:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۹ دیدگاه نظر محمد انوری
آموزش ویدئویی - طراحی سیستم پشتیبانی کاربران با زبان PHP
آموزش ویدئویی - طراحی سیستم پشتیبانی کاربران با زبان PHP قطعا تا امروز بسیار پیش آمده که در سایت یا برنامه تحت وب خود، نیاز باشد تا اطلاعات خاصی را از کاربران خود دریافت کنید. یکی از بهترین راه‌های ممکن استفاده از ایمیل است. ایمیل سرویسی رایگان یا در موارد تجاری بسیار ارزان است و به خوبی در بین عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا 94% کاربران اینترنت حداقل یک ایمیل آدرس فعال دارند و این یعنی جامعه آماری بالا ایمیل، می‌تواند انتخاب خوبی برای ارتباط با کاربران باشد. در این آموزش ما به کمک زبان PHP یک سیستم پشتیبانی ایمیلی ایجاد می‌کنیم. به این ترتیب که کاربر بعد از ورود به سایت و پر کردن بخش تماس با ما، با زدن دکمه ارسال یک ایمیل برای مدیر سایت ارسال کند. مدیر می‌تواند با چک کردن ایمیل خود پیام‌های دریافتی از سایت خود را مشاهده کند.

لزوم استفاده از زبان PHP

لزوم استفاده از زبان برنامه نویسی PHP زبان PHP تقریبا در وب حرف اول را می‌زند. در پست بهترین سایت‌های طراحی شده با زبان PHP، 7 سرویس محبوب تحت وب را معرفی کردیم که از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌کنند. این زبان از سال 1994 تا امروز تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرد و قابلیت‌های بسیار خوبی در آن تعبیه شد. در حال حاضر PHP پراستفاده‌ترین زبان سمت سرور در جهان است و نزدیک به 80% سایت‌ها با این زبان طراحی شده‌اند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم زبانی که 80% وب را تسخیر کرده می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای سرویس تحت وب ما باشد.

پیش نیازهای یادگیری ساخت سرویس پشتیبانی با زبان برنامه نویسی PHP

  • لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی (PC) با کمترین امکانات سخت افزاری
  • یک ویرایشگر کد مثل Visual Studio Code
  • یک شبیه ساز سرور برای اجرای کدهای سمت سرور در کامپیوتر شخصی ( نرم افزارهایی مثل Xampp، Wamp، Lamp یا غیره )
  • یک مرورگر مدرن و بروز برای مشاهده خروجی ( مانند گوگل کروم یا فایرفاکس )
  • آشنایی زیاد با زبان برنامه نویسی PHP
  • آشنایی با HTML و CSS برای طراحی فرم ها

شروع کار طراحی سیستم پشتیبانی با زبان PHP

طراحی یک سیستم پشتیبانی ایمیلی با زبان PHP در این آموزش ما از ویرایشگر کد Visual Studio Code استفاده می‌کنیم. 3 فایل index.php، functions.php، sendEmail.php  تمام چیزهایی هستند که برای ساخت این سیستم پشتیبانی نیاز داریم. در فایل index.php اطلاعات مربوط به تگ‌های form، input و غیره قرار گرفته‌اند. در فایل sendEmail.php اکشن‌ها و کدهای اصلی سیستم خود را قرار می‌دهیم که منطق برنامه را پیاده می‌کند. در functions.php هم اطلاعات تکمیلی برنامه خود را قرار می‌دهیم. برای مثال پروتکلی که برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنیم، SMTP است. یا تنظیمات هاست ما روی سرویس Gmail قرار گرفته است. همینطور برای استفاده از PHPMailer حتما باید یک ایمیل مشخص کنیم تا پیام‌های دریافتی به آن ایمیل ارسال شوند. موارد دیگری هم مثل پروتکل SSL، Charset، پورت و غیره هم تنظیم می‌شوند. در ادامه می‌توانیم مشخص کنیم که ساختار محتوای ایمیل ما به چه شکل باشد. همه این اطلاعات در فایل functions.php قرار می‌گیرد. در آخر به تست و Trace برنامه مورد نظر خود می‌پردازیم و مشاهده می‌کنیم که پیام مربوطه با موفقیت به ایمیل آدرسی که مشخص کردیم ارسال می‌شود. همینطور نکاتی را هم راجع به ظاهر ایمیل دریافتی و استایل‌دهی به آن بیان می‌کنیم.

جمع بندی

پیاده سازی یک سیستم پشتیبانی می‌تواند حالات و فرمت‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال یک سایت می‌تواند از سیستم تیکت استفاده کند. یک سایت ایمیل مستقیم برای پشتیبانی قرار می‌دهد و بعضی از سایت‌ها هم فرم تماس با ما دارند. ما در این آموزش با HTML و CSS یک فرم تماس با ما ایجاد کرده و به کمک زبان PHP پیام‌های ارسال شده از این فرم تماس را به ایمیل مدیر سایت ارسال کردیم. این یک نمونه بسیار ساده از لحاظ گرافیک و برنامه نویسی بود و شما می‌توانید امکانات پیشرفته مدنظر خود را به مرور زمان به این پروژه اضافه کنید. در آخر اگر سوالی دارید حتما در بخش نظرات با ما و کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.
۹ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
سبحان ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

سلام فایل email_info.php داخلش نشون ندادن کدهای داخل فایل از کجا پیدا کنیم؟

۰۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

کارهایی مثل ارسال عکس و پی دف رو چطور میتونیم بهش اضافه کنیم ؟ یا مثل همین بخش نظرات شما کاری کنیم تا کاربر وقتی پیام رو ارسال کرد تا پیام بعدی 1 دقیقه محدود باشه و این که اگر سایتمون وردپرسی قبل ارسال حتما ثبت نام کنه نه این که این رو پلاگین وردپرس تعریف کنیم

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۲۰

درود برای آپلود فایل میتونید از <a href="https://www.w3schools.com/php/php_file_upload.asp" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">آموزش آپلود فایل در PHP</a> استفاده کنید. برای محدود کردن باید از زمانی که کاربر پیام رو میفرسته یه تایمر بذاریم تا زمانی که محدودیت گذاشتیم اون دکمه ارسال غیرفعال باشه. برای مورد سوم توضیحش در قالب کامنت نمیگنجه اما باید به PHP مسلط باشید و خودتون در قالب تعریفش کنید.

۰۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

سلام این بخش تیکتینک رو چطوری بخش امنیتش رو تامین کنیم چون میتونه راه نفوذ از طریق کد نویسی و بقیه موارد وجود نداشته باشه و این که

نازنین کریمی مقدم ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۱۵

درود در این خصوص باید هرگونه اقدامی که تصور میکنید ممکنه از طریقش هک صورت بگیره رو براش راهکار داشته باشید. مثلا اگر فکر میکنید از طریق اینپوت میتونه کد بزنه، یه شرط بنویسید که اگر کلماتی مثل if و ... وارد شد اجازه ارسال به سرور رو نداشته باشه.

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸

میشه بگید از کجا دانلود کنیم اون فایل php mailer رو؟ چون من هر کاری میکنم نمیشه

نازنین کریمی مقدم ۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹

درود میتونید از composer require phpmailer/phpmailer استفاده کنید یا <a href="https://php-download.com/package/phpmailer/phpmailer/example" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">مستقیم</a> نصب کنید.

۰۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹

خیلی جذابه فقط میشه لینک دانلود فایلو بهم بدین؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۴۸

سلام کافیه رو ویدیو دکمه دانلود رو بزنید و کیفیت موردنظرتون رو انتخاب کنید.

  • لزوم استفاده از زبان PHP
  • شروع کار طراحی سیستم پشتیبانی با زبان PHP
  • جمع بندی
اشتراک گذاری مقاله در :