۰ دانشجوی سون‌لرن
توضیح مختصر TDA
جامعه مهندسی نرم افزار ایجاد شده در ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

قاعده اصلی این اصل اینه که، دیتا (Data) و رفتار (Behavior) رو باید کنار هم قرار بدیم و کار اصلی رو به Object‌ها بدیم.

و مضایای این اصل :

1 - خوانایی کد

2 - جلوگیری از تکرار کد‌ها (این اصل خیلی مهمه، چون پروژه وقتی بزرگ بشه و این اصل رو رعایت نکنیم، بوووم :)))) )

3 - جلوگیری از کم خونی مدل :) (Anemic model)

anemic model یعنی چی : به model یا class هایی میگن که داده دارن اما رفتار هاشون جداست، و این میشه که میگیم مدل کم خونه.