تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ آیدا نورانی
دیزاین و کاربرد آن
جامعه طراحی رابط و تجربه کاربری ایجاد شده در ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید یه سوالی که داشتم این بود خب ما یه دیزاین طراحی میکنیم حالا یا برای اپ یا وب و کارفرما هم راضیه و خوشش امده ما از کجا متوجه بشیم که از این دیزاین کاربر هم راضیه حالا چه از لحاظ ضاهری چه ux ؟

سلام وقت بخیر. در طی دوره توضیح داده شد که در پروسه تولید یک محصول از بخش userflow و وایرفریم گرفته تا مرحله ui و نهایی شدن محصول، بسته به تایم و نوع پروژه ممکنه بارها از کاربرهای تصادفی و هدف، تست گرفته بشه و چالش‌ها و نوع رفتار کاربر با محصول ما در شرایط‌های مختلف بررسی بشه.

در واقع تست کاربردپذیری (usability test) برای همین موضوع هست که شما بعد از آماده کردن سناریو، در بخش‌های مختلف پروسه طراحی محصول، از کاربر تست میگیرید و براساس نتایج جمع آوری شده داده هارو تحلیل و براساس اون‌ها و اطلاعات تخصصی این حوزه، نتیجه گیری و تصمیم میگیرین.

بهترین پاسخ
هیبا آزاد ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲

موضوع تست کردن بعد از طراحی اتفاق میوفته. طراحی یعنی کل پروسه طراحی نه فقط طراحی رابط کاربری!

موضوعی داریم در طراحی به نام design thinking یا تفکر طراحی که محوریت اون براساس مراحل زیر هستش:

۱. همدلی با کاربر مخاطب به منظور رفع نیازها و چالش هاش

۲. بعد از همدلی باید سعی کنید که مشکلات و نیازهای اون کاربر رو رفع کنید و اینکار رو با طراحی انجام میدین. ( اینکه مشکل چیه و قراره چطوری حل بشه )

۳. توی این مرحله هرچی ایده دارین رو طراحی میکنین.

۴. توی این مرحله پرتوتایپ ( نمونه سازی ) رو آماده میکنید، چرا؟! به خاطر اینکه میخوایم باهاش از کاربرهامون تست بگیریم.

بعد این تست هاست که متوجه میشین مشکلات کجا هستند و چقدر راه حل هاتون تونسته واسه اون کاربر مفید باشه. توجه کنید که شما همیشه بعد از تست متوجه یک سری مشکلات میشید که برمیگردین و دوباره با طی کردین همین مراحل بالا اونارو اصلاح میکنید.


همچنین هرچی بیشتر پروژه بزنید، ترندهای روز رو بیشتر دنبال کنید و توی پروژه‌های واقعی درگیر بشین و اصولی کار کنید و همزمان مطالعه هم داشته باشین، علاوه بر تست‌ها ( متناسب با هر محصول)، تجربه‌های شما هم میتونن به شما تا حد زیادی کمک کنند که آیا این محصول مثلا از لحاظ رابط کاربری مناسب هست یا نه. یا مثلا فلان ایده به درد این پروژه میخوره یا نه.

هیبا آزاد ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴