۳ نیکان میرحسینی
استک و کانتینر
جامعه فلاتر ایجاد شده در ۲۹ دی ۱۴۰۱

سلام

یه سوالی برام بوجود اومد چرا ما تونستیم که بیایم و چند تا کانتینر رو روی هم بذاریم ولی وقتی خواستیم که بیایم یک آیکون (که در اینجا در واقع عکس هست) رو روی کانتینر بذاریم نیاز به استک پیدا کردیم؟

سلام. قسمت اول سوالتون منظورتون کدوم قسمت هست؟

یلدا محصلی ۰۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵

برای نوشتن کد‌های بخش استوری، اومدیم و یه container به صورت gradient ساختیم، بعد اومدیم روی همین یه کانینر دیگه به رنگ سفید روش گذاشتیم، بعد باز اومدیم روی این یه کانتینر دیگه که حاوی عکس بود گذاشتیم.

تا اینجا نیازی به stack نداشتیم، ولی وقتی خواستیم که یه image بذاریم گوشه پایین container اومدیم از stack استفاده کردیم تا بشه روی container گذاشت، سوالی که برام پیش اومد اینکه، چرا برای اینکه container ‌ها رو روی هم بذاریم نیازی به استک نداشتیم، ولی وقتی خواستیم image رو قرار بدیم به stack نیازپیدا کردیم؟

نیکان میرحسینی ۰۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱

متوجه منظورتون شدم. Container‌ها روی هم قرار نگرفتن. داخل هم و تو در تو هستند و علت چندتا بودنش بخاطر ui استوری‌ها (گرادینت، border radius) است. ولی stack اینجوریه که ویجت‌ها دقیقا روی هم قرار میگیرند. در استک ما لیستی از ویجت‌ها رو بهش میدیم و اون به ترتیب این ویجت‌ها رو روی هم قرار میده.

نکته مهم‌تر اینه که برای پیاده سازی یک کد لزوما یک راه وجود نداره. ممکنه شما بتونید بخش Container‌ها رو با استک یا ویجت دیگه هم پیاده سازی کنید.

بهترین پاسخ
یلدا محصلی ۰۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۸