تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ shirinmohamadi
AJAX یا fetch
جامعه جاوا اسکریپت ایجاد شده در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم تو این قسمت برای من که هدفم سمت front, بهتر که ajax و یادبگیرم یا fetch.

 

سلام،

در میان انتخاب‌های مختلف، Fetch API به عنوان یک روش مدرن‌تر برای انجام درخواست‌های HTTP شناخته می‌شود که با استفاده از Promises، کار با عملیات‌های Async را ساده‌تر می‌کند.

از طرف دیگر، AJAX (به ویژه از طریق XMLHttpRequest) روش سنتی‌تری برای انجام همین کار است و در مواردی که با مرورگرهای قدیمی‌تر کار می‌کنید مفید است.

مورد دیگری بنام Axios نیز یک کتابخانه قدرتمند است که بر پایه XMLHttpRequest ساخته شده و امکاناتی مشابه با Fetch API را فراهم می‌کند، اما با رابط برنامه‌نویسی ساده‌تر و پشتیبانی بهتر از پیکربندی درخواست‌ها و پاسخ‌ها. (در زمان کار با فریمورک‌های جاوااسکریپت بسیار پرکاربرد است.)

در نهایت، انتخاب بین Fetch و AJAX (و استفاده از کتابخانه‌هایی مانند Axios که روی XMLHttpRequest ساخته شده‌اند) به نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال رویکردی مدرن هستید و نیازی به پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی‌تر ندارید، Fetch گزینه خوبی است. اما، آشنایی با Axios نیز می‌تواند بسیار مفید باشد، به خصوص برای پروژه‌هایی که از امکانات پیشرفته‌تری نیاز دارند. در هر صورت، دانستن هر دو و درک زمان و مکان استفاده از آن‌ها می‌تواند به شما در پیشبرد پروژه‌های فرانت‌اند کمک کند.

محسن موحد ۰۲ فروردین ۱۴۰۳، ۰۵:۲۶