رونمایی از پخته‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات آموزشی سون‌لرن با کلی آفرهای ویژه🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳ محسن محمدی رهنما
استفاده از flutter gen برای زمانی که نام فایل‌ها متغییر باشه
جامعه فلاتر ایجاد شده در ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

عرض سلام و ادب خدمت استاد محترم و دوستان عزیز ، خدمتتون عارضم برای زمانی که ما مثلا آدرس و نام فایل‌های داینامیک داریم، اول اینکه آیا باز میتونیم ازهمین flutter gen استفاده کنیم؟ اگه بله ممنون میشم با یک مثال توضیح بدید

منظور از نام فایل داینامیک چی هست. بیشتر توضیح بدین

مهرداد فدایی ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۴۵

سلام مجدد دوست خوبم ، منظور از داینامیک بودن نام فایل اینه شما نام فایل ثابتی ندارید (یعنی hard code نیست ) و اسامی فایل هاتون ممکنه از یه api بیاد که مشخص نیست اسم فایل‌ها چیه . یا بزار بهتر بگم ، همین پروژه که الان داریم پیش میبریم (تصویر پایین) ما نیومدیم دونه به دونه نام فایل هارو بنویسیم درسته ؟ اومدیم یه Fake data ایجاد کردیم و گفتیم لیست تصاویر (با استفاده از template string) بیاد به این شکل بخونه . سوال من اینجاست آیا این package برای اینجا هم کاربرد داره یا نه فقط برای url‌ها ثابت مثل ست کردن فونت‌ها و ... کاربرد داره.

f132-code.png

محسن محمدی رهنما ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱

سلام. ببینید کاربرد fluttergen برای فایل‌های asset است هست و برای دسترسی به چنین فایل هایی که به صورت محلی در پروژه قرارگرفتند استفاده میشه. اگر بنا به این باشه که چیزی به صورت پویا استفاده بشه نمی‌تونید از fluttergen استفاده کنید. مگر اینکه باتوجه به شرایط کد خودتون فرضا تابعی بنویسید و نگاشتی بین این دو برقرار کنید.

بهترین پاسخ
یلدا محصلی ۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲