تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ مهشاد آرمون
design pattern
جامعه طراحی رابط و تجربه کاربری ایجاد شده در ۱۴ دی ۱۴۰۱

سلام و خسته نباشید

ما برا طراحی هم باخذ برا اندروید طراحی کنیم و هم آيفون؟

با توجه به تفاوت design pattern‌های این دو میگم

سلام وقتتون بخیر.

این موضوع به فاکتور‌های متعدد، تصمیم گیری مدیر محصول و کارفرما بستگی داره، فاکتورهایی مثل ددلاین پروژه، تعداد نیرو و بودجه و... .

در حالت کلی در مورد native app‌ها بهتره اصول مربوط به هر پلتفرم در طراحی رابط کاربری رعایت بشه. چون ممکنه تجربه کاربری رو در مواردی تحت الشعاع قرار بده، مثلا در موارد مهم: مثل دکمه back یا موارد مربوط به nav و tab و نمایش date picker، action menu تفاوت هایی وجود داره و باید در نظر گرفته بشه.

من لینکی رو در انتها واستون قرار میدم، میتونین مطالعه کنید.

اما در دولوپ مثلا با کمک react native میشه یک جا هم برای ios و هم برای اندروید کد نویسی کرد اما بعضی از ویژگی هایی که در بالا در مورد طراحی بهش اشاره کردم، اون قسمت از کدها براساس نوع سیستم عامل کاستومایز میشند.

البته امروزه با اومدن تکنولوژی pwa خیلی از این مشکلات به صورتی (و با تصمیم و هدف افراد در انتخاب این تکنولوژی) دیگه کمتر شده، درواقع شما با انتخاب این تکنولوژی به راحتی با یک ui و از طریق مرورگر میتونین اپ خودتون رو در دسترس افراد قرار بدین و در مقایسه با اپ‌های native نیازی به دانلود‌های با حجم بالا هم ندارند. ( در ظاهر شبیه همون native هست و ui‌ها یکسانه ) و همیشه هم آپدیته ( به دلیل تکنولوژی service.worker ). در واقع شما با یه تیر چند نشون میزنین، هم رسپانسیو هستند، هم کلی مزایای دیگه دارند.اما انتخاب این‌ها به تصمیم تیم و فاکتورهای یک پروژه و اهداف برمیگرده.


https://www.learnui.design/blog/ios-vs-android-app-ui-design-complete-guide.html#overview

بهترین پاسخ
هیبا آزاد ۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵