تابستون داره تموم میشه ها، فرصت‌ها محدودن کلی آفر جذاب در کمپین تابستون🔥👇
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴ رامهر
یکی از فرق‌های بین زبان جاواسکریپت
جامعه جاوا اسکریپت ایجاد شده در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید

در ابتدای ویدعو یکی از ویزگی‌های جاواسکریپت پیاده سازی انیمیشن معرفی شد و من سوالم این بود طبق اینکه جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی هستش ، آیا میشه با زبان برنامه نویسی دیگری مثل c++ ، python این ویژگی پیاده سازی انیمیشن جاوااسکریپت رو در صفحه وب با این دو زبان پیاده سازی کرد؟ یا این زبان‌ها قابلیت این پیاده سازی رو ندارند؟

سلام وقت بخیر .

مرورگر‌ها در بین زبان‌های برنامه نویسی ، جاوااسکریپت رو اجرا میکنن و به همین دلیل هست که اگر می‌خواید انیمیشنی روی مرورگر اجرا کنید باید با js باشه و زبان‌های دیگه به صورت مستقیم نمیتونن روی مرورگر اجرا بشن .

اگر سوالتون حل نشد بفرمایید بیشتر توضیح بدم .

موفق باشید.

علیرضا ایمانی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

خیلی ممنون کامل متوجه شدم فقط پس در واقع مرورگر‌ها رندر نمیکنن سایر زبان‌های برنامه نویسی برای انیمیشن؟ و برای رندر کردن جاوااسکریپت ساخته شدند؟

رامهر ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵

بله مرورگر‌ها فقط js رو اجرا میکنن و زبان‌های دیگه رو نمیتونن اجرا کنن .(رندر شاید در اینجا معنی کاملی نده).

البته این رو در حالتی که بخواید به صورت خالص از زبان دیگه ای استفاده کنید میگم . در بعضی موارد زبان‌های دیگه رو با روش‌های دیگه مثل تفسیر به js میشه استفاده کرد.

مثلا پروژه ای به اسم pyscript وجود داره که میگه میتونید کد‌های python رو در browser اجرا کنید . پروژه خیلی نو هست و در مرحله alpha قرار داره ولی اگر علاقه مند بودید میتونید برید بخونید.

موفق باشید.

بهترین پاسخ
علیرضا ایمانی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸

خیلی ممنون از شما

رامهر ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴