۶ عاطفه ملایی
نحوه جا گذاری آکولاد
جامعه فلاتر ایجاد شده در ۰۸ آذر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید ببخشید میشه درمورد نحوه جاگذاری آکولاد و درمورد steatmentوچه وقت از حروف انگلیسی بزرگ و چه وقت از حروف انگلیسی کوچک لستفاده کنیم توضیح بدید ممنون

dc2d-IMG_20221129_171314_231.jpgسلام ببخشید برای چی error میده؟

عاطفه ملایی ۰۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴

شما هر ما به ازای هر آکولادی که باز میکنید باید یه آکولاد بسته داشته باشید. شما خط 3 یه اکولاد باز دارید که خط 5 بسته شده. خط 1 هم یه اکولاد باز دیگه دارید اما بسته نشده و باعث خطا شده.

در مورد بخش دوم سوالتون در صورت امکان بیشتر توضیح بدید

یلدا محصلی ۰۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

ببخشید چه زمانی باید آکولاد رو بازکنیم؟چه زمانی ازش استفاده میشه؟

عاطفه ملایی ۰۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

فضای بین آکولاد باز و بسته یک scope یا دامنه محسوب میشه. مثلا بدنه ی if, for, توابع ، متد ها، کلاس‌ها و.. . شروع محدوده با اکولاد باز مشخص میشه و اتمامش با اکولاد بسته.

هر متغیری که تعریف میشه، فقط در اون حوزه شناخته میشه. به عنوان مثال اگر در بدنه ی if یک رشته به اسم s1 تعریف کنید، بعد از پایان اون if متغیر s1 دیگه شناخته نمیشه. این درمورد یک تابع نسبت به تابع دیگه هم صدق میکنه. متغیری که در تابع f1 تعریف میشه در تابعf2 قابل دسترسی نیست؛ و به همین ترتیب.

در صورتی که بدنه if شما شامل بیش از یک statement باشه و شما فراموش کنید اون‌ها در {} بذارید، صرفا اولین statement به عنوان بدنه if محسوب میشه.

مطلب زیاده، توصیه میکنم بخش‌های دامنه یک متغیر در برنامه نویسی و طول عمر متغیر در برنامه نویسی از این مقاله رو بخونید. هرجای مبهمی داشت بپرسید.

پ.ن: تمامی مثال هایی که با if زده شد، درمورد else هم صدق میکنه.

یلدا محصلی ۰۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵

ببخشید توابع و متدو کلاس چی هستن؟درجلسات بعدی درموردش توضیح داده شده؟

عاطفه ملایی ۰۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

بله. تابع همون فانکشن هست که مربوط به جلسه قبل هست. متد هم تابعی هست که در کلاس تعریف میشه. صرفا محل تعریفش متفاوت هست. کلاس هم در جلسه بعد توضیح داده میشه.

بهترین پاسخ
یلدا محصلی ۰۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸