کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت

توسعه بازی

رویاهاتو با بازی سازی به حقیقت تبدیل کن!
طول دوره ۱۵ ساعت آموزش
پشتیبانی در جامعه برنامه‌نویسی
مصطفی بارانی
مدرس: مصطفی بارانی توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی ...
توسعه بازی به جامعه متخصصین سون‌لرن بپیوندید...

آشنایی با دوره توسعه بازی (Game Developer)

آدم‌ها رویا پرداز هستند؛ اما نه آدم‌ها به قدری کامل هستند که در تمامی عرصه‌های زندگی با تجربه باشند و نه دنیا به نوعی هست که تمامی رویا‌های آدم‌ها را برآورده کند، درواقع دنیای ما یک بازی هست که دکمه شروع دوباره ندارد.
پس آدم‌ها دنیا هایی را ساختند که که بتوانند در آن‌ها رویا‌های خودشان را زندگی کنند.

علم شبیه سازی توسط رایانه‌ها دنیا هایی را می‌سازد که انسان می‌خواهد و با قرار دادن توانایی کنترل آن وارد آن دنیا می‌شود، دنیا هایی که ساخته دست ما هستند و محدودیت یا خطری برای ما ندارند و ما می‌توانیم هرگونه تجربه ای در آن کسب کنیم.

امروزه صنعت بازی سازی یکی از پردرآمد‌ترین صنایع در دنیا شناخته میشود و میلیارد‌ها نفر هر روز دارند سفری به این دنیا‌ها می‌کنند و در آن زندگی می‌کنند، برای همین ما دوره ای جامع از مبتدی تا حرفه ای از چگونگی ساختن دنیا برای شما تهیه کردیم تا شما رو به یک ژنرال در بازی سازی تبدیل کنیم تا با تمامی عرصه‌های لازمه در ساختن بازی آشنا بشین و دنیایی که دوست دارین رو خلق کنید و درآمد زایی کنید.

در دوره آموزش بازی سازی شما با مباحث زیر آشنا می‌شوید:

  • آشنایی با موتور بازی سازی یونیتی
  • آشنایی با زبان برنامه نویسی قدرتمند سی شارپ به صورت حرفه ای و آشنایی با اصول سالید و شی گرایی
  • ساخت بازی هم به صورت دو بعدی و هم سه بعدی
  • آشنایی با مدل سازی سه بعدی و یو وی مپ با نرم افزار مایا
  • آشنایی با طراحی المان‌های دو بعدی با نرم افزار ادوبی ایلوستریتور
  • آشنایی با تکسچر‌ها و ایجاد بافت برای احجام
  • آشنایی با نور پردازی و رندرینگ
  • آشنایی با افکت‌های تصویری
  • آشنایی با چگونگی ساخت انواع سبک بازی‌ها از قبیل: شوتر – رول پلی – پازل کلمات – ریسینگ و ...
  • آشنایی با انیمیشن سازی
  • آشنایی با چگونگی دریافت خروجی برای کامپیوتر – اندروید – لینوکس – تحت وب و مخصوص گوگل پلی
  • آشنایی با پیاده سازی تبلیغات و پرداخت درون برنامه ای برای کسب درآمد
  • آشنایی با فیزیک در موتور یونیتی
  • آشنایی با چگونگی بهینه سازی بازی و افزایش سرعت اجرا
  • آشنایی با گیت برای مدیریت پروژه
  • آشنایی با طراحی منو و رابط کاربری در بازی
  • آشنایی با دیزاین مراحل و مرحله بندی
  • آشنایی با HD-RP, U-RP ساخت بازی هایی با گرافیک بسیار بالا

و در انتها شما با یاد گیری این مهارت‌ها نه تنها می‌توانید به صورت یک نفره بازی بسازید بلکه میتوانید در حوضه ساخت نرم افزار – انیمیشن سازی – معماری – گرافیک – مکانیک – شبیه سازی و ... نیز فعالیت کنید، چرا که صنعت بازی سازی ترکیبی از این صنایع است.

نمایش بیشتر
سرفصل‌های دوره
مقدمات توسعه بازی‌های کامپیوتری و بازار کار آن ۱ جلسه
  • جلسه اول پیش نمایش دوره مقدماتی در دوره متخصص توسعه دهنده بازی ۱ دقیقه
مدیریت ریسورهای دوره با Git ۳ جلسه
  • جلسه اول مقدمه و آشنایی با Git ۱ دقیقه
  • جلسه دوم ایجاد و آپلود پروژه با Git ۲۵ دقیقه
  • جلسه سوم دریافت فایل‌ها و آپدیت پروژه با Git ۱۰ دقیقه
آشنایی با موتور بازی سازی یونیتی ۱۱ جلسه
  • جلسه اول چطوری موتور یونیتی رو نصب کنیم ۱۳ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با فضای موتور یونیتی و چگونگی ساخت انواع پروژه‌های بازی ۱۵ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با صحنه بازی, آبجکت‌ها و مدیریت آنها با استفاده از ابزار‌های یونیتی ۳۱ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با Pivot و مدل سازی ساده ۱۲ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با کمپوننت‌ها و استفاده از آنها در بازی - قسمت 1 ۲۶ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با کمپوننت‌ها و استفاده از آنها در بازی - قسمت 2 ۱۳ دقیقه
  • جلسه هفتم آشنایی با متریال ها ۱۳ دقیقه
  • جلسه هشتم آشنایی با تکسچر‌ها و انواع مپ ها ۱۴ دقیقه
  • جلسه نهم آشنایی با مدل‌ها سه بعدی , دانلود مدل مورد نیاز و انتقال آن در یونیتی ۱۶ دقیقه
  • جلسه دهم آشنایی با Prefab ها, ایجاد و مدیریت کردن آن ۷ دقیقه
  • جلسه یازدهم خروجی گرفتن فایل اجرایی (exe) بازی برای ویندوز ۹ دقیقه
دیزاین مراحل بازی (پروژه بازی سیاه چاله سه بعدی) ۵ جلسه
  • جلسه اول وارد کردن آبجت‌های آماده شده در پروژه و مدیریت آن ۲۰ دقیقه
  • جلسه دوم چیدن مسیر و فضای راه رفتن بازیکن ۲۶ دقیقه
  • جلسه سوم تزیین مرحله بازی با استفاده از آبجکت‌های اضافه (Props) ۲۲ دقیقه
  • جلسه چهارم ایجاد کثیفی, خزه, خون و آسیب ۱۵ دقیقه
  • جلسه پنجم چیدن موانع مرحله بازی و سناریو دیزاین بازی ۲۷ دقیقه
ارتقای کیفیت و افکت‌های تصویری (مقدماتی) ۳ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با Post Processing ۹ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با انواع افکت‌های تصویری ۳۴ دقیقه
  • جلسه سوم مدیریت تنظیمات کیفیت بازی ۱۰ دقیقه
بهینه سازی منابع مصرفی و سرعت اجرای بازی (مقدماتی) ۴ جلسه
  • جلسه اول توضیحات مقدماتی در رابطه با بهینه سازی بازی و فریم بازی ۴ دقیقه
  • جلسه دوم حذف سایه‌های غیر ضروری ۶ دقیقه
  • جلسه سوم مدیریت کیفیت تکسچر ها ۶ دقیقه
  • جلسه چهارم بررسی تعداد Poly‌های مدل‌ها و بررسی تراکم آن در بازی ۶ دقیقه
کد نویسی بازی با زبان #C ۱۱ جلسه
  • جلسه اول توضیحات مقدماتی سی شارپ و آشنایی با کلاس ها ۲۴ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با انواع متغیر‌ها در سی شارپ ۲۲ دقیقه
  • جلسه سوم بررسی اواع توابع و اجرای آنها ۲۸ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با انواع عملیات محاسبه مانند جمع و تفریق ۱۳ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با پنجره کنسول در بازی و رفع ارور‌های کد و تبدیل مقدار متغیر ها ۳۱ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با If Statement ۳۶ دقیقه
  • جلسه هفتم کتاب خانه‌ها و کلاس‌های مربوط به بازی سازی در زبان سی شارپ ۱۳ دقیقه
  • جلسه هشتم آشنایی با سطح دسترسی در سی شارپ ۳۹ دقیقه
  • جلسه نهم دریافت کلید‌های ورودی و حرکت دادن آبجکت ها ۱۷ دقیقه
  • جلسه دهم آشنایی با Trigger‌ها و دریافت امتیاز در بازی ۲۱ دقیقه
  • جلسه یازدهم ایجاد سیستم برد یا باخت در بازی ۲۲ دقیقه
طراحی منو و رابط کاربری بازی ها ۵ جلسه
  • جلسه اول انواع المان‌های رابط کاربری و ایجاد آنها ۲۲ دقیقه
  • جلسه دوم نحوه اجرا و تاثیر پذیری و اجرای کد‌ها توسط المان‌های رابط کاربری ۲۱ دقیقه
  • جلسه سوم ایجاد رابط‌های کاربری مربوط به نمایش وضعیت بازی ۳۲ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با Canvas و جایگیری المان‌ها در یونیتی ۱۶ دقیقه
  • جلسه پنجم طراحی منوی اصلی بازی ۲۰ دقیقه
بازی وارکرفت ۹ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با Terrain و طراحی زمین بازی ۰ دقیقه
  • جلسه دوم آمورش انیمیشن و ایجاد کاراکتر ۰ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی سیستم کنترل دوربین از نمای بالا ۰ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با سیستم مسیریابی یونیتی و حرکت دادن کاراکتر - قسمت 1 ۰ دقیقه
  • جلسه پنجم ایجاد جون و سیستم ضربه زدن و آسیب پذیری - قسمت 1 ۰ دقیقه
  • جلسه ششم پیاده سازی انیمیشن‌های کاراکتر - قسمت 1 ۰ دقیقه
  • جلسه هفتم آشنایی با سیستم مسیریابی یونیتی و حرکت دادن کاراکتر - قسمت 2 ۰ دقیقه
  • جلسه هشتم ایجاد جون و سیستم ضربه زدن و آسیب پذیری - قسمت 2 ۰ دقیقه
  • جلسه نهم پیاده سازی انیمیشن‌های کاراکتر - قسمت 2 ۰ دقیقه
بازی حدس کلمات با تصویر ۴ جلسه
  • جلسه اول طراحی فضای بازی حدس کلمات ۰ دقیقه
  • جلسه دوم کد نویسی مدیر بازی - دکمه‌ها و چک کردن نتیجه بازی ۰ دقیقه
  • جلسه سوم مرحله بندی و نهایی سازی بازی ۰ دقیقه
  • جلسه چهارم آموزش فارسی سازی یونیتی و تغییر فونت ۰ دقیقه
برنامه نویسی بازی (سطح پیشرفته) ۱۰ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با انواع کلاس ها ۰ دقیقه
  • جلسه دوم آماده سازی برنامه‌های مورد نیاز برای شروع ۰ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با انواع عملیات ها ۰ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با انواع متغیر ها ۰ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با foreach ۰ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با break, continue, switch ۰ دقیقه
  • جلسه هفتم آشنایی با interface و مبحث شئ گرایی ۰ دقیقه
  • جلسه هشتم آشنایی با SOLID در سی شارپ ۰ دقیقه
  • جلسه نهم آشنایی با دیگر توابع یونیتی و قضیه Method Overload ۰ دقیقه
  • جلسه دهم آشنایی با آرایه‌ها و حلقه for ۰ دقیقه
مدل سازی سه بعدی با مایا ۸ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با مایا و چگونگی مدل سازی و ساخت یک مدل جعبه ۰ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با Pivot, Snap, Combine و تکمیل جعبه در مایا ۰ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با منحنی‌ها و Bridge و ساخت نرده و دیوار کناری ۰ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با Bevel, Extract و ساخت مانع و درخت ۰ دقیقه
  • جلسه پنجم ساخت مدل کانتینر ۰ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با UV Mapping و تکسچر کردن مدل ها ۰ دقیقه
  • جلسه هفتم ساخت مدل کشتی و مولتی متریال ۰ دقیقه
  • جلسه هشتم تکمیل پروژه نهایی ۰ دقیقه
طراحی دو بعدی با الوستریتور ۴ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با پروژه دو بعدی و برنامه ایلوستریتور ۰ دقیقه
  • جلسه دوم ایجاد طرح زمین و زیر زمین ۰ دقیقه
  • جلسه سوم طراحی درخت ابر و خورشید ۰ دقیقه
  • جلسه چهارم طراحی کاراکتر ارک ۰ دقیقه
نمایش بیشتر
با خیال راحت آموزش ببینید
ضمانت بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه خرید و ثبت نام شما در دوره‌های بلندمدت سون لرن بدون ریسک مالی خواهد بود
آموزش مهارت محور
آموزش مهارت محور از مدرسین متخصص و با تجربه در بهترین شرکت‌های ایران مهارت مورد نیاز بازار کار را یاد می‌گیرید
رفع اشکالات و پشتیبانی فنی
جامعه برنامه نویسی فعال پشتیبانی و پاسخ به سوالات خود را در جامعه برنامه نویسی فعال سون لرن دریافت می‌کنید
ارزیابی فنی و رتبه بندی
ارزیابی فنی و امتیازدهی برای فعالیت‌ها و آزمون‌های خود، امتیازات مختلفی برای ارزیابی مهارت دریافت می‌کنید (از آذر 1402)
معرفی برترین‌ها به بازار کار
معرفی برترین‌ها به بازار کار دانشجویان فعالی که مستمر و منظم محتوای دوره‌ها را دنبال می‌کنند، در اولویت معرفی به بازار کار هستند
دسترسی دائمی و بدون محدودیت
دسترسی راحت و همیشگی شما بعد از تهیه دوره به محتوای دوره و آپدیت‌های محتوایی دسترسی خواهید داشت
نتایج دوره‌های متخصص

در ۱۷ سال اخیر بیش از ۳۵ هزار نفر در سون لرن به صورت تخصصی آموزش برنامه نویسی دیده اند و هزاران نفر از این عزیزان در شرکت‌های مختلف استخدام شده اند.

مهمترین عامل موفقیت دانشپذیرانی که موفق به استخدام و کسب درآمد پس از دوره‌های سون لرن بوده اند، نظم و استمرار در پیگیری محتوای دوره و انجام تمرین‌ها و چالش پذیری آن‌ها بوده است.

اسنپ دیجی کالا علی بابا تخفیفان کافه بازار ژاکت
+ ده‌ها شرکت مطرح دیگر
مدرس و منتورهای دوره
مصطفی بارانی مصطفی بارانی توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی رزومه و نمونه تدریس
  • توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی بیش از ۱۰ سال سابقه
  • موسس استدیو والیومتریک و سازنده بازی منطقه آشوب Chaos Zone و بازی ننه نقلی با همکاری استدیو MS8
  • بازی ساز مستقل با بیش از ۱۲۰ پروژه از انواع بازی و نرم افزار
  • مدرس در دوره‌های توانمد سازی بازی سازی و سی شارپ در دانشگاه
  • توسعه دهنده ارشد بازی سابق در شرکت پندار یا استدیو فرندزی
  • توسعه دهنده نرم افزار سابق در شرکت پیشرو رایان کاسپین نوشهر 
  • کارشناس ارشد در رشته علوم کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات
  • کارشناس در رشته مهندسی کامپیوتر
  • سابقه تدریس در آموزشگاه پانیران نوشهر
  • مدرس ارشد بازی سازی در آکادمی سون لرن

 

منتورهای دوره دوستان زیر منتور توسعه بازی هستند و در طول دوره به سوالات شما پاسخ میدن و همراهتون هستند.
پوریا شفیعی
پوریا شفیعی
ویدیو‌های نمونه تدریس دوره

ثبت‌نام در توسعه بازی

سرمایه‌گذاری روی مهارت‌هایتان، یک تصمیم هوشمندانه است!
زمان را از دست ندهید رویاهاتو با بازی سازی به حقیقت تبدیل کن!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
6.9 ۴.۴۸۵ میلیون تومان
ثبت نام می‌کنم
کمپین بهار ۱۴۰۳ شروع شد!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
  • ۱۵ ساعت آموزش
  • پشتیبانی در جامعه برنامه‌نویسان
  • گارانتی بازگشت کامل وجه
  • با تدریس مصطفی بارانی ، توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی
  • آموزش منطبق بر نیاز بازار کار
35٪ تخفیف
در کنار شما هستیم مشاوره ثبت‌نام در دوره توسعه بازی