تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳ میلاد رماوندی
ip ‌ها چگونه صادر می‌شوند؟
جامعه جاوا اسکریپت ایجاد شده در ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر... اگر کامپیوتر ما مستقیم به مودمی وصل باشد که از تکنولوژی wifi پشتیبانی نکند به عبارتی مودمی باشد که فاقد روتر است در آن صورت آی پی خصوصی ما چگونه صادر می‌شود؟ می‌دانیم که وظیفه ی روتر‌ها آی پی دادن در سطح شبکه ی محلی است اما چون مودم ما فاقد روتر است این آی پی خصوصی چگونه صادر می‌شود؟ آیا کامپیوتر ما مستقیما از آی پی عمومی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کند؟

سلام وقتت بخیر .

فرض سوالتون کامل نیست . در واقع مودمی که از wifi پشتیانی نمیکنه بی نیاز از router نیست و مودم و router دو دستگاه مجزا هستند که کارهای متفاوتی انجام میدن ولی در بین عموم مردم اصطلاحا به دستگاه‌های رایجی که باهاش به اینترنت وصل می‌شوند مودم میگن که تعریف دقیقی نیست . برای اتصال به شبکه جهانی به هردوی مودم و روتر نیاز هست که معمولا شرکت‌های ارایه دهنده برای استفاده عموم پکیجی ارایه میدن که شامل هردو باشه . در واقع شما نمی‌تونید بدون استفاده از روتر به شبکه وصل باشید حتی اگر فقط یک اتصال داشته باشید .

برای اطلاع بیشتر در این مورد اینجا رو مطالعه کنید .

موفق باشید .


علیرضا ایمانی ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱

ممنون از پاسخ.. اگر فرض رو بر این بذاریم که مودم ما فاقد روتر باشد و کامپیوتر ما به آن متصل باشد آنگاه isp‌ها هم آی پی عمومی و هم آی پی خصوصی در ازای پرداخت مبلغی برای دسترسی به اینترنت به ما میدهند. این آی پی خصوصی از طریق خود روتر isp صادر شده است؟؟

میلاد رماوندی ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

سلام میلاد

یک سازمان استانداردی در دنیا وجود داره به نام Internet Assigned Numbers Authority به اختصار IANA

مسئولیت تقسیم آیپی‌ها به عهده اون هست. مثلا میشه این 200 میلیون آیپی برای فلان کشور و ....

isp‌ها هم بخشی از این آیپی‌ها رو می‌گیرند و بین مشتریانشون توزیع می‌کنند.

لقمان آوند ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۰۹