تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳ milad karimi
نشناختن تگ مربوطه با استفاده از آی دی
جامعه جاوا اسکریپت ایجاد شده در ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

با سلام نمیدونم چرا تگ مورد نظر من در سند html که براش آی دی انتخاب کردم به هیچ وجه شناخته نمیشه ، خاطر هم هست که قبلا استاد گفتند که هرتگی که براش آی دی ست بشه درون سند موتور جاوااسکریپت براش یک آبجکت میسازه میشه توسط نام آی دی به آن المنت دسترسی داشته باشیم اما من تو کد جاوااسکریتپم هرکاری میکنم نمیدونم چرا تگ من رو نمیشناسه حتی از ویژگی doucument.get elemntById هم استفادده کردم اما نمیوتنم به تگ دسترسی داشته باشم و جالب اینکه هیچ اروری هم تو کنسول لاگ نمیده بهم

سلام میلاد عزیز، این ویژگی که بصورت مستقیم از طریق آیدی به Dom دسترسی داشته باشی رو بعضی از مرورگرها ساپورت میکنن، احتمالا بخاطر همین هست که براتون کار نمیکنه. مورد "doucument.get elemntById" که گفتید غلط املایی داره و باز هم طبیعیه که کار نکنه.

متونید از document.querySelector('#id') یا document.getElementById('id') به المنت مدنظرتون دسترسی داشته باشید.

صادق برزگر ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

اما من از طریق مرورگر گوگل کروم دارم کار میکنم یعنی مرورگر کروم ساپوت نمیکنه ؟؟ و با توجه به این توضیحی که شما دادید آیا استفاده از این ویژگی بین برنامه نویسان رایج هست و توصیه میشه یا خیر ؟؟


milad karimi ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶

ممکنه ورژنی که استفاده میکنید ساپورت نکنه، به هرحال توصیه میشه از روش استاندارد یعنی getElementById یا querySelector یا متدهای مشابه برای گرفتن dom استفاده کنید.

بهترین پاسخ
صادق برزگر ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷