سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
10 ابزار آنلاین تست امنیت سایت + اطلاعات کامل
10 ابزار آنلاین تست امنیت سایت + اطلاعات کامل

با اینکه اینترنت در حال رشد کردن است اما فعالیت‌های هک نیز به همین میزان در حال رشد کردن می‌باشند و شما می‌توانید هر روز اخباری را در این باره و درباره ابزارهای تست امنیت بشنوید، دقیقا مانند دنیای دیجیتال تکنیک‌ها و ابزارهای هک نیز روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن می‌باشند. قبل از اینکه بخواهید تاسف بخورید باید اپلیکیشن‌های وب خود را در برابر این فعالیت‌های مخرب مقاوم کنید، کاری که شما باید انجام دهید این است که از ابزارهای تست امنیتی برای شناسایی مسائل امنیتی استفاده کنید. قبل از این که بخواهیم به معرفی برخی از ابزارهای تست امنیت بپردازیم قصد داریم با تعریف تست امنیتی آشنا شویم.

تست امنیت

تعریف تست امنیت را می‌توان به این شکل بیان کرد که برای این که داده‌ها درون برخی از سیستم‌های اطلاعاتی باقی نمی‌ماند و سایر کاربران نمی‌توانند به این داده‌ها دسترسی پیدا کنند از ابزارهای آزمایش امنیت استفاده می‌کنیم. در واقع این تست کمک می‌کند که نقاط ضعف اپلیکیشن خود را بیابید و آن را مورد آزمایش قرار دهید.نقاط مهمی که توسط تست امنیت پوشش داده می‌شوند عبارت اند از:

  • احراز هویت
  • مجوز
  • دسترسی ها
  • اطلاعات محرمانه
  • عدم تسویه حساب

هدف اصلی از تست امنیت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کمک برای بهبود امنیت و عمر محصول
  • شناسایی و رفع مشکلات امنیتی مختلف در طول توسعه اپلیکیشن
  • ارزیابی ثبات اپلیکیشن

ابزار Arachni

با استفاده از این ابزار قادر هستید که تعدادی از آسیب پذیری‌ها از جمله ورود نامعتبر، درج فایل‌های محلی از راه دور، SQL injection و XSS injection را شناسایی کند.

مزایا:

استفاده راحت  سریع، ماژولار است و عملکرد بالایی دارد، از پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

تست امنیت

ابزار Grabber

ابزار Grabber یک ابزار است که می‌توانید به صورت پرتابل از آن استفاده کنید، این ابزار برای تست امنیت در انجمن‌ها و وب سایت‌های شخصی طراحی شده است و دارای رابط گرافیکی نیست. این ابزار قدرتمند به زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است و می‌تواند آسیب پذیری هایی از جمله تایید فایل‌های پشتیبان، File inclusion، تایید هویت AJAX و SQL injection را شناسایی کند.

مزایا:

تولید فایل‌های تجزیه و تحلیل آماری، ساده و پرتابل، پشتیبانی از تجزیه و تحلیل جاوا اسکریپت

ابزار iron wasp

یک ابزار متن باز و قدرتمند است که برای تست امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ابزار می‌تواند تقریبا 25 نوع از آسیب پذیری‌های وب را شناسایی کند که از جمله آنها می‌توان به مواردی از قبیل Broken authentication، Cross-site scripting، CSRF، Hidden parameters،  Privilege escalation اشاره کرد.

مزایا:

استفاده از ماژول‌های قدرتمند، دارای رابط گرافیکی، ارائه گزارشات بر اساس html.

تست امنیت

ابزار Nogotofail

یک ابزار تست امنیت می‌باشد که توسط شرکت گوگل طراحی شده است، این ابزار یک ابزار بسیار کم حجم است که قادر است آسیب پذیری‌های TLS و SSL را شناسایی کند. از جمله سایر آسیب پذیری هایی که این ابزار قادر به شناسایی آنها می‌باشد می‌توان به مواردی از قبیل MiTM attacks، SSL certificate verification issues، SSL injection، TLS injection.

مزایا:

استفاده راحت، کم حجم، پشتیبانی از vpn

ابزار SonarQube

یکی دیگر از ابزارهای تست امنیت که یک ابزار متن باز است، این ابزار علاوه بر آشکارسازی آسیب پذیری‌ها برای اندازه گیری کیفیت کد شما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این که این ابزار توسط زبان جاوا نوشته شده است ولی قادر است بیش از 20 زبان برنامه نویسی را مورد بررسی قرار دهد. از جمله آسیب پذیری هایی که این ابزار قادر به تشخیص آن‌ها می‌باشد می‌توان به مواردی از قبیل Cross-site scripting، حملات DOS، SQL injection، Memory corruption اشاره کرد.

مزایا:

مسائل دشوار را شناسایی می‌کند، ادغام DevOps، استفاده کوتاه مدت و طولانی مدت، فراهم کردن تاریخچه یک پروژه و ..

تست امنیت

ابزار SQLMap

با استفاده از این ابزار می‌توانید به صورت خودکار آسیب پذیری‌های وب را تشخیص دهید، در این ابزار فرایند تشخیص آسیب پذیری‌ها از طریق SQL صورت می‌گیرد. این ابزار دارای یک موتور تست امنیت بسیار قدرتمند می‌باشد که قادر است 6 نوع SQL Injection را شناسایی کند:

-          Boolean-based blind

-          Error-based

-          Out-of-band

-          Stacked queries

-          Time-based blind

-          UNIO query

مزایا:

به صورت خودکار تست امنیت را انجام می‌دهد، برای تست امنیت وب سایت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای یک موتور تشخیص قوی است و ...

ابزار W3af

یکی از ابزارهای مشهور تست امنیت اپلیکیشن‌های تحت وب می‌باشد که توسط زبان برنامه نویسی پایتون طراحی و ساخته شده است، این ابزار به تست کننده‌ها اجازه می‌دهد که بیش از 200 نوع از آسیب پذیری‌ها را شناسایی کند که از جمله آنها می‌توان به مواردی از قبیل Blind SQL injection، Buffer overflow، Cross overflow، CSRF و .. اشاره کرد.

تست امنیت

ابزار Wapiti

این ابزار یکی از بهترین ابزارهای تست امنیت در وب می‌باشد که به صورت رایگان و متن باز در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد، از این ابزار برای بررسی آسیب پذیری‌های امنیتی در بسیاری از شرکت‌های مهم استفاده می‌شود، توجه داشته باشید که تست امنیت جعبه سیاه هواپیما نیز توسط همین ابزار صورت می‌گیرد.

ابزار Wfuzz

این ابزار تست امنیت وب توسط زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است و به شدت مورد علاقه توسعه دهندگان وب سایت‌ها قرار دارد. این ابزار تست امنیت دارای رابط گرافیکی نمی‌باشد و و تنها از طریق خط فرمان می‌توان از آن استفاده کرد.

تست امنیت

ابزار ZAP یا Zed Attack Proxy

یک ابزار تست امنیت است که از پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و از آن می‌توان برای انجام تست‌های امنیت مربوط به اپلیکیشن‌های وب استفاده کرد. این ابزار دارای یک رابط گرافیکی می‌باشد که کمک بسیار زیادی به تست امنیت برای توسعه دهندگان می‌کند.

۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
مریم ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۸

ممنون از مطالب بسیار مفیدتون

  • تست امنیت
  • ابزار Arachni
  • ابزار Grabber
  • ابزار iron wasp
  • ابزار Nogotofail
  • ابزار SonarQube
  • ابزار SQLMap
  • ابزار W3af
  • ابزار Wapiti
  • ابزار Wfuzz
  • ابزار ZAP یا Zed Attack Proxy
اشتراک گذاری مقاله در :