بهت اکیدا پیشنهاد میکنم برای بهتر شدن توانایی یادگیری و سرچ کردنت یکسری سوالات ساده رو واقعا به انگلیسی سرچ کن.
کتابخانه `string` در پایتون شامل مجموعهای از ابزارها و توابع هست که برای کار با رشتهها (strings) مورد استفاده قرار میگیرد. این کتابخانه از قابلیتهای مختلفی برای کار با رشتهها برخوردار هست و امکاناتی برای تغییر و مدیریت رشتهها ارائه میدهد.
به بعضی از ویژگیها و توابع کتابخانه `string` میشه به موارد زیر اشاره کرد:
1. `string.ascii_letters`: یک رشته شامل تمام حروف الفبای انگلیسی بزرگ و کوچک.
2. `string.ascii_lowercase`: یک رشته شامل تمام حروف کوچک الفبای انگلیسی.
3. `string.ascii_uppercase`: یک رشته شامل تمام حروف بزرگ الفبای انگلیسی.
4. `string.digits`: یک رشته شامل تمام اعداد از 0 تا 9.
5. `string.punctuation`: یک رشته شامل کاراکترهای نشانگر (علائم نگارشی) از جمله علائم نگارشی مانند نقطه، ویرگول، و دیگر کاراکترها.
6. `string.printable`: یک رشته شامل کلیه کاراکترهای قابل چاپ که شامل تمامی کاراکترهای `digits`، `ascii_letters` و `punctuation` است.
7. `string.capwords(s)`: تابعی که رشته ورودی `s` رو به صورت camel case (نوعی استاندارد نامگذاری در برنامهنویسی که کلمات پشت سر هم قرار گرفته باشند و هر کلمه اول با حرف بزرگ شروع شود) تغییر میدهد.
8. `string.Formatter`: یک کلاس هست که برای فرمتبندی رشتهها به کار میرود و توابعی برای جایگذاری مقادیر متغیر در رشتهها ارائه میدهد.
9. `string.Template`: یک کلاس هست که از رشتههای قالببندی شده استفاده میکنه و امکان جایگذاری مقادیر متغیر در قالبها رو فراهم میکنه .
از آنجا که کتابخانه `string` از قابلیتهای مختلفی برای کار با رشتهها پشتیبانی میکنه ، بسیاری از عملیاتهای مرتبط با مدیریت رشتهها میتونه با استفاده از این کتابخانه انجام بشه. از جمله مدیریت تصاویر، رمزنگاری، عملیات کاراکتری و موارد دیگر.