تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ gity ghasemi
در مورد دوره و فصل مربوط تست نویسی
جامعه ری اکت ایجاد شده در ۱۰ دی ۱۴۰۱

سلام و خسته نباشید خدمت جناب مهندس . بسیار ممنونم بابت دوره خوبتون من قبلا ری اکت رو کار کرده بودم اما بدلیل اینکه دو سالی روی svelte کار میکردم یسری موارد از ذهنم کمرنگ شده بود. میخواستم مرور سریعی روی ریاکت و تغییراتش داشته باشم دوره رو تهیه کردم.

بنظرم یکی از کاملترین و پر محتواترین دوره هایی بود که دیدم. نکات ریز بسیار مهم و عمیق و قشنگی تو این دوره ازتون یاد گرفتم که درک عمیقتری نسبت به دانسته هام بهم داد. واقعا خسته نباشید میگم بابت این دوره خوبتون.

مورد بعد در مورد فصل تست هم خیلی خوب بودن . اما دو تا مساله توی تست نویسی سمت فرانت من هنوز باهاش مشکل دارم . ما برای اپمون از e2e با cypress استفاده کردیم که همه جوره مفید بود و بیجایی رسیدیم گفتیم فرانت فقط e2e و بس. اما بازم اون خلا تست رو برای بعضی لاجیکای مهم تو کد حس میکردیم که گاها وابستگی شدیدی به یو آيمون داشت که شاید اون دوران بخاظر استفاده نادرست و زیاد از useffect‌ها این مشکل پیش اومده بود که عملا نمیتونستیم دیگه component test قوی بزنیم.مورد بعد اینکه برای component test بنظرم چالشی با react-testing-library و نمونه‌های مشابهش تو فریمورکای دیگه داشتیم اینه که گاها تحت شرایطی قابل اعتماد نیس چون ما یو آیی نداریم و صرفا با همون آبجکت دام بدون بروزر کار میکنیم. سر این ریسرچ زیادی انجام دادیم که بنظرم یکی از بهترین ابزارا playwright بود که هم حالت هدلس و هم تست بروزر داره سرعتش بسیار خوب و قابلیت‌های زیادی داره. میشه ازش برای کامپوننت تست استفاده کرد که قابلیت اعتماد بیشتر بشه چون با ابزارای تستی که هدلسن و بدون بروزرن گاها تست پاس میشه اما چون المنت بدرستی لود نشده یا بهر دلیلی جواب درستی نمیده.

من خیلی علاقه مند به تست نویسی خصوصا سمت فرانت هستم اما رفرنس کاربردی یا حتی پروژه ای که عمیق و کاربردی تست فرانت زده باشه نتونستم پیداکنم. اگر رفرنس خوبی سراغ دارید ممنون میشم بهم معرفی کنید.

بازم بسیار ممنونم و لذت بردم از آموزشتون

موفق باشید. :)