کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴۰ دیدگاه نظر زهرا فرحمند
سِون کست: چگونه برنامه نویسی رو شروع کنیم؟
سِون کست: چگونه برنامه نویسی رو شروع کنیم؟ [panel type='success' title=':: گفتگوی با دکتر آوند رو می‌تونید بشنوید :'] [embed]http://up.7learn.com/podcast/7cast-how-to-start-programming.mp3[/embed]

دانلود پادکست [/panel]

 

خبر خوشی داریم برای سون لرنی هایی است که دوست دارند حتی در زمان‌های مرده خود در حال یاد گرفتن باشند! قراره دوشنبه‌های هر هفته با پادکست‌های جذاب سِوِن کَست در کنار شما باشیم! در سون کست دوشنبه ۲ اردیبهشت، گفت و گویی شنیدنی با دکتر لقمان آوند در مورد ورود به دنیای برنامه نویسی و چالش‌های آن داشتیم.

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که تازه می‌خواهند وارد حرفه برنامه نویسی شوند؟ از شروع راه مطمئن نیستید؟ افراد زیادی هر روز با ما تماس می‌گیرند. مشکل بیشتر این آدم‌ها این است که نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند، چطور شروع کنند و حتی اینکه اصلا چرا باید شروع کنند؟ ممکن است ورود به دنیای برنامه نویسی در ابتدای راه کمی گیج کننده باشد. شاخه‌های بسیار زیادی در این کار وجود دارند که هرکدام به آینده شغلی خاصی منتهی می‌شوند. هر کدام از این شاخه‌ها علاقه مندان خاص خود را می‌طلبند. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد مسیر مورد نظرتان، حتما اطلاعات کافی در مورد آن مسیر و چالش‌های پیش رو را جمع آوری کنید. سون کست این هفته را گوش کنید تا جواب بسیاری از سوالاتتان را در این مورد پیدا کنید!

۴۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹

سلام رشته من مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور ترم ۲ هستم می‌خوام برنامه نویسی را شروع کنم در حوضه اندروید برای شروع دوره اندروید خوبه جواب میده

نازنین کریمی مقدم ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

درود هدفتون دقیقا چی هست؟ صرفا کسب درآمد؟ یا یادگیری برنامه نویسی؟

Sajadmam ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۴

منابع رو نگفتین

نازنین کریمی مقدم ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

درود تصور میکنم به این دلیل هست که بستگی به یادگیری هر زبان، منابع خاصی رو باید انتخاب کنید. در سایت مقالات زیادی در مورد منابع یادگیری داریم که میتونید با سرچ پیداشون کنید، اما بزرگترین منبع شما اینترنت هست و سعی کنید از کلاسهای حضوری و رفت و آمد بیمورد و خواندن کتابهای چاپی دوری کنید. سرعت رو کند میکنند.

sobhan ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۱۹

لطفاا پادکست درباره اندروید هم اماده کنید موفق و پیروز باشید

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۸

درود. درخواستتون رو به تیم محتوا انتقال دادم. پاینده باشید.

محمدرضا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶

ممنون میشم جواب بدید چطور اون منطق و توانایی حل مسئله و اون چالش و راه حل مسئلات رو توی کد نویسی به هر زبانی را قوی کنیم و اون مهارت را بدست بیاریم

محمدرضا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶

توی صوت گفتید یکسری منابع را برای آموزش معرفی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وحید گروسی ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴

جناب آقای آوند عزیز پادکست را با گوشِ جان شنیدم منتظر پادکست‌های بیشتر از سوی شما و مجموعه سون لرن هستم

محمد ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۹

با سلام جناب آوند ممنون میشم بنده رو شما راهنمایی بفرمایید نزدیک به 15 سال تجربه مستمر در دنیای وب دارم ، به توابع و کدنویسی قالب وردپرس ، html ، css بصورت کاملا حرفه ای تسلط دارم و تا حدودی با جاوا اسکریپت آشنایی دارم . فعالیت اول بنده هم در حوزه وب هست ، تا به حال یک دوره مجازی کامل آموزش PHP داشتم ، و یک دوره هم با بسته آموزشی شرکت معروف تولید محتوای آموزشی و نرم افزار پیش رفتم و مقاله‌ها و آموزش‌های بسیار زیادی رو مطالعه کردم در رابطه با پی اچ پی. این مقدمه رو جهت آشنایی شما عرض کردم تا به این مطلب برسیم که بنده هنوز نتونستم زبان php رو یاد بگیرم ، با اینکه قدرت یادگیری بنده بسیار بالا هست اما متاسفانه با یادگیری این زبان به شدت به مشکل خوردم. با توجه به تجربه ارزشمند شما در حوزه آموزش ، اگر لطف بفرمایید و پیشنهادتون رو ارائه بدید از شما بسیار ممنون خواهم شد . بابت طولانی بودن کامنت عذرخواهی بنده را پذیرا باشید.

وحید گروسی ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۰۹

سلام کیفیت صدا خیلی بد شده در سطح سون لرن نیست من تدوینگر هستم میتونم کمکتون کنم

لقمان آوند ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴

سلام ممنون جناب گروسی پادکست اول سون لرن بود و بعضی موارد لحاظ نشده بود. در پادکست‌های بعدی این نواقص ایشالله رفع میشه.

mahan ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶

اگه کیفیت بهتر صدا بهتر بشه ممنونم میشم

لقمان آوند ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۰:۵۶

سلام ممنون از ارائه دیدگاهتون حتما در پادکست‌های بعدی سعی می‌کنیم کیفیت صدا رو بهتر کنیم.

aLireza ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۴۴

سلام. لطف کنید فایل پادکست رو به ایمیل بنده ارسال کنید. باتشکر

لقمان آوند ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۵۸

سلام به زودی لینک دانلود پادکست رو در پایین پلیر قرار میدیم

محمد جواد ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۱۸

با سلام و خسته نباشید کاش لینک دانلود میگذاشتید

aLireza ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳

سلام. بنده رشته کامپیوتر هستم. البته هنرستان! با سی شارپ مقداری آشنایی دارم البته بیشتر از سطح هنرستان ولی نه اینکه کاملا بلد باشم و کار کرده باشم! قصد دارم برنامه نویسی موبایل انجام بدم. بیشتر اندروید اما خیلی دوست دارم که Ios هم کار کنم. و اینکه میخوام توانایی ساخت وب اپ رو هم داشته باشم. بعدی اینکه علاقه به بازی سازی هم دارم! پس تا اینجا به یه زبان یا چند زبان احتیاج دارم که برنامه نویسی موبایل و بک اند وب (برای وب اپ) رو بتونن انجام بدن و در بازی سازی هم قدرت کافی رو داشته باشن. دوتا انتخاب هست. سی شارپ رو کامل یاد بگیرم بعد با تکنولوژی‌های asp.net core و xamarin این کار هارو انجام بدم. یا اینکه برم سمت کاتلین (چون علاقه ای به جاوا ندارم) و به دلیلی سینتکس مشابه سویفت رو هم یاد بگیرم. اما اگه این سمت برم برای برنامه نویسی سرور (برای وب اپ) و بازی سازی باید چیکار کنم؟ میشه با کاتلین ان کار هارو انجام داد؟ اگه بله چطوری و اگه نه لطف کنید نزدیکترین و آسانترین زبان ممکن که بتونه اون دوکار رو (سرور و بازی) انجام بده رو بفرمایید. یعنی ترجیحا بیشتر از سه زبان نشه کلا! در ضمن من بیشتر سعی دارم فریلنسر کار کنم و بازار کار و درخواست‌های زبان برای یکی دوسال دیگه به بعد واسم مهمه. ببخشید طولانی شد. باتشکر از پاسخ‌های دلسوزانه تون.

مجید ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۳

سلام و عرضا ادب خیلی ایده خوب و جالبی است مخصوصا با راهنمای‌ها و صحبت‌های دکتر آوند می خواستم از آقای آوند بپرسید برای کسانیکه که رشته نرم افزار رو به صورت اکادمیک نخوندن برای فهمیدن پایه ای برنامه نویسی چه دروسی از دانشگاه رو واجب میدونید و پیشنهاد میکنید که حتما مطالعه کنند و بخونند (با توجه به این که الان اکثر فیلمهای دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد کامپیوتر دانشگاه شریف و دیگر دانشگاهها در وب منتشر شده است) ممنون

محمد ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶

سلام جناب اوند بعضی‌ها میگن مثلا برنامه نویس php بشی نیاز هست تمام توابع و...درکل تمام این زبان برنامه نویسی رو بلد باشی ولی بعضی‌ها هم میگن نیاز نیست تمام یک زبان رو بلد باشی اونایی که بیشتر پر کاربرد هست رو یاد بگیر تا از نظر زمانی عقب نیفتی بعد اگه نیاز داشتی برگرد اون قسمت مورد نظررو یاد بگیر نظر شما در مورد این بحث چی هست؟

مهرداد ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

سلام و عرض ادب واحترام اول تبریک میگم بابت تغییرات به شدت حرفه ای وبسایت سون لرن دوم راه‌های فری لنسری در موردشون حرف بزنید چطوری میتونیم فری لنسر‌های کم دردسر بشیم منظورم از کم دردسر اینه کار بیاد دنبالمون نه ما ب دنبال کار سوم اینه در مورد باز کردن حساب پولی در بیرون از کشور،،، چطوریه مزایا و معایب و ریسک هاش چی هستن؟ وچطوری میتونیم این تحریمی ک داریم رو دور بزنیم و از چالش عبور کنیم وما هم استفاده کنیم از بازار‌های خارجی

وحید گروسی ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹

سلام من تو دوره متخصص اندروید شرکت کردم. راستش خواستم یه سوالی ازتون بپرسم من الان میخوام ایده ی خودم رو بسازم منتها ایده ام خیلی گسترده اس و برای شروع به طراحی نمودار‌های uml نیاز دارم لطفا در این خصوص هم راهنمایی بفرمائید

میلاد ابراهیمی ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۳۸

سلام دوباره خدمت شما ممنون میشم منابع آموزشی مثل w3schools یا tutorialspoint که به صورت آکادمی مباحث رو آموزش بده و جزئیات رو هم کامل بگه و مفاهیم رو کامل و درست و حسابی بیان کنه رو معرفی کنید. سپاس فراوان.

میلاد ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۲۳

سلام آقای آوند عزیز،وقتتون بخیر من دوست دارم وقتی برنامه نویسی می‌کنم بدونم پشت صحنه (هم بخش نرم افزار و هم بخش سخت افزار. البته بیشتر نرم افزار) دقیقا چه اتفاقایی می‌افته. می‌خوام مفاهیم برنامه نویسی رو به طور عالی و اصولی و علمی یاد بگیرم . وقتی برنامه نوسی میکنم(کد میزنم) بدونم قراره چه اتفاقی بیفته و اون رو کاملا درک کنم. احساس می‌کنم اینطور خیلی رو خلاقیت تاثیر داره. چه طور می‌تونم به این موضوع دست پیدا کنم؟ سپاس فراوان.

javad ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶

اقای اوند عزیز سلام بنده 20 ساله هستم و احساس میکنم الان برای شروع برنامه نویسی دیر شده است آیا میتوان تا 1 یا 2 سال اینده با تلاش مداوم وپشتکار به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شد ؟

لقمان آوند ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸

سلام بله قطعا اگر خودتون بخواید و وقت بزارید یک سال کاملا زمان مناسب و کافی هست که برنامه نویسی رو خوب یاد بگیرید.

علی دهانی ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۵۸

سلام واقعا تکرار بعضی حرفا هم باعث میشه یک سری نکات از یاد بره و هم خسته کننده هست منی که یک برنامه نویسم یکی ازم میپرسه چطور برنامه نویس بشم اگه بخوام مسیر خودم توضیح بدم ساعت‌ها زمان بنده گرفته میشه از اینکه چنین بخشی در سون لرن پیاده سازی شده واقعا عالیه حالا دیگه هرکس سوال بپرسه میتونم فورا به بخش سِون کست هدایتش کنم که هر سوالی داره از شما بپرسه و مناسبت‌تر بتونه مسیر خودشو پیدا کنه ارزو موفقیت دارم (گرچه میدونم خیلی موفق هستید)

fateme afshar ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۲۲

سلام استاد آوند وقتتون به خیر . با اینکه تا حالا ندیدمتون ولی همیشه دوست داستم به خاطر سخاوتتون ازتون تشکر کنم راستش من علاوه بر نکات آموزشی ازتون نکات اخلاقی زیادی رو هم یاد گرفتم مثل وجدان کاری و تلاش و پشتکار برای رسیدن به چیزی خیلیی زیااد ممنونم ازتون و از خدا میخوام همیشه سالم و سلامت باشید و عمری با عزت داشته باشید. سوالی داشتم من زبان برنامه نویسی #C رو هم در حد مبتدی کار کردم و منابعی رو برای یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید هم تهیه کردم ولی چون زمانی که میزارم تا چیزی رو یاد بگیرم برام خیلی مهم هست میخوام زبانی رو به طور حرفه ای یاد بگیرم که همه ی نیاز هارو ساپورت کنه . یعنی زبانی هم تو زمینه نرم افزار‌های موبایل هم نرم افزار کامپیوتر . زبان برنامه نویسی جاوا رو تعریفش رو زیاد شنیدم ولی چون این زبان خیلی سخت هست ... میخواستم بدونم نظر شما درباره یادگیری این زبان چیه و اگه به نظرتون جاوا تنها راه هست چطور شروع کنم و اگه میشه یکم درباره این زبان توضیح بدین. درخواستی ازتون داشتم و اون اینه که اگه میشه Source برخی نرم افزار‌ها مثلا اون هایی که با زبان PHP نوشته شدن یا زبان‌های دیگه رو هم تو وب سایتتون قرار بدین . بابت وقتی که میزارین خیلی ممنونم .

لقمان آوند ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۳۳

ممنون از لطفتون خانم افشار ایشالله سوالات شما و دوستان رو حتما در پادکس پاسخ می‌دیم

Porya Dianati ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳

بچه‌ها به نظرم من تو این زمونه کسی برنامه نویسی php بلد نباشه واقعا بی سواد محسوب میشه من خودم مهندس پرواز هست رشته دانشگاهیم..ولی مسلط به php و html هستم..و پول خوبی هم دارم در میارم به عنوان شغل دوم...

Alireza Shahsavary ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۳۸

سلام خدمت شما استاد گرامی لطفا راهنمایی بفرمایید ما که رشته تحصیلیمون نرم افزار یا علوم کامپیوتر نیست چطور میتونیم تو این رشته پیشرفت کنیم

Mr.Big ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲

خیلی عالیه به نظرم این حرکت رو باید زودتر شروع می‌کردین ولی الان هم خوبه منتظر هستیم.

محمد مردان نژاد ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶

ضمن عرض سلام و خسته نباشد خدمت شما و گروه محترمتون الان تقریبا خود شما هم با این جمله که هر روز علم‌ها و مباحث جدیدی وارد دنیای برنامه نویسی میشه علمی شما داشتید نا کار امد میشود خب چاره چیه ما باید تو چه زبانی متخصص بشیم که هیچ وقت از دور کنار نره و یک برنامه روزانه داشته باشیم برای یک مطالعه کوتاه ک اطلاعاتمون بروز رسانی بشه شما محبت کنید یک سیر مطالعاتی یا منابع رایگان بهمون معرفی کنی و بیس علمی که باید داشته باشیم رو بگید ممنون

بهرام ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۲۶

نمیدونم از کجا شروع کنم... بنده دانشجوی فوق لیسانس نرم افزار هستم. ولی هنوز درست نمیتونم برنامه نویسی کنم. خیلی شروع کردم و همیشه هم کلی تحقیق کردم. منابع خوب گرفتم. ویدویوهای آموزشی و ... ولی هیچ کدوم رو نتونستم به اتمام برسونم. هنوز هم لنگ میزنم. آدم تنبلی هم نیستم. نمیدونم مشکلم چیه. تو یاد گرفتن برنامه نویسی مشکل ندارم. خیر سرم دارم فوق لیسانس نرم افزار هم از یه دانشگاه خوب میگیرم. یه بار با پایتون شوع کردم...بعد ولش کردم. یه مدت با PHP و ... بعد رفتم سراغ فرانت اند و با HTML-CSS شروع کردم. باز هم دارم لنگ میزنم و خیلی کند پیش میرم. به نظرتون مشکل افرادی مثل من چیه؟ البته انگیزه هم به اندازه کافی دارم و دوست دارم تو زمینه توسعه نرم افزار فعالیت کنم. واقعا کمکم کنید. سپاس

fateme afshar ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۰۱

سلام وقتتون به خیر ببخشید که اینو میگم ولی حرف‌های شما پارادوکس داره من شهریور پارسال شروع کردم به یادگیری html & css با استاد آوند و چون تمرین و تکرار و یادگیری برام خیلی مهم بود وقفه زیاد ایجاد کردم و الان تموم کردم فیلم هارو و دارم کار میکنم تو زمینه طراحی وب چون علاقه ی خیلی زیادی داشتم و دارم اگه علاقه باشه ول نمیکنید چیزیو از اسفند پارسال هم php رو شروع کردم چون علاقه شدیدی به بحث شی گرایی دارم از منابع مختلف دارم رو شی گرایی php هم کار میکنم . من در حدی نیستم که بخوام راه کار بدم ولی توصیه میکنم دنبال کاری برین که واقعا بهش علاقه دارید.

مجید زادگی ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷

سلام همیشه با خودم می‌گفتم چرا سون لرن مکانی برای نمایش پادکست ایجاد نمی‌کنه خوش حالم این اتفاق افتاده ، آرزوی موفقیت دارم براتون مثل همیشه،

پرویز ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴

سلام آیا برای یادگیری جاوا اسکریپت و PHP نیاز به یادگیری الگوریتم است حالا من که الگوریتم بلد نیستم باید چه کار کنم چون یادگیری الگوریتم زمان زیادی می‌ببره میشه راهنمایی کنید با سپاس

Farabi ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۹:۵۴

عرض ادب بنده دانشجوی کامپیوترم کارشناسی هستم ولی میل زیادی تو این 5 سال به نوشتن برنامه نداشتم و درس‌های برنامه نویسیم خوب نبوده. و علاقه به ایجاد کسب و کار صحبت کردن با دیگران داشتم و در این اواخر استارتاپ. مشکلی که دارم اینه الان 22 ساله ام به نظر شما منی که کامپیوتر میخونم و میخواهم همچنان برای ارشد ادمه بدم و برنامه نویسیو تو دانشگاه یاد نگرفتم بیرون هم تلاشی تا کنون برای یادگیریش نکردم ادامه بدم به برنامه نویسی و یاد بگیرم یا نه مثلا ایده و طرحم رو بدم برنامه نویس پیاده کنم و بچسبم به صاحب کسب و کار بودن هنوز راه برنامه نویس بودن یا خوداشتغال یا کارافرین بودن رو پیدا نکردم و همچنین اندروید رو میخاستم انتخاب کنم بدلیل اینکه توی سی پلاس پلاش دانشگاه و سی شارپ و ... علاقه ای نشون ندادم و فقط پاس شدم همچنین ساختمان داده . همچنین دوره‌های کسب و کار و بیزینس پلن شخصیت شناسی و .... رو قبلا گذروندم و درش حرف برای گفتن دارم . ممنون میشم اقای دکتر اگر پاسخی که بتونم راه رو بهتر بشناسم به من بدهید

رضا ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰

به نظر من هنوز دیر نشده من ۳۴ سال سن دارم تازه شروع کردم به یادگیری فقط یادت باشه دنیای مجازی بینهایت پول وجود داره بدست آوردنشو یاد بگیر و نکته مهم پول درآوردن در مجازی آشنایی با برنامه نویسی هست بخصوص php mvc که هشتاد درصد سایتها با پی اچ پی هستند

محمد نهاوندی ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۵۶

ایده پادکست واقعا عالیه. از اینکه برای پاسخ به سوالات وقت میزارید ممنونم .... سوال من اینه که کلا با چه زبان برنامه نویسی ای بهتره شروع کنیم؟ دوست من می‌گه C++ عالیه ولی من مطمئن نیستم گزینه خوبی برای شروع باشه!

اشتراک گذاری مقاله در :