تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ علی اصغر بایراملو
روش و اصول انجام کار
جامعه طراحی رابط و تجربه کاربری ایجاد شده در ۱۲ آذر ۱۴۰۱

سلام و درود بر شما

۱.جمع آوری اطلاعات و نیازمندی‌ها ( چه اطلاعاتی باید جمع آوری بشه ؟ ابزار و روشی وجود داره ؟ داکیومنت نمونه‌ای وجود داره واسش ؟

۲.پژوهش بر روی کاربر( چک لیستی داره ؟ چه تحقیقی باید انجام بدیم ؟ به چه روشی ؟)

مچکرممم از همراهی شما ??

سلام

وقتتون بخیر.

متد جمع آوری اطلاعات براساس نوع پروژه و هدف پروژه متفاوت انجام میشه و نتایج متفاوتی هم داره، مثلا از طرق زیر میتونین اقدام کنید:

  • مصاحبه با کاربر هدف
  • نظرسنجی(پرسش نامه هایی که میفرستند در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بعدا آنالیز می‌کنید)
  • آنالیز رقبا و بررسی نقاط ضعف و قدرتشون

در این روش و تا این لحظه ما فقط اطلاعات رو جمع آوری کردیم و دیتاها پخش و پلاس و بعدا باید به صورت کمی و کیفی آنالیز بشه، موقع آنالیزشون بعضی از نیازها حذف و بعضی اضافه میشه و دسته بندی میشه و نهایتا به هر دسته یک پرسونا میدند.

حالا پرسونا چیه؟ «نماینده ای از کاربران» - دسته ای از نیاز‌های شناخته شده توسط ما که براساس اطلاعات ما از مصاحبه با افراد و... بدست میاد. مثلا اسنپ اول فقط براساس تاکسی بود، نیاز کاربر بررسی شد و ارتقا داده شد، درواقع براساس نیاز کاربر و اطلاعات و داده‌های جمع آوری شده و آنالیز داده‌ها متوجه شدند که میتونند اپلیکیشن رو ارتقا بدند و نهایتا میشه محصولی که امروز میتونه کلی از نیازهای کاربران رو پوشش بده.




هیبا آزاد ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

مچکرممم، خیلی کامل جواب دادین.

فقط دلیل اینکه آموزش داده نمیشه چیه ؟ این توضیحات شما کامل هستن ول کلی، در خود دوره نباید تدریس بشه ؟ چون تا جایی که من متوجه شدم واقعا خیلی کلیدی و مهمه، نمیشه گفت اهمیت نداره یا به طراحی UI ارتباطی نداره.

علی اصغر بایراملو ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹