با یک تیر دو نشان بزنید🎯 یک هدیه ۳ میلیون تومانی به همراه ۲۵٪ تخفیف روی همه دوره‌های متخصص😍
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ علی اخوان
مرتبط با رشته تحصیلی
جامعه مبانی و اصول برنامه نویسی ایجاد شده در ۲۹ دی ۱۴۰۱

سلام من 24 سالمه و به دلایلی تو زندگیم اشتباهاتی داشتم و الان حدود 1.5 سال دیگه باید بخونم تا لیسانس(رشته اقتصاد) بگیرم. تصمیم داشتم از دانشگاه انصراف بدم و اول سربازی برم و بعد از اون در سن 26 سالگی وارد آموزش و استخدام در شرکت‌ها بشم( طراحی وب) به نظر شما شرکت‌ها از ما حتما یک مدرک حداقل لیسانس(حتی غیرمرتبط) میخوان؟ تو یه دوراهی موندم

1)ادامه بدم و 1.5 سال از عمرم رو بیشتر تلف کنم تا یه لیسانسی بگیرم و تازه تو 28 سالگی شروع به آموزش کنم

2)یا اینکه انصراف بدم تا حداقل زودتر وارد بازار کار بشم و آموزش ببینم

نظر شما به عنوان یک برادر یا خواهر بزرگتر چیه؟ چی کار کنم؟

درود

مدرک غیرمرتبط در کاریابی حوزه برنامه نویسی بی تاثیر هست اما با توجه به شرایط و فشارهای جامعه در خصوص تحصیلات توصیه میکنم که لیسانس رو کامل کنید. شما دو سوم از راه اقتصاد رو رفتید و بهتره که همزمان با تحصیل یادگیری برنامه نویسی رو شروع کنید. (البته بهتره با یک مشاور آگاه هم مشورت کنید که تیپ شخصیتی، شرایط زندگی تون و اهدافتون رو بهتر میشناسه) با این کار میتونید سربازی رو عقب بندازید و نهایتا برای ارشد کامپیوتر شرکت کنید. (برای ارشد خداروشکر لیسانس مرتبط نیاز نیست)

از 18 تا 24 سالگی رو از دست دادید اما با تلاش و روحیه مثبت و برنامه ریزی مناسب میتونید در بازه سه سال هم سابقه کار برنامه نویسی ایجاد کنید، هم لیسانس بگیرید و هم با گرفتن ارشد مرتبط استخدامتون رو تضمین کنید. نگران نباشید، اگر در این سه سال باید تمام تمرکزتون رو روی این سه هدف بگذارید موفق خواهید شد.

نازنین کریمی مقدم ۲۹ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۸