کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۵۱ دیدگاه نظر عبدالرضا مولایی
8 کاربرد پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی
8 کاربرد پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی

امروزه یکی از دغدغه‌های افراد تازه‌وارد در دنیای برنامه نویسی، انتخاب زبان برنامه نویسی است. زیرا آن‌ها می‌دانند که هر زبان برنامه نویسی کاربرد، بازارکار و توانایی‌های خاص خود را دارد. بنابراین چنین افرادی همیشه در تلاش اند که زبانی را انتخاب کنند که برای آن‌ها محدودیتی به همراه نداشته باشد و در رسیدن به اهدافشان کمک کند. یکی از محبوبت‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در حال حاضر، پایتون است که در این مقاله قصد داریم نشان دهیم اگر زبان برنامه نویسی پایتون را برای آموزش و درآمدزایی انتخاب کنید در آینده قادر به انجام چه کارهایی خواهید بود! بنابراین اگر علاقه‌مندید با مهمترین کاربردهای پایتون آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون

چرا باید کاربرد زبان‌های برنامه نویسی را بشناسیم؟

یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید ممکن است وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد. هرچند یادگیری قوائد نوشتاری (Syntax) زبان‌ها معمولا کار سختی نیست و بیشتر وقت و انرژی برنامه نویس صرف مسلط شدن به آن زبان می‌شود. اگر ندانید زبان برنامه نویسی ای که در حال یاد گرفتن آن هستید چه کاربردهایی دارد، احتمالا انگیزه خود را در زمان یادگیری از دست خواهید داد و یا در طول مسیر دچار سردرگمی می‌شوید. مثلا کسی که سراغ PHP می‌رود به احتمال زیاد می‌خواهد برنامه نویس وب شود یا کسی که سراغ زبان Kotlin می‌رود، احتمالا تصمیم دارد به عنوان برنامه نویس اندروید فعالیت کند. پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که شناخت کاربردهای یک زبان برنامه نویسی، یکی از مهمترین گام‌های آموزش آن است.

ما در دوره الفبای برنامه نویسی از ابتدایی ترین‌های دنیا برنامه نویسی با شما صحبت کردیم و مسیریادگیری برنامه نویسی را برایتان شرح دادیم . پیشنهاد میکنیم همین حالا به صفحه دوره مراجعه نمایید.

کاربرد پایتون چیست و کجا استفاده می‌شود؟

پایتون یک زبان عمومی (General Purpose) است و محدود به یک حوزه خاص نمی‌شود. این یعنی می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و در بخش‌های مختلف تکنولوژی فعالیت کنید. یک برنامه نویس پایتون اگر حرفه‌ای باشد، در هر حوزه ای حرف برای گفتن خواهد داشت. بعضی از زبان‌های برنامه نویسی مخصوص به یک حوزه خاص هستند یا اگر به بخش‌های دیگر ورود کنند قدرت زیادی ندارند، اما پایتون اینگونه نیست. کافی است آن را یاد بگیرید و تبدیل به یک متخصص پایتون شوید تا ببینید در دنیای برنامه نویسی واقعا چه قدرتی به شما می‌دهد.

مهم‌ترین دلیلی که باعث شد پایتون به بخش‌های مختلف IT وارد شود، کتابخانه‌ها بودند. این کتابخانه‌ها هستند که پایتون را توسعه پذیر می‌کنند. همین‌طور باعث راحت‌تر شدن کار برنامه نویسان می‌شوند. البته بعضی از این کتابخانه‌ها هنوز جای رشد و پیشرفت دارند و در پروژه‌های بزرگ قابل استفاده نیستند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب پایتون، چسبندگی این زبان است. منظور از چسبندگی یا Glue Language این است که پایتون می‌تواند به خوبی با کدهای سایر زبان‌ها ادغام شود یا اصطلاحا به آن‌ها بچسبد. به کمک این تکنیک می‌توانید یک قطعه کد به زبان C یا هر زبان دیگری را به راحتی به پروژه خود اضافه کنید. در ادامه کاربرد پایتون را که 9 بخش اصلی تقسیم می‌شوند، به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

1 - کاربرد پایتون در دنیای وب و اینترنت

وقتی صحبت از طراحی سایت و توسعه وب می‌شود، احتمالا ذهن بعضی از افراد به سمت PHP یا ASP می‌رود. البته چیز عجیبی هم نیست، چون بسیاری از سایت‌های مطرح با این دو زبان برنامه نویسی نوشته شده‌اند. اما با گذشت زمان پایتون هم در وب توانایی‌های خود را به خوبی نشان داد و در ساخت برنامه‌های تحت وب به کار گرفته شد. مخصوصا از زمانی که فریم ورک‌های آن در زمینه طراحی وب روی کار آمدند. فریم ورک‌های مطرحی مثل Django و میکروفریمورک‌هایی مثل Flask در محبوبیت پایتون نقش مهمی ایفا کردند. خیلی از افراد، پایتون را یاد می‌گیرند تا زودتر سراغ این فریم ورک‌ها بروند. در حال حاضر Django ششمین فریم ورک محبوب دنیا برای ساخت سایت‌ است و پروژه‌های بزرگی با آن پیاده‌سازی شده‌اند. سایت‌های موفقی مثل اینستاگرام، ناسا، پینترست و غیره از Django استفاده می‌کنند.

اکثر فریم ورک‌های پایتون مثل جنگو از الگوی طراحی MVC پشتیبانی می‌کنند و این مزیت مهمی برای طراحی صفحات وب است. زیرا MVC یک استاندارد شناخته شده بین برنامه نویسان است. همینطور پایتون از شیء گرایی پشتیانی کرده و طراحی سیستم‌های بزرگ و پیچیده را راحت‌تر می‌کند. پایتون به طور پیشفرض برای کار با داده‌ها و ایجاد تغییر در آن‌ها از پایگاه داده SQLite استفاده می‌کند. ماژول sqlite3 توانست این دیتابیس را با پایتون ادغام کند و برای پروژه‌های کوچک تا متوسط انتخاب ایده آلی به حساب می‌آید. هر چند برای کار با پایگاه داده هایی مثل MySQL یا MongoDB هم راه هایی وجود دارد.

2 - ساخت اپلیکیشن موبایل

می‌دانیم زبان‌های اصلی برنامه نویسی اندروید، جاوا و کاتلین هستند و توسعه دهنده‌گان iOS از Swift استفاده می‌کنند. اما برای ساخت اپلیکیشن موبایل محدود به این زبان‌ها نیستیم. اگر پایتون را یاد بگیرید به کمک فریم ورک هایی مثل Kivy می‌توانید اپلیکیشن موبایل بسازید و در مارکت‌های مختلف به اشتراک بگذارید. Kivy در سال 2012 مبلغ 5000 دلار از بنیاد پایتون دریافت کرد تا فریم ورک خود را به پایتون 3.3 پورت کند. Kivy بعد از اپلیکیشن موبایل سراغ Raspberry Pi هم رفت تا پای پایتون به توسعه رزبری پای هم باز شود. چون توسعه اپلیکیشن‌های موبایل با Kivy به صورت Native نیست ممکن است با مشکلاتی مثل زیاد شدن حجم برنامه یا افت سرعت مواجه شوید که امری طبیعی است. مثل React که یک فریم ورک جاوااسکریپت برای برنامه نویسی موبایل است و همین مشکلات را دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر علاقه‌مند به یادگیری کتابخانه React هستید مطلب زیر را مطالعه کنید:

3 - یادگیری ماشین

یادگیری ماشین (Machine Learning) موضوعی است که در زندگی روزمره ما حضور دارد و گاهی بدون اینکه متوجه باشیم در حال استفاده از آن هستیم. برای مثال زمانی که در سایت گوگل به جستجو می‌پردازیم و گوگل لیستی از نتایج را به ما نشان می‌دهد، در حقیقت در حال استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین هستیم. همچنین، بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی با شخصی‌سازی سایت برای کاربران، پیشنهادهایی هوشمندانه‌ای به ما ارائه می‌دهند. سیستم‌های تشخیص چهره یا دستیارهای صوتی مثل Cortana یا Siri نمونه دیگری از کاربردهای یادگیری ماشین هستند. لازم به ذکر است که پایتون در یادگیری ماشین عملکرد مناسبی دارد و بسیاری از متخصصان Machine Learning از کتابخانه‌های آن استفاده می‌کنند.

4 - کاربرد پایتون در هک و تست نفوذ

پایتون در کنار همه مزایای خود، می‌‌تواند ترسناک هم باشد. چون وقتی صحبت از هک و نفود در سیستم‌ها میشود، پایتون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هکرها دانش زیادی در علوم رایانه دارند و معمولا با گرایش‌های مختلف کامپیوتر آشنا هستند. آن‌ها به کمک برنامه نویسی می‌توانند ابزارهای موردنیاز خودشان را بنویسند و چه زبانی بهتر از پایتون می‌تواند درهای ممنوعه را به روی آن‌ها باز کند؟

کاربرد پایتون در هک به علت بازدهی بالایی است که این زبان اسکریپتی در ساخت برنامه‌های کوچک دارد و به همین دلیل است که هکرهای حرفه‌ای تسلط بسیار خوبی بر پایتون دارند. تا اینجای مطلب چند بار درباره کتابخانه‌های پایتون صحبت کردیم. دلیل آن اهمیت بسیار زیاد این کتابخانه‌ها است. این زبان در شبکه و تست نفوذ کتابخانه‌های مختلفی مثل NetworkX ،NAPALM و Pulsar دارد. اگر سری به گیت هاب بزنیم، تعداد زیادی ابزار تست نفوذ و هک را می‌بینیم که با این زبان نوشته شده‌اند.

5 - آموزش و تحصیلات آکادمیک

در مدارس ایران بر خلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته، برنامه ریزی خاصی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان وجود ندارد. در سال‌های گذشته، بسیاری از کشورها در مدارس خود زبان Basic را آموزش می‌دادند اما امروزه پایتون جای آن را گرفته است. اگر یک کودک 12 ساله کدهای C++ یا Java را ببیند احتمالا برای همیشه از برنامه نویسی زده می‌شود. اما پایتون ساختار ساده و جذابی دارد و یادگیری آن آسان است. پایتون به خاطر ساختار ساده‌ای که دارد گزینه مناسبی برای تدریس برنامه نویسی مخصوصا به کودکان و نوجوانان است.

6 - کاربرد پایتون در داده کاوی و Big Data

داده کاوی علم بررسی داده‌هاست. سرویس هایی مثل اینستاگرام یا موتور جستجوی گوگل، روزانه چند هزار گیگابایت داده از کاربران خود دریافت می‌کنند و درآمد بالایی از تحلیل این داده‌ها کسب می‌کنند. به کمک Data Mining یک یا چند پایگاه داده بزرگ آنالیز شده و از دل آن‌ها اطلاعات مفید و کاربردی به دست می‌آید. مثلا شاید از 50 گیگابایت دیتابیس تنها چند مگابایت گزارش بیشتر استخراج نشود اما همین چند مگابایت هم بسیار باارزش هستند.

یک مهندس یا دانشمند داده برای قابل فهم کردن الگوریتم‌های رشته خود به کامپیوتر، نیاز به برنامه نویسی دارد. با اینکه زبان‌های مختلفی مثل C، Scala و R در داده کاوی قابل استفاده هستند، اما معمولا بهترین گزینه برای داده کاوی استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون است چون کتابخانه‌های آن بسیار کاربردی هستند. در پایتون کتابخانه‌های متنوعی برای کار با داده‌ها وجود دارند. مثلا Scarpy برای خزیدن در وب و بررسی داده‌های موجود استفاده می‌شود یا NumPy برای ساخت آرایه‌های n بعدی و انواع فرمول‌های ریاضی مثل تبدیل فوریه یا توابع جبر خطی به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: داده کاوی (Data Mining) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

7 - ساخت رابط کاربری گرافیکی

از آن روزهایی که کامپیوترها فقط خط فرمان (Command Line) داشتند زمان زیادی می‌گذرد. هر چند هنوز هم رابط کاربری خطی مزایای زیادی مثل قابلیت اسکریپت نویسی، سرعت و کنترل بیشتر دارند اما امروزه بیشتر نرم افزارها برای زیبایی و راحتی کاربران از رابط گرافیکی استفاده می‌کنند. البته کار با خط فرمان برای بسیاری از کاربران ناخوشایند یا مشکل است.

پایتون در ساخت رابط گرافیکی عملکرد خوبی دارد و کتابخانه‌های مختلفی برای این کار معرفی کرده است. کتابخانه هایی مثل WxPython یا GTK+ به شما کمک می‌کنند بعد از نوشتن کدهای برنامه و ساخت منطق آن، یک رابط گرافیکی هم به پروژه خود اضافه کنید. کتابخانه Tkinter به نظر خیلی از توسعه دهندگان، استانداردترین کتابخانه پایتون در طراحی رابط کاربری است. همینطور PyQt کاربری آسان و جذابی دارد که با نصب آن در لینوکس یا ویندوز می‌توانید به صورت گرافیکی محیط مورد نظر خود را پیاده سازی کنید.

8 - کاربرد پایتون در ساخت بازی‌های رایانه‌ای

با رشد تکنولوژی بازی‌های رایانه ای پیشرفت کردند و امروزه در بعضی از کشورها صنعت پردرآمد و پولسازی حساب می‌شوند. در طراحی بازی‌های پیشرفته از موتورهای بازی سازی اختصاصی استفاده می‌شود اما بعضی از موتورها مثل Unity یا Unreal به طور عمومی عرضه می‌شوند. برای ساخت بازی با هزینه نسبتا پایین ترکیب زبان برنامه نویسی C# و موتور بازی سازی Unity پیشنهاد می‌شود. شاید انتظارش را نداشته باشید اما پایتون در این زمینه هم کاربرد دارد.

PyGame یک کتابخانه رایگان و Cross Platform است که از سال 2000 کار خودش را شروع کرد. این کتابخانه از عناصری مثل صدا و گرافیک کامپیوتری تشکیل شده که به خوبی با زبان برنامه نویسی پایتون هماهنگ است. بازی هایی مثل Frets On Fire با موتور PyGame ساخته شده‌اند. هر چند این کتابخانه قدمتی طولانی دارد اما هنوز اختلاف آن با Unity یا Cry Engine بسیار زیاد است. این کتابخانه بیشتر برای ساخت بازی‌های سبک و ساده استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

پایتون زبانی قدرتمند و منعطف است که برنامه نویس با انتخاب آن می‌تواند در بخش‌های مختلف تکنولوژی فعالیت داشته باشد. اگر دنبال زبانی هستید که کارهای متنوعی انجام دهد، پایتون انتخاب بسیار مناسبی است. از پایتون برای ساخت وب سایت، اپلیکیشن‌های موبایل، نرم افزارهای دسکتاپ و بازی‌های سبک استفاده می‌شود و در زمینه تست نفوذ و هک کاربرد گسترده ای دارد. با پایتون می‌توانید در علوم مختلف هوش مصنوعی مثل یادگیری ماشین یا داده کاوی نیز فعالیت کنید و خلاصه دست شما برای ورود به بیشتر حوزه‌های تکنولوژی باز است. این ویژگی پایتون را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی کرده است. شما بیشتر به کدام حوزه برنامه نویسی در پایتون علاقه دارید؟

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی برنامه نویسی پایتون علاقه داری، یادگیری زبان پایتون بسیار ساده است. و با شرکت در دوره‌ی متخصص آموزش پایتون توسعه وب در آینده می‌تونی اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ بسازی و وارد حوزه‌ی هوش مصنوعی هم شوی.

۲۵۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
مرضیه ابراهیمی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

درود. خیلی متوجه منظورتون نشدم. لینک خاصی ندارم. چیزهایی که لازم دارم در مورد اینترنشیپ به این صورت عنوان شدند: Software skills requirements for this internship: Sophisticated experience with statistical software such as, but not limited to, Mplus, Python, R, and Stata که شروع کردم به یادگیری پایتون. ولی همونطور که گفتم استادم هم ازم خواسته با پایتون پروژه ای تعریف کنم و نمیدونم دقیقا چه کاری میشه کرد. شما نظری دارین؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ بهمن ۱۴۰۲، ۰۷:۵۹

درود حقیقتا حوزه بسیار تخصصی هست و بهتر هست که در راستای تزهای دانشجویان قبلی استادتون پیش برید. به جز اون بررسی مهارتهای آموزش و یادگیری، دسته بندی دانش آموزان و بهبود فرآیند آموزش و یادگیری با کمک فناوریهای نوین میتونه ایده‌های خوبی باشه و ابزار این موارد میتونه پایتون باشه.

مرضیه ابراهیمی ۰۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴

سلام من دانشجوی سال دو رشته اجوکیشن هستم در یک دانشگاه در آمریکا تا حالا مهارت فنی خاصیی نداشتم. ولی وقتی دنبال پوزیشن هایی برای اینترنشیپ گشتم فهمیدم در رشته ما میشه با مهارت پایتون دیتا انالیز موقعیتهایی به دست اورد. شروع کردم به یادگیری بیسیک پایتون و الان تقریبا چیزهایی دستم اومده. البته در حد ابتدایی. استادم ازم خواسته پروژه ای در حوزه اجوکیشن با پایتون تعریف کنم. ولی من واقعا هیچ ایده ای ندارم هنووز. خواستم ببینم شما نظری دارین که در این مرحله بهتره چه کاری کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۲ بهمن ۱۴۰۲، ۰۵:۵۶

درود اگر عنوان دقیق رشته و همچنین لینکی که توضیحاتی درمورد این رشته داده رو بفرستید، سعی میکنم تاجایی که بشه راهنمایی تون کنم.

نادری ۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷

سلام. من ۳۶ سالمه و دوره پایتون مقدماتی رو گذروندم حالا برای ادامه میخوام از فرانت اند شروع کنم .میخواستم بدونم پایتون پیشرفته میتونه کمکم کنه یا زبان دیگه ای رو به صورت تخصصی شروع کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

نازنین کریمی مقدم ۰۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

درود خیر برای فرانت اند پایتون خیلی مناسب نیست. پایتون پیشرفته در بخش وب بیشتر روی مفاهیم بک اند و فریمورکهایی مثل جنگو تمرکز داره. دوره هایی که html، css و جاوا اسکریپت رو آموزش میدن برای فرانت اند مناسب هستند، مثل دوره طراحی وب که در حال حاضر در سایت موجود هست. اگر هم هدفتون فول استک هست باید هم طراحی وب و هم پایتون وب رو بگذرونید که در این صورت پیشنهاد میکنم سرفصلها رو ببینید بعد تصمیم بگیرید با کدوم استارت بزنید.

09358136943 ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

سلام و ارض ادب. من ۱۵سال دارم و به برنامه نویسی و کد نویسی علاقه زیادی دارم . اما اطلاعات خیلی زیاده در رابطه با لپ تاپ و... غیره ندارم . من باید قبل برنامه نویسی چه دوره ای رو تموم کنم؟و شما پایتون رو برای کسی هنوز هدف قوی از برنامه نویسی نداره پیشنهاد میکنید؟البته من به طراحی سایت و کد نویسی گوشی هم علاقه دارم کدوم شما کدوم زبان رو پیشنهاد میدید؟ممنون میشم پاسخ بدید🙏

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

درود پایتون - طراحی وب و اپ گوشی همه شون پرطرفدار هستند و میتونید از صفر استارت بزنید. منتها پیشنهاد میکنم برای صرفه جویی در هزینه، با دوره الفبا شروع کنید تا زمینه‌های مختلف برنامه نویسی رو بشناسید و بعد حوزه تون رو انتخاب کنید. این دوره هزینه خیلی کمی داره و حالت مشاوره قبل از شروع یادگیریه. تمامی سوالاتی که پرسیدید اونجا کامل براساس هر حوزه پاسخ داده میشه. زمینه کاری تون که دراومد، براساسش باید بهترین زبان برنامه نویسی رو شروع کنید.

ناشناس ۱۱ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰

@python3inrubika کمکت میکنه

محمد ۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴

سلام ممنون از اطلاعات و مطالب مفیدتون نظر هارو خوندم و جواب خیلی از سوالارو گرفتم ممنون از پاسخگویی من علاقه دارم در حوزه طراحی سایت با پایتون مشغول یادگیری بشم مدت زمان اموزش و وارد بازار کار شدن و درامد از این طریق چقدره تقریبا؟ من شغلم ازاد هست و ۲۲ سال سن وزمانی که برای اموزش میگذارم دست خودم هست

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱

درود حقیقتا زمان دقیق بستگی به سرعت یادگیری خودتون داره + میزان زمانی که میگذارید. به طور متوسط اگر فولتایم زمان بگذارید، حدود یک ماه پایتون مقدماتی و بین چهار تا شش ماه به سایر موارد (جنگو و...) مسلط میشید.

علی علیزاده ۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲

سلام من پایتون مقدماتی رو خوندم و تقریبا مسلط شدم الان میخام در حوزه طراحی وب با پایتون در ادامه مسیر رو ادامه بدم . خاستم بدونم بقیشو از کجا باید شروع کنم . رودمپ طراحی وب پایتون رو میخاستم بدونم. تشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

درود باید به سراغ یادگیری فریمورک جنگو و موارد این چنینی برید. از بخش بالای سایت، دوره ها، دوره پایتون وب رو انتخاب کنید و سرفصلهای دوره رو یادداشت کنید. این سرفصلها نقشه راه شما خواهد بود.

Ashkan shahidi ۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

سلام.خسته نباشید. من پایتون مقدماتی رو کامل بلدم فقط الان دغدغه ذهنیم اینه که واسه ساخت ربات ترید استراتژی شخصی باید دنبال چه آموزشی برم؟ هدف هم از یادگیری پایتون از اول این بوده که ربات تریدر استراتژی‌های خودم رو بسازم

مهبد فردی ۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷

خسته نباشید من ۱۵ سالمه و تقریبا پایتون مقدماتی رو تموم کردم فقط رو بعضی کتابخونه‌ها شناخت ندارم و الان که موقع انتخاب شاخه ام هستش موندم که برم حوزه دیتا بیس یا ماشین لرنینگ یا بازی سازی یا طراحی سایت ممنون میشم یه کمکی و راهنمایی بکنید (میدونم هر چهار شاخه پولساز بدرد بخور هست ولی من میخوام یه شاخه رو انتخاب کنم و کلا هدف و فکر و ذکرم رو اون باشه ممنون 🤍

نازنین کریمی مقدم ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱

درود البته باز هم تاکید میکنم که در هر کدوم حرفه ای بشید آینده خوبی خواهید داشت، بستگی به روحیه تون داره که بیشتر به کدنویسی و خلق کردن علاقه دارید یا پردازش (ماشین لرنینگ) بین این سه حوزه در حال حاضر به طور عمومی ماشین لرنینگ درآمد بهتری داره. یعنی شما با کمی تلاش میتونید به درآمد خوبی برسید.

سعیده ۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

سلام وقتتون بخیر من کارشناسیITدارم، در حوزه برنامه‌ نویسی اندروید،اپلیکیشن هایی طراحی کردم و یه مقدارcss,html،php هم بلدم و همه رو خود آموز یادگرفتم، یک سوم دوره برنامه نویسی اندروید سایت سون لرن رو هم یاد گرفتم اما چون تحریم هستیم خیلی به مشکل بر میخورم و فاصله گرفتم.الان مقدماتی پایتون رو یاد گرفتم واقعا نسبت به اندروید خیلی بهتره.من ۳۴ سالمه چون بچه کوچک دارم نمیتونم زمان زیادی بذارم برای یادگیری حداکثر ۳ ساعت، دوست بک اند حرفه ایی بشم.به نظرتون میتونم خودم تو خونه پایتون رو یاد بگیرم؟ ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵

درود بله میتونید به تنهایی و با کمک دوره‌ها پیش برید. هرچند با شرایطی که دارید (کمبود وقت و مشغله و...) پیشنهاد میکنم که اول وردپرس رو یاد بگیرید تا زودتر به درآمد برسید. به هرحال بک اند نیازمند تمرکز و برنامه ریزی دقیق برای یادگیری هست و حجم مطالب نسبت به سایر حوزه‌ها کمی بیشتر هست.

رسول ۰۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵

سلام با پایتون یه نرم افزار کاربردی تحت وب میشه نوشت؟ یه نرم افزار با سی شارپ نوشتم حالا میخوام تحت وب باشه شما جه زبانی را پیشنهاد میکنید؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۴۲

درود برای بخش بک اند میتونید از پایتون و جنگو استفاده کنید اما چون نرم افزارتون بسترش سی شارپ هست بهتر هست از دات نت و یا زامارین کمک بگیرید تا مجبور نباشید از صفر کدنویسی کنید.

مهدیه ۰۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹

سلام، وقت بخیر من کارشناسی و ارشدم رو کامپیوتر خوندم، ۲۶ سالمه و به بک‌اند علاقه دارم و فعلا قصد مهاجرت ندارم. در سه زبان پایتون، جاوا و سی‌شارپ تجربه محدودی دارم. انتخاب بین این سه تا برام سخت شده. ممنون میشم نقاط قوت و ضعف اینها رو بفرمایید و به طور خاص چند سوال دارم: ۱. هرکدام از اینها در چه کاربردها و چه شرکت‌هایی بیشتر استفاده میشن؟ تنوع موقعیت‌ها و تعداد تقاضا در کدام بیشتره؟ ۲. امکان شیفت به هوش مصنوعی در پایتون جالب توجهه ولی فعلا ترجیح من بک‌انده، اگر وارد پایتون بشم و هیچ وقت سمت هوش نرم آیا با فاصله گرفتن از جاوا امکانات زیادی رو از دست ندادم؟ ۳. بعد از کسب تجربه امکان دورکاری و کار فری لنس با داخل و خارج در کدام زبان بیشتره؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۲۸

درود سی شارپ در بک اند و در سالهای اخیر سقوط زیادی داشته هرچند دات نت هنوز سرپاست. بین سی شارپ و جاوا با توجه به امکانات و همچنین موقعیتهای فریلنسری خارج از کشور و... جاوا رو پیشنهاد میکنم. در مقایسه بین جاوا و پایتون، مهمترین فرقشون اینه که پیاده سازی یک مفهوم در جاوا به نسبت به پایتون کمی سختتر هست. از طرفی اغلب برنامه‌های فعلی دارند به سمت پایتون میرند بنابراین آینده شغلی پایتون مطمئن‌تر هست. از طرفی معمولا در پروژه‌های بزرگ از جاوا استفاده میشه و در پروژه‌های کوچکتر از پایتون. از لحاظ موقعیت کاری، بهترین راه اینه که به سایتهای کاریابی جابینجا و جاب ویژن سر بزنید و شرایط شغلی هرکدوم رو مقایسه کنید و ببینید با کدوم راحتتر هستید. برای فریلنسری پایتون یکم اوضاعش بهتره اما باز هم بهتره در این خصوص چندسایت رو چک کنید و مطمئن بشید.

onyx bat ۰۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

سلام ممنون از سایت خوبتون من 12 سالمه و html,css رو کامل مسلط هستم و هدفم بک-اند هست برای سن من و شرایط من node.js و جاوا اسکریپت یا django و پایتون ؟ مسئله این است.

نازنین کریمی مقدم ۰۳ آبان ۱۴۰۲، ۰۶:۴۸

درود اول اینکه اگر در هدفتون راسخ هستید سعی کنید در دانشگاه خوب در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنید. در جواب سوال تون، پایتون و جنگو گزینه بهتری هست.

محمد ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

سلام و خسته نباشید یادگیری هوش مصنوعی (درحد ورود به بازار کار) به طور میانگین چقدر طول می‌کشه؟ برنامه نویسی اندروید چطور؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۵۱

درود زمان یادگیری به فرد و میزان ساعاتی که در روز میگذاره بستگی داره. با فرض اینکه فولتایم وقت میگذارید، یادگیری اندروید با اندروید استودیو بین سه تا پنج ماه و یادگیری هوش (از پایتون استارت بزنید، یادگیری ماشین و مباحث تئوری آمار و احتمالات رو هم یاد بگیرید) از 4 تا 9 ماه زمانبر هست.

شریفه مرادی نیا ۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳

من مهندسی نرم افزاره میخونم و الان خیلی علاقه زیادی به پایتون پيدا کردم نمیدونم ازکجا باید شروع کنم خاهش میکنم ی راهنمایی کنید 🙏🙏🙏

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۴۹

درود پایتون در حوزه وب و هوش مصنوعی و امنیت کاربرد زیادی داره. شما باید یکی از این سه حوزه رو انتخاب کنید تا بتونم بهتر راهنمایی تون کنم.

Erfan ۰۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲

سلام من دوره پایتون رو دارم میخونم و نمیدونم که توی چه حوزه ای میخوام فعالیت کنم یک حوزه ای رو میخوام که ریاضی کمی داشته باشه یا نداشته باشه الان من نمیدونم برای پایتون حتما باید ریاضیم هم قوی باشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲

درود پایتون به دو بخش هوش مصنوعی و وب تقسیم میشه که اولی ریاضی خوبی رو میخواد. پس بهتره که پایتون وب رو پیش برید و کار با جنگو و... رو یاد بگیرید.

بهرام ۰۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۸:۵۵

سلام وقت بخیر من 6ساله دبیر هستم و 36 سالمه تازه پایتون شروع کردم بنظر شما برای مهاجرت با توجه به شرایط من آیا امکان پذیر است ? و کدوم بهتره برای مهاجرت جنگو برای طراحی سایت یا امنیت و شبکه یا ماشین

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۱

درود حقیقتا برای اپلای شرایط مناسبی ندارید چون سن کمی بالا هست و شغلتون زمانتون رو پر میکنه و نمیذاره صددرصد مشغول یادگیری و رزومه سازی باشید. اگر تا دو سال آینده بتونید فولتایم زمان بذارید و به سطح مناسبی برسید امکانش رو خواهید داشت. سعی کنید به حوزه‌های آیتی مثل امنیت ورود کنید چون مابقی شرایط سنی دارند و نیاز به سابقه کار که شما فاقدش هستید. در گام اول نقشه راه امنیت و شبکه رو دربیارید، در گام دوم همزمان با یادگیری حتی به عنوان کارآموز مشغول به کار بشید. در گام سوم مدارک مرتبط مثل ماکروسافت و سیسکو رو کسب کنید و بعد برای مهاجرت اقدام کنید.

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۵۵

سلام من دوره پایه پایتون رو تموم کردم و نمیدونم چه حوزه ای رو انتخاب کنم بین طراحی سایت و هوش مصنوعی موندم و تقریبا ۱۸ سالمه و رشتم کامپیوتره شما چی رو پیشنهاد میدید و اینکه نمیشه هردو رو انتخاب کرد؟ سخت میشه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

درود هردو حوزه بسیار پرطرفدار هستند و درهرکدوم حرفه ای بشید درآمد خوبی خواهید داشت. این بستگی به شما داره که کدوم رو انتخاب کنید. سن تون برای تجربه کردن مناسب هست. یکی رو انتخاب کنید و استارت بزنید و بعد از حدود دوسال بعدی رو استارت بزنید. درنهایت تا 25 سالگی تصمیم بگیرید که در کدوم شاخه میخواید فعال باشید چون هرچه در یک زمینه متخصص باشید درآمدتون بیشتر میشه.

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱

سلام خسته نباشید.من بین پایتون و طراحی سایت موندم و نمیدونم واسه منی که 18 سالمه کدومش بهتره و اینده شغلی بهتری داری و قصد ادامه تحصیلم ندارم.با کدومش میتونم موفق‌تر باشم و اینکه با توجه به اینکه الان افراد زیادی به سمت پایتون رفتن امکان داره در اینده شغل کم پیدا بشه براش یا اینکه باید خیلی خیلی خفن باشی تا دستت به جایی بند بشه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۴۶

درود هر دو زمینه بسیار پولساز هستند. در هرکدوم حرفه ای بشید آینده خوبی خواهید داشت. انقدر کار زیاده و نیروی متخصص کمه که بیکار نخواهید موند. باید در نوع شخصیت و علاقه تون بیشتر دقت کنید و ببینید که به طراحی ظاهر بیشتر علاقه دارید یا از حل مسائل پیچیده لذت میبرید. در حالت اول طراحی سایت و در حالت دوم پایتون رو انتخاب کنید.

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

سلام من پایتون مقدماتی رو تموم کردم رشتم ریاضیه و سال دیگه کنکور دارم و دلم میخواد برم معماری و معماری داخلی شنیدم که با برنامه نویسی کد نویسی میتونم توی معماری داخلی کار انجام بدم (البته من توی شرکت پدرم میخوام کار کنم ولی خب اونا کلا فقط پروژه هارو تکمیل میکنن) من میخوام از طریق برنامه نویسی فعلایتمونو گسترش بدم میتونین راهنماییم کنین ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۴۵

درود شما با حوزه هوش مصنوعی برنامه نویسی میتونید برخی از طراحی‌ها رو خودکار انجام بدید یا مرحله امکان سنجی رو براساس تخمین ماشینی پیش ببرید. با استفاده از حوزه وب هم میتونید یک سایت برای کسب و کارتون راه بندازید اما جز این موارد برنامه نویسی خیلی به معماری ورود نمیکنه.

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶

استاد ما پرسید بیشترش اشتباه بود ? ;کاملا اشتباه?‍♂️

نازنین کریمی مقدم ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

درود بفرمایید که طبق نظر استادتون کجاها اشتباه بوده و چه مفاهیمی رو ایشون تایید کردند؟

فرشته قربانی ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۰۸

سلام وقتتون بخیر من ارشد مهندسی شیمی هستم و کارشناس شرکت تولیدی ابزار دقیق (روتامتر و اریفیس) 30 سالم هست. میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم تا کنار شغلم بتونم فریلنسری کار کنم و در آمد بیشتری داشته باشم و به کارهای چالشی علاقه دارم دید گاه‌های مهندسی دارم ولی تا حالا کار برنامه نویسی نکردم به نظر شما یادگیری پایتون برای شروع کار فریلنسری مناسب هست؟ و اینکه به نظرتون چه شاخه ای میتونه برای شرایط من مناسب باشه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۱

درود بله پایتون انتخاب خوبی میتونه باشه. یکی از راه‌های خوب برای پیداکردن حوزه‌های مناسب اینه که به سایتهای فریلنسری سر بزنید و شرایط گرفتن پروژه رو با شرایط خودتون مقایسه کنید. هرکدوم از زمینه‌ها رو که بنظرتون جذاب بود و وقت کمتری برای یادگیری میخواست استارت بزنید.

۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۵۵

با سلام من ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی دارم و علاقمند به یادگیری پایتون هستم به علت اینکه فریلنسر بشم و کسب درآمد داشته باشم. به نظرتون کدوم شاخه پایتون مناسب هست برای درآمد؟ پروژه‌های خارجی هم میتونم بگیرم چون ویزا کارت دارم. پس پایتون خوبه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۱۲

درود بله پایتون مناسب هست. پیشنهاد میکنم شاخه ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی رو استارت بزنید.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۵۳

سلام من مشاور املاکم به نظرتون پایتون برای املاک مناسب هست؟ یه چیزی دیگه انتخاب کنم?

نازنین کریمی مقدم ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۳۹

درود از برنامه نویسی در کجای حوزه املاک میخواید استفاده کنید؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

من متاسفانه اطلاعاتم تو این حوزه خیلی پایینه، ولی مدتها بود که بر نامه داشتم تو املاک کاره سایت انجام بدم،، ولی به این فکر میکردم که کاری ارائه بدم که این قابلیت و برای متقاضی ایجاد کنم، که از هر جایی که هست بتونه کامل‌ فضای ملکی که بهش معرفی میشه رو دریافت کنه بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی باشه،، امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم،،?

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶

برای اینکار بهتر هست وردپرس یاد بگیرید و یا به سراغ برنامه وب برید: یعنی html و css و جاوا اسکریپت یاد بگیرید و یک زبان بک اند مثل پایتون یا جاوا.

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹

سلام من میخاستم ای تی بخونم و اینکه نمیدونم پایتون بدردش میخوره یا نه ؟و اینکه زیر شاخه‌های ای تی یا همون <a href="https://7learn.com/blog/what-is-information-technology">فناوری اطلاعات</a> چه رشته‌ها یا کار هایی میشه تو بازار کار ممنون میشم جواب بدین

نازنین کریمی مقدم ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۵۸

درود یکی از زیرشاخه‌های آیتی مدیریت شبکه هست که پایتون براش خیلی مفیده. جز اون آیتی زیرشاخه‌های مختلفی داره مثل چندرسانه ای، معماری سازمانی و... که برای اطلاع بیشتر بهتر هست دفترچه انتخاب رشته رو بررسی کنید.

پارسا نعمتی ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱

سلام وقتتون بخیر ممنونم از اطلاعات مفیدتون من هجده سالم هست و میخواستم یه مهارت برنامه نویسی یاد بگیرم . بین گزینه‌های موجود تصمیم گرفتم دوره پایتون شما رو خریداری کنم . میدونم سوالم شاید خیلی درست نباشه ولی بعد از اتمام دوره چقدر طول می‌کشه تقریبا تا وارد بازار کار بشم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰

درود بستگی به سرعت یادگیری تون داره. همین <a href="https://7learn.com/course/python-web-expert">دوره پایتون</a> که میفرمایید حدود 240 جلسه هست و اگر قبلا سابقه کدنویسی نداشته باشید باید هربار ویدیوی جلسه رو مرور کنید تا در خاطرتون بشینه. پس به طور میانگین از حداقل سه ماه تا شش ماه طول میکشه.

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

سلام. من هم به هوش مصنوعی علاقه دارم و هم به وب، ولی اول میخوام وب رو یا بگیرم (هم بک اند و هم فرانت اند) و پایتون مقدماتی رو هم تقریبا تموم کردم. برای بک اند زبان پایتون کافیه؟ برای فرانت اند باید HTML و CSS رو یاد بگیرم؟ و یه سؤال دیگه، میشه بعد از وب هوش مصنوعی رو شروع کنم؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۷

درود بله برای بک اند پایتون کافی هست و بله برای فرانت اند باید به html و css مسلط باشید. خوشبختانه هوش مصنوعی با پایتون سروکار داره و نیاز به یادگیری زبان جدیدی ندارید. پس اوکی هست. اگر میخواید استخدام بشید سعی کنید چندسال آینده بین وب و هوش یک انتخاب داشته باشید تا مفاهیم خیلی تخصصی رو هم یاد بگیرید و بتونید به عنوان متخصص در اون حوزه مشغول بشید.

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۲۹

سلام من ۱۴ سالم هست و دو سه سالی هست که در رشته الکترونیک فعالیت دارم و الان می‌خوام به یک رشته برنامه نویسی برم که در هوش مصنوعی بهترین باشه و در بازی سازی هم بتونم ازش استفاده کنم ممنون می‌شم راهنمای کنید؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۱۲

درود با توضیحاتی که دادید، بهتره پایتون رو انتخاب کنید. برای بازی سازی هم پایتون استفاده میشه اما برای راحتی کار بهتر هست که کار با یک موتور بازی سازی مثل یونیتی یا آنریل رو یاد بگیرید. عبارت بازی سازی رو در بخش سرچ سایت بنویسید بهتون مقالات مرتبط رو پیشنهاد میده تا بهتر با این حوزه آشنا بشید.

۰۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳

سلام وقت بخیر من دانشجو مهندسی میخواستم یکی از مهارت‌های کامپیوتر رو یاد بگیرم و پروژه بگیرم و کار کنم حالا یه درآمد معمولی دانشجو ام بنظر شما پایتون حوزه جنگو یاد بگیرم یا جاوا اسکریپت یا وردپرس با کدوم راحت‌تر میشه پروژه گرفت کار کرد ؟ و خب بشه توش رشد کرد و درآمدا بالا رسید یه سوال دیگه برای خواندن شاخه هوش مصنوعی تو لیسانس نرم افزار بخونیم یا IT و اینکه بین IT و نرم افزار کدوم بهتره و پر درآمد‌تر برای انتخاب

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۲۹

درود هر سه زمینه مناسب هستند و درآمد خوبی در فریلنسری دارند. وردپرس نسبت به بقیه آسونتر و سریعتر هست و پروژه براش زیاده. اما برنامه نویسی کمتری داره مگر اینکه PHP یاد بگیرید و قالب طراحی کنید و... جاوا اسکریپت و پایتون برنامه نویسی دارند. بین این دو پایتون باز روند یادگیریش سریعتره. اگر جاوا اسکریپت رو انتخاب میکنید بهتر هست که یک فریمورک مثل ری اکت رو هم انتخاب کنید. اگر هدفتون ارشد هوش هست بنده برای لیسانس نرم افزار رو پیشنهاد میکنم چون دروس مرتبط‌تر هستند. اما اگر شک دارید میتونید لیسانس رو آیتی بخونید که موقعیت‌های کاری برنامه نویسی و آیتی رو با هم داشته باشید. بعد خودآموز پایتون رو یاد بگیرید و دروس برنامه نویسی رو بخونید و نهایتا برای ارشد کنکور هوش بدید. پیشنهاد میکنم سرفصلهای هر رشته رو با دروس کنکور ارشد هوش مقایسه کنید و برهمون اساس تصمیم بگیرید.

۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۸

با سلام خدمت شما دوست عزیز بین زبان پی اچ پی و پایتون چه زبانی رو برای ساخت ربات تلگرام پیشنهاد میکنید؟ ممنون از شما

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۷

درود هردو زبانهای مناسبی هستند و بستگی به کاربرد ربات تلگرامی تون + منابع یادگیری که در اون زمینه از نت پیدا میکنید داره.

احسان ۰۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۲

سلام وقتتون بخیر. من ۳۰ سالمه و کارشناسی برق قدرت دارم،متاسفانه بیکارم و از فصار این بیکاری به شدت دارم به مهاجرت فکر میکنم،به توصیه یکی از دوستانم میگه بیا پایتون کار کن،من چیزی از برنامه نویسی و پایتون جز چند تا دستور ساده چیزی نمیدونم اما اگر بخوام عالی میتونم توش پیش برم اما توجیه نیستم که به چه کارم میاد و اینکه میتونم برای خودم کار کنم و خیلی از سوالات دیگه که تو سرم هست،خواستم ببینم اگر امکانش براتون هست میشه تا جای زیادی کمکم کنید تا جواب سوالام رو پیدا کنم.ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۵

درود بله با شرایطی که دارید پایتون برای شما انتخاب بسیار مناسبی هست و امکان اپلای یا مهاجرت رو خواهید داشت. البته پایتون در خیلی از زمینه‌ها کاربرد داره اما پیشنهاد میکنم یادگیری مقدماتی خود زبان پایتون رو شروع کنید و همزمان سعی کنید حوزه کاری تون رو هم مشخص کنید. (چه اپلای با تحصیل و چه مهاجرت کاری)

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۴۸

سلام ۳۴ سالمه علاقه داشتم و دارم به برنامه نویسی و کامپیوتر و طراحی وب و امنیت شبکه بخاطر شرایط و مسائلی نتونستم برم و انجامش بدم الان بعد ۲۰ سال شرایط مهیا شده . من میخام برنامه نویسی یاد بگیرم هدفم طراحی سایت و امنیت شبکه است پیشنهاد شما چه زبانیه ؟ ایا پایتون کافیه برای هدف من یا زبان دیگری باید باشه. میخام از صفر شروع کنم ایا جایی رو میشناسید که خوب بتونه اموزش بده یاد بده خیلی مهمه این. ممنون میشم بهم کمک کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۴۸

درود برای طراحی سایت شاید بهتر باشه که وردپرس رو هم یاد بگیرید. با توجه به شرایط تون برای امنیت پایتون انتخاب مناسبی هست. بهتره اول وردپرس رو یاد بگیرید و از طریق فریلنسری منبع درآمد داشته باشید و همزمان با کسب درآمد شروع به یادگیری امنیت و موارد مربوط به پایتون کنید. برای وردپرس دوره <a href="https://7learn.com/course/wordpress-expert" rel="noopener nofollow" target="_blank">متخصص وردپرس</a> یا دوره‌های مشابه با سرفصلهاش در سطح نت رو بهتون پیشنهاد میکنم و برای امنیت وب بهتره از سایتهای انگلیسی زبان مثل یودمی و یا جادی در فارسی و... استفاده کنید.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

سلام بنده تازه میخواستم برنامه نویسی رو شروع کنم میخواستم بپرسم پایتون برای شروع کار خوب هست یا نه و با اون در چه زمینه هایی میشه فعالیت کرد

نازنین کریمی مقدم ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

درود زمینه‌های پایتون رو در این مقاله توضیح دادیم. اگر به یکی از این حوزه‌ها علاقه دارید پس پایتون مناسب هست. درضمن یادگیری پایتون پیشنیازی نداره و میتونید از صفر شروع کنید.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۴۰

سلام وقت بخیر ؛ سوال من این بود در راستای رشته‌های دانشگاهی و حیطه تخصصی اینجانب شیمی ، پایتون انتخاب درست و کمک کننده ای هست ؟!در کل افرادی که به صورت مکمل میخوان برای پیشرفت در رشته خودشون این زبان رو انتخاب کنند و هدف آنچنانی در حوزه کامپیوتر ندارن پیشنهاد میکنید ؟! خیلی ممنون.

نازنین کریمی مقدم ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

درود بله در این زمینه پایتون انتخاب مناسبی هست و اتفاقا هم در شیمی میتونه کاربردی باشه و هم برای افرادی که قصد یادگیری فوق برنامه دارند. اما دقت کنید که به درد پیشرفت در یادگیری رشته شیمی نمیخوره. شما با برنامه نویسی میتونید با مواردی که در شیمی یاد گرفتید اپ طراحی کنید و...

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳

سلام میشه در پایتون در دو حوزه اش حرفه ای شد هم ماشین لرنینگ هم (جنگو که برای سایت است) یا خیر فقط در یک حوزه اش باید تمرکزکنیم. سایت‌های فروشگاهی و نوبت گیری و سایت ساده یا حرفه ای میشه پایتون ساخت؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱

درود بله شدنی هست اما سالهای بیشتری طول میکشه. توصیه میکنم اول یک زمینه رو تموم کنید و بعد سراغ بعدی برید. همزمان سنگین میشه. بله ممکن هست. هرچند برای فروشگاهی اغلب از وردپرس استفاده میشه که کم دردسرتر و سریعتر هست.

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱

سلام میخواستم برنامه نویسی رو یاد بگیر م که بتونم برنامه ای بنویسم روی کامپیوتر و با برنامه اندروید در ارتباط باشه آیا با یادگیری پایتون میتونم به هدفم برسم،ممنون میشم از پاسخگویتون.

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴

درود یک مثال ساده از کاری که میخواید رو توضیح بدید تا بتونم دقیقتر کمک تون کنم.

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴

سلام. ببخشید من الان ۴۰ سال سن دارم، آیا میتونم زبان پایتون رو یاد بگیرم و بهش مسلط بشم؟ محدودیتی نداره به نظرتون؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰

درود خیر محدودیت نداره و اتفاقا زبان خوبی انتخاب کردید. بسیار آسان و مفید هست.

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰۵:۰۸

سلام و تشکر از سایت مفیدتون... میخواستم بدونم عکس‌های مربوط به هر بخش سایت رو از کجا تهیه میکنید اکثرا ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

درود <a href="https://buffer.com/library/free-images/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">24 سایت عالی برای تصاویر وبسایت</a>

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۲

سلام من بتازگی مقدماتی پایتون رو تموم کردم و قصد شروع پایتون پیشرفته رو داشتم، ولی خیلی شک دارم که انتخابی که کردم درست بوده یا نه. من هنوز دقیقا نمیدونم به چه شاخه ای از برنامه نویسی( اندروید، وب، ماشین لرنینگ، هوش مصنوعی و...) علاقه دارم تا متوجه بشم که پایتون بهترین گزینه برای اون هست یا نه. الان واقعا سردرگم هستم که پایتون رو ادامه بدم یانه. میشه کمک کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

درود سن و تحصیلات تون و احیانا وضعیت سربازی رو میفرمایید؟ با توجه به این اطلاعات بنده بهتر میتونم راهنمایی تون کنم.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸

سلام و تقدیم احترام، ببخشید می‌خواستم بدونم نرم افزارهای سازمانی که تو شیر پوینت یا کانفلوئنس امثال اون تولید میشن، با پایتون قابل ساخت هستند؟ اگه قابل ساخت هستند، لطفا میزان دشواری کار رو هم بفرمایید. هدفم فقط ساخت نرم افزارهای سازمانی نیست صرفا مایلم بدونم با یادگیری پایتون می‌تونم به اونجور هدفها هم برسم؟ سپاسگزارم

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۱۲

درود بله شدنی هست و باید عبارت create desktop python app رو سرچ بزنید تا نمونه‌های مشابه رو ببینید.

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

سلام خسته نباشید ممنون از توضیحات خوبتون. با پایتون توی حوزه هک کجا میشه استفاده کرد و اینکه شما هوش مصنوعی رو پیشنهاد میکنید یا هک پ ن:۱۵ سالمه

نازنین کریمی مقدم ۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱

درود هر دو زمینه خوبه و طرفدار داره. هک در شاخه امنیت و کمی آیتی وارد میشه و باید مباحث عمومی رو هم بلد باشید اما <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> تمرکزش روی خود برنامه نویسی هست. باید ببینید روحیات تون با کدوم سازگار هست و خودتون انتخاب کنید.

۰۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴

سلام وقت بخیر من ارشد روانشناسی بالینی هستم میخواستم بدونم آیا پایتون برای رشته و حوزه کاری من هم کاربردی هست ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۶:۴۰

درود بله شاخه ماشین لرنینگ برای پیشبینی رفتار میتونه براتون مفید باشه.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۱

سلام خانم نازنین کریمی مقدم. امیدوارم روز خوبی رو داشته باشید. میخواستم بپرسم که ما در کل به چند زبان برنامه نویسی میتونیم مسلط بشیم؟ چون من فکر میکنم میبینم هم به اندروید علاقه دارم هم وب و هم هوش مصنوعی. خواستم ببینم میشه توی این موارد به تسلط کافی رسید؟ واقعا انتخاب سختیه و گیر کردم تو این قسمت. گرچه به یادگیری ماشین و بعد وب علاقه بیشتری دارم. چون میخوام خوب شروع. و اینکه دیدم که در هر صورت با پایتون شروع کنید بهتره. راستش من بین جاوا و جاوا اسکریپت و پایتون گیر کردم. با تشکرات فراوان بابت مقاله‌ای که در اختیار ما قرار دادید و احترامی که برای کاربران قائل هستید.

نازنین کریمی مقدم ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۰:۰۰

درود اینکه چند زبان یاد بگیرید مساله ای نیست اما خیلی بستگی به هدف و سن تون داره. خیلیا با هر دو آشنا هستند اما در آخر از لحاظ حرفه ای مجبورند در یک حوزه مشغول باشند. اینم بگم که واقعا انتخاب خیلی سختیه. هردوی پایتون و جاوا اسکریپت دوست داشتنی هستند. توصیه میکنم از سایتهای کاریابی آنلاین مثال جابینجا و جاب ویژن شرایط استخدام هر دو رو بررسی کنید و براساس اینکه مهارتهای مورد نیاز و موقعیتهای کاری کدوم بیشتر به روحیه تون میخوره انتخاب کنید.

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۵۶

سلام دوباره من کامنت قبلی درمورد زبان برای شبکه پرسیدم . اگه میشه یه مقاله درمورد شاخه‌های پایتون و جاوا اسکریپت و بقیه زبان‌ها که دارای شاخه هستن بگذارید بزارید. ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵

درود درمورد پایتون که در این مقاله صحبت کردیم. درمورد جاوا اسکریپت به مقاله روشهای <a href="https://7learn.com/blog/earn-money-javascript" rel="noopener nofollow" target="_blank">کسب درآمد از جاوا اسکریپت</a> مراجعه کنید. درمورد باقی زمینه‌ها از منوی سرچ بالای صفحه عبارت کاربرد یا عبارت درآمد رو سرچ بزنید به مقالات مشابه خواهید رسید.

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۵۱

با سلام خدمت شما من وارد حوزه شبکه و نتورک_ سیسکو و گرایش‌های آن شدم. به نظر شما کدام زبان را شروع به یادگیری کنم. چه زبان هایی تحت شبکه هستند؟ اینم بگم که وارد گرایش امنیت شبکه شدم. ممنون میشم راهنماییم کنید تشکر از شما??

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳

درود ببینید برای امنیت باید انواع استراتژیهای نفوذ رو بشناسید و اینها میتونند به هر زبانی نوشته شوند. پس لازمه که کمابیش با زبانهایی مثل جاوا - سی - جاوا اسکریپت - پایتون - پی اچ پی و... آشنا باشید. برای بخش شبکه هم پایتون - پرل - بش - گو و کمی جاوا اسکریپت رو میتونید انتخاب کنید.

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴

بابت توضیحات خوب و مفید تان ممنون .

۰۵ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۵۹

سلام می خواستم بدونم که برای مهاجرت با پایتون حوزه وب خوب هست یا خیر یعنی با حوزه وب میتونم مهاجرت کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۲۲

درود بله اگر در این زمینه حرفه ای بشید و شرایط سنی تون مناسب باشه مشکلی نخواهید داشت.

۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴

سلام یه توضیح کلی از پایتون و خلاصه می‌تونید بگید و پایتون چه کارایی هایی داره

نازنین کریمی مقدم ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

درود در همین مقاله درمورد کارایی‌های پایتون صحبت کردیم!

۰۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹

سلام خسته نباشید.من لیسانس حسابداری و کارمند بانک هستم.علاقه مند به یادگیری پایتون شدم.میخواستم بدونم آیا در حوزه کاری من کاربرد داره و من میتونم بعدا به عنوان یک مهارت در رزومه کاری خودم بیارم؟البته میدونم که باید تجربه کاری هم در این زمینه کسب کنم و به نظر شما یادگیری فرانت اند بهتره یا بک اند؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲

درود مهارت توسعه وب به رزومه کاری تون چیزی اضافه نمیکنه مگر اینکه برحسب علاقه بخواید یاد بگیرید. پیشنهاد میکنم سراغ یادگیری ماشین برید که قابل استفاده در حسابداری و کارهای مالی هست. برای یادگیریش هم همون پایتون کافی هست.

۰۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸

سلام خسته نباشید میخواستم سوال کنم با پایتون هم سمت فرانت و هم بک یک پروژه رو میشه انجام داد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۵۲

درود بله شدنی هست اما بیشتر برای بک اند استفاده میشه.

۰۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲

سلام من رشته ام مهندسی شیمی هست. به نظر شما برای شغل آیندم زبان برنامه نویسی پایتون رو بخونم یا جاوا؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲

درود هر دو مفید هستند اما به دلیل آسانتر بودن، بهتون پیشنهاد میکنم پایتون رو یاد بگیرید.

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷

سلام اگر بخوام وارد دنیای هک بشم فقط باید زبان پایتون یاد بگیرم یا زبان دیگه ای هم باید یاد بگیرم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

درود دنیای هک بسیار گسترده هست و علاوه بر پایتون بهتر هست که به سایر زبانهای اون حوزه و فناوریهای مرتبطش مسلط باشید. برای مثال برای سیستم عامل با خانواده سی و برای وب با فرانت اند و بک اند و... آشنا باشید.

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵

سلام دکتری برق الکترونیک میخواستم پایتون که مربوط به رشته <a href="https://7learn.com/blog/what-is-information-technology" rel="noopener" target="_blank">آی تی</a> هست رو بخونم آیا اینکار رو انجام بدم با توجه اینکه رشته م برق هست از نظر بازار کار و درآمد پایتون که غیرمرتبط به رشته م هست رو دنبال کنم یا مثلاً برنامه نویسی plc کدوم یکی درآمدزاست؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰

درود Plc به رشته شما نزدیکتر هست و با توجه به مدرک و سابقه راحتتر شما رو قبول میکنند اما موقعیتهای شغلی کمتری داره. موقعیتهای شغلی پایتون و آیتی بیشتر هست اما برای استخدام باید زمان بیشتری برای یادگیری مفاهیم بگذارید و در ابتدای کار حتی به عنوان کارآموز مشغول بشید و انتظار حقوق بالا نداشته باشید. این دیگه بسته به اولویتهای خودتون داره که از بین این دو اونی که به شرایط تون نزدیک هست رو انتخاب کنید.

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲

با سلام.پایتون مقدماتی و پیشرفته رو یاد گرفتم و الان میخوام بین وب و هک یکی رو انتخاب کنم سوالی که داشتم اینه که کدوم در آمدش بیشتره و اینکه کدوم برای مهاجرت بیشتر به کار می‌آد؟ و اینکه هوش مصنوعی آیا یاد گرفتنش سخته چون از خیلی‌ها شنیدم که یک مقدار مشکل سازه بخاطر اینکه با مسائل ریاضی سر و کار داره. در کل این هم بگید که یاد گرفتن کدوم بهتره وب حک یا هوش مصنوعی

نازنین کریمی مقدم ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۷

درود هر دو زمینه برای مهاجرت مناسب هست. اما برای هک بهتره شبکه یا سیستم عامل هم بلد باشید. هوش مصنوعی بیشتر با آمار و احتمالات سروکار داره و باید درک خوبی از این شاخه داشته باشید. در صورت علاقه کارتون سخت نخواهد بود و اونقدر کتابخونه داره که نگران نباشید.

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۳۹

سلام. برای کسب درآمد و نگاه شغل داشتن آیا فقط یادگیری پایتون کافیه یا باید زبان‌های برنامه نویسی دیگه هم بلد باشیم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹

درود بستگی به زمینه ای داره که قرار هست توش فعالیت کنید. مثلا برای وب - فرانت اند باید html و css بدونید و برای ماشین لرنینگ، باید درک خوبی از آمار داشته باشید.

۰۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴

سلام خسته نباشید ببخشید اینده و بازار کار و درآمد کدام زبان برنامه نویسی بهتره پایتون یا سی شارپ یا جاوااسکریپت ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱

درود درحال حاضر از زیاد به کم به این ترتیبه: پایتون - جاوا اسکریپت - سی شارپ

۰۲ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۱

سلام ...میخواستم ببینم برای یک متخصص شبکه کدوم شاخه از پایتون بیشتر میتونه کمک کننده باشه

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴

درود شاخه هک + ماشین لرنینگ برای شناسایی رفتارهای غیرعادی میتونه براتون مفید باشه.

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

سلام خسته نباشید،ممکن هست راهنمایی کنید من ب برنامه نویسی و ساخت وب سایت علاقه زیادی دارم و این ک ب عنوان ی شغل خانگی و پر دآمد میشه روش حساب کرد؟ اصلا آشناییت ندارم ب زبان‌های برنامه نویسی و کار با کامپیوتر ، می خواستم ببینم از کجا باید شروع کرد آیا پایتون مناسب‌تر نیست ؟چون دست تو همه رشته‌ها داره؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۵۲

درود در حال حاضر هردو برای فریلنسری مناسب هست و میتونید براساس علاقه اقدام کنید. با نظرتون درمورد پایتون موافقم

۰۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برنامه نویسی cnc شغل خوبی هست آینده خوبی دارد و اینکه از زبان پایتون میشه استفاده کرد.

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶

با سلام .برای برنامه نویسی سمت سرور قصد دارم php یاد بگیرم. آیا میشه بجاش پایتون یاد بگیرم ؟ یعنی هر آنچه php و یا دات نت‌ها پوشش میدهند رو میشه با پایتون انجام داد یا خیر.

نازنین کریمی مقدم ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰

درود بله پایتون هم میتونید یاد بگیرید و به اندازه کافی قدرتمند هست.

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲

سلام ببخشید برای یادگیری زبان پایتون از چه راهی میتونم عمل کنم و اینکه برای ساختن بازی به ریاضی در حد خیلی خوب نیاز هست و من که از کامپیتور چیزی نمیدونم کلاس حضوری خوبه یا انلاین و درآمد متوسط کسی که بازی اراءه میکنه چقدر هست

نازنین کریمی مقدم ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۳۱

درود برای سوالات تون درمورد پایتون به <a href="https://7learn.com/skill/python" rel="noopener nofollow" target="_blank">این مقاله</a> مراجعه کنید. برای بازی سازی هم میتونید به <a href="https://7learn.com/skill/computer-games-development" rel="noopener nofollow" target="_blank">مقالات دسته بازی سازی</a> مراجعه کنید.

۰۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

سلام خسته نباشید. من14ساله هستم. در حال حاضر دارم زبان htmlرو یاد میگیرم. میخواستم بدونم میشه با پایتون بازی ساخت ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸

درود بله بازیهای ساده ای مثل توپ و راکت ممکن هست. اما برای اینکه راحتتر باشید توصیه میکنم به سراغ موتورهای بازی سازی مثل یونیتی یا آنریل برید.

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

سلام من الان داشتم برا دانشگاه علمي كاربردي ثبت نام ميكردم ولي كل اسم مختلف اورده و من نميدونم كدومش پايتون هست ممنون ميشم راهنماييم كنين

نازنین کریمی مقدم ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰

درود بنده اطلاع کافی ندارم و بهتر هست که با یک مشاور تحصیلی حتما مشورت کنید.

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴

سلام آیا میشه با پایتون طراحی وب انجام داد

نازنین کریمی مقدم ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵

درود بله ممکنه. سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/python-web-expert" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره پایتون وب</a> رو بررسی کنید تا با کلیت کار آشنا بشید.

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۱

سلام من ۱۵ سالمه و میخواستم بدونم اگه بخواهم این زبان رو یاد بگیرم بهتره کلاس برم یا از ویدیو‌های داخل یوتیوب استفاده کنم در ضمن به نظر تون سن ام برای اینکه این کار و انجام بدم زیاده یا کمه و اگه میشه ادرس چند تا از سایت‌های اموزش پایتون رو بدام بفرستین با سپاس

نازنین کریمی مقدم ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۴

درود سن تون کاملا برای یادگیری مناسب هست. برای شرکت در دوره پایتون بهتره مباحث مقدماتی رو خودتون پیش برید و بعد تصمیم بگیرید تو چه حوزه ای میخواید فعالیت کنید (<a href="https://7learn.com/course/python-web-expert" rel="noopener nofollow" target="_blank">وب</a> یا <a href="https://7learn.com/course/machine-learning" rel="noopener nofollow" target="_blank">هوش مصنوعی</a>) و براساس اون دوره رو انتخاب کنید. به شخصه خیلی دوره‌های حضوری رو توصیه نمیکنم خستگی راه و زمان تلف شده زیادی داره. اما باز به خودتون بستگی داره. اگر انگلیسی مسلط هستید و مشکلی ندارید مطالعه ی <a href="https://docs.python.org/3/tutorial/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">مستندات پایتون در وب سایت اصلی</a> این زبان و<a href="https://www.tutorialspoint.com/python/index.htm" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc"> سایت tutorialspoint</a> رو پیشنهاد میکنم.

۰۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۱۷

سلام من لیسانس کامپیوتر دارم..چندین سال از درس دور بودم..الان پایتون رو دارم بصورت حرفه ای یاد میگیرم .بنظرتون ادامه تحصیل و ارشد میتونه بهتر باشه الان یا ادامه پایتون و کسب درامد بااون؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۴۲

درود بستگی داره. چندسالتون هست؟ لیسانس آزاد بودید یا سراسری؟ سابقه کار دارید؟

۰۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۶

سلام ببخشید اون دیدگاه پایین پیام دادم که گفتم میشه با پاتون اپ ویندوز ساخت خب این اوکی ولی موتور بازی سازی که گفتین خب چه جوری بعد از ترکیب کردن چند زبان و ساخت موتور اونو به یک برنامه تبدیل کنم منظورم این است که چگونه با این همه زبان ترکیب کردم که مثلا موتور بازی را ساخت زبان هاشو ترکیب کنم تا بشه یه اپ برنامه خاصی نیاز داره تا بتونه زبان هایه برنامه را با هم ترکیب کنه تا یه اپ بده بیرون یا یه جور دیگه هست امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید ?

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۶

درود بله متوجه شدم :) مثلا شما از ویژوال استودیو استفاده میکنید و روی یک سلوشن چندین بخش رو به طور همزمان پیش میبرید، مثل سی و... اما از اونجایی که خودم تجربه ای در این خصوص نداشتم نمیتونم کمک دقیقی بکنم. کلا ساخت موتور بازی یجورایی اختراع دوباره چرخ هست و فقط به درد شرکتهایی میخوره که بازیهای AAA میسازند تا کدشون لو نره. پیشنهاد میکنم خیلی سمتش نرید. <a href="https://www.quora.com/Is-it-a-good-idea-to-write-a-game-engine-in-Python-If-not-what-is-the-best-language-to-write-a-game-engine-in" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این بحث کوئرا </a>میتونه براتون مفید باشه. (با قندشکن وارد شوید)

۰۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

مفید بود ...

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۷

سلام میگم با پایتون میشه یه ویندوز ساخت تمام امکانات ویندوز رو پیاده کرد یا موتور بازی سازی با اون ساخت

نازنین کریمی مقدم ۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸

درود بله میشه اپ ویندوز ساخت، برای موتور بازی سازی شاید بخشی رو پوشش بده اما همونطور که میدونید یک موتور دارای بخشهای مختلف هست و باید پایتون رو با سایر زبانها و موارد ترکیب کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹

سلام من حوزه ی کاریم تعمیرات موبایل هستش آیا در بخش نرم افزار پایتون می‌تونه کمک کنه.

نازنین کریمی مقدم ۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۱۳

درود اگر بعدا قصد داشته باشید در حوزه آیتی مشغول باشید میتونه یه امتیاز مثبت در رزومه تون باشه، اما در حرفه فعلی زیاد مرتبط نیست.

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸

سلام وقت به خیر من دانشجوی کارشناسی زیست شناسی هستم ایا برنامه نویسی پایتون رو در حوزه ی رشته ی خودم هم میتونم استفاده کنم؟ و ایا یادگیری ان زمان زیادی میطلبه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳

درود بله در حوزه تکاملی و ژنتیک و... در بخش تحقیقات میتونه ترکیب بشه. یادگیری پایتون برای کسی که از برنامه نویسی چیزی نمیدونه نسبت به سایر زبانها راحت هست، منتها اگر با هدف صرفا کسب درآمد هست بهتره اول بررسی کنید که واقعا به برنامه نویسی علاقه دارید یا نه و بعد اقدام کنید.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴

سلام وقت بخیر ایا با یادگیری پایتون میشود هم طراحی وب کرد هم اپلیکیشن‌ و هم تست و نفوذ و داده و هوش مصنوعی یعنی تمامش با هم یل اینکه خیر عر کدام باید به صورت جدا یادگرفته شود ممنون میشم پاسخ بدید

نازنین کریمی مقدم ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

درود در تمامی اینها پایتون استفاده میشه پس بله کافیه یادش بگیرید و بعد سراغ هر فریمورک مربوط به هر زمینه برید.

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۸

سلام وقت بخیر من انسانی هستم و 9 تیر کنکور دارم ولی علاقم به برنامه نویسی هست میخاستم دانشگاه رو دیگه انسانی نرم برم دانشگاه آزاد مهندسی کامپیوتر بخونم HTML &amp;amp; CSS رو تسلط دارم سی شارپ رو هم یکم بلدم الان دارم جاوا اسکریپت یاد میگیرم به نظرتون برم همون کامپیوتر یا انسانی رو ادامه بدم ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸

درود کاریابی در برنامه نویسی راحتتر از علوم انسانی هست (مگر رشته هایی مثل حقوق و روانشناسی) مدرک هرچه معتبرتر کاریابی راحتتر؛ بدون مدرک کاریابی براتون کمی سخت میشه. اما غیر ممکن نیست اگر نمونه کار داشته باشید و از همین ابتدای کار سابقه بیمه براتون رد شه. توصیه میکنم بعد از کنکور با یک مشاور تحصیلی آگاه صحبت کنید و تصمیم بگیرید.

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۵۰

سلام وقتتون بخیر :) من کنکور دارم ۹ تیر و بعد از کنکور میخوام پایتونو شروع کنم یاد بگیرم کلی دوره و چنل یوتیوب فعلا میشناسم امل گیجم که کدومو انتخاب کنم! خواستم بهترین راهو به یه ادم مبتدی که قبلا فقط کد کپی میکرده و اونارو دست کاری میکرده بگین ? دوره ی زبان هم میرم و زیانم تا حدودی قویه اما فول نیست ، البته تو جاهای مختلف خوندم زیاد نیاز نیست توی زبان فول بود ! راستش تا حدودی دنبال کسب درامد هم هستم… که حین دانشگاه درامد هر چند کمی داشته باشم . ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۹

درود تمرکز خودتون رو تا تیر روی کنکور بگذارید. یک تست میتونه رتبه رو کلی جابجا کنه... بعد از اون از <a href="https://7learn.com/blog/python-learning-roadmap-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب مسیر یادگیری پایتون</a> کمک بگیرید جواب تمام سوالاتون رو میگیرید.

۰۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱

سلام خسته نباشید ببخشید من رشته‌ام توی هنرستان کامپیوتر هست و سی شارپو تا یه حدودی یاد گرفتیم میخواستم برای یادگیری پایتون اقدام کنم که بهم گفتن باید سی شارپ و حرفه ای بلد باشی خوب توی مدرسه که مسلما حرفه ای یاد ندادن میخواستم بدونم برم کلاس سی شارپ یا از طریق کتاب و فیلم یاد بگیرم بهتره؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۴۲

درود پایتون هیچ ربطی به سی شارپ نداره و حتی از یک خانواده هم نیستند! لذا به توصیه غلط دوستان تون بی توجه باشید و میتونید یادگیری پایتون رو شروع کنید. برای حرفه ای شدن در سی شارپ به شخصه یوتیوب یا دوره آنلاین رو توصیه میکنم. کلاس حضوری خیلی عمیق نمیشه + زمان زیادی رو ازتون میگیره.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۶:۳۸

درود بر شما و تشکر از مقاله خوبتان آیا میتوان با پایتون مانند سایر زبانها مثل سز شارپ برنامه‌های اداری مانند حقوق و دستمزد یا حضور و غیاب و امثال ان نوشت؟ سپاسگزارم

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۴۹

درود بله امکان پذیر هست.

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲

با درود آيا از پايتون ميتوان در تحليل بازارهاي مالي ،‌ ارائه پيشنهاد براي سرمايه گذاري هاي مالي كمك گرفت ؟

نازنین کریمی مقدم ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱

درود بله اتفاقا یکی از مهمترین فوایدش همین موضوع هست که به کمک داده کاوی و ماشین لرنینگ قابل دستیابی هست.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱

سلام و عرض ادب برنامه مذکور در صنعت و همچنین مدیریت کاربرد دارد ؟ لطفا توضیح کوتاه بدید تا روزنه ای باشه برا ما ، سپاسگزارم .

نازنین کریمی مقدم ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۰۷:۵۱

درود بله بخش یادگیری ماشین و همچنین داده کاوی در مقاله بالا در صنعت و مدیریت بسیار کاربردی هست. به این صورت که شما میتونید داده‌های جمع شده از رفتار کاربران رو تحلیل کرده و نیازهاشون رو بدست آورید. بعد براساس این نیازها، محصول خودتون رو بهبود بدید.

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۱۶

سلام وقت بخیر یادگرفتن زبان پایتون در کار وکالت هم میشه ازش استفاده کرد؟ یاد گیری این زبان چقدر زمان میبره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳

درود در وکالت صرفا برای پیاده سازی برنامه و سایت میشه استفاده کرد (که با موارد ساده‌تری مثل وردپرس هم میشه این کار رو انجام داد) یادگیری بسته به میزان آشنایی خودتون و وقتی که میذارید داره و نمیشه زمان قطعی داد.

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۰۵:۴۷

سلام با پایتون هم میشه به UI و UX ورود کرد؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶

درود کلا UI و UX خیلی به زبان برنامه نویسی خاصی بستگی ندارند و قوانین خودشون رو دارند. توصیه میکنم یکی دوتا مقاله درمورد چیستی این دو مطالعه کنید. پاسخ تون در قالب کامنت نمیگنجه :) میتونید از بخش سرچ سایت مقالات مرتبط رو پیدا کنید.

۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵

سلام ببخشید چطوری میشه از پایتون در زمینه ی هک کردن استفاده کردن من هرچقدر آموزش هاش رو دیدم ارتباطی به هک کردن نداشت کدوم دوره هارو باید شرکت کنم تا بتونم از پایتون در زمینه ی هک و امنیت استفاده کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸

درود متاسفانه ما هنوز دوره ای برای امنیت نداریم، و گویا دوره‌های فارسی دیگه به دردتون نخورده چون سرچ که بزنید آموزش هک با پایتون به نتایج زیادی میرسید... میتونید از <a href="https://analyticsindiamag.com/8-free-resources-to-learn-ethical-hacking-with-python/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این منبع</a> استفاده کنید. در یوتیوب هم ویدیوهای جالبی وجود داره توصیه میکنم یه بررسی کنید.

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹

سلام خسته نباشید برای رشته ژنتیک هم کاربرد داره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۲۱

درود بله در هوش مصنوعی زیرشاخه رایانش تکاملی با ژنتیک ترکیب میشه و برای ساخت مدل و شبیه سازی و... به کار میره.

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

سلام پایتون در حسابداری هم کاربرد داره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸

درود خیر، مگر اینکه بخواید با پایتون یک نرم افزار مرتبط با حسابداری بسازید.

۰۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای طراحی سایت بهترین برنامه نویسی که یادبگیریم چیه من پایتون و دارم یادمیگیریم میخوام توزمینه طراحی سایت پیش ببرم نظزشماچیه بهتر ازپایتون نرم افزاری هست که استفاده کرد

نازنین کریمی مقدم ۰۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲

درود برای گرفتن یک پاسخ جامع به مقاله <a href="https://7learn.com/blog/web-development-with-python#collapseArticleList" rel="noopener" target="_blank">مزایای برنامه نویسی وب با پایتون + ( نقشه راه یادگیری )</a> مراجعه کنید.

۰۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴

سلام خسته نباشید من css html رو یاد گرفتم و دارم جاوا اسکریپت رو یاد میگیرم به هوش مصنوعی هم خیلی علاقه دارم میخوام اونو هم یاد بگیرم به نظر شما چه موقع زمان خوبیه که برم و یادش بگیرم؟ بعد از اینکه کلا جاوا اسکریپتو یاد گرفتم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

درود درسته این دو زمینه خیلی بهم مرتبط نیستند و میتونید همزمان پیش برید، اما برای هوش باید تمرکز کافی بگذارید. پس بهتره اول بحث فرانت و جاوا اسکریپت (که در حال یادگیری هستید) رو تموم کنید و بعد هوش رو شروع کنید.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۴۹

من رشتم آمار هست و ترم دوم هستم دانشگاهمون یه دوره ی مجازی آموزش پایتون با مباحث:آشنایی با اصول اولیه،ساختارهای شرطی و تکرار،توابع و کلاس ها،رسم نمودار،معرفی ماژول‌های پرکاربرد گذاشته میخواستم ببینم اصلا چی هست و بخوام شرکت کنیم مفید هست؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳

سلام از این مباحث در هوش مصنوعی یادگیری ماشین و داده کاوی استفاده شده و به شدت پولساز هستند. بخش‌های زیر رو در همین مقاله بخونید و مقالات پیشنهادی شون رو هم مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی بگیرید. - کاربرد پایتون در داده کاوی و Big Data - یادگیری ماشین

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۴

سلام وقت بخیر من رشتم برنامه نویسی نیست ولی دانشگاهمون یه ترم برایمان مبانی برنامه نویسی گذاشتن و تا شی گرایی کار کردیم. الان که ترم تموم شده دیگه بعد از این کلاس دیگه ای نداریم کا پایتون رو کار کنیم به یه مشکلی برخوردم من میخوام پایتون رو تا حدی مسلط باشم تا هم برای رزومه خودم مفید باشه و هم تو پروژه‌های آینده که قراره بنویسم ازش استفاده کنم حالا سوال من این هست که من که رشتم برنامه نویسی نیست باید تو چه محوری از پایتون کار کنم و چطور شروع کنم و با چی شروع کنم و ... کلا انگار تو خلا افتادم و نمیدونم از کجا خارج شم خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید. موفق باشید یا علی

نازنین کریمی مقدم ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۵۶

سلام بنظرم مهم علاقه و هدفتون هست. اگر فقط برای علاقه هست با هرکدوم مدتی کار کنید تا ببینید کدوم بهتره. اگر قصد کسب درآمد دارید، تصمیم بگیرید که میخواید فریلنسر باشید یا جایی استخدام بشید. براساس تصمیم تون سایتهای کاریابی مثل جاب ویژن و جابینجا یا سایتهای فریلنسری مثل کارلنسر و.. رو بررسی کنید و ببینید کدوم زمینه درآمد بهتری داره. در نهایت یکی رو انتخاب کنید و مشغول بشید :)

۰۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰

سلام وقت بخیر ؛ بخدا گیج شدم من پایتون رو بلدم ، اچ تی ام ال و سی اسس رو تازه یاد گرفتم از دوستم مشورت گرفتم گفت ول کن html رو منسوخ شده بیا وردپرس. دوروزه حالم خرابه من عاشق برنامه نویسی هسنم توی خوابم کد نویسی میبینم گاهی. آیا حرف دوستم درسته؟ من چه راهی برم؟ اچ تی امل رو ادامه بدم یا برم وردپرس.. من دوست دارم مهارت یاد بگیرم دنبال آماده نیستم ...گم شدم

نازنین کریمی مقدم ۰۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

سلام چون قبلا برنامه نویسی کار کردید و وردپرس هم خیلی برنامه نویسی نمخواد، در بدترین حالت با یک ماه کار میتونید در حدی حرفه ای بشید که پروژه بگیرید و چون قصدتون طراحی وب هست خوبه که بلد باشید. اتفاقا html و css درونش استفاده میشه و خیلی هم بهتون کمک میکنه (بخصوص هنگام کار با یسری پلاگینها مثل المنتور) پس هردو مسیر رو قشنگ یاد بگیرید. برای گرفتن پروژه شما دوراه دارید: 1. یادگیری html،css و جاوا اسکریپت و حرفه ای شدن در یکی از فریمورکهای جاوااسکریپت مثل ری اکت 2.تبدیل شدن به یک وردپرس کار حرفه ای که باید یکم php هم بلد باشید. براساس تجربه بهتون میگم که بهتره وردپرس رو در حد طراحی وب سایت ( و نه طراحی قالب) بلد باشید و بعد مسیر اول رو کامل طی کنید، چون درآمدی که داره در درازمدت خیلی بهتره و میتونید استخدام رسمی بشید. وردپرس بیشتر بدرد این میخوره که فریلنسر باشید. درنهایت با مراجعه به جاب ویژن و جابینجا و مقایسه موقعیتهای شغلی و پرداختی شون میتونید از صحت حرفهایی که زدم مطمئن باشید تا بیخود با نظرات دوست تون نگران نباشید و استرس بگیرید :)

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

یه پیشنهاد برای تکمیل این مقاله دارم اونم اینکه لطف کنید برای هر گرایش بنویسید چه پیش نیازهایی مورد نیاز هست. مثلا برای علم داده آیا لازمه تخصص آمار هم داشته باشیم یا نه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹

درود هرکدوم از گرایشها دارای پیشنیاز مخصوص خودشون هستند برای همین تقریبا برای هر شاخه یه مقاله جدا درنظر گرفتیم و این موارد رو توش کامل توضیح دادیم. برای مثال مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-machine-learning" rel="noopener" target="_blank">چگونه به متخصص یادگیری ماشین تبدیل شویم؟</a> از همین دسته این مورد رو کامل توضیح میده. اما در هرحال پیشنهادتون رو بررسی میکنیم اگر امکانپذیر بود حتما اضافه میکنیم. برای علم داده هم بله به مفاهیم آمار باید مسلط باشید که با لینکی که دادم بهتر متوجه میشید. پاینده باشید

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

سلام من دانشجو علوم کامپیوتر هستم و علاقه شدیدی به برنامه نویسی توی حوضه اپلیکیشن موبایل دارم و دوست دارم این کارو به بهترین شکل ممکن انجام بدم از طرفی به طراحی وب (front-end) هم علاقه دارم . html,css تا حدودی تسلط دارم و می‌خوام javascript شروع کنم حالا سوالم اینه که مسیری که برای فرانت اند شروع کردم درسته و دیگه باید چه چیز هایی یاد بگیرم تا تو این حوضه بهترین صفحه هارو درست کنم و اصلا نمی‌دونم برای طراحی اپلیکیشن باید از کجا شروع کنم درواقع بهترین مسیرو بهم پیشنهاد بدید خلاصه عرف کار چیه دیگه

نازنین کریمی مقدم ۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲

درود بر شما انتخاب جاوا اسکریپت و مواردی که فرمودید برای هدفی که دارید بسیار مناسب هست و بازار کار خوبی هم داره. در این مسیر با مطالعه مقاله <a href="https://7learn.com/blog/javascript-roadmap" rel="noopener" target="_blank">شروع یادگیری برنامه نویسی جاوا اسکریپت چگونه است؟</a> تمامی پاسخهاتون رو به طور جامع میگیرید.

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۵۹

سلام وقتتون بخیر بنده ۱۵ سال سن دارم و هیچ تجربه ای در برنامه نویسی ندارم اول اینکه پیشنهاد شما برای انتخاب رشته من چی هست؟ بعد من اگر خودم بخوام به آموزشگاه برم و آموزش ببینم شما پیشنهادتون برای شروع چیه چه زبانی رو انتخاب کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۶

درود آیا به برنامه نویسی در حدی علاقه دارید که به عنوان شغل آینده بهش نگاه کنید یا علاقه تون صرفا در حد کارهای جانبی هست؟ با توجه به جوابتون بهتر میتونم راهنمایی تون کنم.

jalal ۰۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۰:۲۹

با عرص سلام و وقت بخیر . قبل از هر چیز ازتون تشکر میکنم بابت توصیحاتتون. بنده کاملا مبتدی بودم و فعلا هم هستم. چون هیچ سر رشته اولیه نداشتم از زبانهای برنامه نویسی و کلا برنامه نویسی. ولی خیلی علاقه داشتم تا اول باید بگم سخت ترینشون کهc وc++ هستش شاید رو انتخاب کردم چون علاقه به زبان ماشین و برنامه نویسی برای ابزارالات هوشمند و ... داشتم حدود یکسال و خورده ایc++ خوندم ولی واقعا مشکل هستش . بعدها اتفاقی پایتون رو یک کم مطالعه کردم دیدم دستورات و قواعد از ابتدا تا ماتریس و توابع و حلقه هاش خیلی راحته. خروجی راحت میگیری. دستورات و سرفصلهای زباد اولیه نداره. اصلا باید بگم‌بینطیره. فقط الان چند هفته ای میشه میخونم پایتون رو. فعلا مقدماتی pytone core هستش. میشه برنامه نویسی برای چیپها و ایسهای شدکتهای مختلف رو داست. اکثرا برای چیپها و مازولها و... از c و گاهاc ++ استفاده میکنتد چون کامپایلرشون مشابه هستش خروجیشون اصلاح میشه. ایا میشه نرم افزا و توابع و دستورات میکروهایavrوstmو picو روholt هم دو با پایتون نوشت؟ قابلیت و کامپایلر دارن در این زمینه. فعلا درام دستورات و توابعش رو میخونم. میخان تا دیر نشده اگه امکانش نباشه برگردم و وقتنو تلف نکنم. اما با توجه به اشنایی که با زبانc++ دارم تقربا تو پایتون زیاد مسکل ندارم چون تقریبا دستورات در زبانها مشابه هستش ولی تو پایتون راحتتر فقط پیچیدگی خودشو داره مخصوصا تو حلقه‌ها برخلاف c++ که محدودیت مکاتی در حلقه رو در c نداره ولی در پایتون بکtab ارور میاره.

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۵

درود بله امکانش هست با پایتون برای ریزپردازنده کدنویسی کنید و کتابخونه هم داره (مثل pyavrutils) اما فکر نکنم بشه پایتون رو مستقیم روی تراشه اجرا گرفت و برای همین نیازه تا هردو رو تاحدی بلد باشید. چون این زمینه تخصصی خودم نیست، پیشنهاد میکنم سوالتون رو به صورت انگلیسی هم سرچ بزنید تا مطمئن شید.

Ali ۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۲۹

سلام ضمن تشکر از مقاله و مطلب عالی شما میخواستم سوال کنم ک پایتون دوره‌های مختلفی داره ؟؟یا مقدماتی و پیشرفته این زبان همه چیز رو درباره این زبان میگه .و کدوم زبان رو برای ی دانشجوی مهندسی کامپیوتر ب غیر از این زبان پیشنهاد میکنین

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۵۴

درود 1. بله پایتون بسته به کاربرد وارد دوره‌های تخصصی خودش میشه. مثل پایتون وب - هوش مصنوعی - امنیت و... . دوره پیشرفته پایتون اغلب یه معرفی کلی از تمام این زمینه‌ها میکنه و رد میشه. بعد باید خودتون تصمیم بگیرید که چه بخشی رو ادامه بدید. برای مثال میتونید از منوی بالا سرفصلهای دوتا دوره ای که برای پایتون گذاشتیم رو ببینید تا بهتر متوجه بشید. 2. بستگی به حوزه موردعلاقه تون داره، اما به شخصه بعد از پایتون، جاوا و جاوااسکریپت رو توصیه میکنم که پرکاربردترینها هستند.

امیر ۰۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۰۲

سلام من میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم بین پایتون و سی شارپ موندم ؟ کدوم برای شروع انتخاب بهتریه ؟ و اینکه برای کدوم با زبان فارسی پکیج‌های اموزشی بیشتر وجود داره ؟ و اینکه من هم طراحی سایت و اپ میخوام یاد بگیرم هم هک و امنیت ؟ ایا میشه هر دو رو کنار هم یاد گرفت ؟ + یجا خوندم که برای طراحی سایت با پایتون خیلی طول میکشه تا یاد بگیرم درسته حرفش؟؟ لطفا جواب بدید ... ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

درود برای هردو زبان منابع آموزشی خوبی وجود داره و با توجه به هدفتون، توصیه میکنم از پایتون شروع کنید که در همه زمینه هایی که فرمودید قدرتمند هست. میتونید هر دو زمینه رو در کنار هم یاد بگیرید و بعد از یه مدت تصمیم بگیرید که به کدوم بیشتر علاقه دارید. برای درآمد بالا معمولا باید یک زمینه رو انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید. طراحی سایت و زمانی که میبره کاملا بستگی به خودتون داره و حداقل دوماه اگر هیچی از برنامه نویسی ندونید طول میکشه.

مریم ۰۴ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۳۱

عالی

رضا ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۴

سلام چرا می‌فرمایید منبع مناسب فارسی برای یادگیری نیست این همه سایت‌های داخلی آموزش‌های خوب گذاشتند مثل آموزش جادی

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

درود البته موردی که اشاره کردید برای استارت خیلی خوبه و بنده هم موافقم باهاش، اما شما یه دوره یودمی ببینید متوجه منظورم میشید.

whoami ۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۹

سلام من بیس و سینتکس پایتون رو یاد گرفتم کدوم حوضه ای از پایتون رو الان باید برم؟ و این که مثلا اگه هک و امنیت رو رفتم چطوری میتونم یادش بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۳۴

درود انتخاب حوزه کاملا شخصی هست. یکی ممکنه بره هوش، یکی بره امنیت و یکی حتی وب. باید ببینید خودتون با کدوم راحتتر هستید. حوزه تون رو که انتخاب کردید، باید به صورت انگلیسی سرچ کنید تا سایتها و منابع مناسبش رو بیاره. هنوز منبع فارسی مناسبی براش نیست. ما برای هوش و وب دوره رو کامل کردیم اما متاسفانه بخش امنیت رو استارت نزدیم.

shoja ۰۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۲

سلام. ممنون از اطلاعات شما بخشید از پایتون میشود برای مدلسازی و شبیه سازی‌های مدل‌های ریاضی استفاده کرد؟ تفاوت پایتون با متلب در چیست؟ ممنون میشوم پاسخ دهید

نازنین کریمی مقدم ۰۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴

درود بله امکانپذیر هست و در این زمینه بسیار قدرتمنده. تفاوت پایتون با متلب در اینه که متلب به طور خاص برای کار با توابع ریاضی و شبیه سازی به وجود اومده و در همین حوزه بیشتر تکامل پیدا کرده، اما پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی که در انواع زمینه‌ها مثل وب و هوش مصنوعی و رباتیک و... قدرتمند هست معرفی شده. در کل پایتون مثلا ده حوزه رو به صورت کامل و با کتابخانه‌های عالی پوشش میده و متلب میتونه به عنوان انتخاب مشابه یکی دو حوزه از اونها باشه. اینکه با کدوم راحتتر هستید به خودتون بستگی داره. اگر مطمئن هستید که کارتون فقط نیاز به مدلسازی داره، متلب برای یادگیری کافیه، اما در سایر موارد و بخصوص زمینه‌های هوش مصنوعی مثل پردازش زبان و ماشین لرنینگ، پایتون دارای کتابخانه‌هایی هست که سرعت کارتون رو بالا میبره و به کد کمتری نیاز دارید (برای مثال سه خط کد متلب معادل یک خط کد پایتون میشه)

امیرعلی سوری ۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۳۲

میتونم با پایتون ربات و برد برنامه نویسی کنم؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

درود بله پایتون برای این کار کاملا مناسب هست. اگر به این زمینه علاقه دارید توصیه میکنم در دوره‌های انجمنهای رباتیک دانشگاه‌های دولتی و رتبه یک تهران، اصفهان و آزاد قزوین شرکت کنید. در کانال تلگرام هر انجمن موارد لازم مفصل توضیح داده شده.

رهام ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۲۷

دمتون گرم

نازنین کریمی مقدم ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

ممنون که با ما همراه هستید :)

سهیل ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۲۹

ایا برای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون باید مقدمه ای از زبان‌های برنامه نویسی دیگر مانند سی شارپ و جاوا اسکریپت را یاد داشته باشیم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

درود. خیر نیازی نیست.

zimi ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹

عالی بود. بسیار ممنون بابت مقاله زیباتون

sjai ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲

پایتون برای کسی که هیچ تجربه ای در برنامه نویسی نداره بهترین گزینست

نازنین کریمی مقدم ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹

درود باهاتون موافقم:)

savafa ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۴۲

من یک زیست شناس هستم. و سالها در زمینه بیولوژی سلولی و مولکولی کار کرده ام. اخیرا به کاربرد هوش مصنوعی در رشته مورد نظر خود علاقمند شده ام. و قصد دارم با آموختن زبان برنامه نویسی پایتون در این زمینه فعالیت کنم. قبل از هر اقدامی باید با یک متخصص علوم کامپیوتر مشورت کنم. و با کاربرد و تواناییهای پایتون در نرم افزارهای بیوانفورماتیک آشنایی پیدا کنم.

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۰۸

درو بر شما داده کاوی و ماشین لرنینگ برای شما بسیار مفید هست. در همین راستا پیشنهاد میکنم که مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-machine-learning" rel="noopener" target="_blank"> چگونه به متخصص یادگیری ماشین تبدیل شویم؟</a> و همچنین <a href="https://7learn.com/blog/what-is-data-mining" rel="noopener" target="_blank">مقاله داده کاوی چیست</a> و همینطور <a href="https://7learn.com/blog/data-science" rel="noopener" target="_blank">راه‌های کسب درآمد داده کاوی با برنامه نویسی پایتون</a> رو هم مطالعه کنید.

فرشاد ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸

سلام.میخواستم بدونم کارایی پایتون برای برنامه نویسی دسکتاپ در چه حد هستش؟البته من میخوام فقط برای سرگرمی برنامه‌های ساده و معمولی بنویسم.با سپاس

نازنین کریمی مقدم ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰

درود. پایتون یسری فریمورک و کتابخانه داره برای ساخت محیط گرافیکی که باهاش میتونید برنامه تحت دسکتاپ رو به راحتی بسازید. مثل kivy، pyQt و... tkinter یکی از این انتخابهاست که آموزش کار باهاش و همینطور چندین مثال از برنامه‌های مختلف رو در مقاله <a href="https://7learn.com/programming/python/tkinter-in-python" rel="noopener" target="_blank">آموزش کتابخانه Tkinter</a> آوردیم.

امین ۰۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶

سلام به نظرتون تو ایران میشه با یادگیری پایتون جایی استخدام شد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۴۰

درود. بله پایتون یکی از زبانهای رو به رشد هست و در زمینه هوش مصنوعی، داده کاوی و حتی طراحی سایت در ایران خیلی مطرحه. برای بررسی دقیقتر پیشنهاد میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/ai/data-science" rel="noopener" target="_blank">مزایا، روش‌‌ها و تخصص‌های لازم برای کسب درآمد از داده کاوی با پایتون</a> رو مطالعه کنید.

محمد ۰۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳

سلام من می‌خوام که برنامه نویسی رو شروع کنم و بین دوزبانc++وپایتون گیر کردم. یکی از اساتیدم میگه پایتون و دیگری میگهc++بنظر شما کدام پولساز‌تر و اسان‌تر است؟ و شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت و... از کدام زبان بیشتر استفاده میکنند؟ یا اصلا از چه زبانی استفاده میکنند؟ ممنون میشم بهم اطلاع بدید.سپاس

نازنین کریمی مقدم ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۳۱

سلام. در بین این دو پایتون راحتتر و پولسازتر هست. در برنامه نویسی شما باید یک مفهوم رو کدنویسی کنید. مثلا بگید اعداد یک لیست به صورت صعودی مرتب بشه. در برخی از زبانها شما لازم نیست سر نوشتن این کد و منطقش فکر کنید و کافیه از یک تابع آماده استفاده کنید. پایتون توابع آماده شده زیادی داره و برای همین ساده‌تر هست. اما دلیل اینکه استاد دیگری گفته اند که c++ بهتر هست، اینه که شما اگر واقعا بخواهید برنامه نویسی باشید باید برنامه نویسی رو به صورت اصولی یاد بگیرید و پایتون شما رو تنبل میکنه. شرکتهای بزرگ بسته به کاربرد از چند زبان مختلف همزمان استفاده میکنند. برای مثال از c++ برای بازی سازی و پایتون برای هوش مصنوعی استفاده میشه. ضمن اینکه درآمد خیلی وابسته هست به فیلدی که میخواید کار کنید. توصیه میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/there-is-nothing-called-the-best-programming-language" rel="noopener" target="_blank">چرا چیزی به اسم بهترین زبان برنامه نویسی دنیا وجود ندارد؟</a> رو حتما مطالعه کنید.

STORMLORD ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

سلام من جدیدن خیلی علاقه مند به برنامه نویسی دارم میشه راهنمایی کنید برای شروع چه زبانی مناسب هست؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱

سلام. توصیه میکنم با زبان c++ یا سی شارپ برنامه نویسی رو شروع کنید. در دانشگاه و یا هنرستان نیز با این دو زبان روند یادگیری رو استارت میزنند.

اصغر ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۳۸

سلام وقت بخیر.بنده سی شارپ و asp.net و آندروید استادیو کار کردم بنظرتون صلاحه کوچ کنم سمت پایتون؟ با پایتون هم میتونم سایت و اپلیکیشن آندروید تجاری طراحی کنم یا سخت و پرحجم هستش؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۱۰

سلام. بنظرم شما از لحاظ درآمدی نیاز چندانی به پایتون ندارید. چون با مواردی که بلد هستید هم میشه سراغ بازی سازی رفت (سی شارپ و یونیتی)، هم میشه برنامه برای گوشی نوشت (اندروید استودیو و زامارین) و هم میشه رو برنامه نویسی وب کار کرد (asp.net) اما اگر توانایی و وقت پایتون رو دارید، یادگیریش خالی از لطف نیست چون سرعت رشد زیادی داره و کاربردهای مختلفی هم داره. پایتون برای برنامه نویسی اندروید و سایت هم میتونه استفاده بشه (بخصوص بک اند که خیلی رایجه) اما فعلا بیشتر برای کارهای پردازشی مناسب هست.

محمد ۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸

درسته با پایتون شاید بشه بازی ساخت ولی نه بازی‌های بروز ، بخوام ساده بگم پایتون تو این زمینه کاربرد نداره و باید بیخیال بشید ولی ساخت وبسایت ، هوش مصنوعی و اینا ... عالیه ، مخصوصا هوش مصنوعی

امیر ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۴۴

سلام من تا الان برنامه نویسی نکردم و اولین باریه که میخوام شروع کنم منتها هیچ ذهنیتی ندارم از کدنویسی میشه لطفا راهنماییم کنید؟ و یک کتاب برای الگوریتم و فلوچارت معرفی کنید چون استاد دانشگاه اعتقادی به فلوچارت نداره و از رو جزوه توضیح میده با تشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۵

درود. برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی مقاله <a href="https://7learn.com/blog/learning-programming" rel="noopener noreferrer" target="_blank">پیشنیازهای برنامه نویسی </a>رو مطالعه کنید. پایین مقاله، لیستی از مقالات مرتبط و کنارش مقالات مسیر یادگیری برنامه نویسی رو آوردیم. درمورد کتاب الگوریتم و فلوچارت، توصیه من <a href="https://www.sourcebaran.com/algorithms-and-flowcharts.html" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow ugc">کتاب آقای غلامی</a> و همچنین کتاب آقای قمی هست.

محمد ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۱۶

درود. قبل از شروع برنامه نویسی چه دوره‌های دیگه ایو مشاهده کنم بهتره؟ یا ااگه از همون اول برم سر اصل مطلب یعنی برنامه نویسی به مشکل بر نمیخورم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵

سلام. برای برنامه نویسی باید درک خوبی از حل مساله داشته باشید. در مراحل ابتدایی معمولا با الگوریتم و فلوچارت کار رو شروع میکنند. برای مثال شما باید الگوریتم تشخیص عدد زوج و فرد رو روی کاغذ رسم کنید که ذهنتون برای تجزیه و حل مشکل آماده بشه. منابع زیادی وجود داره که این راهکار رو میتونید باهاشون تمرین کنید. کتب مبانی برنامه نویسی روی همین موضوع تمرکز دارند و در دبیرستان یا ترم اول دانشگاه تدریس میشوند. پیشنهاد میکنم حدود یک هفته تمام وقت روی این مبحث وقت بگذارید و بعد وارد یادگیری یک زبان برنامه نویسی بشید. در حین کار با زبان برنامه نویسی نتیجه رو میبینید و روند یادگیری سریعتر هست.

فردین ۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳

تاثیر پایتون بر روی بازی چیه؟بر روی موتور یونیتی؟ صلاح هست ازش استفاده کنیم یا سی پلاس پلاس کافی هست؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۹

سلام. ببینید یونیتی خودش به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده، اما برنامه نویسی در محیطش با زبانهای سی شارپ و جاوااسکریپت هست (مگر اینکه در ورژنهای جدیدش امکان کدنویسی با سی پلاس رو گذاشته باشه که در جریان نیستم) برای همین توصیه میکنم از همین دو زبان هنگام کار با یونیتی استفاده کنید. اگر به سی پلاس پلاس مسلط هستید شاید موتور آنریل گزینه بهتری براتون باشه. پایتون در یونیتی نقش کمرنگی داره، در واقع امکان استفاده از پایتون به این صورت هست که شما باید پکیج شو ایمپورت کنید تا بتونید به پایتون کدنویسی کنید. این حالت هم وقتی اتفاق میفته که شما مشکل خاصی دارید که دو زبان سی شارپ و جاوا اسکریپت نمیتونند برطرفش کنند. انشالله به زودی مقاله ای در خصوص موتورهای بازی سازی منتشر میکنیم و این جزئیات رو بیشتر توضیح خواهیم داد.

رضا زمانیان ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

سلام ممنون از این نوشته. آیا پایتون در حوزه ی وب هم کاربرد داره؟ اگه داره لطفا بگین در چه حوزه ای. ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۴

سلام. بله پایتون برای توسعه دهندگان وب بسیار کاربردی هست. شما میتونید سرفصلها و اطلاعات لازم رو در صفحه دوره <a href="https://7learn.com/course/python-web-expert" rel="noopener" target="_blank">آموزش پایتون وب</a> مطالعه کنید.

sam ۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۶

سلام میخواستم بدونم برای ساخت یک فضای کاربری و گرافیک برای برنامه ام که با زبان پایتون است چی لازم است که یاد بگیرم با تشکر

نازنین کریمی مقدم ۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۲۳

سلام. به زودی مقاله ای رو با محوریت رابط کاربری در پایتون منتشر خواهیم کرد. اما GUI توصیه شده برای پایتون Tkinter هست. البته بسته به هدف، برخی با kivy و pyforms هم استفاده میکنند.

هانی طباطبایی ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴

سلام برای پیاده سازی برنامه نوشته شده توسط پایتون بر روی کنترلر ARM (که کاملا طبق نیاز طراحی و برنامه نویسی شده و برد مذکور طراحی و ساخته شده) باید چکار کرد؟ آیا باید حتما از حافظه جداگانه از کنترلر استفاده کرد؟ باید حتما سیستم عامل بر روی حافظه باشد و بعد پیاده سازی شود یا قابلیت انتقال برنامه پایتون به حافظه کنترلر َARM را داریم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۲۸

سلام. حقیقتا بنده تا حالا پایتون رو روی ARM اجرا نکردم و تجربه ای در این حوزه ندارم. اما گمان میکنم که قابلیت انتقال برنامه پایتون به حافظه وجود داره و شبیه سازها هم بر همین اساس به وجود اومدند. اگر تونستم در این مورد اطلاعات بیشتری بدست بیارم یا فردی از دوستان سوال شما رو دید و جواب داد، براتون ایمیل میکنم.

میلاد شفاهی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰

با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم در اروپا کدام حوزه ی پایتون بیشتر درامد و رواج دارد؟ و این که ایا میشه از طریق برنامه نویسی مهاجرت کنیم به کشور‌های اروپایی ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۱

سلام. در حال حاضر پایتون در شاخه هوش مصنوعی یکی از پرطرفدارترین رشته هاست و سرمایه گذاری اکثرا در این حوزه انجام میشه. برای مهاجرت از طریق برنامه نویسی، یا از طریق ویزای کاری یا ویزای تحصیلی باید اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که شرایط هر کشوری متفاوت هست و در حال حاضر شرایط مهاجرت به کانادا خیلی راحتتر از اروپاست. حتما با فردی که قبلا تجربه مهاجرت به اروپا رو داشته مشورت کنید.

ابوالفضل میرزاوند ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۲۱

با سلام ببخشید من چند تا سوال دارم؟ اول اینکه من ۱۳ سال سن دارم. ۱. پایتون برای من بد نیست (مثلا محدودیت سن داره یا گیج کننده هست؟ ) ۲. من این زبان رو واسه ساختن اپلیکیشن تحت ویندوز میخام پایتون چیز خوبی هست؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۶

سلام. آیا قبلا برنامه نویسی کردید؟ 1. قبل از شروع کدنویسی توصیه میکنم منابع مربوط به مبانی کامپیوتر و بعد الگوریتمها و ساختمان داده رو مطالعه کنید و بعد شروع به یادگیری کامل پایتون کنید. بنظرم نتیجه مناسبی رو میگیرید. 2. برای تولید برنامه‌های تحت ویندوز، شاید زبانهای مبتنی بر .NET بهتر باشن، اما در کل بله با پایتون هم میتونید این کار رو انجام بدید. منتها حتما با برنامه‌های ساده شروع کنید که تشویق بشید و دلسرد نشید.

حسن رفعت جو ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳

سلام و وقت بخیر من یه سوال از شما دارم آیا فریم ورک Kivyدر ساخت برنامه‌های موبایل قوی هست یا نه؟ و چرا حجم برنامه‌های ساخته شده با پایتون بالا میره؟ چرا این همه میگن بریم سمت جاوا یا کاتلین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۷

سلام. ببینید پایتون به طور پیشفرض قرار نبوده که اندروید رو ساپورت کنه، اما به دلیل محبوبیتی که داره ابزارهایی نوشته شده که بشه باهاشون خروجی اندروید هم گرفت. یکی از این ابزارها kivy هست. دلیل افزایش حجم هم دقیقا به همین دلیله که علاوه بر زبان، ابزارها هم باید در خروجی اثر داده شوند. اما با حمایتهای گوگل، جاوا و کاتلین به طور پایه ای برای برنامه نویسی اندروید ساختاربندی شده اند. این باعث میشه که کارکردن باهاشون و مراحل طراحی و خروجی گرفتن راحتتر بشه و حجم برنامه نهایی هم کمتر از پایتون باشه.

mmd ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱

مرسی بابت اطلاعات ارزشمندی که ارایه می‌کنید :)

حسین جعفری ۰۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴

سلام من 17 سالمه و رشته ام تولید محتوا است و به برنامه نویسی علاقه زیادی دارم ولی نمیدانم در کدام رشته برنامه نویسی بروم لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۳

سلام. آیا تاحالا برنامه نویسی کردید؟ قبل از شروع کدنویسی توصیه میکنم منابع مربوط به مبانی کامپیوتر (و یکم درمورد الگوریتمها و ساختمان داده) رو مطالعه کنید و بعد یک سرچ کلی درمورد حوزه‌های مختلف برنامه نویسی بزنید. معمولا افرادی که در حوزه تولید محتوا و گرافیک هستند، خیلی جذب طراحی وب و یا بازی سازی شده و در این زمینه‌ها موفق هستند. برای آشنایی میتونید مقالات <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map">نقشه راه فرانت اند</a> و <a href="https://7learn.com/blog/game-development-roadmap">نقشه راه بازی سازی</a> در سایت رو مطالعه کنید.

hojjat ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸

مطلب مفیدی بود ، فقط اینکه چند مثال کاربردی هم بزنید که مثلا مشابه فریم ورکهایی مثل لاراول در php هم در زبان پایتون هست یا نه؟

عبدالرضا مولایی ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۵۴

دوست عزیز، خوشحالیم از اینکه مقاله برای شما مفید بوده... در مورد سوال‌تون، بله پایتون در حوزه‌های مختلف دارای فریم‌ورک‌هایی است که یکی از مشهورترین و قویترینشون در زمینه طراحی وب، جنگو است که چیزی از لاراول کم ندارد.

حمیدرضا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۱۲

سلام مقاله مفیدی بود ممنون . درامد این زبان چطوره و در چه زمینه هایی هست؟

ایلیا فراهانی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰

به نظر من زبان برنامه نویسی پایتون بسایر کاربردی در تکنولوژی‌های مختلف دارد.

مصطفی .الف ۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵

‍‍پایتون به آنریل انجین 4 برای بازیسازی اضافه شده ،بلندر گیم انجین دیگه ای هست که از پایتون استفاده میکنه ،بیشتر برنامه‌های انمیشن سازی و سه بعدی و گرافیکی ومعماری مثل‌تری دی مکس ،مایا ،هودینی ،سینما فوردی ،پوزر و.... از اسکریپت پایتون استفاده می‌کنن

فراز ۰۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۳۸

سلام. کاربرد پایتون در هوش مصنوعی و معماری به چه صورته؟ اگر اطلاعاتی دارین لطفا توضیح بدین... ممنون از مطالب!

A.Tanoomandian ۰۱ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۴۱

با سلام. مطلب خوبتون. ولی در مورد توسعه اپلیکیشن، با استفاده از فریم ورک React Native از زبان جاوا اسکریپت می‌توان اپلیکیشن‌های Native برای iOS و Android تولید کرد که در مطلبتان اشتباه اشاره شده.

محسن ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸

سلام ایا با پایتون میشه بازی هایی مثل ساکر استارز و ... رو هک کرد

محمد ۰۹ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۳۲

سلام خوبین ببخشید میگم این اموزش هایی که دررابطه با پایتون همه اینارو اموزش میدن؟

محمد انوری ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۴۹

سلام محمد جان ... ممنون ... بیشتر مطالب رو تو دوره‌ها پوشش دادیم اما برای آشنایی بیشتر با سرفصل‌ها حتما به صفحه دوره پایتون ما سر بزن ... موفق باشی ...

alavi24 ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲

عالی بود، فقط مورد هفتم رو فراموش کرده بودید و یا باید عنوان رو میگذاشتید 8 کاربرد پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی

محمد انوری ۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۹

سلام دوست خوبم ... خیلی ممنونم ازت به خاطر این نکته ای که گفتی ... اصلاح کردم .. موفق باشی ...

فرهنگ اسکندری ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۸

بسیار بسیار بسیار عالی

محمد انوری ۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۴۳

سلام فرهنگ جان ... ممنونم که همیشه با نظرای خوبت خستگی رو از تن ما در میاری ... موفق باشی ...

حسین ملهم ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹

با درود بیکران ممنون از نویسنده محترم برای ارسال مقاله بسیار عالی در خصوص کاربردهای پایتون بسیار موثر و آگاهی دهنده بود از تیم خوب سون‌لرن برای کلیه مقاله‌ها سپاسگزارم

محمد انوری ۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۴۱

سلام آقای دکتر ملهم عزیز ... ممنون از حضور و همراهی گرم شما با تیم سون لرن ... نظر لطف شماست ...

  • چرا باید کاربرد زبان‌های برنامه نویسی را بشناسیم؟
  • کاربرد پایتون چیست و کجا استفاده می‌شود؟
  • نتیجه گیری
اشتراک گذاری مقاله در :