تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ پژمان آزاد
فضای BackStack
پوریا شفیعی حل شده توسط پوریا شفیعی

درود

 

آیا هر اپلیکیشنی به تنهایی فضای موقت BackStack تولید میکنه یا این فضا متعلق به خود اندروید هست که در اختیار برنامه‌های مختلف قرار میگیره؟

یعنی اگر دو سه تا برنامه بصورت همزمان باز باشن به تعداد این برنامه‌ها فضای BackStack داریم یا خیر

یک App، معمولاً از چندین activity تشکیل می‌شود که وابستگی کمی (loosely bound) به هم دارند. معمولاً یکی از آنها activity اصلی است، که در هنگام شروع کاربرد به عنوان اولین صفحه نمایش داده می‌شود. هر activity می‌تواند برای انجام کارهای مختلف دیگر activity‌های دیگری را نیز فراخوانی کند. نحوه مدیریت activity‌ها در اندروید به صورت پشته ایی (back stack) است.
هر زمان که یک activity جدید شروع می‌شود، بر بالای پشته قرار می‌گیرد و به کاربر نمایش داده می‌شود و activity قبلی متوقف و وضعیت آن در پشته نگهداری می‌شود. همانطور که می‌دانید، پشته، صفی است که از مکانیزم "last in, first out" استفاده می‌کند، بنابراین هنگامی که کار کاربر با activity در حال اجرا تمام شود و دکمه عقب را انتخاب کند، activity در حال اجرا که در بالای پشته قراردارد از بین می‌رود و سیستم activity متوقف شده قبلی را نمایش می‌دهد. هنگامی که یک activity به خاطر شروع یک activity دیگر متوقف می‌شود، activity در حال توقف، با استفاده از متدهای callback که برای این کار در نظر گرفته شده است از تغییر وضعیت خود مطلع شود و می‌تواند قبل از توقف کامل، وضعیت خود را ذخیره کند.

و در انتها هر برنامه بک استک مربوط به خود را داراست .

بهترین پاسخ
پوریا شفیعی ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۴۶