۶۶ دیدگاه نظر لقمان آوند
آموزش تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت
آموزش تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت

در این مقاله به آموزش تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت می‌پردازیم. همچنین نحوه ساخت دکمه‌ای که با کلیک کردن روی آن، رنگ پس زمینه تغییر کند را آموزش می‌ دهیم. نظر شما چیست؟ چگونه می‌توانیم تغییر رنگ زمینه دکمه در html را انجام دهیم؟ در مورد رنگ بک گراند در html چطور؟ با ما همراه باشید تا در ادامه با هم به پاسخ این سوال برسیم.

تغییر رنگ پس زمینه در HTML

در ابتدا لازم است به نکته‌ای اشاره کنیم. برای هرگونه استایل دهی به سند html مانند تغییر رنگ بک گراند در html باید از کد‌های css استفاده کنیم و به هیچ عنوان اجازه نداریم از تگ‌های منسوخ شده‌ای که در ورژن‌های قدیمیhtml برای استایل دهی استفاده می‌شد، مانند big، center، dir ،font و امثال این تگ‌ها در html استفاده کنیم.

بنابراین در اصل، در ادامه‌ی مقاله به بیان روش‌های استفاده‌ی مستقیم از ویژگی‌ background-color در css در سند html می‌پردازیم.

اگر شما به مباحث گرافیکی در طراحی وب علاقه‌مندید پیشنهاد ما شرکت در دوره آموزش ui ux سون لرن است چراکه در این دوره تمام نیاز‌های گرافیکی شما را که متناسب با بازار کار است تدریس کرده‌ایم.

تغییر رنگ پس زمینه در html با ویژگی style

در html یک ویژگی عمومی (Global Attribute) با نام style وجود دارد. از این ویژگی برای استفاده‌ی مستقیم از کدهای css درون تگ‌های html استفاده می‌شود. برای تغییر رنگ پس زمینه‌ی سند html باید از این ویژگی درون تگ body استفاده کنیم. برای این کار به صورت زیر عمل می‌کنیم:

<body style="background-color: #ffbb22;">
. 
.
.
</body>

تغییر رنگ پس زمینه در CSS با تگ style

هم نام با ویژگی style، تگی در html وجود دارد که در این تگ دقیقا با ساختار css می‌توانیم کد را وارد کنیم:

<style>
  body{
       background-color: #ffbb22;
      }
</style>

تغییر رنگ پس زمینه با کد‌های جاوا اسکریپت

برای این کار احتیاج به یک راه ارتباطی با سند html داریم. این راه ارتباطی می‌تواند هر تگی در html باشد. در ادامه قصد داریم از تگ button و a به عنوان این راه ارتباطی استفاده کنیم.

تغییر رنگ پس زمینه با کلیک بر روی یک دکمه

برای ساخت چنین دکمه‌ای سه بخش داریم:

  1. بخش اول: ساخت دکمه در سند html
  2. بخش دوم: نوشتن کد‌های تغییر دهنده‌ی رنگ با javasaript
  3. بخش سوم: اتصال این دو بخش به هم
بخش اول: ساخت دکمه در سند html

جهت تغییر رنگ دکمه ابتدا بخش اول را پیاده سازی می‌کنیم. برای این کار کافی است یک تگ button را درون سند html اضافه کنیم:

<button>change background color</button>

قرار است کاری کنیم که پس از کلیک کردن روی دکمه رنگ تغییر کند. در این بخش به یک ویژگی (attribute) رویدادی به نام onclick نیز احتیاج داریم. این ویژگی برای این است که به محض کلیک کردن روی دکمه، عمل خاصی انجام شود و ما می‌توانیم کد‌ها را با استفاده از این ویژگی در بخش سوم، به html متصل کنیم.

در نتیجه در ابتدا یک ویژگی onclick خالی را درون تگ button قرار می‌دهیم که قرار است در ادامه پر کنیم:

<button  onclick="   " >change background color</button>

تا اینجا بخش اول را پیاده سازی کردیم. حال به نوشتن بخش دوم می‌پردازیم.

بخش دوم: نوشتن کدهای تغییر رنگ پس زمینه با جاوا اسکریپت

همان طور که می‌دانیم برای دسترسی به  تمامی تگ‌های درون سند html نیاز است که از آن‌ها شی بسازیم. پیشنهاد می‌کنیم اگه با DOM آشنایی ندارید این مطلب را از وب سایت w3schools مطالعه کنید.

اگر بخواهیم با زدن روی دکمه پس زمینه‌ی صفحه‌ی html تغییر رنگ دهد، باید از تگ body یک شی بسازیم. حال چگونه این کار را انجام دهیم؟ در اینجا  است که به شناخت مدل DOM نیاز داریم. به طور مختصر تمامی تگ‌های موجود در سند html از شی document برگرفته می‌شوند. در نتیجه داریم:

document.body

مفهوم قطعه کد فوق به طور ساده این است که از سند html که در اينجا همان document است، تگ body  را می‌خواهیم. حال برای تغییر رنگ تگ body احتیاج داریم که به style آن دسترسی داشته باشیم در نتیجه داریم:

document.body.style

در ادامه از style احتیاج به ویژگی یا صفت background داریم. در نتیجه برای دسترسی به این بخش به صورت زیر عمل می‌کنیم:

document.body.style.background

حال رنگ دلخواه را بعد از علامت تساوی وارد می‌کنیم:

document.body.style.background="#35f1f8";

بخش دوم هم به پایان رسید. حال وارد بخش سوم می‌شویم.

بخش سوم: اتصال این دو بخش به هم:

برای پیاده سازی این بخش دو روش داریم:

  1. روش اول: فراخوانی مستقیم کد
  2. روش دوم: فراخوانی غیر مستقیم کد
فراخوانی مستقیم کد:

در روش اول قطعه کد جاوا اسکریپت فوق را به طور مستقیم درون ویژگی رویدادی onclick وارد می‌کنیم:

<button onclick="document.body.style.background= '#35f1f8' ;">change background color</button>

حال با اجرای سند html یک دکمه ظاهر می‌شود که روی آن متن change background color نوشته شده است. با کلیک بر روی آن رنگ پس زمینه به رنگ آبی فیروزه‌ای تغییر پیدا می‌کند.

فراخوانی غیر مستقیم کد:

در این روش یک تابع نوشته و کدها را داخل آن تابع نوشته و نام تابع را درون ویژگی onclick وارد می‌کنیم. برای پیاده سازی این روش در بخش کد‌های جاوا اسکریپت داریم:

function setBgColor (color) {
    document.body.style.background=color;
}

نکته‌ای که در قطعه کد فوق وجود دارد این است، رنگ را به صورت یک پارامتر دریافت می‌کنیم و سپس در تابع وارد می‌کنیم. اینگونه به راحتی و بدون دست‌کاری قطعه کد اصلی می‌توانیم، برای پس زمینه رنگ تعیین کنیم. حال در بخش html داریم:

<button onclick=" setBgColor ('#35f1f8');">change background color</button>

تغییر رنگ پس زمینه با لینک

تا اینجا آموختیم چگونه می‌توانیم با استفاده از یک دکمه رنگ پس زمینه را  تغییر دهیم، تغییر رنگ پس زمینه با یک دکمه نیز کاملا مشابه با تغییر رنگ پس زمینه با لینک (تگ a) است. با این تفاوت که ساختار را روی  یک تگ a پیاده سازی می‌کنیم:

<a href="#" onclick=" setBgColor ('#35f1f8');">change background color</a>

تغییر رنگ زمینه با رنگ‌های تصادفی

برای این کار در ابتدا دو تابع جاوااسکریپت را به شکل زیر تعریف می‌کنیم و سپس آن‌ها را  در رویداد onclick تگ لینک (a) و دکمه‌ها استفاده می‌کنیم :

function setBgColor(color){
    document.body.style.backgroundColor = color;
}
function randBg() {
    var bgColor, colors = new Array('red', 'green', 'blue', 'yellow', 'orange');
    bgColor=colors[(Math.floor(Math.random() * colors.length))];
    setBgColor(bgColor);
}

در قطعه کد بالا دو تابع با نام‌های setBgColor و randBg داریم که تابع اول را در تابع دوم فراخوانی کرده‌ایم. در تابع دوم یک آرایه و یک متغیر تعریف کرده‌ایم و آرایه‌ی colors را مقدار دهی کرده‌ایم که این مقادیر نام رنگ هستند.در واقع می‌توانیم این بخش از کد را به این صورت نیز بنویسیم:

var colors = new Array('#ff0000','00ff00','0000ff','#000','#f4e426','#f426b5');
var bgColor;

سپس در خط دوم  در تابع دوم، تعریف کرده‌ایم که یک عدد تصادفی و یا random بر اساس طول آرایه ساخته شده و سپس مقدار خانه‌ی آرایه‌ی متناسب با آن شماره، در آرایه‌ی colors را به متغیر bgColor می‌دهیم.

در ادامه این متغیر را به عنوان پارامتر ورودی به تابع setBgColor می‌دهیم.

و برای فراخوانی این تابع به صورت زیر عمل می‌کنیم:

<button onclick=" randBg ();">change background color</button>
بدیهی است به سادگی می‌توانیم این کار را برای تگ لینک (a) نیز انجام دهیم.

تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت چگونه انجام می‌شود؟

در این مقاله آموختیم چگونه می‌توانیم رنگ پس زمینه را تغییر دهیم. یادمان باشد تا زمانی که خودمان این ساختار را پیاده نکرده و تمرین نکنیم، نمی‌توانیم این بخش را فرا بگیریم. در نتیجه بیایید به هم قولی بدهیم. ارائه‌ی آموزش از ما و تکرار و تمرین برای فراگیری کامل آن و حتی کشف مطالب بیشتر با شما. اگر در مورد این مقاله سوال یا نظری داشتید خوشحال می‌شویم که با ما و کاربران سون لرن به اشتراک بگذاریم.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه HTML و جاوا اسکریپت علاقه داری دو پیشنهاد داریم: 
اگر به یادگیری بیشتر در زمینه HTML , CSS و طراحی وب علاقه مند هستی با شرکت در دوره آموزش طراحی وب ، در کمتر از یکسال به یک طراح وب همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده‌ی استخدام ، دریافت پروژه و کسب درآمد هستی.
اگر به یادگیری بیشتر در زمینه جاوا اسکریپت علاقه داری، با شرکت در دوره آموزش جاوا اسکریپت در کمتر از یک سال به یک متخصص JS همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده‌ی استخدام، دریافت پروژه و یا فول-استک شدن هستی.
۶۶ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
Kosar ۰۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۰۳

چگونه میتوان رنگ پس زمینه صفحه وب رابدون استفاده از مشخصه background_colorروی حالت دلخواه تنظیم نمود

نازنین کریمی مقدم ۰۸ آبان ۱۴۰۲، ۰۶:۲۵

درود هر مشخصه ای برای هدفی طراحی شده و برای تغییر رنگ باید یا از background-color استفاده کنید یا از background. جز این راه دیگه ای نداره.

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱

سلام میخاستم بدونم برای بک گراند صفحه که میخام بزارم چجوری میتونم ب صورت ار جی بی بسازمش که خودش رنگشو عوض کنه خود به خود

نازنین کریمی مقدم ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۵۴

درود اگر منظورتون بدون دکمه هست، میتونید در تایمر بگذارید تا هر چندوقت یکبار خودکار مقدار رندوم بگیره.

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹

سلام من هرجا گشتم پیدا نکردم اینکه بشه با زدن دکمه، رنگ دیو تغییر کنه، یعنی کدی داخل باتن بنویسی که وقتی زدی رنگ دیو تغییر کنه لطفا اگه میشه راهنماییم کنیمد

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶

درود <a href="https://stackoverflow.com/questions/13882265/change-div-background-color-with-clickfunction" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو بررسی کنید.

۰۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴

سلام چطوری میتونم قسمتی از متن رو بدون اینکه به خط بعد بره رنگ بک گراندشو عوض کنم؟! مث ی هایلایت

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۰

درود باید یک کلاس در سی اس اس بنویسید که حاوی background-color باشه و بعد به اون بخش از متن تخصیصش بدید.

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹

سلام میخواستم بدونم چطوری میشه کاری کرد که با هر بار رفرش صفحه تصویر پس‌زمینه تغییر کنه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷

درود ساده‌ترین کار اینه که رنگ صفحه رو بجای یک مقدار مشخص، رندوم بگذارید. برای دیدن پیاده سازی میتونید به <a href="https://codepen.io/pen" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این کدپن</a> مراجعه کنید.

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸

سلام خسته نباشید چطور میشه بک گراند رو به صورت گرادیانت و مثلا هر ۵ثانیه یکبار و به صورت رندوم و با یک انیمیشن عوض کرد؟ ممنون میشم پاسخ بدید

نازنین کریمی مقدم ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷

درود باید در بخش جاوا اسکریپت یک تایمر بگذارید و توش استایل گرادیانت به المان تون بدید. <a href="https://stackoverflow.com/questions/34690104/make-javascript-change-background-image-every-5-seconds" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو ببینید یه کلیتی از کار دست تون میاد.

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸

سلام وقت بخیر دوست عزیز اگر بخوایم پس از پرداخت موفق کاربر انتقال پیدا به یک صفحه که اطلاعات پرداخت داخل اون صفحه باشه و درصورت پرداخت موفق رنگ بک گرانگ اون باکس سبز بشه (متن داخلش از متغییر اسفتاده شده)و در صورت پرداخت ناموفق رنگ باکس قرمز بشه. گراویتی فرم، در وردپرس کار شده که متغییر‌های گراویتی فرم در یک برگه قرار داده شده . رنگ باکس متغییر وضعیت پرداخت در هر وضعیت باید تغییر کنه

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۵۷

درود باید با استایل شرطی در css و استفاده از بولین در php چک بشه اگر موفق بود، استایل سبز و در غیر این صورت استایل قرمز فعال بشه.(مشابه با <a href="https://wordpress.org/support/topic/trying-to-create-a-conditional-snippet/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این مثال</a>)

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷

سلام طوی کد جاوا اسکریپ طوی بک گراند رنگ رو میشه داد ولی عکس رو نمیشه داد

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۰۸

سلام میخواستم بدونم که چطور میتونم صفحه رو دورنگ کنم نصفش یه رنگ دیگه و نصف دیگش رنگ دیگه باشه ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۱۴

سلام چندتا کامنت پایینتر لینک کد این رو قرار دادیم میتونید از همون استفاده کنید.

RWIIINZZ ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸

سلام خسته نباشید من میخوام نصف صفحه را قرمز و نصف دیگش رو ابی کنم اوم موقه باید چیکار کنم لطفا بگید

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۰۶

درود از <a href="http://jsfiddle.net/PLfLW/1704/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این کد</a> استفاده کنید.

نفس ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲

میخوام بدونم چه روش دیگه وجودداره چگونه می‌توان رنگ پس زمینه صفحه وب را بدون استفاده ازمشخص backgroundcolorروی حالت دلخواه تنظیم کرد

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴

به جز ویژگی که گفتید، میتونید از background-image استفاده کنید و به جای تصویر زمینه عکس یا طیف رنگی و... بدید. جز اینا راه دیگه ای نداره و باید باهاش کنار بیایید:)

نفس ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

سلام کسی جواب این سوال رو بلده؟ چگونه میتوان رنگ پس زمینه صفحه وب را بدون استفاده از مشخصه bakgrand colorروی حالت دلخواه تنظیم کرد؟

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹

درود اصولا این ویژگی برای همین کار ایجاد شده، چرا نمیخواید ازش استفاده کنید؟

mehrat ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸

وقت بخیر ممنون بابت مطالب مفیدتون :) یه سوال داشتم... برای این که فقط یه بخش از سایت مثلا یه جدول رو تغییر بدیم چیکار باید بکنیم؟ میخوام یه دکمه بزارم که فقط یک بخش از سایت رو تغییر استایل میده ول هرجوری امتحان کردم نشد ممنون میشم راهنمایی کنید.

نازنین کریمی مقدم ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

سلام راه‌های مختلفی داره، یکیش این هست که تگ html اون بخشی که میخواید رنگش تغییر کنه رو در یک div بگذارید و به اون div با آیدی و یا کلاس استایل بدید. بعد در بخش css رنگ رو تعریف کنید. البته میتونید به خود جدول هم استایل بدید. ایناش دیگه دست خودتونه.

نیاز ۰۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۱۰

تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت رو بسیار عالی توضیح داده بودید. ممنونم

نازنین گودرزی ۰۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۱۹

خوشحال هستیم که آموزش تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت برای شما مفید بوده.

wizard ۰۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴

با سلام در حال حاظر میشه با کلیک کردن رنگ پس زمینه را عوض کرد اما من میخوام با کلیک دوباره اون تابع از بین بره یا به حالت قبلی برگرده این کارو چجوری میشه انجام داد؟

فائقه نامور ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵

سلام ممنون از توجه شما موردی که اشاره فرمودید به تیم تولید محتوا انتقال داده می‌شود

mahdi ۰۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷

سلام اگر میشه اینو یه جوری درست کنید که مثل ویندوز هشت بعد از اتمام نصب رنگ‌ها در زمینه عوض میشه به نوبت و ارام ارام تغییر پیدا کند و نیازی با کلیک نباشه . مثلا 20 تا رنگ رو به ترتیب ارام ارام تو body این رنگ‌ها عوض بشه ,خودکار باشه. خیلی مرسی از لطفتون.

alfasec ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۷

سلام مجدد و خسته نباشید, فرمودین از کوکی استفاده کنم,میخواستم ببینم اول اینکه چه اطلاعاتی داخل فایل کوکی گذاشت و چجوری؟ و اینکه بعدکه کوکیو ازسیستم کاربر دریافت کردیم با چه دستوراتی از یه فایل css بخصوص استفاده کنیم تا جایگزین استایل کنونی بشه؟اگه لطف کنید با یه مثال که تموم این کارارو انجام بده راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم.

لقمان آوند ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۴

نام تم و یا استایل انتخابی رو تو کوکی ذخیره کن . تو یه شرط if مقدار اون کوکی رو می‌خونی و چک می‌کنی اگه وجود داشت استایل اون تم رو اضافه می‌کنی درون بلاک if .

alireza security ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۱

سلام دوست عزیز ممنون از اموزش خوبتون.یه سوال اینکه چطور میشه با انتخاب یه استایل توسط کاربر به نمایش دربیاد.مثلا ماتوسایتمون توپنل تنظیمات گزینه انتخاب استایل داریم,نمونه این کارو اسکریپتهای انجمن ویبی هم انجام میده و بخش دوم سوالم اینکه چطور توبازدید مجدد سایت توسط همون بازدید کننده قالبی ک قبلا انتخاب کرده بوده برایش به نمایش دربیاد؟ باتشکر

لقمان آوند ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰

باید یه کوکی ذخیره کنید و انتخاب کاربر رو توش بزارید و وقتی می‌خواید سایت باز بشه کوکی رو بخونید و استایل رو اعمال کنید .

میلاد حسن پور ۰۵ فروردین ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵

سلام دوست عزیز عیدت مبارک باشه ان شا الله چند سال به این سال ها؟؟بنده میلاد حسن پور 16 ساله از تبریز واقعا سایت مفیدی داری البته برای کسانی که از وردپرس استفاده می‌کنند !!! زیاد به دردشون می‌خوره خلاصه بریم سر اصل مطلب، من می‌خوام در وردپرس یه سایت داشته باشم ولی مشکلات زیادی دارم از قبیل انتخاب نام خوب مانند !!!!.IRیاد گرفتن برنامه نویسی PHPوHTML وJAVA SCRITEوcss وهاست رایگان خوب( البته برای مدتی کوتاه برای آشنایی بیشتر با وردپرس ) حالا در خواستم از تو این بود که بهم کمک کنی یه سایت از طریق وردپرس بازکنم و یه نام خوب بهم بگی و از چه منابعی (کتاب ،سایت،...{البته فارسی}) می‌تونم ای زبان‌های بالا رو یاد بگیرم ببین داداش گلم من خیلی دوست دارم در ضمینه اینترنت فعالیت کرده و خدمات رایگان به دنیا برسونم اگه در این راه کمکم کنی مخلصت میشیم ثواب داره یه آقایی کن هرچه میتونی کمکم کنی از من دریغ نکن یاعلی

سجاد دریس ۰۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴

سلام آقا میلاد. اگه کلمه هاست رایگان رو توی گوگل جستجو کنی، سایت‌های زیادی پیدا میکنی که هاست رایگان در اختیار قرار میدن، میتونی توی اون سایت‌ها ثبت نام کنی و بعدش وردپرس رو نصب کنی. اما اگه هدفت یادگیری وردپرسه بنظرم روی لوکال کار کنی بهتره، که برای این کار میتونی نرم افزار wamp یا xampp رو نصب کنی. برای یادگیری زبان هایی که گفتی هم میتونی به سری‌های آموزشی سایت مراجعه کنی.

عباس ۰۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

سلام اين اسكريپتها روچطور مي توان در وردپپرس استفاده كرد؟ بايد برگه جديد ساخت؟

کیوان علی محمدی ۰۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۳۲

نه دوست عزیز باید کد رو به قسمت head سایت اضافه کرد،و بعد کد قسمت html رو داخل پوسته خودتون قرار بدید

محمد ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۱

مشکلی با هزینش نیست فقط میخوام که کاربر روی یه مربع کوچیک کلیک کنه و یه فایل سی اس اس لود بشه براش ! به طور کلی یه سایت چند رنگه بتونم داشته باشم ممنون میشم اوکیش کنی و شماره حصاب و هزینشو برام ایمیل کن مرسی

کیوان علی محمدی ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۱

ایمیلتونو چک کنید.

محمد ۰۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

ممنون میشم اگه یه مقداری توضیح بدی ( بتونی یه نمونه آماده کنی ممنونت میشم ) خدایش الان بالای 1 ماهه از هزاران نفر پرسیدیم و صد هزار جا رو سر زدم هیچکس نتونست جوابمو بده ! همین که شما جواب دادی شرمنده کردی ولی ممنونت میشم کدشم به صورت دمو هم شده نشونم بدی مرسی

کیوان علی محمدی ۰۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

دوست عزیز متاسفانه الان کد حاضر و اماده رو ندارم،اگه برنامه نویسی بلدی میتونم به طور کامل راهنماییت کنم،اگرم خیلی کارت سریعه میتونم با یه هزینه کم برات بنویسمش.موفق باشی.

محمد ۰۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۸

سلام داداش من میخوام برای قالب جوملا از این کد استفاده کنم البته به جای اینکه بعد از کلیک یه رنگ لود بشه میخوام یه فایل Css رو لود کنم ! اخه سایتی که الان دارم طراحی میکنم قراره چند رنگه باشه و نیازه که حتما استایل‌ها و عکس‌ها با کلیک کلا عوض بشه ! ممنون میشم راهنماییم کنی ! مرسی

کیوان علی محمدی ۰۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

سلام باید حتما از کد‌های سمت سرور استفاده کنید . مثلا استایل مورد نظر رو توی کوکی یا سشن کاربر ذخیر کنید و بر طبق اون استایل‌های مورد نظر رو load کنید.

rahim12 ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۳۴

سلام شما کدها رو توی یک باکس نوشته ودر وب قرار می‌دهید حالا لطفا کد یک باکس خالی را به من بدهید .به عبارت دیگر کد یک باکس چگونه نوشته می‌شود.ولو ساده باشد.

کیوان علی محمدی ۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

سلام همون جا توی صفحه ی پیش نمایش می‌تونید کد باکس هارو بردارید دیگه،قسمت view source رو ببینید.

ستاره ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷

دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده

MAHDI ۰۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۳

http://MAHDIARJMAND.RZB.IRیادتون نره همه چیز داره

میرزابیگی ۰۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

استاد آوند عزیز سلام و درود بسیار. یه سوال فنی از شما کارشناس متبحر دارم: وقتی وبلاگی رو به دامنه ای وصل میکنیم, بعد از مدتی گوگل رنک دامنه همون گوگل رنک وبلاگ میشه. ولی الکسای دامنه ی جدید با الکسای وبلاگ متفاوته و جداگانه رتبه میگیرن. راهی هست الکساهاشون با هم رتبه یکسان بگیرن ؟ ممنون میشم از پاسختون عزیز. :oops: :oops: :oops:

لقمان آوند ۰۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵

سلام گوگل هوشمندانه عمل میکنه و می‌تونه تشخیص بده آدرس‌های مختلفی رو که به یک محتوا وصل اند . ولی آلکسا اینطور نیست . تنها راهش اینه که بازدیدهایی که به آدرس وبلاگتون میاد رو به آدرس دامنه انتقال بدید . به این شکل که با استفاده از جاوااسکریپت آدرس کنونی رو بگیرید و آدرس وبلاگتون رو با دامنه جایگزین کرده و به اون منتقل بشید . اینطوری به مرور زمان بازدیدها به دامنه منتقل می‌شه و در رتبه الکسا تاثیر خواهد داشت .

mjavad5 ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۳۳

استاد آوند عزیز سلام . لطفا این تیکه رو بیشتر توضیح بدید : " با استفاده از جاوااسکریپت آدرس کنونی رو بگیرید و آدرس وبلاگتون رو با دامنه جایگزین کرده و به اون منتقل بشید . " اینجوری حلقه ناپایان بوجود میاد خب. همش دور میزنه چون هر دو تا به هم وصلن !!!

لقمان آوند ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۴۸

سلام ، خیر می تونید از شرطی استفاده کنید که اگه توی وبلاگ بود منتقل بشه . اینو ببین : [cc] &lt;script&gt; if(document.URL.search(&quot;your.blog.com&quot;) != -1){ window.location=document.URL.replace(&quot;your.blog.com&quot;,&quot;domain.com&quot;); } &lt;/script&gt; [/cc]

mjavad5 ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۲۰

سلام. فوق العاده بود. :oops: :oops: :oops: بیزحمت لقمان جان, میشه یه کدی ینویسید که همه صفحات داخلی و همه ایندکس‌ها هم ریدایرکت بشن ؟ مثلا : http://mjm-eng.blogfa.com/page/salavat تبدیل بشه به : http://mirzabeigi.com/page/salavat لطف بسیار بسیار زیادی میکنید اگه کدشو آماده کنید برامون :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

لقمان آوند ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۸

کد بالا تو url کنونی your.blog.com رو با domain.com جایگزین میکنه . این مثالی رو هم که زدی شامل میشه . فقط این کد رو باید تو اون صفحهات هم بزاری ...

دخملی ۰۴ بهمن ۱۳۹۱، ۲۳:۴۸

برای خودم متاسفم که هیچی ازش نفهمیدم :cry:

Mostafa ۰۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۱۲

دوست عزیز الآن هیچکس پس زمینه رو رنگ قرار نمی‌ده بیشتره از یک الگو یا پس زمینه ثابت استفاده می‌کنند. پس لطفا شما هم برای تغییر پس زمینه به صورت الگو و... آموزش بدین که چطوری این دکمه‌ها رو طراحی کنیم

لقمان آوند ۰۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۳۲

کی گفته کسی استفاده نمیکنه . در ترکیب یه پترن png باا همین تغیر رنگ پس زمینه میتونید پترن هاتون رو با رنگ‌های مختلف داشته باشید . البته در آینده برای اون مورد هم کد خواهیم گذاشت .

مهدی ۰۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۱۲

ممنون.

سعید قدیمی ۲۸ دی ۱۳۹۱، ۲۱:۳۸

سلام لقمان جان خوبی استاد .. داداش میشه یه کد بذاری برامون که با رفتن روی عکس‌ها عکس‌ها تکون بخورن دقیقا عین سایت خودت

shn1377 ۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۹:۰۲

سلام. ممنون.خیلی کمکم کردید. این چیزی که گفتم بدون جی کوئری هم میشه نوشتش؟

لقمان آوند ۱۴ دی ۱۳۹۱، ۰۶:۵۶

میشه ولی خیلی سختتره و باید کد بیشتری بزنی .

shn1377 ۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۲۹

سلام. ممنون که به ما سطح پایین‌ها هم نگاهی انداختید :razz: من قبلا با توجه به آموزش‌های این سایت و ذهنیات خودم تونستم مثلا با رفتن روی یک آبجکت از صفحه یکی از صفات اون رو تغییر بدم ولی یه جایی گیرم اون هم اینکه چطور میشه این کارو بصورت انیمیشن نشون داد؟(مثلا رنگش رو کم کم در عرض یک ثانیه از یک رنگ به یک رنگ دیگه تغییر داد)

لقمان آوند ۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۹:۰۰

باید از jQuery استفاده کنید .

پويا ۰۶ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۳

قديمي بود دوستان! خوب از 7لرن انتظار كدهاي حرفه اي تري ميره.

لقمان آوند ۰۶ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۳۵

سلام پویا جان ما تو سون لرن هدفمون کمک به همه ی مخاطبان با هر سطح آموخته ای هست . می خوایم همه استفاده کنند . لذا در بانک کد از ساده‌ترین کدها تا کدهای حرفه ای رو به مرور زمان خواهیم گذاشت . در حال حاضر که شروع کار بانک کد هست ، بیشتر کدهای پایه ای رو میذاریم .

پویا بهروش ۰۷ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۲۶

:oops:

  • تغییر رنگ پس زمینه در HTML
  • تغییر رنگ پس زمینه با کد‌های جاوا اسکریپت
  • تغییر رنگ زمینه با رنگ‌های تصادفی
  • تغییر رنگ پس زمینه در html و جاوا اسکریپت چگونه انجام می‌شود؟
اشتراک گذاری مقاله در :