:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۸ دیدگاه نظر نازنین گودرزی
آموزش تغییر اندازه تصویر شاخص در وردپرس
آموزش تغییر اندازه تصویر شاخص در وردپرس

زمانی که شما تصویر مورد نظر خود را در وردپرس آپلود می‌کنید، وردپرس برای نمایش آن به بازدیدکنندگان تغییراتی بر روی آن انجام می‌دهد، برای مثال ممکن است سایز آن را تغییر دهد. اما در صورتی که شما تمایلی به استفاده از سایزهای پیش‌فرض وردپرس نداشته باشید و بخواهید سایزهای مورد نظر خود را به صورت دستی وارد کنید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. جهت تغییر اندازه تصویر شاخص در وردپرس و همچنین سایر تصاویر مقالات در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

تغییر سایز تصویر شاخص در وردپرس

به طور پیش‌فرض، شما می‌توانید سایز تصاویر را پس از آپلود در وردپرس از قسمت تنظیمات به سه سایز بند انگشتی، متوسط و بزرگ تغییر دهید. sizes بعضی مواقع ممکن است سایز تصویر بندانگشتی که برای هر پست در پوسته خود فراخوانی می‌کنید، با سایز مورد نظر شما تفاوت داشته باشد. وردپرس برای حل این مشکل تابع add_image_size را در نظر گرفته است. برای تغییر سایز تصاویر بند انگشتی در وردپرس می‌توانیم به سادگی با استفاده از این تابع یک سایز تصویر جدید تعریف کنیم و از این پس تصاویر آپلود شده با این سایز نیز ذخیره خواهند شد.

افزودن اندازه دلخواه برای تصاویر شاخص

<?php add_image_size( $name, $width, $height, $crop ); ?>
این تابع چهار پارامتر دریافت می‌کند که به ترتیب نام، عرض، ارتفاع و اجازه‌ی بریدن تصاویر را تعیین می‌کنند. پارامتر [tag]$crop[/tag] بولین است و مقدار true یا false می‌گیرد که به صورت پیشفرض false است. (پارامتر [tag]$crop[/tag] از نسخه ی 3.9 به وردپرس اضافه شده است) برای مثال می‌خواهیم تصاویری که آپلود می‌کنیم در سایز 170 در 200 هم ذخیره شوند و در صورت بزرگ بودن تصویر، قسمت اضافه بریده شود. برای این منظور کافیست کدهای زیر را به فایل functions.php پوسته اضافه کنید تا سایز جدید به تصاویر شما اضافه شود.
//Add New Image Size
add_image_size('post-thumbnail', 170, 200, true); //post-thumbnail
تصاویری که از این پس آپلود می‌کنید در سایز جدید نیز ذخیره خواهند شد.
همانند مثال بالا به سادگی می‌توانید اندازه ی دلخواه خود را به تصاویر وردپرس اضافه کنید و سپس به روش زیر از آن‌ها استفاده کنید.
 <?php the_post_thumbnail( 'post-thumbnail'); ?>
در این‌جا، نامی که هنگام اضافه‌کردن سایز جدید تعریف کردیم، در پارامتر تابع the_post_thumbnail قرار می‌گیرد.

 حذف کردن سایز تصویر

در صورتی که از سایز‌های پیش‌فرض تصاویر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید برای جلوگیری از حجیم شدن اطلاعات سایت خود آن‌ها را حذف کنید. فیلتر intermediate_image_sizes_advanced تمامی سایزهای تصاویر تعریف شده را درون یک آرایه برمی‌گرداند که ما می‌توانیم توسط تابع unset() در PHP، سایزهای مورد نظر را حذف کنیم.
function remove_default_img($sizes) {
    unset( $sizes['medium']);
    unset( $sizes['large']); 
    unset( $sizes['thumbnail']);
    return $sizes;
}
add_filter('intermediate_image_sizes_advanced', 'remove_default_img');

افزونه‌های تغییر سایز تصاویر وردپرس

یکی از حرفه‌ای‌ترین افزونه‌های تغییر سایز تصاویر در وردپرس، افزونه‌ی Imsanity می‌باشد. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید پس از اقدام به نصب و فعال‌سازی، سایز مورد نظر خود را تعریف کرده و سایز تصاویر موجود در وب سایت خود را به صورت گروهی تغییر دهید. همچنین امکان تغییر فرمت تصاویر نیز در این افزونه برای شما وجود دارد. جمع‌بندی: ممکن است تغییر سایز تصاویر وب سایت با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ‌، عملی زمان‌بر و خسته‌کننده باشد و شما بخواهید برای نمایش بهتر تصاویر سایت به کاربران، به صورت خودکار سایز آن‌ها را یکدست کرده و در اندازه‌ی دلخواه خود به کاربران نمایش دهید. برای این منظور در این مقاله دو روش برای تغییر اندازه تصویر شاخص در وردپرس معرفی شد؛ تعریف سایز جدید برای تصاویر سایت ‌های وردپرسی با استفاده کدنویسی و افزونه‌ی حرفه‌ای Imsanity. شما می‌توانید بر حسب نیاز و تمایل خود از هر کدام از روش‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر درباره وردپرس به صفحه آموزش افزایش امنیت در وردپرس مراجعه نمایید. نظر شما در رابطه با تغییر سایز تصاویر سایت‌های وردپرسی چیست؟ شما کدام یک از روش‌ها را ترجیح می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی وردپرس علاقه داری، شرکت در دوره پلاگین نویسی وردپرس را پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در این دوره، در کمتر از یکسال به یک متخصص وردپرس همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده استخدام، دریافت پروژه و پیاده‌سازی قالب و پلاگین‌های وردپرسی هستی.
۱۸ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۱۷

سلام. ممنونم. من قطعه کد رو تغییر دادم و داخل فانکشن گذاشتم. قسمتی که گفتین به روش زیر استفاده کنید رو کجا باید استفاده کنیم دقیقا؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

درود شما این تابع رو در قالب خودتون پیدا میکنید و مطابق با توضیحات داده شده یک پارامتر ورودی این تابع میدید.

رضا ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷

سلام خسته نباشید امیدوارم پس از تایید نظر و پاسخ به ایمیل م خبر بده :D من یک سوال بنظر ساده دارم ! من میخوام همه عکس هایی که توی سایتم آپلود میکنم ( همه همه همه) تبدیل به یک اندازه مثل ۷۵۰در۳۰۰ پیکسل بشوند!‌ میهوام از هر عکس فقط یه دونه باشه اون یه دونه هم همون سایزی باشه که گفتم *****مهم مهم مهم مهم *** میخوام موقع آپلود عکس اگر عکس بزرگ بود به من اجازه بده که بگم کدوم قسمت رو برش دهد باید چکار کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید :sad: :sad: خیلی ممنون میشم

وحید صالحی ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲

دوست عزیز سوالتون رو در انجمن مطرح کنید

رضا ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴

فکر کردم مرتبط با موضوع هست چشم دوست عزیز

وحید صالحی ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۱۶

بحث ارتباط مطرح نیست ممکنه یک مطلبی خیلی موارد بهش مرتبط(مثل کدهاش) باشه از جهات مختلف... نظرات یک مطلب صرفا مختص مطالب و موارد همون مطلبه و موارد مشابه باید در انجمن مطرح بشه که به نفع خودتونه اونجا سوالاتون رو تمام کاربران سایت می‌بینن و درصد پاسخ گویی بهش خیلی بالاتره ولی در نظرات فقط مدیران می‌بینند و اگر نویسنده مطلب نباشه قطعا پاسخی نخواهید گرفت

امیر ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۲۲

سلام بنده تو قالبم از 6 سایز مختلف بهره می‌گیرم که به اینصورت تو قالب فانکشن تعریف شده: add_theme_support( 'post-thumbnails' ); add_image_size( 'thumb200', 200, 170, true ); add_image_size( 'thumb120', 120, 60, true ); add_image_size( 'thumb60', 60, 30, true ); add_image_size( 'thumb50', 50, 50, true ); add_image_size( 'thumb180', 180, 90, true ); وقتی تاپیکی رو ارسال می‌کنم که محتوی 10 تا عکس هست برای هر کدوم از عکس‌ها اندازه هارو اعمال می‌کنه یعنی میشه جمعا 50 تا عکس که این خوب نیست چطوری می‌تونم این مشکل رو برطرف کنم اصولا فقط باید وقتی تصویر شاخص روموقه ارسال انتخاب می‌کنم برا اون اندازه هارو درست کنه نه بقیه عکس‌های موجود داخل پست رو

وحید صالحی ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹

دوست عزیز سوالتون رو در انجمن مطرح کنید

Mohsen ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸

دوست عزیز اگه من میخوام از تصویر شاخص در یک حلقه مطلب استفاده کنم و مشکل اینجاست که در حلقه من از روش masonry برای کنار هم قرار گرفتن مطالب استفاده شده و این یعنی طول و عرض‌های مختلف برای هر تصویر از هر مطلب برای رفع این مشکل چه راهی پیشنهاد میکنید؟

دوست ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۴۲

داداش دستت در د نکنه

Mahmood Dabestani ۰۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۰

درود بر شما. ولی منظور بنده یه چیزی مثل کاری هست که افزونه ی seo friendly image انجام میده. یعنی به صورت خودکار ویژگی alt و title رو به تصاویر سایت اضافه می‌کنه. بنده کدی یا افزونه ای میخوام که ویژگی width و height رو به تصاویر سایتم اضافه کنه.

Mahmood Dabestani ۰۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

درود بر شما. مطلب واقعا مفیدی بود. اما در قسمتی از سایتتون به چشمم خورده بود که در مورد آنالیز وبسایت توسط Gtmetrix صحبت کرده بودید. تو این سایت تصاویری که دارای اندازه نباشند رو مشخص میکنه و میخواد که برای اون تصاویر اندازه تعریف کنیم. سوالی که بنده دارم اینه که من از یک تصویر بارها به عنوان تصویر شاخص تو سایتم استفاده کردم که متاسفانه اندازه براش تعریف نشده. http://www.arize.ir کدی نیست که بشه بوسیله ی اون همه ی تصاویر سایت رو دارای اندازه ی دلخواه کرد؟ منظور بنده برای سئو شدن تصاویر هستش نه اندازه ی تصاویری که قراره از این به بعد آپلود کنیم. خیلی ممنون و سپاس. :shock:

لقمان آوند ۰۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰

در خود تابع <a href="http://codex.wordpress.org/Function_Reference/the_post_thumbnail" target="_blank" rel="nofollow">the_post_thumbnail </a>می تونی عرض و ارتفاع رو تعین کنی .

علی امینی ۰۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰

جواب آقا لقمان هم صحیحه ولی اگه تصویری به اون اندازه وجود نداشته باشه، تصویر به همون اندازه ی کاملش قرار میگیره.

ugd ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۴۹

مرسی برای کد حالا ما بخوایم مطالب تصادفی داشته باشیم چه کنیم حالا اگه ما بخوایم یه ستون مطالب تصادفی همراه با توضیحات و تصویر شاخص داشته باشیم چه کنیم؟

وحید صالحی ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

توابع زیادی موجود هست در گوگل عبارت <strong>کد نمایش مطالب تصاوفی همراه با تصویر شاخص برای وردپرس</strong> رو جستجو کنید کدهای زیادی پیدا می‌کنید...

علی امینی ۰۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

اگه منظورتون اینه که تصاویر شاخص قبلی رو هم به سایز جدید که تعریف می‌کنید تغییر سایز بدید باید از افزونه ی <a href="https://wordpress.org/plugins/regenerate-thumbnails/" rel="nofollow">Regenerate Thumbnails</a> استفاده کنید. ابتدا اندازه‌های مورد نیازتونو تعریف کنید و بعد از نصب و فعالسازی افزونه، گزینه ی جدیدی در قسمت ابزارها (Regen. Thumbnails) اضافه میشه. به اون قسمت برید و بعد روی دکمه ی Regenerate All Thumbnails کلیک کنید؛ صبر کنید تا همه ی تصاویر به سایز جدید تغییر اندازه بدن. کار تمومه

وحید صالحی ۰۲ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۱۸

به مورد خوبی اشاره کردید... ممنون

  • تغییر سایز تصویر شاخص در وردپرس
  • افزونه‌های تغییر سایز تصاویر وردپرس
اشتراک گذاری مقاله در :