شما داری یه پروژه طراحی رو استارت میزنی، مواردی در آینده پیش میاد که مثلا به شما میگند (کارفرما - مدیر پروژه - عواملی مثل ری برندینگ و تصمیمات جدید و ... ) که ما نمیخوایم این کارت یا این دکمه یا هرچیزی که توی صفحه هست، این استایل و شکل رو داشته باشه، خب شما میخوای بری دونه به دونه اینارو توی اون پروژه پیدا کنی دستی تغییر بدی؟! خب معلومه که نه،
اصلا گاهی وقتا شما وسط پروژه، دیگه طراح اون محصول نیستی، یه طراح دیگه میاد که کارشمارو ادامه بده، باید به راحتی بتونه این تغییرات رو اعمال کنه و کار رو جلو ببره، اینجاس که کامپوننتها به شما کمک میکنه، چطوری؟ شما و یا اون طراح جدید خیلی راحت میره توی بخش کامپوننتها و بعد توسط دسته بندی مشخص(دلیل تاکید بر اسم گذاری اصولی )، اون کامپوننت رو پیدا میکنه و تغییرات رو اعمال میکنه.
حالا مسئله ای که در مورد کامپوننتها مهم هستش، اسم گذاری اصولیه، چرا؟ چون به راحتی دسته بندی بشند و شما خیلی سریع بتونی از تب Assets بهشون دسترسی پیدا کنی، این تب بالا - چپ در فیگما قرار داره.
مثلا کامپوننتت مربوط به بخش فرم هست، پس دسته بندیت مربوط به form میشه و اسم گذاریت رو مثلا به صورت
Form/input/disabled
قرار میدی، ینی من توی دسته بندی form، اینپوتی دارم که وضعیت disabled داره. (این یک مثال به منظور تفهیم هستش ).
فوایدهای کامپوننتها به اینجا ختم نمیشه و ما موضوعی داریم تحت عنوان variants که شما بعدا با استفاده از این کامپوننتها و ورینتها خیلی خیلی میتونی کارت رو توی طراحی حرفه ایتر کنی و فقط با یک کلیک مثلا سوییچهای on و off و propertyهای مختلف برای آبجکت هات داشته باشی.
با اسم گذاری درست شما حتی کار دولوپر رو موقع خروجی گرفتن از موارد توی صفحه راحت میکنی، چون همه چیز مرتب و اصولی هست و موقع export هم به راحتی میتونه موارد رو از هم تفکیک کنه.
هیچ پروژه ای رو بدون کامپوننت شروع نکنید، چون شما بعنوان طراح حرفه ای، وقتت رو نباید صرف تغییراتی کنی که با کامپوننت ساختن میتونی توی دو ثانیه انجامش بدی. اولش ممکنه ساختنش کمی وقتت رو بگیره، اما بعدش نتایجش مثبته و سرعت عملت رو خیلی زیاد میکنه.