کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
کاربرد‌های Developer options در اندروید
کاربرد‌های Developer options در اندروید

این بخش یکی از بهترین فضاها برای برنامه نویسان حرفه ای و توسعه دهندگان اندروید می‌باشد، با مراجعه به قسمت Developer options در اندروید می‌توانید خیلی راحت دستکاری‌های خاص خود را بر روی این سیستم عامل انجام دهید. یکی از ویژگی‌های اندروید این است که متن باز است و به همین علت است که بسیاری از شرکت‌ها اقدام به دستکاری آن کرده اند و نسخه‌های جدیدی از آن ایجاد شده اند، در ادامه درباره برخی از ویژگی‌ها و نحوه دستیابی به Developer options در اندروید توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

Developer options در اندروید 

Developer options در اندروید در واقع یک منوی پنهان می‌باشد که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد که به انواع ترفندها در اندروید دسترسی داشته باشند و بتوانند کارهای بسیار مفیدی را از این طریق انجام دهند، به عنوان مثال شما می‌توانید با فعال کردن این گزینه خیلی راحت موقعیت مکانی خود را به یک موقعیت مکانی جعلی تغییر دهید و یا این که ظاهر سیستم عامل خود را تغییر دهید. این امکان در بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته است تا بتوانند ظاهری متفاوت با ظاهر اصلی اندروید که همان اندروید خام است بسازند.

 Developer options در اندروید

نحوه فعال کردن developer options در اندروید

فعال کردن Developer options در اندروید  کاری بسیار آسان است و می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید، برای فعال کردن این بخش تنها کافی است وارد تنظیمات گوشی خود شوید و در قسمت About phone می‌توانید بر روی گزینه Build number هفت بار کلیک کنید تا این گزینه فعال شود. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره کاربردها و هدف از فعال کردن این بخش از گوشی اندرویدی صحبت کنیم.

 Developer options در اندروید

نصب سایر سیستم عامل‌ها بر روی گوشی با استفاده از developer options اندروید

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین اهداف از فعال کردن Developer options در اندروید را این مورد دانست که با استفاده از این ویژگی می‌توانید گوشی خود را روت کنید و یا سایر سیستم عامل‌ها را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. با استفاده از این ویژگی حتی می‌توانید رام‌های شخصی سازی شده همچون CyanogenMod را نیز بر روی گوشی خود نصب کنید. برای روت کردن گوشی اولین قدم این است که Developer options در اندروید  را فعال کنید و بعد از آن از اپلیکیشن‌های پیشرفته استفاده کنید. تنها نکته ای که در این باره باید بدانید این است که با فعال کردن Developer options در اندروید گارانتی گوشی شما از بین نمی‌رود، بلکه اگر گوشی خود را روت کنید گارانتی گوشی از بین می‌رود که با Unroot کردن گوشی گارانتی گوشی شما نیز دوباره بر می‌گردد.

 Developer options در اندروید

سرعت انیمیشن‌های دستگاهتان را افزایش دهید

اگر به قسمت Developer options در اندروید مراجعه کنید گزینه‌های بسیار زیادی از جمله Transition، window animation scale و animation scale را مشاهده می‌کنید که با کاهش دادن هر یک از این مقادیر می‌توانید سرعت انیمیشن‌های خود را نیز افزایش دهید. در صورتی که از این گزینه استفاده کنید مشاهده می‌کنید که دستگاه کند شما سرعتش افزایش پیدا می‌کند، در صورتی که از این امکان استفاده کنید فکر میکنید که دستگاه شما قدرتمند‌تر شده است.

 Developer options در اندروید

تغییر موقعیت جغرافیایی گوشی با developer options در اندروید

گاهی اوقات علاقه دارید که موقعیت جغرافیایی گوشی یا همان Gps خود را تغییر دهید تا دوستان شما نتوانند موقعیت شما را تشخیص دهند؛ به همین علت نیاز دارید موقعیت خود را مخفی کنید و در واقع یک موقعیت جعلی برای خودتان ایجاد کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های Developer options در اندروید این است که می‌توانید با استفاده از این امکان موقعیت جعلی برای خود ایجاد کنید. برای این که این کار را انجام دهید می‌توانید بر روی گزینه Select mock location app کلیک کرده و با استفاده از یک اپلیکیشن GPS spoofing  پیکربندی تنظیمات را انجام دهید و سپس با بازگشت به منوی Developer options در اندروید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و GPS آن را تغییر دهید.

 Developer options در اندروید

بازی‌های سنگین را با سرعت بیشتری بازی کنید

یکی دیگر از بهترین مزیت‌های Developer options در اندروید این است که می‌توانید بازی‌های بسیار سنگین را با استفاده از گوشی موبایل خود اجرا کنید. برای این کار می‌توانید با مراجعه به منوی Developer options در اندروید  بر روی گزینه Force 4x SAA قابلیت اجرای بازی هایی با گرافیک بالاتر را برای خود فراهم کنید. یکی از برترین مزیت‌های استفاده از Developer options در اندروید  برای افزایش کیفیت بازی‌ها این است که می‌توانید بازی‌ها را با سرعت بیشتری بازی کنید و در نتیجه می‌توانید از نظر بصری کیفیت بالاتری را در بازی‌ها تجربه کنید. البته نکته ای که در این زمینه باید بدانید این است که برای اجرای بازی‌های با کیفیت فوق العاده گوشی شما حداقل باید دارای امکانات گرافیکی مناسبی باشد تا بتوانید با استفاده کردن از منوی Developer options در اندروید  سرعت گرافیک بازی‌ها را در گوشی هوشمند اندرویدی خود ارتقا دهید.

 Developer options در اندروید

با استفاده از منوی Developer options در اندروید فعالیت‌های صفحه نمایش را ضبط کنید

یکی دیگر از امکانات فوق العاده ای که برای شما در منوی Developer options  در اندروید فراهم شده است این است که می‌توانید خیلی راحت تمامی فعالیت هایی که در صفحه نمایشتان اتفاق می‌افتد را ضبط کنید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای انجام دادن این کار تنها کافی است گوشی اندرویدی خود را به وسیله یک کابل به کامپیوتر وصل کنید و با استفاده از نرم افزار اندروید استودیو که برای برنامه نویسی اندروید ساخته شده است تمامی فعالیت‌های صفحه نمایش خود را زیر نظر بگیرید. مشکلی که در هنگام انجام دادن این کار ممکن است برای شما پیش بیاید این است که گوشی هوشمند شما توسط رایانه شناخته نشود که در این صورت می‌توانید با مراجعه به بخش Developer options  در اندروید با کلیک بر روی گزینه USB debugging این امکان را برای خود فراهم کنید.

جمع بندی

به صورت کلی از این امکاناتی که در بخش Developer options  در اندروید در اختیار شما قرار داده شده است می‌توانید به این نتیجه برسید که با استفاده از Developer options  در اندروید می‌توانید به سطح‌های پایین‌تری از گوشی اندروید و سیستم عامل اندروید دسترسی پیدا کنید و در سطح پایین‌تری از سطح نرمال از آن‌ها استفاده کنید.

۴ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۰۳:۵۱

بسیار عالی بود خیلی از سپاسگذارم . موفق باشید

میثم ۰۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰

خوب.

فائقه نامور ۰۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

ممنون از توجه شما

محمد محبتی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴

جالب و مفید بود خیلی ممنون.

  • Developer options در اندروید 
  • نحوه فعال کردن developer options در اندروید
  • نصب سایر سیستم عامل‌ها بر روی گوشی با استفاده از developer options اندروید
  • سرعت انیمیشن‌های دستگاهتان را افزایش دهید
  • تغییر موقعیت جغرافیایی گوشی با developer options در اندروید
  • بازی‌های سنگین را با سرعت بیشتری بازی کنید
  • با استفاده از منوی Developer options در اندروید فعالیت‌های صفحه نمایش را ضبط کنید
  • جمع بندی
اشتراک گذاری مقاله در :