تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ مبین طهماسبی اصل
چند سوال مرتبط با بازار کار
جامعه ری اکت ایجاد شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۰

استاد بنده الان الان چند وفته دارم آگهی‌های مربوط به استخدام ر. نگاه میکنم و تویه تقریبا همشون میگن باید restful api رو بلد باشی. ولی وقتی دربارش سرچ میکنم میگن برای بک انده . میشه دقیقا این چیه که میگن باید یاد بگیریم و اینکه اگر سایتی میشناسین که دراین باره توضیح کاملی داده باشه ممنون میشم بهم معرفیش کنین.

سوال بعدیم اینه که آیا امکانش هست که با ریکت سایت‌های چند صفحه ای بزنیم.، چون چیزی تا یاد گرفتیم تقریبا در تمام موارد پروژه‌های تک صفحه ای بوده و اگر امکانش هست چجوری باید state هارو نگه داری کنیم . چون یک مورد که یه چیز کوچیکی بنویسم برنامه کرش کرد و خطای تعداد زیاده re-rendering داد (state هارو تو چندتا کامپوننت نگه میداشتم و از اون موقع همش برام سوال بوده پروژه‌های بزرگ چجوری state هاشون رو نگه دارین میکنن).

و آخرین سوالم هم اینه که اینه چون من بک اند بلد . منطقی هستش که فرانت یک سایت رو ریکت بزنم و بک همون سایت رو با وردپرس هندل کنم؟

ببخشید سوالام خیلی زیاده. لطف میکنین که جواب این سوالا رو بدین

سلام

پیاده سازی restful api شامل مجموعی از قوانین هست که پیاده سازی اون مربوط میشه به بک اند و به عتوان یک فرانت اند دولوپر شما فقط طبق داکیومنتی که تیم بک اند در اختیارتون قرار میده از اون استفاده بکنید.در حدی که تفاوت انواع method‌ها (get، post و ...) انواع status code رو بدونید تقریبا برای شروع مشکلی ندارید.

یکی از راحت‌ترین روش‌ها تمرین این هست که از json-server استفاده بکنید و یه سرور fake بالا بیارید یا از نمونه آماده اون در jsonplaceholder برای تمرین استفاده بکنید (از هر دو این مواردی که گفتم در طول دوره هم استفاده شده) اگر بتونید به راحتی اطلاعات رو با استفاده از این مواردی که اشاره کردم دریافت و ارسال بکنید عملا دیگه مشکلی در این زمین ندارید


در مورد پیاده سازی برنامه‌های چند صفحه و state کامل در جلسات آینده توضیح داده شده


اگر از react استفاده بکنید تفاوتی نداره که سمت بک اند از چه فریم ورک یا زبانی استفاده میکنید فقط مهم این که یک api وجود داشته باشه که بتونید توسط react اونها رو فراخوانی بکنید

بهترین پاسخ
مجتبی سوری ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۶