاری ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۳۶

سلام دوست عزیز این موارد میتونه کمکتون بکنه https://www.w3schools.com/html/html5_audio.asp https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/HTML/Multimedia_and_embedding/Video_and_audio_content https://tutorialehtml.com/en/html-tutorial-embed-audio/ موفق باشید

  • فونت چیست؟
  • تایپوگرافی چیست؟
  • تفاوت فونت و تایپ فیس در چیست؟
  • نصب فونت در ویندوز
  • پسوند فونت وب
  • تبدیل فونت‌های فارسی برای استفاده در وب
  • آموزش فونت در وب | کد افزودن فونت به سایت
  • تغییر فونت صفحات وب | چگونه فونت سایت را تغییر دهیم
  • آموزش ساخت وب فونت
  • فونت وب با اعداد فارسی
  • فهمیدن فونت وب سایت | چگونه فونت یک سایت را تشخیص دهیم؟
  • فونت مناسب وب سایت
  • فونت آنلاین
  • بهترین فونت‌های وب فارسی
  • دانلود مجموعه فونت انگلیسی
  • تاثیر فونت انگلیسی شکسته در طراحی سایت
  • استفاده از فونت انگلیسی شکسته آنلاین
  • معایب استفاده از فونت فارسی در وب با CSS
  • دانلود فونت‌های وب با فونت ایران
اشتراک گذاری مقاله در :